شما با استفاده از روانشناسی دختر 17 ساله می‌توانید رفتار با نوجوان را بهتر بشناسید؛ رفتار با دختر 17 ساله اگر به درستی انجام شود، دختر شما قوی شده و به شما اعتماد خواهد کرد.

تغییرات دخترتان در سن 17 سالگی و رفتار با دختر 17 ساله چگونه است؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

دخترتان در 17 سالگی نوجوان شده و دیگر بچه نیست اما هنوز به بزرگسالی نرسیده است. تغییرات فیزیکی زیادی را پشت سر می‌گذارد اما زمان رشد ذهنی، اجتماعی و عاطفی نیز فرا رسیده است. نقاط عطف سن 17 سالگی از دختری به دختر دیگر متفاوت است اما باز هم می‌توان به برخی نقاط مشترک اشاره کرد. به طور کل روانشناسی دختر 17 ساله شما اندکی ممکن است سخت و پیچیده باشد اما می‌توانید به خوبی از عهده آن برایید.

برای روانشناسی دختر 17 ساله و برقراری ارتباط موثر با او می‌توانید از بهترین روانشناسان تهران، مشاوره آنلاین بگیرید

درک شرایط دختر 17 ساله و روانشناسی دختر 17 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید. در ادامه به روانشناسی دختر 17  ساله شما در فرایند رشد اشاره کرده و روش‌هایی معرفی می‌کنیم که رفتار با دختر 17 ساله خود را یاد بگیرید.

پیش از این در مجله پزشکی درمانکده، با تغییرات دختر خود در 16 سالگی آشنا شدید. با ما همراه باشید.

دختر شما در سن 17 سالگی مرحله ی آخر نوجوانی، مرز بین نوجوانی و بزرگسالی، را تجربه می‌کند اما هنوز در حال تغییر، رشد عاطفی و یادگیری درمورد خود و دنیای بیرون است. در ادامه به مواردی که در این سن انتظار می‌رود، روانشناسی دختر 17 ساله و شیوه درست رفتار با نوجوان اشاره می‌کنیم.

درک شرایط دختر 17 ساله و روانشناسی دختر 17 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید.
درک شرایط دختر 17 ساله و روانشناسی دختر 17 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید.

کلیات تغییرات دخترتان در سن 17 سالگی

تغییرات فیزیکی دختر 17 ساله‌تان آهسته‌تر می‌شود و بدنش را بهتر می‌شناسد. تا این سن تجربه‌ی قاعدگی را داشته و به قد دوران بزرگسالی خود رسیده است.

دخترتان از نظر ذهنی مانند یک بزرگسال فکر می‌کند. ممکن است روی برنامه‌هایش برای آینده تمرکز کند. اهدافش واقعی‌تر می‌شود و درک بهتری از هویت خود دارد.

دخترتان از نظر عاطفی از همیشه بیشتر مستقل است. اما احتمالا هنوز هم با فراز و نشیب‌های نوجوانی دست و پنجه نرم می‌کند. ممکن است نوجوانان، درست مانند بزرگسالان، دچار افسردگی و میل به خودکشی شوند. اگر بیشتر از دو هفته ناراحت است، طبیعی نیست. با روانشناس تماس بگیرید.

از نظر اجتماعی، دخترتان در سن 17 سالگی راحت‌تر در برابر فشار همسالان مقاومت می‌کند. احتمالا می‌خواهد بیشتر زمان خود را به دوستان اختصاص دهد تا به خانواده. اما هنوز لازم است برای او محدودیت تعیین کنید. به جای این که به او بگویید چه کار کند و چه کار نکند، درمورد پیامدهای زیر پا گذاشتن قوانین با او حرف بزنید.

رفتار با دختر 17 ساله ظرافت بسیاری دارد. سعی کنید مهارت خود را در رفتار با نوجوان بهبود ببخشید تا رشد دخترتان بهتر پیش رود.
رفتار با دختر 17 ساله ظرافت بسیاری دارد. سعی کنید مهارت خود را در رفتار با نوجوان بهبود ببخشید تا رشد دخترتان بهتر پیش رود.

قرار عاشقانه و رابطه جنسی در سن 17 سالگی

احتمالا دختر 17 ساله‌تان زمان زیادی را صرف فکر کردن به قرار گذاشتن و رابطه می‌کند. کم‌کم متوجه دو طرفه بودن روابط رمانتیک می‌شود و می‌بیند شادی دیگران به اندازه‌ی شادی خودش مهم است. نسبت به گرایش خود (دگرجنس‌گرا، همجنس‌گرا، دو جنس‌گرا و غیره) آگاه‌تر می‌شود و حتی ممکن است سکس داشته باشد، که اگر به خوبی از مسائل و حواشی آن آگاه نباشد ممکن است عوارضی مثل بیماری مقاربتی را تجربه کند. می‌توانید با صحبت درمورد مسائل زیر به او کمک کنید بهتر روابط جنسی را درک کند:

از نظر اجتماعی، دخترتان در سن 17 سالگی راحت‌تر در برابر فشار همسالان مقاومت می‌کند.
از نظر اجتماعی، دخترتان در سن 17 سالگی راحت‌تر در برابر فشار همسالان مقاومت می‌کند.

تصویر دختران 17 ساله از بدنشان

دختران نوجوان نسبت به ظاهر، مخصوصا وزنشان، نگران هستند. اضافه شدن چربی بدن در نوجوانی طبیعی است. اما بعضی از دخترها سعی می‌کنند به هر روشی شده از شر آن خلاص شوند. مخصوصا نوجوانانی که می‌رقصند (باله و غیره) یا ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک انجام می‌دهند در معرض خطر ابتلا به اختلال خوردن قرار دارند زیرا برای رسیدن به وزن و ظاهر ایده‌آل احساس فشار می‌کنند.

شما می‌توانید با صحبت درمورد مسائل زیر از بروز اختلال خوردن در دخترتان جلوگیری کنید:

  • تغذیه ی سالم
  • غذا به عنوان سوخت، نه جایزه
  • خطر رژیم یا خوردن غذا برای کنترل احساسات
  • چیزهایی که در مجله، تلویزیون یا فضای مجازی می‌بیند

اگر متوجه علائم اختلال خوردن شدید، با دخترتان حرف بزنید. وقت قبلی بگیرید تا توسط پزشک معاینه شود.

اکثر دختران 17 ساله در معرض ابتلا به اختلال خوردن هستند.
اکثر دختران 17 ساله در معرض ابتلا به اختلال خوردن هستند.

مصرف الکل و مواد در سن 17 سالگی

از آن جایی که دخترتان وارد دنیای بیرون می‌شود و در معرض چیزهای بیشتری قرار می‌گیرد، با نوجوانانی رو به رو می‌شود که مشروب می‌نوشند یا مواد مصرف می‌کنند. تخمین زده شده از هر 4 کودک بین 12 تا 17 ساله، یک نفر مواد مصرف کرده است. مصرف الکل یا مواد در 16 تا 18 سالگی به اوج خود می‌رسد. صادقانه درمورد این مسائل با دخترتان حرف بزنید. و یادتان باشد، اگر خودتان از مواد و الکل استفاده می‌کنید، به او نشان می‌دهید که این کار مشکلی ندارد. این مسئله درمورد سیگار هم صادق است.

برای شناخت بهتر دختر 17 ساله از بهترین روانشناسان تهران، مشاوره آنلاین بگیرید

اینترنت و رسانههای اجتماعی در زندگی دختران 17 ساله

دختر 17 ساله‌تان دنیای هرگز دنیای بدون اینترنت را ندیده است. هرچند از سرعت عمل او در استفاده از کیبورد گوشی شگفت زده شوید، برای حفظ ایمنی خود در فضای مجازی به راهنمایی شما نیاز دارد. حتما درمورد مسائل زیر با او صحبت کنید:

  • کنترل حریم شخصی پروفایل آنلاین
  • پست نکردن جزئیات شخصی مانند شماره تلفن و آدرس
  • استفاده از پسوورد خوب که دیگران به راحتی آن را حدس نزنند
  • اگر از کسانی که نمی‌شناسد پیام دریافت می‌کند، به شما اطلاع دهد
  • از ارسال تصاویر یا ویدئوهایی که نمی‌خواهد همه‌ی دنیا ببینند دوری کند
اگر خودتان هم سیگار مصرف می‌کنید، باید انتظار اینکه دختر 17 ساله‌تان هم به سمت سیگار کشیده شود را داشته باشید.
اگر خودتان هم سیگار مصرف می‌کنید، باید انتظار اینکه دختر 17 ساله‌تان هم به سمت سیگار کشیده شود را داشته باشید.

سخن نهایی

دختر 17 ساله شما نعمت و چالش بزرگی است. هوایش را داشته باشید و شیوه درست رفتار با دختر 17 ساله را بدانید و به او کمک کنید از این مرحله‌ی مهم در زندگی خودش و شما عبور کند. شما با استفاده از روانشناسی دختر 17 ساله می‌توانید رفتار با نوجوان را بهتر بشناسید؛ رفتار با دختر 17 ساله اگر به درستی انجام شود، دختر شما قوی شده و به شما اعتماد خواهد کرد.

در صورتی‌که رفتار با دختر 17 ساله را نمی‌دانید، می‌توانید به متخصصان این حوزه مراجعه کنید تا نسبت به روانشناسی دختر 17 ساله خود آگاه‌تر باشید. شما از طریق درمانکده می‌توانید با بهترین روانشناسان در ارتباط باشید و از ایشان مشاوره آنلاین فوری بگیرید.

منبع: Webmd

[sibwp_form id=6]

پزشکان برتر: دکتر جواد غروبی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 53

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

3 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها