شما با استفاده از روانشناسی دختر 18 ساله می‌توانید رفتار با نوجوان را بهتر بشناسید؛ رفتار با دختر 18 ساله اگر به درستی انجام شود، دختر 18 ساله شما قوی شده و به شما اعتماد خواهد کرد.

رفتار با دختر 18 ساله؛ تغییرات دخترتان در سن 18 سالگی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

دخترتان در سن 18 سالگی آخرین سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد اما بزرگسال به حساب می‌آید. هنوز هم برای سرپناه  (به معنی واقعی کلمه، عاطفی و مالی) به شما وابسته است اما تلاش می‌کند مسوول باشد.

دختر 18 ساله‌تان در این سن تصمیم می‌گیرد چه شخصیتی دارد و چه می‌خواهد. او ورژن‌های مختلف زندگی را امتحان می‌کند. هم‌زمان، روی خود تمرکز دارد و نسبت به جهان خارج آگاه می‌شود.

برای شناخت روحیات دختر 18 ساله و برقراری ارتباط موثر با او، می‌توانید از بهترین روانشناسان تهران، مشاوره آنلاین دریافت کنید:

دخترتان دارد وارد بزرگسالی می‌شود. 18 سالگی درست بین نوجوانی و بزرگسالی است. او خوش‌بین و مضطرب است و از نظر رشد اتفاقات مهمی در این سن می‌افتد. او در مرحله بسیار حساس و مرز بزرگسالی است. باید با روانشناسی دختر 18 ساله آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید به درستی رفتار با نوجوان خود را جوری هدایت کنید که این مسیر سخت را پشت سر بگذارید.

درک شرایط دختر 18 ساله و روانشناسی دختر 18 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید. در ادامه به روانشناسی دختر 18  ساله شما در فرایند رشد اشاره کرده و روش‌هایی معرفی می‌کنیم که رفتار با دختر 18 ساله خود را یاد بگیرید.

پیش از این در مجله پزشکی درمانکده، با تغییرات دختر خود در 17 سالگی آشنا شدید. با ما همراه باشید.

زبان دختران 18 ساله

دخترتان در این سن می‌تواند هوشمندانه در جلسات پرسش و پاسخ حاضر شود. شاید حال و حوصله‌ی حرف زدن نداشته باشد اما اغلب مشتاق است عقاید خود را درمورد اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد به اشتراک بگذارد. برخلاف سال‌های گذشته، حالا به نقطه نظرات دیگران گوش می‌دهد و آن‌ها را در نظر می‌گیرد.

درک شرایط دختر 18 ساله و روانشناسی دختر 18 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید
درک شرایط دختر 18 ساله و روانشناسی دختر 18 ساله به شما کمک می‌کند که رفتار با نوجوان خود را بهتر بشناسید

رشد اجتماعی دختران در سن 18 سالگی

دختر 18 ساله‌تان از جمع و دوستی‌های گروهی به سمت ایجاد دوستی‌های عمیق‌تر حرکت می‌کند. از قرار عاشقانه لذت می‌برد یا دنبال روابط عاطفی معنی‌دار است. فشار همسالان دیگر رویش تاثیر زیادی ندارد. اگر دلش بخواهد چیزی را امتحان کند، بیشتر به نظر متخصصان علاقه‌مند است تا نظر همسالان.

وضعیت عاطفی دختر 18 ساله شما

دختر 18 ساله‌تان یکی از دو مورد اصلی عاطفی را انجام می‌دهد. اگر عادت دارد تمام احساساتش را بروز دهد، یاد می‌گیرد چطور عواطفش را کنترل کند. اگر درون گراست، با عواطف خود و روش‌های به اشتراک گذاشتن آن بیشتر خو می‌گیرد.

دخترتان در سن 18 سالگی آخرین سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد اما بزرگسال به حساب می‌آید.
دخترتان در سن 18 سالگی آخرین سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد اما بزرگسال به حساب می‌آید.

شرایط فیزیکی دختران در سن 18 سالگی

اگرچه بیش از نیمی از دختران در  سن 18 سالگی رژیم می‌گیرند، احتمالا یک لایه‌ی کوچک و سالم چربی دور بازو، پاها، پستان‌ها و لگن دخترتان جمع می‌شود.

دختر 18 ساله شما تا دیروقت بیدار می‌ماند و صبح‌ها دیرتر بیدار می‌شود اما هنوز به میزان خواب کافی احتیاج دارد. به او اجازه دهید آخر هفته‌ها کمبود خوابش را جبران کند.

برای آنکه رفتار با نوجوان را بهتر بشناسید و بدانید دختر شما در 18 سالگی چه مشکلات و دغدغه‌هایی دارد، باید با روانشناس این حوزه مشورت کنید. شما از طریق درمانکده می‌توانید از بهترین روانشناسان تهران، مشاوره آنلاین بگیرید

چالش‌ها سن 18 سالگی

هرچه استقلال دخترتان بیشتر می‌شود، فرصت بیشتری برای تلاش پیدا می‌کند. باور کنید یا نه، این مسئله چیز خوبی است و به او کمک می‌کند  از سن 18 سالگی سیستم حمایتی خود را کشف کند و مقاوم شود.

ممکن است دختر 18 ساله‌تان ظرف چند روز غم و ناراحتی را پشت سر بگذارد یا در دام افسردگی گرفتار شود.
ممکن است دختر 18 ساله‌تان ظرف چند روز غم و ناراحتی را پشت سر بگذارد یا در دام افسردگی گرفتار شود.

در رفتار با دختر 18 ساله، گاهی لازم است مداخله کنید و گاهی باید عقب بایستید. تنش و دعوا طبیعی است. شاید به توجه فیزیکی شما علاقه نداشته باشد (یا حتی نخواهد نزدیک شما باشد) اما هنوز دلش می‌خواهد بداند که به او اهمیت می‌دهید. با او در مورد روش‌های سالم ابراز احساسات صحبت کنید و به او کمک کنید تبدیل به کسی شود که می‌تواند از عهده‌ی خود برآید.

دختر 18 ساله‌تان از جمع و دوستی‌های گروهی به سمت ایجاد دوستی‌های عمیق‌تر حرکت می‌کند.
دختر 18 ساله‌تان از جمع و دوستی‌های گروهی به سمت ایجاد دوستی‌های عمیق‌تر حرکت می‌کند.

داشتن آزادی عمل در اینترنت بخشی از بزرگسال بودن است اما دخترتان هنوز در زمینه‌ی زندگی آنلاین به حمایت شما نیاز دارد. بررسی نرم افزار سایت‌هایی را که از آن‌ها بازدید کرده به شما نشان می دهد (البته این روش 100% موثر نیست). قبل از تعیین قانون، با او درمورد آزادی‌های جدید، سرچ امن و مراقبت مالی از خود در خریدهای آنلاین صحبت کنید.

گاهی تغییرات بزرگ منجر به سرخوردگی‌های بزرگ می‌شود. ممکن است دختر 18 ساله‌تان ظرف چند روز غم و ناراحتی را پشت سر بگذارد یا در دام افسردگی گرفتار شود. دنبال نشانه‌هایی مانند بی‌میلی نسبت به چیزهایی که معمولا از آن‌ها لذت می‌برد، اختلال در خواب یا کمبود انرژی بگردید.

بعضی از دختران 18 ساله برای کنار آمدن با احساسات مهم یا مورد تایید و پذیرش دیگران واقع شدن سراغ مواد یا الکل می‌روند. اگر دختر 18 ساله‌تان خارج از خانه زندگی می‌کند، کنترل این وضعیت در رفتار با دختر 18 ساله‌تان دشوارتر خواهد بود پس مطمئن شوید نسبت به پیامدهای مصرف مواد زیر سن قانونی و گزینه‌ها و منابع موجود آگاه است. (راه‌های برخورد با رفتارهای بد نوجوانان را در این نوشته بخوانید.)

مرحله‌ی آخر نوجوانی برای شما یا دختر 18 ساله‌تان آسان نیست.
مرحله‌ی آخر نوجوانی برای شما یا دختر 18 ساله‌تان آسان نیست.

صحبت درمورد سکس امن را ادامه دهید. هرچه آگاهی او بالاتر می‌رود، بهتر می‌تواند مکالمات عمیق درمورد بیماری مقاربتی، تجاوز، تجاوز سر قرار و حاملگی نوجوانان را درک کند.

سخن نهایی

این موضوعات در رفتار با نوجوان جدی و دشوار است. مرحله‌ی آخر نوجوانی برای شما یا دختر 18 ساله‌تان آسان نیست. سوال بپرسید. به جواب‌ها گوش دهید. اگر به نتیجه نمی‌رسید، بپذیرید که نقطه نظراتتان متفاوت است یا شاید هم هنوز از درستی رفتار با نوجوان خود آگاه نیستید. والد او باشید، نه یک دوست. و یادتان باشد: شاید این طور به نظر نرسد اما او هنوز به شما نیاز دارد؛ روانشناسی دختر 18 ساله پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

در صورتی‌که رفتار با دختر 18 ساله را نمی‌دانید، می‌توانید به متخصصان این حوزه مراجعه کنید تا نسبت به روانشناسی دختر 18 ساله خود آگاه‌تر باشیدو بتوانید رفتار با نوجوان خود را به خوبی اصلاح کنید. شما از طریق درمانکده می‌توانید با بهترین فوق متخصص روانشناس در ارتباط باشید و از ایشان مشاوره آنلاین فوری بگیرید.

منبع: Webmd

[sibwp_form id=6]

پزشکان برتر: دکتر جواد غروبی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد رای‌ها 45

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

8 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها