سوزش چشم

علل، تشخیص و راه‌های درمان سوزش چشم

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

سوزش چشم و آب ریزش آن می‌تواند حس آزار دهنده‌ای باشد که با نگرانی نیز همراه است. در بیشتر موارد سوزش چشم می تواند به سرعت تشخیص داده شده و با داروهای بدون نسخه درمان شود. با این وجود در برخی موارد دلایل دیگری برای سوزش چشم وجود دارد که ممکن است نیاز به درمان تخصصی داشته باشد.

در این مطلب از درمانکده قصد داریم به بررسی علل، تشخیص و درمان سوزش چشم بپردازیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه همراه ما باشید.

دلایل سوزش چشم

حس سوزش و ناراحتی در ناحیه چشم اغلب به عنوان سوزش چشم شناخته می شود. سوزش چشم می‌تواند در اثر عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. علل عمده سوزش چشم شامل موارد زیر است:

۱) بلفاریت

یکی از دلایل سوزش چشم بلفاریت است. بلفاریت در حقیقت با پوسته پوسته و شوره مانند شدن پوست در قسمت پلک ها مشخص می شود. این مشکل در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. علائم دیگر این عارضه شامل قرمزی چشم و تورم اطراف و داخل چشم است.

سوزش چشم

۲) خشکی چشم

خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری اشک یا به اندازه کافی اشک ایجاد نکنند یا نوع نامناسبی از اشک ایجاد کنند. خشکی چشم بیشتر در زنان و افراد مسن دیده می شود. علائم دیگر آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد
  • قرمزی چشم
  • سنگینی پلک
  • تاری دید

۳) آلرژی‌های چشم

آلرژی چشم که با نام ملتحمه آلرژیک نیز شناخته می شود، هنگام ورود مواد تحریک کننده به چشم رخ می‌دهد. در چنین مواقعی بدن با تولید هیستامین به این مواد پاسخ می دهد، که این می تواند باعث سوزش چشم شود. محرک‌های رایج آلرژی چشم شامل : گرد و غبار، گرده، دود، عطرها، شوره سر حیوانات خانگی و غذاها هستند.

مشاهده بیشتر : لیست بهترین پزشک فوق متخصص داخلی

علائم دیگر آلرژی چشم شامل موارد زیر است:

  • سرخی
  • تورم همراه با اشک
  • خارش چشم

سوزش چشم

۴) آفتاب سوختگی چشم

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید یا برف می تواند باعث آفتاب سوختگی چشم شود. این عارضه تحت عنوان فوتوکراتیت نیز شناخته می شود.

آفتاب سوختگی چشم ممکن است علاوه بر سوزش چشم شامل علائم زیر نیز باشد:

  • حساسیت به نور
  • درد
  • حس ریخته شدن شن به داخل چشم
  • آبریزش چشم
  • دیدن هاله ای در اطراف نور

۵) روزاسه چشم

روزاسه چشمی شرایطی است که باعث التهاب پلک ها می شود. این بیماری بیش‌تر در افرادی ایجاد می شود که آکنه روزاسه دارند. آکنه روزاسه نوعی بیماری پوستی است که با قرمزی و برافروختگی صورت مشخص می شود. علائم دیگر روزاسه چشم شامل موارد زیر است:

  • درد
  • حساسیت به نور
  • از بین رفتن بینایی در موارد شدید

بیماری چشم

۶) ناخنک چشم

ناخنک چشم در واقع رشد بافت گوشتی در قسمت سفیدی چشم است. این مشکل معمولاً در نزدیک بینی رخ می دهد. هر چند می تواند در قسمت بیرونی چشم نیز ظاهر شود. تصور می شود که ناخنک چشم ناشی از خشکی چشم و نور UV به صورت همزمان باشد. علائم ناخنک چشم شامل موارد زیر است:

  • سوزش چشم
  • خارش
  • قرمزی
  • تورم چشم

در برخی موارد رشد ناخنک می تواند گسترش یابد و قرنیه چشم را بپوشاند. در چنین شرایطی ناخنک چشم می تواند بینایی فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

نحوه تشخیص علت سوزش چشم

شناخت دلیل زمینه ای سوزش چشم برای انتخاب روش درمانی موثر بسیار مهم است. بنابراین افرادی که دچار سوزش چشم هستند، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایند.

پزشک با گرفتن سوابق پزشکی و بررسی علائم فرد، تشخیص علت سوزش چشم را آغاز می کند. کسب اطلاعات در مورد زمان شروع علائم، اینکه چه چیزی آنها را بدتر یا بهتر می کند؟ و اینکه آیا فرد سابقه هر گونه مسئله تأثیرگذار بر چشم را داشته است یا نه؟ می‌تواند در انتخاب روش درمانی برای رفع سوزش چشم بسیار موثر باشد.

همچنین لازم است که پزشک داروهایی را که فرد مصرف می کند، بررسی کند. به عنوان مثال برخی از داروها مانند ضد احتقان‌ها می توانند در سوزش چشم نقش موثری داشته باشند.

علاوه بر گرفتن سابقه پزشکی، معمولا برای اطمینان بیش‌تر پزشک معاینه چشم نیز انجام می دهد. در این معاینه چشم از نظر علائم نامنظمی، خشکی و آسیب بررسی می‌شود. پزشک در این مرحله از تشخیص برای معاینه، ممکن است از میکروسکوپ یا سایر تجهیزات تخصصی برای دیدن واضح تر و دقیق تر چشم استفاده کند.

سوزش چشم

متخصصان چشم همچنین ممکن است برای تشخیص دقیق‌تر روی چشم قطره بریزند که به آنها اجازه می دهد جریان اشک و رطوبت چشم را مشاهده کنند.

درمان و داروهای خانگی رفع سوزش چشم

نحوه درمان سوزش چشم اغلب به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. مثلاً اگر سوزش چشم به دلیل عفونت باکتریایی باشد، پزشک ممکن است برای درمان عفونت قطره چشم آنتی بیوتیک توصیه کند. اما در حالت کلی درمان اغلب با هدف کاهش خشکی چشم انجام می شود.

سایر راهکارهایی که پزشک ممکن است برای سوزش چشم توصیه کند، عبارتند از:

  • تمیز کردن حاشیه های پلک در نزدیکی پایه مژه ها با استفاده از یک پاک کننده ملایم و آب ولرم. فرد می تواند پس از تمیز کردن، به آرامی چشم را خشک کند.
  • برای کاهش قرمزی و راحتی چشم، از قطره های روان کننده چشم استفاده کنید. برای چشم های بسیار خشک پزشک ممکن است قطره چشم روان کننده یا اشک مصنوعی تجویز نماید.
  • کمپرس گرم روی چشم بگذارید. با خیساندن یک حوله تمیز و نرم در آب گرم، کمپرس درست کرده و سپس آن را روی چشم ها قرار دهید.
  • استفاده از قطره های چشمی یا قرص های آنتی هیستامین برای کاهش اثرات واکنش های آلرژیک در چشم‌ها.
  • مصرف مکمل هایی مثل روغن ماهی و بذر کتان. این مواد می توانند جهت کاهش اثرات خشکی چشم مورد استفاده قرار گیرند. این توصیه‌ها به ویژه برای افرادی که روزاسه چشم دارند مفید هستند.
  • نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز می تواند به مرطوب نگه داشتن چشم و کاهش خشکی کمک کند.
  • دادن استراحت منظم در خلال استفاده از کامپیوتر می تواند به مرطوب کردن چشم و کاهش قرمزی آن کمک نماید.
  • زدن عینک آفتابی برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش و تحریک بیشتر.

در برخی موارد نادر که چشم خیلی خشک می شود نیز ممکن است توصیه پزشک، عمل جراحی باشد. به عنوان مثال قرار دادن مانع بر سر راه مجاری هوایی برای جلوگیری از جاری شدن اشک به خارج از چشم، یکی از روش‌های موجود در عمل جراحی است.

[sibwp_form id=1]

شما عزیزان برای کسب اطلاعات در مورد سوزش چشم می‌توانید از راهنمایی‌های متخصص چشم استفاده کنید. البته برای دریافت این راهنمایی‌ها لزومی ندارد که صبر کنید تا در زمان ممکن مراقبت‌های درمانی مورد نیاز خود را به دست آورید. می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین از طریق درمانکده انجام دهید.

تیم درمانکده پس از بررسی نیازهای بیماران مختلف و پزشکان، امکان نوبت دهی از بهترین دکترهای چشم تهران را در سایت خود فراهم کرده است. برای انتخاب پزشک مورد نظر خود بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس با مطب، می‌توانید برای دریافت نوبت به لیست بهترین پزشکان  مراجعه کرده و با توجه به اولین نوبت خالی پزشک، نظرات بیماران، تلفن مطب و آدرس مطب، نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

منبع : Medical News Today

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 125

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

50 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
احمد
احمد
15 روز قبل

سلام من تو چشمم چاقو خورد خیابان سوزش و آبریزش دارد

تینا
تینا
1 ماه قبل

من چشمم چن روزه خیلی میسوزه و قرمزه و همش حس میکنم چیزی داخلش هست با اینکه نیست
میشه راهنمایی کنید؟

شهر
تهران
زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام پسرم کار جوشکاری انجام میده چند وقته که دچار درد شدید چشم میشه البته یکسره نیست یه مدت خوبه یه مدت درگیره چشم پزشکی هم رفته گفتن چیزی نیست فقط اشک مصنوعی تجویز کردن ولی بهتر نشده میشه راهنمایی کنید

شهر
کرج
بهار
بهار
8 روز قبل
پاسخ به  زهرا

سیب زمینی پوست کنید حلقه کنید بزاری

سمی
سمی
8 ماه قبل

سلام من مربی شنا هستم از زمانیکه شروع به کار کردم دائم سوزش چشم دارم تو محیط استخر چون مرطوبه اوکیم ولی خدا نکنه برم بیرون شهر یکم خاک یا ضد آفتاب چشام له شدت میسوزه و گاهی توی پلکم دونه دونه های ریز میزنه ۱۲ساله درگیرم روزی سه بار چشامو میشورم تا نسوزه

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
8 ماه قبل
پاسخ به  سمی

سلام دوست عزیز.میتونید هر ۶ ساعت از اشک مصنوعی استفاده کنید تا محیط چشم رو مرطوب نگه داره.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

اتنا
اتنا
9 ماه قبل

سلام پشت چشام چون خط چشم میکشم درد میکنه خیلی و پوست پوست میشع چرا

شهر
تهران
امیر رضا منصوری
امیر رضا منصوری
9 ماه قبل

سلام بنده تو فصل پاییز هر سال چشمم میسوزه معمولا هم زیر چشمم و یکی از چشم هام
به نظرتون چیکار کنم حساسیت فصلی ؟ چه قطره ای پیشنهاد میکنید ؟
چشمم اصلا ضعیف نیست و هیچ مشکلی نداره بارها چشم پزشکی رفتم

شهر
کرج
بهار
بهار
10 ماه قبل

من چشمم و بینیم به شدت داغ شده این نشونه چیه چشمم هم عفونت داره تازه داره خوب میشه لطفا بگید برای چیه

نوید
نوید
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر چندماهی هستش که با تاری دید مواجه شدم واین تاری دید درطول روز درحال تغییر هستش و در غروب وشب شدت تاری بیشتر میشه جهت درمان نزد پرشک های مختلف هم رفتم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم و این که وقتی به نقطه ای خیره میشم سوزش شدید همراه بااشک ایجاد میشه وبه محض تولید اشک دیدم هم بهتر میشه دیگه خسته شدم خواهش میکنم کمکم کنید

شهر
کرج
امیر
امیر
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
دکتر بنده تقریبا یک هفتس که چشمام سرخ شدن و میسوزن،
از خواب که بیدار میشم به بیشترین حدش میرسه و خارش بدی ایجاد میکنه و اگه دستش بزارم درد میگیره

شهر
اصفهان
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام امیر جان.احتمال عفونت وجود داره که برای تشخیص دقیق نیاز به معاینه هست‌.اگر عفونت باشه باید از قطره‌های آنتی‌بیوتیکی استفاده کنید.میتونید از مشاوره‌ی آنلاین با فوق تخصص چشم درمانکده هم استفاده کنید تا توسط پزشک به طور آنلاین ویزیت شید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

تینا
تینا
1 سال قبل

سلام من سوزش شدید چشم دارم حساسیت به چیزی هم ندارم ولی نمیدونم دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  تینا

سلام تینا جان‌.یکی از شایع ترین علل سوزش چشم خشکی و کاهش اشکه‌.اما برای تشخیص دقیق علت باید معاینه‌ی حضوری انجام شه.میتونید نوبت حضوری متخصص چشم بگیرید و مراجعه کنید.تا اون زمان استفاده از اشک مصنوعی میتونه کمک کننده باشه.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

غلامعلی زرگری
غلامعلی زرگری
1 سال قبل

پلک چشمم را بعلت پلک زدن زیاد بوتاکس کردم بعد یک روز چشمام میسوزه واشک میاد فقط چشم چپم را بوتاکس کردم

شهر
مشهد
مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام حدود 2_3 ماهه سوزش چشم دارم تو نور خورشید نگاه ک میکنم بدتر میشه یا یه جایی گرم ک میرم دکتر چشم رفتم گفت که چشمات سالمه. خوشحال میشم راهنماییم کنید

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

پسر ۵ساله من هفت ماهی است که چشاش میسوزه وکمی خارش هرچی دکتر بروم بهتر نشد دو ماهی وسطش کمتر شد ولی دوباره شد دکتر میگه حساسییته ولی نمدکنم به چی ترا به خدا راهنمای کنی بچم خیلی اذیت مشهع

اندریا
اندریا
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا
  1. علیرضا نگران نباش ایشالله خوب میشه واسش قطره سوزش چشم بگیر
  2. 
شهر
کرج
زینت مزدورکار گل خطمی
زینت مزدورکار گل خطمی
1 سال قبل

سلام مدتی هست چشمام یکمی قرمز میشه بعدم هم میسوزه ازچی میتونه باشه. ممنون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر چندروزی هس چشم درد وابریزش چشم دارم بسختی باز میتونم بکنم ممنون میشم علتشو بگید

M_Salarvand
M_Salarvand
1 سال قبل

سلام من پلکام سنگینی میکنه ی بار هم سوزش خیلی شدیدی توی چشم راستم بود و ب شدت اشک میومد ک تابه حال سابقه نداشته و تاری دید دارم و از عینک هم استفاده نمیکنم راهنماییم کنید لطفا

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من وقتی می‌خوام درس بخونم یا وسط درس خواندن و همچنین طی روز چشمام میسوزه اما در حدی نیست که بخواد اشک بیاد
این سوزش چشم باعث میشه فک کنم خوابم میاد ولی اینجوری نیست حتی بعد از خوابیدن و صبح ها هم بازم چشام میسوزه

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من چند روزی میشه که بالای پلکم حالت سوختکی و ابسه داره،کاری هم نکردم،از خواب بلند شدم دیدم بالای پلکم سوز شدید داره،حساسیت هم ندارم فقط همین!

رعنا حاجی نژاد
رعنا حاجی نژاد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر تب خال زدن دهان و دیر خوب شدنش و سوختگی چشم علائم کرونا نیست ، مخصوصا تبخال ولی بقیه فکر کنم علائم کرونا هستند

YAS
YAS
1 سال قبل

//////////:::::
ممنون از جوک گفتنت
راستی میدونستی اگه از بعد کرونا چشمات ضعیف نشده ناقل به کرونایی!؟؟ همینطوری تشنگی از از علائمشه
(فک کنم کامنتت برا 3سال پیشه اره؟؟)

زینب کرمی
زینب کرمی
1 سال قبل

سلام هروقت نگاه گوشی میکنم چشمم ب شدت سوز میزنه و اب ازش میاد دلیلش چیه؟

مملی
مملی
11 ماه قبل
پاسخ به  زینب کرمی

به گوشی نگاه نکن

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

test

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من قرمزی چشم وسوزش بسیار دارم مشکل چیه؟

خانم محمدی
خانم محمدی
2 سال قبل

سلام من خانم ۳۳ ساله هستم چند روزی هست که چشم هایم میسوزد و اشک میاد اول فکر که به خاطر آلودگی هوا ست ولی الان که هوا آلوده نیست من بازم این مشکل دارم و حتی به نوری که از پنجره میتایه هم نمیتونم نگاه کنم میخواستم که شما در مورد این کمکم کنید که مشکلم حل بشه ممنون

مهدی
مهدی
1 سال قبل
پاسخ به  خانم محمدی

سلام حدود 2_3 ماه سوزش چشم دارم تو نور خورشید ک نگاه میکنم یا جایی گرم ک میرم سوزش چشمم بیشتر میشود؟ دکتر چشم رفتم گفت چشمات سالمه. خوشحال میشم راهنمایی کنید

خانم محمدی
خانم محمدی
2 سال قبل

سلام من خانم ۳۳ ساله هستن چند روز هست که سوزش چشم دارم و هم اشک میاد و حتی به نور و روشنایی هم نمیتونم نگاه کنم چیکار کنم ؟؟

...
...
2 سال قبل

سلام وقت به خیر ببخشید من الان دو روزه که چشمام میسوزه خیلی قرمز کرده و هی آب از چشمام میاد به نور حساسیت خیلی شدید پیدا کردم و باد هم اگه به چشمم بزنه سوزش میگیره و درد میاد اگه وقت خیلی طولانی به یه جا زل بزنم چشمام درد میگیره خب اینا الان یعنی چی من چیکار باید بکنم؟چشمام از درد و سوزش و جوری که آب میاد باز نمیشه

ابولی
ابولی
2 سال قبل

من بعضی موارد چشم سوزی دارم همیشه نه بعضی موارد حس میکنم به اندازه کافی اشک نمیره تو چشم باید چیکار کنم؟

قاسم
قاسم
2 سال قبل
پاسخ به  ابولی

سلام من چشما م چند روز میسوزه درد میکنه

NaserKarimi
NaserKarimi
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید بنده به تازگی چشام درد میکنه و آبریزش مثه اشک از چشام میاد و احساس میکنم چیزی رفته تو چشم فقط یه از بچگی چشام ضعیف هستن گاه گاهی عینک میزدم ولی همانطور که گفتم این آبریزش و درد تازگی داره ممنون از راهنمایی با تشکر

مریم
مریم
2 سال قبل
پاسخ به  NaserKarimi

من خارش سوزش و بی قراری چشم دارم اصلا نمیتونم به کسی نگاه کنم چشمام یه حسی بهشوت دست میده و خسته ان که فقط باید فشارشون بدم به لب تاب نگاه نمیتوم کنم همش چشمام خسته است واقعا نمیدونم درمانش چیه

امیر
امیر
3 سال قبل

سلام بنده حدود۵سال که سوزش چشم و اطراف چشم دارم و دو بار به چشم پزشک مراجعه کردم و جواب قانع کننده ای دریافت نکردم و بهم گفتن که از خشکی چشمه و بهم قطره دادن اما من هرروز دارم بدتر میشم و حس میکنم چشمام کوچک تر شدن ویه مقدار هم کج شدن به نظر شما باید چه کار کنم ویا به متخصص مغز واعصاب مراجعه کنم یا دوباره به چشم پزشک؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
وقت بخیر
اگر از نظر معاینه ی چشمی مورد خاصی نبوده بهتره توسط متخصص مغز و اعصاب هم ویزیت بشید. می تونه نوعی سردرد هم باشه.

زهره
زهره
3 سال قبل

سلام وقت بخیر من 2 روزه مبتلا هستم به کرونا.
از امروز که روز دوم هست
درد چشم دارم در صورت گردش چشم
به اطراف نگاه میکنم چشمام و پشت چشمام درد میگیره و تا سرم این درد ادامه داره.
چه دارویی مصرف کنم؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  زهره

سلام
وقت بخیر
حتما قرنطینه رو به مدت 14 روز رعایت کنید.
اگر مشکل معده ندارید،برای کنترل درد می تونید ناپروکسن 500 مصرف کنید.
برای تقویت سیستم ایمنی بدنتون می تونید ویتامین C و زینک مصرف کنید.

A
A
3 سال قبل

سلام یه سوال داشتم
من یکم حساس شده بودم و صورتم و خیلی با صابون میشستم و هر از گاهی صابون می‌رفت داخل چشم و چشم خیلی می‌سوخت حالا چند بار اینطوری شد و الان
نمی‌دونم چطوری ولی می‌بینید چشام خیلی خستس بعد خوابمم میاد بعد چشام یکم آب پر میشه توش بعد میسوزه بعد که میسوزه چشم بیشتر آب تولید می‌کنه و دوباره بیشتر میسوزه بعد قطرات آب از چشم میاد بیرون و بازم میسوزه

این یعنی چی الان من چیکار کنم
کلا یک یا دو بار اتفاق افتاده

یعنی با هر پر شدن آب چشمم نمیسوزه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  A

سلام
وقت بخیر
با این علائم اول بهتره توسط چشم پزشک ویزیت بشید.

سحر
سحر
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
بالای چشم، دقیقا روی انتهای ابرو مادرم خورد به دیوار و پف کرده و کبود شده و همون قسمت درد داره، ولی چشمش تا الان هیچ مشکلی نداره نه قرمزی نه درد و نه تاری دید، باید به دکتر مراجعه کنیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سحر

سلام
وقت بخیر
اگر درد و تورمش بیشتر نشده و مشکلی دیگه ای هم نداره نیازی به مراجعه به مرکز درمانی مخصوصا تو این شرایط فعلی نیست.

Z
Z
3 سال قبل

سلام خیلی چشمام میسوزه هی فکر میکنم صورتم داغه
گلوم درد میکنه
دهنم هی تبخال میرنه دیر خوب میشه معده درد دارم ایا اینا علائم کروناس اگه از الان قرنطینه بشم ممکنه کسیو مبتلا کرده باشم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Z

سلام
وقت بخیر
چند وقته این علائم شروع شده؟

ستار
ستار
1 سال قبل

سلام.من وقتی از حمام بیرون میام چشمم شروع به شورش می‌کند البته نمی‌گذارم که شامپو به چشمم وارد شود ولی می‌سوزد

لطف کنید که جواب بدهید.تشکر

حمیدسمیعی
حمیدسمیعی
2 سال قبل
پاسخ به  Z

چشمم همش سوزش داره چکار کنم ده بارهم دکتر رفتم