لیفت شقیقه با جراحی چه تاثیری بر زیبایی صورت دارد؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

لیفت شقیقه با جراحی یک روش دائمی از بین بردن چین‌وچروک اطراف چشم است. شما با انجام یک‌بار عمل افتادگی پوست شقیقه، برای همیشه صورتی شاداب و جوان‌تر خواهید داشت.

خاصیت کشسانی پوست صورت به طور طبیعی با افزایش سن از بین می‌رود. این اتفاق باعث ایجاد چین‌وچروک، افتادگی در گوشه چشم‌ها و انتهای ابرو می‌شود. در این وضعیت صورت پیرتر و خسته‌تر به نظر می‌رسد. شما می‌توانید برای بازگرداندن جوانی و شادابی چهره‌تان، از روش دائمی جوان‌سازی پوست صورت یعنی لیفت شقیقه با جراحی استفاده کنید. اکثر افراد با شنیدن اسم عمل از انجام این نوع لیفت منصرف می‌شوند. جراحی لیفتینگ شقیقه با بی‌حسی انجام می‌شود و نسبت به سایر روش‌های جراحی زیبایی کم‌ تهاجمی‌تر به‌شمار می‌آید. بنابراین اگر قصد دارید چین‌وچروک اطراف چشم و شقیقه‌تان را صاف کنید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را با نحوه انجام و مدت ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی آشنا کنیم.

لیفت شقیقه با جراحی چیست؟

تصویر قبل و بعد جراحی لیفت شقیقه
در عمل لیفت شقیقه یک برش در خط رویش مو ایجاد می‌کنند تا لایه‌های زیرین پوست بالا کشیده شود.

اگر به دنبال جوان‌سازی یک سوم بالایی صورت خود هستید، لیفت شقیقه با عمل گزینه بسیار مناسبی است. در این روش، جراح زیبایی افتادگی خفیف، چین‌وچروک و شل شدگی پوست اطراف چشم، انتهای ابرو و بالای گونه را برطرف می‌کند. عمل لیفت شقیقه با اسم تمپوروپلاستی هم شناخته می‌شود که در آن جراح زیبایی طیف وسیعی از تکنیک‌ها را برای بالا کشیدن و صاف کردن ناحیه شقیقه به کار می‌برد.

بیشتر بخوانید: لیفت شقیقه با نخ چگونه است؟

جراحی بالا بردن شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به دلیل افزایش سن و روند طبیعی پیری دچار افتادگی پلک و ابرو شده‌اند، کاندید مناسبی برای لیفت شقیقه با عمل هستند. افتادگی شقیقه نشان‌دهنده آغاز روند پیری پوست است و باعث غمگین دیده شدن و خستگی چهره می‌شود. 

از همین‌رو برای افرادی که بر اثر افزایش سن با این مشکل مواجه شده‌اند (آغاز سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی)، جراحی لیفت شقیقه را توصیه می‌کنند تا جوان‌سازی صورت به شکل دائمی و با کم‌ترین میزان تهاجم انجام شود. 

از طرفی برخی افراد به صورت ژنتیکی ابروها و چشم‌های نسبتا افتاده‌ای دارند که می‌توان روش لیفت شقیقه با عمل را برای آن‌ها پس از سن ۲۳ سالگی یک گزینه ایده‌آل دانست. اگر هنوز مطمئن نیستید تکنیک عمل لیفت شقیقه برای شما مناسب است یا خیر، با دریافت مشاوره آنلاین از متخصص زیبایی درمانکده تردید خود را برطرف کنید.

مزایای لیفت شقیقه با عمل

مهم‌ترین مزایای این روش جوان‌سازی اطراف چشم و ابرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • از بین بردن چین‌وچروک شقیقه
  • نتایج دائمی
  • عدم ایجاد زخم و جای برش
  • دوره نقاهت کوتاه‌مدت
  • ایجاد ظاهری شاداب و جوا‌ن‌تر
  • درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها
  • تغییر موقعیت خط ابرو و رفع افتادگی خفیف آن
  • ایجاد قوس طبیعی در ابرو
  • از بین بردن افتادگی خفیف پلک
  • صاف کردن چین‌وچروک ریز اطراف چشم
اینفوگرافیک مزایای لیفت شقیقه با جراحی
مهم‌ترین مزایای جراحی بالا کشیدن شقیقه، اثر جوان‌سازی طبیعی آن است.

لیفت شقیقه با جراحی چقدر ماندگاری دارد؟

این روش جوان‌سازی چین‌وچروک شقیقه و اطراف چشم ماندگاری خوبی دارد، اما نمی‌توان به طور دقیق زمان مشخصی برای آن در نظر گرفت. دلیل آن را باید سرعت متفاوت روند پیری در افراد مختلف دانست که می‌تواند با گذشت زمان نتایج جراحی لیفتینگ شقیقه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال اغلب متخصصین زیبایی مدت ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی را بالا می‌دانند و آن را جزء جراحی‌های دائمی رفع چین‌وچروک معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟ ماندگاری آن چقدر است؟

لیفت شقیقه با جراحی چگونه است؟

این جراحی با هدف بالا کشیدن ابرو، چشم و شقیقه‌ها انجام می‌شود تا خطوط پنجه کلاغی و شل شدگی پوست اطراف شقیقه از بین بروند. برای این منظور جراح پس از اعمال بی‌حسی موضعی، در قسمت بالای گوش (ناحیه رویش مو) برش کوچک سه سانتی‌متری ایجاد می‌کند. 

سپس با بالا کشیدن بافت زیرین، پوست آن ناحیه سفت و بخش بیرونی ابرو به سمت بالا هدایت می‌شود. این تکنیک به از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و شل شدگی پوست شقیقه کمک می‌کند. در نهایت با برداشتن پوست اضافی شقیقه و بخیه زدن محل برش، جراحی لیفت شقیقه به اتمام می‌رسد. 

اگر متخصص زیبایی در انجام این روش ترمیمی تجربه و مهارت کافی داشته باشد، جای بخیه باقی نمی‌ماند. معمولا هفت تا ۱۰ روز بعد از عمل لیفتینگ شقیقه بخیه‌ها را برمی‌دارند.

چه مراقبت‌هایی بعد از لیفت شقیقه با عمل لازم است؟

لیفت شقیقه با جراحی و بی حسی دوره نقاهت کوتاهی دارد. شما می‌توانید ۲۴ ساعت پس از جراحی کارهای روزمره خودتان را انجام دهید. با این حال بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود.

  • در هفته اول بعد از عمل، برای کاهش تورم و کبودی موقع خواب یک بالش اضافه‌تر داشته باشید تا سرتان بالا قرار بگیرد.
  • حداقل یک هفته پس از جراحی از انجام ورزش‌های شدید و بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.
  • طبق دستورالعمل پزشک داروهای مسکن یا آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید پانسمان را عوض کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  • ۴۸ ساعت پس از لیفت شقیقه با جراحی می‌توانید دوش بگیرید اما از شامپوهای سبک مانند شامپو بچه استفاده کنید.
  • تا ۷۲ ساعت پس از عمل وجود قرمزی، کبودی و تورم در ناحیه برش لیفتینگ شقیقه طبیعی است. می‌توانید برای کاهش این عوارض از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا یک ماه پس از لیفتینگ شقیقه با عمل از تابش مستقیم نور به محل زخم در لابه‌لای مو جلوگیری کنید. (پیشنهاد می‌شود آقایان از کلاه استفاده کنند)

بیشتر بخوانید: لیفت شقیقه با بوتاکس؛ زیبایی دائمی و ماندگار چشم‌ها

عوارض جراحی بالا بردن شقیقه

اگر پزشک متخصص زیبایی مهارت و تجربه کافی داشته باشد، احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی لیفتینگ شقیقه بسیار کم می‌شود. با این حال لیفتینگ شقیقه با جراحی نوعی عمل کم تهاجمی محسوب می‌شود و احتمال بروز عوارض جانبی در آن وجود دارد. 

اینفوگرافیک عوارض احتمالی لیفت شقیقه با جراحی
عمل لیفت شقیقه نوعی جراحی با میزان تهاجم بسیار کم است، از همین‌رو اگر متخصص زیبایی تجربه کافی داشته باشد، احتمال بروز عوارض جانبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

شایع‌ترین عوارض احتمالی لیفت شقیقه با عمل عبارت‌اند از:

  • اختلال در حرکت ابرو
  • تشکیل اسکار
  • ریزش مو
  • بی‌حسی در اطراف برش لیفتینگ
  • احساس درد و سوزش در سر
  • سردرد و سرگیجه
  • حالت تهوع
  • عدم تقارن ابرو

بیشتر بخوانید: لیفت صورت چگونه انجام می شود؟ + 5 روش انجام لیفت صورت

آیا نتایج جراحی لیفت شقیقه با لیفت ابرو یکسان است؟

عمل لیفت شقیقه یک روش کم تهاجمی برای کاهش افتادگی خفیف گوشه چشم و بالا کشیدن قسمت انتهایی ابرو است. در این روش به هیچ وجه کل ابرو یا قسمت پیشانی تغییر نمی‌کنند. در حالی که جراحی لیفت ابرو برای اصلاح چین‌وچروک پیشانی، خط اخم، افتادگی کامل ابرو و شیارهای ایجادشده بین آن انجام می‌شود. متخصصین زیبایی عمل لیفت ابرو را با هدف بالا کشیدن کامل ابرو و پیشانی انجام می‌دهند.

راهنمای مراجعه به پزشک

لیفت شقیقه با جراحی یک تکنیک کم تهاجمی است که با رفع چین‌وچروک اطراف چشم و صاف کردن پوست ناحیه شقیقه ظاهری شاداب و جوان‌تر را به شما هدیه می‌بخشد. در این روش قسمت انتهایی ابرو، ابتدای گونه و ناحیه شقیقه بالا کشیده می‌شوند تا خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم برطرف شوند. 

میزان موفقیت عمل لیفتینگ شقیقه تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک متخصص زیبایی بستگی دارد. شما می‌توانید برای مشاوره آنلاین با جراح زیبایی در سایت درمانکده یا رزرو نوبت برای معاینه حضوری نزد بهترین پزشکان متخصص از سیستم نوبت‌دهی آنلاین این مجموعه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: لیفت چشم چیست؟ چه عوارض و خطراتی دارد؟

سوالات متداول

آیا لیفت شقیقه با جراحی محدودیت سنی دارد؟

متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند این جراحی ترمیمی را بعد از سن ۲۳ سالگی انجام دهید. قبل از این سن، روند تکامل پوست صورت هنوز کامل نشده و در صورت انجام عمل لیفتینگ شقیقه ممکن است نتایج دائمی عمل دچار تغییر شود. بنابراین افرادی هم که به شکل ژنتیکی دچار افتادگی شقیقه، ابرو و چشم هستند، بهتر است برای انجام این جراحی تا پس از ۲۳ سالگی صبر کنند.

معایب لیفت شقیقه با جراحی چیست؟

در اغلب موارد عوارض و معایب عمل لیفت شقیقه زمانی ظاهر می‌شوند که این جراحی توسط متخصص زیبایی به درستی انجام نشود. اگر پزشک شما مهارت و تجربه کافی نداشته باشد، احتمال بروز عوارضی همچون عدم تقارن ابروها، ایجاد فرورفتگی در ناحیه ابرو، آسیب به عصب حسی، اختلال در بینایی و ضعف عمومی بدن افزایش می‌یابد.

چه سنی بهترین زمان برای لیفت شقیقه با جراحی است؟

این عمل ترمیمی برای افرادی که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی شقیقه و خطوط ریز پنجه کلاغی اطراف چشم شده‌اند ایده‌آل‌ترین گزینه محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت آغاز سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی بهترین زمان انجام عمل لیفت شقیقه است.

آیا لیفت شقیقه با جراحی به تنهایی انجام می‌شود؟

می‌توان این جراحی را برای صاف شدن چین‌وچروک و افتادگی شقیقه به تنهایی انجام داد، اما اگر به دنبال نتایج خیره‌کننده جوان‌سازی صورت هستید می‌توانید همزمان با عمل لیفتینگ شقیقه، لیفت ابرو و صورت هم انجام دهید.

جراحی لیفت شقیقه چقدر طول می‌کشد؟

این جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و معمولا کل فرآیند آن حدود یک ساعت زمان می‌برد.

منابع: chirurgie-esthetique | plassurg

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها