تست قبل ازدواج چگونه است؟ ازدواج موفق با شناخت یکدیگر

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

تست قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری برای شروع زندگی مشترک تصمیم بگیرید. تست‌های قبل از ازدواج باعث می‌شوند تا شناخت دقیق‌تری از خود، نیازها و خواسته‌هایتان داشته باشید. البته باید بدانید شرکت در انواع تست مشاوره قبل ازدواج به این معنا نیست که هیچ اختلافی در زندگی زناشویی نخواهید داشت؛ بلکه به این معناست که شما مهارت‌های لازم برای مدیریت بحران‌ها را خواهید داشت. نمونه تست‌های مشاوره قبل از ازدواج باعث می‌شوند تا شما با نقاط قوت و ضعف خود بهتر و عمیق‌تر آشنا شوید و بدانید که چگونه می‌توانید توانایی‌های خود را بهبود دهید. انواع تست آنلاین مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی را پوشش می‌دهند. در این مقاله از مجله درمانکده بیشتر با تست‌های قبل از ازدواج آشنا می‌شوید.

تست قبل از ازدواج چیست؟

تست‌های مشاوره قبل از ازدواج مجموعه‌ای از آزمون‌های روانشناختی است که قبل از شروع زندگی مشترک انجام می‌‌شود. هدف از سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج این است که سازگاری روان‌شناختی و آمادگی زوجین برای تعهد ازدواج ارزیابی شود. شناسایی مسائل بالقوه، ارزیابی مهارت‌های ارتباطی و کشف ویژگی‌های شخصیتی از دیگر اهداف این تست‌ها به‌شمار می‌روند.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که انواع تست ازدواج، تضمینی برای موفقیت یا شکست ازدواج نیست. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا نیازهای خود و شریک زندگی خود را بهتر بشناسید. در واقع این تست‌ها باعث آشنایی زوجین با مهارت‌هایی می‌شوند که می‌توانند از آن‌ها برای عبور از چالش‌های مختلف زندگی مشترک استفاده کنند.

انواع تست‌های قبل از ازدواج چیست؟

رایج‌ترین تست‌های مشاوره قبل از ازدواج می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

۱- تست قبل از ازدواج MBTI

این تست یک تست شخصیت‌شناسی است. براساس آن افراد به ۱۶ تیپ شخصیتی تقسیم می‌شوند که از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به تیپ‌های برون‌گرا و درون‌گرا اشاره کرد. البته باید بدانید این تست به‌طور خاص برای تست مشاوره قبل از ازدواج طراحی نشده است؛ اما به زوجین کمک می‌کند تا بینش درستی از شخصیت خود داشته باشند. این تست شامل ۹۳ سوال در زمینه‌های مختلف است.و انجام آن می‌تواند در زمینه‌های زیر به شما کمک کند:

  • درک تفاوت‌ها: تست MBTI تفاوت افراد در نحوه برخورد، پردازش اطلاعات، تصمیم‌گیری و چگونگی تعامل فرد با محیط پیرامون را نشان می‌دهد. درک این تفاوت‌ها می تواند برای زوجین مفید باشد.
  • درک سبک‌های ارتباطی: این تست اولویت‌های ارتباطی را مشخص می‌کند. مثلا برونگراها ممکن است تعامل اجتماعی بیشتر را ترجیح دهند، در حالی که درونگراها بیشتر تمایل دارند تنها باشند و برای ساعات کمتری در جمع حضور داشته باشند. به رسمیت شناختن و احترام گذاشتن به این تفاوت‌ها ارتباط بین زوجین را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره ازدواج چیست؟

۲- تست مشاوره قبل از ازدواج EMS

این تست به تست بلوغ روانی و عاطفی مشهور است. در طی آن سعی می‌شود تا توانایی مدیریت احساسات در افراد ارزیابی شود. این تست روانشناسی باعث می‌شود تا زوجین حس خود‌آگاهی بیشتری نسبت به خود داشته باشند و در عین حال بدانند برای ایجاد رابطه موثر چه کاری باید انجام دهند و از چه کاری پرهیز کنند. اگر به فکر رشد و توسعه شخصی خودتان هستید، انجام این تست قبل از ازدواج می‌تواند برای شما مفید باشد.

روانشناسی که در حال ارائه تست پیش از ازدواج به متقاضی خود است.
در تست روانشناسی EMS می‌توانید میزان بلوغ روانی و عاطفی خود را ارزیابی کنید.

۳- تست تفاهم قبل از ازدواج

انواع مختلفی از این نوع تست مشاوره قبل از ازدواج وجود دارد. این تست‌ها به‌طور عمده برای تشخیص اختلالات روانی و شخصیتی کاربرد دارند. انجام آن قبل از ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا شخصیت و ویژگی‌های روانی خود را بهتر بشناسند. این شناخت به درک بهتر خود و همسر آینده کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج مذهبی چگونه است؟

۴- تست روانشناسی پیش از ازدواج هارتمن

در این تست شخصیت‌شناسی، شخصیت شما در چهار رنگ تعریف می‌شود که هر کدام از آن‌ها بیانگر ویژگی خاصی هستند:

  • قرمز: قدرت
  • سفید: صلح‌طلب
  • آبی: صمیمیت
  • زرد: لذت‌جویی

انجام این تست قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند که چگونه به هر شخصیتی رابطه سازنده و مطمئن بسازید.

بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

۵- تست شخصیت Big Five یا Neo

در این تست روانشناسی از پنج ویژگی اصلی برای توصیف شخصیت فرد استفاده می‌شود. این ویژگی‌های شامل موارد زیر هستند:

  • میزان تمایل به احساسات منفی (Neuroticism)
  • میزان سازمان‌یافتگی، هماهنگی و توجه به جزئیات (Conscientiousness)
  • هماهنگی اجتماعی (Extraversion) که به میزان انرژی، فعالیت، و هماهنگی اجتماعی مربوط است.
  • میزان تعامل مثبت، همکاری (Agreeableness)
  • توانایی برای مواجه شدن با تغییرات و کسب تجربه‌های جدید (Openness to Experience)

انجام این تست قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا:

  • آمادگی برای تعامل بهتر با همسر خود را داشته باشید.
  • ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود و همسرتان را بهتر بشناسید.
  • شناخت نقاط ضعف و تلاش برای بهبود آن‌‌ها از بروز مشکلات بعدی در زندگی زناشویی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:مشاوره فردی چیست و چه مزایایی دارد؟

۶- تست قبل از ازدواج STLS

این تست مشاوره به تست عشق استرنبرگ نیز مشهور است. هدف روانشناس این است که سه فاکتور مهم تعهد، صمیمیت و شهوت را در فرد بررسی کند. براساس نظریه رابرت استرنبرگ، روانشناس آمریکایی، برای موفقیت در زندگی زناشویی این سه ضلع مثلث باید با هم برابر باشند. این تست شامل سوالاتی است که افراد را در این سه فاکتور ارزیابی می‌کند.

۷- تست مشاوره قبل از ازدواج MST

سوالات تست قبل از ازدواج MST به شما می‌گوید که تا چه اندازه توانایی سازگاری و انطباق‌پذیری دارید. با انجام تست می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را در این زمینه پیدا کنید و بر‌اساس آن توانایی‌های خود را بهبود دهید. این تست صرفا به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بشناسید. نتایج زمانی ارزش پیدا می‌کند که به سوالات صادقانه و درست پاسخ دهید.

۸- تست تعارضات زناشویی MT

هدف این تست شناسایی و کمک به حل مشکلاتی است که زوجین در زندگی زناشویی با آن مواجه هستند. انجام این تست اغلب پس از ازدواج مورد توجه قرار می‌گیرد. اما بسیاری ترجیح می‌دهند قبل از شروع زندگی مشترک به سوالات این تست مشاوره پاسخ دهند تا دید بهتری نسبت به تعارضات و اختلاف سلیقه‌ها داشته باشند. شرکت در این آزمون شما را با چالش‌ها و راه‌های مدیریت آن آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید:مشاوره زوج درمانی چیست؟

۹- تست قبل از ازدواج MMPI

این تست یکی از ابزارهای مهم برای ارزیابی شخصیت و مشکلات روانی به شمار می‌آید. از نتایج این تست روانشناسی می‌توانید برخی از ویژگی‌های شخصیتی‌تان را ارزیابی کنید تا درک عمیق‌تری از خود داشته باشید.

۱۰- تست کیفیت زندگی SF

این تست قبل از ازدواج به‌طور خاص به بررسی کیفیت زندگی و سلامت شما می‌پردازد. پرسشنامه کیفیت زندگی را می‌توانید در قالب‌های مختلف تهیه کنید که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (SF-36) است. این پرسشنامه حوزه‌هایی مانند سلامت عمومی، کارکرد اجتماعی و عملکرد جسمی را پوشش می‌دهد.

تست قبل از ازدواج در چند خط

تست‌های قبل از ازدواج مجموعه‌ای از تست‌های مشاوره روانشناسی هستند که باعث می‌شوند شما شناخت جامعی از خود در زمینه‌های مختلف داشته باشید. این تست‌های مشاوره موضوعاتی مانند مدیریت استرس، هوش هیجانی، مهارت‌های حل تعارض و ایجاد رابطه سازنده را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید برای انجام تست قبل از ازدواج آنلاین از دکتر روانشناس و یا مشاوره آنلاین روانشناس و دیگرمتخصصان درمانکده نوبت اینترنتی بگیرید.

بیشتر بخوانید:مشاوره زوج درمانی چیست؟

چند سوال درباره تست‌های قبل از ازدواج

آیا تست قبل از ازدواج آنلاین انجام می‌شود؟

برای این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین درمانکده استفاده کنید.

هزینه تست مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

قیمت تست‌های پیش از ازدواج به فاکتورهایی مانند نوع و مدت زمان مشاوره، نوع جلسات مشاوره (آنلاین یا حضوری)، تجربه مشاور و مواردی از این دست بستگی دارد.

تست مشاوره قبل از ازدواج رایگان چه فرقی با نسخه پولی آن دارد؟

تست‌های قبل از ازدواج رایگان و پولی معمولا از نظر نوع محتوا، تعداد سوالات، تفسیر نتیجه و حفظ حریم شخصی با یکدیگر تفاوت دارند.

منبع: truity | themarriagegroup | philadelphiacouplestherapy

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

yekta
زهرا الهی یکتا

زهرا الهی یکتا هستم؛ مترجم زبان انگلیسی با گرایش خبر. تحصیل در دانشکده خبر باعث شد تا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خبری داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و مطلب می‌نویسم. سلامت مادر و کودک، روانشناسی و بیماری‌های زنان مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها