انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

یکی از مهم ترین و سخت ترین مراحل برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل دارند انتخاب رشته کارشناسی ارشد است. با در نظر گرفتن فرصت های محدود در آموزش عالی در این مقطع، یافتن اطلاعات برای کارنامه اولیه و گرفتن مشاورهموضوع مهمی می باشد. این موضوع زمینه ایی است که برای افزایش شانس موفقیت متقاضیان طراحی شده اند.

ظرفیت هر کد رشته در زمان انتخاب و اولویت بندی موضوع مهمی است که در این صورت متقاضی می تواند در رشته انتخابی خود پذیرش بگیرد. برای راهنمایی متقاضیان در این فرآیند، جزئیات پیش نیازها و انتخاب رشته های افراد در ادامه این مطلب ارائه شده است.

افراد می توانند برای پاسخ گویی به سوالات خود و همچنین راهنمایی های حرفه ای با مشاورین مرکز صدای سنجش به نشانی https://sanjeshmoshaveran.ir در تماس باشند و زمان مشاوره خود را از سایت رزرو نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبانی که در آزمون قبول شده و در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته نشده اند می توانند در رشته های تخصصی از طریق ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ادامه تحصیل دهند. یکی از ساده ترین و منعطف ترین راه های رسیدن به مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام ارشد پیام نور می باشد.

با وجود اینکه دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم تعداد زیادی دانشجو جذب می کند، اما ثبت نام برای رشته های پیشرفته در پیام نور از اسفند ماه در مقاطع مختلف آغاز می شود. می توانید برای اطلاع و آگاهی از زمان ثبت نام ها با مرکز صدای سنجش در تماس باشید.

لذا متقاضیانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از این طریق را دارند می توانند در مهلت ثبت نام ارشد پیام نور با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام، ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری تکمیل نمایند.

پس از اتمام ترم اول می توانید با مطالعه کتاب های درسی آن ترم خود را برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور که ساختاری متفاوت با سایر آزمون ها دارد، آماده کنید.

علاوه بر این، شهریه های مربوط به این مقطع تحصیلی نسبت به برخی دانشگاه های شهریه پرداز دیگر کم تر است. شما می توانید برای آگاهی از هزینه های دانشگاه های مختلف با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

طبق اطلاعیه سایت سنجش، ثبت نام ارشد از 16 آبان ماه آغاز و تا 22 آبان ادامه دارد. متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مدارک خود را در سایت sanjesh.org بارگذاری کنند.

بنابراین ثبت نام کنکور مقاطع بالاتر برای کلیه دانشگاه ها اعم از پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد به صورت یکسان و هماهنگ انجام می شود.

ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد یکی از راه های اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که انجام کلیه مراحل در سایت سازمان سنجش به عهده خود فرد است. شما می توانید با استفاده از مشاورین مرکز صدای سنجش به صورت تلفنی سوالات خود را پاسخ گویی نمایید.

ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مشترک توسط دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد انجام می شود و متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه برای آزمون کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند و در آزمون شرکت نمایند.

ارسال سؤال

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *