لیفت بینی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ مزایا و معایب آن چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

لیفت بینی (Nose Lift) یک روش غیرجراحی برای از بین بردن مشکلات ظاهری آن است. اگر بینی شما قوز دارد یا نوک بینی دچار افتادگی است می‌توانید از لیفت‌بینی استفاده کنید. همچنین برای برطرف کردن ایرادات ظاهری پس از عمل بینی هم کاربرد دارد.

در حال حاضر لیفت بینی یکی از مدرن‌ترین روش‌های اصلاح مشکلات ظاهری برای این ناحیه محسوب می‌شود. البته این روش شاید برای همه با نتایج مطلوبی همراه نباشد اما در خیلی از موارد نسبت به روش‌های دیگر بهترین گزینه خواهد بود. 

لیفت‌بینی با روش‌های مختلفی انجام خواهد شد که برخی از آن‌ها می‌توانند برای بینی‌های گوشتی یک معجزه شگفت‌انگیز باشند. اگر شما از جراحی می‌ترسید یا ایرادات ظاهری بینی‌تان آن‌قدر شدید نیست، می‌توانید با یک دکتر متخصص زیبایی ماهر و باتجربه برای انجام چگونگی لیفت بینی مشورت کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله درمانکده شما را بیشتر با انواع، مزایا و معایب لیفتینگ بینی آشنا کنیم.

لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی یک روش غیر جراحی است که عوارض بسیار کمتری نسبت به تکنیک جراحی دارد. لیفتینگ بینی بدون بیهوشی تنها با مقدار مشخصی بی‌حسی برای ترمیم افتادگی نوک‌بینی، قوز بینی و عدم تقارن پره‌های آن استفاده می‌شود. 

از همین‌رو بدون شک هزینه مناسب‌تری نسبت به جراحی خواهد داشت. البته باید بدانید این تکنیک لیفت بینی دائمی نیست و پس از گذشت 6 تا یک سال نیاز به ترمیم دارد، بنابراین نمی‌توان از آن انتظار تغییرات چشمگیر مانند جراحی‌بینی داشت.

در صورت لزوم می توانید با دکتر پوست و مو آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

تصویر لیفت‌بینی با فیلر
لیفت‌بینی می‌تواند باعث کوچکتر به‌نظر رسیدن آن شود و برجستگی تیغه بینی را برطرف کند.

خوب است بدانید لیفت بینی یک تکنیک کم‌خطر و بسیار پرطرفدار برای رفع ایرادات ظاهری بینی محسوب می‌شود. اما در صورتی نتایج آن مثبت خواهد بود که زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. درمانکده با گرد هم آوردن بهترین پزشکان متخصص زیبایی امکان مشاوره تلفنی، متنی یا تصویری را برای شما فراهم کرده است. همچنین می‌توانید به کمک سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده برای مراجعه حضور نزد پزشک متخصص زیبایی مورد نظر خود وقت معاینه رزرو کنید.

بیشتر بدانید: پیرسینگ بینی چیست؟

لیفت‌بینی برای چه کسانی مناسب است؟

این تکنیک پرطرفدار برای افرادی مناسب است که در تیغه بینی خود دچار قوز با برجستگی هستند. همچنین آن‌هایی که عدم تقارن جزئی در بینی خود احساس می‌کنند می‌توانند از لیفتینگ‌بینی استفاده کنند. اگر بینی شما پس از جراحی ایرادات ظاهری پیدا کرد و از نتیجه آن راضی نبودید لیفت‌بینی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

انواع روش‌های لیفت بینی

این تکنیک بدون بیهوشی و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. افرادی که از جراحی می‌ترسند یا نمی‌خواهند زخمی روی بینی آن‌ها باقی بماند می‌توانند از روش‌های لیفتینگ بینی بهره ببرند. 

اینفوگرافیک انواع روش لیفت‌بینی
روش‌های انجام لیفت‌بینی متفاوت است که هر یک باید زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام شوند.

نحوه لیفت بینی شامل موارد زیر می‌شود:

1. لیفت بینی با نخ

این تکنیک بسیار جدید است و به کمک نخ‌های مخصوص تغییرات قابل مشاهده را به طبیعی‌ترین شکل در بینی شما ایجاد می‌کنند. پزشک با قرار دادن نخ‌های مخصوص در محل مناسب و کشیدن آن باعث اصلاح ایرادات ظاهری بینی شما می‌شود. 

برجستگی و قوز بینی را می‌توان به‌راحتی با این روش برطرف کرد. نخ‌های مورد استفاده برای لیفت ‌ینی قابل جذب هستند و نیاز به بخیه یا برش ندارند. اما این روش دائمی نیست و پس از گذشت یک یا 2 سال نیاز به ترمیم دارد. 

بهترین نخ‌های قابل استفاده در انواع روش لیفت بینی عبارتند از:

  • روش Hurricane: قرار گرفتن نخ‌ها به صورت مارپیچ درون بینی
  • روش دوبل: ورود نخ‌ها از سر بینی به داخل برای سربالا شدن نوک آن

بیشتر بدانید: انحراف بینی چیست؟

2. لیفت بینی با فیلر

در فیلربینی یا همان لیفت بینی با ژل ماده مخصوصی به ناحیه دارای ایراد بینی تزریق می‌شود. ماده پرکننده جاهای خالی را از بین می‌برد و شما با سطح صاف بینی خود مواجه می‌شوید. 

شاید با این روش کمی بینی بزرگتر دیده شود از همین‌رو افرادی که به‌طور طبیعی بینی درشتی دارند بهتر است به سراغ لیفت بینی با ژل یا همان فیلربینی نروند. ماندگاری لیفتینگ‌بینی با ژل حدود 6 ماه خواهد بود. 

انواع ژل مورد استفاده در این روش عبارتند از:

  • ماده طبیعی اسید هیالورونیک: این نوع ژل بهترین گزینه برای لیفتینگ با فیلر است.
  • ماده مصنوعی اسید پلی لاکتیک: این نوع ژل یک لیفت بینی با فیلر نیمه دائمی محسوب می‌شود.

3. لیفت‌ بینی با بوتاکس

این تکنیک یکی‌دیگر از انواع روشهای لیفت بینی است که معمولا برای افراد که پس از جراحی‌بینی دچار افتادگی نوک‌بینی می‌شوند، اجرا خواهد شد. از طرفی اگر شما احساس می‌کنید هنگام صحبت کردن پره‌های بینی‌تان از هم باز می‌شوند که اصطلاحا به آن گشادشدن سوراخ بینی می‌گویند، می‌توانید از روش لیفتینگ با بوتاکس استفاده کنید.

بیشتر بدانید: سرطان بینی چیست؟

4. لیفت بینی به روش NFI

این تکنیک نوعی فیلربینی است که به کمک ماده طبیعی اسید هیالورونیک برای رفع قوز و لیفت‌نوک‌بینی انجام می‌شود. این ماده ژل‌مانند بدون درد و نیاز به بیهوشی تنها با مقدار مشخصی ماده بی‌حس کننده تزریق خواهد شد و حدود 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد.

5. لیفت بینی با لیزر

یکی‌دیگر از انواع روشهای لیفت بینی انجام آن با لیزر است که می‌تواند گزینه مناسبی برای لیفت بینی گوشتی باشد. بینی‌های گوشتی اغلب پس از جراحی به فرم اولیه بازگشت خواهند داشت. اما لیفتینگ بینی‌های گوشتی ریسک کمتری دارد، زیرا اثرگذاری لیزر بر روی پوست حتی پوست‌هایی با ضخامت بالا زیاد است. از همین‌رو می‌تواند به لیفت‌بینی گوشتی در جهت سربالا شدن کمک کند.

مزایا لیفت بینی چیست؟

مهمترین مزایای آن عبارتند از:

  • بدون بیهوشی و عوارض ناشی از آن انجام می‌شود.
  • انجام فعالیت روزمره بلافاصله پس از لیفتینگ‌بینی بلامانع است.
  • دوره نقاهت ندارد و زمان بهبودی بسیار سریع خواهد بود.
  • نتایج لیفت‌بینی بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است.
  • هزینه این تکنیک نسبت به عمل جراحی بینی مناسب‌تر خواهد بود.
اینفوگرافیک مزایای لیفت‌بینی
لیفت‌بینی برای افرادی با بینی بزرگ مناسب نیست اما پزشک متخصص زیبایی باتجربه می‌تواند با ایجاد خطای دید آن را اصلاح کند.

بیشتر بدانید: فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

روند بهبود لیفت بینی به چه صورت است؟

همان‌طور که پیشتر گفتیم روند بهبودی در این تکنیک غیرجراحی بسیار کوتاه بوده و دوره نقاهت ندارد. در برخی موارد پزشک متخصص زیبایی توصیه می‌کند پس از لیفت بینی با ژل از کمپرس یخ استفاده کنید تا کبودی و تورم ایجاد نشود. اگر بعد از لیفتینگ روی بینی شما قرمز شده طی یک تا 2 ساعت بطرف خواهد شد. در برخی افراد تورم و کمی قرمزی به مدت 2 تا 7 روز باقی می‌ماند که طبیعی است.

روش لیفت‌بینی چه عوارض و معایبی دارد؟

در کنار تمامی مزایای این تکنیک می‌توان برخی موارد را به عنوان ایرادات آن درنظر گرفت. شایع‌ترین معایب لیفت بینی عبارتند از:

  • لیفت بینی یک روش دائمی نیست.
  • هزینه‌های لیفت بینی بدون جراحی شامل بیمه نمی‌شود.
  • نباید از لیفتینگ‌بینی انتظار تغییرات چشمگیر داشته باشید.
  • اگر تزریق لیفت‌بینی به‌درستی انجام نشود، با کبودی و تورم همراه خواهد شد.
  • اگر برای انجام این تکنیک به سراغ پزشک متخصص زیبایی باتجربه نروید، احتمال تزریق در ناحیه نامناسب و خونریزی وجود دارد.

بیشتر بدانید: عفونت بینی بعد از عمل چگونه است؟

لیفت بینی بهتر است یا عمل‌بینی؟

اکثر افرادی که قوز یا برجستگی روی بینی خود دارند حتما هنگام انتخاب بهترین روش برای رفع آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. بینی در مرکزیت صورت قرار گرفته و کوچکترین تغییری در آن می‌تواند اثرات قابل توجهی در چهره شما ایجاد کند. 

در حال حاضر پزشکان متخصص زیبایی لیفت بینی بدون جراحی را یک روش بسیار موثر و کارآمد در عین حال کم‌خطر برای رفع قوز، برجستگی، افتادگی نوک‌بینی و تقارن‌سازی پره‌های آن معرفی می‌کنند. این روش نسبت به جراحی‌بینی عوارض بسیار کمتر و هزینه مناسب‌تری دارد اما نمی‌توان انتظار تغییرات بسیار چشمگیر همچون روش جراحی داشت.

بیشتر بدانید: چسب لیفت بینی؛ بدون عمل بینی رو لیفت کن

لیفت بینی در یک نگاه

لیفتینگ بینی یک روش غیرجراحی و مدرن برای اصلاح ایرادات ظاهری بینی است. اگر بینی شما قوز یا برجستگی دارد ابتدا با یک پزشک متخصص زیبایی یا دکتر جراح بینی مشورت کنید. تجربه این متخصصین به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید جراحی‌بینی برایتان مناسب‌تر است یا لیفت بینی با روش‌های مختلف. 

ما در این مقاله از مجله درمانکده به‌طور مفصل شما را با انواع روش‌های لیفت‌بینی، مزایا و معایب آن آشنا کردیم تا بتوانید تصمیم درست‌تری بگیرید. شما تجربه لیفتینگ‌ بینی داشته‌اید؟ از نتیجه آن راضی هستید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا لیفت بینی ضرر دارد؟

به‌طور کلی یک تکنیک کم‌خطر محسوب می‌شود. اما اگر روش لیفتینگ بینی را نزد پزشک با مهارت ناکافی انجام دهید امکان تزریق در محل نامناسب و بروز خونریزی، تورم یا کبودی شدید وجود دارد.

منظور از لیفت بینی فوری چیست؟

به لیفت‌بینی با نخ یا چسب لیفت تکنیک لیفتینگ فوری می‌گویند که اثرات طبیعی آن بلافاصله قابل مشاهده است اما دائمی نخواهد بود. در این روش نوک بینی و تیغه آن کشیده می‌شوند تا بینی صاف و صیقلی دیده شود.

عوارض جانبی لیفت‌بینی چیست؟

تورم، کبودی محل تزریق، ایجاد سطح موج‌دار روی بینی به‌دلیل جابه‌جایی مواد ژلی، حالت تهوع، قرمزی شدید

لیفت‌بینی با فیلر چقدر طول میکشد؟

کل زمان انجام لیفتینگ بینی با ژل یا همان فیلربینی حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

ماندگاری لیفت‌بینی با نخ چقدر است؟

این روش پس از یک یا 2 سال نیاز به ترمیم دارد.

منبع: healthline | meclinic | radium-aesthetics

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها