مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل؛ کدام شیر خشک بهتر است؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

انتخاب شیر خشک برای نوزادانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور باید ضمن مشورت با متخصص اطفال، به شکل، نوع پروتئین، کربوهیدرات موجود در شیر خشک و سایر مواد مغذی آن توجه کنید. در حال حاضر، شیر خشک‌های نان و آپتامیل، ۲ برند شناخته‌شده و محبوب شیر خشک به‌شمار می‌آیند که استفاده از آن‌ها برای نوزادان از بدو تولد امکان‌پذیر است. با این وجود، برخی والدین هنوز نمی‌دانند کدام شیر خشک می‌تواند نیازهای تغذیه نوزادشان را به درستی برطرف کند. ما در این مقاله از مجله درمانکده به مقایسه شیر خشک آپتامیل با نان پرداختیم تا به والدین کمک کنیم بهترین محصول را انتخاب کنند. همراه ما باشید.

مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل

 تصویر پودر شیرخشک و شیشه شیر نوزاد
در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل می‌توان گفت هر ۲ محصول برای تغذیه نوزادان و کودکان مناسب هستند، اما هر کدام ویژگی‌ها و ترکیبات متفاوتی دارند.

در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل، ابتدا باید بگوییم این محصولات که بسیار متنوع هستند، در دسته شیر خشک‌های پرفروش قرار دارند و به دلیل نزدیکی ترکیبات آن‌ها با شیر مادر می‌توانند نیاز تغذیه‌ای نوزادان را از بدو تولد تا ۲ سالگی برطرف کنند. 

شیر خشک نان از شیر گاو تهیه می‌شود، اما آن را قبل از استفاده تغییر می‌دهند تا کربوهیدرات، چربی و پروتئین شیر برای نوزادان قابل هضم باشد. از طرف دیگر، شیر خشک آپتامیل با فرمولاسیون منحصربه‌فردی تولید می‌شود و به دلیل داشتن ترکیبات غذایی ضروری بدن نوزادان مانند ویتامین‌‌ها، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات، جایگزین مناسبی برای شیر مادر به‌شمار می‌آید. 

برای درک بهتر از مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل به جدول ترکیبات شیر خشک نان ۱ اوپتی پرو با شیر خشک آپتامیل پرونوترا ۱ توجه کنید:

ترکیبات در هر ۱۰۰ گرمشیر خشک نانشیر خشک آپتامیلواحد
انرژی۵۲۰ ۴۸۵ کیلو کالری
چربی۲۷.۷۰ ۲۴.۷گرم
پروتئین۹.۶۵ ۹.۷گرم
کربوهیدرات۵۸.۱۵ ۵۴.۶گرم
پتاسیم۵۷۷ ۴۹۰میلی‌گرم
سدیم۱۶۱ ۱۳۷میلی‌گرم
کلسیم۳۵۲ ۴۳۴میلی‌گرم
اسید لینولئیک۴.۱ ۳.۴۶گرم
اسید آلفا لینولنیک۵۰۰ ۴۸۰میلی‌گرم
آهن۵.۲ ۶.۱میلی‌گرم
ویتامین A۵۲۷ ۴۲۲میکروگرم
ویتامین B۱۰.۵۶ ۰.۴۷۶میلی‌گرم
ویتامین B۲۰.۶۳ ۱.۰۱میلی‌گرم
ویتامین D۷.۲ ۹.۷میکروگرم
منیزیم۵۰۳۸میلی‌گرم
منگنز۹۵۲۹میکروگرم
فسفر۱۸۵۲۵۰میلی‌گرم
اسید دکوزاهگزانوئیک (DHA)۶۱۸۵میلی‌گرم
جدول مقایسه ترکیبات شیر خشک نان با آپتامیل

ایا شیر خشک نان بهتر است یا اپتامیل؟

گاهی‌اوقات والدین هنگام انتخاب شیر خشک نان و آپتامیل دچار تردید می‌شوند. در این مواقع، بهتر است با پزشکان متخصص اطفال یا متخصص تغذیه کودکان صحبت کنید. پزشک بر اساس نیاز نوزاد، سن، وزن و وضعیت سلامتی او بهترین گزینه را معرفی می‌کند. 

معمولا پزشکان در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل، مورد دوم را گزینه بهتری می‌دانند. شیر خشک آپتامیل با فرمولاسیون منحصربه‌فرد به رشد و نمو نوزادان از بدو تولد تا ۲ سالگی کمک می‌کند. با وجود اینکه، هر ۲ محصول دارای انواع متنوعی هستند، اما شیر خشک آپتامیل، مخصوصا نوع یک، ۲ و سه آن برای رفع نیازهای تغذیه‌ای نوزادان در بدو تولد طراحی شده است. 

بیشتر بدانیم: شیر خشک آپتامیل؛ عوارض، فواید و علائم + معرفی مرکز فروش

در واقع، می‌توان در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل به این موضوع اشاره کرد که انواع متنوع شیر خشک‌های آپتامیل با ترکیبات متعادلی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات و چربی‌های ضروری برای رشد سالم نوزادان تولید می‌شود.

شیر خشک نان یا اپتامیل؟

شیر خشک نان و آپتامیل هر ۲ از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و می‌توانند نیاز تغذیه‌ای نوزادان را تا حد زیادی برطرف کنند. در واقع، این محصولات به دلیل نزدیکی ترکیبات آن‌ها با شیر مادر، جایگزین مناسبی برای تغذیه نوزاد به‌شمار می‌آیند. 

با این حال، برخی متخصصان هنگام مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل بر روی ترکیبات منحصربه‌فرد آپتامیل برای رشد مغز نوزادان تاکید دارند. آن‌ها معتقدند، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در شیر خشک‌های آپتامیل، علاوه بر رشد صحیح مغز نوزادان، برای تکامل سیستم عصبی آن‌ها ضروری هستند. از طرفی پروتئین منحصربه‌فرد موجود در این شیر خشک به رشد ماهیچه‌های حیاتی بدن نوزاد کمک می‌کند.

معرفی شیر خشک: شیر خشک نان ۲

در واقع، شیر خشک نان منبع کربوهیدرات بسیار قوی محسوب می‌شود، اما میزان اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری آن کمتر از آپتامیل است؛ به همین دلیل شیر خشک آپتامیل در صورتی که حساسیت ایجاد نکند، انتخاب اول متخصصان اطفال برای نوزادان به‌شمار می‌آید.

تفاوت شیر خشک آپتامیل با نان

اینفوگرافیک تفاوت شیر خشک نان با آپتامیل
تفاوت‌هایی در ترکیبات شیر خشک نان با آپتامیل وجود دارد؛ بنابراین خوب است بهترین گزینه را با مشورت متخصص اطفال انتخاب کنید.

از مهم‌ترین تفاوت‌های این ۲ محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیر خشک آپتامیل با تقویت میکروبیوتای سالم روده نوزادان و کودکان، از آن‌ها در برابر پاتوژن‌ها و عفونت‌های مضر محافظت می‌کند.
  • شیر خشک نان منبع کربوهیدرات بسیار خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند به وزن‌گیری نوزادان کمک کند.
  • در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل باید به تعادل صحیح ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن نوزادان مانند کلسیم و ویتامین D در انواع متنوع شیرخشک آپتامیل اشاره کرد که باعث رشد سالم استخوان‌ها و  دندان‌های کودکان می‌شود.
  • برخی از شیرخشک‌های نان فاقد لاکتوز و بعضی دیگر حاوی این ماده هستند که می‌توانید بهترین نوع آن را زیر نظر متخصص اطفال انتخاب کنید.

بیشتر بدانیم: شیرخشک برای وزن گیری چی خوبه؟‌ + نکات تغذیه برای افزایش وزن

  • ترکیبات شیر خشک آپتامیل طی سال‌های زیادی مورد تحقیقات دقیق قرار گرفته است؛ به همین دلیل انتخاب اول متخصصان اطفال به‌شمار می‌آید.
  • شیر خشک نان برای بزرگسالانی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی‌توانند از شیر معمولی استفاده کنند، گزینه مناسبی است.
  • متخصصان هنگام مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل بر روی این موضوع تاکید دارند که مورد دوم بهتر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای ضروری نوزادان را تامین کند.
  • در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل باید به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر آن اشاره کنیم که می‌تواند ناشی از تفاوت در ترکیبات، کیفیت و شهرت برند باشد. 

معرفی شیر خشک: شیر خشک نان 1

  •  شیر خشک آپتامیل به دلیل ترکیبات فرموله‌شده منحصربه‌فرد برای رشد مغز، افزایش قدرت عضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد سالم استخوان‌های نوزادان و کودکان مفیدتر است.

شیر خشک نان برای وزن‌گیری نوزادان مناسب است یا آپتامیل؟

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل به بررسی آن پرداخت، وزن‌گیری نوزادان توسط انواع متنوع این محصولات است. 

شیر خشک نان در دسته برندهای شناخته‌شده تغذیه‌ای کودکان جای دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شیر مادر باشد. این محصول حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است که به رفع نیازهای تغذیه‌ای نوزادان و کودکان کمک می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یک شیر خشک مناسب برای جایگزینی شیر مادر و وزن‌گیری نوزاد خود هستید‌، می‌توانید شیرخشک نان را انتخاب کنید. 

از طرفی، شیر خشک آپتامیل که یکی دیگر از بهترین شیرخشک‌های جایگزین شیر مادر محسوب می‌شود، با فرمولاسیون منحصربه‌فرد و بسیار غنی، انتخاب مناسبی برای وزن‌گیری نوزادان است. در واقع، برخی از انواع متنوع این محصول، به طور انحصاری برای نوزادانی که با وزن بسیار کم یا به صورت نارس متولد شده‌اند، طراحی می‌شود. 

معرفی شیر خشک: شیر خشک آپتامیل ۲ نوتریشیا

بنابراین در جواب به این سوال که شیرخشک نان تپل میکنه یا آپتامیل، باید بگوییم که هر دو ۲ محصول برای وزن‌گیری نوزادان مناسب هستند. با این حال بهتر است قبل از خرید هر یک از آن‌ها، ابتدا با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید تا بهترین شیر خشک بر اساس نیاز نوزاد شما انتخاب شود.

شیر خشک نان بخریم یا آپتامیل؟

انتخاب شیر خشک نان یا اپتامیل باید بر اساس نیاز نوزاد، سلامت او و تجویز پزشک متخصص اطفال انجام شود. از طرفی، برخی نوزادان ممکن است به طعم یا قوام شیر خشک حساسیت داشته باشند که در این صورت باید شیر خشک دیگری را انتخاب کنید تا بهترین تجربه را برای نوزاد شما ایجاد کند. ما در این مقاله به طور مفصل به مقایسه شیر خشک نان با اپتامیل پرداختیم، اما اگر هنوز در این مورد ابهاماتی دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین با متخصص اطفال درمانکده استفاده کنید. جهت مشاهده انواع شیر خشک به داروخانه آنلاین درمانکده مراجعه نمایید.

درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا پس از ورود به وب‌سایت، از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی با بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر اطفال یا متخصص تغذیه آشنا شوید و جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین تلفنی، متنی و تصویری نوبت بگیرید.

معرفی شیر خشک: شیر خشک آپتامیل ۳

سوالات متداول

شیر خشک نان بهتره یا اپتامیل؟

شیر خشک نان و آپتامیل هر ۲ از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و می‌توانند نیاز تغذیه‌ای نوزادان را تا حد زیادی برطرف کنند. در واقع، این محصولات به دلیل نزدیکی ترکیبات آن‌ها با شیر مادر، جایگزین مناسبی به‌شمار می‌آیند. با این حال، برخی والدین هنگام انتخاب شیر خشک نان و آپتامیل دچار تردید می‌شوند. در این مواقع، بهتر است با پزشکان متخصص اطفال یا متخصص تغذیه کودکان صحبت کنید. پزشک بر اساس نیاز نوزاد، سن، وزن و وضعیت سلامتی او بهترین گزینه را معرفی می‌کند.

شیرخشک نان تپل میکنه یا آپتامیل؟

هر دو ۲ محصول در انواع متنوعی تولید می‌شوند و برای وزن‌گیری نوزادان مناسب هستند. با این حال، بهتر است قبل از خرید هر یک از آن‌ها، ابتدا با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید تا بهترین شیر خشک بر اساس نیاز نوزاد شما انتخاب شود.

تفاوت شیر خشک نان با اپتامیل چیست؟

شیر خشک آپتامیل با فرمولاسیون منحصربه‌فرد و بسیار غنی برای رشد و نمو نوزادان از بدو تولد تولید می‌شود و نسبت به شیر خشک نان دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری است. به همین دلیل عده زیادی از متخصصان اطفال آن را به عنوان انتخاب اول تغذیه نوزادان و کودکان معرفی می‌کنند.

منابع: nestlebaby | nutricia

پزشکان برتر: دکتر جواد غروبی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها