قرص آوودین؛ یک درمان طبیعی برای دردهای مفصلی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

دردهای مفصلی یکی از بیماری‌های رایج عصر مدرن هستند که می‌توان آن‌ها را ناشی از کم‌تحرکی و تغییر سبک زندگی مردم دانست. در این مواقع، ترکیبات گیاهی راه‌کار درمانی موثری برای دردهای مفصلی به‌شمار می‌آیند که از بین آن‌ها می‌توان به قرص آوودین اشاره کرد. این قرص با منشا گیاهی، دارای خواص ضد التهابی قوی است و می‌تواند به درمان دردهای مرتبط با مفاصل کمک کند. 

در گذشته بیماران مبتلا به آرتروز فقط از مسکن‌های کورتون برای تسکین درد خود استفاده می‌کردند؛ اما در حال حاضر با پیشرفت علم داروسازی، قرص ایرانی آوودین می‌تواند به تسریع روند بهبود آسیب مفاصل کمک کند. اگر شما هم از دردهای مفصلی رنج می‌برید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا کاربرد، عوارض و روش مصرف کپسول آوودین را بررسی کنیم.

قرص آوودین چیست؟

تصویر بسته‌بندی کپسول آوودین
آوودین یک داروی طبیعی است که به کاهش درد و التهاب مفاصل ناشی از آرتروز کمک می‌کند.

آوودین (Avodin) یک قرص با منشا گیاهی است که به شکل کپسول تولید می‌شود، اما همه آن را با نام قرص آوودین می‌شناسند. این قرص دارای مجوز رسمی از لابراتوار هولیستیکا (Holistica) است و آن را در ایران تحت لیسانس شرکت فرانسوی می‌سازند. 

مواد طبیعی و گیاهی آوودین اثرات مفیدی بر سلامت مفاصل دارد. در واقع این قرص با تحریک کلاژن‌سازی و پروتئوگلیکان‌ها که در ساخت غضروف نقش مهمی ایفا می‌کنند، باعث درمان آرتروز و دردهای مفصلی می‌شوند. از همین‌رو می‌توان قرص ایرانی آوودین را به عنوان بهترین داروی گیاهی برای بازسازی مفاصل، کاهش التهاب آن‌ها، بهبود حرکت استخوان‌ها و تسکین درد ناشی از آرتروز معرفی کرد.

ترکیبات قرص آوودین

در ادامه ترکیبات این قرص و نقش هر یک در سلامت مفاصل را بررسی می‌کنیم:

  • عصاره آووکادو-سویا: عصاره آووکادو و سویا به کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتروز کمک می‌کند. همچنین مصرف این ترکیبات در بلندمدت می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری را کاهش دهد. هر کپسول آوودین حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره آووکادو و سویا است.
  • عصاره زنجبیل: زنجبیل با خاصیت ضد التهابی، می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز کمک کند. در واقع تشابه ترکیبات زنجبیل با داروهای ضد التهابی استروئیدی باعث بهبودی دردهای شدید تا متوسط ناشی از آرتروز زانو می‌شود. هر کپسول آوودین حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره زنجبیل است.
  • ویتامین D3: این ویتامین در آوودین فاقد لانولین است و از خزه ایسلندی (گلسنگ) گرفته می‌شود. ویتامین D3 با جذب مواد معدنی ضروری برای استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز التهاب شدید در مفاصل جلوگیری می‌کند. هر کپسول آوودین می‌تواند حدود ۴۰۰ واحد بین‌المللی (UI) ویتامین D را تامین کند.

بیشتر بخوانید:قرص باکلوفن چیست؟ از شر گرفتگی عضلات خلاص شوید

کاربرد قرص آوودین

مهم‌ترین فواید این کپسول شامل موارد زیر هستند:

کاهش درد و التهاب مفاصل با آوودین

آوودین اثربخشی بالایی در تسکین درد و التهاب مفاصل دارد. این کپسول می‌تواند علائم آرتروز مانند حساسیت، سفتی، تورم و کاهش دامنه حرکتی را بهبود ببخشد. در واقع آوودین با کاهش سطح التهاب بدن، به کم شدن احتمال بروز خطراتی مانند عفونت یا زخم کمک می‌کند.

قرص آوودین برای دیسک کمر

آسیب‌دیدگی بالشتک‌های بین مهره‌های ستون فقرات باعث ساییدگی آن‌ها روی یکدیگر می‌شود. این شرایط، پدیدآورنده درد و التهاب در قسمت کمر است. داروی طبیعی آوودین به دلیل خاصیت ضد التهابی و ترکیبات منحصربه‌فردش می‌تواند التهابات دیسک کمر را کاهش دهد و باعث تسکین درد ناشی از آن شود. همچنین می‌توان بازسازی دیسک‌های آسیب‌دیده کمر را دیگر اثر شگفت‌انگیز این قرص دانست.

آوودین و جلوگیری از تخریب غضروف

این داروی طبیعی می‌تواند از آسیب غضروف‌ها و پیشرفت آرتروز جلوگیری کند. ترکیبات آووکادو و سویا با تحریک کلاژن‌سازی و پروتئوگلیکان‌ها، تاثیر قابل توجهی بر کندی روند تحلیل غضروف دارند و باعث عملکرد بهتر آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید:قرص سلکوکسیب چیست؟ از درمان دردهای مفصلی تا کاهش دردهای قاعدگی

قرص آوودین برای زانو درد

تصویر فردی که به دلیل درد، دستش را روی زانو گذاشته
کپسول آوودین یک راه‌کار طبیعی برای تسکین درد و مشکلات مفصلی زانو است.

آرتروز شایع‌ترین نوع آرتریت است که اغلب افراد آن را به صورت درد شدید زانو تجربه می‌کنند. در واقع استئوآرتریت (آرتروز) باعث آغاز روند تحلیل غضروف می‌شود که نتیجه آن، تغییر شکل استخوان زیر غضروف است. 

معمولا این تغییر به شکل درد، تورم و سفتی مفصل زانو نمایان می‌شود و با درد شدیدی همراه است. انواع مختلف استئوآرتریت مانند آرتروز زانو، درمان قطعی ندارند اما می‌توان برای افزایش کیفیت زندگی بیمار، از داروی طبیعی آوودین جهت کاهش درد و التهاب مفاصل زانو استفاده کرد.

قرص آوودین و فشار خون

آخرین تحقیقات نشان داده‌اند، ترکیبات آوودین مانند ویتامین D3 نقش موثری در جلوگیری از افزایش فشار خون دارند. بنابراین مصرف این داروی طبیعی نه تنها باعث افزایش فشار خون نمی‌شود، بلکه ترکیبات معجزه‌گر آن به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:قرص ترامادول چیست؟ با این دارو درد خود را به سرعت تسکین دهید

افزایش تحرک مفاصل با آوودین

از دیگر فواید این داروی طبیعی می‌توان به کاهش اصطکاک و بهبود انعطاف‌پذیری دامنه حرکتی مفاصل اشاره کرد. از همین‌رو قرص آوودین را یک داروی گیاهی برای بالا بردن سطح انرژی بدن می‌شناسند که علاوه بر افزایش تحرک مفاصل، به راحت‌تر انجام دادن فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند.

قرص آوودین برای دیسک گردن

همان‌طور که گفتیم، آوودین نقش موثری در کاهش درد و التهاب دیسک‌های ستون فقرات و گردن دارد. در واقع این داروی طبیعی با حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها، نیاز افراد مبتلا به دیسک گردن، کمر و سیاتیک را جهت مصرف مسکن‌های ضد التهابی کاهش می‌دهد.

اینفوگرافیک کاربرد آوودین
کپسول آوودین می‌تواند با بهبود سلامت مفاصل به افزایش کیفیت زندگی افراد مبتلا به آرتروز کمک کند.

بهترین زمان مصرف قرص آوودین

این داروی طبیعی باید با معده پر مصرف شود؛ بنابراین بهتر است آن را بعد از وعده اصلی غذا و همراه با یک لیوان بزرگ آب میل کنید.

آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟

افراد مبتلا به آرتروز، سال‌های زیادی کورتون مصرف می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین عوارض این دارو، افزایش غیر عادی وزن است. به همین دلیل اغلب افراد با شنیدن نام داروی طبیعی آوودین، این سوال برایشان پیش می‌آید که ایا قرص آوودین باعث چاقی میشود؟ برای جواب به این سوال، در ادامه نحوه اثرگذاری ترکیبات کپسول آوودین بر کنترل وزن را بررسی می‌کنیم:

  • آووکادو: آووکادو سرشار از فیبر است و احساس سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کند؛ از همین‌رو آن را به عنوان میوه لاغرکننده می‌شناسند. همچنین اسیدهای چرب موجود در آن می‌تواند مرکز سیری در مغز را فعال کند.
  • سویا: سویا در ترکیبات خود دارای ماده‌ای است که به کاهش ذخیره چربی بدن و افزایش توده عضلانی کمک می‌کند.
  • زنجبیل: ترکیبات موجود در زنجبیل باعث تحریک فعالیت بیولوژیکی بدن می‌شوند و سوخت و ساز آن را افزایش می‌دهند.
  • ویتامین D: این ویتامین به کاهش خروجی هورمون پاراتیروئید (هورمون مرتبط با ذخیره چربی شکمی) از هیپوتالاموس کمک می‌کند که نتیجه آن کنترل ذخیره چربی‌ها دور شکم است.

با توجه به اثربخشی ترکیبات این داروی گیاهی، می‌توان گفت آوودین نه تنها چاق‌کننده نیست بلکه فیبر، پروتئین و ویتامین موجود در آن به روند کنترل وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:قرص استامینوفن چیست؟ چگونه بدون عارضه از آن استفاده کنید؟

روش مصرف آوودین چگونه است؟

این کپسول باید روزانه یک عدد، همراه با آب فراوان و بعد از ناهار یا شام مصرف شود. اغلب افراد پس از مصرف این داروی طبیعی به مدت سه ماه، نتایج مطلوبی مشاهده می‌کنند که در این صورت می‌توانید استفاده از آن را زیر نظر پزشک تا سه سال ادامه دهید. اگر شرایط پزشکی خاصی دارید یا داروهای پزشکی مصرف می‌کنید، بهتر است برای جلوگیری از تداخل دارویی با مشاوره تلفنی دکتر ارتوپد خود مشورت کنید.

عوارض قرص آوودین

ترکیبات گیاهی این دارو ایمن هستند و عوارضی ایجاد نمی‌کنند. با این حال توصیه می‌شود قبل از مصرف آوودین، برای اطلاع از دوز مناسب و نحوه اثربخشی آن با پزشک معالج یا دکتر داروساز مشورت کنید. 

برخی عوارض احتمالی کپسول آوودین عبارت‌اند از:

  • آخرین تحقیقات نشان داده‌اند، مصرف آووکادو و سویا می‌توانند در بعضی افراد عوارضی مانند تهوع، استفراغ یا سردردهای میگرنی ایجاد کنند.
  • زنجبیل اثربخشی بالایی در کاهش فشار خون دارد؛ از همین‌رو افراد مبتلا به فشار خون بالا که تحت درمان هستند، ممکن است دچار افت فشار خون ناگهانی یا سایر عوارض مرتبط شوند.
  • مصرف این قرص برای افرادی که به لاتکس آلرژی دارند، توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است به ترکیبات آووکادو هم حساسیت نشان دهند.

آیا مصرف قرص آوودین در بارداری و شیردهی مجاز است؟

کپسول آوودین را در دوران بارداری و شیردهی بدون تجویز پزشک یا مشورت با دکتر داروساز مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید:قرص گاباپنتین چیست؟ از تسکین دردهای عصبی تا درمان صرع جزئی

قرص آوودین در یک نگاه

آوودین یک داروی طبیعی است که به بهبود سلامت و عملکرد بهتر مفاصل کمک می‌کند. این کپسول با ترکیبات گیاهی مانند آووکادو-سویا، زنجبیل و ویتامین D3 دارای خواص ضد التهابی، بازسازی‌کننده و محافظتی بر روی مفاصل و غضروف‌ها است. 

شما می‌توانید بدون نگرانی از عوارض این قرص، برای کاهش درد و التهاب مفاصل ناشی از آرتروز، آن را مصرف کنید. با این حال اگر در شرایط پزشکی خاصی هستید یا داروی شیمیایی استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف آوودین از پزشک معالج یا دکتر داروساز مشورت بگیرید. 

شما می‌توانید برای دسترسی آنلاین به پزشکان متخصص از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین وب‌سایت درمانکده با بهترین متخصصان از جمله متخصص ارتوپدی و دکتر داروساز آشنا شوید.

سوالات متداول

قرص آوودین برای چیست؟

این داروی طبیعی به حفظ سلامت مفاصل، بهبود عملکرد آن‌ها، کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از بیماری آرتروز، افزایش دامنه حرکتی مفاصل و کاهش سرعت پیشرفت بیماری استئوآرتریت کمک می‌کند.

آیا مصرف قرص آوودین در شیردهی مجاز است؟

خیر. این کپسول را در دوران شیردهی و بارداری بدون تجویز پزشک مصرف نکنید

قرص آوودین چه زمانی باید مصرف شود؟

بهترین زمان برای مصرف این کپسول، بعد از وعده اصلی غذا همراه با یک لیوان بزرگ آب است.

منابع: akpsho | tabletwise

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای‌ها 18

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها