چسب لیفت بینی؛ بدون عمل بینی رو لیفت کن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

چسب لیفت بینی یک ابزار غیر جراحی و فوری برای لیفت‌بینی است که می‌تواند مشکلات ظاهری بینی استخوانی، گوشتی و قوزدار را برطرف کند. این چسب‌های بینی کم‌خطر هستند و معمولا هیچ عوارضی نخواهند داشت.

در دنیای امروز که زیبایی بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد، لیفت‌بینی به خوبی جایگزین جراحی بینی شده است. هرچند نمی‌توان از لیفت‌بینی انتظار تغییرات چشمگیر جراحی را داشت، اما اگر شما از عمل می‌ترسید یا قصد ایجاد تغییر زیادی ندارید، لیفت‌بینی گزینه مناسبی است. 

چسب لیفت بینی از ابزار پرطرفدار این روش به‌شمار می‌آید که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، تغییرات مورد نظر را روی بینی شما اعمال کند. بنابراین اگر برای جشن یا مهمانی مهمی دعوت شده‌اید و می‌خواهید بینی خوش‌فرم‌تری داشته باشید، بهترین راه‌حل استفاده از چسب لیفت بینی است. 

تا انتهای این مقاله از اگر شما هم به دنبال درمان افتادگی سینه‌های خود هستید و می‌خواهید با سفت شدن بافت آن فرم بهتری ایجاد کنید، تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید که انواع، فواید و عوارض لیفت سینه را بررسی می‌کنیم.

همراه ما باشید تا با این محصول کاربردی و پرطرفدار لیفت‌بینی بیشتر آشنا شوید.

چسب لیفت بینی چیست؟

چسب لیفت بینی نامرئی و بی‌رنگ است که به لیفت یا بالا کشیدن بینی کمک می‌کند. در واقع با قرار گرفتن این نوع چسب نواری روی بینی به جمع شدن آن کمک می‌شود اما اصلا قابل مشاهده نیست. البته منظور ما از چسب لیفت‌بینی همان چسب‌های مخصوص پس از جراحی بینی نیست. 

این نوع چسب‌ها ضدآلرژی هستند. جالب است بدانید استفاده از چسب لیفت بینی با آرایش امکان‌پذیر خواهد بود. شما می‌توانید به‌راحتی پس از نصب چسب مخصوص روی صورت و بینی خود کرم پودر یا محصولات آرایشی دیگر استفاده کنید.

تصویر بینی لیفت‌شده با چسب قبل و بعد
چسب لیفت‌بینی بیشتر جنبه آرایشی دارد و به کوچکتر دیده شدن بینی کمک می‌کند.

خوب است بدانید چسب لیفت‌بینی می‌تواند ایرادات ظاهری بینی را در کوتاه‌ترین زمان با تغییرات جزئی برطرف کند. اما اگر به دنبال تغییرات چشمگیر و دائمی هستید، می‌توانید به کمک سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده جهت رزرو وقت معاینه نزد بهترین متخصصین زیبایی یا دکتر جراح بینی باتجربه اقدام کنید.

آیا چسب لیفت بینی تاثیر دارد؟

این نوع چسب بینی به لیفت‌کننده فوری معروف است. به این معنی که اگر شما برای یک مهمانی مهم می‌خواهید تغییری در فرم بینی خود ایجاد کنید، چسب لیفت‌بینی گزینه مناسبی خواهد بود. زیرا این نوع چسب‌ها تاثیر کوتاه‌مدت حداکثر ۲ تا سه روز دارند. 

بنابراین می‌توان گفت چسب‌های لیفت‌بینی برای برطرف کردن  ایرادات ظاهری و جزئی بینی در کوتاه‌ترین زمان ایده‌آل خواهند بود. اما اگر به دنبال تغییرات چشمگیر دائمی هستید حتما با یک پزشک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: انواع روش‌های لیفت بینی

انواع چسب لیفت بینی را بشناسید!

این چسب لیفت‌کننده نه تنها برای بینی بلکه سایر نواحی صورت و گردن کاربرد دارد. یکی از مهمترین کاربردهای آن استفاده برای انواع بینی با فرم‌های مختلف است.

اینفوگرافیک کاربرد چسب لیفت‌بینی
چسب‌های لیفت‌بینی که از پلیمرهایی مانند لاتکس، پلی‌اتیلن، سیلیکون و الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، برای رفع چین‌و‌چرک گردن، بینی و صورت کاربرد دارند.

کاربرد آن برای بینی شامل موارد زیر می‌شود:

چسب لیفت بینی برای بینی گوشتی

همان‌طور که می‌دانید جراحی بینی گوشتی ریسک بالایی دارد. احتمال برگشت بینی به حالت اولیه پس از جراحی بسیار زیادی است. از همین‌رو بینی‌های گوشتی بهترین گزینه برای استفاده چسب لیفت بینی هستند. 

چسباندن این نوع چسب زیر بینی گوشتی برای بالا کشیدن آن موجب جمع شدن بینی و کوچک‌تر به‌نظر رسیدن آن می‌شود. تغییرات ایجاد شده محسوس هستند اما نباید انتظار تغییر بسیار زیادی داشته باشید. 

در صورت تمایل برای تغییر زیاد می‌توانید از پزشک متخصص زیبایی درمانکده برای عمل زیبایی بینی مشاوره دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: انواع فیلر بینی

چسب لیفت بینی برای بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی اکثرا دارای افتادگی نوک و برجستگی روی پل بینی هستند. چسب لیفت‌بینی می‌تواند به آسانی با بالا کشیدن نوک بینی تعادل مناسبی بین برجستگی و سطح بینی ایجاد کند. 

اما این امر زمانی موثر خواهد بود که برجستگی روی پل بینی شما کوچک باشد تا با بالا رفتن نوک بینی بعد از استفاده چسب لیفت‌کننده صاف‌تر به‌نظر برسد. درواقع این نوع چسب برای بینی‌هایی با قوز شدید مناسب نیست. بهترین گزینه برای برجستگی زیاد تیغه بینی جراحی زیبایی بینی یا تزریق فیلر است.

چسب لیفت بینی برای بینی عمل شده

اگر به تازگی عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی (Rhinoplasty) داشته‌اید، چسب لیفت‌بینی می‌تواند تاثیر موقتی داشته باشد. درواقع این نوع چسب برای مدت کوتاهی شکل بینی را بهبود می‌دهد اما تاثیر دائمی نخواهد داشت.

 این روش می‌تواند در مواقعی که شکل نهایی بینی پس از جراحی هنوز تثبیت نشده یا نیاز به اصلاح کوچکی دارد، مفید باشد. با این حال بهتر است پس از عمل زیبایی‌بینی خودسرانه از چسب لیفتینگ بینی استفاده نکنید. مشورت با جراح پلاستیک کمک می‌کند بهترین راهکار در مورد تغییر شکل بینی با در نظر گرفتن جوانب پزشکی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش لیفت صورت

فواید چسب لیفت بینی چیست؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده چسب لیفت بینی به چه دردی میخوره باید بگوییم این ابزار لیفتینگ‌ بینی علاوه‌بر بالا کشیدن آن موجب برطرف کردن چین‌وچروک می‌شود.

دیگر مزایای استفاده از چسب‌های لیفتینگ بینی عبارت‌اند از:

  • بینی را بالا می‌کشد و به کوچکتر دیده شدن آن کمک می‌کند.
  • یک روش غیرتهاجمی است.
  • هیچ کدام از عوارض و مراقبت‌های جراحی زیبایی بینی را ندارد.
  • قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر روش‌های لیفتینگ بینی دارد.
  • این نوع چسب‌های لیفت‌کننده ضد آلرژی هستند و حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کنند.
  • اگر شما از نتیجه آن راضی نبودید می‌توانید چسب را بردارید.
  • برای انواع فرم‌های بینی مخصوصا بینی گوشتی کاربردی است.
اینفوگرافیک فواید چسب لیفت‌بینی
چسب‌های لیفت‌بینی بی‌رنگ، نامرئی و ضدآلرژی هستند.

چسب لیفت بینی از کجا بخریم؟

اگر احساس می‌کنید ایرادات ظاهری بینی شما با این روش برطرف می‌شود اما مطمئن نیستید، می‌توانید ابتدا از پزشک متخصص زیبایی در خصوص نوع و میزان اثرگذاری آن مشورت بگیرید. با این حال چسب لیفت بینی در داروخانه یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود است.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌های بعد از لیفت مژه

آموزش چسب لیفت بینی

استفاده از این ابزار لیفتینگ بینی بسیار ساده است و شما به تنهایی می‌توانید از آن بهره ببرید. قبل از این‌که بدانیم چسب لیفت بینی را چگونه بزنیم باید نکات زیر را رعایت کنیم:

  • برای پاکسازی پوست از چربی و آلودگی، ابتدا سطح آن را با آب و صابون بشویید.
  • سپس سطح پوست صورت با با حوله تمیز خشک کنید تا مرطوب نباشد.
  • پنبه آغشته به الکل را قبل از شروع فرآیند لیفتینگ روی بینی خود بمالید.
  • اگر چسب بینی شما پهن است می‌توانید آن را از طول قیچی کنید.

طرز استفاده از چسب لیفت بینی

نحوه استفاده از این چسب‌های مخصوص لیفتینگ بینی دشوار نیست. شما باید بر اساس طول بینی خود چسب را به اندازه ۶ یا هفت سانتی‌متر ببرید. دقت کنید وسط چسب روی نوک بینی شما قرار بگیرد، سپس دو طرف آن را به آرامی بالا بکشید و روی بینی بچسبانید. 

نکته مهم توجه به میزان کشیدن دو طرف چسب است. اگر شدت آن زیاد باشد روی پوست بینی شما چروک ایجاد می‌شود و در صورت کشش بسیار ناچیز اثرگذاری مناسبی نخواهد داشت. با رعایت صحیح تمامی این نکات و تداوم آن چسب لیفت‌ بینی‌ شما علاوه‌بر بالا کشیدن بینی موجب تغییر کوچکی در سایز آن می‌شود. بهتر است بانوان برای پوشاندن این چسب از محصولات آرایشی استفاده کنند تا قابل مشاهده نباشد.

عوارض چسب لیفت بینی

شایع‌ترین عارضه این نوع چسب‌های لیفت‌کننده بینی ایجاد حساسیت پوستی است که به صورت تحریک پوست و قرمزی بروز پیدا می‌کند. پوست صورت و بینی برخی افراد به چسب لیفت‌بینی واکنش نشان می‌دهد که دلیل آن می‌تواند حساس بودن پوست باشد. 

البته هنوز اثر این روش لیفتینگ بینی در بلندمدت بررسی نشده و نمی‌توان به‌طور قطعی گفت با استفاده مداوم هیچ عوارضی ایجاد نمی‌شود. از همین‌رو بهتر است آن را تنها در مواقع خاص استفاده کنید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوره تلفنی دکتر پوست و مو مشورت کنید.

برخی از احتمالات که متخصص پوست آن را عوارض چسب لیفت بینی می‌دانند، عبارت‌اند از:

  • کشیدگی پوست 
  • افزایش احتمال افتادگی بینی در بلندمدت
  • سرعت بخشیدن به ایجاد علائم پیری روی بینی

بیشتر بخوانید: لیفت شقیقه چگونه انجام میشود؟

تفاوت چسب لیفت بینی اصل و تقلبی چیست؟

اصل یا تقلبی بودن این چسب‌های لیفتینگ بینی نقش مهمی بر میزان اثرگذاری ایفا می‌کند. از طرفی چسب‌های لیفت‌بینی اصل ظاهر زیباتری دارند و به‌دلیل بی‌رنگ بودن احتمال دیده شدن آن‌ها بسیار کم است. 

اما چسب‌های تقلبی نامرئی نیستند و نمی‌توان انتظار کارایی درستی از آن‌ها داشت. شاید نوع فیک و تقلبی چسب لیفت بینی قیمت پایین‌تری داشته باشد اما لازم به ذکر است احتمال بروز حساسیت پوستی و آسیب به بافت بینی در این نوع چسب‌ها بسیار بالاست.

چسب لیفت بینی در یک نگاه

چسب لیفت‌بینی می‌تواند در مواقعی که می‌خواهید برای یک جشن یا مهمانی مهم تغییراتی در بینی خود ایجاد کنید، مفید باشد. این تغییرات دائمی نیستند و بهتر است چسب فقط در مواقع ضروری استفاده شود. با این حال شما می‌توانید با محصولات آرایشی آن را بپوشانید به طوری‌که اصلا دیده نمی‌شوند. 

ما در این مقاله از مجله درمانکده شما را با طرز استفاده چسب لیفت‌کننده بینی، فواید و عوارض آن آشنا کردیم. شما تاکنون از این روش برای بالا کشیدن بینی خود استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا چسب لیفت بینی آن را کوچک می‌کند؟

این چسب با ایجاد فشار در دو طرف بینی و کمک به جمع شدن آن باعث کوچکتر دیده شدن بینی شما می‌شود.

چسب لیفت‌بینی دائمی است؟

خیر. این روش غیر جراحی است و نمی‌تواند اثرات دائمی ایجاد کند. شما باید پس از چند ساعت استفاده آن را از روی بینی خود بردارید.

چه مدت می‌توان از چسب لیفت‌ بینی استفاده کرد؟

بهتر است برای جلوگیری از حساسیت پوستی این چسب را بیشتر از هشت ساعت روی بینی نگذارید.

منبع: beautyanswered | lovetoknowhealth

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

3 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها