لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟ ماندگاری آن چقدر است؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

لیفت شقیقه (temple lift) یک تکنیک زیبایی برای رفع افتادگی ابروها، کشیده به‌نظر رسیدن چشم‌ها و برطرف کردن چین‌وچروک ریز گوشه چشم است. این عمل شامل روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی می‌شود.

اگر با نگاه کردن به خود در آینه احساس می‌کنید بالا کشیدن ابروها یا کشیدگی گوشه چشم‌ها باعث جوانی و شادابی بیشتر صورت‌تان می‌شود، لیفت شقیقه گزینه مناسبی برای این تغییر است. این متد زیبایی امروزه برای زنان و مردان قابل اجراست که به‌دلیل رفع همزمان چین‌وچروک، پیشانی و افتادگی ابروها طرفداران زیادی دارد. 

این عمل می‌تواند ظاهر خسته یا اخمو شما را به یک چهره شاداب و پرانرژی تبدیل کند. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله از مجله درمانکده شما را با انواع لیفت شقیقه، مدت ماندگاری و عوارض احتمالی آن آشنا کنیم.

همچنین شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از متخصص زیبایی آنلاین درمانکده مشورت بگیرید.

لیفت شقیقه چیست؟

تصویر لیفت‌شقیقه قبل و بعد
لیفتینگ شقیقه با رفع افتادگی پوست این ناحیه از صورت به جوانی و شادابی چهره کمک می‌کند.

لیفتینگ شقیقه نوعی عمل زیبایی است که به بالا کشیدن ابروها، گوشه چشم و رفع چین‌وچروک آن ناحیه کمک می‌کند. در این روش چشم‌ها بزرگتر به‌نظر می‌رسند و تناسب متعادلی بین آن‌ها با ابرو برقرار خواهد شد. از همین‌رو متخصصین این تکنیک را یک روش موثر برای خوش‌فرم شدن چشم و ابروها معرفی می‌کنند. شقیقه به ناحیه پشت چشم‌ها مابین پیشانی و گوش گفته می‌شود. کشیدگی این ناحیه در جوانتر دیده شدن صورت و شادابی آن نقش به‌سزایی دارد.

بیشتر بدانید: لیفت شقیقه با نخ چگونه انجام می‌شود؟

انواع روش لیفت شقیقه

اگر برای شما هم سوال پیش آمده لیفت شقیقه چگونه انجام میشود، باید با انواع روش‌های آن آشنا شوید. لیفت شقیقه به طور کلی دارای ۲ روش جراحی و غیرجراحی است. روش غیرجراحی معمولا دائمی نیست که پس از مدت مشخصی باید ترمیم انجام دهید. با این حال غیرتهاجمی بوده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. از طرفی نتایج عمل بلافاصله پس از اتمام آن قابل مشاهده است. 

در صورت لزوم می توانید با دکتر پوست و مو آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

انواع روش انجام لیفت شقیقه شامل موارد زیر می‌شود:

بیشتر بخوانید: چسب لیفت بینی از کجا بخریم؟

لیفت شقیقه با ژل

در این روش از ژل‌های اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند تا چربی از بین رفته ناحیه شقیقه جبران شود. لیفت شقیقه با ژل یکی از پرطرفدارترین روش‌های این تکنیک و در عین حال بسیار حساس است. زیرا شقیقه شامل مقدار زیادی عروق خونی می‌شود که در صورت تزریق اشتباه ژل می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیر داشته باشد. از همین‌رو این عمل باید زیر نظر جراح پلاستیک با پزشک متخصص زیبایی انجام شود.

لیفت شقیقه با بوتاکس

لیفت شقیقه بوتاکس یکی از متداول‌ترین روش انجام لیفت شقیقه است که میزان اثرگذاری آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر خواهد بود. در این روش متخصص زیبایی تلاش می‌کند با کشیدگی قسمت انتهایی ابروها به لیفت پلک و اطراف شقیقه کمک کند. در این صورت یک سوم ابتدایی پیشانی به همراه دم ابروها، بخشی از پلک‌ها و قسمت اصلی شقیقه بالا کشیده می‌شود.

لیفت شقیقه با هایفو

هایفوتراپی یک روش مدرن و جدید است که با تمرکز بر روی ناحیه مورد نظر به تحریک کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. لیفت‌شقیقه با هایفو استفاده از امواج متمرکز با شدت بالا در ناحیه شقیقه است که شامل درد و جای بخیه نمی‌شود. بهترین زمان استفاده از هایفوتراپی برای شقیقه سن 30 سالگی به بعد است که روند پیر شدن صورت با شدت بیشتری پیش می‌رود.

بیشتر بدانید: بوتاکس صورت چیست؟

لیفت‌شقیقه با نخ

این روش برای افرادی که کاهش وزن شدید داشتند یا با افزایش سن دچار افتادگی پوست در ناحیه شقیقه، ابرو و گونه شده‌اند بسیار موثر است. همچنین آن‌هایی که به چشم‌های کشیده علاقه‌مندند می‌توانند با لیفت شقیقه چشم گربه‌ ای به نتیجه دلخواه‌شان دست یابند. 

نحوه لیفت شقیقه با نخ بدین صورت است که لایه‌های زیرین پوست شقیقه توسط نخ مخصوص لیفتینگ کشیده و سفت می‌شود. این عمل حدود 2 ساعت طول می‌کشد و به‌دلیل بی‌حسی موضعی دردی احساس نمی‌کنید.

لیفت‌شقیقه با پلاسما

دستگاه پلاسماجت بسیار کم‌تهاجمی است و انرژی حاصل از آن با تحریک کلاژن‌سازی پوست به شادابی و جوان‌تر دیده‌شدن صورت کمک می‌کند. در این روش شما هیچ جای زخم، برش یا بخیه نخواهید داشت. از همین‌رو دستگاه مدرن و جدید پلاسماجت را برای نواحی پرچروک مانند شقیقه و پیشانی گزینه مناسبی می‌دانند.

بیشتر بدانید: فواید کربوکسی تراپی برای پوست چیست؟

لیفت شقیقه با جراحی

در این روش لیفت شقیقه با بی حسی موضعی انجام می‌شود و حدود یک یا ۲ ساعت طول می‌کشد. نحوه عمل لیفت شقیقه بدین شکل است که یک برش ۲ تا سه سانتی‌متری در خط رویش موی بالای گوش ایجاد می‌کنند. به کمک این برش بافت زیرین پوست کشیده می‌شود تا پوست اضافی اطراف شقیقه و چین‌وچروک ریز گوشه چشم با سفت شدن بافت برطرف شود. سپس پوست اضافی برداشته و محل برش بخیه زده خواهد شد. اگر به دنبال یک روش لیفت شقیقه طبیعی و دائمی هستید، می‌توانید از روش های جراحی لیفت شقیقه استفاده کنید.

لیفت‌شقیقه با اندوتاین

لیفت شقیقه به روش اندوتاین شامل پروتز نواری باریک و دندانه‌داری است که زیر پوست در قسمت شقیقه کار می‌گذارند. خارها و دندانه‌های این پروتز با فرو رفتن درون بافت و چربی ناحیه مورد نظر توسط فشاری که جراح پلاستیک بر آن وارد می‌کند، عمل لیفتینگ را انجام می‌دهند.

بیشتر بدانید: لیفت شقیقه با عمل چگونه است؟

لیفت شقیقه به روش اندوسکوپیک چیست؟

این تکنیک از روش‌های انجام لیفت شقیقه با جراحی است که پزشک برشی در محل خط رویش مو ایجاد می‌کند. سپس لوله دستگاه آندوسکوپ وارد زیر پوست خواهد شد تا جراحی لیفت‌شقیقه با کمترین میزان آسیب انجام شود. در لیفت‌شقیقه به روش اندوسکوپیک جراح پلاستیک بخشی از بافت و عضلات ناحیه مورد نظر را ترمیم می‌کند.

ماندگاری لیفت شقیقه چقدر است؟

لیفت‌شقیقه یک روش کم‌تهاجمی‌ است که ماندگاری انواع مختلف آن می‌تواند از 6 تا 12 ماه و در برخی افراد تا 2 سال باشد. البته بخش زیادی از ماندگاری این روش به سن شما بستگی دارد. مثلا سن زیر 23 سالگی برای انجام لیفت شقیقه گزینه مناسبی نیست. 

زیرا صورت همچنان در حال رشد و تغییرات مختلف است که می‌تواند بر ماندگاری این تکنیک اثرگذار باشد. اما به‌طور کلی می‌توان گفت لیفت‌شقیقه در دسته جراحی‌های زیبایی با ماندگاری بالا قرار می‌گیرد. به عنوان مثال جراحی لیفت‌شقیقه یک روش دائمی است و نیازی به ترمیم ندارد.

بیشتر بدانید: انواع اکستنشن مژه با عکس

افراد مناسب برای جراحی لیفت شقیقه کدامند؟

اینفوگرافیک چه افرادی کاندید جراحی لیفت‌شقیقه هستند؟
عمل لیفتینگ شقیقه افتادگی شدید ابرو و خطوط ریز گوشه چشم را به شکل دائمی برطرف می‌کند.

افراد کاندید برای لیفت شقیقه با جراحی عبارت‌اند از:

  • افراد دارای افتادگی ابروی شدید که باعث فاصله کم بین چشم‌ها و ابرو می‌شود.
  • اگر قسمت انتهایی ابروی شما دارای افتادگی است و به پلک‌ها فشار می‌آورد.
  • افرادی که دارای خطوط و چین‌وچروک ریز در گوشه چشم هستند.
  • آن‌هایی که  به‌طور وراثتی افتادگی و چین‌و‌چروک در پوست اطراف شقیقه دارند.
  • افرادی که علاقه‌مند به ایجاد حالت زیبا در ابرو و چشمان خود هستند.

بیشتر بدانید: جدیدترین روش بلفاروپلاستی چیست؟

آیا لیفت شقیقه خطرناک است؟

در اغلب موارد روش لیفت‌شقیقه غیرجراحی خطرناک نیست و عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند. اما برخی عوارض لیفت شقیقه شایع هستند که پس از گذشت ۲ تا سه روز برطرف می‌شوند. آن‌ها عبارتند از:

  • تورم
  • خارش
  • کبودی
  • قرمزی
  • احساس درد در محل تزریق شقیقه

بیشتر بدانید: فیشیال پوست چیست؟

عوارضی که احتمال خطر وقوع آن‌ها بسیار نادر است، عبارت‌اند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • ریزش مو
  •  تجمع خون زیر پوست
  • مرگ بافت پوست محل تزریق
  • آسیب اعصاب صورت
  • تزریق اشتباه به شریان خونی و از دست دادن بینایی
اینفوگرافیک عوارض نادر لیفت‌شقیقه
انتخاب پزشک متخصص زیبایی ماهر و باتجربه ریسک بروز عوارض پس از لیفتینگ شقیقه را کاهش می‌دهد.

روش لیفت شقیقه در خانه

ماساژهای مخصوص بهترین روش لیفت شقیقه در خانه هستند که در صورت تداوم آن‌ها می‌توان به نتیجه مطلوبی رسید. اما اگر به دنبال یک روش موقت لیفت‌شقیقه برای مهمانی یا جشن مهم هستید، می‌توانید خودتان در خانه از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • چسب لیفتینگ شقیقه: این چسب بی‌رنگ و نامرئی از داروخانه‌ها قابل تهیه است.
  • کش لیفتینگ شقیقه: دو سر این کش شانه کوچکی قرار دارد که درون مو قفل می‌شود.

بیشتر بدانید: پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

راهنمای مراجعه به پزشک

لیفتینگ شقیقه با ۲ تکنیک جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود که هر یک روش‌های خاص خودشان را دارند. شما برای اطمینان از این‌که کدام گزینه به رفع افتادگی ابرو، پلک، خطوط ریز اطراف چشم و چروک پوست شقیقه‌تان کمک می‌کند، باید از یک پزشک متخصص زیبایی باتجربه مشورت کنید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا به کمک سیستم نوبت‌دهی آنلاین بتوانید نزد بهترین متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک برای مراجعه حضوری وقت معاینه رزرو کنید.

سوالات متداول

آیا لیفت شقیقه دائمی است؟

لیفتینگ شقیقه با روش‌های غیرجراحی در برخی افراد تا حدود ۲ سال دوام دارند اما روش دائمی این تکنیک شامل گزینه‌های جراحی است.

آیا لیفت‌شقیقه درد دارد؟

روش جراحی این تکنیک مانند هر جراحی دیگری با کمی درد همراه است که پزشک داروهای تسکین‌دهنده تجویز می‌کند. اما انواع روش لیفت‌شقیقه بدون جراحی درد بسیار ناچیزی دارند و شما پس از چند ساعت می‌توانید به فعالیت روزمره خود بپردازید.

ماندگاری لیفت‌شقیقه با جراحی چقدر است؟

این عمل جزء لیفتینگ شقیقه دائمی محسوب می‌شود. اما افزایش سن و روند پیری صورت می‌تواند پس از گذشت چندسال با افتادگی پوست عملکرد جراحی را تحت تاثیر قرار دهد.

لیفت‌ شقیقه برای چه سنی مناسب نیست؟

بهتر است این تکنیک زیبایی را زیر ۲۳ سال انجام ندهید. زیرا رشد صورت تکمیل نشده و بافت‌های آن همچنان در حال تغییر هستند.

منبع: healthline | drfechner | medicalcenterturkey

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای‌ها 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها