مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی شاداب اراک

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

انسان همواره در حال انتخاب و تصمیم گیری می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله ها مشکلات و اتفاقات مختلفی در زندگی هر فرد ممکن است به وجود بیاید. در مسیر زندگی هر فردی به تصمیمات اساسی بر می خورد. تصمیم گیری در خصوص ازدواج، انتخاب شغل، انتخاب رشته تحصیلی و … از جمله مواردی هستند که آینده هر فردی را تحت تاثیر قرار می دهد. از سوی دیگر مواجهه با مسائل مختلف زندگی از جمله مسائل اجتماعی، مشکلات خانوادگی، ارتباطات فردی و … ممکن است زندگی روزمره ما را تحت تاثیر استرس، اضطراب، افسردگی، احساس نارضایتی، سردرگمی و … قرار دهد. در چنین مواردی ما قادر به انتخاب بهترین تصمیم و یا حل مسائل و مشکلات روحی و روانی خود نیستیم. همان طور که پزشکان متخصص در زمینه های مختلف درمان گر جسم بیمار هستند روانشناس نیز حمایت گر و درمانگر روح مراجعه کنندگان است.در چنین مواقعی بهره گیری از خدمات مشاوره و روانشناسی بیش از پیش احساس می شود. بهمین دلیل افراد بیش از همیشه به دنبال یافتن روانشناس و یا مشاور خوب می باشند که بتواند آن ها را در حل مشکلات زندگی یاری و راهنمایی کند. در ادامه یکی از مراکز مشاوره جهت دریافت خدمات روانشناسی و مشاور خانواده شاداب اراک در حوزه های مختلف را معرفی مینماییم.

معرفی مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی شاداب اراک

مرکز و کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی شاداب نو در اراک دارای مجوز به شماره 1080-م از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و وزارت ورزش و جوانان می باشد. در مرکز مشاوره و روانشناسی شاداب تیم تخصصی شامل 30 نفر از روانشناسان و مشاوران در حوزه های مختلف کاری فعالیت میکنند. از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج، زوج درمانی ، خانواده درمانی، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان ، مشاوره جنسی و سکستراپی ، مشاوره فردی، ارزیابی و تشخیص اختلالات شامل درمان وسواس، اضطراب، مشاوره طلاق و جدایی، مشاوره تحصیلی و کنکور ، اختلال یادگیری، مشاوره شغلی، استعداد یابی، روان درمانی، انجام تست روانشناسی و روان سنجی و برگزاری کارگاه های روانشناسی در اراک می باشد. جهت دریافت نوبت مشاوره حضوری، آنلاین ، اینترنتی می توانید از طریق شماره 09364345996 و یا 32238010 با پذیریش در ارتباط باشید.

مشاوره پیش از ازدواج

یکی از مهترین خدمات مرکز مشاوره شاداب اراک ارائه مشاوره پیش از ازدواج و روانشناس در اراک می باشد. هدف اصلی مشاوره ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است .در مشاوره قبل ازدواج ارزیابی آمادگی هر یک از طرفین برای ازدواج, ارزیابی مناسب بودن آنها برای ازدواج و ارزیابی نقاط ضعف و قوت هر یک از انجام میگیرد. این مرحله مهمترین مرحله مشاوره ازدواج است زیرا جنبه پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود. از این رو, در مشاوره پیش از ازدواج سعی می شود سوال های پرسیده شود که علاوه بر افزایش آگاهی زوج از خود و دیگری, آنها را به چالش نیز بکشاند. به این ترتیب, زوج می تواند با آگاهی درباره آینده ارتباط تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند. اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که انسان‌ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاوره نیاز دارند.اگر اشتباهی رخ بدهد، جبران آن کار سختی است. به همین منظور برای پیشگیری از مشکلات و اتفاقات ناخوشایند در زندگی مشترک، بهتر است قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنید. خدمات مشاوره ازدواج در مرکز شاداب زیر نظر متخصصین این امر بهمراه انجام انواع تست های روانشناسی از جمله تست NEO و تست MMPI انجام میگیرد.

مشاوره خانواده درمانی و زوج درمانی

نوعی مشاوره روانشناسی یا روان درمانی که برای همه اعضای خانواده انجام می گردد را خانواده درمانی می ‌نامند. می توان گفت این درمان به اعضای یک خانواده کمک می ‌کند تا از درگیری ها و همینطور تنش هایی که وجود دارد خارج شوند. همچنین این درمان در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

مهم ترین اهداف خانواده درمانی شامل موارد زیر است:

  • بهبود ارتباط بین اعضای خانواده
  • بالا بردن درک متقابل از یکدیگر
  • مدیریت صحیح موقعیت های خاص
  • حل مشکلات موجود در خانواده
  • ایجاد امنیت بیشتر در محیط خانواده
  • بالا بردن توانایی حل مسائلی که در خانواده ایجاد می شود.

یکی دیگر از خدمات مرکز مشاوره شاداب اراک خانواده درمانی و زوج درمانی در اراک می باشد.

مشاوره کودک

یکی از تخصصی ترین خدمات مرکز مشاوره شاداب انجام خدمات مشاوره کودک و نوجوان در اراک می باشد. مشاوره کودک یعنی افراد متخصص، مشاور و روانشناسی که با دیدی اصلاح نگر، مشکلات روانی کودکان در سنین مختلف را تشخیص دهند و با استفاده از شیوه های مختلف به درمان آنها بپردازند.مشاوران کودک با بسیاری از مشکلات روانی شایع در میان کودکان در سنین مختلف آشنا هستند و می دانند برای هر کدام باید از چه شیوه درمانی استفاده کنند.آنها سعی می کنند رفتارهای اجتماعی و فردی این کودکان را اصلاح کنند و آنها را به طی کردن یک راه درست ترغیب کنند.

یک مشاور کودک با سرچشمه ایجاد بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری کودکان آشنا است و در این میان سعی می کند با استفاده از همکاری والدین و معلمان در دبستان ها مشکلات کودکان را برطرف کند تا والدین برخورد اصولی تر و بهتری با کودکان خود داشته باشند و درمان کودکان به تعویق نیفتد.

تفاوت مشکلات رفتاری و اختلالات در کودکان

در حیطه مشاوره کودک دو موضوع کلی وجود دارد : مشکلات رفتاری، اختلالات رفتاری

وجود مشکلات رفتاری بسیار محتمل‌تر است از ابتلای کودک به اختلال رفتاری است،استفاده از واژه “اختلال” برای کودکان زیر ۵ سال باید در نهایتِ احتیاط صورت پذیرد. وجود مشکلات رفتاری در کودک به هیچ عنوان بِدین معنی نیست که آن کودک در آینده به اختلالات رفتاری دچار خواهد شد.
بعنوان مثال موضوع لجبازی کودکان در دسته مشکلات رفتاری و اختلال بیش فعالی و یا اختلال یادگیری در دسته اختلالات کودکان قرار میگیرد. در درمان مشکلات رفتاری بهره گیری از یک مشاوره کودک خبره در راستای رفع مشکل بسیار کارساز خواهد بود.

امکان مشاوره آنلاین در اراک با مرکز شاداب

یکی‌ دیگر از امکانات و خدمات مرکز شاداب اراک، امکان مشاوره آنلاین با بهترین روانشناسان است. این امکان برای شما مراجعه‌کنندگان عزیز فراهم شده است که علاوه بر مراجعه حضوری از طریق تماس تلفنی و تصویری نیز بتوانید با بهترین روانشناس در اراک در ارتباط باشید؛ بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که برای دریافت مشاوره حتماً به‌ صورت حضوری مراجعه کنید. این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا درحالی‌ که در اتاق شخصی خود نشسته‌اید، با آرامش کامل مشکلات و چالش‌های مختلف خود را برای روان‌درمانگر و یا روانشناس در اراک شرح دهید و راه‌حل‌های خوبی دریافت کنید. برای این منظور می توانید با شماره 09364245996 تماس و یا پیام ارسال کنید.

سخن پایانی

مرکز تخصصی مشاوره و روانشناسی شاداب واقع در شهر اراک از روزهای شنبه الی پنجشنبه از ساعت 10 الی 20 بطور یکسره آماده ارائه خدمات بصورت حضوری، تلفنی، آنلاین و مشاوره در اراک و سایر هموطنان می باشد. جهت مراجعه حضوری میتوانید به آدرس اراک، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهار راه دکتر حسابی، ساختمان پزشکان مهر، طبقه دوم مراجعه نمایی

ارسال سؤال

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *