معرفی ۶ تا از بهترین قرص‌های گیاهی لاغری با بازدهی بالا!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اگر در فکر کاهش وزن و لاغری باشید، احتمالا مثل سایر افراد به دنبال میان‌برهایی می‌گردید که فرآیند کاهش وزن را برای شما راحت‌تر کند. حقیقت این است که برخی گیاهان و ادویه‌ها در کاهش وزن موثر هستند و اگر عصاره این گیاهان را به صورت قرص مصرف کنید، اثربخشی بیشتری خواهند داشت. در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با انواع قرص‌های گیاهی برای لاغری آشنا شوید.

معرفی ۶ قرص گیاهی برای لاغری

قبل از هر چیزی باید بدانید که مصرف قرص‌های گیاهی برای لاغری نیز باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه مصرف شود. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا از  دارو استفاده می‌کنید، حتما قبل از مصرف قرص‌های گیاهی لاغری با پزشک خودتان مشورت کنید. در ادامه می‌توانید با ۶ قرص گیاهی برای لاغری آشنا شوید.

بیشتر بدانید: رژیم غذایی یک ماهه با ۱۰ کیلو کاهش وزن در یک ماه!

اینفوگرافی قرص‌های گیاهی برای لاغری
برای کاهش وزن می‌توانید از قرص‌های گیاهی زنجبیل، فیبر، افدرین و کافئین استفاده کنید.

۱- قرص افدرین (Ephedrine)

افدرین یکی از داروهای گیاهی موثر برای لاغری است که در اصل برای درمان مشکلات مربوط به ریه و تسکین تنگی نفس استفاده می‌شود. افدرین در واقع عصاره گیاهی به نام افدرا سینیکا است که در طب سنتی چین جایگاه ویژه‌ای دارد. هر چند تا مدت‌ها از این دارو برای کاهش وزن استفاده می‌شد، اما باید بدانید که مصرف خودسرانه این دارو عوارض زیادی دارد و همین موضوع موجب شد تا در ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا فروش بدون نسخه این دارو ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: کاربردهای قرص ونوستات

افدرین یک داروی محرک است که موجب افزایش متابولیسم، افزایش انرژی و همچنین افزایش چربی‌سوزی بدن می‌شود. مصرف این قرص گرسنگی را کاهش می‌دهد و به سوزاندن چربی کمک می‌کند. به طور کلی مصرف دوز معمولی این دارو زیر نظر پزشک متخصص هیچ مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما در صورت استفاده بیش از حد و خودسرانه ممکن است سلامت فرد به خطر بیفتد.

بیشتر بدانید: هیپنوتراپی برای لاغری چیست؟

۲- مکمل فیبر

فیبرهای گیاهی که امروزه به صورت مکمل به فروش می‌رسند یکی از بهترین انواع قرص‌های لاغری برای کاهش اشتها و لاغری هستند. مصرف فیبر موجب می‌شود تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید و راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. مصرف مکمل فیبر به درمان یبوست نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های گیاهی فیبر پس از ۱۲ هفته می‌تواند به کاهش میزان چربی بدن کمک زیادی کند.

۳- قرص عصاره چای سبز

چای سبز یکی از مفیدترین دمنوش‌ها برای کاهش وزن است و مصرف قرص عصاره چای سبز می‌تواند به افزایش چربی‌سوزی و بهبود سوخت و ساز بدن کمک زیادی کند. قرص چای سبز حاوی مقداری کافئین است و از همین رو مصرف آن موجب افزایش انرژی و کاهش اشتهای شما می‌شود.

بیشتر بدانید: خواص شگفت انگیز دانه چیا برای لاغری!

۴- قرص کافئین

یکی دیگر از قرص‌های گیاهی که برای کاهش وزن و لاغری استفاده می‌شود، کافئین است. کافئین همان ماده‌ای است که در چای و قهوه یافت می‌شود و انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. مقدار کافئین موجود در قرص‌های کافئین بیشتر از میزان آن در چای و قهوه است و از همین رو اثربخشی بیشتری در کاهش وزن دارد. به خاطر داشته باشید که کافئین نباید به مقدار زیاد و بدون مشورت با پزشک مصرف شود. به خصوص افرادی که به مشکلات قلبی و بیماری‌های خاص مبتلا هستند و از داروهای خاصی استفاده می‌کنند، نباید از قرص کافئین به صورت خودسرانه استفاده کنند.

۵- عصاره گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا گیاهی فوق‌العاده موثر برای لاغری است که از تولید چربی در بدن جلوگیری می‌کند. مصرف عصاره این گیاه موجب افزایش تولید سروتونین در مغز می‌شود و به کاهش گرسنگی نیز کمک زیادی می‌کند. این قرص از یک نوع میوه استوایی با همین نام تهیه می‌شود و مصرف آن موجب افزایش سوخت چربی و تبدیل آن به انرژی می‌شود. معمولا این قرص عوارض جانبی کمی دارد. جالب است بدانید که مصرف عصاره گارسینیا کامبوجیا می‌تواند میل شما به شیرینی‌جات را کاهش دهد و از تجمع چربی در بدن نیز جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که همه قرص‌های گیاهی لاغری باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند.

بیشتر بدانید: پروتئین وی برای کاهش وزن؛ کاتالیزور لاغری و عضله‌سازی!

تصویر فردی که در حال مصرف قرص لاغری است.
مصرف قرص‌های لاغری گیاهی زیر نظر پزشک متخصص به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

۶- قرص زنجبیل

زنجبیل یک ماده فوق‌العاده مفید برای هضم غذا است که به افزایش احساس سیری و جلوگیری از پرخوری نیز کمک می‌کند. زنجبیل هیچ کالری‌ای ندارد و مصرف آن موجب کاهش اشتها و کاهش چربی‌های شکم می‌شود. بررسی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قرص زنجبیل می‌تواند به طور همزمان به کاهش اشتها و جذب چربی‌ها کمک کند و موجب کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید:قرص اسلیم مکس؛ هر آنچه باید درباره این داروی لاغری بدانید

نکاتی که باید در مورد مصرف قرص‌های گیاهی برای لاغری بدانید

  • قبل از مصرف قرص‌های گیاهی برای لاغری حتما با یک متخصص تغذیه آنلاین مشورت کنید و دوز مناسبی از دارو را مصرف کنید.
  • به هیچ عنوان از داروهای لاغری زیادتر از میزان توصیه‌شده استفاده نکنید.
  • در صورتی که پس از مصرف داروهای گیاهی لاغری عوارض خاصی را تجربه می‌کنید، حتما مصرف دارو را قطع کنید و از یک متخصص کمک بگیرید.
  • گیاهی بودن قرص‌های لاغری به این معنا نیست که هیچ ضرری برای بدن ندارند و می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید.
  • داروهای گیاهی لاغری معمولا از طریق افزایش چربی‌سوزی، سرکوب اشتها و همچنین ممانعت از جذب کربوهیدرات‌ها موجب لاغری می‌شوند.
  • از قرص‌های لاغری گیاهی انتظار معجزه نداشته باشید. این قرص‌ها در کنار ورزش و یک رژیم غذایی سالم اثربخشی بیشتری دارند.

بیشتر بدانید: لاغری شکم با وازلین؛ افسانه یا واقعیت؟

سخن نهایی

هر چند برای تهیه قرص‌های گیاهی لاغری از عصاره طبیعی گیاهان استفاده می‌شود، اما این قرص‌ها نیز دارای عوارضی هستند و نباید به صورت خودسرانه استفاده شوند. اگر به اضافه وزن مبتلا هستید و یا به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌گردید، بهتر است به صورت آنلاین یا حضوری از یکی از متخصصان درمانکده برای درمان کمک بگیرید.

بیشتر بدانید:دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو: بهترین روش برای کاهش وزن

سوالات متداول

آیا می‌توان به جای قرص‌های لاغری از گیاهان طبیعی برای لاغری استفاده کرد؟

به طور کلی قرص‌های لاغری حاوی عصاره خالص گیاهان هستند و در دوز مشخصی استفاده می‌شوند؛ از همین رو اثربخشی بیشتری دارند. برای کاهش وزن بهتر است به جای مصرف خود گیاه از عصاره آن به صورت قرص استفاده کنید.

قرص زنجبیل چطور به کاهش وزن کمک می‌کند؟

مصرف قرص زنجبیل موجب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم چربی در بدن می‌شود و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند.

منابع: medlineplus، healthline

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها