شیلد پلاستیکی یا ماسک

چرا شیلد پلاستیکی جایگزینی ایمن برای ماسک پارچه ای نیست

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

ماسک صورت در مرکز توصیه های بهداشتی برای محافظت از خود و دیگران در برابر کرونا باقی می ماند. برخی افراد به شیلدهای پلاستیکی صورت به عنوان جایگزین ماسک نگاه می کنند.

کارشناسان می گویند که آنها می توانند از فرد محافظت کنند. با این حال دقیقاً مشخص نیست که آنها در مقایسه با ماسک های صورت، تا چه اندازه از فرد محافظت می کنند.

کلیه داده ها و آمارها بر اساس داده های موجود در دسترس عموم در زمان انتشار هستند. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد. از مرکز ویروس کرونای ما دیدن کرده و برای گرفتن جدیدترین اطلاعات درباره شیوع ویروس کرونا صفحه به روزرسانی های زنده ما را دنبال کنید.

مشاهده بیشتر : لیست دکتر فوق متخصص عفونی

ماسک

اگرچه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) همچنان به استفاده از ماسک های صورت را به عنوان یکی از توصیه های اصلی خود برای جلوگیری از انتقال SARS-CoV-2 – ویروسی که باعث ایجاد کرونا می شود – توصیه می کند، برخی از افراد برای محافظت در برابر ویروس به شیلد های پلاستیکی روی آورده اند.

شیلدهای پلاستیکی صورت برخی مخالفت هایی که مردم ممکن است با زدن ماسک به علت گرم بودن و محدود کردن تنفس داشته باشند را برطرف می سازند.

این سال همچنان باقی است که آیا آنها به اندازه ماسک های صورت موثر هستند؟

همچنین آیا مواردی وجود دارد که آنها بتوانند برای ماسک صورت گزینه جایگزین قابل قبولی، مثلاً برای وقتی افراد به دلیل شرایط پیشین دچار مشکلات تنفسی هستند، باشند؟

آیا شیلدهای صورت می توانند از پخش شدن کرونا جلوگیری کنند؟

شیلد پلاستیکی

طبق گفته دکتر مایکل بی ادموند MPH ، MPA ، MBA، افسر ارشد کیفیت و افسر پزشکی همکار برای مراقبت های بهداشتی دانشگاه آیووا و استاد بالینی بیماری های عفونی در کالج پزشکی کارور دانشگاه آیووا، محافظ های پلاستیکی صورت می توانند خطر ابتلا به ویروس را کاهش دهند.

وی گفت: “به نظر می رسد مکانیسم اصلی انتقال COVID از طریق قطرات باشد.” وی افزود: “شیلدهای صورت برای پیشگیری از ورود قطرات به بینی، دهان و چشم عالی هستند، قسمت هایی از بدن که ویروس برای ایجاد عفونت به آنها وارد می شود.”

دکتر جوی هنینگسن، استادیار بالینی بخش VAMC، در دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام با این حال خاطرنشان کرد که “ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا شیلدهای صورت به تنهایی بتوانند به جلوگیری از شیوع کرونا از یک فرد آلوده کمک کند، نداریم.” وی گفت: “اما آنها ممكن است به همراه استفاده از ماسك، از فرد در برابر فرد آلوده محافظت كنند.”

مشاهده بیشتر : لیست بهترین دکتر متخصص داخلی

شیلدهای پلاستیکی چقدر موثرند؟

در حالی که شیلدهای پلاستیکی صورت می توانند از افراد در برابر ابتلا به ویروس محافظت کنند، ما از متخصصان خود پرسیدیم که آنها در مقایسه با ماسک های صورت چقدر موثر هستند.

ادموند گفت در این مرحله، ما نمی دانیم. هیچ مطالعه ای برای مقایسه این دو منتشر نشده است. با این حال وی به مطالعه ای که هنوز منتشر نشده است اشاره کرد که نشان می دهد شیلدهای صورت می توانند محافظت بهتری نسبت به ماسک صورت در مقابل شخص بیماری که در فاصله 24 اینچی از وی سرفه می کند، ایجاد نمایند.

با این وجود هنینگسن به مطالعه دیگری اشاره کرد که به دنبال شیوع کرونا در سوئیس انجام شد. در این مطالعه آزمایش هیچ یک از افرادی که ماسک استفاده کرده بودند از نظر ویروس مثبت نبود. اما آزمایش چندین نفر که از شیلد استفاده کرده بودند، مثبت شد.

نتیجه گیری او؟ شیلدهای صورت مکمل مناسبی برای ماسک های صورت هستند اما نباید به جای آنها استفاده شوند.

هنینگسن گفت: “چیزی به نام تعداد زیادی سلاح علیه ویروس کرونا وجود ندارد.” “هر چه محافظت بیشتر باشد، بهتر است.” “پوشش صورت، شستن منظم دست، فاصله فیزیکی با افراد دیگر و ماندن در خانه تا حد ممکن، ابزارهای بسیار خوبی هستند. وی افزود: “به تمام روشهای لازم یک محافظ صورت اضافه کرده و از “خوب” به “عالی” بروید.”

بیشترین بهره وری از شیلد صورت

هنینگزن و ادموند برای استفاده بیشتر از محافظ صورت این سه مورد را توصیه می کنند:

1. همیشه از شیلد صورت به همراه ماسک استفاده کنید

هنینگتون توضیح داد که استفاده از شیلد صورت بیشترین فایده را هنگامی دارد که به همراه ماسک استفاده شود.

وی گفت: “ماسک صورت پارچه ای از دیگران محافظت می كند. نوع دوستی که شما با پوشیدن آن از خود نشان می دهید، مهربانی در حق دیگران است، و این مهربانی وقتی شخصی برای شما ماسک می زند، به شما بر می گردد. در این هنگام که هر دو طرف ماسک می زنند، جادوی واقعی رخ می دهد. ماسک من از تو محافظت می کند، ماسک تو از من محافظت می کند.” افزودن شیلد صورت، نو علی نور است و از خود شخصی که از آن استفاده کرده محافظت می نماید.

2. مطمئن شوید که شیلد صورتتان به درستی روی صورت جا گرفته

ادموند گفت: “شیلد باید به سطح چانه یا پایین آن برسد.” وی گفت شیلد تقریباً باید از گوشه به گوشها برسد و “نباید بین پیشانی و جلوی شیلد شکافی وجود داشته باشد مگر اینکه پوششی روی شکاف قرار داشته باشد. در غیر این صورت قطره ها می توانند از شکاف عبور کرده و روی صورت شما فرود می آیند. “

مشاهده بیشتر : بهترین پزشک متخصص ریه

3. بعد از هر بار استفاده، شیلد صورت خود را تمیز و ضد عفونی کنید

منبع موثق CDC پیشنهاد می کند در صورت موجود بودن به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید. اگر هیچ دستورالعملی وی آن نباشد، این منبع توصیه می کند شیلد را با یک شوینده خنثی و آب گرم شسته و بعد آبکشی نمایید تا هر گونه گرد و غبار و آلودگی قابل مشاهده از روی آن پاک شود. سپس شیلد را با ضد عفونی کننده ای که ترجیحاً بر پایه کلر باشد، ضد عفونی کنید. الکل به مرور زمان پلاستیک و چسب ها را از بین می برد. علاوه بر این، ممکن است هرگونه خاصیت ضد لعاب یا ضد مه شیلد را از بین ببرد. پس از آن دوباره با آب تمیز آبکشی کرده تا هرگونه باقیمانده را از بین ببرید. برای از بین بردن هر گونه رطوبت باقیمانده، از سشوار یا دستمال کاغذی تمیز استفاده نمایید.

آیا شیلد های پلاستیکی صورت جایگزینی بهتر از ماسک های پارچه ای برای افراد خاص هستند؟

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که شیلد های صورت برای برخی از افراد مانند افرادی که برای برقراری ارتباط به لبخوانی نیاز دارند یا افرادی که در تنفس مشکل دارند، گزینه مناسبی است.

متاسفانه هنینگسن گفت که شیلد های صورت فقط مکملی برای ماسک صورت هستند. شیلد نباید به جای ماسک استفاده شود و همچنین مردم نباید باور کنند که این دو سطح یکسانی از محافظت را ارائه می دهند.

وی گفت: “این عالی خواهد بود وقتی ماسک های با کیفیت و واضح به راحتی در دسترس ما باشد که به ما امکان دهند طیف وسیعی از احساسات انسانی را منتقل کرده و به کسانی که از لب خوانی در ارتباطات استفاده می کنند کمک کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها