اضطراب مزمن

10 روش ساده برای کنترل حمله عصبی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

هرکس که از اختلال اضطراب مزمن رنج می‌­برد می­‌داند که حمله‌­ عصبی به هیچ وجه قابل کنترل نیست. در واقع تلاش برای کنترل کردن آن نیز گاهی حتی باعث بدتر شدن اوضاع می­‌شود. مخصوصا اگر جزو کسانی باشید که نمره بالایی در تست اضطراب کسب کرده اید.

زمانی که در اثر اضطراب مزمن دچار حمله عصبی می‌شوید، احساس می­‌کنید قفسه­‌ی سینه شما به سمت داخل فشرده می­‌شود. فشاری را حس می‌کنید که انگار که کسی روی دنده‌­های شما ایستاده است. به­ طرز هشداردهنده­‌ای نسبت به ریتم نفس کشیدن خود آگاه می­‌شوید. احتمالا با خود فکر می­‌کنید که نکند نفس بعدی آخرین نفسی باشد که می­‌کشید؟!

انگار بدون این­که زیر آب باشید در حال غرق شدن هستید. با خود فکر می­‌کنید “نمی‌­تونم نفس بکشم! دارم می‌­میرم! بعد با قدرت ادامه می‌دهید… نفس بکش… نفس بکش…”

بزرگ­ترین ترس کسی که با اضطراب مزمن دست و پنجه نرم می­‌کند این است که در مکان عمومی کنترل خود را از دست بدهد یا دچار حمله عصبی شود. به این ترتیب در شرایط آزاردهنده‌ای گیر خواهد افتاد و حتی ممکن است مورد تمسخر و تحقیر قرار بگیرد. زیرا زمانی که فرد ناگهان دچار اضطراب می‌­شود، حس می­‌کند دارد دیوانه می­‌شود و دیگر هیچ کنترلی روی ذهن خود ندارد.

اضطراب مزمن
استرس

تپش قلب، تنگی نفس و بالا رفتن ضربان قلب فقط تعدادی از واکنش­‌های ترسناکی است که در هنگام حمله­‌ عصبی در فرد اتفاق می‌­افتد. ممکن است این علائم تشدید پیدا کند و افزایش یابد تا جایی ­که لرزش غیرعادی، تعریق، فشرده شدن سر و احساس خفگی را به فرد تحمیل کند.

اگر نتوانید راهی برای آرام شدن پیدا کنید، انگار خودتان را در لحظه­‌ حمله­‌ عصبی رها کرده‌­اید. حمله‌­ عصبی مانند سایر بیماری­‌های مزمن با دعا و دارو برطرف نمی‌­شود. اما به مرور زمان می‌­توانید راهکارهایی را برای مدیریت بهتر این وضعیت یاد بگیرید و تعداد حملات عصبی که به شما دست می‌دهد را کاهش دهید.

درک اضطراب مزمن

برای روشن شدن بیش‌تر موضوع بحث خود را با تعریف اضطراب از زبان بوئن آغاز می‌کنیم.

به واکنش بدن به یک تهدید واقعی یا خیالی اضطراب گفته می­‌شود. این فرآیند به نوعی در تمام جانداران وجود دارد.

موری بوئن، پدر نظریه‌ نظام­‌های طبیعی، معتقد است دو نوع اضطراب در انسان وجود دارد:

  • اضطراب حاد
  • اضطراب مزمن

احساس ناخوشایندی که هنگام رانندگی در هوای بد به شما دست می‌دهد و باعث می‌­شود آهسته‌تر رانندگی کنید، نمونه‌­ای از اضطراب حاد است. این نوع از اضطراب، در شرایط خطرناک به شما یادآوری می­‌کند که محتاطانه عمل کنید. در حقیقت این نوع اضطراب زنگ خطر طبیعی بدن است که به شما اطلاع می‌­دهد در معرض خطر هستید.

بنابراین این نوع اضطراب برای بقا مفید است. زمانی که عامل استرس‌­زا از بین برود اضطراب حاد هم برطرف می­‌شود. به عنوان مثال ممکن است قبل از رسیدن به مقصد آب و هوا بهتر شود.

طبق نظر بوئن ترس از شرایط فعلی اضطراب حاد را تشدید می‌کند. این درحالی­ است که ترس و اضطراب ناشی از فکر کردن به اتفاقی که ممکن است در آینده بیفتد، خوراک اضطراب مزمن است. بنابراین با منتظر بودن برای اتفاقات بد در آینده یا ترسیدن از اینکه نکند فلان اتفاق بیفتد! سوخت مورد نیاز برای اضطراب مزمن را فراهم می‌کند.

بودن در کنار افراد مضطرب یا داشتن والدین مضطرب نیز باعث می‌شود احتمال این‌که درگیر اضطراب مزمن شوید، افزایش پیدا کند. زیرا بروز علائم فیزیکی اضطراب ممکن است نمود ژنتیکی نیز داشته باشد.

اضطراب مزمن
دلشوره و استرس

۱۰ روش ساده برای کنترل اضطراب مزمن

اگر فرد مضطربی هستید، همیشه حس می‌کنید که یک صدا در حال تعقیب کردن شماست. این صدا تمام احساس ناامنی شما را می­‌شناسد و از آن علیه شما استفاده می‌­کند. تا جایی­ که تبدیل به بلندترین و تنها صدایی می­‌شود که همیشه به گوش‌تان می­‌رسد. برای فرار از این حس ناخوشایند در ادامه راهکارهایی را برای کنترل اضطراب مزمن و پیشگیری از حمله عصبی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱) مصرف ویتامین ب ۶ و آهن

مصرف ویتامین ب ۶ و آهن نقش مهمی در تنظیم میزان تولید سروتونین در بدن دارند. اگر میزان سروتونین موجود در بدن کافی باشد، به شما کمک می‌کند از شر افکار منفی خلاص شوید و درصورت بروز هر گونه مشکل بهتر با شرایط کنار بیایید.

۲) تنفس دیافراگمی

هنگام حمله­‌ عصبی بهتر است به جای نفس­‌های عمیق، تنفس دیافراگمی را تمرین کنید. در این روش به جای این­که قفسه­‌ی سینه بالا و پایین شود، شکم به داخل و بیرون حرکت می­­‌کند.

برای این تنفس کافی است تصور کنید داخل شکم‌تان یک بادکنک وجود دارد. مدت زمان بازدم را نیز طولانی‌­تر از دم کنید؛ مثلا سه ثانیه دم و چهار ثانیه بازدم.

اضطراب مزمن
مشکلات تنفسی

۳) ریلکس کردن عضلات

یک روش مفید دیگر برای کنترل اضطراب مزمن شل کردن عضلات است. برای این کار ابتدا عضلات خود را منقبض کنید. سپس تمام ماهیچه‌های بدنتان را رها کنید. می‌­توانید این کار را از انگشتان پا شروع کنید. هر بار یک مجموعه از عضلات خود را به مدت سی ثانیه منقبض و بعد سی ثانیه رها کنید. این کار را ادامه دهید تا به سر برسید.

۴) حمله عصبی خط پایان زندگی نیست!

هنگامی که دچار حمله عصبی هستید، به خودتان یادآوری کنید که تنها در حال تجربه­‌ یک حمله عصبی هستید و احساسی که دارید از علائم عادی آن است. سپس این علائم را برای خودتان تعریف کنید. به خودتان اجازه دهید این علائم را کاملا حس کنید تا بتوانید از شرشان خلاص شوید. به خودتان یادآوری کنید این حالت فقط واکنش بدنتان به اضطراب مزمن است و به زودی برطرف می­‌شود.

معمولا اولین کاری که بیش‌تر افراد در این شرایط انجام می­‌دهند این است که سعی می­‌کنند با علائم بجنگند و خودشان را قضاوت کنند. اما برای پشت سر گذاشتن این حالت نباید علائم را پس بزنید. سعی کنید افکارتان را آرام کنید. این بهترین راه برای تسلط بر حمله عصبی است.

۵) کاهش مصرف کافئین

نوشیدن یا خوردن غذاهای حاوی کافئین به اضطراب دامن می‌زند. کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌­کند. به همین دلیل است که مصرف زیاد آن اضطراب و حمله عصبی را تشدید می‌­کند. تحقیقات نشان می‌­دهد که برانگیخته شدن اضطراب را بیشتر می­‌کند و حتی ممکن است منجر به بروز حمله عصبی شود. محدود کردن مصرف کافئین روشی ساده برای کاهش میزان اضطراب روزانه است.

اضطراب مزمن
مصرف کافئین

۶) چای بابونه بنوشید

طبق تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی اخیر بابونه نه­ تنها خواص آرام‌­بخش دارد بلکه به طرز قابل توجهی در کاهش اضطراب و حتی مقابله با افسردگی موثر است.

۷) از تاثیر شوخ طبعی غافل نشوید

تماشای برنامه‌های کمدی باعث دور شدن ذهن از فضای اضطراب آور می‌شود. سعی کنید در ارتباط خود با دیگران نیز از شوخ طبعی غافل نشوید. البته فراموش نکنید که اصل اعتدال را در شوخ طبعی رعایت کنید.

۸) رنگ ­آمیزی

همانگونه که می‌دانید رنگ‌آمیزی سبب آرام شدن ذهن و کاهش استرس می‌شد. این فعالیت همچنین می‌تواند ذهن شما را نسبت به مسائل بازتر کند. به این ترتیب ذهن شما نیز بازتر و ریلکس‌تر می‌شود. تمرکز ذهن حین رنگ‌آمیزی و کارهای هنری یکی از مهمترین دلایل کاهش اضطراب است.

۹) ورزش

طبق تحقیقات ۲۰ دقیقه ورزش برای کاهش علائم اضطراب کافی است. ورزش باعث می­‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. همچنین میزان ترشح اندورفین را نیز دربدن افزایش می‌دهد. افزایش حرارت بدن بر اثر ورزش همچنین باعث تغییر در پیوندهای عصبی شده و تولید سروتونین را نیز افزایش می‌دهد. پیوندهای عصبی وظیفه کنترل عملکرد و روحیه شناختی را برعهده دارند.

اضطراب مزمن و حمله عصبی
ورزش کنید

۱۰) اعتماد به نفس داشته باشید

اگر اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که می­‌توانید با هر تجربه‌­ای روبه‌­رو شوید و آن را پشت سر بگذارید، بهتر می‌­توانید ترس از اتفاقات آینده را کنترل کنید. هرچه تجارب بیش‌تری داشته باشید، اعتماد به نفس شما نیز بیش‌تر می­‌شود. اعتماد داشتن به خود و توانایی‌هایتان برای عبور از سختی‌ها به شما کمک می­‌کند از نگرانی‌های خود نسبت به آینده بکاهید.

هنگام تجربه اضطراب و حمله عصبی یادتان باشد که حالتان خوب می‌­شود. این نکات را فراموش نکنید. یکی از روش­‌های مطرح شده در این مطلب را که بهتر می‌تواند به شما کمک کند، انتخاب کنید. سپس به­ مرور زمان از این نکات برای کنترل علائم استفاده کنید. وقتی علائم را پشت سر گذاشتید یادتان باشد جان سالم به در برد‌ه‌اید و مقاوم هستید.

همیشه با خودتان تکرار کنید: ” این نیز بگذرد…! “

برای آشنایی با راه‌های کنترل اضطراب مزمن و حمله عصبی می‌توانید از راهنمایی‌های پزشکان روان شناس و پزشکان روان پزشک استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 452

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

88 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
سمیه شریفی
سمیه شریفی
6 روز قبل

سلام برای شوک عصبی باید چکارکنیم خوب بشیم

بی نام
بی نام
2 ماه قبل

سلام من هر وقت با همسرم بحثم میشه ناخوداگاه گریم میگیرع نمیتونم نفس بکشم دستام لمس میشه و سرم تو فشار قرار میگیره ممنون میشم راهنماییم کنید

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام دخترم ۲۵سال سن داره اما گاهی اوقات حرفها رو تکرار می‌کنه وحمله عصبی دست میده با دو دست سرش رو فشار میده و گریه می‌کنه تقریبا پنج دقیقه طول می‌کشه و خوب میشه کارهای غیرعادی می‌کنه لطفاً راهنمایی کنید

شهر
تهران
علی
علی
4 ماه قبل

لعنت به جمهوری اسلامی میگم روزی هزاربار.یکم آروم میشم. ولی ای کاش میشد همه مردم یه جایی جمع بشن وفریاد بزنند مرگ بر جمهوری اسلامی

نرگس
نرگس
5 ماه قبل

چرا دلم میلرزه وقتی کسی از خونه میره بیرون علائم این کار چیه

  • 
فرشته
فرشته
5 ماه قبل

سلام دختری دارم ۲۰ سال از فشار عصبی زیاد شدیدن پرخاشگر میشه موها سرش رامیکن دکترم نمیاد چکار باید انجام بدم

شهر
تهران
خدا لعنت کنه شوهربد رو منم مث توام مصی جان همیشه ع
خدا لعنت کنه شوهربد رو منم مث توام مصی جان همیشه ع
6 ماه قبل

پاسخ به مصی

شهر
کرج
غفار
غفار
6 ماه قبل

من شش ساله که قرص اعصاب مصرف میکنم بیشتر شبا یه فشار عصبی زیادی رو احساس میکنم روزا این فشار کمتره احساس میکنم میخوام سکته کنم یا بمیرم یه چند هفته ای هست که اینجوری شدم مشکل چیه دکتر‏

غفار
غفار
6 ماه قبل

من شش ساله که قرص اعصاب مصرف میکنم بیشتر شبا یه فشار عصبی زیادی رو احساس میکنم روزا این فشار کمتره احساس میکنم میخوام سکته کنم یا بمیرم یه چند هفته ای هست که اینجوری شدم مشکل چیه دکتر‏

غفار
غفار
6 ماه قبل

من شش ساله که قرص اعصاب مصرف میکنم بیشتر شبا یه فشار عصبی زیادی رو احساس میکنم روزا این فشار کمتره احساس میکنم میخوام سکته کنم یا بمیرم یه چند هفته ای هست که اینجوری شدم مشکل چیه دکتر

انه خیامی
انه خیامی
7 ماه قبل

سلام من هنگام عصبی شدن بشدت بدن لرزه میگیرم و افت فشار پیدا مییکنم افسردگی هم دارم ایا ب افسردگیم ربط داره؟

شعبان علی میرشی
شعبان علی میرشی
7 ماه قبل

سلام خدمت شما من برادرم را دوماه است که سه بیمارستان بردم ولی هیچ کدام جواب درستی ندادن دستش از کف تا مچ دست
چپش درد داره روی هست تا ده تا قرص می‌خورد ولی نه
خواب دارد از درد چه کنم

شهر
تهران
مریم
مریم
7 ماه قبل

سلام دکتر من یک زن ۳۱ سال هستم ۵ سالی درگیری ریزش مو شدم چکاب کامل کردم هیج مشگلی ندارم دکتر بهم میگه از اعصابتی شما چی میگید نظرتون چیه

شهر
تهران
مریم
مریم
7 ماه قبل

سلام دوستان عزیز، پیشنهادی براتون دارم که امتحان شده جواب داده، اول برید هر دکتری که شک دارید مثل قلب که بررسی کنه مشکلی نداشته باشه، بعد که مطمئن شدید حالا بدونید اینجا جسمی مشکلی نیست و چون احتمالا مدت زیادی در فشار روحی بودید بدن اینطوری اعتراض میکنه که توجه کنید بهش،یه سری کارا هست که اون حالت بهتون دست داد انجام بدید و یه سری کارا هم هست که در حالت نرمال انجام بدید که کم کم کاهش پیدا میکنه این حالت ها مطمئن باشید
وقتی احساس کردید میخواد اتفاق بیفته این مطالبو تو ذهن مرور کنید، قرار نیست بمیرید یه مدت بعد نرمال میشید و قبلا هم این شرایط رو تحمل کردید پس الانم همینطوره و میگذره، خیلیا این شرایط تجربه کردن و تنها من نیستم، بقیه اونقد مشکل دارن که مهم نیس تو حالت بد شده یا چی شده برات یه روز بعد کلا یادش نیست، فوقش فکر میکنه کسی رو ازدست دادی و آدم نرمالی باشه همدردی میکنه اگه نباشه هم که بره خودشو درمان کنه به جهنم ، میتونم کنترل کنم تا یه بخشی، با یه دست مچ اون یکی دستو فشار بدید چند ثانیه، یه مطلب خنده دار پیدا کنید الکی هم شده بخندید بهش، به جای تنفس سریع، تنفستون رو آروم کنید و یه موضوع دیگه اگر پیدا کنید بهش فک کنید و حواستونو پرت کنید بهتر از فکر کردن به تنفس و ضربان قلبو ایناست؛
تو یه کامنت دیگه کارایی که در حالت نرمال انجام بدید رو میگم، انشالله کم کم به صفر برسه این حالتون

کریم سهراب پور
کریم سهراب پور
7 ماه قبل

سلام دکتر من بر اثر یک عصبانیت شدید که برام پیش اومده حالا هر وقت عصبی میشم دستام بی حس میشن زبونم گیر می‌کنه نمیتونم حرف بزنم میشه لطف کنید بهم بگید چه مشکلی برام پیش اومده

شهر
تهران
سین
سین
6 ماه قبل

بهش میگن پنیک. یک بار تو حالت عصبی یه سری علایمی رو تجربه کردید حالا هر وقت تو شرایط مشایه باشید ناخوداگاه اون علایم رو دوباره تجربه میکنید . حتما به یک روان درمانگر مراجعه کنید تا براش راه حل پیدا کنید

ناشناس
ناشناس
7 ماه قبل

میشه کمکم کنید

شهر
تهران
ناشناس
ناشناس
7 ماه قبل

من وقتی زیادی به تنفسم فکر میکنم
فکر میکنم نفسم تنگ میشه

شهر
تهران
فرهاد
فرهاد
5 ماه قبل
پاسخ به  ناشناس

ممکنه مشکل معده داشته باشین

نرگس صمدی
نرگس صمدی
7 ماه قبل

سلام من همیشه با خودم درگیر هستم وبه همه کس و همه چیز مشکوک هستم

شهر
تهران
مرتض
مرتض
8 ماه قبل

سلام من حدود ۷ ماهی هست ک وقتی تو خونه هستم حالم خوب هست وقتی میرم بیرون ی حالت بدی به من دست میده نفسم بند میاد تپش قلب میگیرم احساس میکنم ک میخوام بمیرم سرم گیج میره و سردرد میگیرم ایا ممکنه از اضطراب باشه وقتی توخونه هستم حالم خوبه اینم بگم من ادم خجالتی هستم و بیشتر ترسم از اینه ک نکنه اینجا از حال برم و بیهوش بشم مردم درموردم چی فک میکنن و توخونه هم عصبی میشم ی جوری ک با همسرم نمیتونم حرف بزنم کم کم دارم دیوونه میشم کمکم کنید ممنون میشم حسه بدیه واقعا هر ازمایشی هم دادم میگن نرماله ب متخصص مغز اعصاب رفتم دارو داده ولی تاثیر نکرده

شهر
مشهد
نادر
نادر
8 ماه قبل
پاسخ به  مرتض

بهش میگن اضطراب اجتماعی در ضمن دارو بعد از ۴ ۵ هفته بعد عمل میکنه مدیتیشن انجام بده

مقصود
مقصود
7 ماه قبل
پاسخ به  مرتض

سلام دوست عزیز فک کنم قرص فلوکستین درمانت کنه ولی درصد شو نمیدونم ولی اینو میدونم که همه میتونن استفاده کن

شهر
تبریز
سین
سین
6 ماه قبل
پاسخ به  مقصود

فلوکستین نقل و نبات نیست و باید فقط توسط روانپزشک تجویز بشه ! کی گفته همه میتونن مصرف کنن ! دارو عوارض داره مخصوصا در طولانی مدت ! لطفا دوتا چیز اینور اونور خوندید بدون علم و تخصص واسه مردم نسخه نپیچید !

میم
میم
5 ماه قبل
پاسخ به  مقصود

من برای لاغری فلوکسیتین می‌خوردم یک مدت طولانی ،بعد که نخوردم دچار مشکل عصبی شدم که خودم دلیلشو نمیدونستم،به هیچ عنوان قرصی رو سرخود مصرف نکنین

مقصود
مقصود
7 ماه قبل
پاسخ به  مرتض

قرص فلوکستین آدم وشاد می کنه و بیخیال مشکلات

یلدا
یلدا
7 ماه قبل
پاسخ به  مرتض

سلام و وقت بخیر ،این از علائم اضطراب و افسردگی هست ،دقیقا منم مثل شما هستم باهاش بجنگید سعی کنید زیاد بیرون برید و بهش فکر نکنید عادی میشه براتون

شهر
تهران
احمد
احمد
7 ماه قبل
پاسخ به  یلدا

سلام وقت بخیر ی مدتی هس شبا بعضی وقتاحالم بد میشه حس میکنم هیچی واقعی نیس دارم خفه میشم میخوام بمیرم دس پام میلرزه ضربان قلبم میره بالا مخصوص تو جمع هستم اینجوری میشم ولی روزا کلا حالم خوبه خوبه

شهر
تهران
مهدی
مهدی
8 ماه قبل

من دوروز میشه حمله عصبی بهم رخ میده ضربان قلبم میره بالا خیلی گریه میکنم بدنم عرق میکنه بعد یک تا دودقیقه پس بحالت عادی برمیگردم ممکن هست به یک ساعت چندبار اتفاق بی آفته وقتی حمله عصبی ب من رخ میده خودم میفهمم اما بعد از حمله کدام چیزی یادم نیست هرکس بخاد منو صدا بزنه نمیفهمم لطفن کمکم کنید فقط 18سالم هست

شهر
تهران
سین
سین
6 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

حتما از یک روانپزشک وقت بگیر مراجعه کن تا بهت کمک کنه علایم اضطرابیتو کنترل کنی بعد هم از یک روان درمانگر وقت بگیر تا ریشه اضطرابتو پیدا کنی و درمانش کنی.
همونطور که سرمامیخوری یا دستت میشکنه به پزشک متخصصش رجوع میکنی برای درد های عصبی و روحی هم باید به متخصصش رجوع کنی تو اینترنت کسی نمیتونه درمانت کنه یا بهت نسخه بده

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

اگر خیلی بخندیم و خیلی استرس و اضطراب داشته باشیم سریع گریمون بگیره و احساسی باشیم و هراتفاق کوچیکی که می افتد بغض کنیم نشانه ی چیه

شهر
مشهد
مائده جربان
مائده جربان
9 ماه قبل

نمیتونم نفس بکشم نفسم بالا نمیاد چشمامدرست نمیبینه ریه هام نمیکشن بدنم میلرزه صدام در نمیاد

شهر
تهران
فاژی
فاژی
6 ماه قبل
پاسخ به  مائده جربان

منم دکتری رفتین

نورزاد حسین زاده
نورزاد حسین زاده
10 ماه قبل

سلام خانم من فشار عصبی اش که میرد بالا میوفته زمین دهن اش کچ میشه و بدن اش میلرزه همون لحظه چیکار کنم که خوب بشد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

عبدالعزیز رحیمی تیموری
عبدالعزیز رحیمی تیموری
10 ماه قبل

سلام.من افسردگی شدید دارم و استرس بیش از حد راهنمایم کنید چکار کنم خیلی سخته برام صبح که از خواب بیدار میشم

شهر
مشهد
مهسا
مهسا
11 ماه قبل

سلام همش استرس واضطراب دارم حالت خفگی معده درد درحد المپیک

شهر
تبریز
نفس
نفس
11 ماه قبل

من خیلی حمله های شدید میگیرم در حدی که صورتم کج میشه ضربان قلبم بالا میره زبونم بی حس میشه چشمام کلا بسته میشه و توان باز کردن کردن ندارم دستام بی حس میشه پاهام بی حس میشه احساس خفگی بهم دست میده بعضی وقتا غش هم میکنم میفتم حتی توان حرف زدن رو ازم میگیره نمیتونم به ادمای اطرافم بفهمونم حمله عصبی هست و فکر میکنن سکته کردم
من چند ساله درگیرشم و جدیدا هم درگیر فلج خواب میشم هر شب و نمیتونم از خواب بیدار شم
ولی دارم باهاشون کنار میام خیلی برام سخته به خصوص فلج خواب چون صداهارو میشنوم و نمیتونم بیدار شم

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام‌وعرض ادب خدمت شما میخواستم بدونم بهترین راه برای مقابله با حمله عصبی و استرس تنفسی چیست

نقدی عبدلهی هستم
نقدی عبدلهی هستم
5 ماه قبل
پاسخ به  احمد

سلام برای حلت عصبی چه خوبه آقای دکتر

شهر
شیراز
ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام
من لرزش شدید بدن به حدی که روی پاهام نمیتونم وایسم تنگی نفس قلب درد دارم هر موقعه اینطوری میشم اصلا متوجه نمیشم چه‌طور میگذره یه جوری شبیه بیهوشی یا سیاهی رفتن چشم ضربان بالایی قلب و نفسم به شماره میوفته

شهر
تهران
مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام دچار تیک عصبی شدم الان 6ساله تقریبا سالی یک دفعه دچار شوک عصبی میشم و احساس میکنم مادر بزرگم آمده من را ببر به آن دنیا چکار کنم که برطرفبشع سنم 18سال

مرادی
مرادی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من هم گاهی اوقات این مشکل دارم فقط بعضاً چشامم رو به سیاهی می‌ره و فشارم میوفته تمام آزمایشهامم سالم دلیل شو نمی‌دونم چند نمونه دکتر رفتم یکی گفت به چیزایی که میخوری آلرژی داری موز توت فرنگی وشکلات و یه دکترم گفت فشار عصبی علتشو نمی‌دونیم چیه یهویی چشام روبه سیاهی می‌ره و حالت تهوع میگیرم

شهر
تبریز