شامپو ضد شپش؛ ۷ مورد از بهترین و موثرترین شامپوهای ضد شپش!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

شپش حشره موذی چسبنده‌ای است که با وجود رعایت بهداشت فردی می‌تواند از طریق استفاده از وسایل شخصی دیگران، سرایت کند. این حشره که به زندگی در لابه‌لای موهای انسان علاقه‌مند است و از خون پوست سر تغذیه می‌کند، واگیر بسیار بالایی دارد. شپش بیشتر در بین کودکان مدرسه‌ای شایع است اما اگر به موقع درمان نشود به اعضای خانواده منتقل می‌شود. استفاده از داروهای مخصوص و شامپو ضد شپش بهترین راه درمان این حشره موذی و تخم ریز آن (رشک) هستند. 

اگر فرزندتان درگیر این معضل شده اما هنوز نمی‌دانید بهترین شامپو ضد شپش برای موهای او کدام است، با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید تا شما را با شامپوهای ضد شپش بسیار قوی و طرز استفاده از آن‌ها آشنا کنیم.

کدام شامپو ضد شپش بهتر است؟

اغلب افراد وقتی متوجه شپش موهای خود یا فرزندان‌شان می‌شوند، به دنبال درمان خانگی این مشکل می‌روند. در حالی که استفاده از شامپو ضد شپش بهترین و سریع‌ترین راه‌کار برای درمان شپش و از بین بردن تخم‌های ریز آن است. 

همه شامپوهایی که در حال حاضر برای از بین بردن شپش در داروخانه‌ها موجود هستند، توسط پزشکان و متخصصان پوست و مو تایید شده‌اند. این شامپوها با کمترین عوارض تولید می‌شوند و معمولا اثربخشی آن‌ها از رو‌ش‌های طبیعی بیشتر است. 

در واقع بهترین شامپو ضد شپش بدون اینکه مو و پوست سر را تحریک کند، التهاب و خارش ناشی از این حشره موذی را برطرف می‌کند. از طرفی، با وجود اینکه شامپوهای ضد شپش آنقدر قوی هستند که می‌توانند از پس چسبندگی رشک بربیایند اما در ترکیبات آن‌ها مواد سمی و خطرناک وجود ندارد. از همین‌رو می‌توان آن‌ها را طبق دستور دکتر پوست و مو یا اطلاعات دارویی روی بسته‌بندی محصول، چندین نوبت تا ریشه‌کن شدن شپش استفاده کرد.

دیگر ویژگی‌های بهترین شامپو ضد شپش عبارت‌اند از:

  • قابل استفاده بیش از یک بار
  • دارای خاصیت ضد خارش و ضد التهاب
  • مناسب برای همه افراد به خصوص کودکان، خانم‌های باردار و شیرده
  • نابودکننده رشک‌ها (تخم شپش)
  • کاهش‌دهنده سرعت تکثیر شپش
  • عدم ایجاد خشکی زیاد در بافت مو و پوست سر
اینفوگرافیک ویژگی‌های بهترین شامپو ضد شپش
شامپوهای ضد شپش اثربخشی بالایی در نابودی این حشرات موذی دارند و به بازیابی سلامت پوست و مو کمک می‌کنند.

معرفی شامپو ضد شپش

انتخاب شامپوی مناسب برای از بین بردن شپش و رشک‌ها بسیار مهم است. در واقع اگر شامپو برای شپش به اندازه کافی قوی نباشد، این حشرات موذی به درمان مقاوم می‌شوند؛ در نتیجه سرعت تکثیر و انتقال آن‌ها افزایش می‌یابد. 

در ادامه با پنج محصول از بهترین شامپوهای ضد شپش آشنا می‌شوید:

شامپوی ضد شپش لایس فری سریتا

این شامپو با خاصیت ضد خارش و نرم‌کنندگی به راحتی آلودگی‌های ناشی از شپش و رشک را در موها و پوست سر از بین می‌برد. در واقع باید شامپو ضد شپش قوی لایس فری سریتا را یک محصول منحصربه‌فرد برای درمان شپش سر دانست. 

این محصول دارای ترکیبات گیاهی است و گزینه مناسبی برای التهاب و خارش ناشی از شپش به‌شمار می‌آید. همچنین این محصول بهترین شامپو ضد شپش برای کودکان بالای ۲ سال است که می‌توان آن را بدون نسخه پزشک تهیه کرد.

بیشتر بدانیم: راه‌های درمان سریع شپش سر + معرفی قوی‌ترین دارو

شامپو ضد شپش نیکسترین یک درصد پرمترین

تصویر شامپوی ضد شپش نیکسترین یک درصد پرمترین
شامپوی ضد شپش قوی پرمترین اثربخشی بالایی در نابودی شپش و رشک‌ها دارد.

اگر به دنبال شامپو ضد شپش خیلی قوی هستید که اثربخشی بالایی داشته باشد، این محصول گزینه بسیار مناسبی است. شامپو نیکسترین یک درصد پرمترین در ترکیبات خود ماده شیمیایی حشره‌کش و ارگانوفسفر ندارد؛ از همین‌رو می‌توان آن را برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی مناسب دانست. 

در واقع این شامپو، منافذ تنفسی شپش را مسدود می‌کند و با خفه کردن آ‌ن‌ها باعث از بین رفتن‌شان می‌شود. ترمیم موهای آسیب‌دیده و کمک به بازیابی سلامت پوست سر از دیگر ویژگی‌های مهم شامپو پرمترین  است.

شامپوی ضد شپش ساینوکر

این محصول یکی دیگر از شامپوهای ضد شپش بسیار قوی است که می‌تواند رشک (تخم چسبنده شپش)، شپش، ساس، بید و لارو را در عرض ۱۰ دقیقه از بین ببرد. شامپوی ضد شپش ساینوکر از عصاره گیاهان طبیعی تولید می‌شود؛ از همین‌رو می‌توان آن را بهترین شامپو ضد شپش در بارداری و دوران شیردهی معرفی کرد. 

همچنین این شامپو برای کودکان بالای ۶ سال گزینه مناسبی است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شامپو ساینوکر خاصیت ضد التهاب و ضد خارش آن است که باعث سلامت مو و پوست سر می‌شود.

بیشتر بدانیم: شپش سر چیست؟

شامپوی ضد شپش الیمکس

شامپو الیمکس اگر ۱۵ دقیقه روی موها و پوست سر بماند، اثربخشی بالایی در درمان شپش دارد. همچنین این شامپو با ایجاد نرمی و درخشندگی، بافت آسیب‌دیده مو را ترمیم می‌کند. اغلب افراد با یک بار استفاده از این شامپو برای همیشه از شر شپش و تخم‌های ریز چسبنده آن خلاص می‌شوند. با این حال بهتر است پس از هفت روز، مجددا موها و پوست سر را چک کنید. 

شامپو ضد شپش مو و هدلایس‌ ایگو

شامپوی ضد شپش مو و هدلایس ایگو از روغن طبیعی اکالیپتوس و رازیانه تشکیل شده که با سه نوبت (دوره ۱۴ روزه) استفاده، می‌تواند باعث از بین رفتن ۱۰۰ درصدی شپش و رشک‌ها شود. برای اثربخشی کامل، اجازه دهید این شامپو به مدت ۱۵ دقیقه روی مو و پوست سر باقی بماند.

شامپوی ضد شپش نلا

تصویر شامپو و روغن ضد شپش نلا
با خرید شامپوی ضد شپش نلا به پک کاملی برای از بین بردن شپش‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

این محصول به صورت پک کامل ارائه می‌شود که شامل شامپو، روغن، شانه مخصوص و کلاه است. برای اثربخشی شامپوی ضد شپش نلا باید ابتدا روغن آن با ترکیبات گیاهی روغن بادام شیرین، جوجوبا، زئامایس و بوگات را به مدت ۱۵ دقیقه روی سر بگذارید. 

در این حین حتما کلاه درون پک را روی موها و پوست سر قرار دهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، با شانه مخصوص موها را از سمت ریشه به نوک شانه کنید تا تخم شپش جدا شود. در نهایت موها را با شامپو شستشو دهید. شما می‌توانید برای خلاص شدن از شر شپش‌ها، این کار را در روز بعد و ۲ هفته بعدتر تکرار کنید.

شامپو ضد شپش هگور مدل آنتی لایس

شامپو هگور به دلیل داشتن دی فنوترین قدرت بالایی در از بین بردن شپش و رشک‌ها دارد؛ از همین‌رو باید اسم آن را در لیست بهترین شامپو ضد شپش قرار داد. با گذاشتن این شامپو به مدت سه تا پنج دقیقه روی موها می‌توانید بلافاصله از شر خارش پوست سر خلاص شوید. اما یادتان باشد پس از شستشوی موها با شامپو هگور حتما از شانه دندانه‌ریز استفاده کنید تا رشک‌ها از ساقه مو جدا شوند.

طرز استفاده از شامپو ضد شپش

معمولا توصیه می‌شود همراه با شامپوی ضد شپش از شانه دندانه‌ریز استفاده کنید تا تخم‌های چسبنده این حشره موذی از ساقه جدا شوند. اثرگذاری این شامپوها متناسب با حجم موهای فرد و شدت تخم‌گذاری شپش‌ها متفاوت است. 

برخی افراد با یک بار استفاده از شر شپش و رشک‌ها خلاص می‌شوند اما بعضی دیگر باید تا ۱۰ روز از شامپوی مخصوص ضد شپش استفاده کنند. اگر با یک دوره استفاده از این شامپوها متوجه شدید هنوز شپش‌ها به طور کامل از بین نرفته‌اند حتما با دکتر پوست و مو آنلاین درمانکده مشورت کنید. در صورت لزوم برای مراجعه حضوری می‌توانید نزد پزشک متخصص پوست و مو نوبت بگیرید.

به طور کلی می‌توان مراحل استفاده از شامپوی ضد شپش را شامل موارد زیر دانست:

  • ابتدا موهای خود را کاملا خیس کنید.
  • شامپو را روی تمامی قسمت‌های مو (ریشه، ساقه و نوک مو) پخش کنید.
  • شامپو ضد شپش باید ۱۵ دقیقه روی موها و پوست سر باقی بماند.
  • در این حین موها را به چهار قسمت تقسیم کرده و به کمک شانه دندانه‌ریز مخصوص، رشک‌ها (تخم شپش) را از ریشه و ساقه مو جدا کنید.
  • پس از اتمام شانه زدن، موها را خوب بشویید.
  • هشت تا ۱۰ روز بعد، مجددا از شامپوی مخصوص استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: 6 باور غلط در مورد شپش سر

شامپو ضد شپش از کجا بخریم؟

در حال حاضر تمامی داروخانه‌های معتبر، شامپوهای ضد شپش را می‌فروشند. شما می‌توانید به راحتی شامپو ضد شپش را که اغلب بدون نسخه قابل تهیه هستند را از داروخانه درمانکده به صورت آنلاین بخرید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا محصولات متنوع ضد شپش را با یکدیگر مقایسه کنید و نظر سایر کاربران را در مورد شامپوهای ضد شپش بدانید. 

همچنین در صورتی که نمی‌دانید کدام شامپو برای از بین بردن شپش موی شما یا فرزندتان بهتر است، می‌توانید از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده با بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر پوست و مو آشنا شوید و به صورت حضوری یا تلفنی مشاوره بگیرید.

بیشتر بدانیم:شامپو برای خارش سر چی خوبه؟

سوالات متداول

آیا استفاده از شامپو ضد شپش در شیردهی مجاز است؟

اغلب شامپوهای ضد شپش در ترکیبات خود مواد شیمیایی و خطرناک ندارند. طرز استفاده از این محصولات به صورت موضعی است و پس از مدت کوتاهی از روی موها شسته می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت شامپوهای ضد شپش مانند شامپوی ساینوکر در دوران شیردهی منع مصرف ندارند. با این حال بهتر است اطلاعات روی بسته‌بندی محصول را با دقت مطالعه کنید.

کدام شامپو ضد شپش برای کودکان مناسب است؟

شامپوی ضد شپش سریتا، ساینوکر و پرمترین

مهم‌ترین ویژگی شامپو ضد شپش چیست؟

شامپوهای ضد شپش باید بتوانند بدون اینکه مو و پوست سر را تحریک کنند، التهاب و خارش ناشی از این حشره موذی را از بین ببرند.

منابع: forbes | verywellfamily

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 8

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

6 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها