مشاوره خیانت شوهر چیست و چه کمکی می‌کند؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

خیانت شوهر یکی از موقعیت‌های دردناکی است که می‌تواند رابطه زناشویی را به چالش بکشاند و تاثیرات گسترده‌ای بر روابط فردی و خانوادگی داشته باشد. در چنین مواقعی اگر بدانید مشاوره خیانت شوهر چیست، می‌توانید به کمک آن، شرایط را مدیریت کنید و با کنترل احساسات خود، بهترین تصمیم را بگیرید. در واقع این نوع مشاوره به زنان کمک می‌کند تا پس از تجربه خیانت، احساسات و نیازهای خود را بهتر بشناسند و در صورت امکان به ساختارهای ارتباطی سالم‌تری دست پیدا کنند. 

اگر شما هم تاکنون موقعیت دردناک خیانت از طرف شوهرتان را تجربه کرده‌اید، با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید تا بررسی کنیم مشاوره خیانت شوهر چیست و چه کمکی می‌کند.

مشاوره خیانت شوهر چیست؟

تصویر زن و مردی که نزد مشاور هستند و زن با عصبانیت حرف می‌زند
مشاوره خیانت شوهر به زن کمک می‌کند تا مشکلات زندگی زناشویی خود را بهتر بشناسد و راه‌حل‌هایی برای بهبود آن‌ها پیدا کند.

بیشتر بدانیم: مشاوره بعد از خیانت چیست؟

قبل از اینکه توضیح دهیم که این مشاوره چگونه است، خوب است بدانید به هر نوع شکستن تعهد نسبت به همسر و زیر پا گذاشتن عهد و پیمان چارچوب زندگی زناشویی، خیانت گفته می‌شود. در چنین مواقعی اولین چیزی که به سمت نابودی می‌رود، حس اعتماد بین زن و شوهر است. 

زنان معمولا از نظر عاطفی حساس‌تر هستند و اگر متوجه خیانت شوهر خود شوند به سختی می‌توان حس اعتماد را در آن‌ها بازسازی کرد. بنابراین در جواب افرادی که می‌پرسند این نوع مشاوره چگونه است، باید بگوییم این نوع مشاوره موقعیتی است که می‌تواند ضمن آرام کردن زنان برای پذیرش شرایط ایجاد شده، آن‌ها را با ابعاد دیگر شوهرشان آشنا کند که تاکنون از آن خبر نداشتند. 

از همین‌رو توصیه می‌شود زنان پس از تجربه خیانت شوهر، بهتر است همه چیز را تمام‌شده تصور نکنند. گاهی‌اوقات خیانت شوهر نتیجه یک لغزش و اشتباه غیر عمدی است که می‌توان با بررسی علت اصلی آن در جلسات مشاوره خیانت شوهر، رابطه بین زوجین را ترمیم کرد. 

بنابراین اگر به ترمیم روابط خود با شوهرتان تمایل دارید، حتما از چنین مشاوره‌ای کمک بگیرید تا با راه‌کارهای اصولی به سمت درستی برای بازسازی اعتماد هدایت شوید.

بیشتر بدانیم: مشاوره خیانت چیست؟

مشاوره خیانت شوهر چه کمکی می‌کند؟

پس از اینکه متوجه شدید مشاوره خیانت شوهر چیست، باید بدانید این نوع مشاوره به زنی که قربانی خیانت همسر است در موارد زیر کمک می‌کند:

  • به زن کمک می‌کند تا احساسات خود را بشناسد و بتواند آن‌ها را بپذیرد.
  • علت اصلی خیانت و مسائلی که در زندگی زناشویی به انجام خیانت دامن زده‌اند را برای خانم به صورت واضح و روشن بررسی می‌کند.
  • مدیریت احساسات و مراقبت از خود را به زنی که مورد پیمان‌شکنی قرار گرفته آموزش می‌دهد.
  • به زن کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس خود را به دست آورد و برای تصمیم‌گیری‌هایش به کسی نیاز نداشته باشد.
  • زن قربانی خیانت را متقاعد می‌کند تا از سرزنش کردن و مقصر دانستن خود دست بردارد.
  • با ارائه تکنیک‌های اصولی شما را از گیر افتادن در بند اتفاقات گذشته رها می‌کند و زندگی در زمان حال را آموزش می‌دهد.
  • مهارت‌های ارتباطی زن را تقویت می‌کند تا در صورت تمایل، روابط او با شوهرش بهبود یابد. 
  • به زن برای تصمیم‌گیری درباره آینده رابطه‌اش با همسر کمک می‌کند.
  • به کاهش و درمان احساسات منفی مانند خشم، اضطراب، حس انتقام‌جویی، احساس حقارت و افسردگی کمک می‌کند.

در این مواقع بسیار مهم است که مشاور بی‌طرف باشد، بدون قضاوت حرف‌ها و احساسات زن را بشنود تا بتواند بر اساس نیازهای خاص او راهنمایی‌اش کند.

بیشتر بدانیم: مشاوره خیانت مرد چیست؟

اهمیت مشاوره خیانت شوهر چیست؟

صرف نظر از چگونگی این مشاوره، باید بدانید نتیجه خیانت شوهر (به هر شکل و در هر اندازه‌ای که باشد) آسیب روحی شدید برای زن است. بنابراین زمانی که زنان از خیانت همسر خود مطلع شدند (مخصوصا اگر خودشان شاهد این موقعیت دردناک باشند)، استفاده از این مشاوره ضرورت پیدا می‌کند. 

در چنین مواقعی زنان دچار تنش عصبی، اندوه فراوان، حس ناکافی بودن، علائم افسردگی، خشم و اضطراب شدید می‌شوند که قدرت تصمیم‌گیری درست را از آن‌ها می‌گیرد. از همین‌رو می‌توان مراجعه به مشاوره خیانت شوهر را برای زنان در شرایط زیر ضروری دانست:

  • روزهای ابتدایی خیانت شوهر
  • احساس نیاز به درک عمیق‌تر دلایل و پیامدهای خیانت همسر
  • موقع تصمیم‌گیری برای آینده رابطه
  • احساس ناراحتی شدید مانند خشم و عصبانیت
  • هنگام ایجاد تغییر و بهبود در الگوهای رفتاری و ارتباطی خانواده
اینفوگرافیک چه مواقعی مشاوره خیانت شوهر ضروری است؟
مشاوره خیانت شوهر به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود؛ بنابراین نیازی نیست نگران حالت‌های روحی خود در جلسات مشاوره باشید.

بنابراین توصیه می‌شود اولین اقدام زنان بعد از اینکه از خیانت همسر خود آگاه شدند، دریافت مشاوره حضوری خیانت شوهر باشد. اگر نمی‌توانید به صورت حضوری از این نوع مشاوره استفاده کنید، مشاوره تلفنی، متنی یا تصویری خیانت شوهر هم گزینه مناسبی است. 

بیشتر بدانیم: مشاوره خیانت زوجین چیست؟

مشاوره خیانت شوهر چگونه است؟

این نوع مشاوره برای دستیابی به هدف بزرگی انجام می‌شود. معمولا مشاور، جلساتش را با هدف برقراری آشتی و صلح بین زوجین برگزار می‌کند. این جلسات کاملا محرمانه هستند، اغلب یک یا ۲ بار در طول هفته تشکیل می‌شوند و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشند. 

پس از اینکه فهمیدیم مشاوره خیانت شوهر چیست، باید بدانیم مشاور در طول این نوع مشاوره برای ارزیابی روحیه فرد قربانی خیانت، به صورت تک نفره با خانم صحبت می‌کند و در صورت نیاز روند جلسه را با حضور همسر ادامه می‌دهد.

مراحل مشاوره خیانت شوهر

مراحل این نوع مشاوره شامل موارد زیر هستند:

  • برقراری ارتباط موثر: مشاور متخصص در زمینه خیانت شوهر، اطلاعات مورد نیاز را در طول فرآیند مشاوره به دست می‌آورد. در واقع مشاور با تجربه و دانش خود، ارتباط موثری برقرار می‌کند تا مراجعه‌کننده به او اعتماد کند.
  • شناخت مسئله: مشاور سعی می‌کند با گوش دادن به تجربیات و احساسات خانم، میزان آسیب روحی او را ارزیابی کند.
  • بررسی علل و پیامدها: در این مرحله، ‌مشاور متخصص در زمینه خیانت شوهر دلیل اصلی بروز خیانت از طرف آقا را بررسی می‌کند، اثرات آن را بر زندگی زناشویی می‌سنجد و احساسات طرفین را جدی می‌گیرد.
  • تقویت مهارت‌های ارتباطی: اگر تا اینجای مقاله ما را همراهی کرده‌اید، حتما خوب می‌دانید هدف اصلی مشاوره خیانت شوهر چیست. این نوع مشاوره در وهله اول تلاش می‌کند تا با تقویت مهارت‌های ارتباطی، روابط بین زوجین را بهبود ببخشید و اعتماد از دست رفته خانم را نسبت به شوهرش ترمیم کند.
  • مدیریت احساسات: برای تقویت مهارت‌های ارتباطی، زن و شوهر باید بتوانند احساسات خود را کنترل کنند. این مدیریت احساسات کمک می‌کند تا در نگرش آن‌ها نسبت به موقعیت خیانت تغییر ایجاد شود.
  • پیدا کردن راه‌حل اصولی: مشاور پس از اینکه با تجربه و دانش خود توانست جلوی تنش عصبی و هیجانات کاذب را بگیرد، راه‌کارهای مفید برای برخورد خانم با خیانت شوهر ارائه می‌دهد. این راه‌حل‌ها ممکن است به جبران خیانت یا کاهش آسیب‌های روحی ناشی از خیانت همسر کمک کنند.
  • برنامه‌ریزی برای آینده: حال که فهمیدیم مشاوره خیانت شوهر چیست و چگونه انجام می‌شود، باید گفت آخرین مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. در مرحله پایانی، مشاور به خانمی که قربانی خیانت شوهرش است، کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای آینده خود بگیرد. این تصمیم می‌تواند به جدایی و برنامه‌ریزی برای بعد از آن ختم شود یا شامل برنامه‌هایی برای بهبود و تقویت زندگی زناشویی باشد.

سریع‌ترین راه برای دریافت مشاوره خیانت شوهر چیست؟

زنانی که از خیانت شوهر خود مطلع می‌شوند یا آن را از نزدیک مشاهده می‌کنند، مستعد ابتلا به آسیب‌های روحی شدید هستند. برخی از این زنان برون‌ریزی عاطفی دارند اما انتخاب بعضی دیگر تنهایی است و مدام خود را سرزنش می‌کنند. در چنین شرایطی اگر بدانید مشاوره خیانت شوهر چیست، می‌توانید بهترین برخورد را با همسرتان داشته باشید و تصمیم درستی برای آینده رابطه با او بگیرید.

برای این منظور بهتر است به وب‌سایت درمانکده سر بزنید. شما می‌توانید از طریق سایت نوبت‌دهی آنلاین درمانکده با جمعی از بهترین پزشکان متخصص، مشاوران با تجربه و روانشناسان کاربلد آشنا شوید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا ضمن بررسی نظر سایر کاربران، در صورت تمایل برای مشاوره حضوری خیانت شوهر یا مشاوره تلفنی، متنی و تصویری نوبت بگیرید.

بیشتر بدانیم: مشاوره خیانت همسر چیست؟

سوالات متداول

هدف از مشاوره خیانت شوهر چیست؟

هدف اصلی از این نوع مشاوره، بهبود و بازسازی روابط زناشویی است که اغلب به کمک درک بهتر دلایل خیانت، تقویت ارتباطات، مدیریت احساسات، پیدا کردن راه‌کار اصولی، تقویت اعتمادبه‌نفس و برنامه‌ریزی برای آینده انجام می‌شود.

دلیل اهمیت استفاده از مشاوره خیانت شوهر چیست؟

این نوع مشاوره به زن کمک می‌کند تا تمامی جوانب روابط خود با شوهرش را بررسی کند و در مورد موقعیت ایجاد شده تصمیم منطقی بگیرد. نتیجه این تصمیم می‌تواند طلاق و جدایی باشد یا فرصت جدیدی به مرد داده شود.

تعداد جلسات مشاوره خیانت شوهر چقدر است؟

تعداد جلسات این نوع مشاوره با توجه به میزان آسیب روحی که به زن وارد شده و تصمیم او برای ادامه رابطه یا جدایی از چند ماه تا یک سال متغیر است.

منابع: baltimoretherapycenter | goodtherapy

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها