پروتز لب عروسکی چیست؟ مراقبت‌های لازم بعد آن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

پروتز لب عروسکی یکی از روش‌های پرطرفدار تزریق ژل برای تغییر فرم، خوش‌حالتی و پر به نظر رسیدن لب‌ها است. اگر لب‌های نازک و کم حجمی دارید، تزریق ژل لب عروسکی می‌تواند یک تغییر فانتزی ایجاد کند.

در حال حاضر ژل لب یکی از پرطرفدارترین خدمات کم‌تهاجم زیبایی است که با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. پروتز لب عروسکی که از مدل لب‌های عروسک باربی الهام گرفته شده از تکنیک‌های شناخته‌شده این خدمات است. به کمک این تکنیک می‌توان لب‌هایی که به صورت ژنتیکی نازک و کم‌حجم هستند را به شکل فانتزی تغییر حالت داد. در این روش ارتفاع لب بالا و پایین کمی کشیده می‌شود و لب‌ها حالت قلب پیدا می‌کنند اما در عین حال ظرافت خاصی دارند. 

اگر شما هم به فکر افزایش حجم لب‌های خود هستید اما نمی‌خواهید تغییر غیر طبیعی ایجاد کنید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را بیشتر با نحوه انجام پروتز لب عروسکی، مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

پروتز لب عروسکی چیست؟

پروتز لب عروسکی یا ژل لب باربی یک تکنیک افزایش حجم برای لب‌های باریک و نازک است که باعث پر شدن لب‌ها از زوایای مختلف می‌شود. تغییرات ایجادشده با ژل لب عروسکی ظاهری طبیعی دارد و اغراق‌آمیز نیست اما به دلیل ایجاد برجستگی‌، افزایش پهنا و بزرگتر شدن لب‌ها، هر کسی در نگاه اول متوجه تغییرات جدید لب‌های شما خواهد شد. قبل از اینکه بیشتر در مورد این نوع ژل لب توضیح دهیم، بهتر است ابتدا عکس پروتز لب عروسکی را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:پروتز لب چیست؟

تصویر قبل و بعد از پروتز لب عروسکی
اگر از فرم لب‌های خود راضی نیستید و می‌خواهید حجم کمی به آن‌ها دهید تا ظاهری فانتزی پیدا کنند، تزریق ژل لب عروسکی گزینه مناسبی برای شماست.

درواقع تزریق فیلر لب عروسکی به جای اینکه حجم لب‌ها را با ژل افزایش دهد، ارتفاع لب بالا و پایین را کشیده‌تر می‌کند تا بزرگ‌تر دیده شوند. بنابراین اگر می‌خواهید لب‌های شما بعد از تزریق ژل لب، حالت طبیعی داشته باشند بهتر است از پروتز لب عروسکی استفاده کنید. در این روش با افزایش حجم مرکز لب (کمان کوپیدی) و تقویت حالت V شکل لب بالا، شکل و حجم لب‌تان بدون حجم‌دهی اغراق آمیز، بزرگ‌تر دیده می‌شود. 

ژل لب عروسکی برا چه افرادی مناسب است؟

پروتز لب عروسکی تغییرات فانتزی ایجاد می‌کند، از همین‌رو ممکن است این مدل برای همه افراد مناسب نباشد. اگر این نوع ژل لب با نوع چهره و فرم صورت شما هماهنگی داشته باشد و پس از ایجاد تغییر، لب‌ها با سایر اجزای صورت از لحاظ اندازه همخوانی داشته باشند، باعث افزایش زیبایی صورت می‌شود. شما می‌توانید برای اطمینان از اینکه تزریق ژل لب عروسکی برای چهره‌تان مناسب است یا خیر با متخصص زیبایی آنلاین درمانکده مشورت کنید. 

بیشتر بخوانید:آیا انجام پروتز لب خطرناک است؟

به طور کلی می‌توان گفت افراد زیر کاندید مناسبی برای پروتز لب عروسکی هستند:

  • افرادی که صورت گرد دارند.
  • افرادی که صورت مستطیلی دارند.
  • افرادی که تمایل دارند لب‌های پهن‌تر از حالت عادی داشته باشند.
  • افرادی که به داشتن لب‌های فانتزی علاقه‌مند هستند.
  • افرادی که می‌خواهند لب‌هایشان پر و کمی برجسته اما صاف دیده شود.

ژل لب عروسکی چقدر ماندگاری دارد؟

مدت ماندگاری پروتز لب عروسکی می‌تواند با توجه به عوامل مختلف مانند کیفیت ژل، سن افراد، میزان سوخت‌وساز بدن و سبک زندگی متغیر باشد. به طور کلی متخصصان زیبایی طول عمر ژل لب عروسکی را بین ۶ تا ۹ ماه می‌دانند. در صورتی که بدن فرد سوخت‌وساز کمی داشته باشد، اثرات پروتز عروسکی لب می‌تواند تا ۱۲ ماه باقی بماند.

پروتز لب عروسکی برای چه کسانی مناسب نیست؟

موارد منع پروتز لب عروسکی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دوران بارداری و شیردهی
  • بیماری‌های خود ایمنی
  • درمان با داروی اینترفرون
  • مصرف داروی رقیق‌کننده خون مانند آسپرین
  • ابتلا به بیماری‌های عفونی
  • وجود مشکلات پوستی حاد 

بیشتر بخوانید:پروتز لب روسی چیست؟

اینفوگرافیک موارد منع پروتز لب عروسکی
برخی شرایط پزشکی باعث می‌شوند تا فرد نتواند تزریق ژل لب عروسکی انجام دهد. از همین‌رو بهتر است قبل از تزریق با پزشک معالج‌تان درباره شرایط خود مشورت کنید.

تزریق ژل لب مدل باربی

فرآیند این نوع تزریق ژل لب شامل مراحل زیر است:

بررسی‌های اولیه

قبل از آغاز تزریق ابتدا پزشک در مورد میزان ژل مصرفی و مدل تغییراتی که مد نظر شماست، صحبت می‌کند. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در این صورت پزشک آزمایش کلی تجویز می‌کند تا از سلامت عمومی بدن شما مطلع شود. این کار از بروز آلرژی به ژل حاوی هیالورونیک اسید و ماده بی‌حسی موضعی جلوگیری می‌کند.

مراقبت‌های قبل از پروتز لب باربی

مهم‌ترین مواردی که باید قبل از تزریق ژل لب مدل باربی رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  • حداقل پنج تا هفت روز قبل از تزریق ژل، داروی ضد انعقاد خون را با مشورت پزشک قطع کنید.
  • روزهای پیش از پروتز لب دائما لب‌های خود را با کرم‌های آبرسان مخصوص لب مرطوب نگه دارید.
  • از یک هفته قبل از تزریق ژل لب، مصرف ویتامین E را قطع کنید.
  • حداقل یک هفته قبل از پروتز لب عروسکی مصرف الکل و کشیدن سیگار را کنار بگذارید.
  • سه تا چهار روز قبل از پروتز لب مدل باربی در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از ژل لب

اینفوگرافیک مراقبت‌های لازم قبل از تزریق ژل لب عروسکی
برای اینکه مراحل پروتز لب عروسکی به درستی انجام شود و از بروز عوارض احتمالی در امان باشید بهتر است به نکات مراقبتی قبل از تزریق ژل لب توجه کنید.

روش تزریق ژل لب عروسکی

پروتز لب عروسکی پس از اعمال بی‌حسی موضعی با تزریق ژل در چند ناحیه از لب آغاز می‌شود تا شکل قلب مانند آن را مشخص کند. در این نوع تزریق ژل، ارتفاع لب بالا را افزایش می‌دهند تا فیلتروم کوتاه‌تر به نظر برسد؛ سپس متناسب با کشیدگی لب بالا، به منحنی لب پایین عمق داده می‌شود. 

پروتز لب مدل باربی به نحوی انجام می‌شود که لب‌ها علاوه بر پهن شدن و حجم گرفتن، همچنان صاف دیده شوند و تنها حالت فانتزی پیدا کنند. معمولا مدت زمان انجام پروتز لب عروسکی کمی از تکنیک‌های دیگر طولانی‌تر است، زیرا پزشک متخصص زیبایی برای ایجاد تغییر در نواحی نزدیک فیلتروم باید با دقت و حساسیت بیشتری تزریق انجام دهد.

بیشتر بخوانید:فیلر خط خنده چیست؟

مزایا و معایب تزریق ژل لب عروسکی

پروتز لب عروسکی برای افرادی که می‌خواهند ظاهر و حجم لب‌های خود را به شکل طبیعی و بدون اغراق اصلاح کنند مناسب است. این روش در حال حاضر به دلیل مزایای زیاد و عوارض ناچیزی که نسبت به سایر تکنیک‌ها دارد، بسیار پرطرفدار است.

در جدول زیر می‌توانید مزایا و عوارض پروتز لب مدل باربی را مشاهده کنید:

مزایامعایب
افزایش زیبایی و حجم لب‌ها به شکل طبیعیالتهاب و قرمزی در محل تزریق
میزان حجم‌دهی متعادل با سایر اجزای صورتتورم و کبودی
کمک به رفع خط لثه هنگام خندیدنخونریزی در محل تزریق
ایجاد تغییرات فانتزی در لبسوزش و خارش
ماندگاری بیشتر ایجاد برآمدگی روی لب یا عدم تقارن لب‌ها
جدول مزایا و معایب پروتز لب عروسکی

مراقبت‌های بعد از پروتز لب عروسکی

تزریق ژل لب مدل باربی یک تکنیک زیبایی سرپایی است که بلافاصله پس از اتمام، می‌توانید به منزل برگردید. با این حال بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی و کسب نتیجه مورد نظر به نکات زیر توجه کنید:

  • حداقل به مدت ۲ روز دوش آب گرم نگیرید.
  • سه تا پنج روز بعد از پروتز لب مدل باربی از انجام فعالیت بدنی شدید و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • می‌توانید برای کاهش ورم، کبودی و التهاب تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل لب عروسکی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • مایعات فراوان (مخصوصا آب) بنوشید.
  • حداقل یک هفته بعد از ژل لب مدل باربی از مصرف الکل و کشیدن سیگار پرهیز کنید.
  • برای کاهش التهاب و کبودی مصرف نمک را تا سه روز بعد از پروتز لب عروسکی محدود کنید.
  • از دست زدن، ماساژ دادن یا خاراندن لب در ساعات اولیه بعد از تزریق ژل مدل باربی خودداری کنید.
  • اگر علائمی مانند خارش، درد، سوزش، کبودی یا خونریزی بیش از سه روز ادامه پیدا کردند حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت احساس درد می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:علت ورم لب چیست؟

راهنمای مراجعه به پزشک

پروتز لب عروسکی که این روزها به تزریق ژل لب مدل باربی معروف شده به دلیل ایجاد فرم فانتزی در لب‌ها بیش از سایر تکنیک‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این روش تزریقی کم‌تهاجمی اگر توسط پزشک متخصص زیبایی باتجربه انجام شود بدون کمترین عوارض می‌تواند باعث خوش فرم شدن لب‌های شما به شکل طبیعی شود. بنابراین تزریق ژل لب عروسکی را حتما در کلینیک معتبر و زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام دهید.

برای این منظور می‌توانید از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده به لیست بهترین پزشکان متخصص از جمله متخصص پوست و مو دسترسی داشته باشید و برای مراجعه حضوری در درمانکده نوبت بگیرید. همچنین امکان مشاوره تلفنی دکتر پوست و مو، متنی و تصویری در این مجموعه برای شما فراهم شده است.

سوالات متداول

پروتز لب عروسکی به چه کسایی میاد؟

در این نوع تزریق ژل، لب‌ها شبیه به مدل لب عروسک باربی می‌شوند. از همین‌رو ممکن است تزریق ژل لب عروسکی برای صورت همه افراد مناسب نباشد. در اغلب موارد متخصص زیبایی پروتز لب مدل باربی را برای جوانانی که صورت ظریف، گرد یا مستطیل دارند، توصیه می‌کند.

پروتز لب عروسکی با سایر تکنیکهای تزریق ژل لب چه تفاوتی دارد؟

روش تزریق پروتز لب مدل باربی با روش‌های دیگر مانند ژل لب روسی، قلوه ای و… فرقی ندارد و تفاوت اصلی به اندازه تزریق ژل مرتبط می‌شود که میزان تزریق ژل در پروتز لب مدل عروسکی بسیار کمتر است.

از چه ماده‌ای برای پروتز لب عروسکی استفاده می‌کنند؟

این نوع تزریق ژل لب با ماده حاوی هیالورونیک اسید انجام می‌شود و در حال حاضر بهترین برند ژل لب عروسکی متعلق به ژل‌های ژوویدرم (Juvederm)، رستیلن (Restylane) و بلترو (Belotero) است.

منابع: capizzimd | cosmetic

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها