کپسول مگنیفورت برای چی خوبه؟ کاربردها، فواید و عوارض مصرف

مقاله توسط پزشک درمانکده تایید شد
دکتر زهرا خدامی
تخصص: عمومی

در حالت ایده‌آل، شما باید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی دریافت کنید، اما به دلایل متعدد، از عدم دسترسی به غذاهای سالم گرفته تا ابتلا به بیماری‌های مختلف، ممکن است لازم باشد برای رفع نیازهای تغذیه‌ای خود از مکمل‌های غذایی استفاده کنید. مکمل‌ها محصولاتی هستند که به شکل قرص، کپسول، شربت یا پودر تولید می‌شوند و می‌توانند کمبودهای تغذیه‌ای شما را جبران کنند. کپسول مگنیفورت (Magniforte) یکی از مکمل‌هایی است که این روزها توسط بسیاری از افراد مصرف می‌شود. به همین دلیل، مقاله امروز مجله درمانکده را به بررسی این محصول اختصاص داده‌ایم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

توضیحات دکتر زهرا خدامی درباره کپسول مگنیفورت

ترکیبات کپسول Magniforte

مقدار مواد مغذی موجود در هر کپسول مگنیفورت به شرح زیر است:

هر یک عدد کپسولمقدار مواد مغذی
منیزیم150 میلی‌گرم
ویتامین D3400 واحد بین‌المللی
ویتامین B199 میلی‌گرم
ویتامین B620 میلی‌گرم
ویتامین K250 میکروگرم

کاربرد قرص مگنیفورت

کپسول مگنیفورت برای بزرگسالان مناسب است. از این مکمل غذایی می‌توانید برای رفع یا بهبود مشکلات زیر استفاده کنید:

  • حفظ سلامت اعصاب و عضلات و بهبود عملکرد آن‌ها
  • کاهش دردهای ناشی از بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی
  • افزایش توده استخوانی و پیش‌گیری از دردهای عضلانی و مفصلی
  • کنترل فشار خون و قند خون و همچنین تنظیم ضربان قلب
  • کاهش سردرد و حملات میگرن

در صورت لزوم می توانید مشاوره با دکتر انلاین داخلی مشورت کنید و در صورت لزوم به صورت حضوری به متخصص داخلی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: علایم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

اینفوگرافی در مورد کاربردهای کپسول مگنیفورت
کپسول مگنیفورت مشکلات مرتبط با اعصاب، عضلات و استخوان‌ها را برطرف می‌کند، سردرد را تسکین می‌دهد و به کنترل فشار خون و قند خون کمک می‌کند.

فواید کپسول مگنیفورت

کپسول Magniforte چند نوع ویتامین و ماده معدنی دارد که در این بخش از مقاله به بررسی فواید آن‌ها می‌پردازیم:

1. منیزیم

بدن یک فرد بالغ حدود 25 گرم منیزیم دارد که 50 تا 60 درصد آن در استخوان‌ها و سیستم اسکلتی ذخیره می‌شود. مابقی منیزیم در عضلات، بافت‌های نرم و مایعات بدن وجود دارد.

منیزیم برای بسیاری از عملکردهای بدن حیاتی است. دریافت کافی این ماده معدنی می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن یا درمان آن‌ها کمک کند. از بیماری‌های مرتبط با منیزیم می‌توان به آلزایمر، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی-عروقی و میگرن اشاره کرد.

در حالی که بیشتر تحقیقات روی نقش کلسیم در حفظ سلامت استخوان متمرکز شده‌اند، شواهد نشان می‌دهد که منیزیم هم برای تشکیل استخوان‌های سالم ضروری است. منیزیم به طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد، چون به تنظیم سطح کلسیم و ویتامین D در بدن کمک می‌کند. کلسیم و ویتامین D دو ماده مغذی مهمی هستند که استخوان‌ها برای حفظ سلامت خود به آن‌ها نیاز دارند.

بیشتر بدانید:قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوبه؟

2. ویتامین D3

از سایر ویتامین‌های موجود در کپسول مگنیفورت می‌توان به ویتامین D3 اشاره کرد. این ویتامین محلول در چربی جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد، رشد استخوان را تنظیم می‌کند و در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

ویتامین D یک خانواده از مواد مغذی است که از نظر ساختار شیمیایی به هم شباهت دارند. این ویتامین به دو شکل اصلی وجود دارد: ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) و ویتامین D3 (کوله‌کلسیفرول). ویتامین D3 فقط در غذاهای حیوانی یافت می‌شود، در حالی که ویتامین D2 عمدتا از منابع گیاهی و غذاهای غنی شده به دست می‌آید. از هر دو ویتامین برای تولید مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید:قرص مگنیفورت برای دیسک کمر مفید است؟ 

یک ورق کپسول مگنیفورت
کپسول مگنیفورت به دلیل داشتن ویتامین D3 به حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

کبد ویتامین D2 را به 25-هیدروکسی ویتامین D2 و ویتامین D3 را به 25-هیدروکسی ویتامین D3 متابولیزه می‌کند. این دو ترکیب در مجموع به نام «کلسیفدیول» (calcifediol) شناخته می‌شوند. کلسیفدیول شکل اصلی ویتامین D در گردش خون است و سطوح خونی آن مقدار ویتامین ذخیره شده در بدن را نشان می‌دهد. اکثر مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین D3 در مقایسه با ویتامین D2 در افزایش کلسیفدیول خون موثرتر است.

3. ویتامین B1

بدن برای حفظ عملکردهای خود به مواد مغذی مهمی نیاز دارد که یکی از آن‌ها تیامین (ویتامین B1) است. این ویتامین محلول در آب به بدن شما کمک می‌کند که غذا را به انرژی تبدیل کند. سایر فواید ویتامین B1 عبارتند از: بهبود خلق و خو و مقابله با افسردگی، کنترل قند خون و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت، بهبود درد عصبی در بیماران دیابتی، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و تقویت تمرکز و حافظه.

بیشتر بدانید:قرص پرگابالین برای دیسک کمر خوبه؟

4. ویتامین B6

ویتامین B6، یک ویتامین محلول در آب است که بدن شما برای چند عملکرد مهم به آن نیاز دارد. این ویتامین در متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات و تولید گلبول های قرمز خون و نوروترنسمیترها (انتقال‌دهنده‌های عصبی) نقش دارد.

دریافت کافی ویتامین B6 برای حفظ سلامتی مهم است و حتی می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن یا درمان آن‌ها کمک کند. این ویتامین نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارد و بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود آن با بروز علائم افسردگی مرتبط است. علاوه بر این، ویتامین B6 خطر ابتلا به آلزایمر و بعضی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد، با کمک به تولید هموگلوبین از کم خونی پیش‌گیری می‌کند و در کنترل علائم مرتبط با روماتیسم موثر است.

5. ویتامین K2

انواع مختلفی از ویتامین K وجود دارد که ویتامین K1 و ویتامین K2 رایج‌ترین آن‌ها هستند. ویتامین K1 در غذاهای گیاهی یافت می‌شود، اما ویتامین K2 در غذاهای حیوانی و تخمیر شده وجود دارد یا توسط باکتری‌های روده ساخته می‌شود.

بیشتر بدانید: قرص آلپرازولام چه کاربردی دارد؟

غذاهای غنی از ویتامین K مثل آووکادو، کلم بروکلی، بادام، فندق و گردو
ویتامین K یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در کپسول Magniforte است.

کارشناسان معتقدند که چون ویتامین K2 اغلب در غذاهای حاوی چربی وجود دارد، ممکن است بهتر از ویتامین K1 جذب شود. چون ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است و این دسته از ویتامین‌ها وقتی همراه با مقداری چربی مصرف می‌شوند جذب بهتری دارند.

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که ویتامین K برای لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی، سلامت استخوان و محافظت از سلامت قلب مفید است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ویتامین K پروتئین‌های مورد نیاز برای رشد و تکامل استخوان را فعال می‌کند و با جلوگیری از رسوب کلسیم در شریان‌ها نقش مهمی در پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی دارد.

عوارض مگنیفورت

اگر از کپسول Magniforte طبق دستورالعمل شرکت سازنده یا تجویز پزشک استفاده کنید، عوارضی برای شما ایجاد نمی‌کند. با این حال، در بعضی شرایط ممکن است مصرف این مکمل برایتان مضر باشد. اگر در دوران بارداری یا شیردهی به‌سر می‌برید، بیماری خاصی دارید یا از دارو استفاده می‌کنید، قبل از مصرف مگنیفورت با پزشک مشورت کنید.

ذکر این نکته ضروری است که همه مکمل‌ها، از جمله Magniforte، برای افراد مبتلا به سوء تغذیه یا کمبود مواد مغذی تهیه شده‌اند. اگر مطمئن نیستید که به این مشکل دچار هستید یا خیر، با داروساز، پزشک یا متخصص تغذیه در مورد ضرورت مصرف مکمل صحبت کنید. دریافت بیش از حد مواد مغذی می‌تواند برای بدن مضر باشد و حتی باعث مسمومیت شود.

دوز و زمان مصرف قرص مگنیفورت

روزانه یک تا 2 عدد کپسول بعد از غذا مصرف کنید.

پزشکی که با بیمار صحبت می‌کند و گفته‌های او را یادداشت می‌کند
هنگام استفاده از کپسول Magniforte به دستورالعمل شرکت سازنده یا توصیه پزشک خود توجه کنید.

سوالات متداول

کپسول مگنیفورت برای چی خوبه؟

مکمل Magniforte به حفظ سلامت اعصاب، عضلات و استخوان‌ها کمک می‌کند، در تنظیم فشار خون و قند خون نقش دارد و باعث بهبود سردرد می‌شود.

چه کسانی به مکمل Magniforte نیاز دارند؟

این محصول برای افرادی مناسب است که رژیم غذایی محدودی دارند، نمی‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند یا به دلیل بیماری نیاز آن‌ها به بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی افزایش یافته است.

آیا کپسول Magniforte می‌تواند برای سلامتی مضر باشد؟

بدن روزانه به مقدار مشخصی از هر ماده مغذی نیاز دارد و زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف می‌تواند به آن آسیب بزند. اگر با مصرف مگنیفورت بیش از نیاز بدنتان ماده مغذی دریافت کنید، دچار عوارض جانبی می‌شوید.

کلام پایانی درباره کپسول مگنیفورت

در مقاله امروز به بررسی کپسول مگنیفورت پرداختیم و کاربردها، فواید و عوارض آن را توضیح دادیم. اگر از غذاهای مغذی و متنوع استفاده نمی‌کنید، دریافت این مکمل می‌تواند به شما در تامین نیازهای تغذیه‌ای بدنتان کمک کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مکمل‌ها نمی‌توانند جایگزین یک برنامه غذایی سالم شوند و همه افراد به مکمل نیاز ندارند. زیاده‌روی در مصرف Magniforte یا استفاده نادرست از آن می‌تواند به بروز عوارض جانبی جدی منجر شود.

توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر باردار یا شیرده هستید یا بیماری خاصی دارید. متخصص تغذیه هم می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد کپسول مگنیفورت و سایر مکمل‌های غذایی در اختیار شما قرار دهد. با مراجعه به سایت درمانکده می‌توانید از بهترین متخصصان تغذیه نوبت بگیرید و به صورت آنلاین با آن‌ها مشورت کنید.

منابع: healthline, healthline, webmd

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 1018

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

129 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
مهتاب رضایی
مهتاب رضایی
8 روز قبل

سلام این مکمل براچه سنی ب بعد خوبه.

شهر
تهران
توحید
توحید
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین
من هر روز ویتامین هیر ویت یا همون زینک میخورم میخواستم بدونم با این مکمل مگنیفورت تداخل دارن یا نه؟ممنون

شهر
تبریز
مرتضی
مرتضی
1 ماه قبل

باسلام اگرفردی در حال مصرف دپاکین و لوبل باشد آیا مصرف مگنیفورت برایش مفید است واینکه باعث تداخل داروی نمی شود

شهر
اصفهان
فرازمینی
فرازمینی
1 ماه قبل

سلام من هیچ میوه ای روزانه نمیخورم ودرازمایشها معمولا کم خون درحد پایین ترین حدنرمال قراردارم اگر روزی یک کپسول مگنیفورت بخورم ضرری ندارد۵۷ساله ام

جمشید
جمشید
1 ماه قبل

با سلام و احترام آیا شما کپسول گیاهی k man را برای تقویت قوای جنسی تایید میکنید.. ممنون

شهر
کرج
هادی شمشادی
هادی شمشادی
2 ماه قبل
  • سلام من به میوه های مسل انگور خربزه حساسیت دارم آیا می توان استفاده ازاین قرص مگینفورت این آلرژی را تشدید کند
عادل عباسی
عادل عباسی
3 ماه قبل

باعرض سلام خسته نباشید،میگم من زانودردشدیددارم بعضی وقت ها،که ازدردزیادزانوچپم ورم میکنه میگم این کپسول مگنیفورت خوبه استفاده کنم یانه؟؟چطوری روزانه یاهفتگی

شهر
مشهد
n41653742@jmail.com
14 روز قبل
پاسخ به  عادل عباسی

منم زانودردشدیدداشتم دکتربهم همین قرص داد هرشب ۱دونه میخورم خیلی زانوهام خوب شده ..

شهر
تهران
حس شریفیان
حس شریفیان
3 ماه قبل

سلام من کیسه صفرا را بطور کامل برداشته ام اغلب اوقات بی حالم و کمی درد خفیف در بدن دارم و قوایم تحلیل رفته لطفا راهنمایی کنید چه مکملهای بی خطری مصرف کنم سن ۵۵ سال

شهر
شیراز
زهره فیروزی
زهره فیروزی
4 ماه قبل

سلام ۶۵سله هستم من فلوکستین۲۰وآلپرازولام۰/۵میخورم آیا با خوردن مگنیفورت تداخل داروئی بوجود نمیاید؟

شهر
تهران
مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام این قرص magniforteبرای بچه۱۴ساله ای که ورزش می‌کنه بعدتمرین می‌تونه بخوره؟

آقایی
آقایی
4 ماه قبل

سلام درکنار منیزیم مگنیفورت از د۳ وب۱ ۳۰۰ میشه استفاده کرد یا همون منیزیم کافی

شهر
تهران
معصومه
معصومه
4 ماه قبل

سلام من شبها خوایم نمیبره آیا منیزیم مگنیفورت بخورم خوب میشم

دلارام
دلارام
3 ماه قبل
پاسخ به  معصومه

سلام،من هم خوابم به هم ریخته بود و عمیق نمیتونستم بخوابم،با مصرف ۲ ماه ازین قرص،خواب طبیعیم رو بدست آوردم

شهر
تهران
مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام قرص مگنیفورت برای یچه ۱۳ ساله خوبه پسرم خیلی لاغر وکم اشتها هم است

شهر
تهران
جواد
جواد
5 ماه قبل

سلام خسته نباشیدبنده۴۳ساله هستم چون بدون مراجعه به پزشک رژیم گرفتم وغذای بدون چربی مصرف میکنم وبیشترغذای بخارپزمصرف میکنم وبرنج بدون روغن میخورم آیاکپسول مگنیفورت میتونم مصرف کنم

شهر
تهران
سحر
سحر
4 ماه قبل
پاسخ به  جواد

روغن برای نورونهای مغز لازمه

رمضان
رمضان
5 ماه قبل

سلام من قرص منگیفورت را بجایش مگویب استفاده می کنم مشکل که نداره قرص کلسفید هم استفاده میکنم بیخوابی سراغم آمد ه دلم داغ میاد

شهر
تهران
سوسن رئوف
سوسن رئوف
5 ماه قبل

ایا همیشه باید قرص مصرف شود یا بعداز یکی دوماه باید مصرف قطع کرد ودوباره شروع کرد؟

شهر
تهران
جلیل پیامی
جلیل پیامی
3 ماه قبل
پاسخ به  سوسن رئوف

ایا همیشه باید قرص مصرف شود یا بعداز یکی دوماه باید مصرف قطع کرد ودوباره شروع کرد؟

شهر
تهران
شهین
شهین
5 ماه قبل

با سلام
من قرص یونی فرو مصرف میکنم میتونم قرص مگنی فورت رو هم روزانه مصرف کنم؟
با تشکر

شهر
کرج
حکیمه حسین گو
حکیمه حسین گو
5 ماه قبل

سلام آیا قرض مگنیفورت برای من خوب است بخورم در صورتی که قرض افسردگی میخورم.

شهر
تبریز
سوگل
سوگل
5 ماه قبل

سلام من تومور مثانه داشتم سه ماه قبل جراحی کردم وکامل توموررابرداشتن که بدنم پاک پاک شده ونیازی به شیمی درمانی نداره خاستم ببینم الان برای تقویت بدنم میتونم کپسول مگنیفورت رااستفاده کنم ؟ ضرری نداره؟

شهر
اصفهان
پری
پری
5 ماه قبل

ایا کپسول مگنیفورت را شبها بعد از غذا هم میشود مصرف کنیم؟

فیضی
فیضی
4 ماه قبل
پاسخ به  پری

سلام من ضربه مغزی هستم قبلا استفاده می کردم مشکلی نداراستفادکنم ممنون

شهر
مشهد
جعفری
جعفری
6 ماه قبل

سلام مقاله در مورد قرص مگنیفورت ساده قابل فهم بود
من ۴۸سال دارم ار کودکی سوء تغذیه داشتم

این قرص چه تعداد استفاده کنم

حسین
حسین
6 ماه قبل

مگنیفورت را قبل از ورزش مصرف کنیم یا بعد؟

هوشگ
هوشگ
6 ماه قبل

سلام همسرم از قرص تاموکسفین وکپسول کلسیم د مصرف میکند ایا میتواند منیزیوم مگنیفورت
همزمان مصرف کند؟

شهر
کرج
زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام ببخشید پدرم من قلبش فنر داره آیا خوردن این قرصا براش مضره؟

شهر
تهران
عظیمی
عظیمی
6 ماه قبل

چن دوره باید کپسول مگنیفورت باید مصرف کرد که خطر نداشته باشه

شهر
مشهد
سارا احمدی
سارا احمدی
2 ماه قبل
پاسخ به  عظیمی

من درد قفسه سینه دارم و ضربان قلبم نامنظم میزنه، میتونم مگنیفورت مصرف کنم

شهر
تهران
هادی
هادی
7 ماه قبل

سلام
کسی تو دوره ترک اعتیاد باشه تو سیومین روز ترک اعتیاد باشه مگنیفورت بخوره و بعد از تمام شدن دوره مصرف گپسول آیا دوباره خماری و درد میاد سراغش؟؟
چون مگنیفورت یکم دردو کم میکنه

لیلی
لیلی
6 ماه قبل
پاسخ به  هادی

سلام تبريك بابت اراده و تبریک بابت سی روز پاکیتون..دوست عزیز شما حداقل باید تا سه ماه از این کپسول بخاطر مشکلی ک داشتید بخورید

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

میتونیم قرص زینک رو با قرص منیزیم بخوریم مشکلی نداره

شهر
مشهد
ا.ا.ش
ا.ا.ش
7 ماه قبل

سلام! این کپسول با داروهای سیتالوپرام آلپرازولام و پروپرانول تداخلی نداره.؟ من پانیک هستم

شهر
تهران
بتول بزرگی
بتول بزرگی
7 ماه قبل

سلام شب شما بخیر منیزیم مگنیفورت جزئ کدام دسته از منیزیم هست

شهر
تهران
توانا
توانا
7 ماه قبل

سلام دوستان این همه سوال بخورید خوبه وعوارض نداره هرروز یک عدد بعد از غذا بخورید هر کس می تونه بخوره فکر کنید دارید غذای قوی می خورید وربطی به هیچ مریضی نداره ادامه بدید قطع نکنید

پروانه احمدی
پروانه احمدی
7 ماه قبل

پروانه احمدی هستم بقیه مطلب یادم امد من وضعیت خوابم هم اصلا خوب نبود اما با مصرف مگنیفورت خیلی بهتر شده.

شهر
مشهد
پروانه احمدی
پروانه احمدی
7 ماه قبل

با عرض سلام سپاس از مطلب خوبتون
بنده ۷۰ سال دارم البته تغذیه بنده خوب هست اما به تازگی دچار مشکل زانو درد شدم یک بسته ۳۰تایی رو نصف اونو خوردم به نظر شما برای زانو دردم مفیده و مجاز به استفاده هستم یا خیر؟ حس میکنم زانوم بهتره البته ورزش هم میکنم.

شهر
مشهد
احمد نجوائی
احمد نجوائی
7 ماه قبل

سلام : این چه پاسخی هست که شما می دید؟؟؟ به همه سوال کننده ها پاسخی یکسان می دید تخصص چیه همه افراد سوال کننده مردم عادی هستند و دنبال پاسخ تخصصی نیستن
کافیه شما پاسخ بدید خوبه یا بده
و اگه توان پاسخگوئی ندارید گفتگو را ببندید

حسین هادی زاده
حسین هادی زاده
7 ماه قبل

سلام.من مدتی است که بطور ناگهانی از ناحیه سقف پای چپ دچار تورم و التهاب شدم. طی انجام سونو گرافی دچار رفلاکس عروق شدم. آیا این قرص. کمکی می‌تونه به ما کنه.برای باز کردن عروق گرفته شده پام؟

شهر
تهران
رسول
رسول
7 ماه قبل

سلام من دخترم پانزده سال دارد ولی دستها همیشه سرد و عرق می کنم آیا می توانم کپسول مگنیفورت بهش بدهم یا نه ؟ممنون

شهر
تهران
صمد زنجیری
صمد زنجیری
7 ماه قبل

باسلام کسی که سنگ کیسه صفرا دا رد می تواند از این کپسول استفاده کند با تشکر

شهر
تبریز
مونا
مونا
8 ماه قبل

سلام
وقتتون بخیر
در بدنسازی قرص مگنیفورت رو‌توصیه‌میکنند‌ ایا مفید هست؟؟یا منیزیوم خالص بهتر است که به صورت پودر هست؟؟؟

زند
زند
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من روزانه ویتامین D3 هزار میخورم آیا با مگنیفورت که ۴۰۰واحد دی۳ داره تداخلی نداره؟

شهر
تهران
معصومه
معصومه
8 ماه قبل

سلام ایا مگنیفورت برا بیماری کولیت السترایدخوبه یا ضرر داره

معصومه شهرکی مقدم
معصومه شهرکی مقدم
8 ماه قبل

من بیمار ام اس هستم.
کپسول مگنیفورت روزانه مدت وچه مقدار میتوانم استفاده کنم؟

درگاهی
درگاهی
8 ماه قبل

ایا کپسول مگینفورت باید داعم مصرف شود یا دوره دارد؟

شهر
تهران
Sama
Sama
8 ماه قبل

سلام من یه مدتی از این دارو مصرف میکردم برای سردرد و دکتر گفت ۲ ماه فقط بخور
الان ک تموم شده سردرد میگیرم هر روز
چجوری باید ترکش کنم؟

شهر
تهران
فاطمه انصاری
فاطمه انصاری
8 ماه قبل

سلام کسی که قندخون داره و انسولین میزنه می‌تونه ازاین قرص استفاده کنه

Zahra
Zahra
7 ماه قبل

سلام شب شما بخیر.
راستش من خودم ی دیابتی هستم و باتوجه به مشکلی ک داشتم با پزشک مشورت کردم و در خصوص مصرف این قرص و دیابت اطمینان حاصل کردن و خب درعین حال مشکلی بوجود نمیاره!
آرزوی سلامتی و دارم براتون

شهر
مشهد
بهاره
بهاره
8 ماه قبل

با سلام و خدا قوت
اگثرا شب ها روی سینه پاهایم در قسمت مچ یا پشت ساق پاهایم سفت میشود اینقدر ماساژ باید بدم یا راه بروم که بهتره بشه که
به حالت عادی برگرده
آیا مگنیفورت رو بخورم برایم مناسب هست یا خیر؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

شهر
تهران
هانیه
هانیه
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر وزنم ۸۰کیلو ۱۵ کیلو اضافه دارم اردن ضعیف شده چطوری بیارمش پایین خسته شدم ممنون میشم کمکم کنین

شهر
تهران
محمدی
محمدی
8 ماه قبل

سلام من برای دیسک کمر این دارو رو مصرف میکنم ولی چندروز بعد مصرف هم دلپیچه گرفتم هم دلشوره وحشتناک
این دلشوره و استرس ربطی به مصرف مگنیفورت داره؟

سمت
سمت
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم این قرص برای تیروئید کم کار تداخل نداره

شهر
تهران
سردار
سردار
8 ماه قبل

ممنون از راهنمایی های شما عزیزان

فاطمه اکبرزاده
فاطمه اکبرزاده
9 ماه قبل

با سلام
من و دخترم طبق تجویز دکتر از کپسول مگنیفورت استفاده میکنیم ، هردو دچار مشکل معده میشیم،من دچار سنگینی معده میشم، دخترمم رفلکس و گازمعده ش زیاد شده
واقعا ربطی داره ؟

شهر
تبریز
مژگان
مژگان
9 ماه قبل

سلام من قزص لوتیروکسین میخورم تیروعید مادرزادی دارم خوردم کپسول مگنوفوریت میخورم مشکلی نداره ؟؟

شهر
تهران
سمانه
سمانه
9 ماه قبل

سلام من ۳۵ سال سن دارم
میخام باردار بشم آیا کپسول مگنیفورت بخورم یا نه
من الان کپسول مگنیفورت و ویتامین D1000 و قرص فولیک اسید میخورم مشکلی نداره؟ ؟

شهر
اصفهان
پرستو
پرستو
9 ماه قبل

من بسیار بسیار استرسی هستم البته شرایط بد زندگیم باعث شده استرسی شوم چکار کنم سلامتی مو بدست بیارم

عباسی
عباسی
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید من خانمی ۵۰ ساله هستم مدتیه کپسول مگنیفورت استفاده میکنم ولی قبلا پا درد نداشتم ولی بعد از استفاده از این دارو پا درد گرفتم این طبیعیه.

علیزاده
علیزاده
9 ماه قبل

سلام من بعداز مصرف کپسول Magniforteدچار تنگی نفس میشم آیا طبیعیه یا نه

شهر
تهران
مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام من خانمی ۵۰ ساله هستم که مبتلا به سرطان خونmm هستم و مدت یکساله که پیوند مغزاستخوان شدم و قرص لنالیدوماید مصرف میکنم چون خیلی دچارگرفتگی عضلات میشم دکترم ۲ هفته است قرص مگنیفورت رو تجویز کردن اما با خوردنش خیلی دچار دلپیچه و بیرون روی میشم ، ممکنه منو راهنمایی بفرمایید چه کنم؟

شهر
تهران
محمد
محمد
8 ماه قبل
پاسخ به  مریم

سلام همراه غذا شبانه بخور

پریا
پریا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم پسرم الان چند ماه موقع خواب یعنی وقتی میخوابه وبیدارمیشه خیلی دماغش اذیت میشه میگره انگار سرما خورده دماغش آبکی میشه چه مشکلی میتونه داشته باشه

شهر
اصفهان
سهیل
سهیل
9 ماه قبل

سلام من به تجویز پزشک متخصص زنان الان مدتیه که قرص منو اورت مصرف میکنم که دارای ویتامین دی هست آیا با خوردن این قرص دریافت ویتامین دی زیاد نمیشه و عوارضی نداره؟

ابوالحسن توانا
ابوالحسن توانا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید این قرص رو دارم مصرف میکنم و سردردم‌داره بهتر میشه
بنظرتون تاکی باید استفاده کنم

شهر
تهران
مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام ببخش یک برنامه تغدیه برای لاغری خاستم

شهر
کرج
الهام
الهام
9 ماه قبل

سلام من خانم ۴۵ ساله هستم تیروئید دارم قرص لوتیروکسین مصرف میکنم خوردن کپسول مگنیفورت اشکال نداره؟

شهر
تهران
قزلباش
قزلباش
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید خانم ۳۹ساله هستم کمبود ویتامین دی وتیروبیددارم قرص لووتیروکسین میخورم خواستم ببینم مشکلی ندارن کپسول مگنی فورد بخورم؟؟

شهر
تهران
اسراری
اسراری
9 ماه قبل

سلام. وقتتون به خیر. با توجه به وجود ویتامین k آیا مصرف این دارو برای کسانی که غلظت خون دارند مجاز است؟

شهر
کرج
Mahla Faghihinia
Mahla Faghihinia
9 ماه قبل

سلام این کپسول برای دخترم که ۱۴ سالشه خوبه؟

شهر
مشهد
نسرین
نسرین
7 ماه قبل
پاسخ به  Mahla Faghihinia

سلام مصرف کپسول منیزیم برای افراد دارای بیش فعالی رو توصیه میکنید؟

شهر
تبریز
فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

آیا این کپسول چاق کننده میباشد؟

شهر
تهران
س ف پ
س ف پ
10 ماه قبل

سلام ببخشید این کپسول چاق کننده میباشد؟

س ف پ
س ف پ
10 ماه قبل

خسته نباشید آیا این کپسول چاق می کند؟

شهر
تهران
مریم پرنیان
مریم پرنیان
10 ماه قبل

سلام آیا قرص منگنزفورت با وارفارین تداخل داره ؟ و اینکه رماتیسم و سیاتیک و درد عضله دارم آیا بهتر میشم و البته دکتر روماتولوژی بهم داده ممنون میشم جوابمو بدین

شهر
تهران
سولماز
سولماز
10 ماه قبل

سلام خوردن قرص magniforteهمزمان بافلوکسیتین وبوسپرن۵مشکلی نداره؟همچنین بیزوپرولول۲٫۵هم میخورن

شهر
شیراز
ح م
ح م
10 ماه قبل

سلام این کپسول همراه ب۱ ۳۰۰ مشکلی ندارد

شهر
کرج
عسکری
عسکری
10 ماه قبل

سلام خسته نباشین
دکتر برای پا درد و کمر درد مادرم قرص magniforte تجویز کردن ولی متاسفانه چهار روزه ک مصرف میکنن پا درد و کمر دردشون دو برابر شده
آیا این نرماله یا ب دکتر مراجعه کنیم؟

شهر
تهران
عباسی
عباسی
10 ماه قبل

سلام دخترم بعد خوردن این قرص معده درد بدی گرفته چکار کنم آروم شه

سولی
سولی
9 ماه قبل
پاسخ به  عباسی

منم اینجوری شده بودم م ،الان همراه ناهار میخورم معده م آروم شده

فردین
فردین
9 ماه قبل
پاسخ به  عباسی

با اب زیاد بخوره ک بره تو روده

شهر
مشهد
رضایی
رضایی
10 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم که کبسول مگنیفورت اگر با قرصی که برای دیابت میخوریم باهم خورده شود تداخل دارویی دارد

شهر
اصفهان
سلمان
سلمان
10 ماه قبل

سلام
پدرم روزی یک دونه قرص گلورانتا طبق دستور پزشک مصرف میکرد ، این بار پزشک کپسول دیافیت و Magniforte تجویز کردند و قرص گلورانتا تجویز نشده .میخام بدونم مگه این قرص ها اختلال دارویی با هم دارند؟؟؟

شهر
تهران
رضا بهرامی
رضا بهرامی
10 ماه قبل

سلام من 17سالم هست میتونم از این قرص استفاده کنم ؟..

مریم سمیعی
مریم سمیعی
10 ماه قبل

سلام من بی خوابی دارم و ازین بابت واقعا در عذابم آیا خوردن قرص مگنیفورت میتونه به من کمکی بکنه و مشکل بی خوابیمو حل کنه؟؟؟؟؟؟؟

شهر
کرج
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  مریم سمیعی

سلام مریم جان.در وهله ی اول باید علت بیخوابی مشخص شه.مصرف منیزیوم میتونه به راحت تر به خواب رفتن کمک کنه اما بهتره برای حل ریشه‌ای مشکل از مشاوره‌ی آنلاین با روانپزشک درمانکده استفاده کنید و با متخصص مشورت کنید.

شادی
شادی
10 ماه قبل
پاسخ به  مریم سمیعی

سلام دوست عزیز من ازین قرص میخورم و تا اینکه میخورمش ده دیقه بعد خوابم میگیره

شهر
تهران
شبگرد بیدار
شبگرد بیدار
10 ماه قبل
پاسخ به  مریم سمیعی

۳

معصومه
معصومه
9 ماه قبل
پاسخ به  مریم سمیعی

سلام من شبها بی خوابی میکشم ودرد بی خواب
خوابی واقعا اذیتم میکنه وپاهام خیلی درد میکنه

شهر
کرج
عافیت میهنی نیا
عافیت میهنی نیا
10 ماه قبل

ایا مصرف قرص مگنیفورت با لووتیروکسین تداخل دارویی دارد؟؟ مصرف این دوتا قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟

شهر
شیراز
sara
sara
9 ماه قبل

خیر من هم لووتیروکسین مصرف میکنم و این قرصُ دکتر برام تجویز کرده تداخلی باهم ندارن

اسماعیلی
اسماعیلی
10 ماه قبل

سلام.من خانم ۴۵ ساله ام .باشگاه بدنسازی میرم ومربی بهم گفت هرروزکه تمرین داری بعدتمرین برای جلوگیری ازگرفتگی عضلاتت مگنیفورت استفاده کن ومن هروقت استفاده کردم بیرون روی پیداکردم آیادلیل خاصی داره؟قطعش کنم یاهنوزچون اوایلشه بدنم بهش عادت نداره

شهر
تهران
اسدی
اسدی
11 ماه قبل

سلام من یک هفته قندوفشارخونم بالاوپایین میشه درصورت وبدنم یکدفعه حالت خارش و چیزی روی صورت وبدنم راه میرودبعدازربع ساعت خوب میشم الان قرص منفورمین نصف صبح ونصف شب میخورم مشکل ریه دارم اکسیژنم پایین اکسیژن استفاده میکنم کبسول مگنیوفورت رایک سال استفاده میکنم هیچ تاثیری روی این علائم داره شیرینی نمیخورم غذاهای نشاسته‌ای هم کم استفاده میکنم چکاربایدبکنم

اسدی
اسدی
11 ماه قبل
پاسخ به  اسدی

درضمن قرص اعصاب میخورم دیسک کمرسیاتیک وروماتیسم دارم زانودردشدیددارم گرفتگی عضلات شبها درخواب گزگزپاها ومورمورانهاراهم دارم ۵۶سال دارم ممنون میشم کمکم کنید

مریم
مریم
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید من خونم سفته اگر قرص مگنیفورت بخورم اشکال داره چون دوبار رفتم برای حجامت گفتن خونت سفته و چرب به نظر شما چکارکنم

شهر
تهران
الهه
الهه
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر، کسی که صبح به سختی از خواب پا میشه، خوردن این قرص میتونه کمک کنه راحتتر از خواب پاشه؟

شهر
تهران
بهزاد
بهزاد
11 ماه قبل
پاسخ به  الهه

از آسپرین روزی ۱ عدد به مدت یک هفته استفاده کنید
صبح ها زود از خواب بیدار خواهید شد

محمد ربیعی
محمد ربیعی
11 ماه قبل

سلام .پسرم ۳۱ ساله است و حرفه ای میرنوروزی۱۰ الی ۱۵ کیلومتر زخم اثنی عشر هم دارد،بیشتر مواقع به خصوص هنگام خواب باد گلوی بد بو دارد .میخواستم این کپسول مکنی فورت براش ضرر ندارد و راهنماییهای دیگر .تشکر

حدیث
حدیث
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر طریقه مصرف قرص magniforte به چه صورته؟

شهر
اصفهان
صدیقه صناعی
صدیقه صناعی
11 ماه قبل

آیا قرص مگنی فورت خونرا غلیظ میکن

شهر
اصفهان
میلاد
میلاد
11 ماه قبل

باسلام من یک ماهه عمل زیبایی بینی داشتم الان میتونم مگنیفورت استفاده کنم

رضا اسلامی
رضا اسلامی
11 ماه قبل

سلام من مکمل امینو و الکارنتین مصرف میکنم به اصطلاح تو دوره هستم موردی نداره از این قرص استفاده کنم؟؟

فاطمه رضائیان
فاطمه رضائیان
11 ماه قبل

سلام من فاطمه رضائیان هستم کپسول مگنیفورت رو پزشک برایم تجویز کرده روز یک عدد و به این ترتیب که یک ماه مصرف کنم و دو ماه قطع کنم ،اما با مصرف این کپسول باوجود اینکه بعد از غذا مصرف می کنم و هر صبح هم امپرازول مصرف می کنم باز هم دچار معده درد شدید میشوم ،برای رفع این معده درد چکار کنم

شهر
تهران
زهرا
زهرا
11 ماه قبل

سلام من سردردهای شدید دارم وناراحتی قلبی هم دارم ایا میتوانم از کپسول مگنیفورت استفاده کنم ؟

شهر
تهران
الهه
الهه
1 سال قبل

این کپسولها اشتها رو زیاد میکنه؟

شهر
تهران
Ali zaer
Ali zaer
1 سال قبل

.
با درود و وقت بخیر ، می خواستم بپرسم که من در هنگام خواب عضلات پشت ساق پام میگیره، و قفل می‌کنه و درد شدیدی میگیره آیا این کپسول مگنیفورت خوبه یا چیزه دیگه ای تجویز میکنید در ضمن من بیمار خاص تالاسمی مازور هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

شهر
تهران
زهرا ذبیحی
زهرا ذبیحی
1 سال قبل

سلام و درود من60سالمه و بیشتر از ده‌ساله کلسیم مصرف میکنم،حالا به پیشنهاد مربی ورزشم میخواستم مگنیفورت مصرف کنم،ایا هردوباهم مشکلی نیست ؟

شهر
تهران
سردار
سردار
10 ماه قبل
پاسخ به  زهرا ذبیحی

نه هیچ مشکلی ندارد

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام با دارو آرامبخش خوردنش ضرر داره؟؟

شهر
اصفهان
mina
mina
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من قرص مگنیفورت مصرف میکنم ولی نمیدونم دوز چقدر هست

شهر
تهران
زهرا
زهرا
1 سال قبل

۹

شهر
مشهد
زهرا
زهرا
1 سال قبل

باسلام دکتر این قرص وبرام نوشته گفته صبح دو ساعت بعد از صرف صبحانه مصرف کن حالانمیدونم بعد از خوردن دارو چیزی مصرف نکنم مثل چای ولبنیا

فریده
فریده
1 سال قبل

سلام‌وقت بخیر آیا کپسول مگنی فورت برای بیمار که آنژو کرده مضر است

رحیم پور
رحیم پور
1 سال قبل

سلام من پام لخته داره میتونم قرص مگنیفورتی بخورم

شهر
تهران
سعید
سعید
11 ماه قبل
پاسخ به  رحیم پور

سلام آیاواسه نقرص خوبه؟

شهر
اصفهان
بنفشه
بنفشه
1 سال قبل

باعرض سلام
ايا مگنيفورت رو مى شه با منيزيم B6خورد

شهر
تهران
ابوالفضل راستگو
ابوالفضل راستگو
1 سال قبل

سلام من ی حرکت سرشانه تو بدنسازی رو بد تمرین کردم مفصل سرشانه سمت چپم درد گرفته بهم توصیه کردن مگنیفورت بخورم تاثیری داره؟

عادل
عادل
1 سال قبل

سلام کپسول مگنیفورت به من دادن کمرم درد میکرد میخواستم ببینم برا چی داده دیسکای کمرم مشکل پیدا کردن یا برا یه چیز دیگه داده خوب میشن دیسکای کمرم

شهر
اصفهان
الی
الی
1 سال قبل
پاسخ به  عادل

واسه کمر درد عالیه.. بخورید حتما خانپما ضرر نداره

شهر
تهران
هلالی
هلالی
1 سال قبل

آیا کپسول مگنیفورت برای کم کاری تیروئید خوب است ؟

رها
رها
1 سال قبل

باسلام.من برای دیسک کمر ازاین کپسول استفاده میکنم. آیا دخترم که ۲۲سال سن دارد میتواند از این کپسول استفاده کند؟؟

شهر
اصفهان
sanaz
sanaz
1 سال قبل

سلام من میتونم فقط برای میگرنم ازاین قرص استفاده کنم؟مکملای دیگ هممثل د3وکپسول اوودین مصرف میکنم این قرص باید زمان شروع میگرنم استفاده بشه؟

شهر
کرج
میرزایی
میرزایی
1 سال قبل

سلام شب بخیرمن نزدیک یک سال از قرص مگنیفورت استفاده میکنم برای افسردگی و میگرن ایا برام مشکلی ایجاد نمیکنه

شهر
اصفهان
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  میرزایی

سلام دوست عزیز. خیر اگر مکمل دیگه‌ای استفاده نمیکنید مشکلی ایجاد نمیکنه.اما مصرف بیش از حد منیزیوم و ویتامین‌ها میتونه عوارضی مثل گز گز و مور مور در اندام ها ایجاد کنه که اگر دچارش شدین بهتره به پزشک مراجعه کنید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

زهرا حسین پور
زهرا حسین پور
1 سال قبل

بهترین زمان مصرف این دارو چه موقع از شبانه روز می باشد؟

آذر
آذر
1 سال قبل

بهترین زمان استفاده از مگنیفورت چه زمانی هست؟

شهر
تهران
ع.م.ک
ع.م.ک
1 ماه قبل
پاسخ به  آذر

ع.م.ک.بهترین وقت مصرف بعد ناهاره معده ات خالی نباشه

شهر
کرج