معرفی بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی و خارجی موجود در بازار

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

ضد آفتاب یکی از ضروری‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی است که از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند و مانع پیری و ایجاد لکه‌های تیره روی پوست می‌شود. امروزه تنوع ضد آفتاب‌های موجود در بازار آنقدر زیاد است که انتخاب یک ضد آفتاب خوب از میان آن‌ها، چندان ساده به نظر نمی‌رسد. در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با ۸ مورد از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی و ایرانی آشنا شوید.

بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی

ضد آفتاب از آن محصولاتی است که به صورت روزانه و گاهی اوقات چندین بار در روز استفاده می‌شود، از همین رو کیفیت این محصول بیشتر از هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگر روی سلامت پوست ما موثر است. برخی از ضد آفتاب‌ها تنها برای محافظت از پوست شما طراحی شده‌اند و برخی دیگر درست مثل یک کرم پودر، در کنار محافظت از پوست، تمام نواقص و لکه‌های پوستی را می‌پوشانند. در ادامه به ۴ مورد از بهترین ضد آفتاب‌های خارجی اشاره شده است.

۱- ضد آفتاب CeraVe

یکی دیگر از بهترین کرم‌های ضد آفتاب موجود در دنیا برند CeraVe است. این ضد آفتاب حاوی هیالورونیک اسید است و در کنار محافظت از پوست، موجب آبرسانی پوست شما می‌شود. در ترکیبات این ضد آفتاب از مواد معدنی مثل اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده شده است. این کرم ضد آفتاب یکی از بهترین کرم‌هایی است که اکثر پزشکان متخصص پوست به بیماران خود توصیه می‌کنند.

بیشتر بدانید: روتین پوستی روزانه

تصویر ضد آفتاب CeraVe، یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی
ضد آفتاب CeraVe یکی از بهترین برندهای دنیا است که موجب آبرسانی و محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید می‌شود.

۲- ضد آفتاب Clinic

احتمالا نام ضد آفتاب کلینیک را بارها شنیده‌اید. یکی از بهترین ضد آفتاب‌های دنیا که می‌توانید از آن برای محافظت از پوست حساس کودکان نیز استفاده کنید. این ضد آفتاب فاقد پارابن و چربی است و به هیچ عنوان موجب چرب و براق شدن پوست شما نمی‌شود. ضد آفتاب بدون رنگ کلینیک، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محافظت از پوست‌های حساس است که با انواع پوست نیز سازگاری دارد.

۳- ضد آفتاب fusion water isdin

برند بعدی در لیست بهترین کرم‌های ضد آفتاب، ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین است. این ضد آفتاب بر پایه آب است و آنقدر سبک است که بعد از استفاده از آن، به هیچ عنوان حالت سنگینی روی پوست خود احساس نخواهید کرد. این کرم ضد آفتاب، در لیست 7 ضد آفتاب برتر دنیا قرار دارد و در کنار محافظت از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید، به آبرسانی پوست نیز کمک می‌کند. 

یکی از ویژگی‌های متمایز ضد آفتاب ایزدین این است که می‌توانید از آن برای پوست حساس دور چشم نیز استفاده کنید. این ضد آفتاب بر پایه آب است و برای همه افراد با هر نوع پوستی مناسب است. اگر دوست دارید از ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کنید، می‌توانید مدل رنگی این برند را خریداری کنید.

بیشتر بدانید: ۱۲ راز پوست کره‌ای‌‌ها

۴- ضد آفتاب CLARINS

ضد آفتاب کلارنس بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد دارید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب از پیری پوست خود جلوگیری کنند. این کرم ضد آفتاب بی‌رنگ بسیار سبک است و از پوست شما در برابر پیری و چین و چروک محافظت می‌کند. استفاده از این کرم موجب شادابی و درخشندگی بیشتر پوست می‌شود و در لیست بهترین کرم‌های ضد آفتاب دنیا قرار دارد.

بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی

امروزه ضد آفتاب‌های ایرانی باکیفیتی در کشور تولید می‌شوند که با هزینه‌ای بسیار مناسب و اثربخشی فوق‌العاده در اکثر فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. در ادامه می‌توانید با ۴ مورد از بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی آشنا شوید.

بیشتر بدانید: کرم ترتینوئین برای منافذ باز پوست مفید است؟

۱- ضد آفتاب پریم

یکی از بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی برند پریم است. این ضد آفتاب محصولاتی تخصصی برای انواع پوست دارد و سفیدک و پوسته روی پوست صورت ایجاد نمی‌کند. این کرم ضد آفتاب فاقد چربی است و کیفیت بسیار بالایی دارد. ضد آفتاب پریم هم به صورت رنگی و هم بدون رنگ عرضه می‌شود و زمانی که از این ضد آفتاب استفاده می‌کنید، پوست شما کاملا طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد.

۲- ضد آفتاب لافارر

ضد آفتاب لافارر یکی از سبک‌ترین و بهترین انواع ضد آفتاب ایرانی است که به سرعت جذب پوست می‌شود و ظاهری کاملا طبیعی به صورت شما می‌بخشد. این ضد آفتاب با قدرت بالا از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند و از آن جایی که فاقد چربی است، برای پوست‌های چرب نیز مناسب است. این ضد آفتاب حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدان است، از همین رو به حفظ رطوبت، کاهش التهاب و همچنین جلوگیری از پیری پوست نیز کمک می‌کند و استفاده از آن هم برای صورت و هم بدن مجاز است.

بیشتر بدانید: رتینول چیست؟ راز جوانسازی پوست را بخوانید!

تصویر ضد آفتاب لافارر، یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب
ضد آفتاب لافارر یکی از بهترین برندهای ایرانی است که موجب آبرسانی و محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید می‌شود.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این ضد آفتاب این است که روی پوست جلوه‌ای مات دارد و به هیچ عنوان موجب براق شدن و چرب شدن پوست شما نمی‌شود. سبک بودن این ضد آفتاب کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی روی آن از کرم‌های آرایشی نیز استفاده کنید.

۳- ضد آفتاب دکتر ژیلا

اگر پوست شما مستعد خشک شدن است، پس پیدا کردن ضد آفتاب خوب برای شما بسیار مشکل است. ضد آفتاب دکتر ژیلا یکی از بهترین ضد آفتاب‌ها برای افرادی است که پوست آن‌ها در معرض پوست‌پوست شدن قرار دارد. ضد آفتاب رنگی این برند قدرت پوشانندگی بالایی دارد و ظاهری زیبا و یکنواخت به پوست می‌بخشد.

۴- ضد آفتاب سینره

برند بعدی که در لیست بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی قرار دارد، سینره است. این ضد آفتاب هم به صورت تیوپی و هم اسپری عرضه می‌شود و از همین رو استفاده از آن برای همه افراد راحت است. اگر در طول روز ساعت‌ها در مقابل آفتاب قرار می‌گیرید یا قصد دارید در کنار ساحل کمی وقت بگذرانید، استفاده از اسپری ضد آفتاب سینره می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.

بیشتر بدانید: فواید پماد زینک اکساید برای پوست

سخن نهایی

استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست ما اهمیت زیادی دارد و مانع ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود. اگر پوست حساسی دارید یا روی پوست‌تان لکه‌های تیره رنگ ایجاد شده است، می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق درمانکده با یک دکتر پوست آنلاین ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

کدام ضد آفتاب خارجی برای پوست‌های جوش دار مناسب است؟

اگر پوست شما مستعد جوش است، بهتر است از ضد آفتاب‌های اویل فری مثل ELTA MD استفاده کنید.

بهترین ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست چیست؟

به منظور جلوگیری از پیری پوست صورت می‌توانید از ضد آفتاب برند CLARINS استفاده کنید.

منابع: wsj، nytimes، popularmechanics

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها