مشاوره خیانت زن چیست؟ بعد از کشف خیانت همسر خود چه کنیم؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اکثر زوج‌ها هرگز تصور نمی‌کنند که رابطه آن‌ها به خیانت ختم شود، اما حقیقت این است که خیانت ممکن است حتی در شادترین ازدواج‌ها هم اتفاق بیفتد. البته دلیل بروز آن می‌تواند در هر رابطه‌ای متفاوت باشد. شواهد نشان می‌دهد که شرکت در جلسات مشاوره می‌تواند به بازسازی اعتماد و بازگرداندن صمیمیت کمک کند. از آنجا که اغلب در مورد خیانت مردان صحبت می‌شود، تصمیم داریم در این مقاله از مجله درمانکده به خیانت زنان بپردازیم و به این سوال که مشاوره خیانت زن چیست و چگونه انجام می‌شود، پاسخ دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بهترین رفتار بعد از کشف خیانت همسر چیست؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که مشاوره خیانت زن چیست، بهتر است در مورد بهترین واکنش به خیانت همسر صحبت کنیم. وقتی خیانت کشف می‌شود طرفین اغلب با احساسات آزاردهنده‌ مواجه می‌شوند. فردی که مورد خیانت قرار گرفته است احتمالا به دلیل از دست دادن امنیت عاطفی خود آسیب می‌بیند. از سوی دیگر، فرد خیانتکار ممکن است نگران باشد که هرگز بخشیده نشود. از آنجا که تصمیم‌گیری در مورد این موضوع سخت است، توصیه می‌شود نکات زیر را رعایت کنید:

  • عجولانه تصمیم نگیرید. اگر فکر می‌کنید ممکن است به خود یا شخص دیگری آسیب جسمی وارد کنید، فورا از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.
  • به یکدیگر فرصت بدهید. همان‌طور که سعی می‌کنید آنچه را که اتفاق افتاده است درک کنید، ممکن است متوجه تغییر رفتارتان شوید. به خود و همسرتان کمی زمان بدهید و سعی کنید از بحث‌های هیجانی بپرهیزید.
  • در مورد جزئیات سوال نکنید. حتی اگر میل زیادی برای کسب اطلاعات دارید، فورا وارد جزئیات ماجرا نشوید. انجام این کار بدون راهنمایی یک متخصص ممکن است مضر باشد.
اینفوگرافی در مورد اینکه بهترین رفتار بعد از کشف خیانت همسر چیست
بعد از کشف خیانت همسرتان سعی کنید از انجام رفتارها و صحبت‌های هیجانی بپرهیزید.

بیشتر بدانید: مشاوره خیانت شوهر چیست و چه کمکی می‌کند؟

مشاوره خیانت زن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

وقتی همسرتان به شما خیانت می‌کند، بعید است که گذشت زمان به تنهایی بتواند رابطه شما را التیام بخشد. برای اینکه خیانت را پشت سر بگذارید، شما و همسرتان باید برای بحث، بررسی و شناسایی مشکلات مرتبط با زندگی مشترک خود آماده باشید. معمولا برای اینکه این فرآیند به خوبی انجام شود باید از مشاور کمک بگیرید. شرکت در جلسات مشاوره یک روش خوب برای غلبه بر خیانت و کمک به بازسازی رابطه است.

ابتدا با مشاور خانواده خیانت زن تماس بگیرید تا با شیوه کار او آشنا شوید. در مورد تجربه درمانگر برای مشاوره خیانت زن به مرد و روند درمان سوال بپرسید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هزینه مشاوره، محل برگزاری جلسات و سایر شرایط برای شما مناسب است.

در مشاوره خیانت، درمانگر احتمالا در ابتدا از شما و همسرتان می‌خواهد که به طور منظم در جلسات حضور داشته باشید. درمانگر ممکن است ترجیح دهد که در بعضی از جلسات با شما به طور جداگانه یا در کنار هم صحبت کند. بنابراین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که هر ۲ نفر بتوانید به صورت هفتگی با مشاور خود ملاقات داشته باشید.

فرقی ندارد که شما خیانت کرده‌اید یا مورد خیانت قرار گرفته‌اید، در هر صورت در طول مشاوره آماده باشید تا مسئولیت خود را در قبال این اتفاق بر عهده بگیرید. چون یک درمانگر خوب سعی می‌کند همه جوانب را بررسی کند.

مهم‌ترین فواید مشاوره خیانت زن چیست؟

اکنون که متوجه شدید مشاوره خیانت زن چیست، باید با فواید کمک گرفتن از درمانگر آشنا شوید. شرکت در جلسات مشاوره خیانت به شما کمک می‌کند تا:

اینفوگرافی درباره فواید مشاوره خیانت زن
مشورت با یک درمانگر باتجربه می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای ادامه دادن زندگی مشترک یا جدایی کمک کند.

بیشتر بدانید: مشاوره خیانت دوست دختر چیست؟

  • ماجرا را بهتر درک کنید. مشاور به شما و همسرتان کمک می‌کند که درک بهتری از چگونگی وقوع خیانت داشته باشید. این باعث می‌شود که زندگی خود را قابل پیش‌بینی بدانید و در نتیجه برای شروع روند بهبودی آماده شوید.
  • مشکلات زندگی مشترک خود را بشناسید. مشاوره به شما در شناسایی هر گونه مشکلی که ممکن است به خیانت منجر شود، کمک می‌کند. شما و همسرتان در حین انجام این کار می‌توانید روش‌های تعامل و ارتباط بهتر را تمرین کنید.
  • صمیمیت بین خود را احیا کنید. درمانگر به شما راه‌هایی را نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید کیفیت رابطه خود را بهبود بخشید.
  • مشکلاتی که منشاء آن‌ها به دوران کودکی برمی‌گردد را درمان کنید. یک زوج‌درمانگر خوب می‌تواند با کشف تروماهای دوران کودکی که ممکن است روی زندگی مشترک تاثیر بگذارند به بهبود روابط شما با همسرتان کمک کند.
  • برای حفظ زندگی مشترک خود تلاش کنید. مشاور به بررسی نقش هر یک از طرفین در محافظت از زندگی مشترک می‌پردازد. گاهی‌اوقات ممکن است شما یا همسرتان به دلیل تمرکز زیاد روی مشکلات شخصی یا رفع نیازهای فرزندان از خواسته‌های یکدیگر غافل شوید. این باعث می‌شود که طرف مقابل احساس بی‌ارزش بودن کند و به سمت خیانت برود.
  • اعتماد بین خود را بازیابی کنید. مشاوره خیانت می‌تواند با ایجاد یک فضای امن برای زوجین به منظور بیان کردن کامل احساسات به بازیابی اعتماد در رابطه زناشویی کمک کند.
  • مشکلات ناشی از آسیب‌های روانی را حل کنید. اغلب افراد بعد از کشف خیانت همسر خود دچار تروما می‌شوند. مهم است که نسبت به این احساسات ناخوشایند حساس باشید و از همان ابتدا برای مقابله با آن‌ها اقدام کنید.

بیشتر بدانید: مشاوره خیانت مرد چیست؟ راه‌های غلبه بر ترومای بعد از خیانت

یک زن و شوهر که با مشاور صحبت می‌کنند
بدون کمک گرفتن از مشاور خیانت بعید است که بتوانید زندگی مشترک خود را نجات دهید.

کلام پایانی

در این مقاله به این سوال که مشاوره خیانت زن چیست و چه کاری برای زوجین انجام می‌دهد، پاسخ دادیم. اگر همسرتان به شما خیانت کرده است، برای تصمیم‌گیری بهتر از مشاور کمک بگیرید. بسیاری از زوجین بعد از شرکت در جلسات مشاوره می‌توانند زندگی مشترک خود را نجات دهند و رابطه‌شان را بهبود بخشند.

برای پیدا کردن یک زوج‌درمانگر مناسب که تجربه کافی در زمینه خیانت داشته باشد، می‌توانید از طریق سایت درمانکده اقدام کنید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده است که در هر نقطه از ایران و جهان که هستید به راحتی برای مشاوره آنلاین با روانشناس وقت بگیرید.

بیشتر بدانید: مشاوره خیانت چیست؟ راه حلی برای ترمیم رابطه

سوالات متداول

چه عواملی باعث خیانت زوجین می‌شوند؟

خیانت به دلایل مختلف رخ می‌دهد، از جمله: فقدان محبت، احساس نادیده گرفتن شدن، مشکلات مربوط به سلامت روان (مانند افسردگی یا اضطراب)، مشکلات جسمی (از جمله بیماری مزمن یا از کارافتادگی)، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل و مواجهه با رویدادهای استرس‌زا (برای مثال، دور شدن زوجین از یکدیگر برای مدت طولانی).

آیا زندگی مشترک پس از خیانت می‌تواند به حالت عادی برگردد؟

بر اساس تحقیقات، بیشتر زوج‌هایی که خیانت را تجربه می‌کنند و به دنبال کمک حرفه‌ای هستند می‌توانند روابط خود را ترمیم کنند.

چه کسانی باید در جلسات مشاوره خیانت زن شرکت کنند؟

مشاوره برای همه کسانی که برای حل مشکلات زندگی مشترک خود به حمایت نیاز دارند، مفید است. تمام کسانی که در دوران نامزدی به‌سر می‌برند، تازه ازدواج کرده‌اند یا سال‌ها از ازدواج‌شان می‌گذرد می‌توانند در جلسات مشاوره خیانت شرکت کنند.

مشاوره خیانت زن چگونه است؟

اینکه مشاوره خیانت زن چیست و چگونه انجام می‌شود، سوال بسیاری از زوجین است. جلسات مشاوره خیانت با حضور زن و شوهر یا فقط یکی از آن‌ها برگزار می‌شود. در طول مشاوره، درمانگر سعی می‌کند تمام جوانب زندگی مشترک شما را بررسی کند. این کار به شما کمک می‌کند که دلایل بروز خیانت را کشف کنید و در صورت امکان جلوی تکرار آن را در آینده بگیرید. علاوه بر این، رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها