با ۵ مورد از قوی‌ترین قرص‌های چاقی بدون بازگشت آشنا شوید!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

همانطور که چاقی یک بیماری مزمن است و زمینه بروز بیماری‌های مختلف را در بدن ایجاد می‌کند، لاغری نیز یکی از مشکلات آزاردهنده است که موجب ضعف بدن و نحیف و بی‌حال به نظر رسیدن فرد می‌شود. یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای افزایش وزن، استفاده از قرص‌های چاقی است. به طور کلی داروهای زیادی برای افزایش اشتها و زیاد شدن وزن وجود دارند که تنها تعداد کمی از آن‌ها دارای تاییدیه FDA هستند. اما قوی‌ترین قرص چاقی چیست و چطور بر وزن شما تاثیر می‌گذارد؟ در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با قوی‌ترین قرص‌های چاقی و عملکرد آن بر بدن آشنا شوید.

با ۵ مورد از قوی‌ترین قرص‌های چاقی آشنا شوید

چاق شدن برای برخی افراد مثل رویایی دست نیافتنی، جذاب به نظر برسد. افرادی که اشتهای کم و سوخت و ساز بالایی دارند، نمی‌توانند به راحتی وزن خود را افزایش دهند و معمولا بیش از اندازه لاغر و ضعیف به نظر می‌رسند. در این شرایط مصرف مکمل‌های چاقی و قرص‌های تجویزی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به مرور افزایش وزن را تجربه کنند. در ادامه می‌توانید با ۵ مورد از بهترین و قوی‌ترین قرص‌های چاقی آشنا شوید.

بیشتر بدانید: بهترین روش چاقی صورت چیست؟

اینفوگرافی انواع قرص‌های چاقی
از قوی‌ترین قرص‌های چاقی می‌توان به مکمل پروتئین، قرص مکمل آبجو، مکمل کراتین، روغن ماهی و مکمل‌های گیاهی اشاره کرد.

۱- مکمل پروتئین

پروتئین‌ها اجزای سازنده بافت عضلانی بدن ما هستند. مصرف یک مکمل پروتئینی با کیفیت می‌تواند به رشد عضلات و افزایش وزن شما کمک زیادی کند. معمولا افرادی که به کمبود وزن مبتلا هستند، در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از پروتئین‌ها استفاده نمی‌کنند. برای افزایش وزن باید حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد از کالری روزانه شما از طریق پروتئین‌ها تامین شود. برای افزایش وزن می‌توانید در کنار یک رژیم غذایی هوشمندانه از مقداری پودر یا مکمل پروتئین استفاده کنید.

۲- کراتین

کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی در ماهیچه‌ها و مغز است. کراتین در واقع نوعی اسید آمینه است که بیشتر در صدف و گوشت قرمز یافت می‌شود و به مقدار کمی از آن نیز در کبد، پانکراس و کلیه‌ها تولید می‌شود. مصرف کراتین موجب بهبود عملکرد عضلات و افزایش وزن می‌شود. اکثر متخصصان تغذیه برای افزایش وزن، نوعی کراتین به نام کراتین مونوهیدرات را برای لاغری تجویز می‌کنند. در صورت نیاز می‌توانید زیر نظر متخصص تغذیه از این مکمل برای چاقی استفاده کنید.

این مکمل یکی از قوی‌ترین قرص‌های چاقی است که برای افرادی که ورزش می‌کنند و به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. از مهم‌ترین عوارض جانبی مصرف کراتین می‌توان به ناراحتی‌های گوارشی اشاره کرد. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که برای شروع، هر فرد حدود ۲۰ گرم از این مکمل را در چهار وعده روزانه مصرف کند. بعد از هفت روز، باید  از سه تا پنچ گرم کراتین در روز استفاده کنید تا مقدار کراتین عضلات در سطح بالا حفظ شود.

بیشتر بدانید: شیر خشک برای بزرگسالان چه کاربردی دارد؟

۳- روغن ماهی

روغن ماهی که از ماهی‌های چرب تهیه می‌شود، به دلیل امگا۳ بالایی که دارد به افزایش چربی‌های مفید بدن کمک می‌کند. مصرف روغن ماهی موجب افزایش وزن و بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. این قرص‌ها معمولا در کنار یک رژیم غذایی درست می‌توانند به افزایش وزن شما کمک کنند.

۴- مکمل‌های افزایش وزن گیاهی

برای افزایش وزن مکمل‌های گیاهی زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به شکلی به افزایش وزن شما کمک می‌کنند. برای درمان لاغری بیش از حد می‌توانید با توجه به شرایط خودتان از یک مکمل گیاهی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که انواع مکمل‌های گیاهی با افزایش اشتها و افزایش ذخیره چربی در بدن باعث چاقی می‌شوند و درست مثل قرص‌های شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند، در غیر این صورت این قرص‌ها ممکن است عوارضی جدی برای بدن ایجاد کنند.

۵- قرص مخمر آبجو

قرص مخمر آب جو یکی از کم‌ضررترین و محبوب‌ترین قرص‌های دنیا برای افزایش وزن است. این مکمل سرشار از ویتامین B است و در کنار افزایش وزن به بهبود اشتها، سلامت مو، سلامت پوست و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف قرص مخمر آبجو به صورت روزانه یک راهکار ساده و بدون عارضه برای افزایش وزن است. افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند یا از دارو استفاده می‌کنند، نباید به صورت خودسرانه از قرص مخمر آبجو استفاده کنند.

تصویر فردی لاغر که برای افزایش وزن از قرص استفاده می‌کند.
قبل از مصرف قرص برای چاقی حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

کدام مکمل چاقی موثرتر است؟

به طور کلی برای انتخاب قرص چاقی باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید و حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که برای مصرف انواع قرص چاقی باید یک محصول باکیفیت و دارای تاییدیه FDA را انتخاب کنید. قبل از مصرف هر مکمل ابتدا به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید و مطمئن شوید که در آن از مواد آلرژی‌زا استفاده نشده است؛ سپس یک مکمل را با توجه به رژیم غذایی خود و میزان فعالیت بدنی روزانه خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: بزرگ کردن سینه در خانه چگونه است؟

چه کسانی می‌توانند از قرص‌های چاقی استفاده کنند؟

داروهایی که برای افزایش وزن استفاده می‌شوند، معمولا به روش‌های مختلفی روی اشتها و کاهش متابولیسم تاثیر می‌گذارند. اما این داروها برای همه افراد مناسب نیستند. بهتر است بدانید که مصرف قرص‌های افزایش وزن بدون مشورت با متخصص تغذیه آنلاین می‌تواند به بدن آسیب برساند و خطراتی جدی برای سلامت شما ایجاد کند. این قرص‌ها معمولا برای افرادی استفاده می‌شوند که اشتهای فوق‌العاده کمی دارند و از روش‌هایی مثل افزایش حجم غذا قادر به تغییر وزن خود نیستند.

سخن نهایی

قرص‌های چاقی درست مثل قرص‌های لاغری روی عملکرد بدن ما تاثیر می‌گذارند و با افزایش اشتها و افزایش جذب مواد مغذی و چربی‌ها موجب چاقی می‌شوند. به خاطر داشته باشید که افزایش وزن با مصرف قوی‌ترین قرص چاقی نیز زمانی اتفاق می‌افتد که در کنار آن از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. اگر رژیم نامناسبی دارید و نیاز به مصرف مکمل‌های چاقی یا لاغری دارید، می‌توانید با متخصصان تغذیه در درمانکده به صورت حضوری یا آنلاین ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

آیا مصرف قرص‌های چاقی نیاز به مشورت با پزشک دارد؟

به طور کلی قرص‌های چاقی مدل‌های مختلفی دارند و تنها برخی از آن‌ها دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند. قبل از مصرف هر نوع مکمل چاقی باید ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پودر پروتئین چطور موجب چاقی می‌شود؟

مصرف پودرها و مکمل‌های پروتئین موجب افزایش حجم عضلات می‌شود و از این طریق به افزایش وزن کمک می‌کند.

منابع: healthline، medicinenet

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 13

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

5 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها