ناامیدی نتیجه چیست؟ فرد ناامید چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقاله توسط پزشک درمانکده تایید شد
دکتر حمیدرضا افسری
تخصص: روانشناس

ناامیدی (Hopelessness) را می‌توان یک حالت روحی دانست که وقتی شخصی به امید و انتظاری که داشته دست پیدا نمی‌کند، آن را تجربه خواهد کرد. متخصصان این حس را که اغلب با کمبود امید همراه است یکی از مهمترین مولفه‌های افسردگی می‌دانند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تست افسردگی بدهید.

احساسات بخش مهمی از ماهیت انسان است که در اکثر مواقع به صورت غیرارادی در فرد بروز پیدا می‌کند. ما در طول زندگی احساسات مثبت و منفی زیادی تجربه می‌کنیم. ناامیدی یکی از این احساسات است که معمولا فرد با عدم قدرت و عدم توانایی در دستیابی به اهداف و آرزوهای خود آن را حس می‌کند. این افراد احساس می‌کنند موفقیت‌هایی که در زندگی خود می‌خواستند به دست نیامده و آینده آن‌ها مبهم خواهد بود.

اگر ناامیدی ادامه داشته باشد و به‌موقع اقدامات درمانی صورت نگیرد به‌دلیل کاهش انگیزه و انرژی می‌تواند با افکار خودکشی همراه شود. اگر شما هم احساس می‌کنید خودتان یا عزیزانتان دچار یاس هستید و نیاز به بهبود روحیه دارید، تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید که می‌خواهیم در مورد راه‌های مقابله و درمان ناامیدی بیشتر صحبت کنیم.

توضیحات دکتر حمیدرضا افسری درباره ناامیدی

ناامیدی چیست؟

ناامیدی یک احساس قدرتمند است که غالبا در ایجاد روحیه غمگین نقش دارد و ممکن است بر نحوه ادراک شخص از خود، سایر افراد، شرایط شخصی و حتی جهان تاثیر منفی بگذارد. این احساس می تواند تاثیر به‌سزایی در رفتار انسان داشته باشد، زیرا منعکس کننده دیدگاه منفی فرد نسبت به آینده است.

درواقع ناامیدی که می‌توان آن را مترادف با یاس دانست احساسی است که با کمبود امید ، عدم خوش‌بینی و اشتیاق مشخص می‌شود. فرد مایوس فکر می‌کند زندگی ارزشی ندارد و منتظر موفقیت یا پیشرفت نیست. اگر این احساس به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد و زندگی خودتان یا اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار دهد باید آن را نشانه‌ای از افسردگی دانست.

فرد ناامید چه ویژگی‌هایی دارد؟

آن‌ها عبارتند از:

  • به شدت افکار ناامید کننده دارد.
  • بی هدف است.
  • اغلب غمگین و افسرده است.
  • احساس اضطراب و استرس دارد.
  • در الگوی خواب و اشتها دچار تغییرات زیادی می‌شود.
  • از جمع دوستان، خانواده یا جامعه دوری می‌کند.
  • دائما احساس گناه و شرم دارد.
  • به بهداشت فردی خود رسیدگی نمی‌کند.
  • در صورت عدم بهبود روحیه دچار افکار خودکشی و مرگ می‌شود.
  • در مدرسه یا محل کار عملکرد ضعیفی نشان می‌دهد.
  • احساس ناتوانی، دل کندن، اسارت و انزوا دارد.
  • تصور می‌کند هیچ راه‌کاری برای حل مشکلات وجود ندارد.
  • به اشیا، افراد، فعالیت‌ها و کارهایی که زمانی برایش مهم بود، اهمیت نمی‌دهد و بی‌علاقه است.

چرا ناامید و مایوس می‌شویم؟

بروز این احساس می‌تواند در هر فرد دلایل مختلفی داشته باشد. اما به‌طور کلی متخصصان سلامت روان موارد زیر را اصلی‌ترین دلایل ایحاد یاس و ناامیدی می‌دانند.

عدم مهارت حل مسئله

آموختن این مهارت از سنین کودکی توسط خانواده و مدرسه بسیار مهم است. در غیر این صورت وقتی شما در نوجوانی یا بزرگسالی به مشکلی برخوردید که به‌طور طبیعی راه‌کاری برای حل آن ندارید فوری دچار ناامیدی خواهید شد. بروز این احساس واکنش طبیعی مغز شماست اما اگر نتوانید بر یاس خود غلبه کنید و به دنبال حل مشکل نباشید، نگران کننده خواهد بود.

تجربه های ناکامی

فردی که به صورت مکرر دچار شکست و تجربه ناکامی می‌شود، بیشتر در معرض این احساس قرار می‌گیرد. آن‌ها اغلب احساس می‌کنند دیگر توانایی لازم را برای دستیابی به موفقیت ندارند.

اختلالات روان‌شناختی

برخی اختلالات روان‌شناختی مانند افسردگی و اضطراب دلیل مهمی برای بروز یاس و ناامیدی هستند. این نوع اختلالات باعث می‌شوند فرد نگاه منفی به زندگی داشته باشد و دائما احساس بی‌انگیزه بودن کند. بدین ترتیب هیچ نکته مثبتی در اطراف خود مشاهده نمی‌کند. اگر شما از آن دسته افراد هستید که در مورد همه چیز احساس منفی دارید، دکتر روانشناس آنلاین درمانکده می‌تواند به شما برای مدیریت این ویژگی کمک کند.

عدم عزت نفس

عزت نفس یک حس درونی است که باعث می‌شود ما خودمان را ارزشمند بدانیم و به توانایی‌های‌ خودمان اعتماد داشته باشیم. عدم وجود این حس باعث می‌شود فرد باور کند نمی‌تواند بر مشکلات غلبه کند. درواقع او توانایی‌های خود را باور ندارد و اصولا خود را یک فرد توانمند نمی‌داند. از همین‌رو در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات دچار ناامیدی می‌شود.

عوامل خارجی

عواملی مانند شرایط اقتصادی نامساعد، مشکلات در روابط شخصی، فشارهای فرهنگی و اجتماعی م‌یتوانند در بروز احساس یاس موثر باشند.

مشاهده بیشتر : پزشک تخصص روانشناس

ناامیدی چگونه می‌تواند بر سلامت روان تاثیر بگذارد؟

وقتی در برابر مشکلات مختلف خود را ناتوان احساس کنید و بیش از حد به این افکار پروبال دهید، پس از مدتی دچار بی‌تفاوتی و انفعال خواهید شد که از لحاظ روانشناسی به این حالت افسردگی می‌گویند. بنابراین می‌توان مهمترین اثر ناامیدی بر سلامت روان را بروز اختلال افسردگی دانست.

ناامیدی علاوه‌بر افسردگی با تاثیرات منفی دیگری بر سلامت روان همراه است که عبارتند از:

  • اضطراب و استرس
  • اختلال دو قطبی
  • اختلالات خوردن
  • وابستگی به مواد
  • افکلر خودکشی
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • کاهش اعتمادبه‌نفس
  • انتخاب انزوا و دوری
ناامیدی

راه‌کارهای غلبه بر احساس ناامیدی

اگر شما هم دائما با این افکار دست‌وپنجه نرم می‌کنید به نکات زیر برای تغییر افکار و احساسات خود توجه کنید:

  1. مغز گاهی اوقات مشکلات را بزرگ‌نمایی می‌کند، بنابراین برای افکار خود دلیل مثبت بیاورید و چرخه منفی را بشکنید.
  2. نگرش مثبت و امیدوار بودن را یاد بگیرید. برای اجبار این‌کار بهتر است به مزایای امیدوار بودن و ناامیدی فکر کنید تا بفمید کدام یک برایتان مفیدتر است.
  3. باورهای غلط را در مورد امیدواری اصلاح کنید. امیدواری به معنی نادیده گرفتن واقعیت‌های سخت زندگی نیست. بلکه به جای تمرکز بر روی نداشته‌ها به نکات مثبت و توانایی خود برای حل مسئله با امکانات موجود تمرکز می‌کنید.
  4. برای بخش‌های مختلف زندگی خود ارزش و هدف مشخص کنید. تصویرسازی از اهداف و آرزوها باعث می‌شود تا شما برای رسیدن به آن‌ها تلاش مستمر و هدفمند داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا نسبت به خود حس ارزشمندی و رضایت بیشتری پیدا کنید.
  5. اگر دائما احساس ناامیدی دارید و هیچ چیز نمی‌تواند افکار منفی شما را از بین ببرد، بهتر است با مشاوره نزد یک روانشناس ماهر و مجرب کمک حرفه‌ای دریافت کنید. متخصصان سلامت روان با بررسی علل ایجاد این احساس در شما که می‌تواند ناشی از اختلالات روان‌شناختی مانند افسردگی یا اضطراب باشد، راه‌کار مقابله‌ای درستی پیشنهاد می‌دهند.

[sibwp_form id=1]

مقیاس ناامیدی چیست؟

در سال 1974 ، دکتر آرون بک مقیاس ناامیدی بک (BHS) را با هدف تعیین کمیت احساس ناامیدی با بررسی افکار و عقاید فرد در مورد آینده طراحی کرد. BHS ، که برای افراد بالای 17 سال طراحی شده و یک پرسش‌نامه خود گزارش حاوی 20 بیانیه درست یا غلط است.

پاسخ به این جملات برای اندازه‌گیری سه جنبه اصلی ناامیدی استفاده می‌شود: نگرش نسبت به آینده ، کاهش انگیزه و انتظارات. BHS همچنین می‌تواند به‌عنوان معیاری از خطر خودکشی در افراد مبتلا به افسردگی که قبلا اقدام به خودکشی کرده‌اند، استفاده شود.

اما یادتان باشد تفسیر آزمون افسردگی به تخصص نیاز دارد. بنابراین از اجرای بی‌مهابا و ساده انگاشتن آن اجتناب کنید. زیرا ممکن است اعداد و ارقامی به دست آید که نشان‌دهنده میزان واقعی افسردگی نیست یا تفسیر آن در افراد مختلف دستورالعمل خاصی داشته باشد. روانشناسان و روان‌پزشکان مرتبا با مراجعینی مواجه می‌شوند که پس از انجام تست‌های آنلاین افسردگی و کسب نتایج، نگران وضعیت سلامت روان خود هستند.

درمانی برای ناامیدی

درمان این مشکل اغلب توسط روانشناسان به صورت چندگانه انجام میشود. راهکارهای درمانی مناسب شامل موارد زیر میشوند:

مشاهده بیشتر : پزشک تخصص روانپزشک

مشاوره روان‌شناختی

بهترین روش درمانی این احساس شناخت علت زمینه ای ایجاد آن است. مراجعه نزد یک روانشناس بسیار کمک کننده خواهد بود. روانشناسان کمک میکنند شما درباره احساسات و تجربیات خود حرف بزنید و راهکارهای موثری برای مقابله با ناامیدی ارائه میدهند.

دارو درمانی

اگر روانپزشک تشخیص دهد ناامیدی شما ناشی از افسردگی است برای کنترل آن داروهای ضدافسردگی تجویز می‌کنند. استفاده از این داروها به بهبود علائم افکار مایوسانه کمک خواهند کرد، اما باید در کنار مشاوره روان‌شناختی مصرف شوند. به‌همین دلیل اکثر افراد مبتلا به نا امیدی علاوه‌بر دارو درمانی توسط روانپزشک، به جلسات مشاوره نزد دکتر روانشناس نیاز دارند.

اصلاح سبک زندگی

تغییر سبک زندگی تاثیر قابل توجهی در درمان نا امیدی دارد. بهتر است موارد زیر را با دقت انجام دهید:

  • خواب کافی
  • انجام فعالیت بدنی منظم
  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • تماشای فیلم و خواندن کتاب‌های شاد
  • اختصاص وقت خود به انجام کارهای لذت‌بخش

نتیجه ناامیدی

احساس ناامیدی اغلب باعث می‌شود فرد علاقه خود را به موضوعات مهم، فعالیت‌ها، رویداد ها یا افراد از دست بدهد. کسی که با این احساس درگیر شده، دیگر نمی‌تواند ارزش چیزهایی را که قبلا مهم بودند ، درک کند.

در برخی موارد ریشه نا امیدی از اختلالات روان‌شناختی مانند افسردگی است که نیاز به درمان و حمایت حرفه‌ای دارد. شما تاکنون حس یاس و ناامیدی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در این مقاله از مجله درمانکده به اشتراک بگذارید.

ناامیدی یکی از مولفه‌های اختلال افسردگی است و اگر به‌موقع درمان نشود، می‌تواند منجر به افکار یا اقدام خودکشی شود. بنابراین اگر خودتان یا یکی از اطرافیان‌تان دچار وضعیت ناامیدی شده‌اید، توصیه می‌کنیم برای درمان به یک روانشناس مراجعه کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که انجام تست‌های افسردگی به‌صورت آنلاین و بدون تفسیر یک درمانگر حاذق می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا باعث نگرانی افراد می‌شود.
شما می‌توانید با دریافت نوبت از روانشناسان درمانکده علاوه بر درمان ناامیدی و افسردگی، تست روانشناسی تخصصی را نیز اجرا کنید تا از سلامت روان خود مطمئن شوید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین ویژگی‌های فرد ناامید چیست؟

عدم تمرکز، کاهش اشتها، تغییرات الگوی خواب، احساس بی‌ارزشی و مردد بودن

تاثیر ناامیدی بر سلامت روان چگونه است؟

منجر به بی‌تفاوتی، افسردگی، خشم، انکار، ترس و افکار خودکشی می‌شود.

عوامل ایجادکننده نا امیدی کدامند؟

تجربه ناکامی، عدم توانایی حل مسئله، کاهش عزت‌نفس، اختلالات روان‌شناختی و عوامل خارجی مانند مشکلات اقتصادی

منبع: vocabulary | psychologytoday

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای‌ها 80

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

119 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
لیلا
لیلا
3 ماه قبل

سلام من پول واریز کردم چند ساعت پیش ولی کسی پاسخگو نیست.اگه میخواستم صبر کنم که اینجا نمیومدم صبر میکردم میرفتم پیش مشاور.

نوین
نوین
5 ماه قبل

اگه کسی دوست داره راجبه احساسات باهم حرف بزنیم یا یه جور بحث خوشحال میشم .

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  نوین

دوست عزیز خوشحال میشم کمکی کنم و یا حرف بزنیم در هر زمینه ای که دوست داشته باشی

محسن
محسن
8 روز قبل
پاسخ به  نوین

سلام من هم دوست دارم صحبت کنیم

نوین
نوین
5 ماه قبل

من قبلا یه سری احساسات رو تجربه میکردم مثل خجالت یا کم بینی یا تاسف یا احساس هایی شبیه این .و فکر میکردم که فقط من اینطور هستم .و بقیه فرق میکنن .با رفتن به یه سرس کلاس های روان شناسی و کتاب هایی که معرفی شد خوندم .یه خورده از خودم آگاه شدم و الان .درگیر یه سری احساس دیگم .اینکه همه چی دست خودمه .این که من باید مشکلمو حل کنم و باید مسولیت قبول کنم .چیزی که قبلا آرزو شو داشتم بدونم .بدجور سر دوراهی هستم .نمیدونم چرا شروع نمیکنم .احساسات الکی یا عوارض قرصه .که نمیذاره

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  نوین

ببین بستگی داره به چه چیزی مسئول باشی ،هر چقدر بخوای زندگی مال ،خانواده بهتری داشته باشی باید سخت تلاش کنی و در این راه خودت رو به کل فراموش کنی اما برای پیشرفت عقاید و روحت نیازی نیست جسمت رو به زحمت بندازی و هر روز ازش کار بکشی و در نهایت خسته و کوفته بشی و لذتی نبری نه برای احساس بهتر باید خودت و افکارت رو تغییر بدی نه پیرامونت رو بهترین راه برای رسیدن به آزادی و رهایی کتاب بهترین راهه مثل روان شناسی فلسفه زندگی و از این موارد . اینکه در تخیلات زندگی کنی بسیار خوبه اما اگه انتظار داشته باشی آرزو هات به واقعیت عملی بشه بیشتر به جای رسیدن ضربه و در زندگی پسرفت میکنی پس توقعات بزرگ باید شرایطش هم باشه ، مسئولیت خانواده فقط خندیدن نیست و زندگی لذت بخش نیست من همه اینا رو به چشم دیدم، سعی کن برای تغییر عقاید و احساساتت نسبت به موضوع های مختلف وقت بزاری و جای زندگی شیک و لوکس بیشتر مینیمالیسم باشی .راهی که میری بستگی به تصمیم خودت داره تو باید همه چیز رو در نظر بگیری بخوای کاری از روی احساسات انجام بدی قطعا تاوانش رو هم پس میدی .سعی کن زیاد دل نبندی تا کمترین دل شکستگی رو داشته باشی ،کمتر مهربانی کنی تا کمترین ضربه را ببینی ، خودت را درگیر مشکلات فردی و اجتماعی نکنی تا بیشتر آزاد شوی و به رهایی حقیقی دست یابی . بهت پیشنهاد میکنم کتاب های صوتی انسان در جستجوی معنا، چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد
مینیمالیستی، المپیک قربانیان، پلیس احساسات، چرا مدیریت زمان زندگیمان را نابود می‌کند رو میتونی در اپلیکیشن طاقچه مطالعه کنی

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

من ناامیدی و در تک تک سلول‌های بدنم حس کردم میترسم عوارضی داشته باشه برای بدنم

علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

افرین دخترخوب ناامیدباش چون خداوجودنداره خدااگه وجودداشت شماعذاب نمکشیدین بعدازمرگ تناسخ پیدامیکنین وسلام نامه تمام تناسخ حق ماست اون دنیاهم وجودنداره

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوروزی

توهم مریضی اقای نوروزی توکسی هستی که فکرمیکنی ازپهن الاغ دراومدی شیطان هم ناامیدترت میکنه ناامیدی ازجایی شروع میشه که انسان فکرمیکنه زندگی واقعی تواین دنیاست

شهر
تهران
علی نوروزی
علی نوروزی
3 ماه قبل
پاسخ به  بنی

تاچنددقیقه پیش منوابلیس صداکردی اونوقت الان میگی شیطان توروبیشترناامیدت کرده

...
...
29 روز قبل
پاسخ به  علی نوروزی

سلام چند سالته عمل چی کردی تا موفق بوده ایقد تا امیدی و ناراحت

علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

اون دنیاوجودنداره تونگاه کن من دوبارعمل شدم عملم خوب درنیامدچرابایدبه خداامیدداشته باشم چرابایدخدارودوس داشته باشم خدارودوس ندارم زورنیست که من به خدانیازی ندارم همین که بت پرستم برام کافیه

علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

توهم بت پرست شوبت هاخدای ماهستن

تنها
تنها
7 ماه قبل

س درسته خسته اید ولی الان بدبختین به خدا هم اینجوری میگین زمین گیر میشین بشینین فک کنین امتحان خدا هست بعد هر سختی اسونی هست یه روزی از این حرف بی اندازه پشیمون میشین

علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  تنها

هههه سلام علی نوروزی هستم میخواستم بگم امتحان خدانیست خدامیخوادکه عذاب بکشیم خداازعذاب کشیدنم خوشحال میشه امتحان الهی نیست مرگ برالله جنده مرگ برشیطان جنده هم ابلیس ظالمه هم الله ظالمه این جهان واسه خودش افریده شده خداوجودنداره

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوروزی

دنیا محل امتحانه ومحل رنج ادمهابیرون کارمیکنن که خونه استراحت کنن ماهم تودنیاامتحان میشیم تادراخرت بسته به جوابهامون بهمون جابدن حالااگه ازته دلتون به خداایمان داشتین کمکتون میکنه منم هزارتامشکل دارم دنیاوزندگی بدون مشکل که اسمش دنیانمیشد میشدبهشت

شنطیا
شنطیا
7 ماه قبل

خدا چرا مارو خلق کرده چرا زندگی میکنیم در حال که از همه چیز ناامیدیم دلمون نسبت به همه چیز سرده

شهر
تهران
mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  شنطیا

عزیز ببین اینکه خودت رو با روندی و چارچوب های غیر ضروری محدود کنی باعث بروز مشکلات روانی ، فکری و جسمی تو میشه این جهان در و پیکر نداره که تو بخوای خودت رو تابع چیزی کنی و بعدا زجر روحی اسیرت کنه ،این جهان ترکیبی از شادی ،غم ،دلشکستگی ،خوشگذرانی و تفاوت هاست که با یه کلمه نمیشه توصیف کرد. من برای تو و همه کسانی که از زندگی نامیدن معذرت میخوام ما در جامعه خودمون از هر کشور دیگه بیشتر در تاریکی زندگی می‌کنیم و سخته که بشه انسان به آزادی حقیقی دست یابه واقعیت اینکه در این جهان کسی توجه نمیکنه به اینکه باید تکاملی در کشور ها بوجود بیاد و به مردم دیکته گویی نکنن و آنقدر در فشار قرار ندن اینکه باید نماز خوند یا اسم شیعه رو به هر کسی نزنن، مذهب و روی آوردن به خدا فقط علاقه میخواد انسان نباید مورد زور کسی قرار بگیره ، انسان یعنی آزادی و در سرشت همه انسانیت رو میدونن چیه و فرقی نداره مذهبی باشه یا نه تو لازم نیست حتما طرف کسی باشه زمان در حال تغییر هست و باید افکارات هم تغییر کنن و در این جهان چرا باید انسان با روند غلط ، با مشکلات اجتماعی و فردی خودش رو ذلیل و حقیر کنه ، ما از حقیقت های زندگی دور شدیم و جامعه با ترویج ابتذالات مردم رو به کل از تکامل زندگی باز داشته و مانع شده برای رشد جوانان و پی گرفتن علایق . حق میدم بهت همه ما در زندگی کمبود هایی داریم و چه می‌شد که بشر به این مشکلات توجه کنه و نزاره برای آیندگان زجر آور باشه .

بهمن
بهمن
7 ماه قبل

یک ساعت نشستم بیست خط حرف از دلیل ناامیدیم و درددلم نوشتم ولی اخر سر همه رو پاک کردم. چون میتونم با یه خط مختصر بگم چی باعث بدبختی من شده.
اعتماد و اعتقاد بیش از حد به خدا و باور داشتن به اینکه خدا مراقبته اگه هرلحظه حس کنی داره میبیندت و میشناسدت و اگه ادم خوبی باشی و ازت راضی باشه ازت محافطت میکنه ولی محافظت‌ نکرد و اینقدر خیلی جاها ظالمانه بهم ظلم شد که میگم همش توهم بود یا وجود نداره یا اصلا من رو ندیده یا قرار نیست دخالتی داشته باشه ما اشتباه فهمیدیم

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  بهمن

عزیز ببین اینکه خودت رو با روندی و چارچوب های غیر ضروری محدود کنی باعث بروز مشکلات روانی ، فکری و جسمی تو میشه این جهان در و پیکر نداره که تو بخوای خودت رو تابع چیزی کنی و بعدا زجر روحی اسیرت کنه ،این جهان ترکیبی از شادی ،غم ،دلشکستگی ،خوشگذرانی و تفاوت هاست که با یه کلمه نمیشه توصیف کرد. من برای تو و همه کسانی که از زندگی نامیدن معذرت میخوام ما در جامعه خودمون از هر کشور دیگه بیشتر در تاریکی زندگی می‌کنیم و سخته که بشه انسان به آزادی حقیقی دست یابه واقعیت اینکه در این جهان کسی توجه نمیکنه به اینکه باید تکاملی در کشور ها بوجود بیاد و به مردم دیکته گویی نکنن و آنقدر در فشار قرار ندن اینکه باید نماز خوند یا اسم شیعه رو به هر کسی نزنن، مذهب و روی آوردن به خدا فقط علاقه میخواد انسان نباید مورد زور کسی قرار بگیره ، انسان یعنی آزادی و در سرشت همه انسانیت رو میدونن چیه و فرقی نداره مذهبی باشه یا نه تو لازم نیست حتما طرف کسی باشه زمان در حال تغییر هست و باید افکارات هم تغییر کنن و در این جهان چرا باید انسان با روند غلط ، با مشکلات اجتماعی و فردی خودش رو ذلیل و حقیر کنه ، ما از حقیقت های زندگی دور شدیم و جامعه با ترویج ابتذالات مردم رو به کل از تکامل زندگی باز داشته و مانع شده برای رشد جوانان و پی گرفتن علایق . حق میدم بهت همه ما در زندگی کمبود هایی داریم و چه می‌شد که بشر به این مشکلات توجه کنه و نزاره برای آیندگان زجر آور باشه .

مجید
مجید
9 ماه قبل

دوست من محمد جان از شیراز با من تماس بگیر چیزی که میخای دراختیارت میزارم منتظرم

شهر
تهران
هاها
هاها
11 ماه قبل

ابن سینا در این این زمینه به این ترتیب که برای شما ارسال می شود و در این زمینه به این ترتیب که برای شما ارسال می شود و در این زمینه به این ترتیب که برای شما ارسال می شود و در این زمینه به این ترتیب که برای شما ارسال می شود و در این زمینه به این ترتیب که برای شما ارسال

محمد
محمد
11 ماه قبل

من صد در صد می خوام خوکشی بکنم اصلا حال خوشی ندارم دل خوشی ندارم همه چیز برام تمومه فقط دنبال یه راه تموم کردن راحت و بی دردسر می گردم اسلحه می خوام کسی داره بهم بده در شیراز

شهر
شیراز
مجید
مجید
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد

تماس بگیر کارتو راهه بندازم

محمد علی
محمد علی
5 ماه قبل
پاسخ به  مجید

اصلا دیگه دله خوشی از زندگی ندارم انگار همه چی برام تکراری شده از همه چی خسته شدم انگار همه چی برام داره سخت میگذره

شهر
شیراز
علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد

افرین پسر خودکوشی کن چون این خدابه میخوری نمیکنه؟ لعنت به الله منم شایدتایه سال دیگه خودکوشی کنم

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به تو ای دشمنِ خدا. نیست و نابود شی عوضی

جوان_پیر
جوان_پیر
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

نفرین ابد بر تو آقای نامحترم (نمیگم علی چون لیاقتت این اسم نیست بس که کثیفی)همینطور که از سخن گفتنت پیداست تو هرچی سرت اومده لایق بودی پس اون دهن نجست و ببند تا سرت و به باد نداده بی عرضگی هات و در خودت جستجوی کن آقای نامحترم و بیخود گردن خدا ننداز
حتما خودکشی کن شک نکن که دنیا حتما بدون تو قشنگتر میشه برا اطرافیانت با این طرز سخن گفتنت

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  جوان_پیر

درست نیست که آروزی مرگ کنی برای هم نوع خودت اون خودش هم داره در نابودی قراره می‌گیره چرا برای انسانی آرزوی مرگ میکنی حتی اگه ظالم ترین انسان این کره خاکی باشه تو که موظف نیستی مرگ کسی رو مشخص کنی این هم انسانه و همین نبخشیدن باعث میشه دشمنی و جنگ بوجود بیاد.
تا وقتی که بخوایم با دیگران دعوا و جنگ کنیم خبری از دنیا زیبا نیست

علی نوروزی
علی نوروزی
2 ماه قبل
پاسخ به  mansour

احسنت

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

حالااون بتی که میپرستی کمکت کردههههه اینقدرناامیداینجاهست توهه بیهمه چیزناامیدترشون کن توخودشیطانی

علی نوروزی
علی نوروزی
3 ماه قبل
پاسخ به  بنی

ههعه یه روزی میرسه که خدابه شیطان سجده میکنه میگه شیطان التماست میکنم تمام بندهاموبه من برگردون شیطان هم میگه نه خیرازاین ببعددیگه من خدای جهانم

هادی‌رضایی
هادی‌رضایی
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

دشمنات‌خوش‌حال میشن

شهر
تبریز
هادی‌رضایی
هادی‌رضایی
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

دشمنات‌خوش‌حال‌میشن‌‌راهی‌برایه‌خودت‌انتخاب‌کن‌خودتو‌نجات‌بده

شهر
تبریز
علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  هادی‌رضایی

منم خوشحال میشم

حسین
حسین
1 سال قبل

من حالم اونقدر خوبه که می خوام دیگه نباشم

شهر
مشهد
جعفر
جعفر
1 سال قبل

سلام دوستای من
نمیدونم چطوری حالتونو بهتر کنم ولی بزارید من یه خرده از خودم بگم بهتون
قبل از ازدواج که یه بار خودکشی ناموفق کردم
بعد از ازدواج هم که الان ۱۰ سال میشه هیچی ندارم
و دو تا دختر کوچولو دارم
ولی یه چیزو میخوام بگم بهتون
درسته زندگی سخته
درسته خیلی وقتها نمیشه حتی خرج نون خوردن رو در آورد اما
بهترین راه برای شما تلاش کردنه
درست تلاش کنید و استمرار داشته باشین توی تلاش کردن
من واقعا اگر بخوام بشینم و فکر کنم خدا با عقل من جور در نمیاد ولی ولی ولی با تمام این تفاسیر شده خودم رو گول بزنم میگم هست
میدونم الان برای خیلیا سخته این که بخوان خدا رو قبول کنن و میدونم دلیلهایی برای عدم وجود خدا دارین که واقعا براشون هیچ جوابی ندارم
اما همونطوری که نمیتونید کامل بگین خدا هست نمیتونیین هم بگین نیست یعنی همون اندازه که برای وجودش دلیل هست برای عدم وجودش هم هست
من توی سن ۳۵ سالگی تازه وارد یه شغل جدید شدم
اونم با دو میلیارد بدهکاری
من تا امروز خرج زن و بچه خودمو نمیتونستم کار کنم
هنوز هم نمیگم که میتونم ولی ولی
توی زندگیم این رو فهمیدم که
اگه خدا رو داشتی و شکست خوردی شرمنده نیستی
یعنی من تلاش خودمو کردم و نشد این تقصیر من نیست من اینجا خودمو مقصر نمیکنم و این باعث میشه مایوس نشم
و وقتی موفق میشم شکر گذاری میکنم و یکی رو حس میکنم که باهامه
صبح زود از خواب پا میشم و این که خدا باهامه رو به زور به خورد ذهنم میدم و به جایی میرسم که اونقدر اعتماد به نفسم زیاد میشه که توی کار پیشرفت میکنم
من میتونم، من تنها نیستم، من اجازه نمیدم دنیا منو مقلوب کنه دیگه چه اتفاقی بد تر از این که حتی خانوادت بندازنت دور
من این رو دیدم و بد تر از اینها که کارهایی کردم که حتی روم نمیشه اونها رو بنویسم
بلاهایی که هر کسی اگه سرش میومد شاید خودشو میکشت
ولی من موندم، ساختم، و الانم میگم تا لحظه ای که بمیرم دست از تلاش نمیکشم

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  جعفر

آروزی سلامتی و موفقیت برای شما دوست عزیز
درسته نباید انسان برای هر چیزی اثباتی داشته باشه
برای اینکه اصلا خدا وجود نداره یا هست چرا باید حتما دلیلی داشته باشیم .هیچکس با روی نیاوردن به دینی کافر نمیشه اینکه بخوای یه دلیلی برای اینکارت بیاری چه درست و غلط نادرسته. انسان ماهیت خودش رو فراموش نکنه کار بزرگی کرده فقط اسلام از کسایی استقبال میکنه که خودشون با آگاهی و با میل خود به سمتش برن
جامعه هم نقش مهمی داره در فرهنگ و تفکرات مردم و میتونه به کل شخص رو از مسیر واقعی زندگی که آزادی در اون قرار گرفته گمراه کنه و باعث مشکلات فردی و اجتماعی بشه و هر روز این تاریکی بیشتر چیرگی کنه و کلا فرد آگاهی خودش رو نسبت به جهان خود و دیگران از دست بده . الان این حرفا قطعا برای نود درصد مهم نیست چون اصلا فرصتی نداشتن که بخوان به خودشون توجه کنن و کل زندگی با مشکلاتی سپری شده که عاملش در خود حکومت گران هست نه اینکه بگیم ایراد در اون ها است اما دلیل دوری از خود و واقعیت زندگی ، جامعه و دولت میتونه نقش مهمی داشته باشه در فقر مالی و فکری ،خودکشی و عدم پیگیری علایق، محدودیت های فردی از سوی قدرت مندان، ناتوانی و فضایی آلوده چه در واقعیت و مجازی ،
تبعیض و دیکته گری میتونه از دلایلی باشه که منجر میشه به نابودی زندگی خانوادگی و فردی

پری
پری
1 سال قبل

ناموصن دنیا هرچی میره خراب تر میشع
مشکلات غم غصه زیاد تر میشه
کاش هیچ وقت ب دنیا نمی یومدیم

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  پری

این الله بودکه دنیاروخراب کردلعنت به الله خدای جهان

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

تو دنیا رو نجس کردی. مرگ بر تو

Hyran
Hyran
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به تو اخه این چه طرز حرف زدنه

شهر
تهران
علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  پری

خدادشمن ماست

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوروزی

هروقت تونستی بگی توخواب روح کثیفت کجامیره که جنازت میخوابه وتونستی دردروبهم نشون بدی اونوقت بگوخدانیست

علی
علی
1 سال قبل

اگر خدا با این رژیم آخوندی موافق است شک ندارم خدا ظالمه

شهر
کرج
عارفع
عارفع
1 سال قبل
پاسخ به  علی

دقیقا همین عوضیا مارو ب این روز انداختن

شهر
مشهد
علی
علی
1 سال قبل

لعنت به مسئولین لعنت

شهر
کرج
امیر
امیر
1 سال قبل

چقدر عین من اینجاس.تنهانا امید نگران نالان.دوستتون دارم تنها نیستم حداقل

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  امیر

منم مثل توناامیدم خدادشمن ماست لعنت به الله خائن

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به تو. مرگ بر تو. نفرین بر تو. الله نابودت کنه

منتظر
منتظر
1 سال قبل

اگه بخوام از افکارم بگم الان تو وضیعی هستم که ترس ها و نا امیدی های رو دارم تجربه میکنم
دچار بیماری گوارش هستم و باید تا اخر عمر قرص بخورم و قبلا فکر میکردم کسی رو دوست دارم و باهاش در ارتباط بودم ولی جدا شدم چون ادمی بشدت شکاک و بد دهن بود خدا رو شاکرم که تونستم این رابطه رو تمام کنم ولی میترسم یه روز بیاد سراغم و اذیتم کنه خیلی به درگاه خدا دعا کردم که ببخشتم ولی این احساس رو دارم که بخشیده نشدم و دنبال کار هستم ولی مشخص نیست مراحل استخدامم چقدر طول بکشه و کلن افکار زیادی تو سرمه میدونم خیلیاشون بی معنی و بی موردن ولی نمیتونم بهشون فکر نکنم و از همه بدتر وقتی تو جمع یا به کسی حرفی بزنم بعدش به خودم میگم چرا گفتم یا ممکنه اون حرفمو یک کلاغ چهل کلاغ کنه ، درکل به ادما اعتماد ندارم و پیشرفت دوستان و اطرافیان رو که میبینم خیلی نا امید میشم که به هیچ کدوم از خواسته هام نرسیدم و هر روز نا امید تر میشم ،
تنها راه خلاص از این اوضاع رو سرکار رفتنم مبینم چون الااقل به یکی از خواسته هام رسیدم و متوجه میشم خدا هنوز حواسش بهم هست.

نیست شده
نیست شده
1 سال قبل
پاسخ به  منتظر

اگر جای من بودی چی کار میکردی ، همیشه آدمی هست که صد برابر بدتر از شما هست ، شما میگی بیماری گوارشی داری و تا أخر عمر باید دارو بخوری اما من باید همیشه دستگاه بهم وصل باشه تا نفس بکشم اما به لحاظ روانی که خیلی نابودم شما برو هزار مرتبه خدارو شکر کن

Masoumeh
Masoumeh
1 سال قبل
پاسخ به  نیست شده

برای مورچه سنگ ریزه ی کوهه
هیچ وق در برابر غم کسی نگو این ک چیزی نیس
تو از ضرفیت اون خبر نداری

مهدی.♥️
مهدی.♥️
1 سال قبل

تهش چی میشه مرگ چرا سریع نمیاد زودی بریم همش بازیه به خدا یه روز خوشحالی یه روز ناراحت خب که چی واقعا از خودم نا امیدم کسلم به ارزوهام نرسیدم :(( تهش همیشه میخندم وقتی ندارم زدم به سیم اخر زارت :(( واقعا از زندگیم نمیدونم چی می خوام فقط درجا میزنم تو هیچی تو پستی :)) واقعا این نشد زندگی :)خدایا اگه هستی کمک همه کن درد همه رو دوا کن مرسی که بودی و هستی :))ما که نمی تونیم شاید این اولین نمی تونمه که گفتم خدا یا تو توانایی تو بکن :))) لطفا 🙂

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  مهدی.♥️

لعنت به الله خواهرشیطان گاهیدم زن شیطان وگاهیدم

الی
الی
8 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت بر تو شیطان کثیف
دقیقا تو خود خود شیطانی

شهر
اصفهان
الی
الی
7 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به تو احمق

داریوش
داریوش
7 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت برتو دیوانه .الله چکارداره.تو خودتوبدبخت کردی تلاش نکردی زحمت نکشیدی

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به تو و امثالِ تو

علی نوروزی
علی نوروزی
8 ماه قبل
پاسخ به  مهدی.♥️

خداوجودنداره

شهر
تهران
بی نام
بی نام
1 سال قبل

سلام می خواستم بگم هیچکدوم از این راه برای من جواب نداد و روانشناس و دارو و وقت گذاشتن و اینا باید بگم من خانواده ام اصن به افسردگی اعتقاد ندارن و اگه بدونن من حالم بده پاره ام میکنن و باید همش درس بخونم و اصلا هم وقت ندارن که بخوان برای من وقت بذارن و من نه نمیتونم درمان کنم خودمو و نه انگیزه ای دارم براش و رفتار هام و احساساتم غیر نرمال هستش و احتمالا دست به خودکشی بزنم و از اونجایی که تک فرزند نیستم و کلی بچه هست و بچه اولم هستم هم ازم توقع دارن و هم بهم توجه و محبت نمیکنن کلا کلی کمبود تو خودم دارم و بی انگیزه ام هستم و خودکشی ام میخوام بکنم و دیگه ام نمیکشم و نمیدونم باید چیکار کنم و امکان خرید دارو و مراجعه به روانپزشک رو ندارم
مشاوره و نصحیتتون و پیشنهادتون رو میخوام؟

ستاره
ستاره
1 سال قبل
پاسخ به  بی نام

میشه با هم در ارتباط باشیم؟

شهر
تهران
بهروز
بهروز
8 ماه قبل
پاسخ به  ستاره

سلام اره

شهر
تهران
بیژن
بیژن
1 سال قبل

۵ ساله تنها زندگی میکنم هیچی از خودم ندارم حتی جایی برا خواب ب خاطر رضای خدا بهم جا دادن اعتیادم ک دارم البته دارم ترک میکنم ی بار خودکشی کردم ۲بارم اومدخود کشی کنم ک لحظه اخر …. ۵ سال افسردگی رهام نمیکنه همش دلم میخوام یه اتفاقی بیفته و بمیرم خیلی تو جمع تحقیرم میکنن و خجالتی و شایدم ترسو شدم مرتب تو نت دنبال راهکار خودکشیم خنده برام حروم شده فحش ناموسی خدا میدم چرا منو اوردی به ای دنیا لعنتی اشغال تو جمع فورا دعوام میشه دوس دارم تنها باشم به وضعیت ظاهریم نمیرسم دیر ب دیر حمام میرم کاش من سگ بودم عمرم کوتاه بود و ای مشکلات نداشتم ۳۶ سالم شده کاش میمردم اما باید التماس کرد به ازراعیل من کاری رو دنیا ندارم خدا رهام کرده تا بپوسم از اجنه هم کمک میخوام گاهی تو تنهایی اونام ک هیچ فقد سگها رو خ دوس دارم وفا دارن منو دوس دارن منم اونا رو ادما بد شدن اکثرا حرفم بزنی میگن ناشکری خودکشی کنی میری جای تاریک تا وقت مردنت برسه اما من دنبال اسلحه هستم گاهی تا بزارم تو دهن خودم و شلیک کنم تا دیگه تو دنیا نباشم
دنیا بمونه برا اونا ک دوسش دارن با باقی عمر من اگه بشه خدا هم نمیشنوه خدایا اگه میشنوی مرگم خ خ خ خ نزدیک کن ای هدیه بده ب یکی دی ممنونم من نمیخوام دستم درد نکنه من نوکرتم منو ببر ن جهنم میخوام ن بهشت کلا نباشم وجود نداشته باشم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
...
...
1 سال قبل

از خدا به خاطره اینکه شما رو یاری نکرده نا امید شدید؟
فکر می کنید خدا به خاطره انجام ندادن خواسته هاتون با شما قطع ارتباط کرده و دست یاری به شما نمی رسونه؟
در واقع مسئله اینه که خداوند خدای همه هست حتی خدای گناهکارترین آدم ها
اگر خداوند گفته است واجباتی رو انجام بدید برای حال خوب خودتان است و اگر انجام ندادید تنها خود متضرر می شوید و نه کسه دیگری
خدا هیچ وقت هیچ کس رو توی زندگی تنها نمیزاره حتی گناهکار ترین آدم ها رو
برادر های حضرت یوسف قرار نبود با یوسف همراه باشن
اونا مامور شده بودن که بهش خیانت کنن
بدون خیانت اونا حضرت یوسف هیچ وقت به قصر راه پیدا نمی کرد که در نتیجه آن، به قوم بنی اسرائیل توی قحطی کمک کنه
اگر مشکلات زندگی بهتون غلبه کرده نا امید نشید، از کجا معلوم این مشکلات شمارو به قصر نبره؟ از کجا معلوم که این نا امیدی بخشی از برنامه خدا برای تو نباشه که تو رو به سطح بهتری از از زندگی ببره؟
پادشاه شائول مأمور شده بود که به حضرت داوود علاقه ای نداشته باشه اگر آن حضرت داوود رو دوست می داشت و پیروزی هاش رو جشن می گرفت حضرت داوود هیچ وقت پادشاه نمی شد
آیا به خاطر اینکه مشکلات زندگی شما را تحت فشار قرار داده ناراحتید؟ ولی واقعیت اینجاست که خداوند این طور خواسته❤️

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  ...

ههه خداوجودندارهمه دروغه اون دنیاهم وجودنداره

عادل
عادل
8 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

نوروزی سرویس کردی به خدا بکش بیرون

شهر
تهران
عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

رفتی جهنم میفهمی خدا هست یا نیست. ببند دهنِ کثیفتو

علی نوروزی
علی نوروزی
5 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

مرگ برالله کسکش جنده

شهر
تهران
علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  ...

خدابدترین دشمن ماست خدامحوری هست نجس الله نجس است

الی
الی
7 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

نجس تویی نکبت

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

نکبت و نجاست و کثافت تویی

حسرت مرگ
حسرت مرگ
1 سال قبل

از دوران نوجوانی افسردگی دارم الان 23 سالمه تمام بچگیم و نواجوانی با فکر رسیدن به جوانی بودم، الان که بهش رسیدم وقتی به خودم نگاه می کنم از همه چی تهی شدم تو مدرسه و دانشگاه افسرده بودم رفتم خدمت سربازی 100 بار بر شد ی اختلال اضطرابم بهش اضافه شد ، ن می تونم ارتباط با دیگران برقرار کنم (چون به شدت خجالتی ام) ن اصلا امیدی دارم هیچی کل زندگیم شده قرص اعصاب خوردن و 24 ساعت خوابیدن، ن پولی دارم برم ی شغل واسه خودم دست پا کنم ن کار ی واسم جور میشه که بتونم انجام بدم کل خانواده ام هر روز سرکوفت بهم می زنن، از این زندگی خسته شدم هر روز به خودکشی فکر می کنم تنها دلیلی که انجام نمی دم مادرمه، چون خیلی بیش از اندازه واسه این چیزا ضعیفه من بمیرم اونم میمیره میدونم یا بقیه عمرش با عذاب میشه، هیچ امیدی ندارم مرگ شده تنها آرزوم

المیرا
المیرا
1 سال قبل

یه فکری کنید به حال ما و بقیه بچه ها

حداقل کامنت ها رو حذف کنید

یا مشاوره بدید خب

شایان
شایان
1 سال قبل

سلام بر همگی داشتم می گشتم که ببینم کی شبیه من هست که دیدم همه با هم همدردیم پس بزارید منم احساساتم را در میون بگذارم بزرگ ترین مشکل من این است که کسی رو ندارم که من رو بخواد اصلا اگرم بخوام تلاشی کنم برای چی می خواد باشه این همه در جا زدن به چه دردی می خوره زمانی که عشقی در زندگیت نداری این روزا همه نا امید هستیم و سرگردان من خودم تا الان وارد هر چی که شدم گند زدم بهش نیمه راه ولشون کردم تمام هدف هام رو منی که اینطورم یه چیز خیلی مهم رو بگم درست است که زندگی تون را خراب کردید و راه برگشتی نیست اما نا امید نشید و پیش برید همیشه رو به جلو من خودم دارم همین کار رو می کنم پس شما هم دست بکار بشید مهم نیست این زندگی چی برای شما به ارمغان آورده و چطور کجا و با چه وضعیتی به دنیا آمدید همه ما می تونیم خودمون رو تغییر بدیم پس هیچوقت پایان نیست و این زندگی مانند بازی می مونه و باید تمومش کنی پس هر بدبختی ای رو که داری رو فراموش و رو به جلو حرکت کن و هیچ وقت تسلیم نشو بجنگ آیا واقعا باید موقعیت هامون رو از دست بدیم و بعد رنج بکیشیم همیشه رو به جلو .)(

نیست شده
نیست شده
1 سال قبل
پاسخ به  شایان

شما عشق نداری من هیچوقت دوست هم نداشتم ینی از ۵ سالگی که فهمیدم چی به چیه حتی تو مهد کودک ،مدرسه یا دانشگاه هم هیچ دوستی نداشتم ،الان ۳۰ ساله که تنهام و حتی دانش آموز یا دانشجو که بودم اگر سوالی داشتم روم نمیشد از استاد بپرسم ، پس ببینید من در چه وضع اسفناکی هستم ، هیچکی نیست که غیر از خانوادم باهاش حرف بزنم و درد و دل کنم ،باز خدا رو شکر خانواده دارم ، اما از کمرویی و تنهایی بریدم ،تنهت دلیلی که خودم رو نکشتم و الان زندم اینه که خلاف شرعه و اون دنیا بدتر میشه

ابوالحسن زارع
ابوالحسن زارع
11 ماه قبل
پاسخ به  نیست شده

اصلا اون دنیایی نیست

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل

افرین اون دنیاوجودنداره نه خداوجودداره نه اون دنیاوجودداره اگرهم بمیریم تناسخ پیدامیکنیم یعنی روح ما بعدازمرگ ازبدن جدامیشه میره توجسم تازه دوباره به دنیامیادیامثلاتویه کشوری یاشهری دیگه دوباره توهمین دنیابه دنیامیاداون دنیاوجودنداره ازالکی فریب الله نخور

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

اخه احمق اگه چیزی به نام تناسخ وجودداشته باشه وروح مابره بدن یکی دیگه بعدمرگ پس اولین انسان که بوجوداومدومردوجسمش خاک شد روحش توکدوم کالبددیگه رفته که اینهمه ادم زیادشدیم چرامزخرف میگی

mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  بنی

بنی جان به جای اینکه با افراد مخالف بحث کنی سعی کن ببین به دیگران چه کمکی میتونی بکنی در ضمن عقاید و افکار هر فرد متفاوته و قرار نیست هر کسی اندیشه یکسانی داشته باشه. به هر حال شما هر چقدر هم بخوای با دشمنات بجنگی نمیتونی چون دنیا با سفید و سیاهی بوده و حق و ظلم هیچوقت از هم جدا نشدن پس فقط الکی وقتت رو صرف میکنی

هادی‌رضایی
هادی‌رضایی
5 ماه قبل
پاسخ به  شایان

من‌درزندگیم‌۱۵‌شغل‌عوض‌کردم‌همشون‌ازم‌سوع‌اشتفاده‌کردن‌ازبودنم‌پشیمانم‌انگار‌از‌بطن‌تولد‌تا الان‌کارهایم‌درست‌نمیشه‌نحص هستم‌ناامیدهستم مشکلات‌معیشتی‌دارم‌نمی‌تونم‌ازدواج کنم‌هرروزکابوس‌میبینم‌ خوانواده منم همین‌طوری‌هستن‌روان‌شناسم‌قرص‌خواب‌میده‌هرروزهم‌باخدا‌دردودل‌میکنم‌ولی‌روال‌زندگیم‌همین‌جوری‌پیش‌میره‌تا‌کی‌ادامه‌داره۳۰‌سالمه‌خیلی‌خشته‌ام‌پول‌هل هم ارزشی‌نداره‌هرجا‌میری پول‌‌شیطان‌دنیا‌روتسخیرکرده‌بازگشته‌به‌دهه‌امروزه

شهر
تبریز
mansour
mansour
3 ماه قبل
پاسخ به  هادی‌رضایی

ببین هادی هر چقدر از واقعیت فرار کنی بیشتر اسیر این تاریکی میشی اگه به جاش بپذیری و قبول کنی و تسلیم زمانه بشی بهتر از اینه که تلاش های بی فایده ای انجام بدی که تو رو نابود کنه در کشوری زندگی میکنی که فرهنگ درستی نداره و ازدواج ها به طلاق ختم میشه .نمیتونی خانه بزرگ و ماشین داشته باشی حتی برای داشتنش باید سال ها پی در پی کل زندگیست رو صرف کار و تلاش کنی،با بی احترامی های زیادی برخورد میکنی و علاوه بر مشکلات فردی ،مشکلات زیاد اجتماعی باعث افرایش درد و نرسیدن به آزادی میشه تا وقتی توقع زیاد داشته باشی برا رسیدنش شاید حتی عمرت هم نکشه
اگر در کشوری بودی که وضعیت مالی و رفاه خوبی داشت در این صورت زندگی ها خیلی بهتر سپری میشه با کمترین مشکلات و دغدغه اجتماعی تا بخوای خودت رو درگیر هر مشکلی کنی اینو بدون هیچوقت هم به رهایی دست نمیابی

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

هیچ جوره دوست ندارم زندگی کنم اسمش زندگیه نفس کشیدن اجباری من ازخجالتی بودنم به ناامیدی و افسردگی رسیدم هیچی جزخودادم بهش هیچ کمکی نمی کنه باعث بدبختی و خوشبختی ادماخوداداماهستن الکی پای خدارووسط نکشیداون هیچ کاری نمی کنه اگه می خواست کاری کنه جلوی به دنیاامدن ادمارو میگرفت چون همشون قراره برن جهنم چون نماز نمی خونند

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل

بلاخره خدادشمن ماست خدایی که دشمن ماباشه بدرخدایی نمیخوره این همه عذاب وداره میکشیم ولی خداهیچکاری نمیکنه؟ لعنت به الله

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت به خودت. ببند دهنتو

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

ناامیداخداندارن عین من

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل

الله نجس است الله موجودی هست نجس

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

نجس تویی

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام من آدمی هستم که هیچ توانی در خودم نمیبینم از این اوضاع اقتصادی جامعه بیزارم والدینم هم هیچ قدمی برام بر نمی‌دارند ازاین زندگی خیلی نارحتم

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  حسین

مرگ برزندگی مرگ برالله

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

مرگ بر تو مرگ بر تو مرگ بر تو

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

من هيچ امید به آینده ندارم همه‌ روادیت می کنم نمی دونم بایدچکار کنم وزندگیم عین جهنمه حوصله خودم هم ندارم

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل

زن شیطان زن ابلیس گاهیدم

.....
.....
1 سال قبل

من ناامید هستم
امیدی به آینده ندارم. هدفی تو زندگی ندارم ایچی یعنی
آدمی ک امید نداشته باشد
مثل یه مرده متحرکه هیچی دیگه واسش مهم نیس
انیکه ممکنع از دست بری هیچی

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  .....

اقامن نه طرف شیطان مادرمرده هستم ته طرف خداهست خداوشیطان مثل هم هستن مرگ برالله مرگ برشیطان

عبدالله
عبدالله
6 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

الله حذفت کنه از روی زمین. الله عذابت کنه. دهنت رو گل بگیر

ا
ا
2 سال قبل

من خیلی ناامیدم چند سال پیشم چندبار تو بخاطر اسکیزوفرنی اسایشگاه روانی بستری،شدم دارو مصرف میکنم همش فکر میکنم که تو جوونی میمبرم

پارسا
پارسا
2 سال قبل
پاسخ به  ا

بهتر مثلا قراره به کجا برسیم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  پارسا

پناه برخدا
فرداً فرد انسان ها میتونن مفید باشن
هر انسان اگر جایگاه خودش رو پیدا کنه در پست خودش میتونه العیاذ بالله چیزی شبیه خدایی کنه

دیگه نبینم مایوسانه حرف بزنی ها
تو به عنوان یک فرزند
به عنوان یک خواهر یا برادر
به عنوان یک شهروند
به عنوان یک پدر یا مادر
به عنوان یک دانش آموز
به عنوان یک سرباز
به عنوان یکی از بهترین بندگان خدا
به عنوان یک کسی که به این جهان آمده تا حرکت کنه
یا به هر عنوان دیگه ای نقش منحصر به فرد خودت رو داری که هیچکس نمیتونه خلاء تو رو پرکنه
پس محکم باش
و خودت رو بشناس و بدون چقدر مهمی
یاعلی…

علی
علی
1 سال قبل
پاسخ به  پارسا

من جوونی ۲۷ساله که هیچی از زندگی ندارم من یک آدمی هستم که هر کاری رو باهر روشی شروع کنم شکست میخورم

فاعظه
فاعظه
10 ماه قبل
پاسخ به  علی

۲۷سال سنی نیست هنوز خیلی برای نا امید ی شما زوده امید داشته باش قوی باش حتما موفق میشی

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  علی

ازنظرمن الله دیگه قبول نداشته باش چون دیگه به هیجانمیرسی

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  ا

ج

حسین
حسین
1 سال قبل

امید یک هیجان کاذبه

Ali77
Ali77
1 سال قبل
پاسخ به  ا

هرکس در خواب ببیند ناامید است ، شر او را لمس کرده و رحمت و لطف از او سلب شده است. :
اگر او در خواب احساس ناامیدی کرد ، این بدان معنی است که بسیاری از ناراحتی های ناعادلانه را در زمینه کاری پیدا خواهید کرد. ،،،،،،،، کسی میدونه کسی که به این مشکل خورده باید چکار کنه؟؟ خیلی مهمه برام

فاعظه
فاعظه
10 ماه قبل
پاسخ به  Ali77

همچی را به فال نیک بگیر نترس وفکرش را هم نکن

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  Ali77

اره من میدونم بایدچه کارکردبایدخودکوشی کردچون بعدازمرگ تناسخ پیدامیکنیم اگه خودکوشی کنیم دوباره تناسخ پیدامیکنیم شایدزندگی بعدیمون خوب بود

مهدی
مهدی
8 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

تو خود شیطانی ک اومدی تو همه کامنتات همین حرفارو میزنی شک ندارم خود شیطانی .أعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
بسم الله الرحمن الرحیم.

بنده ی خدای یکتا
بنده ی خدای یکتا
5 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

فقط می‌تونم بگم به خدا پناه ببر از شر این ابلیس درونت اگه واقعا انسانی به قول دوستمون ابلیس نیستی
که داره بیداد میکنه
فقط همینو میتونم بهت بگم .
لطف کن اگه بندگی واسه خدا نمیکنی دشمنی هم نکن یا بنده شیطان نباش . انسان باش …..

محمد
محمد
1 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

خو په برو خودکشی کن دیگه چرا اینجا زر می زنی

علی نوروزی
علی نوروزی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد

بروباباخداوجودنداره امروزمن قران اتش زدم حتی انجیل هم اتشزدم من نه خدانه قران نه انجیل هیچی قول ندارم من ازقران انجیل بدم میادمن ازحضرت عیسی مسیح کسکش بدم میادمن ازامام زمان متنفرم

علی نوردزی
علی نوردزی
9 ماه قبل
پاسخ به  ا

خواهرشیطان گاهیدم زن شیطان وگاهیدم

بنی
بنی
4 ماه قبل
پاسخ به  علی نوردزی

لعنت خدابرتو

علی نوروزی
علی نوروزی
3 ماه قبل
پاسخ به  بنی

حکومت الله دیگه رفتنیه پادشاه جهان ابلیس هستش نه الله الله دیگه رفتنی است من به این روزایمان دارم حکومتش فاسده

...
...
29 روز قبل
پاسخ به  علی نوروزی

یه نگاهی به نظم جهان بنداز به دنیا زیبا نگاه کن یه روزی بالاخره به اون چیزی که میخوای می‌رسی از این روزای ما امیدی و حرفات خندت میگیره اونوقته که یه نگاهی به آسمون می‌ندازی میگی خدایا منو ببخش و ترکم نکن که من بدون تو هیچم

علی نوروزی
علی نوروزی
6 روز قبل
پاسخ به  ...

اوکی حله پس ممنونم حق باشماست من خواب دیدم که خدادستشوگذاشته روگلوم داره خفم میکنه چراچه خواب خفناکی بودسریع ازخواب پاشدم صورتش نورانی بودبخداراست میگم خدادستشوگذاش روگردنم داشت خفم میکردمنم گریه میکردم التماس نیکردم ولم کنه

علی نوروزی
علی نوروزی
6 روز قبل
پاسخ به  علی نوروزی

خواب دیدم خدابهم گفت تویه باردیگه کفربگی زبونتوازهلوقوم دهنت میکشم بیرون لات میکنم بخداراست میگممیدونی ازکجافهمیدم خداهست چون روصندلی نشسته بودگردن منوگرفته بودداشت خفم میکردترسیده بودم توحواب من تنهاخوابیده بودم خواب دیدم خداداره برمن غضب میکنه

علی نوروزی
علی نوروزی
6 روز قبل
پاسخ به  بنی

یعنی میخواست منوبکشه