لیفت مژه چیست؟ آیا لیفت کردن موجب ریزش مژه‌ها می‌شود؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

داشتن مژه‌های بلند و حجیم موجب زیباتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. همین موضوع موجب شده تا امروزه تکنیک‌های مختلفی برای بلندتر کردن مژه ارائه شود. یکی از جدیدترین روش‌های زیباتر به نظر رسیدن مژه است که بدون اضافه کردن هیچ مژه اضافی و تنها با فر کردن مژه‌های فرد انجام می‌شود. اما چگونه انجام میشود و چه مزیت‌ها و عوارضی دارد؟ در این مقاله از مجله پزشکی درمانکده می‌توانید با نکاتی مهم در مورد آن آشنا شوید.

لیفت مژه چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، عملی است که با فر کردن و لیفت کردن مژه‌ها به سمت بالا موجب بلندتر و پرتر به نظر رسیده مژه‌های فرد می‌شود. درواقع این روش مژه‌ها را بلندتر نشان می‌دهد، اما نمی‌تواند به افزایش ضخامت و حجم مژه کمک کند. یکی از مزیت‌های این روش نسبت به اکستنشن مژه مصنوعی و مژه مصنوعی طبیعی بودن آن است. در این روش مژه‌های شما کاملا طبیعی هستند و تنها بلندتر از همیشه به نظر می‌رسند.

تصویر فردی که لیفت مژه انجام داده است.
لیفت مژه یک روش ساده و سریع برای بلندتر به نظر رسیدن مژه‌های طبیعی است.

بیشتر بخوانید: فواید چسب لیفت بینی چیست؟

مراحل لیفت مژه

درست مانند اکستنشن مژه، برای آن نیز باید به یک متخصص زیبایی باتجربه مراجعه کنید. مراحل آن نسبتاً ساده است و در مجموع حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. در ادامه می‌توانید با مراحل لیفت مژه آشنا شوید.

  • ابتدا تکنسین مژه‌های شما را کاملا تمیز می‌کند.
  • سپس یک قالب سیلیکونی روی پلک شما قرار می‌گیرد. در این مرحله مژه‌ها به چسب مخصوصی آغشته می‌شوند و روی قالب سیلیکونی قرار می‌گیرند.
  • بعد از آغشته کردن مژه به چسب، مژه‌ها به سمت بالا شانه می‌شوند و مرتب می‌شوند. این کار به جدا کردن مژه‌ها از هم کمک می‌کند.
  • سپس یک لوسیون نرم‌کننده مخصوص برای لیفتینگ روی مژه‌ها اعمال می‌شود و حدود 5 تا 15 دقیقه می‌ماند.
  • بعد از لوسیون تکنسین از یک محلول تثبیت‌کننده روی مژه‌ها استفاده می‌کند.
  • درنهایت یک روغن مخصوص کراتینه که در آن کراتین، آلوئه ورا، روغن سیاهدانه و گلیسیرین وجود دارد، برای آبرسانی و نرم کردن مژه‌ها استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از لیفت مژه

بعد از آن باید برای چند روز مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. در ادامه می‌توانید با مراقبت‌های بعد از آن آشنا شوید.

  • تا 24 ساعت پس از لیفت کردن مژه‌ها نباید آن‌ها را خیس کنید.
  • بعد از 48 ساعت می‌توانید به حمام بروید یا مژه‌ها را بشویید.
  • تا 24 ساعت به‌هیچ‌عنوان به مژه‌های خود دست نزنید.
  • اگر مژه‌های خود را لیفت کرده‌اید، به‌هیچ‌عنوان از محصولات شوینده قوی و پاک‌کننده‌های روغنی برای چشم خود استفاده نکنید.

بیشتر بدانید: علت ریزش مژه چیست؟

  • تا 24 ساعت از آرایش کردن چشم‌ها اجتناب کنید.
  • اگر مژه‌های خود را لیفت کرده‌اید نباید از ریمل استفاده کنید.
  • استفاده از روغن کرچک یا روغن نارگیل موجب از بین رفتن مواد لیفت و صاف شدن مژه‌ها می‌شود.
  • بعد از لیفت مژه از بخور دادن صورت و رفتن به سونا و استخر اجتناب کنید.
  • برای افزایش ماندگاری لیفت پس از چند روز می‌توانید هر روز مژه‌ها را شانه بزنید و مرتب کنید.

لیفت مژه چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری آن در اکثر مواقع به جنس مواد استفاده شده و مراقبت‌هایی که فرد بعد از لیفت انجام می‌دهد، بستگی دارد. به‌طورکلی لیفت مژه حدود 4 تا 6 هفته دوام دارد و بعد از آن نیاز به ترمیم دارد.

مزایای لیفت مژه

لیفت مژه مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

در صورت لزوم می توانید با دکتر پوست و مو زیبایی آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

اینفوگرافی مزیت‌های لیفت مژه
از مهم‌ترین مزایای لیفت مژه می‌توان به بلند شدن مژه‌ها، عدم نیاز به نگهداری خاص و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت چسب لیفت بینی اصل و تقلبی چیست؟

بلند کردن مژه‌ها

با مژه‌های طبیعی شما سر و کار دارد و موجب می‌شود مژه‌های خودتان بلندتر به نظر برسد. بعد از لیفت مژه دیگر نیازی به استفاده از ریمل یا مژه مصنوعی ندارید و می‌توانید از مژه‌های طبیعی خودتان لذت ببرید.

عدم نیاز به نگهداری خاص

برخلاف اکستنشن مژه، نیاز به نگهداری خاصی ندارد. بعد از لیفت کردن مژه‌ها لازم نیست نگران دست زدن به آن‌ها یا خیس شدن مژه‌هایتان باشید.

مقرون به صرفه

اغلب مقرون به صرفه‌تر از اکستنشن مژه است و از همین رو یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال بلند کردن مژه‌های خود با بودجه مناسب هستند.

اجرای سریع

یک روش سریع و آسان است که معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. از همین رو می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

بیشتر بدانید: گل مژه چیست؟

کم عارضه بودن

اگر به روشی درست و اصولی و توسط فردی باتجربه و متخصص انجام شود، معمولا مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. درواقع لیفت کردن یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های زیبایی مژه است که می‌توانید در سالن‌های تخصصی انجام دهید.

عوارض لیفت مژه

لیفت مژه یک روش ایمن و کم عارضه برای زیباتر کردن مژه‌های شما است. اما به هر حال ممکن است فرد به مواد شیمیایی مورد استفاده در لیفت حساسیت نشان دهد. به علاوه یکی دیگر از خطرات لیفت مژه مربوط به ناشی بودن تکنسین است. در ادامه به شما می‌گوییم که لیفت مژه چه عوارضی دارد.

  • یکی از نگرانی‌های اصلی لیفت مژه، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک است. در بسیاری از مواقع، افراد ممکن است به عطرها یا مواد شیمیایی به کار رفته در لیفت مژه حساسیت داشته باشند. در این شرایط ممکن است فرد علائمی مثل قرمزی، تورم و بثورات پوستی را تجربه کند.
  • به خاطر داشته باشید که در لیفت از مواد شیمیایی استفاده می‌شود و از همین رو درست مثل رنگ مو اگر بیش از حد تکرار شود، می‌تواند مضر باشد. بهتر است تنها گاهی مواقع و به صورت پراکنده از این روش برای زیبایی مژه‌های خود استفاده کنید.
  • افزایش خطر بیماری‌های چشمی در افرادی که لیفت مژه انجام می‌دهند بیشتر است. از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است بعد از لیفت با آن مواجه شوید، التهاب پلک یا بلفاریت است.
  • در صوری که مراحل لیفت با دقت انجام نشود، ممکن است فرد را در معرض عفونت قرار دهید.

بیشتر بخوانید:مزایای کاشت مژه

تفاوت لیفت و لمینت مژه

بهتر است بدانید که مراحل لیفت و لمینت مژه کمی با هم متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی نیز دارند. به منظور ایجاد فر روی مژه‌ها و بلندتر به نظر رسیدن آن‌ها انجام می‌شود. درحالی‌که لمینت مژه موجب پرپشت شدن و مشکی شدن مژه‌ها می‌شود. درواقع در لمینت مژه، از کراتینه، ویتامینه و رنگ کردن مژه‌ها استفاده می‌شود و از همین رو مژه‌ها سیاه‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌رسند.

لیفت مژه باعث ریزش میشود؟

اگر با مواد اولیه درجه یک و به دست فردی متخصص و باتجربه انجام شود، عوارض خاصی ندارد و هیچ آسیبی به مزه‌ها وارد نمی‌کند. در صورتی که همه موارد در زمان آن رعایت شوند، این روش سبب ریزش مژه‌ها نخواهد شد. اما از آنجایی که برای آن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، بهتر است از آن با فاصله استفاده کنید.

آیا لیفت مژه در خانه امکان‌پذیر است؟

شاید آن ظاهرا ساده به نظر برسد، اما بهتر است برای این کار به یک متخصص مراجعه کنید. تجربه زیاد و استفاده از مواد اولیه درجه یک و دقت کافی موجب می‌شود تا شما با کمترین عوارض انجام شود. به علاوه آن روشی است که باید فرد دیگری برای شما انجام دهد و شما خودتان قادر به انجام دادن آن روی چشم‌هایتان نخواهید بود، بنابراین بهتر است فکر لیفت کردن مژه در خانه را از سرتان بیرون کنید.

تصویر فردی که در حال لیفت کردن مژه در سالن است.
لیفت مژه یک کار تخصصی است و باید به دست یک تکنسین باتجربه در سالن‌های مجهز انجام شود.

چگونه لیفت مژه را ریموو کنیم؟

برای پاک کردن آن می‌توانید مقدار کمی وازلین به پایه مژه‌های خود بزنید. سپس 5 دقیقه صبر کنید . بعد مژه‌ها را به سمت پایین شانه کنید تا مواد لیفت پاک شوند. در انتها با کمک یک پد پنبه‌ای تمیز چشم‌ها را پاک کنید تا مواد لیفت و وازلین از روی مزه شما تمیز شود.

چه افرادی نباید از لیفت مژه استفاده کنند؟

افرادی که به بیماری‌های چشمی و آلرژی مبتلا هستند، نباید مژه‌های خود را لیفت کنند. از طرف دیگر این روش برای خانم‌های باردار و شیرده مناسب نیست. در ادامه می‌توانید با لیست افرادی که نباید از آن استفاده کنند، آشنا شوید.

اینفوگرافی افرادی که نباید از لیفت مژه استفاده کنند.
افرادی که سابقه حساسیت و آلرژی دارند، بیماران پوستی و خانم‌های باردار و شیرده نباید از لیفت مژه استفاده کنند.
  • افرادی که سابقه آلرژی و حساسیت‌های پوستی دارند.
  • افرادی که به بیماری‌های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس مبتلا هستند.
  • کسانی که به عفونت های چشمی مبتلا هستند.
  • افرادی که در 6 ماه گذشته عمل جراحی چشم انجام داده اند.
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که به سندروم خشکی چشم مبتلا هستند.
  • افرادی که از داروهای خاص یا قطره‌های چشمی استفاده می‌کنند.

سخن نهایی

شاید ظاهر زیبایی به چشم‌های شما ببخشد، اما به هر حال برای انجام این روش از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. اگر بعد از آن دچار خارش و سوزش چشم شدید و یا عوارض خاصی را تجربه می‌کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر به صورت حضوری و غیرحضوری با یکی از متخصصان پوست یا پزشکان عمومی درمانکده ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا لیفت مژه در دوران پریودی مجاز است؟

به‌طورکلی در دوران پریودی هورمون‌ها از حالت متعادل خارج می‌شوند و به همین دلیل توصیه می‌شود که در روزهای اول از رنگ کردن یا قرار دادن مواد روی موها و مژه‌ها اجتناب کنید. اما آن به تنهایی هیچ مشکلی در این دوران ایجاد نمی‌کند و در صورت تمایل می‌توانید این کار را در دوران قاعدگی نیز انجام دهید.

مواد لیفت مژه چیست؟

برای آن از چند ماده شیمیایی مخصوص استفاده می‌شود. چسب مژه، لوسیون پرم (Perm lotion)، محلول تثبیت‌کننده و در برخی مواقع رنگ. استفاده از روغن‌های مخصوص بعد از لیفت نیز موجب افزایش نرمی و لطافت مژه‌ها می‌شود و از ضخیم شدن تار مژه جلوگیری می‌کند.

لیفت مژه با مای لمینیشن چیست؟

مای لمینیشن یک برند معتبر برای انجام آن است که بسیاری از تکنسین‌ها از این مواد برای لیفت و لمینت کردن مژه‌ها استفاده می‌کنند.

منابع: clevelandclinic، healthline، byrdie

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد رای‌ها 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها