قرص اسلیم مکس؛ هر آنچه باید درباره این داروی لاغری بدانید

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

چاقی یک بیماری پیچیده است که با تجمع چربی در بدن مشخص می‌شود. این عارضه فقط روی ظاهر بدن تاثیر نمی‌گذارد؛ بلکه یک مشکل پزشکی است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و سرطان‌ را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها اقدام به تولید داروی لاغری کنند که بعضی از آن‌ها حاوی ترکیبات گیاهی هستند. یکی از این داروها قرص اسلیم مکس (Slimmax) است که در این مقاله از مجله درمانکده به بررسی آن می‌پردازیم.

قرص اسلیم مکس چیست؟

قرص اسلیم مکس که در اصل به صورت کپسول تولید می‌شود یک فرآورده گیاهی با خاصیت ترموژنیک است که می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. به همین دلیل، از آن در کنار رژیم غذایی و ورزش برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود.

کاربرد قرص اسلیم مکس

این داروی گیاهی برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • کاهش وزن
  • افزایش متابولیسم بدن
  • بهبود چربی‌سوزی
  • کنترل اشتها

ترکیبات قرص اسلیم مکس

Slimmax معمولا در بسته‌های ۳۰ عددی ارائه می‌شود و حاوی مواد زیر است:

اینفوگرافی در مورد ترکیبات قرص اسلیم مکس
اسلیم مکس از چای سبز، دانه گشنیز، بذر رازیانه و ریشه کاسنی تشکیل شده است.

۱. چای سبز

چای سبز به روش‌های مختلف به لاغر شدن شما کمک می‌کند، از جمله:

حاوی موادی است که چربی ذخیره‌شده در بدن را کاهش می‌دهند

برگ‌های چای سبز حاوی ترکیبات مفیدی هستند که یکی از آن‌ها کافئین است. کافئین یک ماده محرک شناخته‌شده است که تحقیقات متعدد نشان ‌داده‌اند به چربی‌سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند. علاوه بر این، در چای سبز آنتی‌اکسیدان‌های مهمی مثل اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) وجود دارد که هم سلامتی را بهبود می‌بخشند و هم متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:معرفی ۶ قرص گیاهی برای لاغری

در تجزیه چربی‌ها نقش دارد

برای سوزاندن چربی، ابتدا بدن باید آن را در سلول چربی تجزیه و به جریان خون منتقل کند. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ترکیبات فعال موجود در چای سبز می‌توانند با افزایش اثرات بعضی از هورمون‌های چربی‌سوز مانند نوراپی‌نفرین (نورآدرنالین) به این فرآیند کمک کنند.

آنتی‌اکسیدان اصلی چای یعنی EGCG از فعالیت آنزیمی که باعث تجزیه هورمون نوراپی‌نفرین می‌شود، جلوگیری می‌کند. مهار این آنزیم باعث افزایش نوراپی‌نفرین می‌شود و فرآیند تجزیه چربی را تسهیل می‌کند.

باعث افزایش چربی‌سوزی به خصوص در حین ورزش می‌شود

در یک مطالعه، میزان چربی‌سوزی در مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز مصرف کردند در مقایسه با مردانی که مکمل مصرف نکردند، ۱۷ درصد بیشتر بود. یک مطالعه هشت هفته‌ای هم نشان داد که کاتچین‌های چای باعث افزایش چربی‌سوزی در حین ورزش و هنگام استراحت می‌شوند.

متابولیسم را افزایش می‌دهد

بدن شما مدام در حال سوزاندن کالری است. حتی زمانی که می‌خوابید یا می‌نشینید، سلول‌های شما میلیون‌ها عملکرد مختلف انجام می‌دهند که همگی به انرژی نیاز دارند. چند مطالعه نشان داده‌اند که استفاده از عصاره چای سبز یا مکمل EGCG حتی در زمان استراحت باعث افزایش کالری‌سوزی می‌شود.

بیشتر بخوانید:پروتئین وی برای کاهش وزن

یک نفر روی ترازو ایستاده است تا خود را وزن کند
چای سبز موجود در کپسول اسلیم مکس می‌تواند متابولیسم را تقویت کند.

در یک مطالعه سه ماهه روی ۶۰ فرد چاق، کسانی که عصاره چای سبز مصرف می‌کردند، در مقایسه با کسانی که از این عصاره استفاده نمی‌کردند، ۳/۳ کیلوگرم وزن بیشتری از دست دادند و در طول روز ۱۸۳ کالری انرژی بیشتری سوزاندند. با این حال، نتیجه مطالعات مختلف با هم مشابه نیست و به نظر می‌رسد که تاثیر چای سبز از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

۲. دانه گشنیز

دانه گشنیز هم به شما در رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان کمک می‌کند. از فواید این دانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. افزایش متابولیسم روی کالری‌سوزی تاثیر مثبت دارد و سرعت کاهش وزن را بهبود می‌بخشد.
  • به هضم غذا کمک می‌کند. سلامت دستگاه گوارش نقش مهمی در کنترل وزن دارد و دانه‌ گشنیز از دیرباز برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شده است. به‌علاوه، این دانه به تنظیم حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.
  • در کنترل اشتها موثر است. دانه گشنیز سرکوب‌کننده اشتها است. چون حاوی فیبر است و با پر کردن حجم معده می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. از سوی دیگر، فیبر به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و با آزادسازی مداوم انرژی احتمال گرسنگی یا هوس‌های غذایی ناگهانی را کاهش می‌دهد.
  • از احتباس آب در بدن جلوگیری می‌کند. دانه گشنیز ادرارآور است؛ به این معنی که به کاهش احتباس آب در بدن و درمان نفخ کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:قرص لاغری؛ انواع، مزایا و عوارض

۳. بذر رازیانه

بذر رازیانه منبع ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است. بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که بذر رازیانه می‌تواند اشتها را کاهش دهد؛ بنابراین برای افرادی که چاقی آن‌ها از پرخوری ناشی می‌شود، گزینه مناسبی است. در یک مطالعه روی ۹ زن سالم مشاهده شد که مصرف ۲۵۰ میلی‌لیتر دمنوش تهیه‌شده با ۲ گرم بذر رازیانه می‌تواند احساس گرسنگی را به طور قابل‌توجهی سرکوب کند و کالری دریافتی را کاهش دهد.

۴. ریشه کاسنی

ریشه کاسنی منبع خوب یک نوع فیبر محلول در آب به نام اینولین است. بر اساس تحقیقات، فیبر ریشه کاسنی می‌تواند اشتها را کنترل کند و کالری دریافتی را کاهش دهد. علاوه بر این، در یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۴۸ بزرگسال مبتلا به اضافه وزن مشاهده شد که مصرف ۲۱ گرم اولیگوفروکتوز مشتق‌شده از کاسنی که بسیار شبیه اینولین است، به یک کیلوگرم کاهش وزن منجر می‌شود.

ریشه کاسنی
ریشه کاسنی به کنترل اشتها کمک می‌کند.

روش مصرف اسلیم مکس

طرز مصرف قرص اسلیم مکس برای لاغری به این صورت است که باید روزی سه بار و هر بار یک عدد از آن را بخورید. معمولا توصیه می‌شود که از این کپسول یک ساعت بعد از غذا استفاده کنید و همراه آن یک لیوان آب بنوشید. با این حال، ممکن است بسته به شرایط شما، پزشک یا متخصص تغذیه دستور دیگری بدهد.

بیشتر بخوانید:قرص ونوستات چیست؟ لاغری سریع و سالم با این قرص

عوارض قرص اسلیم مکس

اگر از این داروی لاغری دقیقا طبق دستورالعمل شرکت سازنده یا متخصص تغذیه استفاده کنید، به عوارض جانبی خاصی دچار نمی‌شوید. اما کسانی که دستگاه گوارش حساسی دارند ممکن است به ترکیبات کلروژنیک و تانن موجود در عصاره چای سبز واکنش نشان دهند.

از عوارض رایج کپسول Slimmax می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دل درد
  • اسهال یا یبوست
  • واکنش آلرژیک
  • تداخل با بعضی از داروها از جمله داروهای ضد انعقاد خون

بیشتر بخوانید:کاربرد قرص متفورمین

موارد منع مصرف

حتی بهترین قرص لاغری اسلیم مکس هم برای همه مردم مناسب نیست. برای مثال، استفاده از Slimmax در دوران بارداری و شیردهی غیر مجاز است. از سوی دیگر، توصیه می‌شود از این محصول در دوران کودکی برای کاهش وزن استفاده نشود.

به علت وجود عصاره چای سبز در ترکیبات این دارو، مصرف آن در بیمارانی که ضعف سیستم کاردیوواسکولار (سیستم قلبی-عروقی) دارند یا به پرکاری تیروئید مبتلا هستند باید با احتیاط همراه باشد. افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان از جمله ترس و نگرانی شدید هم نباید بدون مشورت با پزشک از Slimmax استفاده کنند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری کبدی یا کلیوی و کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند باید در مورد مزایا و عوارض Slimmax با پزشک معالج خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: قرص ونوستات چیست؟ لاغری سریع و سالم با این قرص

پزشک دست خود را روی شانه مرد بیمار گذاشته است و به او لبخند می‌زند
اگر بیمار هستید، قبل از مصرف هر گونه داروی لاغری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

کلام پایانی

تحقیق روی گیاهان مختلف نشان داده‌ است که بعضی از آن‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند و ارزش امتحان کردن را دارند. با این حال، فرآورده‌های گیاهی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند یا با بعضی از داروها تداخل داشته باشند. از سوی دیگر، هیچ دارویی نمی‌تواند جایگزین پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش منظم شود.

اگر می‌خواهید از کپسول Slimmax یا هر داروی دیگری برای لاغر شدن استفاده کنید، ابتدا با مشاوره آنلاین فوق تخصص تغذیه مشورت کنید. متخصص تغذیه ترجیحات شخصی و وضعیت سلامتی شما را بررسی و در صورت لزوم بهترین دارو را برایتان تجویز می‌کند.

برای اخذ نوبت جهت ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه می‌توانید از طریق سایت درمانکده اقدام کنید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده است که با بهترین متخصصان آشنا شوید و از آن‌ها وقت بگیرید.

بیشتر بخوانید: قرص لیورگل برای چیست؟

سوالات متداول

قرص اسلیم مکس برای چیست؟

اسلیم مکس که در اصل به صورت کپسول تولید می‌شود یک فرآورده گیاهی است که می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک کند.

قرص اسلیم مکس از چی درست شده است؟

این داروی گیاهی از ۲۰۰ میلی‌گرم عصاره برگ خشک چای سبز، ۱۰۰ میلی‌گرم دانه گشنیز، ۱۰۰ میلی‌گرم بذر رازیانه و ۱۰۰ میلی‌گرم ریشه کاسنی تشکیل شده است.

آیا قرص اسلیم مکس باعث اسهال میشود؟

بله. این دارو ممکن است در افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند باعث اسهال شود.

قرص اسلیم مکس چقدر لاغر میکنه؟

کسانی که می‌خواهند لاغر شوند معمولا این سوال که «قرص اسلیم مکس در ماه چقدر لاغر میکند؟» را مطرح می‌کنند. در پاسخ باید بگوییم که میزان کاهش وزن به رژیم غذایی شما و میزان فعالیت بدنی‌تان بستگی دارد و Slimmax در کنار این ۲ استراتژی می‌تواند سرعت کاهش وزن را تسریع کند.

قرص اسلیم مکس روزی چند بار مصرف شود؟

طریقه مصرف قرص اسلیم مکس ۵۰۰ به این صورت است که باید سه بار در روز و هر بار یک عدد از آن را بخورید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 35

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

7 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها