جراحی تعویض مفصل مچ پا

نحوه ی آمادگی برای جراحی تعویض مفصل مچ پا

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

پس از برنامه ریزی جراحی تعویض مفصل مچ پا، باید برای اطمینان از پیشرفت درست عمل، اقداماتی صورت گیرد. در ابتدا برای برنامه ریزی و آماده ساختن خود چندین نوبت با پزشکان تنظیم کنید:

پزشک مراقبت های اولیه. ایده خوبی است که برای اطمینان از سلامت خود برای انجام جراحی، تحت معاینه فیزیکی قرار گیرید. این امر به ویژه در صورت ابتلا به بیماری های بلند مدت مانند دیابت بسیار مهم است.

بهتر است بخوانید: لیست علائم و نشانه های کرونا

قبل از جراحی جراحی تعویض مفصل مچ پا

فیزیوتراپیست

دکتر متخصص فیزیوتراپی میزان عملکرد مچ پای شما را قبل از انجام جراحی اندازه گیری خواهد کرد. این امر به وی کمک می کند تا پیشرفتتان را همزمان با بهبودی مفصل و شروع دوباره حرکت بررسی کند. او می تواند نحوه ی استفاده از عصا یا واکر را که ممکن است بعد از عمل جراحی برای جابجایی به اطراف نیاز داشته باشید، نیز آموزش دهد.

متخصص بیهوشی

او پزشکی است که شما را در طی عمل جراحی بدون درد نگه خواهد داشت. معمولاً در روز عمل ملاقات های با وی خواهید داشت. او در مورد نوع بیهوشی که برای شما استفاده خواهد شد توضیحاتی ارائه خواهد داد و در مورد هرگونه واکنش بدی که در گذشته داشته اید از شما سؤال خواهد پرسید.

ممکن است لازم باشد اقداماتی انجام دهید که امکان بهبود سریع تر شما را فراهم می کنند:

درصورتی که سیگار می کشید این کار را متوقف کنید. این امر به قلب و عروق خونی شما آسیب می رساند و زمان بهبودی شما را طولانی تر می کند.

تغییر داروها. در صورت مصرف داروی رقیق کننده یا ضد انعقاد خون، دکتر و متخصص ارتوپد درمورد زمان قطع مصرف آن ها پیش از جراحی با شما صحبت خواهد کرد. این داروها شامل مسکن های ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن می شوند. در صورتی که چنین داروهایی نزدیک به زمان جراحی مصرف شوند می توانند موجب خونریزی بیشتر شوند.

جراح خود را از سایر داروهای تجویزی و بدون نسخه ای که مصرف می کنید مطلع سازید. ممکن است لازم باشد آنها را به طور موقت قطع کنید یا آن ها را جایگزین کنید.

مراقب بیماری باشید. اگر در هفته پیش از عمل جراحی بیمار شدید یا علائم عفونت دارید، سریعاً به پزشک متخصص ارتوپدی خود اطلاع دهید.

همچنین بخوانید: تشخیص و درمان شکستگی استخوان

خود را تمیز نگه دارید. به دستورالعمل هایی که در مورد دوش گرفتن یا شستشو قبل از انجام جراحی به شما داده شده است، عمل کنید. ممکن است جراح بخواهد با صابون مخصوصی که باعث از بین رفتن باکتری های روی پوست می شود، خود را بشویید.

جراحی تعویض مفصل مچ پا
انجام جراحی مفصل مچ پا

خانه خود را برای دوران نقاهت آماده کنید

تا مدتی بعد از عمل قادر به حرکت نخواهید بود. قبل از رفتن به بیمارستان می توانید با رعایت این نکات خانه خود را به مکانی امن برای بهبودی تبدیل کنید:

برای زندگی در “یک طبقه” آماده شوید. اگر خانه چند طبقه دارید، ترتیبی دهید که تا زمان بهبودی در طبقه اول بمانید، به این ترتیب لازم نیست از پله ها بالا بروید. این امر ممکن است شامل جابجایی مبلمان برای آماده سازی جای خواب باشد.

از شر خطراتی که منجر به افتادن می شوند خلاص شوید. قالیچه ها را جمع کنید و هرگونه سیم یا موانع دیگر واقع بر روی زمین را جابجا کنید.

مشاهده بیشتر : دکتر فوق متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

تغییراتی در حمام ایجاد کنید. یک صندلی در وان یا زیر دوش قرار دهید تا بتوانید با خیال راحت حمام کنید.

موارد ضروری را در دسترس قرار دهید. در همه جای خانه، همه چیزهایی را که اغلب از آنها استفاده می کنید را در دسترسی آسان قرار دهید. آنها را در مکان هایی بگذارید که برای دستیابی به آنها نیازی به خم شدن نباشد.

ترتیبی برای کمک دهید. اطمینان حاصل کنید حداقل تا چند روز اول بعد از عمل شخصی در کنار شما باشد. باید پاهای خود را استراحت دهید و مچ پای خود را بالا نگه دارید. جراح مدت زمان آن را به شما خواهد گفت.

جراحی تعویض مفصل مچ پا
اقدامات بعد از جراحی مفصل پا

مراجعه به بیمارستان

بعد از نیمه شب شب قبل از عمل، از مصرف غذا یا مایعات اجتناب کنید.

در هنگام مراجعه به بیمارستان آرایش و جواهرات با خود نداشته باشید. همچنین کیسه کوچکی را برای همراه داشتن با خود جمع کنید. جراح شما ممکن است لیستی از موارد پیشنهادی برایهمراه داشستن در اختیار شما قرار دهد. اینها شامل موارد زیر هستند:

  • اطلاعات بیمه
  • یک کپی از اقدامات و سابقه پزشکی قبلی خود
  • داروهایی که مرتباً مصرف می کنید
  • وسایل مراقبت شخصی مانند مسواک و شانه
  • لباس راحت برای پوشیدن در منزل، مانند شلوارک یا شلواری که در اطراف مچ پا بسیار آزاد است

اگر برای انجام عمل جراحی تعویض مفصل مچ پا به دنبال پزشک متخصص ارتوپد هستید می توانید از درمانکده استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد رای‌ها 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها