قرص جوشان برای کودکان چی بخریم؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

قرص جوشان برای کودکان نوعی دارو یا مکمل‌ دارویی خوراکی است که در آب حل می‌شود. در ترکیبات آن‌ مواد فعال، دی‌اکسید‌کربن، مواد معدنی، ویتامین و طعم‌دهنده‌های مختلفی وجود دارد که به‌صورت جامد فشرده شده است. این محصولات نسبت به انواع قرص و شربت‌های دیگر طعم بهتری دارند و علاوه‌بر این، جوشش این قرص‌ها در آب برای کودکان هیجان‌انگیز است. به همین دلیل کودکان در سنین مختلف برای مصرف آن‌ها تمایل زیادی نشان می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده است تا انواع قرص‌های جوشان گزینه‌ای مناسب برای تامین مواد معدنی و ویتامین‌هایی باشند که شاید کودکان در حالت عادی اشتیاقی برای مصرف آن‌ها نداشته باشند. مطالعه این مقاله از مجله درمانکده به همه پدر و مادرانی توصیه می‌شود که قصد خرید قرص جوشان برای کودکان‌شان را دارند.

چرا قرص جوشان برای کودکان مناسب است؟

یکی از چالش‌های مشترک همه پدر و مادرها این است که کودک‌شان به اندازه کافی غذا و میوه نمی‌خورد یا در برابر مصرف دارو مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد انواع قرص‌های جوشان برای کودکان تا حدود زیادی می‌تواند این جدال را به نفع پدر و مادرها تمام کند. خرید قرص جوشان کودکان به نفع شما است، زیرا:

  • از آن‌ها می‌توانید برای خوراندن داروهایی مانند مسکن‌ها، مکمل‌های ویتامین، ضد اسیدها و داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کنید. این داروها و مکمل‌ها به شکل قرص، کپسول و شربت نیز طراحی می‌شوند. کودکان و حتی بسیاری از بزرگسالان ممکن است در بلع این نوع قرص و کپسول‌ها مشکل داشته باشند. به همین دلیل مصرف این نوع قرص‌های جوشان برای آن‌ها مناسب است.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از بهترین شربت اشتها آور برای کودکان + خواص هرکدام

  • بسیاری از قرص‌های جوشان دارای طعم‌دهنده‌های مناسبی هستند و کودکان خیلی راحت‌تر می‌توانند آن را مصرف کنند.
  • فرمول قرص‌های جوشان به‌گونه‌ای است که باعث جذب سریع‌تر مواد فعال در جریان خون می‌شود.
  • این قرص‌ها به‌خوبی می‌توانند مایعات و الکترولیت‌های بدن را تامین کنند.
کودکی که در حال مصرف قرص جوشان است.
مصرف انواع قرص‌های جوشان برای کودکان راحت‌تر از دیگر انواع قرص و شربت است.

انواع قرص جوشان برای کودکان چیست؟

بهترین قرص جوشان برای کودکان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

قرص جوشان ویتامین C برای اطفال

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است و نقش مهمی در سلامتی کودکان دارد. این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود و در جذب بهتر ماده معدنی آهن موثر است. همچنین ویتامین ث در کودکان علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و حتی از بروز این نوع بیماری‌های ویروسی جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این ویتامین C نقش مهمی در سلامت پوست و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن دارد.

میزان مصرف قرص جوشان ویتامین C برای کودکان به دوز قرص، سن و وضعیت سلامت عمومی آن‌‌ها بستگی دارد. مثلا کودکان ۴ تا ۸ سال روزانه به یک عدد قرص جوشان ویتامین سی ۲۵۰ میلی‌گرم نیاز دارند. این مقدار برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال به روزی دو عدد قرص می‌رسد. همچنین خوب است بدانید مصرف این نوع قرص‌ها برای کودکان زیر ۲ سال محدودیت دارد.

قرص جوشان مولتی ویتامین کودکان

اگر به دنبال بهترین قرص جوشان برای بچه ها هستید، می‌توانید به سراغ انواع مولتی‌ویتامین‌ها بروید. در ترکیبات این محصولات مجموعه‌ای از ویتامین‌های مورد نیاز کودکان وجود دارد که برای رشد و سلامتی آن‌ها ضروری هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به ویتامین‌های گروه B، ویتامین A ، D و C اشاره کرد. میزان مصرف این قرص با توجه به سن کودک متفاوت است. برای این منظور بهتر است با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بدانید: بهترین قرص سرماخوردگی کودکان؛ داروی مجاز برای درمان سرماخوردگی

قرص جوشان اشتهاآور برای کودکان

اگر احساس می‌کنید فرزندتان اشتهای خوبی ندارد یا از خوردن بسیاری از غذاها امتناع می‌کند، خرید و مصرف قرص جوشان اشتها‌آور می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد. این قرص در رفع بی‌اشتهایی کودکان موثر است و در‌ عین حال دارای ویتامین‌ و مواد معدنی مختلفی است که کودکان در سنین مختلف به آن نیاز دارند. این مکمل‌ها سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کنند و عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشند. همچنین ترکیبات این محصول به‌گونه‌ای است که ریسک بروز کم‌خونی در کودکان را نیز کاهش می‌دهد.

اینفوگرافیکی که بهترین قرص‌ جوشان برای کودکان را نشان می‌دهد.
رایج‌ترین قرص‌های جوشان برای کودکان شامل مولتی‌ویتامین، ویتامین ث و اشتهاآور هستند.

قرص جوشان استیل سیستئین برای کودکان

این قرص در درمان عفونت‌های ریوی در کودکان کاربرد دارد. برای مصرف آن حتما به دستور دکتر کودکان نیاز دارید زیرا این قرص عموما برای درمان مشکلات تنفسی، عفونت و التهاب حاد دستگاه ریوی بزرگسالان کاربرد دارد. در واقع جنبه دارویی و درمانی قرص جوشان استیل سیستئین بسیار برجسته‌تر است.

بیشتر بدانید: قرص هیوسین؛ دارویی برای درمان اسپاسم و انقباض دستگاه گوارش

عوارض این قرص‌ها برای کودکان چیست؟

مصرف قرص‌های جوشان که برای کودکان تهیه شده است، عوارض جانبی جدی به همراه ندارد و ایمن است. با این حال بدن همه کودکان به مصرف این نوع قرص‌ها واکنش یکسانی نشان نمی‌دهد و ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود. برای مثال برخی کودکان با اختلالات گوارشی مواجه می‌شوند و یا ممکن است به دلیل مواد افزودنی موجود در این قرص‌ها، حساسیت‌های پوستی نشان دهند.

آیا قرص جوشان بزرگسالان برای کودکان ضرر دارد؟

انواع قرص‌های جوشان برای بزرگسالان اغلب دارای مواد فعالی هستند که برای آن‌ها مناسب است. این مواد می‌توانند برای کودکان تحریک‌کننده باشند و باعث بروز عوارض جانبی مانند تحریک و خشکی پوست کودکان شوند. همچنین مقدار مصرف قرص‌های جوشان برای بزرگسالان معمولا بر‌اساس وزن و نیازهای آن‌ها تنظیم شده است که این مقدار می‌تواند با نیازهای کودکان متفاوت باشد.

قرص جوشان ویتامین سی ۱۰۰۰  را می‌بینید.
قرص جوشان ویتامین سی ۱۰۰۰ برای کودکان زیر ۱۴ سال مناسب نیست و برای پاسخ به نیاز تغذیه‌ای بزرگسالان طراحی شده است.

قرص جوشان برای کودکان در چند خط

انواع قرص‌های جوشان برای کودکان را می‌توانید با مشورت متخصص اطفال آنلاین در رژیم غذایی فرزند‌تان قرار دهید. این محصولات به‌خوبی می‌توانند ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز کودکان را در سنین مختلف تامین کنند. از رایج‌ترین قرص‌های جوشان برای کودکان می‌توان به ویتامین C، مولتی‌ویتامین، قرص جوشان آهن و یا اشتهاآور اشاره کرد.
برای رزرو نوبت حضوری یا آنلاین با بهترین متخصصان کشور به سایت درمانکده مراجعه کنید.

سوالات متداول

قرص جوشان برای کودکان خوبه؟

مصرف این قرص برای کودکان بالای ۲ سال می‌تواند مفید باشد. قبل از مصرف لازم است با پزشک مشورت داشته باشید. پزشکان درمانکده آماده ارائه مشاوره آنلاین هستند.

این قرص برای کودکان ضرر دارد؟

مصرف قرص‌های جوشان که به‌طور خاص برای کودکان طراحی شده است، ایمن است.

قرص جوشان برای کودکان سه ساله چی خوبه؟

انواع قرص جوشان براساس شرایط سلامتی عمومی کودک تجویز می‌شود. این قرص‌ها طیف گسترده‌ای دارند و قبل از مصرف باید حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف بیش از حد این محصولات می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی در کودکان شود.

قرص جوشان ویتامین سی ۵۰۰ برای کودکان مناسب است؟

مصرف این قرص برای کودکان زیر ۱۰ سال پیشنهاد نمی‌شود.

منبع: sps.nhs.uk |‌ vinmec | dergipark

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

yekta
زهرا الهی یکتا

زهرا الهی یکتا هستم؛ مترجم زبان انگلیسی با گرایش خبر. تحصیل در دانشکده خبر باعث شد تا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خبری داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و مطلب می‌نویسم. سلامت مادر و کودک، روانشناسی و بیماری‌های زنان مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها