تست سبک انگیزش

تست سبک انگیزشی غالب چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

انگیزه نیرویی است که شما را وادار می کند تا رو به جلو حرکت کنید. انگیزه می تواند از یک میل یا کنجکاوی درونی یا از یک نیروی خارجی که شما را تشویق می کند، به دست آید. در هر دو مورد، این شما هستید که تصمیم می گیرید از فرصت به دست آمده برای یادگیری استفاده کنید یا آن را از دست بدهید. اگر احساس می کنید دچار بی انگیزگی شدید هستید و احتمال افسردگی می دهید، برای درمان افسردگی از بهترین مشاوران تهران کمک بگیرید.

سبک های انگیزشی بسته به موقعیت ها و مباحث مختلف متفاوت است؛ با این حال همیشه، به ویژه زمانی که در حال یادگیری مهارت جدیدی هستید، از این سبک ها استفاده می کنید. اگر شما بتوانید سبک انگیزشی غالب خود را تشخیص دهید، می توانید موقعیت هایی که نیاز های شما را به بهترین نحو برآورده می کند، شناسایی کنید.

مشاهده بیشتر : نوبت دهی دکتر روان پزشک

نظریه انگیزش انسانی دیوید مکللند روش های شناسایی سبک های انگیزشی افراد را ارائه می کند. با استفاده از این روش شما می توانید شغل متناسب با اعضای تیم خود را انتخاب کنید. مکللند 3 تا از نیازهای شما یعنی نیاز به کسب موفقیت، نیاز به ارتباط با دیگران و نیاز به کسب قدرت را عامل افزایش انگیزه شما می داند.

همچنین پیدا کردن سبک انگیزشی غالب در نیروی انسانی سازمان باعث افزایش بهره وری و عملکرد بهتر کارمندان شما می شود. کاربرد این تست در سازمان ها را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • فرآیند جذب کارمندان: از این تست می توان برای بررسی تطابق شغل و شاغل استفاده کرد و کارمندانی متناسب با شغل جذب کرد.
  • فرآیند توسعه سازمانی: از این تست می توانید برای بررسی این 3 انگیزه دهنده غالب در افراد تیم خود استفاده کنید. به این ترتیب می توانید نقش هر یک از اعضای تیم خود را پیدا کنید.
  • فرآیند رهبری تیم: از این تست می توانید برای سرپرستی تیم خود و محول کردن تکلیف متناسب با هر فرد در تیم استفاده کنید. به این ترتیب همه افراد تیم شما در انجام کارهای خود فعال، با انگیزه و راضی هستند.

تست سبک انگیزش

سبک انگیزشی شما با استفاده از تست DMSI ارزیابی شده و در سه دسته پیشرفت گرا، قدرت گرا و رابطه گرا تقسیم بندی خواهید شد. ویژگی های هر یک از این دسته ها در زیر آورده شده است:

  • پیشرفت گرا: این سبک به انتخاب تکالیف سخت- متوسط که به عهده می گیرید، مرتبط است. شما ممکن است تکالیف بسیار آسان را انتخاب کنید تا احتمال شکست در آن کم باشد یا تکالیف بسیار سخت را انتخاب کنید تا شکست برای شما خجالت آور نباشد.
  • قدرت گرا: در این سبک نیاز به قدرت و میل به کنترل افراد برای رسیدن به اهداف شخصی یا اهداف بالاتر وجود دارد. اگر این سبک در شما غالب است به این معنی است که شما مجادله گر بوده و به دنبال موافقت و اطاعت دیگران هستید، نه تایید و تحسین آن ها. همچنین شما در بحث های گروهی با قاطعیت صحبت می کنید.
  • رابطه گرا: در این سبک نیاز به ایجاد رابطه صمیمی و همکاری با دیگران غالب است. اگر این سبک در شما غالب است به این معنی است که شما تمایل دارید در گروه قرار بگیرید و دست یابی به هویت گروهی برای شما اهمیت زیادی دارد. در واقع شما به طور عمده با بقیه گروه موافق هستید و همکاری را به رقابت ترجیح می دهید. همچنین شما ریسک بالا و عدم اطمینان را دوست ندارید.

[sibwp_form id=1]

به طور قطع اولین قدم در رسیدن به موفقیت، پیدا کردن مسیری است که انگیزه بیشتری در شما ایجاد می کند. با انجام این آزمون، سبک انگیزشی غالب خود را شناسایی کرده و فرآیند رشد خود را هدفمندتر و آسان تر خواهید ساخت. جدا از انگیزه، برای سنجش هوش در تست هوش ریون شرکت کنید.
لازم نیست برای روز بعد یا روزهای بعد صبر کنید تا تست سبک انگیزشی مورد نیاز خود را به دست آورید. می‌توانید این تست را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین در درمانکده انجام دهید.


تیم درمانکده پس از بررسی نیازهای بیماران و پزشکان، امکان نوبت دهی دکتر روانشناس تهران را در سایت خود فراهم کرده است. برای انتخاب پزشک خوب روانشناس بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس با مطب برای دریافت نوبت، به لیست بهترین پزشکان روانشناس مراجعه کرده و با توجه به اولین نوبت خالی پزشک، نظرات بیماران، تلفن مطب و آدرس مطب نوبت خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها