ویروس خوکی

داستان ویروس جدید خوکی چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اخیرا خبر یک ویروس جدید خوکی منتشر شده است و در تب و تاب ویروس کرونا، باعث جلب توجه شده است. در این مقاله این ویروس قدیمی را بررسی می کنیم و به این نتیجه می رسیم که جای نگرانی وجود ندارد. در صورتی که نگران هستید، برای تخمین ابتلا در تست رایگان و آنلاین کرونا را بزنید.

گروهی از محققان چینی از سال 2011 تا 2018 ویروس آنفلونزای خوکی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه خصوصیت G4 H1N1 شدند که به گفته­ ی مقاله­ ای که توسط مجله ­ی ایالت متحده به نام یافته­ های آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شد، «تمام خصوصیات مورد نیاز برای تبدیل به ویروس پاندمی را دارد».

محققین می ­گویند کسانی که میزان ویروس در خون کسانی که در مزرعه خوک پرورش می­ دهند نیز بالا بوده و «باید فورا جمعیت انسانی، به­ خصوص کسانی که در صنعت نگهداری خوک فعال هستند، را تحت نظارت دقیق قرار داد».

این تحقیق از خطر انتقال ویروس به نوع بشر، به­خ صوص در مناطق پرجمعیتی مانند چین، سخن می­ گوید که میلیون­ ها نفر نزدیک به مزارع، دامداری، کشتارگاه و تره ­بار زندگی می­ کنند.

باورها بر این است که منشا ویروس کرونای فعلی از خفاش­ های نعل اسبی در جنوب غربی چین بوده و ممکن است از طریق فروشگاه غذای دریایی در مرکز شهر ووهان، جایی که ویروس اولین بار در آن مشاهده شد، به انسان منتقل شده باشد.

در تحقیق آمده که خوک­ ها «شریان ترکیب­ کننده­ ی» مهمی برای نسل پاندمی ویروس آنفلونزا هستند و این مسئله باید به­ صورت نظام ­مند مورد نظارت قرار گیرد.

مشاهده بیشتر : دکتر عفونی

ویروس خوکی جدید

چین در سال 2009 در مقابل شیوع آنفلونزای مرغی اقداماتی نظیر ممنوعیت پروازهای ورودی از کشورهای آلوده و قرنطینه کردن ده ­ها هزار نفر را انجام داد.

ویروس جدیدی که در این تحقیق شناخته شده ترکیبی از آنفلونزای مرغی سال 2009 و ویروس خوکی است که زمانی شیوع پیدا کرده بود.

کارل برگستروم، زیست­شناس دانشگاه واشینگتون می­گوید:«در حالی که این ویروس قابلیت انتقال به انسان را دارد، اما خطر حتمی پاندمی وجود ندارد.»

او در توییتر خود نوشته است:«به ­رغم این­که پنج سال از ظهور این ویروس می­ گذرد، مدرکی دال بر شیوع آن در انسان­ها دیده نمی ­شود. باید این نکته­ ی کلیدی را در ذهن داشت.»

مشاهده بیشتر : بهترین پزشک متخصص داخلی

طبق آخرین آمار گزارش داده شده، بیش از 10.3 میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و 504،269 نفر جان خود را بر اثر آن از دست داده ­اند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای‌ها 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها