پروتز لب روسی چیست؟ تکنیکی جذاب برای زیبایی لب‌هایتان

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

پروتز لب روسی یک روش کم‌تهاجم و سبک برای پر نشان دادن لب‌ها است که با بهبود انحنای لب به شکل عمودی نتیجه بسیار طبیعی ایجاد می‌کند.

زنان روس لب‌های نسبتا پر در عین حال کشیده‌ای دارند که یکی از ارکان اصلی زیبایی محسوب می‌شود. در عصر حاضر روش‌های مختلفی برای تزریق ژل لب وجود دارد که یکی از انواع پروتز لب، روسی است و تکنیک‌ پرطرفداری به‌شمار می‌آید. در این روش با تزریق ژل، مرکز لب‌ بالایی به شکل عمودی پرتر به نظر می‌رسد اما هرچه به سمت گوشه‌ها بروید، خطوط لب کشیده و صاف‌تر می‌شوند. اگر شما هم به تزریق ژل لب علاقه‌مندید اما در انتخاب پروتز لب روسی تردید دارید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این روش تزریق ژل لب آشنا کنیم.

پروتز لب روسی چیست؟

اگر به دنبال بزرگ کردن و حجم‌دهی به لب‌های خود هستید اما نمی‌خواهید ظاهر طبیعی آن‌ها از بین برود، پروتز لب روسی بهترین گزینه است. در این تکنیک، حجم اضافی به شکل عمودی به لب بالایی داده می‌شود و انحنای آن را برای بزرگ‌تر دیده‌شدن برجسته می‌کنند. این در حالی است که خطوط کناری لب هیچ تغییری نمیکنند و کشیدگی عادی خود را دارند.

بدین شکل شما یک فرورفتگی V شکل در مرکز لب بالایی خود مشاهده می‎کنید. پروتز لب روسی طبیعی است و ظرافت لب‌های شما به همان شکل باقی می‌ماند. هدف از این نوع تزریق ژل لب به جای صرفا بزرگ کردن حجم لب‌ها، ایجاد تیزی عمودی در حاشیه لب بالایی و کشیدگی خطوط کانتور به سمت گوشه لب است. 

در ادامه می‌توانید عکس پروتز لب روسی را مشاهده کنید:

تزریق ژل لب روسی روش بسیار ایمنی برای بهبود شکل و فرم‌دهی به لب‌ها است.

بیشتر بخوانیم: پروتز لب چیست؟ راز زیبا شدن لب‌هایتان را در اینجا بیابید!

پروتز لب روسی برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که نمی‌خواهید همه قسمت‌های لب شما حجیم دیده شود یا افزایش حجم آن به سمت بیرونی باشد، می‌توانید از روش پروتز لب روسی استفاده کنید. درواقع این تکنیک برای افرادی مناسب است که می‌خواهند لب‌هایشان فرم و زیبایی دلنشینی داشته باشد اما کاملا طبیعی به نظر برسد. 

به طور کلی می‌توان گفت این روش تزریق ژل برای افرادی مناسب است که دارای شرایط زیر باشند:

  • افرادی که به لب‌های پر اما طبیعی علاقه دارند.
  • آن‌هایی که می‌خواهند اندازه و حجم لب بالا را در مرکز افزایش دهند.
  • افرادی که ناحیه V شکل لب بالایی آن‌ها بسیار کم است و می‌خواهند انحنای معروف به کمان کوپید را افزایش دهند.
  • کسانی که خواستار افزایش تقارن در لب‌های خود هستند.

یادتان باشد تزریق ژل لب روسی تا حدی باعث حجیم شدن مرکز لب بالایی و کشیده به نظر رسیدن خطوط کناری آن می‌شود. بنابراین می‌توان گفت این نوع تزریق ژل، لب‌ها را کمی بزرگ‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد. 

از همین ‌رو ممکن است این نوع پروتز لب برای همه افراد مخصوصا آن‌هایی که صورت و چشم‌های کوچکی دارند مناسب نباشد. شما می‌توانید برای این که مطمئن شوید کاندید مناسبی برای تزریق ژل لب روسی هستید یا خیر، با متخصص پوست و مو آنلاین درمانکده مشاوره آنلاین داشته باشید.

بیشتر بخوانید:پروتز لب عروسکی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اینفوگرافیک افراد مناسب برای پروتز لب روسی
اگر می‌خواهید حجم‌دهی لب‌های شما کاملا طبیعی به نظر برسد، تزریق ژل لب روسی روش بسیار مناسبی است.

مزایای تزریق لب روسی

اگر لب‌های شما شکل و فرم زیبایی دارند اما کم حجم هستند، می‌توانید به کمک پروتز لب روسی باعث پرتر دیده شدن آن‌ها با ظاهری طبیعی شوید. این تکنیک پرطرفدار علاوه بر حجم‌دهی، مزایای دیگری دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوعی حجم‌دهنده عمودی است که برای لب‌های نازک به شکل طبیعی یا لب‌هایی که با افزایش سن دچار تغییر حجم شده‌اند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
  • این نوع پرکننده لب مبتنی بر اسید هیالورونیک است و خاصیت آب‌ر‌سانی دارد که نتیجه آن منجر به جوان‌سازی لب‌ها می‌شود.
  • با تزریق ژل در ناحیه کمان کوپید (قسمت V شکل لب بالایی) می‌توان تقارن مناسبی با لبه بیرونی لب پایینی ایجاد کرد.
  • پروتز لب روسی نوعی حجم‌دهنده به شکل عمودی است و به خوبی می‌تواند طول فیلتروم (برجستگی بین قاعده بینی و کمان کوپید لب) بلند را کوتاه کند.
  • با افزایش حجم مرکز لب بالا به کمک تزریق لب روسی می‌توان خطوط ریز اطراف آن را از بین برد.
  • پروتز لب روسی مانع از برجستگی بیرونی لب می‌شود، ظاهر کاملا طبیعی دارد و طرح کلی لب‌ها را بهبود می‌بخشد.

پروتز لب روسی چگونه انجام می‌شود؟

در این تکنیک، مواد پرکننده اسید هیالورونیک را به شکل عمودی به وسط لب تزریق می‌کنند. سپس ماده پرکننده به صورت رتروگراد به سمت مرز لبه خارجی لب هدایت می‌شود. بدین شکل مرکز لب بالایی شما کشیدگی زیبایی به سمت بالا (عمودی) همراه با پف کامل پیدا می‌کند. 

در تکنیک پروتز لب روسی به جای حجم‌دهی به کل لب، پف مرکز لب مورد توجه قرار می‌گیرد. در اغلب موارد برای ایجاد تقارن بیشتر، اگر لب پایینی باریک باشد به بخش‌هایی از آن متناسب با حجم مرکز لب بالا تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانیم: آیا انجام پروتز لب خطرناک است؟ عواقب و عوارض پروتز لب

عوارض تزریق لب روسی

اگر ژل لب روسی توسط دکتر پوست و مو ماهر و باتجربه تزریق شود، احتمال بروز عوارض مختلف کاهش می‌یابد. با این حال برخی خطرات و عوارض برای درمان‌های تزریقی وجود دارد که شایع‌ترین موارد مرتبط با پروتز لب روسی عبارت‌اند از:

  • تورم
  • کبودی
  • خونریزی
  • خشکی پوست لب
  • بروز حساسیت و تغییر رنگ
  • بروز تبخال
  • نکروز پوست
  • عدم تقارن
  • حرکت ژل تزریقی
اینفوگرافیک عوارض احتمالی پروتز لب روسی
انتخاب پزشک متخصص زیبایی باتجربه، احتمال بروز عوارض ناشی از تزریق ژل لب روسی را کاهش می‌دهد.

در اغلب موارد عوارض ناشی از تزریق ژل لب روسی پس از گذشت حداکثر سه روز برطرف می‌شوند. در صورت ادامه داشتن یا شدت گرفتن عوارض، حتما پزشک متخصص زیبایی را در جریان بگذارید.

چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق ژل لب روسی لازم است؟

رعایت نکات و دستورالعمل توصیه‌شده از طرف پزشک متخصص زیبایی از بروز عوارض تزریق ژل لب روسی جلوگیری می‌کند. از طرفی این مراقبت‌ها کمک می‌کنند تا نتیجه مورد نظر شما بدون عیب‌ونقص ظاهر شوند.

  • از لمس مستقیم لب‌های خود بلافاصله پس از تزریق ژل لب روسی خودداری کنید.
  • برای کاهش درد، تورم و کبودی می‌توانید بر روی محل تزریق، کمپرس سرد بگذارید.
  • حداقل یک هفته پس از پروتز لب روسی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و اتاق بخار بپرهیزید.
  • بهتر است تا ۷۲ ساعت پس از تزریق این نوع ژل لب، به پهلو نخوابید تا فشاری به لب‌هایتان وارد نشود.
  • یک هفته قبل و بعد از تزریق ژل روسی، سیگار کشیدن و مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
  • مایعات فراوان بنوشید و خوردن نمک را محدود کنید.
  • تا ۷۲ ساعت پس از انجام تزریق ژل لب به روش روسی از انجام فعالیت بدنی و ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • می‌توانید برای کاهش کبودی لب‌ها از کرم آلوئه‌ورا و ویتامین K استفاده کنید. (بهتر است این کار را با مشورت متخصص زیبایی انجام دهید)

راهنمای مراجعه به پزشک

پروتز لب روسی یکی از پرطرفدارترین روش‌های حجم‌دهی به لب است که تغییری در ظاهر طبیعی لب‌ها ایجاد نمی‌کند. در این روش ماده حجم‌دهنده به مرکز لب بالایی تزریق می‌شود و انحنای آن به صورت عمودی افزایش می‌یابد. برای طبیعی به نظر رسیدن ژل لب روسی و جلوگیری از بروز عوارض جبران‌ناپذیر باید این تزریق را زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام دهید. 

تیم درمانکده با گرد هم آوردن جمعی از بهترین پزشکان متخصص این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین بتوانید نزد دکتر مورد نظر خود وقت معاینه رزرو کنید. از طرفی می‌توانید قبل از حجم‌دهی به لب‌های خود با روش تزریق ژل لب روسی، ابتدا از دکتر زیبایی درمانکده به صورت تلفنی، متنی یا تصویری مشورت بگیرید.

سوالات متداول

آیا پروتز لب روسی درد دارد؟

خیر. روش انجام این تکنیک با بی‌حسی موضعی است و هیچ دردی ندارد، زیرا تنها یکی از تزریق‌ها در نزدیکی ناحیه حساس لب انجام می‌شود و سایر نقاط تزریق دردناک نیستند.

پروتز لب روسی چقدر زمان می‌برد و چه مدت ماندگاری دارد؟

مدت زمان تزریق ژل با این روش به مهارت متخصص زیبایی بستگی دارد. به طور کلی می‌توان فرآیند تزریق ژل لب روسی را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دانست. از طرفی ماندگاری این نوع ژل حجیم‌کننده لب‌ها دائمی نیست و پس از ۶ تا ۱۸ ماه به ترمیم نیاز دارد.

هزینه پروتز لب روسی چقدر است؟

برندهای انواع پروتز لب روسی در تعیین قیمت نهایی آن نقش مهمی دارند. در حال حاضر برندهایی مانند اینوسنس، رووفیل و نئوویا در ایران زیر نظر پزشک متخصص زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه هر یک از آن‌ها متناسب با میزان ژل تزریقی بر حسب سی‌سی متفاوت است.

مهم‌ترین عوارض پروتز لب روسی چیست؟

این تکنیک یکی از ایمن‌ترین روش‌های حجم‌دهی و بهبود شکل لب‌ها است. در صورت انتخاب متخصص زیبایی باتجربه، احتمال بروز عوارض ناچیزی مانند کبودی، تورم و خونریزی کاهش می‌یابد.

در پروتز لب روسی از چه نوع ژلی استفاده می‌شود؟

برای تزریق ماده حجم‌دهنده به روش روسی از ژل اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند. این ژل در حال حاضر پرکاربردترین ماده برای بهبود شکل و فرم‌دهی به لب‌ها است. از طرفی ژل اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد، به همین دلیل احتمال بروز عوارض و عدم سازگاری با بدن کاهش می‌یابد.

منابع: laser-clinique | mdbeautyclinic

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها