رشد دختر شما در 10 سالگی روند ثابت و منظمی دارد. به سن دخترتان اهمیت دهید چرا که آینده و شخصیت او در این سنین بیشتر تعیین می‌شود و 10 سالگی از سنین مهم زندگیست.

دختر شما در 10 سالگی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

مرحله به مرحله رشد دختر عزیزتان مهم است و حالات جسمی و روانی هر مرحله با دیگری بسیار فرق دارد و باید از همه آن‌ها اگاه باشید. در این نوشته وضعیت دختر شما در 10 سالگی را با هم بررسی می‌کنیم. با درمانکده همراه باشید.

دختر شما در 10 سالگی در تمام حوزه‌های زندگی دستخوش تغییرات بزرگ می‌شود.
دختر شما در 10 سالگی در تمام حوزه‌های زندگی دستخوش تغییرات بزرگ می‌شود.

دختر شما در 10 سالگی: نقاط عطف

رشد دختر شما در هر سال جالب است و 10 سالگی از این امر مستثنی نیست. دختر شما در 10 سالگی در تمام حوزه‌های زندگی دستخوش تغییرات بزرگ می‌شود.

رشد ذهنی و فیزیکی دختر 10 ساله شما

رشد دختران سریع‌تر از پسران است و افزایش رشد ناگهانی آن‌ها از 10 سالگی شروع می‌شود. ممکن است دختر ده ساله شما اولین نشانه‌های بلوغ را از خود نشان دهد بنابراین پستان‌هایش شکل می‌گیرد. همزمان با رشد بدن، با مسئله‌ی تصویر بدن رو به رو می‌شود. سر صحبت درمورد این مسئله را با او باز کنید.

همچنین متوجه می‌شوید قدرت و تعادل و هماهنگی او بالا می‌رود. او در 10 سالگی احتمالا انرژی زیادی دارد و دوست دارد بدود، بپرد، از در و دیوار بالا برود و سر بخورد. این فرصت خوبی است تا او را به ورزش کردن تشویق کنید.

دختر شما در 10 سالگی مسائل پیچیده‌تر ریاضی را حل می‌کند و با کسر و اعشار سر و کار دارد.
دختر شما در 10 سالگی مسائل پیچیده‌تر ریاضی را حل می‌کند و با کسر و اعشار سر و کار دارد.

وضعیت اجتماعی دختر شما در 10 سالگی

اکثر دخترهای ده ساله به خانواده عشق می‌ورزند و از خواهر و برادر کوچک‌تر و حیوان خانگی مواظبت می‌کنند. احتمالا اکثر دوستانش دختر هستند و به شدت به آن‌ها وفادار است. او درک خوبی از درست و غلط دارد و احتمالا دوست دارد زیاد حرف بزند. او در 10 سالگی همچنین از این که حریم خصوصی بیشتری داشته باشد و گاهی در اتاق خود تنها باشد لذت می‌برد.

مشاهده بیشتر : دکتر روانشناس

وضعیت تحصیلی دختر شما در 10 سالگی

دختر شما در 10 سالگی باید مهارت خوبی در نوشتن داشته باشد و تا کلاس پنجم کتاب‌های پیچیده‌تر را بخواند.

او قادر است اکثر موارد زیر را انجام دهد:

  • اشاره به ایده‌ی اصلی کتابی که خوانده است
  • توضیح این که نویسنده چطور از حقایق برای اثبات ایده‌های خود استفاده کرده است
  • درک اطلاعات نهفته در نقاشی، خطوط زمانی و جدول‌ها
  • یادداشت برداری، تنظیم حقایق و گزارش نویسی
  • مشارکت در بحث‌های کلاسی و به اشتراک گذاشتن آرای خود

دختر شما در 10 سالگی مسائل پیچیده‌تر ریاضی را حل می‌کند و با کسر و اعشار سر و کار دارد.

اگر فکر می‌کنید دختر ده ساله شما در مدرسه با مشکل رو به رو است، با معلم او صحبت کنید تا بدانید دلیلی برای نگرانی وجود دارد یا خیر. او همچنین می‌تواند روش‌هایی پیشنهاد دهد تا به او کمک کنید تکالیفش را انجام دهد و علاقه‌اش را به یادگیری از دست ندهد.

ممکن است دختر ده ساله شما اولین نشانه‌های بلوغ را از خود نشان دهد
ممکن است دختر ده ساله شما اولین نشانه‌های بلوغ را از خود نشان دهد

نقش شما در 10 سالگی دخترتان

اگرچه دختر ده ساله شما از وقت گذراندن با دوستان خود لذت می‌برد، شما هنوز نقش مهمی در زندگی او دارید. در تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد حضور داشته باشید و به او بازخورد مثبت دهید تا از او حمایت کنید. روی موفقیت‌های او تمرکز کنید و اگر نیاز به اصلاح دارد، وقتی تنها هستید این مسئله را به او گوشزد کنید نه جلوی دوستانش.

بهترین حالت استفاده از وسایل الکترونیکی در 10 سالگی، دو ساعت در روز است. اکثر ده ساله‌ها در واقعیت هفته‌ای 45 ساعت از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند. می‌توانید مدت زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید و در اتاق او تلویزیون نگذارید.

او در 10 سالگی احتمالا انرژی زیادی دارد و دوست دارد بدود، بپرد، از در و دیوار بالا برود و سر بخورد. این فرصت خوبی است تا او را به ورزش کردن تشویق کنید.
او در 10 سالگی احتمالا انرژی زیادی دارد و دوست دارد بدود، بپرد، از در و دیوار بالا برود و سر بخورد. این فرصت خوبی است تا او را به ورزش کردن تشویق کنید.

10 سالگی سن زمان خوبی برای قانون گذاری درمورد استفاده از اینترنت است. حواستان باشد بداند نباید اطلاعات خود نظیر گذرواژه، عکس، آدرس خانه یا شماره تلفن خود را در اختیار دیگران بگذارد. باید بداند هر چیزی که در اینترنت می‌خواند یا می‌بیند واقعی نیست و اگر یک غریبه می‌خواهد در اینترنت با او حرف بزند باید به شما اطلاع دهد.

مشاهده بیشتر: دکتر روانپزشک

سخن نهایی

به سلامت دختران در همه سنین توجه ویژه داشته باشید چرا که آینده و شخصیت او در این سنین بیشتر تعیین می‌شود و 10 سالگی از سنین مهم زندگی اوست. در همین راستا، برای آگاهی بیشتر درباره وضعیت دختر شما در 10 سالگی و ارتباط با روانشناس، از سایت درمانکده به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

منبع: webmd

[sibwp_form id=1]

پزشکان برتر: دکتر جواد غروبی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای‌ها 68

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

12 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها