مشاوره خانواده

به این 10 دلیل نیاز به مشاور خانواده دارید!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

خانواده مهمترین ارتباطی است که انسان ها با یکدیگر دارند. جوامع حول محور خانواده تشکیل شده اند و بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه زیست شناختی ما برای محافظت از خانواده هایمان ، ممکن است انسان ها در راهی که پیش می گیرند تکامل نیافته و یا پیشرفت نکنند.
با این حال ، همه خانواده ها بدون مشکل ، استرس یا درگیری نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت این است که بتوانیم نیاز های فردی اعضای خانواده را بفهمیم و شناسایی کنیم و آنها را با سلامت واحد خانواده هم جهت کنیم . مشاوره خانوادگی نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در رفع همه ی آن نیاز ها کمک کند.

اگر به فکر مشاوره خانواده هستید ، این به خودی خود نشانگری خوب و به این معناست که شما به آن نیاز دارید. همانطور که شما این تصمیم مهم را برای کسب حمایت از خارج می گیرید ، ده دلیل وجود دارد که نشان می دهد خانواده شما می تواند از مشاوره بهره مند شود. هنگامی که به دنبال یک مشاور خانواده هستید ، تمام گزینه های موجود از جمله یک روانشناس یا روانپزشک یا مشاور را در نظر بگیرید.

خانواده تلفیقی (ناتنی)

یک خانواده تلفیقی هنگامی شکل می گیرد که دو واحد خانوادگی جدا تصمیم می گیرند که یکی شوند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک نفر با دو فرزند با شخص دیگری که یک فرزند دارد ازدواج کند. یک خانواده تلفیقی همچنین می تواند زمانی باشد که شخصی که بدون فرزند است با یک والد ازدواج کند یا در همان شرایط ، این زوج فرزندان خود را دارند و خواهر و برادر های ناتنی را ایجاد می کنند.

هدایت این نوع خانواده ها دشوار است ، به خصوص هنگامی که والدین دیگری نیز از روابط قبلی وجود دارند که هنوز در زندگی فرزندان دخیل هستند. با محدودیت های ارتباطی، ممکن است نقش پدر/مادر خوانده پر از مذاکرات مداوم شود. هر نقشی که داشته باشید ، احتمالاً هدف همه اینها این است که یک واحد خانوادگی هماهنگ داشته باشید که در آن همه اعضا احساس کنند صدایشان شنیده می شود و آگاهی لازم را کسب می کنند. مشاوره خانواده توسط یک روانشناس یا روانپزشک می تواند در این امر به شما کمک کند.

مشاهده بیشتر : لیست پزشک متخصص روانشناس

ضرورت مشاوره خانواده

خانواده گسسته

آیا به تازگی متوجه شده اید که خانواده شما دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند؟ آیا نوجوانان شما به جای اینکه در مورد روزشان به شما بگویند ، دور میز ناهار در حال استفاده از توییتر و Tik-Tok اند ؟ آیا خودتان متوجه این موضوع شده اید که شما حتی قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح دنبال تلفن خود می گردید که پیام هایتان را چک کنید؟ آیا می دانید شوهرتان قبل از چک کردن صفحه اینستاگرام و تگ (tag) کردن شما ، با چه کسی برای صرف ناهار رفته است؟

هرچه ارتباط ما با تلفن و دنیای مجازی بیشتر باشد ، احتمالا ارتباط کمتری با افرادی که بیشترین اهمیت را برای ما دارند داریم. مشاوره خانوادگی می تواند به خانواده هایی که به طور موثر ارتباط برقرار نمی کنند کمک کند تا از وسایل الکترونیکی جدا شده و با یکدیگر در تماس باشند.

تنهایی

نوجوانان می توانند حال و هوای متغیری داشته باشند و جوانان کم کم تمایل به حفظ حریم خصوصی شان پیدا می کنند. بعضی اوقات ممکن است همسر شما روزی را برای خودش بخواهد تا از مادری پر مشغله اش دور شود ، یا ممکن است شوهر شما بخواهد برای یک سفر ماهیگیری آخر هفته با بچه ها باشد. صرف نظر از سن و سال ، خواستن اوقات تنهایی برای همه عادی است.

اما اگر می بینید که یکی از اعضای خانواده در حال جدا شدن از خانواده است ، ترجیح می دهد به جای اینکه هر شب برای شام بیاید ، در اتاق خود بماند و یا دیگر با دوستان یا خانواده خود معاشرت نداشته باشد ، این می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود.

غالباً ، افرادی که به آرامی از موقعیت های اجتماعی خارج می شوند ممکن است دچار افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان شوند که باید مورد توجه قرار گیرند. بعضی مواقع یکی از اعضای خانواده ، به خصوص کودکی که کناره گیری می کند، ممکن است با قلدری یا سوء استفاده دیگران روبرو شود. صرف نظر از هر دلیلی ، مشاوره خانوادگی می تواند به شما در ارتباط مجدد کمک کند.

اینجا گفتیم که چطور میتونید با تنهایی و کم رویی کنار بیاید

ابراز احساسات بیش از حد

اگر یکی از والدین هستید ، زمانی بوده که شما یک نوجوان بودید ، بنابراین می دانید که نوجوانان باید با یک سری دستورالعمل های دیگری که هیچ گاه آنها را درک نمی کنید ظاهر شوند. سال های نوجوانی مملو از احساسات ، اضطراب و سؤال است. اگر نوجوان شما دچار دلهره های مکرر می شود و بیش از حد احساساتی می شود ، این ممکن است نشانه ای از یک مسئله اساسی باشد.

کودکانی که اکثر اوقات رفتار های هیجانی از خود نشان می دهند دلیلی برای رفتار خود ندارند. اکثر مردم در تنظیم عواطف خود تا زمانی که مغز هایشان به طور کامل در حدود 22-25 سالگی شکل نگیرد ، دچار مشکل می شوند و برخی دیگر هرگز به آن توجه نمی کنند. مشاوره خانواده می تواند به شناسایی مشکلات اساسی در خانواده شما که باعث عذاب عاطفی برای فرزندان و خانواده شما شده کمک کند.

اعتیاد

اعتیاد می تواند هر کسی را در خانواده از همسرتان گرفته تا نوجوان یا اعضای دیگر خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. حتی اگر معتاد در خانواده نزدیک شما نباشد ممکن است عواقب اعمال آنها به شدت احساس شود. سوء مصرف الکل و مواد مخدر را به سختی می توان حل و فصل کرد ، به ویژه هنگامی که یا یک سابقه قوی وجود دارد یا مصرف مواد مخدر و الکل در خانواده بی سابقه است.

اینجا همه آنچه که در مورد اعتیاد میخواهید بدانید، گفته ایم

راز نگه دار

داشتن اسرار یا چیز های خاصی که فقط برای خودتان نگه دارید طبیعی و قابل احترام است. اگرچه یک فرد صریح و بی پرده بودن در خانواده می تواند نشانه اقتدار و اهمیت باشد و ارتباط داشتن در رابطه زناشویی بسیار مهم است ، اما داشتن چند مساله که فقط خودتان از آن اطلاع دارید نباید به کسی آسیب برساند. با این حال ، اگر متوجه شدید که مرتباً چیز هایی را از همسرتان مخفی نگه می دارید یا چیز هایی هست که عمداً آنها را جوری تنظیم کرده اید که همسرتان به آن پی نبرد ، این رفتار فریبنده و پنهانی است و می تواند به رابطه زناشویی لطمه وارد کند.

مشاوره خانواده می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا علت اصلی فاصله ایجاد شده بین شما و اینکه چرا اسراری نگهداری می شود را کشف کنید. یک مشاور خانواده همچنین می تواند کمک کند تا شکاف ارتباطی را که با شریک زندگی خود تجربه می کنید ، پیوند دهد.

بی میلی جنسی

طبق یک مطالعه محبوب میان مردم ، زوجین برای حفظ صمیمیت و نزدیکی باید حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی برقرار کنند. ثابت شده است که انتظار بیشتر از یک هفته برای ایجاد صمیمیت با شریک زندگی شما منجر به ایجاد فاصله و عدم صداقت شده و مانع برقراری ارتباط می شود. دلایل زیادی وجود دارد که زوجین دچار بی میلی جنسی می شوند. بعضی اوقات دارو ها یا عدم تعادل هورمون ها باعث کاهش میل جنسی می شوند. بعضی اوقات هم می تواند ناشی از مساله ای در درون رابطه باشد.

عدم صمیمیت در یک رابطه می تواند نشانه ای از درگیری های ارتباطی ، افسردگی ، قطع ارتباط یا صرفاً عدم صرف وقت کافی برای یکدیگر باشد. اغلب ، هنگامی که زوجین با ایجاد رابطه صمیمی مشکل دارند ، در سایر زمینه های رابطه خود نیز مشکل دارند و همین امر می تواند منجر به مشاجره و نزاع شود. مشاوره خانواده می تواند کلید ارتباط مجدد جسمی و عاطفی با همسرتان باشد.

[sibwp_form id=1]

صمیمیت به عنوان مجازات

هنگامی که زن یا شوهر شما ظرف های غذا را نمی شوید در حالی که قبلا گفته انجام می دهد، یا به شریک زندگی قبلی خود را در فیس بوک پیام می دهد تا ببیند اوضاع و احوالشان چگونه است ، آیا از صمیمیت خود به عنوان مجازات اعمال او کم می کنید؟ شما هرگز نباید فکر کنید که باید شریک زندگی خود را مجازات کنید. در یک رابطه ، دو نفر باید برای دستیابی به یک راه حل که برای هردو نفر مفید است، در جهت حل مسئله خود تلاش کنند ، نه اینکه یکدیگر را مجازات کنند.

قطع صمیمیت ساده ترین راه برای اداره کردن همسر خود است و بعضی اوقات ممکن است حتی متوجه نشویم که در حال انجام آن هستیم. این رفتار می تواند باعث عدم تعادل شدیدی در یک رابطه شود و منجر به نارضایتی و عصبانیت شود. مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند راه های بهتری برای برقراری ارتباط در جهت نیاز های خود با همسرتان پیدا کنید.

مشاهده بیشتر : لیست دکتر فوق متخصص روانپزشک

مشاور خانواده

فاصله گرفتن تدریجی

افراد به طور طبیعی با بزرگتر شدن ، رشد و تغییر می کنند. در یک رابطه ، گاهی اوقات ما باید با نحوه تغییر و رشد اعضای خانواده خود سازگار شویم. هنگامی که بچه ها نوجوان هستند ، والدین بالغ این فرصت را دارند که وقتی فرزندانشان خارج از خانه هستند در مورد نحوه زندگی خود فکر کنند و در بعضی مواقع اعضای خانواده می توانند ایده های بسیار متفاوتی از آنچه به نظر می رسد داشته باشند.

ممکن است شما فرزندی در خانه داشته باشید که می خواهد در خانه بماند چرا که آنها دوره کالج خود را در منزل می گذرانند و نمی خواهند به بیرون بروند. شما ممکن است بخواهید به کوهستان بروید در حالی که همسرتان مایل به ماجراجویی در سراسر جهان است.
یک مشاور خانواده می تواند به خانواده شما کمک کند تا بدون درگیری و دعوا ، آینده خود را هدایت کند . مشاوره زمینه ای برای ارتباط آزادانه با یک واسطه بی طرف را فراهم می کند.

نگه داشتن کینه ها

وقتی یکی از اعضای یک خانواده کینه ای به دل می گیرد ، همه اعضای خانواده آن را حس می کنند و از آن تاثیر می گیرند . اگر دائماً این موضوع را که همسرتان در یک آخر هفته درحالی که مست بوده در یک شرط بندی اسب 1000 دلار از دست داده به رویش می آورید ، یا دائما غر می زنید که همسرتان بعد از اینکه به او گفتید با ماشین مورد علاقه تان رانندگی نکند ، ماشین را خراب کرده ، یا از دخترتان انتقاد می کنید زیرا او چندین هفته با دختر دیگرتان صحبت نکرده است ، ممکن است شما به مشاوره خانواده احتیاج داشته باشید.

نگه داشتن کینه برای خانواده سم است زیرا موجب نارضایتی ، عصبانیت و تحقیر می شود. این احساسات اغلب به جنگ و تلخی های غیر ضروری منجر می شود. بعضی اوقات حتی به خاطر نمی آوریم که چرا از دست یک نفر عصبانی هستیم زیرا مدت ها قبل کینه ای از او به دل گرفته ایم : فقط می دانیم که عصبانی هستیم. هنگامی که دیوار های اعتماد و ارتباطات در حال خراب شدن هستند ، مشاوره خانواده برای خانواده شما در دسترس است. در زیر چندین بررسی از مشاوران ReGain، از افرادی که مشکلات مختلف خانوادگی را تجربه می کنند ، برایتان ارائه شده است.

نتیجه گیری

دلایل زیادی وجود دارد که خانواده ها از مشاوره با روانشناس یا روانپزشک بهره مند می شوند. همه شاخصه های خانواده هایی که نیاز به درمان دارند در اینجا ذکر نشده اند ، اما این لیست محل خوبی برای شروع است. اگر یک خانواده شلوغ هستید ، درمان آنلاین ممکن است برای شما مناسب باشد. می توانید یک زمان مناسب برای همه پیدا کنید ، حتی اگر خارج از ساعات کاری یک درمانگر باشد. نگران ماندن در ترافیک یا شلوغی در اتاق انتظار نباشید. یافتن یک مشاور دارای مجوز مناسب با درمانکده ممکن است یک گام مناسب برای بازگرداندن خانواده شما در مسیر باشد. قدم اول را بردارید.

با کمک بهترین مشاورین تهران افسردگی، اضطراب و وسواس در خانواده را درمان کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 71

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

34 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
مسیح محمدی
مسیح محمدی
4 ماه قبل

سلام اسم من مسیحه و ۱۲ سالمه
راستش من یه سری مشکلاتی دارم که مربوط به مامان و بابام میشه و بذارید از مامانم شروع کنم
مامانم خیلی آدم بدیه تبلتمو ازم گرفته بخاطر اینکه با دوستام رفتم بیرون ایکس باکسم رو گرفته بخاطر اینکه خواهرم منو بی دلیل کتک میزد و این وسط مامانم فکر کرد که من کتکش زدم هر چی داشتم و نداشتم رو مامانم ازم گرفته اونم به دلایل مسخره و غیر منطقی مختلف جوری که از دار دنیا فقط یه گوشی قدیمی واسم مونده و یه دوچرخه تازه هر روز هم تهدیدم میکنه من هیچ حقی تو خونمون ندارم حق با دوستام بیرون رفتنو ندارم حق داشتن استقلال رو ندارم خلاصه کلا دست و پامو بسته
حالا بابام
بابام آدم مودی ایه یه روز باهام مهربونه یه روز بد اخلاق تازه نه مامانم و نه بابام منو آدم حساب نمیکنن جوری که انگار خواهرم رو زایبدن منو از تو پرورشگاه آوردن همیشه حتی اگه خواهرم ۱۰۰ دفعه هم دروغ بگه حرفش رو باور میکنن جوری که بابام حاضره بخاطر خواهرم آبرومو جلو دوستام ببره تازه کشف کردم که سیگاریه و یه پراید هم برا خودش مخفیانه ما خریده و هرشب نصف شب باهاش ویراژ میره و با خانومای دیگه هم در ارتباطه من چه غلطی بکنم از دستشون هر کاری بکنم بلافاصله آبگوشتم میکنن ترو خدا کمکم کنین

شهر
اصفهان
پیمان
پیمان
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من و خانم ۱۳ ساله ازدواجکردسم ۵ سالم دوست بودیم من اخلاق تندی دارم بدم‌حرف میزدم الان خانمم یهو از این رو به اون رو شده و فقط حرفش اینه طلاقم بده جداشیم یا میگه ولم‌کن برم نمیتونم دیگه باهات زندگی کنم برام شرط گذاشت همرو قبول کردم و انجام دادم براش تغیر کردم کلا ولی هروز میگه نمیخامو ولم کن تو خونه ام فقط سرش تو گوشیه و خودشو با گوشی کسایه دیگه سرگرم‌میکنه هرکاری میکنم نزدیکش بشم فاصله میگیره ازم راهنماییم کنید چیکار کنم درست بشه و از ذهنیت بیاد بیرونو ادامه بده

شهر
کرج
محسن
محسن
5 ماه قبل

سلام من با خانمی ۴ سال ارتباط داشتم . اما اخیرا مشکلات کیفری و در آن واحد دخترش در مرحله طلاق قرار گرفته و به میگه کلا نمیخواد با من رابطه داشته باشد و دلیلش رو هم میگه نمیخوام هیچکسی رو ببینم و باهش ارتباط داشته باشم
تکلیف من چیه . من خیلی دارم اذیت میشم

شهر
مشهد
معصومه
معصومه
5 ماه قبل

سلام ببخشید من هشت ساله ازدواج کردم یک دختر شش ساله دارم .شوهرمن از همون اول اخلاق درستی نداشته .سر هر چیز بهونه می‌گرفت .که سه ماه پیش دعوای شدیدی بین ما و خانواده پیش گرفت همسرم برادر ومادر منو زد از خونه بیرون کرد .من هم سه ماه اومدم خونه مادرم .الان زنگ زده ابراز پشیمانی می‌کنه .من به خاطر بچم موندم چه کار کنم

پریسا
پریسا
6 ماه قبل

سلام مادری ۴۸ساله هستم که دخترم ۹ساله ازدواج کرده والان ۳۰سال دارد دامادم سرکار نمیره دخترم از ۷صبح تا ۶عصر سرکاره، من کاری به زندگیشون ندارم هرچند که غصه میخورم ولی درظاهر به روی خودم نمیارم اما دامادم بی احترامی میکنه وبا توهیناش به من و شوهرم جسارت میکنه نمیدونم چطوری رفتار کنم لطفا راهنماییم کنید.
متشکرم

شهر
شیراز
مهران
مهران
6 ماه قبل

سلام

شهر
تهران
راز
راز
7 ماه قبل

درخواست مشاوره داشتم

نازنین
نازنین
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من خانم ۴۰ساله هستم با دوتا بچه که همیشه با شوهرم مشکل دارم، مدام من را آزار می دهند با بد اخمی و دادزدن، باعث افسردگی وازار من و بچه ها م میشه. لطف راهنمایی کنید چکار کنیم. ممنون

مجتبی
مجتبی
8 ماه قبل

سلام من عاشق ی خانمی شدم ک دختر خاله ی خانمم میشه و متاهل هست و خانمم از این ک من عاشق دختر خاله اش هستم راضی هست و با هم هیچ مشکلی نداریم ولی دختر خالش شوهرش بیماری ام اس داره و اثلا رابصه جنسی با همسرش نداره لطفا منو راهنمایی کنید

شهر
اصفهان
Dr mostafa
Dr mostafa
7 ماه قبل
پاسخ به  مجتبی

حالا میخای با دختر خاله زنت رابطه جنسی برقرار کنی؟

سمبل
سمبل
4 ماه قبل
پاسخ به  Dr mostafa

اگه خانمت با دوستی تو با دختر خاله اش رضایت داره،شک نکن که خودشم با یه آقا دوسته ومیخواد بااون ارتباط بگیره ومنتظر که تو با دختر خاله اش ارتباط برقرار کنی یا حتی ازدواج کنی و خانمت هم بتونه آتو به دست بیاره و با آقایی که دوست داره ارتباط برقرارکنه و دوست بشه. وگرنه هیچ زن عاقلی از ورود زن دوم تو زندگیش چه ارتباط موقت ،چه غیرموقت، راضی نیست مگر اینکه خودش بخواد راه فرار از زندگی و شوهر خودش پیدا کنه. در مراکز مشاوره این موارد بسیار دیده شده.

یه بدبخت
یه بدبخت
8 ماه قبل

سلام خسته نباشین شوهرم اخلاقش تند هست با یک کلمه حرف زدن شروع به دادوبیداد میکنه وجودی جست میگیره که انگار یه چند ساعتی باهم بحث داشتیم شروع به کتک کاری میکنه من چکار کنم میشه کمکم کنید

Aram
Aram
9 ماه قبل

سلام
من ۵ سال هست ازدواج کردم و در سن بالای ۴۹ سال هستم. خواهر همسرم خانم ۶۵ ساله مجرد هست که با حقوق بازنشستگی تنها زندگی می‌کنه. در طی این ۵ سال هر هفته از همسر من پول قرض می‌کنه یا پول میگیره به فقر آیی که نمی‌دونم از کجا پیداشون می‌کنه کمک کنه. این در حالی هست که تو این ۵ سال همسرم من و مسافرت و حتی ماه عسل نبرد. خواهرش تو همه مسایل زندگی ما نظر میده و با همسرم تصمیم گیری می‌کنه. اینو هم بگم که از سن ۱۲ سالگی مادر همسرم فوت می‌کنند و ظاهراً این خواهر شون یه جورایی براش مادری کرده. ولی واقعا تو سن بالا من موندم چکار کنم. لطفا راهنمایی کنین. با تشکر

شهر
اصفهان
نگار
نگار
10 ماه قبل

چرا شوهرم خرفمو گوش نمیکنه

شهر
مشهد
توبا
توبا
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر به شماروه نیازدارم با همسرم مشکل دارم لطفا جواب دهید

شهر
تهران
ی بدبختی
ی بدبختی
1 سال قبل

سلام ما ی داماد داریم ب خوردن و پوشیدن وراه رفتن و وهمه وهمه خواهرم و پچه هاش گیر میده دست بزن هم داره پرخاشگر هم هست حرف هیچکس هم قبول نداره هیچ جور نمیشه باهاش حرف بزنی باید چیکار کنیم ممنون میشم جواب بدین

علی
علی
10 ماه قبل
پاسخ به  ی بدبختی

بیل

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام مشاوره من عمو بزرگ داد سر من دعوا کرد نزدیک بود کتک بزن بله من چکار کن

شهر
تهران
م سبز
م سبز
1 سال قبل

سلام من تازه نامزدکردم واختلاف سنی منونامزدم۱۴سال هست ولی نامزدم میگه مصوبه زوردادن الان هم میخواهدجدابشه میشه راهنماییم کنید؟؟

مھدی
مھدی
1 سال قبل

سلام من در یک دو راھی قرار گرفتم یک طرف خانوادم استن و طرف دیگہ عشقم من چیکار کنم خانوادم مرا با یک پسر بدون خواست خودم نامزد کردن اون پسر خوبی است خارج کشور زندگی میکند خیلی ھم دوستم دارد ولی وقتی نامزدم برام زنگ میزند ھیچ میلی ندارم باھاش حرف بزنم وقتی ھم حرف بزن زودی عصابم خورد میشہ جنگ و دعوا راہ میندازم چون من یکی دیگہ رو دوست دارم اونم پسری دل پاکی است خیلی دوستم دارد غیر من ھیچ کسی براش ارزش ندارد وقتی کمی ھم باھاش دربارہ اینکہ با یکی دیگہ عروسی کنم حرف میزنم اشکش جاری میشہ میگہ بری نمیتونم زندگی کنم واقعا نمیتونم اشکاشو ببینم قلبم درد میگیرہ میگہ بیا باھام بہ یکجای دور میریم کہ ھیچ کسی نشناسد مون خوب من چی کار کنم اگر برم خانوادم داغون میشن برادرام چجوری با این حرف مردم زندگی کنند میترسم مامانم بہ خودش ضرر برساند یا ھم اون پسرہ کہ نامزدم است چیزیش بشہ عزاب وجدان بگیرم
و اگر نروم و با انتخاب خانوادم عروسی کنم خوب اون پسرہ کہ دوستش دارم زندگیش جھنم میشہ واقعا قلبم تیکہ میشہ براش و خودمم وقتی نامزدمو تلفنی تحمل حرفشو ندارن آخہ تمام عمر چجوری باھاش زندگی کنم
خواھش میکنم یک مشورہ بدین چیکار کنم خیلی درد میکشم

Aram
Aram
9 ماه قبل
پاسخ به  مھدی

واقعاً اشتباه هست که بخاطر عاشقی بخوای از خانوادتون فاصله بگیری. قانعشون کن و در کنار خانواده و با رضایت ازدواج کنین

شهر
شیراز
پرستو
پرستو
1 روز قبل
پاسخ به  Aram

اصلا هم اشتباه نیست بخاطر علشقی خانواده ول کنیم این خرافات و آیین هایی است که از بچگی تو مغزه ما فروکردن مشورت گرفتن و رضایت خوبه موافقم ولی اینکه خانواده دخالت کنن و تصمیم گیری برای بچشون بکنن اصلا درست نیست این که همیشه بزرگتر و پدرومادر درست میگن اصلا صحت نداره همین خانواده پدرومادر کلی راهنمایی اشتباه به بچه دادن و زندگیشو نابود کردن بستگی به خانواده و شعورشون داره من از خانوادم گذشتم خیلی هم راضی هستم و با اینکه ازدواج کردم برخلافه میلشون اونا منو گذاشتن کنار ولی اصلا پشیمون نیستم

شهر
تهران
ثریا علیزاده
ثریا علیزاده
1 سال قبل

سلام خسته نباشید، همسرم ی پیشنهاد کاری خوب گیرش اومده اما راهش دوره و اگه قبول کنه فقد آخر هفته جمعه ها میتونیم همو ببینیم ، از ی طرف بخاطر وضع مالی میخاد بره، از طرفیم به زایمانم چیزی نمونده و از طرف دیگه وقت خونمونم کم مونده من و همسرم بخاطر دخترمون باید خونرو عوض کنیم چون هواکش نداره و می‌ترسیم دخترمون مریض بشه و آسیب ببینه میشه ی مشاوره خوب بهم بدین لطفا ؟.

Eli
Eli
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
دخترم من تو فضای مجازی دوبار با جنس مخالف ارتباط برقرار کرده که دفعه اول با همسرم خیلی منطقی برخورد کردیم ولی دفعه بعد با تنبیه بدنی مواجه شد به تازگی دوباره این اتفاق افتاده و واقعا خیلی نگرانشم واینکه میترسم با همسرم درمیان بگذارم میشه کمکم کنید و راهنمایی که چکار کنم ما اصلا خانواده ی پنهان کاری نیستیم

سهیل
سهیل
1 سال قبل

سلام من 17سالمه احساس میکنم ک واسه کسی مهم نیستم و همیشه استرس دارم و اینکه هروقت میخام با کسی حرف بزنم دستو پام میلرزه و گاهی اوقات زبونم میگیره باید چیکار کنم؟

Omra
Omra
1 سال قبل

سلام همسرم قهر کرده رفته خونه باباش هر کاری میکنم که بیا بریم پیش مشاور قبول نمیکنه واین که خانوادش نمیزان که بیاد اصلا بخاطر این که به حرف خانوادش گوش میکنه باهم دعوامون شده خانوادش تو زندگیمون دخالت میکنن لطفا راهنمایم کیند

س مومنی
س مومنی
1 سال قبل
پاسخ به  Omra

کاش همسر منم چند حداقل یه روز بره یه جایی / همش چسبیده به تخت و مبل و گوشی

Omra
Omra
1 سال قبل

سلام همسرم قهر کرده رفته خونه باباش هر کاری میکنم که بیاد بریم پیش مشاور قبول نمیکنه واین که خانوادش نمیزارن که بیاداز قبل هم تو کهر ما دخالت میکردن بخاطر همین هم دعوامون شده رفته

نازنین
نازنین
1 سال قبل

باسلام من26سالمه شوهرم مث شلغم میمونه خیلی بی احساس وخسیسه وازاول علاقه ای بهش نداشتم ی دختر8ساله دارم ک ب تازی متوجه شدم شوهرکثیفم بادخترم میخاستع رابطه داشته باشه ویبارخودم دیدم ک شلواردخترمودرآورده لطفاهرچ سریعتربامن تماس بگیریدازلحاظ روحی وروانی خیلی بهم ریختم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام شوهرم ققط وقتی تمایل جنسی داره طرفم میات بعداز تموم شدن همون رفتار قبلش وقهر کردن وپرخاش ومدتی باهم حرف نمیزنیم واقعا زندگی برام سخت شده لطفا منو راهنمایی کنید متشکرم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

طلاق

m.s
m.s
1 سال قبل

سلام وقت بخیر دارای همسر و دو فرزند پسر .به لحاظ روابط جنسی خودم طبعم گرم و همسرم طبعش سرد البته از نگاه خودم . در روابط زناشویی تمایل دارم طولانی باشد همسرم میخواهد همراه باشد اما خسته میشود و نمیتواند ادامه دهد لذا مجبور میشوم زمان را کوتاه نمایم و این برای من آزار دهنده میباشد . در روابط زناشویی می خواهم ازاد باشم روانم آسوده باشد و هر مدل یا موضوعی به زهنم میرسد میخواهم در روابط زناشویی پیاده کنم برای این موضوع باید از قبل مقدمه چینی کنم اینکه همراه میشود یانه یک بحثیست بعضی وقتها زمان اینقدر طولانی میشود از انجامش صرف نظر میکنم و مجبور به انجام روابط تکراری و خسته کننده میشوم به نظر شما چگونه میتوانم این مشکل را حل نمایم؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  m.s

بیا خودم ارضات میکنم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  m.s

سلام من ۲۵ سالم هست باهمسرم مشگل داریم اصلان باهم درست حرم نمیزنیم فقط دعوا دوتا بچه دارم به من راه حل نشان بدین چی کار بکنم