لیفت صورت چگونه انجام می شود؟ + 5 روش انجام لیفت صورت

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

لیفت صورت (Face Lift) یک تکنیک زیبایی است که با برداشتن پوست اضافی، از بین بردن چین‌وچروک و سفت کردن بافت صورت به جوان‌سازی آن کمک می‌کند. شما با انجام لیفت‌صورت می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به‌نظر برسید.

شادابی و جوانی پوست یکی از دغدغه‌های اصلی زنان و مردان در جوامع مدرن محسوب می‌شود. معمولا با افزایش سن، پوست صورت خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که نتیجه آن افتادگی و چین‌وچروک است. لیفت صورت یکی از تکنیک‌های جوان‌سازی و بازگرداندن طراوت به صورت شماست. 

این تکنیک معمولا با روش‌های مختلفی بر روی دو سوم پایینی صورت منتهی به گردن انجام می‌شود. اگر شما هم از روش‌های سنتی برای رفع چین‌وچروک خسته شده‌اید، با ما تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید که می‌خواهیم بررسی کنیم لیفت صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت به معنی بالا کشیدن پوست برای جوان‌تر به نظر رسیدن و برگشت شادابی آن است. در طول این فرایند پوست صورت از قسمت گونه، گردن و بخشی از پیشانی به سمت بالا کشیده خواهد شد. بدین ترتیب چین و چروک‌های آن نواحی به‌طور کامل صاف می‌شوند و پوست صورت دوباره سفتی خود را به دست می‌آورد. عمل لیفتینگ بدون باقی گذاشتن جای بخیه روی صورت انجام می‌شود، زیرا آن‌ها کاملا جذب صورت خواهند شد.

تصویر پزشک در حال معاینه صورت
انتخاب یک پزشک با تجربه و ماهر دارای تخصص پوست و زیبایی به انجام لیفت‌صورت با کیفیت کمک می‌کند.

خوب است بدانید لیفت صورت می‌تواند برای جوان‌سازی، شادابی و طراوت پوست صورت خانم‌ها و آقایان مورد استفاده قرار بگیرد. از همین‌رو باید آن را یک تکنیک موثر اما حساس دانست که بهتر است حتما زیر نظر متخصص انجام شود. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی تخصصی از خدمات درمانکده مانند مشاوره تلفنی با دکتر متخصص پوست و زیبایی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: پروتز لب چگونه انجام می‌شود؟

بهترین روش لیفت صورت کدام است؟

این تکنیک زیبایی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک بر اساس نیاز شما و متناسب با فرم صورت انتخاب خواهند شد. به‌طور کلی روش انجام لیفتینگ صورت به شکل دائمی یا موقت است. روش دائمی این تکنیک به لیفت صورت با جراحی معروف شده که پوست اضافی ناشی از چین‌وچروک و افتادگی به‌طور کامل برداشته خواهد شد. اما در روش موقت با وجود تغییرات مشابه باید هر 6 ماه یا یک سال برای ترمیم مجدد به پزشک مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین روش لیفتینگ بهتر است با انواع آن در ادامه آشنا شوید.

در صورت لزوم می توانید با دکتر پوست و مو آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

انواع لیفتینگ صورت

تکنیک زیبایی لیفتینگ برای پوست صورت سال‌های زیادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر با پیشرفت فناوری و نوآوری‌های به‌روز انواع مختلفی از صافی پوست روی کار آمده است که دیگر تمرکز آن‌ها فقط بر روی سفتی پوست نیست، بلکه به حفظ فرم و ویژگی صورت هم توجه ویژه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: عوارض پروتز لب با تزریق چربی

اینفوگرافیک انواع لیفت‌صورت
لیفتینگ صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که باید زیر نظر پزشک متخصص متناسب با شدت، عمق و نوع چین‌وچروک‌ها انتخاب شود.

1. لیفت صورت با نخ

در این روش نخ مخصوص دارای گره و قلاب‌های متعددی است که به بالا کشیدن افتادگی پوست کمک می‌کنند. پزشک نخ مخصوص را از سطح پوست عبور می‌دهد و با کشیدن آن باعث برطرف شدن چین و چروک خواهد شد. 

بیشتر بدانید: علت منافذ باز پوست چیست؟

این روش کمتر تهاجمی است و نیاز به بیهوشی ندارد. شما مقدار مشخصی بی‌حسی در ناحیه مورد نظر دریافت می‌کنید، سپس می‌توانید نتایج و فرآیند لیفتینگ را در حین انجام مشاهده کنید. لیفتینگ با نخ یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت برای خط خنده است. اگر دارای خط خنده عمیق هستید با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی برای انجام این نوع لیفتینگ مشورت کنید.

2. لیفت صورت بدون جراحی

تا همین چند سال گذشته لیفتینگ بدون جراحی معنایی نداشت و اگر شما قصد از بین بردن چین و چروک صورت خود را داشتید باید آن را به صورت کامل و در اتاق عمل انجام می‌دادید. اما در حال حاضر به لطفا انواع مختلف روش‌های لیفت‌صورت می‌توان گزینه‌های بدون جراحی مانند بوتاکس صورت، فیلرهای صورت و اولتراپی را امتحان کرد. این روش بدون برش انجام می‌شود و ریسک وجود اسکار پوست بعد از لیفت را کاهش می‌دهد.

3. لیفت صورت با لیزر

یکی‌دیگر از روش‌های لیفتینگ بدون جراحی انجام آن با لیزر یا روش اندولیفت است. در این روش شما به بیهوشی نیازی ندارید و لازم نیست نگران جای زخم یا اسکار ناشی از لیفت باشید. در روش اندولیفت لیزر با طول موج 1470 نانومتر بر بافت‌های زیرین پوست وارد می‌شود تا با حذف سلول‌های چربی به تحریک فیبرهای کلاژن پوست کمک کند. اگر شما از جراحی و اتاق عمل می‌ترسید این تکنیک  بهترین روش لیفت صورت به‌شمار می‌آید. از دیگر مزایای اندولیفت با روش لیزر میتوان به لیفت صورت برای جای جوش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: انواع چسب لیفت بینی را بشناسید!

4. لیفت صورت با دستگاه

اگر روش غیرتهاجمی و بدون جراحی را برای بالا کشیدن پوست صورت خود انتخاب کرده‌اید، به ابزار و دستگاهی برای انجام این کار نیاز دارید. در حال حاضر دستگاه‌های زیادی برای لیفتینگ وجود دارند که هدف آن‌ها جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک است. 

آن‌ها عبارتند از:

  • دستگاه هایفوتراپی
  • دستگاه رادیوفرکانسی
  • دستگاه کربوکسی تراپی
  • دستگاه میکرودرم ابریژن

بیشتر بدانید: چه غذاهایی باعث خارش پوست می شود؟

5. لیفت صورت با جراحی

لیفتینگ با عمل جراحی یک روش تهاجمی اما با ماندگاری دائمی است. این روش جوان‌سازی پوست صورت در اتاق عمل و با بیهوشی کامل انجام می‌شود. در حین جراحی پزشک چربی‌های اضافی را در قسمتهای چین‌وچروک و افتاده پوست صورت برمی‌دارد و همزمان باعث بالا کشیدن  پوست صورت و گردن خواهد شد.

این روش حدود 10 تا 15 بر روی پوست صورت شما ماندگار است و معمولا برای افراد 50 تا 65 سال با چروک‌های عمیق توصیه می‌شود.

لیفت صورت در منزل چگونه است؟

یکی‌دیگر از روش‌های پرطرفدار برای رفع چین‌وچروک و جوان‌سازی مخصوصا بین خانم‌ها استفاده از دستگاه لیفت صورت خانگی است. روش کار با این دستگاه ساده است و می‌توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید. 

البته باید بدانید دستگاه خانگی لیفتینگ قدرتی متوسطی دارد و شاید روش بسیار موثر در جوان‌سازی پوست به‌شمار نیاید. در کنار این دستگاه می‌توان برخی روش‌های ساده و طبیعی را نوعی لیفت صورت در منزل دانست. آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ماسک خاک رس
  2. ماسک سفیده تخم‌مرغ
  3. ماسک خیار و آلوئه‌ورا
  4. قالب یخ با عصاره خیار و گلاب
  5. روتین پوستی خانگی با صابون لیفت
  6. لیفتینگ پوست صورت با سرم مخصوص

بیشتر بدانید: لک صورت نشانه چیست؟

اینفوگرافیک لیفت صورت به روش طبیعی و خانگی
اگر شدت چین و چروک صورتتان عمیق نیست، می‌توانید از روش لیفتینگ صورت در منزل استفاده کنید.

استفاده از این روش‌های خانگی لیفتینگ می‌تواند به لیفت صورت برای جای جوش کمک کند. زیرا هر یک از آن‌ها روشی موثر برای از بردن جوش، آکنه، تیرگی و لک‌های پوست صورت محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید: لیفت شقیقه با جراحی چقدر ماندگاری دارد؟

چگونه لیفت صورت برای چاقی آن کمک می‌کند؟

لیفت با نخ یکی از روش‌های رفع لاغری صورت است. درواقع در این روش با کشیدن پوست و الاستیسیته آن فرایند کلاژن‌سازی پوست تحریک شده و منجر به جوان‌سازی صورت می‌شود. 

اگر شما برای تحریک کلاژن پوست خود و رفع لاغری آن از روش لیفت صورت برای چاقی استفاده کنید به تدریج متوجه حجم‌گیری و سفتی پوست خواهید شد.

بیشتر بدانید: تزریق چربی به صورت؛ مزایا و عوارض این روش

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری این عمل زیبایی به عوامل مختلفی مانند نوع نخ، تکنیک اجرایی، واکنش بدن و نحوه مراقبت از انجام آن بستگی دارد. در این روش پزشک تنها چند میلی‌متر پوست صورت را با نخ می‌کشد که با وجود تاثیر چشمگیر اما می‌توان گفت اثرگذاری آن مانند لیفت صورت با جراحی نیست. 

اما به‌طور کلی ماندگاری لیفت صورت با نخ حدودی 1 تا 2 سال است. بنابراین اگر افتادگی پوست شما شدید نیست و پزشک تشخیص داد هنوز روند کلاژن‌سازی به‌طور کامل قطع نشده، می‌توانید از روش لیفتینگ با نخ استفاده کنید.

لیفت صورت در یک نگاه

این‌روزها روش‌های جوان‌سازی صورت و رفع چین‌وچروک طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از روش‌های جوان‌سازی که موجب تولد دوباره پوست می‌شود، لیفت صورت است که همزمان باعث طراوت و شادابی گردن هم خواهد شد. 

اما این تکنیک با متدهای مختلفی انجام می‌شود که تنها یک پزشک متخصص پوست و زیبایی می‌تواند بهترین گزینه را متناسب با نوع پوست، شدت چین‌وچروک و عمق آن‌ها انتخاب کند. شما تاکنون از کدام روش لیفت‌صورت برای جوان‌سازی استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در این مقاله از مجله درمانکده به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید: پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

سوالات متداول

کدام لیفت صورت برای جای جوش و خط خنده مناسب است؟

شما می‌توانید به کمک لیفت با نخ خط خنده و جای جوش را از بین ببرید. همچنین لیفتینگ با لیزر هم روش مناسبی برای برطرف کردن جای جوش و آکنه محسوب می‌شود.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

این تکنیک زیبایی باعث کشیده شدن چند میلی‌متر از پوست شما می‌شود و تاثیرات آن از لیفتینگ با جراحی کمتر است. اما به‌طور کلی برای افرادی که کاملا کلاژن سازی پوست صورت خود را از دست نداده‌اند حدود 1 تا 2 سال ماندگاری دارد.

مزایای لیفت صورت چیست؟

جوان‌سازی و زیبایی پوست، از بین بردن کامل چین و چروک صورت، سفتی پوست صورت، امکان انتخاب روش تهاجمی یا غیرتهاجمی

منبع: clevelandclinic | healthline

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 21

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

4 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها