اعتیاد به مصرف مواد مخدر فرایند تصمیم­گیری را مختل می­‌سازد به ­طوری که فرد بیش از اندازه برای لذت مواد ارزش قائل می­‌شود، خطرات آن را اندک می­‌شمارد و نمی­‌تواند از اشتباهات گذشته درس بگیرد.

10 دلیل برای اینکه افراد معتاد به مصرف مواد ادامه می­‌دهند

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

یکی از ویژگی­‌های اصلی اعتیاد به مواد مخدر این است که فرد به­‌رغم پیامدهای مضر به مصرف مواد ادامه می­‌دهد. از منظر اقتصاد رفتاری، اعتیاد پیامد سقوط قربانی در دام تصمیمات اشتباه است که باعث می‌­شود فرد ترجیح دهد این رفتار را ادامه دهد (بیکل، 2014). در ادامه به 10 دلیل برای اینکه افراد معتاد به مصرف مواد ادامه می­‌دهند و اینکه چرا توانایی تصمیم­گیری درست از نظر پاتولوژیک مختل می‌­شود، اشاره می‌­کنیم. مختل شدن فرایند تصمیمگیری عاملی برای پیش­بینی این نکته است که آیا فرد می­‌تواند ظرفیت بهبود انتخاب­‌های خود را حفظ کند یا خیر. با درمانکده همراه شوید تا دلایل مصرف مواد و اعتیاد را بررسی کنیم.

آسیب‌­پذیری ژنتیکی در افراد معتاد

چرا فقط بعضی از افراد معتاد می­‌شوند و معتاد می­‌مانند؟ شواهد نشان می­‌دهد که عامل ژنتیک در بروز اعتیاد نقش دارد(کریک، 2005). برای مثال، از تحقیق روی افراد دو قلو و کسانی ­که به فرزندخواندگی پذیرفته شد‌ه‌­اند چنین برمی‌­آید که حدود نیمی از آسیب‌­پذیر بودن فرد دربرابر الکل ارثی است. به علاوه، مصرف زیاد الکل تغییرات جدی در مغز ایجاد می­‌کند.

مشاهده بیشتر : لیست بهترین پزشک فوق متخصص روان شناس

حدود نیمی از آسیب‌­پذیر بودن افراد معتاد دربرابر الکل ارثی است.
مصرف زیاد الکل تغییرات جدی در مغز افراد معتاد به مصرف مواد ایجاد می­‌کند.

خوددرمانی از دلایل اعتیاد

وقتی در اثر شرایط غیرقابل تحمل زندگی (تراژدی) از نظر عاطفی رنج می­‌بریم، اعتیاد و مصرف مواد راه حلی سریع برای درمان رضایت­‌بخش و روشی فوری برای گریز از درد و رنج است (خانتزیان، 2012). مثلا، الکل باعث می‌­شود آرام شویم و نگرانی­‌هایمان را فراموش کنیم. متاسفانه، مغز کسی که زیاد الکل می‌­نوشد به مرور زمان به مصرف مداوم عادت می‌­کند و اضطراب و کج­‌خلقی را به همراه می‌­آورد. بنابراین، فرد به­‌ جای این­که برای پیدا کردن حس خوب الکل بنوشد، می­‌نوشد تا حالت عادی پیدا کند.

افراد معتاد به الکل، از نظر ذهنی نیز به این ماده اعتیاد پیدا می‌کنند.
افراد معتاد به مرور دچار اضطراب و بداخلاقی میشوند

کمبود پاداش‌­های جایگزین بر اثر اعتیاد به مواد مخدر

عدم وجود پاداش‌­های جایگزین، به جز مواد، تاحدی نیاز به مصرف مواد را توضیح می‌­دهد. پرفسور هارت (2013) می‌­گوید اگر در محله‌­ی فقیر زندگی می‌کنید که امکانات زیادی برایتان فراهم نیست، تداوم مصرف مواد برای به ­دست آوردن لذت موقت تا انداز‌ه‌­ای منطقی است. امروزه تحقیقات نشان می‌دهد اگر پاداش‌­های جایگزین برای افراد معتاد که قبلا از این مزیت برخوردار نبودند فراهم شود، می­‌توان در ترک مواد به نتایج بهتر دست یافت. بنابراین، شرایط محیطی در درمان اعتیاد و پیشگیری از مصرف مجدد نقش مهمی ایفا می‌­کند.

اختلال در بینش در افراد معتاد

سوء مصرف مواد باعث بروز اختلال در خودآگاهی فرد (عملکرد غیرطبیعی کورتکس اینسولار) می­‌شود. این وضعیت خود را به شکل انکار شدت اعتیاد و نیاز به درمان نشان می­‌دهد (نقوی، 2007). به­ طور مثال، تنها درصد کمی از افراد دائم‌­الخمر به مشکل خود اعتراف می­‌کنند. این یکی از دلایلی است که نشان می‌­دهد چرا بعضی از افراد حتی وقتی متوجه می‌­شوند اعتیاد زندگی­شان را بر باد داده باز هم به مصرف آن ادامه می‌­دهند. تحقیقات نشان می‌دهد مراقبه یکی از رویکردهای مهم برای بهبود آگاهی و کنترل بازدارنده است (پاولوس و استوارت، 2014).

شرایط محیطی در درمان اعتیاد و پیشگیری از مصرف مجدد نقش مهمی ایفا می­‌کند.
شرایط محیطی در درمان اعتیاد و پیشگیری از مصرف مجدد نقش مهمی ایفا می­‌کند.

رابطه­‌ی توام با عشق و تنفر با مواد و اعتیاد

فرد در اثر مصرف مزمن مواد نمی­‌تواند بین نقش مواد به­ عنوان پاداش و لذت واقعی آن تفکیک قائل شود (کرینگلبچ و بریج، 2009). میل شدید به مواد مخدر در افراد معتاد لزوما با لذت مصرف همراه نیست. بنابراین، حتی بعد از این­که مواد دیگر لذتی برای فرد به همراه نمی‌­آورد، فرد معتاد هنوز میل شدیدی به مصرف دارد. حتی وقتی مواد مخدر دیگر لذت بخش نیست، معتاد به دنبال آن می­‌گردد.

جذابیت مرگبار مصرف مواد

تمایل فرد برای توجه فوری و رفتن سراغ محرک در محیطی که به مصرف مواد مربوط است، سوگیری توجه به محرک مواد مخدر نام دارد. نتایج نشان می­‌دهد با استفاده از سوگیری توجه می­‌توان مصرف مجدد بعد از درمان را در معتادان پیش­بینی نمود (فیلد، 2009). با این وجود، روش­‌هایی برای کاهش تاثیر آن وجود دارد که ساده‌­ترین آن اجتناب از قرار گرفتن در معرض شرایط یا محرک­‌هایی است که به مصرف مواد مربوط می‌­شود.

بیشتر بدانید:مخدر شیشه چیست؟

لغزش در دام اعتیاد

مارلات، روان­شناس اعتیاد (2005)، برای اشاره به شرایطی که فرد معتاد در آن بیشتر از قبل شروع به افراط در مصرف مواد می‌­کند، از اصطلاح اثر پرهیزشکنی (AVE) استفاده می‌­کند. معتاد در این حالت کاملا احساس خودباختگی دارد. مثلا، «فقط یه نخ سیگار» تبدیل به نصف پاکت و «فقط یه گیلاس» تبدیل به نوشیدن کل بطری می­‌شود. سوگیری زمانی رخ می‌­دهد که فرد مصرف مجدد را انحراف از تعهد خود بر سر پرهیز کامل از مواد بداند.

میل شدید به مواد مخدر در افراد معتاد لزوما با لذت مصرف همراه نیست.
میل شدید به مواد مخدر در افراد معتاد لزوما با لذت مصرف همراه نیست.

پاداش فوری مواد مخدر در نظر افراد معتاد بیش از اندازه ارزش پیدا می‌کند

تمایل برای جستجوی لذت‌­های آنی به­ قیمت از دست دادن دستاوردهای بلندمدت، تکانشگری نام دارد. تداوم مصرف در فرد معتاد حاکی از غلبه‌­ی این نظام بر فرایند تامل است. بنابراین، اتفاقاتی که زودتر رخ می­‌دهد (مثلا مصرف آنی مواد درمقابل پیامدهای بعدی آن) بیشتر روی فرایند تصمیم­گیری تاثیر می­‌گذارد. به­ علاوه، از تحقیقات چنین برمی­‌آید که سوء مصرف الکل یا مواد مخدر توانایی تعمق را، که مسئول طیف گسترده‌­ای از کنترل را (شامل خودداری، تقویت تمرکز و برنامه‌­ریزی) است، مختل می‌­سازد (ولکوف و بالر، 2014).

استرس بر اثر اعتیاد

میان استرس مزمن و انگیزه برای سوء مصرف مواد پیوند محکمی وجود دارد (العبسی، 2007). برای مثال، تحقیقات نشان می‌­دهد تجارب منفی در کودکی، مانند خشونت فیزیکی و جنسی، نادیده گرفته شدن، خشونت خانگی و مشکلات خانوادگی خطر بروز اعتیاد را بالا می‌­برد. فردی که از استرس شدید عاطفی رنج می­‌برد، کنترل تصمیم­گیری را از دست می­‌دهد و نمی­‌تواند چشمش را به روی پاداش فوری مواد فرو ببندد. به­ علاوه، فقر یا داشتن منابع اندک نیز ذاتا استرس‌­آور است و منجر به پریشانی عاطفی و درنتیجه مصرف مواد می­‌شود.

حتی بعد از این­که مواد دیگر لذتی برای فرد به همراه نمی‌­آورد، فرد معتاد هنوز میل شدیدی به مصرف دارد. حتی وقتی مواد مخدر دیگر لذت بخش نیست، افراد معتاد به دنبال آن می­‌گردند.
حتی بعد از این­که مواد دیگر لذتی برای فرد به همراه نمی‌­آورد، فرد معتاد هنوز میل شدیدی به مصرف دارد. حتی وقتی مواد مخدر دیگر لذت بخش نیست، معتاد به دنبال آن می­‌گردد.

سوگیری تجسمی افراد معتاد

زمانی که فرد «نشئه» باشد، نمی­‌تواند رفتار خود هنگام «خمار» بودن را پیش­بینی کند. اصطلاحا به این وضعیت سوگیری تجسمی می­‌گویند. منشا این رفتار از این­جاست که فرد معمولا یادش نمی­‌آید قبلا چقدر میل به مواد داشته است. عدم توانایی فرد برای به­ خاطر آوردن یا درک عذاب و ناراحتی خماری توضیحی است برای این نکته که چرا توانایی خود برای مقاومت دربرابر خماری را زیاد می­‌بیند. چالش کسی که قبلا اعتیاد داشته این است که خاطرات خماری را زنده نگه دارد و بداند چقدر ناخوشایند و قدرتمند است.

مشاهده بیشتر : لیست بهترین پزشک فوق متخصص روان پزشک

سخن پایانی

اعتیاد به مصرف مواد مخدر فرایند تصمیم­گیری را مختل می­‌سازد؛ به ­طوری که فرد بیش از اندازه برای لذت مواد ارزش قائل می­‌شود، خطرات آن را اندک می­‌شمارد و نمی­‌تواند از اشتباهات گذشته درس بگیرد. بنابراین، بهتر است به اعتیاد به چشم یک بیماری مزمن، مانند بیماری قلبی یا دیابت، بنگریم نه فساد اخلاقی. یعنی اکثر معتادان به درمان بلندمدت نیاز دارند و اگر حین درمان فرد مجددا سراغ مواد برگشت، طبیعی است. بنابراین، مصرف مجدد صرفا از موانع قابل پیش­بینی است و به معنی شکست درمان نیست.

تیم درمانکده در تلاش است مسیر رسیدن مراجع به متخصص را سهولت ببخشد. با مراجعه به وبسایت درمانکده می‌توانید از بهترین روانشناسان و روانپزشکان به صورت آنلاین، نوبت رزرو کنید.

منبع

psychologytoday

[sibwp_form id=1]

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 147

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

107 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
عطفه
عطفه
7 روز قبل

شوهرم هروئین مصرف میکنه معتاد ون میخوره یکسره چشم هاش بسته آب میخادبخوره ازدستتش میریزه پشت فرمان خوابه

شهر
مشهد
محسن
محسن
6 ماه قبل

سلام.بنده یک ماهه مصرف میکنم هروئین چند سالی هست که هر چندوقت یبار میکشم بعد چند ماه خودم از خودم بدم میاد و ترک میکنم ولی دوباره با اینکه بدبختیهاشو میکشم و میدونم ولی دوباره شروع میکنم فک میکنم که هیچوقت نمیتونم ترک کنم چون در لحظه لغزش به هیچی نمیتونم فک کنم.چه برسه به اینکه به خماری فک کنم و منصرف بشم،هیچ دوستی هم ندارم تنهام خیلی اوضاع روحیم خرابه کاش یه معجزه تو زندگیم اتفاق بیوفته ..چیکار کنم؟

شهر
تهران
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  محسن

بزن گوگل یه ماه بعد ترک متادون .. بچه ها انلاین هستند همه دارن تر میکنن

شهر
تهران
محمد
محمد
1 روز قبل
پاسخ به  مریم

سلام بهم کمک کن خیلی تنها و اسیر موادمخدرم یه جوری بشه کمکم کنارش گذاشت این روزا دلم گرفته

شهر
تهران
الهه
الهه
6 ماه قبل

من دچار دردهای عضلانی شدیدشدم طوری که هیچ گونه آمپول و دارویی آرومم نمی‌کرد دیسک کمروسیاتیک هردوباهم من رو از پا درآوردن تا اینکه ب اندازه یک ماش شیره خوردم وآروم شدم الان چهار روزه میخورم وخیلی میترسم که گرفتار بشم من حتی سیگار و قلیان هم نمیکشم

شهر
مشهد
عباس
عباس
6 ماه قبل

سلام من خودم معتادم هرویین وشیشه مصرف میکنم یک لحظه ازدستم نمیفته بیرونم برم دستمه خسته هم شدم ۱۷بارکمپ رفتم فقط ی چیزومیخوام بگم همه معتادهاترک میکنن امااون دنیا من خودم میکشم فقط بمیرم

وحید
وحید
4 ماه قبل
پاسخ به  عباس

به نظر من تا خود طرف نخاد ،وخسته نشده باشه ،۱۰۰ بار هم کمپ رفتن فایده نداره ،به اجبار هیچ کس ترک نمیکنه ،من خودم خواستم خسته شدم ،والانم درد میکشم،به یاری خدا هروز بهتر میشم ،،قبلا هرچی میگفتن عین خیالمم نبود وسلام ،

ناصر
ناصر
7 ماه قبل

چرا از اول مصرف میکنیم چه چیزی در بدن کم داریم که میریم مواد مخدر میزنیم که بهتر بشیم کسی میدونه دلیل مصرف برای اولین روز چه چیزی هستش؟

شهر
تهران
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  ناصر

گول خوردن

علیرضا
علیرضا
8 ماه قبل

کمپ ترین مردم کار خودتون دست کار درست بدین کمپ فقط پول میگیره معتاد اگه بمیره هیچ جواب گونیست چون سند هر مشکل پیش بیاد پای خودمه موقع ورود امضا اجباری میکنه خلاص

علیرضا
علیرضا
8 ماه قبل

سلام دررابطه مصرف اعتیاد ۱۵ سال تریاک و ۱سال مکرر و ۳ماه داعم معتاد شدن شیشه چه راهکاری لازم است یعنی همزمان ۳گرم تریاک ویک ربع گرم شیشه چگونه باید ترک کرد تشکر

شهر
اصفهان
حیدری
حیدری
9 ماه قبل

سلام حیدری هستم من پسری ۱۷ ساله دارم مدتیه اخلاق ورفتار ش عوض شده مدام با من وپدر دعوا مکنه باما حرف نمی زنه دست بزن پیدا کردهبه حرف ماگوش نمی کنه خودش میره خودش میاد حرف هم بزنیم تمام خونه را بهم میزنه دادمیزنه یک چاقو ویک فندک هم توی وسایلش پیدا کردم اگر بگم این چیه تمام محله راروی ستون خراب مکنه تورا خدا بگین من چه کار کنم دارم دیونه مشم میره توی اتاقش باکس حرف نمی زنه توی تاریکی هرکی درو با کنه تمام دنیا رایانه تورا خدا راهنمایم کنی

فرزاد
فرزاد
4 ماه قبل
پاسخ به  حیدری

سلام اعتیاد ب گل یا چیزی پیدا کرده و باید از طریقه کسی ک خیلی بهش نزدیکه وباهاش راحته راهنمایی بشه .شاید چن سال زمان ببره ولی خوب میشه خودتو نگران نکن و پا پیچش نشو ک زندگیت بهم میریزه

شهر
تهران
زهرا
زهرا
2 ماه قبل
پاسخ به  حیدری

سلام ببرش کنگره 60 حتما درمان میشه به امید خدا

محمد
محمد
1 روز قبل
پاسخ به  زهرا

میشه در مورد کنگره شصت راهنمایی کنی خواهشا من ایلام هستم خستم از خودم از مواد از ..

بیدالله رخشانی
بیدالله رخشانی
9 ماه قبل

سلام من شغل ام نگهبانی است من سه سال دووقت تریا ک میکشم قبلا استرس ووسواس داشتم حالا نمتوانم ترک کنم توراخدا کمکم کنیید حالم اصلن خوب نیست

ممم
ممم
10 ماه قبل

سلام ایا فرد معتاد بدون اطلاع ویتامین بخوره اینا خود له خود باعث ترک اعتباد میشه؟

شهر
تبریز
حسین
حسین
1 سال قبل

سلام دوستان بنده متاسفانه طبق شرایط محیطی که داشتم از ۱۲سالگی تا الان که ۱۸سالمه مشروب مصرف میکنم
الان مشکلم مشروب نیست
توی این ۶سال تقریبا سمت خیلی چیزا رفتم و برگشتم اما متاسفانه الان حس میکنم نمیتونم از شیشه برگردم
از حشبش برگشتم چون حالمو بهم میزد از گل برگشتم چون حالمو بهم میزد
شیره،ناس،سیگار
همه ی اینا برگشتم
اما تازگی یه ۸باری میشع که شیشه استفادع میکنم
ترس تمام بدنمو گرفته
چون شیشه برام مثل مشروبه که الان ۶ساله ترکش نکردم
چون ازش بدم نمیاد
و تمام عوارض رو خوندم
این شکل نیستم که هر روز بکشم اما هفته یه بار یا دو هفته یه بار دارم مصرف میکنم
همش هم از هامون دعفه اول میگم آخرشه ولی باز‌…
دیروز صبح برای اولین بار خماری می‌کشیدم
بعد یه هفته مصرف نکردن خماریش اومد سراغم و دیشب باز مصرف کردم
هعی میگردم دنبال دلیلی که چرا استفاده میکنم باز پیدا نمیشه
خواهش میکنم یه راهی چیزی بهم بگین
میدونم که الان معتادش شدم چون خماریش رو کشیدم ولی هنوز اولشه اصلا نمیخوام گرفتار این بشم
هر روشی هم بگین از هامون اول امتحان کردم ولی نشد
یکی راهنمایی کنه خواهش میکنم
خوده مشکل مشروبم همش اذیتم میکرد داشتم سعی میکردم اونو ترک کنم که این یهو اومد وسط…

شهر
تهران
برادر شما اسماعیل
برادر شما اسماعیل
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام برادر گرامی
تنها راه سعادت و کامیابی همه ی مخلوقات
، نماز،دعا، امر ب معروف و نهی از منکر با اخلاص
فقط بخاطر الله باشه، ب ولله هم خودت شفا پیدای
میکنی، هم میتونی چندین بیمار دیگرو ترغیب ب اعمال الهی با خلوص نیت اوناهم خوب میشن، واست صدقه جاریه میشه، هم این دنیا هم قبر، اخرت، میدان محشر بدردت میخوره
بدرود

آرش
آرش
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام دوست عزیز .قرص ب ۲ استفاده کن و خودتم کمک کن چون این مواد خیلی خر زوره

رها
رها
9 ماه قبل
پاسخ به  آرش

نه نه نخورید قرص b2 نابود کننده اس

شهر
تهران
Mona
Mona
8 ماه قبل
پاسخ به  آرش

قرص ب ۲ را چه قدر و چه موقع مصرف کنیم به جای شیشه ؟

شهر
تهران
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  Mona

ب ۲بخوری دیگه نمیتونی ترکش کنی

علی
علی
7 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام دوست عزیز برو خدا روشکر کن شیشه خماری نداره فقط چند روز خوابی من الان خودم چند ساله روزی ۲گرم شیشه مصرف میکنم نگرانه اینم ۲گرم هروینو چکارش کنم شیشه ترکش راحته خودتو بیخودی نترسون

شهر
کرج
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  حسین

از تو بدترم ترک کردننن بخدا میتونی برو کمپ

محمد
محمد
1 روز قبل
پاسخ به  حسین

شیشه واقعا خماری خوابه و درکنار خانواده و فقط چندروز خوابت میاد نکشیده توهم هم بعد یک روز تموم میشه بدن درد نداره فقط خودتو مشغول کن. و جاهایی برو که آدمای سالم هستن تورو خدا بزار کنار ترکش راحته

علی
علی
1 سال قبل

با سلام به دوستان همدردم پیشنهاد من اینه که یک سر به کنگره شصت بزنن برای ترک هر موادی با شربت تریاک یازده ماه سیستم مغزی درست برای ثوابش فرستادم برای منم دعا کنید منم تازه رفتم ولی جوابگو هست کنگره یا علی

شهر
شیراز
شراره
شراره
1 سال قبل

درمان کامل اعتیاد فقط به اینصورت حل میشود که افراد بیمار و آلوده در محیطی سالم و دور از تجارت سیاسی قرار دهند به نوعی از خانواده هایشان کمک کرده تا نابسامان نشوند و بیماران معتاد هم که ترک کردند و توان جسمی مناسب ندارند ازش توقع نداشته باشند خوب تو ۲۰ سال مصرف کردی الان ۳ هفته اس پاکی پس چرا نمیری سرکار پول دربیاری؟؟ بخدای احد و واحد که آرزوی هر فرد معتاد بعد از پاکی همینه اما نمیتونه در کنارش برای راضی نگه داشتن اطرافیان میره و از روی درد و ناتوانی جسمی اولین چیزی که پولش میخره مواده فرد معتاد باید تک تک سلولهاش سالم بشن تا خودش پرواز رهایی رو شروع کنه وقتی فردی که تازه ترک کرده واسش شمارش معکوس مشخص میکنن نمیتونه دوباره آلوده میشه فرصت طولانی میخواد شاید ۴ سال شاید ۷ سال پس مشگل اقتصادی فقر نبودن حمایت دولت (چون منبع درآمدش از فروش و توزیع افیونه ) اجازه نمیده فرد سالم بشه و هر روز به تعداد معتادان نیز اضافه میشه هر کس با هر شیوه و روشی به فروش و تجارت مرگ مشغوله

محمد
محمد
1 سال قبل

چرا افراد معتاد نمی توانند مواد رابه راحتی ترک کنند

کریم
کریم
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

بنده حدود بیست سال اعطیاد مواد مخدر داشتم الان پنچ ماه ترک کردم ولی از بی خوابی وسوزش کف پا وتب رنج میبرم

نگین
نگین
1 سال قبل
پاسخ به  کریم

نمیدونم پیاممو میخونی یانه
نمیدونم الان حالت خوبه یانه
من دارم با گریه و زاری برات تایپ میکنم توروخدا دیگه سمت مواد نرو
حتی اگر از شدت سوزش کف پاهات اتیش گرفت بازم نرو
حتی اگر از درد مردی بازم نرو
خانواده ات گناه دارن
همه دارن از عوارض ترک میگن اما بخدا ما خانواده هایی که عضو معتاد داریم هر لحظه از غصه داریم جون میدیم بخاطر خانواده ات نکن

مینا
مینا
8 ماه قبل
پاسخ به  نگین

منم حالم بده شوهرم معتاده ودلم میسوزه

پرنیا
پرنیا
6 ماه قبل
پاسخ به  نگین

دقیقن خانواده به خاک سیاه نشسته

شهر
شیراز
فری
فری
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

چون سخته. دو هفته دارم درد میکشم ولی تموم نمیشه که نمیشه. یکسره در حال لرزش و بدن دردم

......
......
1 سال قبل
پاسخ به  فری

علتش اینه که هنوز وسوسه بهت امیره . مواد به خودت نرسون تا زور وسوسه کم بشه

سیاوش
سیاوش
1 سال قبل
پاسخ به  ......

دوسال مواد کشیدم هربارکه نشستم پاش احساس بدی داشتم بهش بعد کشیدن عوض اینکه حالم خوب بشه بیشتر استرس می‌گرفتم ولی برای حالت عادی بودن باید می‌کشیدم تجربه ترک نداشتم نمی‌دونستم اصلا چی میشه خلاصه با توکل به خدا گذاشتم کنار ومنتظر درد بدن بودم ولی دردی به سراغ بدنم نیامد …اما…به مدت یک ماه این وسوسش حالمو بد میکرد با اینکه میدونستم مواد واسه بدن من ساخته نشده وغیره از اینکه حالمو بدتر کنه واسترس داشته باش چیزی دیگه ای نداره ..هیچی بدتر از روی مخ بودنش نیست ولی اگه به خمار شدن قبلش فکر کنی پوند باری روان شناسی بری باهاش مبارزه میکنی مواد چز تنهایی هیچی نمیاره

سارا
سارا
11 ماه قبل
پاسخ به  فری

خوب میشی گلم خودت بخوای همهی درست میشه پس خودت بخواه

شهر
مشهد
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  فری

دو سه ماه عوارضش هس ولی هی کم کم کمتر میشه بعد راحتتتت

......
......
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام . تو جذابیتی نداری . در وجود فرد معتاد در اثر تکرار مصرف تو دیوی پدید آمده به نام وسوسه که دائما ما را به سمت تو سوق می دهد . با هر بار مصرف این دیو بزرگ و بزرگتر میشود تا جاییکه همه ی اختیار مرا می گیرد و او یشود حاکم بدن من و روز به روز هم به من بیشتر احساس نیاز بدهد آن هم به وسیله ی تنها ابزارش یعنی تو .

تنها راه ترک کردن تو اینست که دیگر تو را به دست دیو نرسانم تا قدرت دیو کم شود . قصدم این نیست که تو را ترک کنم چون تو ترک شده هستی . تو در من جایی نداری . تو فقط ابزار دست دیو درون منی . من با نرساندن تو به دیو درونم او را روز به روز کم زورتر می کنم . هر چه قدرت او کمتر شود قدرت من بیشتر میشود .
او کم کم جان خود را از دست می دهد و من کم کم جان خود را به دست می آورم . با هر بار وسوسه کردن و مصرف نکردن دیو ضعیف و ضعیف تر میشود و سرانجام بعد از سالها می میرد
تنها چاره نرساندن تو به دیو است .
البته او در ابتدا نمیمیرد فقط ضعیف میشود پس فکر نکن اگر مدتی تو را مصرف نکنم او میمیرد . او دیو است و دیو دیر میمیرد .
به قول مولانا

نفست اژدرهاست او کی مرده است

از غم و بی آلتی افسرده است

گر بیابد آلت فرعون او

که بامر او همی‌رفت آب جو

آنگه او بنیاد فرعونی کند

راه صد موسی و صد هارون زند

کرمکست آن اژدها از دست فقر

پشه‌ای گردد ز جاه و مال صقر

اژدها را دار در برف فراق

هین مکش او را به خورشید عراق

تا فسرده می‌بود آن اژدهات

لقمهٔ اویی چو او یابد نجات

مات کن او را و آمن شو ز مات

رحم کم کن نیست او ز اهل صلات

کان تف خورشید شهوت بر زند

آن خفاش مردریگت پر زند

می‌کشانش در جهاد و در قتال

مردوار الله یجزیک الوصال

چونک آن مرد اژدها را آورید

در هوای گرم خوش شد آن مرید

لاجرم آن فتنه‌ها کرد ای عزیز

بیست همچندان که ما گفتیم نیز

تو طمع داری که او را بی جفا

بسته داری در وقار و در وفا

هر خسی را این تمنی کی رسد

موسیی باید که اژدرها کشد

صدهزاران خلق ز اژدرهای او

در هزیمت کشته شد از رای او

پژمان
پژمان
1 سال قبل
پاسخ به  ......

عذر میخوام خانوم محترم ،شما که اینجوری تز میدی و راهکار بچه های ۱۴ ساله رو به کسی میدی که ۲۰ سال سابقه تخریب داره اصلا یک بار هم مواد زدی که در مورد وسوسه ش ابراز نظری اینچنین کودکانه می کنی ؟

مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  پژمان

حرفاش همش درسته فقط الکی دیو ساختید

مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

چون وابسته روانی شدید شدن بخاطر همینه میگن ۱سال یه ،۶ماه تو‌کمپ باشه

همسفر
همسفر
1 سال قبل

لطفا ببرید کنگره ۶۰ درمان قطعی هر نوع مصرف موادی هستش و درمان هم رایگان هستش

سینا
سینا
1 سال قبل
پاسخ به  همسفر

ممکنه دیابت داشته باشید ،

Masoumeh
Masoumeh
1 سال قبل
پاسخ به  همسفر

چطوری برای یه فرد معتاد در حال ترک یه دلیل قانع کننده بیاریم که خطر داره مصرف قرص ترامادول

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

واقعا سخته کاش ادمایی که اعتیاد ندارند یکم درک کنند

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

درکشورما که بدست مشتی نادان خرافاتی بی سواد و فاقده شعور اداره می شود و تا زمانی که این جانوران چهارپا درسرکارباشن اعتیاد و نکبت فراوانی چون خودشون ویروس سوزاک هستن

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

کاش بجای تبیلغات برای حجاب وبی حجابی همه برای پیشگیری ودرمان اعتیاد ونجات جامعه قیام میکردند تا کشور نجات میکرد اعتیاد مردم وخانوادهارا متلتشی ونابود میکنه نه بی حجابی

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

دقیقا چون منم همسرم درگیر اعتیاد هست واقعا زندگیم داره ازهم میپاشه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام ترو خدا مواظب زندگیت باش میدونم خیلی سخته ولی مواظب باش من زندگیم خراب شد سخت تر آزادانه تو خانومم من موندم با یه بچه

پدرش هستم مسلم
پدرش هستم مسلم
1 سال قبل

سلام من فرزندم ۲۳ سالش هست معتاد هست که پارسال بردمش یک ماه کمپ باز دوباره شوروی کرد حالا پر خولشگر سوده از خونه صبح می‌ره بیرون ساعت ۴ صبح میاد خونه عصبی میشه شکاک سوده یک لیوان آب از دست ما نمیگیره

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

داداش ببخشید متاسفانه شما به عامل اصلی بدبختی این همه خانواده که به راحتی در دسترس اونا قرار میگیره فکر کن وگرنه جامعه ما الآنم مجالس آزاده
بعدشم طرف جوتسو داره به خاطر امثال ما کف دستش میگیره شما فکر میکنید طرف دنبال هرزگیه
اگر دولت ما دولت مردمی بود نباید مواد به این اندازه در دسترس عموم باشه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

واقعا خوب حرفی زدید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام کاش به جای کتاب درسی بچهها کتابهای چطور زندگی کردن واداب رسم ورسوم زندگی و روابط زناشویی و محبت کردن به همدیگر را چاپ میکردند واز کودکی به بچههها اموزش میدادند تا از معظل خانوادگی واعتیاد جلوگیری کند

پوریا
پوریا
7 ماه قبل

سیاست اینه که نابودت کنن

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

احسنت موافقم

نغمه
نغمه
1 سال قبل

سلام
همسر من هروئین مصرف میکند،سه سال پیش برای ترک چهارده روز در بیمارستان بستری بود،اما بعد از دوماه مجددا مصرفش را شروع کردو بارها و بارها مصرف را شروع و یا ترک در منزل داشته،همسرم بسیار برایم ارزش دارد و تمام دلایلی که فکر میکنم سراغ مواد می رود خلا عاطفی از طرف خانواده اش میباشد ،در طول یکسال بیش از ۱۵ کیلو وزن کم کرده ام،لطفا راهنمائیم کنید،میخواهم قبل از اینکه درخواست طلاق بدهم آخرین شانسم را هم امتحان کرده باشم.

خلجی
خلجی
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

سلام من پسرم ۱۹ساله ش وفهمیدم که اعتیاد به مواد داره والا ن ۲۱روز است که به ترک به کمپ رفتهمدیر کمپ میگه که باید سه ماه تو کمپ بمونه ممنون میشم من رو راهنمایی کنید آیا نیاز به این کار هست؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

سلام هرچی بیشتر تو کمپ بمونه بدتره براش بدتره و حالشو خیلی خیلی بد میکنه بیاد بیرون دوروبرش باشین بهتره به شماخانوادش بیشتر احتیاج داره تا کمپ ب قرآن وقتش تموم شده منم ی مادرم بهتره برین بیارین خونه بقیش و شما کمک کنین ب امید خدا درست میشه ممنون

علی
علی
1 سال قبل

سلام.خانم عزیز باید بذارن بیشتر تو کمپ بمونه .بیاد بیرون بازم میکشه از قبلش بیشتر هم میکشه
لطفاً کارشناس بازی در نیارین

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام ببخشد وقتی تجربه نداری یادرک کامل بر این موضوع خواهشن راهکار های غلط و اشتباه ندیدن،
دوره ۲۱ روزه خوبه برای ترک شیشه، دوا، کریستال، ولی بستگی به جنس مصرفیش هم داره ، متادون ،تریاک، شیره ، دردش بیشتره و دیر سموم دفع میشه براهمین ۱ ماه خوبه ،
بیشتر از این هرچي مریض بمونه بدتر رنجش میگیره از خانواده و از لج لغزش میکنه ،
اگه سری اول باشه میره کمپ نباید زیاد روش فشار آورد چون مریض تاحالا با محیطی بسته خیلی سازگار نبوده ووقتی هم بدن پاک میشه مریض از نو متولد زندگی میشه و تمرکزش همش برای بیرونه حالا چون همه جا بستس هی حالش خراب تر و به امید همون ۲۱ روزه ولی او صاحب کمپی ها به نفع خودشون میگن بیشتر نگه دارید پول روزا شو میگیرن .
ولی جلسات، کارکردقدمها ، راهنماگرفتن ۱۰0در۱0۰ باید انجام بده

زندگی دوباره
زندگی دوباره
1 سال قبل
پاسخ به  محمد
  • دمت گرم ، حرف حقیقت رو زدی ، هرکسی اینجا شده کارشناس که تو عمرش حتّی یه نخ سیگار به لبش نخورده ،و فقط راهکارهای غلط میده . من خودم نزدیک پونزده سال فقط هروئین و شیشه مصرف کردم و قبلش هم از هفده هیجده سالگی تریاک مصرف می کردم و بالای سی و شش و هفت بار هر نوع کمپ که بگید رفتم و به ما می گفتن کمپ نوردهای قهّار و اگه کمپ ها درمانگر بودن چرا باز طرف به محض خروج از کمپ میره میزنه حالا چه یک ماه کمپ بوده چه شش ماه و یک سال ؟؟؟ و صاحب کمپ ها واسه پولش الکی به خانواده ها میگن به نظر ما یک یا دو دوره هم بمونه دیگه درمان میشه در حالیکه طرف قصد ترک داره با این کارها و فشارهای روانی شدید حاصل از اون ازهمه چیز زده میشه و بدتر لج هم میکنه میگه بخدا دربیام بیرون مواد میزنم و خدا می دونه هر دقیقه تو کمپ اندازه یک ساعت طول می کشه و وقت اصلاً نمی گذره .نمیگم صاحب کمپ ها همشون ولی ۹۹ درصدشون دزد هستند و خانواده من واسم لباس و خوراکی ، کلّی سیگار و خیلی چیزا آورده بودن ازشون گرفته بودن ولی حتّی یه دونه شو هم بهم ندادن و اجازه تماس هم با هیشکی نمی دادن ، خلاصه صد رحمت به زندانهای دلفین سیاه روسیه ، قانون ترک تو ۲۱ روز انجام میشه اینجوری که مغز انسان واسه ترک یا عادت به کاری به ۲۱ روز تکرار یا دوری از انجام کاری نیاز داره ولی نکته ای که هست اینه که مغز این ۲۱ روزو اینجوری درک میکنه که تا روز ۱۸ انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و روز ۱۹ تازه روز اول هست و روز ۲۰ روز دوم و روز ۲۱ براش مفهوم روز ۲۱ اُم داره ، یعنی اگه کسی حتّی ۲۰ روز بمونه به درمان کامل نمیرسه و نتیجه روز ۲۱ حاصل میشه و بعد از اون فرد دیگه مثل قبل کورکورانه تحت فشار شدیدی نمیره سراغ مواد و میتونه واسه پرهیز از مواد خودش تصمیم بگیره و رعایت یه سری نکات ضروریه مثل دوری از محیط هایی که خاطراتو زنده می کنند یا قرار گرفتن در جاهایی که احتمال مصرف هست و یا پاک کردن شماره تلفنهای کسانی که قبلاً باهاشون هم بازی بوده ، قبول داشتن این که امکان وجود یک سری مشکلات و سختی ها تو این مسیر هست که البته همیشگی نیستند و به مرور زمان رفع میشن یعنی معتاد نباید خیال کنه دیگه همه چی حلّه و همه چی باید گل و بلبل باشه و با اوّلین و کوچیکترین مسئله ای کم بیاره و …. ، همه اینها واسه کسی هست که واقعاً تصمیم گرفته باشه دیگه سراغ اعتیاد نره و به این باور رسیده باشه که اعتیاد عامل همه مشکلات و بدبختی های بوجود آمده است و به این باور رسیده باشه زندگی پاک خیلی بهتر و لذّت بخش تر از زندگی همراه با مصرف مواد هست و فقط و فقط خود معتاد باید خودش بخواد وگرنه هیچ راه دیگه ای نداره ، نه اعمال زور نه زن گرفتن نه پدر و مادر و بچّه و وعده وعید خریدن خونه و ماشین و … هیچ کدوم جوابگو نیست ، خانمی که میگی تورو به خدا قسم نرو سمتش و قسم میدی و … مگه به این حرفاست ؟ آدم معتاد وقتیخمار بشه خود خدا هم بیاد نمیتونه اونو قانع کنه مگر این که خودش دیگه نخواد بره سراغ مواد و کمپ ها فقط میتونند ترک بدن و نه این که درمان کنند و ترک کردن مهم نیست و معتاد باید درمان بشه یعنی اگه تو انباری از مواد با امکان استعمال راحت قرار گرفت خودش مصرف نکنه و دوست نداشته باشه بره سمت مواد وگرنه ده سال هم نگهداری تو کمپ تحت فشار شدید و عدم دسترسی به مواد و کنترل شدید مثل دوربینهای مدار بسته و …. خُب عمّه من هم با این شرایط پاک می مونه و از همه چیز مهم تر پاک موندن در کنار مردم جامعه و زندگی اجتماعی به دور از هر نوع ماده مخدر هست و این کار امکان پذیره و یادمون بمونه تنها و فقط غیر ممکن غیر ممکنه و نه هیچ چیز دیگه و ببخشید سرتونو درد آوردم ، میخواستم کمی از تجربیات خودمو با شما به اشتراک بذارم ، ممنونم .   
شهر
تهران
قربانی
قربانی
1 سال قبل

درود دوست عزیز، خواستم نظرتون رو بدونم واسه کسی که بالای ده سال اعتیاد به تریاک و کمتر شیره داشته و سن حدود پنچاه سال، با وضیعت سلامتی غیر مستحکم بنظر شما چطور ترک کنه بهتره مثلا یک دفعه بزار کنار یا تدریجی و با جایگزین های شبیه متادن و یا شربت ؟ اینها سوال هایی که واسم مهمه و میترسم با فشار آوردن بهش واسه ترک سلامتیش رو کلا از دست بده،، لطفا نظرتون رو بگید،،از طرفی خیلی دیدم تو دوره ترک تدریجی موفق نشدند و مصرفشون برگشته مثل قبل و یا دیده‌ام خیلی ها با متادون به یه مشکلات بدتر گرفتار شدن، در هر صورت ریسک کدوم کمتره؟ ممنونم و سلامت باشید

شهر
تهران
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام باهاش لجبازی نکنید یک دوره کافیه.فقط جلسات انجمن معتادان گمنام .گرفتن راهنما.کارکرد ۱۲قدم.جلسه جلسه جلسه

Saeed
Saeed
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

خیلی معذرت میخام مدیر کمپ خیلی بیجا میکنه ،گنده تر ازاین نمیتونند ۱ روزطاقت بیارند،منم یه دوره کمپ بودم آخر با دعوا درگیری تونستم خانوادم ببینم بیام بیرون اینا خیلی عوضی کثیف هستند چون از بهزیستی هم مبلغی میگیرند به نفعشونه ببیشتر باشند ومهمتر به هوا اینکه از خانوادها واسه مریضشون خوراک پول و سیگار و غیره بگیرند خودشون بدزدند عمدا اجازه ملاقت نمیدند به بهانه اینکه مریض هوایی میشه که مبادا همدیگه رو ببینند وروزهای بر ملابشه، ویا کتک میزنند ، حتما برید ملاقات حق دخالت ندارند،اگر نزاشتنند با ۱۱۰و یا بهزیستی تماس بگیرید، نامردا فقط فکر پول و ناموس مریض ودزدی از خوراک مریض هستند،و هیچکس با کمپ رفتن سالم نمیشه بلکه عقده ای وعصبی میشه وشاید بیاد بیرون اولش ترس داشته باشه،ولی شک نکن باز شروع میکنه مخصوصا نوجوون، روک وبی پرده گفتم قصد نا امیدی ندارم واقعیت میگم ،کمپ درمان نمیکنه فقط مدت کوتاهی جلو مصرف گرفته میشه که این عادت از سر بره،واینم چون یابویی ترک میدند هزارتا عوارض میاد سراغش،ناگفته نمونه یه دوره بوده قدر عافیت میفهمه ولی تا مدت کوتاهی،، ،شما تو این مدت کوتاه مراقب باشید اطرافش باشید به شخصی که اعتماد دارید اگر اون شخص خودش ترک کرده باشه چه بهتر میتونه راهنما خوبی باشه واسش ودورادور مراقبش باشه ،به متخصص اعصاب روان مراجه کنید داروهایی واسه عوارض بعد ترک میده،که باعث میشه یخورده به اعصابش مسلط باشه که فکرش در گیر خلاف نشه،حرف آخر از کمپ هر چه سریعتر بیارش بیرون تا قاطی خلافکارها آموزش بیشتر ندیده،ودر جریان باشید اونجا آب وغذا وجا خواب حصابی نداره چون تغذیه نمیشند ترک واسشون سخت میشه واین سم براحتی از بدن خارج نمیشه
موفق باشید التماس دعا

یاحق
یاحق
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام داش دقیقاحقیقت گفتن به ولاقسم کل حرفاش راسته من ماه قبل رفتم ۲۱روزه روز۱۳گفتم میریم توکمپ اشناداشتم گفتم بروبه خانواده بگوبیایدمنوببریددردااصلی من کم شده اینجادارم میمیرم ازگرسنگی روزبعدش امدن دنبالم الان پیام میدم ۳۶روزم شده خداشکربهترم فقط بی حال وکسل هستم برام دعاکنیدپاکیم باطول عمرم یکی باشه خداوندهمه کسای دردام این نجس اعتیادگرفتارن نجات بده فقط دوستان ایااین کسلی ودردکوچک هنوزازاعتیاده یابرم دکترکم خونی هم کمی دارم

الی
الی
1 سال قبل
پاسخ به  یاحق

خوشبحالت ترک کردی .
برو طب سوزنی از طریق گوش معجزه می‌کنه توی حالت . اگر خواستی و هزینه اش رو داشتی نورفیدبک هم یه نوع ورزش و باز توانی مغز هست . اینا گفتم مکمل های ترک و خلاصی از عوارض مصرف هست . و کلا یه آدم دیگه ای ازت میسازه . تا نزدی یکی شو برو انجام بده نتیجه اش حیرت انگیزه .

مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  یاحق

الهی آمین

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام شما که کلا یا نعشه ای یا دلخوشی ، یا دوران طلایته یعنی چی کمپ جواب نمیده برعکس کمپ جواب میده منتها خود مریض بخاد بریده خسته شده میتونه
چون اونجا درک مکنن همدرداش.
تون قرصهای ک شما میگین الپرازو ، کلونازو…اینا ک همشون بدتر از مواده

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

ازمن ب شمانصیحت ب هیچ عنوان کمپ نفرستید.بهترین راه فقط فقط کنارش باشیدتنهاش نذارین.بهترین کمپ خونه هستش بامراقبت خودتون.

سجاد
سجاد
1 سال قبل

من یک مادری دارم تازه راه کمپو یاد گرفته تاهرچی میشه زنگ میزنه بیایت ببریدش پسرم مصرف کرده. خدا وکیلی این راهش نیست منم دست خودم نیست فکر هایی میاد سراغم که باعث لغزشم میشه.۴باره من رو میده کمپ بخدا مغزم رد داده به خودکشی.سربنیست شدن فکرمی کنم ازکمپ بدم میاد برام دعاکنید یا بمیرم یا مواد ولم کنه.هیچ زوق شوقی برای ادامه زندگی ندارم بخدا کمپم اندازه داره چخبره۲یا۳ماه من رو گیر میده ازوقتی که رفتم کمپ بی وجود شدم هیچی برام معنانداره

......
......
1 سال قبل
پاسخ به  سجاد

‌خودت باید بخوای .
اولش سخته ولی بعد عادت می کنی .
اینکه انسان بپدیره اعتیاد فقط یک وسوسه درونیه که در اثر تکرار مصرف اون وسوسه قدرت گرفته و برای کم کردن زور وسوسه تنها راهش اینه که ابزارشو به دستش ندی کم کم از دام وسوسه رها میشی

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  سجاد

ن اشتباه میگین چرا چوک درکش نمیکنین تو خونه و دومَن ازاده

مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

خونه چیه بابا

شکوری
شکوری
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

باسلام.خواهرم.شمالطف.کن.پسرتو.ازکنپ.هرچه.زودتربیاربیرون.به.دلیل.اینکه.اگه.برای.مثال.پسرشما.

شکوری
شکوری
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

باسلام.خواهرمن.هرچه.زودترلطف.کن.پسرتواز.کنپ.بیاربیرون.به.دلیل.اینکه.اگه.یک.نوع.مواد.مصرف.کنه.شک.نکن.وقتی.که.بیرون.بیاد.همه.جور.موادمخدرچه.گیاهی.چه.متحرک.رامیشناسه.باآدمهای.آشنا.میشه.که.به.آخررسیدن.چه.طوری.بگم.من.اول.باریک.باررفتم.کنپ.مصرف.من.تریاک.بود.به.خدا.همون.جا.متادون.دادن.خوردم.رفت.تو.یاداشت.مغزم.دوا..شیشه..بازایناروشنیده.بودم.ولی.یه.مواد.یاقرص.هایی.صحبت.میکردن.توخوابم.نشنیده.بودم.خلاصه.بیست.روزشدآمدم.بیرون.الان.به.جای.تریاک.متادون.مصرف.میکنم.که.نه.ترکش.میتونم.بکنم.نه.تحمل.داغون.شدنه.خودمو.دارم.به.خدا.این.صاحب.کنپ.هافقط.به.خانواده.هایی.که.خبرندارن.اینا.چه.جانوراند.تمام.ابزارهایشان.رابهشون.میزنند.تا.ازشون.پول.بگیرند.یکی.بخوادترک.کنه.میکنه.به.خودش.بستگی.داره.این.آشغالهایه.روزبرادرم.به.ملاقاطم.آمده.بود.یه.مددکارآمدبهم.گفت.داداش.اون.کاغذتوتابلودیوارزده.بودن.منویی.غذابود.یه.خودکارببین.اونجاهست.منم.داشتم.نگاه.میکردم.پیداکنم.بالای.سرم.دوربین.بود.به.برادرم.منونشان.میدن.میگن.ببین.خوب.نشده.بعدیه.ماه.بادیوارکاغذداره.حرف.میزنه.برادرم.سه.میلیون.کارت.میکشه.میره.بچه.محلمون.تودفترکارمیکرده.شب.آمدیواشکی.بهم.گفت.داشتم.سکته.میکردم.نصف.شب.فرارکردم.بامشکل.آمدم.به.خانوادم.گفتم.رفتیم.هم.پولمونوگرفتیم.بقیعشو.نگم.خوبه.خلاصه.مواظب.باشید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

سلام بمونه کمپ بهتره

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

سلام

معتاد نه ماه پاکی
معتاد نه ماه پاکی
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

خانم عزیز بنده متاسفانه هم زندان رفتم هم کمپ.به خدا به خدا به خدا صد روز زندان شرف داره به یک روز کمپ.دوره کمپ 21 روز نهایتا یک ماه .بیشتر بزاری به خدا به خدا به خدا اگه سنگ هم باشه دوباره میره سمت مواد.کمپ غذا خوب نمیدن محیط بستست طرف برای حمام رفتن مسواک زدن ناخن گرفتن اصلاح کردن باید اجازه بگیره و….. این ها میشه رنجش از خانواده باعث میشه بیاد بیرون از سر لج بازی دوباره مصرف کنه.خیلی ببخشید اون صاحب کمپ غلط میکنه میگه سه ماه بمونه.به فکر جیب خودشه مریض بیشتر پول بیشتر.پس زودتر پسرتو دربیار بهش عشق بورز ماشاله ماشاله راه بنداز بگوچقدر دوسش داری به خدا ترک میکنه نیاز داشت،جلسه ببرش راهنما براش بگیر.به امید روزی،که هیچکس معتاد نشه.

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  خلجی

سلام من حدود ۱۴سال است ک مواد مخدر را ترک کرده ام بنظر من فرزندتان را بیشتر از ۲۸روز نگه ندارید مدیر کمپ برای گرفتن پول از شما این را می‌گوید درضمن بفکر روح و روان فرزند خود باشید شاید نتوانید خودتان راببخشید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

سلام پسر من ۲۴سالش همه چی مصرف میکنه توراخدا راهنمایم کنید. راضی نمیشه بره دکتر چجوری راضیش کنم

Eskandar
Eskandar
1 سال قبل

از خونه بندازش بیرون و پول بهش ندید ، بگید هر وقت خسته شدی و خواستی ترک کنی بیار خونه کمکت کنمر، کمپ اصلا راه درمان نیست زیرا تمامرکمپ های ایران توسط اشخاصی که خلافکار و معتاد بودن اداره میشدند .
با نام خدا اسکندر ۲۳ سال و ۱۳ روزه که پاکم

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  Eskandar

اسکندر جان اون موقع دلت خوش بوده ۲۳ سال پیش وضعیت الان خیلی خرابه

مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  Eskandar

ای ول

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

مدددد

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

کنگره شصت برو

سعیده
سعیده
1 سال قبل

کنگره شصت چیه؟میشه توضیح بدین

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

یکباردیگه ترک کن وبرو ازهمسرت معزرت بخواه وتوبه کن

کیان
کیان
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

کنگره 60آخرین و درست ترین راه

خسرو
خسرو
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

اعتیاد واقعا یه بیماریه.وهمسرشما خیلی شجاع بوده که چندبارترک کرده
اشتباه شما اینکه میخوایی در عرض مدت کوتاهی همه چی به حالت اول برگرده
برای کسی که میخواد ترک کنه بایدپروسه حداقل یک ماه به صورت از کم کردن موادتاصفرشدن ….که بدن اول به کم کردن عادت کنه بعد کنار بزاره
نه اینکه یکدفعه ترک کنه

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  خسرو

برادرمن هم ۲۰ بارترک کرده ولی باز لغزش کرده چیکاربایدکنیم

فریدون
فریدون
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام حتما باید به کلاس های ان ای برود هیچ راهی جز انجمن وجود نداره برای ترک من ۱۳سال تریاک شیره هرویین و شیشه وغیره الان خداروشکر ۴سال به هیچ مخدری لب نزدم

شهر
تهران
محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

آخرین شانست همین طلاقه انجامش بده

آزاد
آزاد
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد

خودت اگه معتاد نشدی و زنت طلاق نگرفت حالا ببین

آرش
آرش
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

خدا کنه شانست توی این هشت ماه خوب بوده باشه.اما منم دقیا حال شوهر تورو دارم فقط ببرش مشاوره مور درست مشاور اعتیاد .فقط

شهر
شیراز
یار و فادار
یار و فادار
1 سال قبل
پاسخ به  نغمه

سلام بفرست کلاسهای naساده ترین و بهترین راه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

این است که هنوز همسر شما نمی‌خواهد که قبول کند اعتیاد پیدا کرده و فکر میکندکه به غیر از خودش هیچکس دیگری نمیداندکه شیشه مصرف میکند بهتر است که شما به آرامی با او صحبت کنید که به او بفهمانید وراضی کنید که به جلسات NA برود وتمام مشکلاتش حل شود

sanaz
sanaz
1 سال قبل

سلام همسرم شیشه رادر دسشویی پارک در زمان ۵ساعت مصرفرمیکنددلیلش جچیست

سی
سی
1 سال قبل
پاسخ به  sanaz

ببینیت یکی ازدلایل خیلی محکم که جوانان را بسوی اعتیادمیبرده نبودند امیدیه فردا بیکاری فقرنکبت گرسنگی فساد اختلاس خفقان و نبودند چهارابجو که خوردن آن برای سلامتی مفید بس نتیجه می گیریم که جامعه ما ازبن فساده

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  sanaz

سلام دلیش عزیز من خودم شیشه مصرف کردم حال فاض خوبی داره ولی خانواده سوزه فاض شیشه نمیزاره از جاش بلد بشه

آزاد
آزاد
9 ماه قبل

کجاش فاز خوبی داره همش نگران و تشویش و استرس و ترس همراه انسانها و بیکار میشی و زندگیت میره هوا

آزاد
آزاد
9 ماه قبل
پاسخ به  sanaz

در ضمن چرا در توالت پارک مصرف میکنه شما تعقیبش کردی یا با اطلاع شما رفته اونجا؟ خوب اگر مطلعی یا ترکش بده یا بزار خونه بزنه حتما روانپزشک مراجعه کنید