علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست؟ + روش درمان

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

آیا می‌دانید علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست؟ درد مقعد معمولا به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود. این درد معمولا در داخل و اطراف مقعد ایجاد می‌شود و شناسایی علت بروز این مشکل می‌تواند به درمان سریع‌تر آن کمک زیادی کند. گاهی اوقات دردهای مقعدی مربوط به بیماری‌های عفونی هستند و برخی مواقع نیز ریشه در زخم‌ها و مشکلاتی دارند که در ناحیه مقعد ایجاد می‌شوند. در این مقاله از مجله درمانکده به شما می‌گوییم که علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست و چطور درمان می‌شود.

علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست؟

برای این که بدانید علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست، ابتدا باید  دلایل شایع که موجب آسیب به ناحیه مقعد می‌شوند را بررسی کنید و سپس پیدا کنید که این درد به چه دلیلی رخ داده است. در بسیاری از افراد علائم درد مقعد بسیار جزئی است و با درمان‌های خانگی برطرف می‌شود و در برخی موارد نادر نیز این دردها می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مثل سرطان مقعد باشد.

معمولا علت درد مقعدی در زنان شباهت زیادی به علت درد مقعدی در مردان دارد. اما به هر حال شیوع برخی مشکلات و بیماری‌ها در خانم‌ها بیشتر است و در مقابل برخی مشکلات نیز ممکن است بیشتر در مردان ایجاد شود و سبب بروز درد شود. در ادامه این مقاله به شما می‌گویم که علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست و چر ایجاد می‌شود.

اینفوگرافی علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست؟
از رایج‌ترین دلایل درد و تیر کشیدن مقعد می‌توان به آبسه مقعدی، فیستول، شقاق و هموروئید اشاره کرد.

آبسه مقعدی

یکی از دلایل رایج ایجاد درد ناحیه مقعد، آبسه مقعدی است که برخی به آن جوش مقعدی نیز می‌گویند. در این وضعیت یک تاول یا دمل در نزدیکی مقعد ایجاد می‌شود که داخل آن پر از چرک و عفونت است.

فیستول مقعد

فیستول مقعد وضعیتی است که موجب اتصال غیرطبیعی پوست اطراف مقعد به دیواره روده می‌شود. درواقع در این شرایط پوست اطراف مقعد ملتهب می‌شود و ترشحاتی بد بو از ناحیه فیستول خارج می‌شود. ممکن است فرد دچار بی‌اختیاری در مدفوع شود و دردی تیر کشنده را در ناحیه مقعد خود احساس کند.

بیشتر بدانید: فیستول چیست؟ یک راه بیراهه در بدن

شقاق مقعد

شقاق مقعد (Anal Fissure) یا فیشر یکی دیگر در دلایل درد و تیر کشیدن مقعد است که در اثر یک شکاف یا ترک‌خوردگی بین چین‌خوردگی‌های دهانه مقعد ایجاد می‌شود. در این شرایط ممکن است خراش در قسمت بیرونی مقعد ایجاد شود و یا داخل کانال رکتوم ظاهر شود و در بیرون مشخص نباشد.

هموروئید

هموروئید (Hemorrhoid) به معنای متورم شدن وریدهای اطراف رکتوم و مقعد است. در این شرایط رگ‌های وریدی در مجرای مقعدی گشاد می‌شوند. زمانی که این رگ‌ها متورم یا ملتهب شوند، بواسیر ایجاد می‌شود. بواسیر و هموروئید می‌تواند دردهای تیز و آزاردهنده‌ای را در مقعد ایجاد کند. افرادی که به هموروئید مبتلا هستند معمولا در کنار درد مقعد علائمی نظیر خارش و سوزش مقعد، تورم در اطراف مقعد، یبوست و یا یک توده و برآمدگی کیست مانند در نزدیکی مقعد را نیز تجربه می‌کنند.

علت درد و تیر کشیدن مقعد در عفونت‌های مقاربتی

یکی دیگر از دلایل درد و تیر کشیدن ناحیه مقعد، ابتلا به عفونت‌های مقاربتی است که ممکن است در اثر باکتری‌ها و ویروس‌ها و عفونت‌های قارچی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

بیماری التهابی روده

التهاب روده می‌تواند مربوط به بیماری‌های مختلفی باشد. در شرایطی مثل بیماری کرون که روده ملتهب و زخم می‌شود، کولیت اولسزاتیو (ulcerative) که زخم‌های ریز در روده بزرگ و رکتوم ایجاد می‌شود، فرد دردهای شدیدی را در ناحیه مقعد خود احساس می‌کند.

بیشتر بخوانید: خونریزی مقعد خود را در خانه درمان کن!

اسپاسم عضلانی

سندروم لواتور آنی یا اسپاسم عضلانی یک عارضه است که در اثر گرفتگی یا اسپاسم شدید عضلانی در داخل یا اطراف مقعد ایجاد می‌شود. این درد ممکن است چند روز طول بکشد و معمولا بدون هیچ دلیل خاصی ایجاد می‌شود. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل درد و تیر کشیدن مقعد در خانم‌ها همین اسپاسم عضلانی است که معمولا در خانم‌ها 2 برابر بیشتر از مردان ایجاد می‌شود. این عارضه در خانم‌های 30 تا 60 ساله شایع‌تر است.

اختلال عملکرد کف لگن

اختلال عملکرد کف لگن عارضه‌ای است که می‌تواند موجب بی‌اختیاری ادرار، بی‌اختیاری مدفوع، یبوست، عدم تخلیه کامل روده و بی‌اختیاری دفع گازهای روده شود. معمولا افرادی که با این مشکل روبرو هستند، برخی اوقات دردهای شدید و آزاردهنده‌ای را در ناحیه مقعد خود احساس می‌کنند.

بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی در هر ناحیه از بدن ایجاد می‌شوند. در بسیاری از مواقع درد و تیر کشیدن مقعد مربوط به اختلالاتی نظیر پسوریازیس و زگیل است.

ضربه و آسیب به مقعد

در بسیاری از موارد، ضربه یا آسیب به راست روده یا مقعد موجب ایجاد دردهای موقع در این ناحیه می‌شود. ممکن است این آسیب در زمان رابطه جنسی ایجاد شده باشد و یا ناشی از سقوط شدید یا آسیب در حین فعالیت بدنی باشد.

بیشتر بدانید: از ساختار، عملکرد و بیماری‌های مرتبط با مقعد چه می‌دانید؟

هماتوم پری آنال (Perianal hematoma)

هماتوم پری آنال مقعد زمانی رخ می‌دهد که مجموعه‌ای از خون به بافت‌های اطراف دهانه مقعد تخلیه می‌شود. هنگامی که خون جمع می‌شود، باعث ایجاد یک توده در دهانه مقعد می‌شود. علاوه بر درد مقعدی، هماتوم پری آنال می‌تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • یک توده در مقعد
  • خونریزی یا لکه بینی روی دستمال کاغذی
  • حرکات روده دشوار
  • مشکل در نشستن یا راه رفتن
  • علت درد مقعدی بعد از مدفوع

علت درد و تیر کشیدن مقعد در افتادگی راست روده

پرولاپس رکتوم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن اتصالاتی را که رکتوم را در محل دستگاه گوارش شما نگه می‌دارد از دست می‌دهد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، رکتوم ممکن است از مقعد بیرون بزند.

افتادگی رکتوم یک عارضه نادر است. بیشتر در بزرگسالان شایع است و زنان بالای 50 سال، شش برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. با این حال، میانگین سنی زنان مبتلا به افتادگی رکتوم 60 سال است، درحالی‌که سن مردان 40 سال است. علاوه بر درد مقعد، افتادگی رکتوم می‌تواند موجب بی‌اختیاری مدفوع، یبوست، خونریزی و همچنین ایجاد یک توده در مقعد شود.

سایر دلایل درد و تیر کشیدن مقعد

  • تنگی مقعد
  • یبوست
  • اسهال
  • خارش مقعد
  • رابطه جنسی مقعدی

علت درد مقعدی در پریودی

یکی از رایج‌ترین دلایل دردهای مقعدی در خانم‌ها قاعدگی است. درواقع تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی موجب بروز مشکلات متفاوتی جسمی در خانم‌ها می‌شود. درد مقعد در پریودی معمولا به دلیل فشار عضلانی، فیبروم رحم و همچنین یبوست و اسهال در دوران قاعدگی ایجاد می‌شود.

علت درد و تیر کشیدن مقعد در دوران پریودی چیست؟
برخی از خانم‌ها در دوران قاعدگی علاوه بر دردهای رایج از درد مقعدی نیز رنج می‌برند.

علت درد و تیر کشیدن مقعد هنگام مدفوع

مهم‌ترین علت درد مقعدی هنگام مدفوع ابتلا به بواسیر یا هموروئید، شقاق، بیماری التهابی روده و همچنین یبوست است. از طرف دیگر ابتلا به بیماری‌های پوستی مثل اگزما، زگیل و عفونت نیز می‌تواند موجب بروز درد در زمان مدفوع شود.

علت درد مقعدی در اوایل بارداری

از آنجایی که در بدن خانم‌های بارداری، رحم بزرگ می‌شود، فشار زیادی به مقعد وارد می‌شود و همین موضوع موجب بروز هموروئید، یبوست و درد ناحیه مقعد می‌شود. در بیشتر خانم‌ها این دردها پس از زایمان برطرف می‌شوند و در برخی دیگر نیز لازم است درمان‌ها تا مدتی پس از زایمان نیز ادامه پیدا کند.

روش درمان درد مقعدی

درمان درد مقعدی معمولا به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. هر چند در بسیاری از مواقع برای درمان این درد باید علت بروز آن را ارزیابی کنید و سپس درمان را انجام دهید، اما به هر حال انجام دادن برخی از روش‌های درمانی می‌تواند به کاهش بروز این درد کمک زیادی کند. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین روش‌های درمان درد مقعد آشنا شوید.

  • برای درمان درد مقعدی در خانه می‌توانید از دوش آب گرم استفاده کنید. گرمای آب فشار عضلانی و اسپاسم را کاهش می‌دهد و برای درمان درد مقعد بسیار موثر است.
  • برای درمان درد مقعدی در اثر یبوست باید از مایعات و فیبر بیشتری استفاده کنید. در صورتی که یبوست شدید است می‌توانید از ملین استفاده کنید.
  • چرب کردن مقعد در زمان دفع نیز می‌تواند از وارد شدن فشار به مقعد جلوگیری کند.
  • استرس و نگرانی را از خود دور کنید، زیرا در بسیاری از افراد استرس موجب بروز مشکلات گوارشی و یبوست می‌شود و دردهای آزاردهنده‌ای در مقعد ایجاد می‌کند.
  • یکی از روش‌های درمان درد مقعدی با طب سنتی مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه و عدم مصرف غذاهای تند، فراورده‌های لبنی و نوشیدنی‌های گازدار است.
  • نشستن در آب گرم می‌تواند درد و تیر کشیدن مقعد را تا حد زیادی بهبود ببخشد.
تصویر فردی که آب می نوشد.
یکی از روش‌های درمان درد مقعدی، درمان یبوست با مصرف آب و مایعات بیشتر است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در بسیاری از مواقع دردهای مقعدی نیاز به درمان خاصی ندارند و بعد از چند روز خودبه‌خود برطرف می‌شوند. اما در صورتی که علائم زیر را در کنار درد تجربه می‌کنید، بهتر است از یک دکتر گوارش برای درمان کمک بگیرید.

  • احساس یک توده در نزدیکی مقعد
  • عدم بهبود بعد از 3 تا 4 روز
  • خونریزی از مقعد
  • شدت زیاد درد، طوری که در فعالیت‌های روزمره اختلال ایجاد شود.

بیشتر بدانید: خونریزی مقعدی؛ بررسی علت بروز و علائم آن

تصویر فردی که در حال صحبت با پزشک است.
در صورتی که درد مقعد شدید است و پس از مدتی برطرف نشد، بهتر است از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

سخن نهایی

درد مقعد یک عارضه رایج است که ممکن است در هر فرد با هر سن و سالی ایجاد شود. در اکثر مواقع دردهای مقعدی نیاز به درمان خاصی ندارند و پس از مدتی برطرف می‌شوند. در صورتی که شما هم از درد مقعد رنج می‌برید، باید ابتدا بررسی شود که علت درد و تیر کشیدن مقعد چیست و سپس از روش مناسبی برای درمان استفاده شود. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به صورت غیرحضوری و از طریق تماس صوتی یا تماس تصویری با دکتر گوارش آنلاین ارتباط برقرار کنید و پس از دریافت مشاوره، درمان خود را شروع کنید.

سوالات متداول

علت درد مقعدی در کودکان چیست؟

ابتلا به یبوست و اسهال مزمن و همچنین استفاده از دستمال خشک و خشن برای خشک کردن مقعد کودک می‌تواند موجب بروز زخم‌هایی در ناحیه مقعد کودک شود که دردناک هستند.

مهم‌ترین دلیل درد مقعدی در زمان نشستن چیست؟

ابتلا به بواسیر و هموروئید می‌تواند موجب درد مقعد در زمان نشستن شود.

علت درد و تیر کشیدن مقعد در شب چیست؟

اسپاسم راست روده یا عضلات کف لگن موجب درد ناگهانی و شدید در مقعد می‌شود که معمولا چند دقیقه طول می‌کشد. این درد معمولا در شب ایجاد می‌شود و ممکن است فرد را از خواب بیدار کند.

منابع: clevelandclinic، healthline، buoyhealth

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 460

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

107 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
مریم ر
مریم ر
1 ماه قبل

سلام. من گاهی اوقات با دوس پسرم رابطه جنسی مقعدی برقرار میکنم بعدش تا یکی دو روز مقعدم درد میگیره. برای درمان درد فوری باید چیکار کنم؟؟

سمانه
سمانه
1 ماه قبل

سلام بنده دوماه پیش ۱۲ سانت از رودم رو برداشتم بعد از این مدت مقعدم یک دفعه ملتهب شد جوری که نمیتونستم دفع داشته باشم با شربت ملین و پماد آتتی هموریید یکم بهتر شد ولی همچنان داخل مقعدم درد دارم وهیچ نشانه ای از هموریید و شقاق به غیر از درد ندارم دلیل این درد داخل چیه

شهر
شیراز
Ayo b
Ayo b
1 ماه قبل

سلام و وقت بخیر
حدود دو ماه هستش ک به علت (یبوست بعد سفر) دسشویی نکردن بعد چهار روز ب مشکل پارگی ناحیه بیرونی مقعد (شقاق مقعد) دچار شدم ک خوب شدش.
اما هنوز ک هنوزه از داخل تر مقعد درد بدی رو تحمل میکنم
این روزا تکرر ادرار هم بهش اضافه شده درد مایلی لازمم ک نزنه بیرون
دردهام تا ۵شیش ساعت بعد مدفوع کردن ادامه داره هر چقدم ک مدفوعم خشک نباشه و معمولی باشه درد هست.

ب نظرتون چ مرگمه
تو این مدت پماد های همورئید استفاده میکردم
تشکر از شما

اوکی
اوکی
2 ماه قبل

دور مقعد اگه درد بگیره و احساس حرکت یه چیزی

بکنی علائمش چیه؟

شهر
شیراز
Noname
Noname
2 ماه قبل

سلام
یه مدت شده که بعد از دفع مدفوع موقع نشستن درد مقعد میگیرم بطوری ک نمیتونم درست بشینم

شهر
شیراز
مرتضي خليلوند
مرتضي خليلوند
2 ماه قبل

علت درد لوله مقعد دهنه مقعد وراحل درمانش چیست متشکرم

شهر
مشهد
صدیقه هستم
صدیقه هستم
2 ماه قبل

سلام چرا من شب ها درد مقعد دارم با دل درد شدید در زیر شکم

مريم مهدوي از اصفهان
مريم مهدوي از اصفهان
2 ماه قبل

من جند وقت سمت جپ شكمم درد ميكنه اشتها ندار كولونسكوپي دادم ي پوليپ داشتم در اورد
درد همهمات دارم زندكيم مختل كرده
رنكمم خيلي زرد شده جيكار كنم

  1. تورا فران جوابم بديد 
مصطفی
مصطفی
2 ماه قبل

توده مانند کیست کنار مقعد در امده چه راه کاری باید انجام داد همراه کمی درد

شهر
تهران
مهلا
مهلا
3 ماه قبل

سلام در درون مقعد گاهی اوقات تیر میکشه و خیلی هم شدید میگیره و ول میکنه به اندازه ۳ثانیه علتش چیه

شهر
مشهد
Yahya
Yahya
3 ماه قبل

سلام
همسر من بعد از زایمان طبیعی که داشت دردش شروع شده و تیر میکشه به پای چپش و خیلی شدید هست در حدی که گریه میکنه لطفا راهنمایی کنید
ممنون از شما

شهر
کرج
سحر
سحر
4 ماه قبل

سلام
علت درد زیر دل بعد از دستشویی رفتن هم میتونه مربوط به این بیماری هایی که گفتید باشه؟
و اینکه باید به چ دکتری مراجعه کنیم

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  سحر

علت درد زی دل شماد میتونه نشون‌دهنده عفونت ادرار باشه. برای درمان این بیماری می‎‌توانید به دکتر کلیه در تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت حضوری یا مشاوره با دکتر کلیه آنلاین می‌تونید از طریق پلتفرم درمانکده اقدام کنید.

محسن
محسن
4 ماه قبل

سلام.من چن ثانیه قبل ازاینکه مدفوع داشته باشم دردزیادی ازمقعدتازیرشکمم احساس میکنم چن باری میگیره و ول میکنه اماهنگام مدفوع یابعدش دیگه دردی ندارم.لطفا دلیلش رو محبت میفرمایید؟؟؟!!!

شهر
شیراز
مژگان عسگری
مژگان عسگری
4 ماه قبل

درد درناحیه معقد همراه با درذ هر دو پا

شهر
تهران
مريم مهدوي از اصفهان
مريم مهدوي از اصفهان
2 ماه قبل
پاسخ به  مژگان عسگری

مريم مهدوي از اصفهان
من سمت جپ شكمم خيلي درد ميكنه كولونسكوپي كردم كفت همورييد با پوليپ داشتم در اورد واي من همجننان درد دارم ومكمن خيلي زرد شده احساس ميكنم غذامم هضم نميشه تورا فران جواب منو بديد

رمضان
رمضان
5 ماه قبل

سلام من سمت جلو مقعدم وزیر بیضه ام درد می‌کنه چند بار دکتر اورولوژی رفتم سونو کردم هیچ چیزی نشون نمی‌دهد بعد از نزدیکی وارضا شدن دردم بیشتر میشود ادرارم بعد از رابطه نازک می آید دکتر باید چه کار کنم هنگام نشستن روی صندلی ماشین دردم بیشتر میشود سوزش ودرد دارم

شهر
شیراز
هوشنگ
هوشنگ
3 ماه قبل
پاسخ به  رمضان

من هم این مشکل دارم نمی‌دونم چرا اینطور شدم

شهر
تبریز
بی نام
بی نام
3 ماه قبل
پاسخ به  رمضان

ترموستادت سوخته

علی
علی
5 ماه قبل

سلام دکتر من چند روزه از درد مقعد نمی توانم راه بروم علت ان چیست با تشکر از دکتر

شهر
کرج
علی
علی
5 ماه قبل

سلام دکتر من چند روزه از درد مقعد نمی توانم راه بروم علت ان چیست با تشکر از دکتر

شهر
کرج
مونا
مونا
5 ماه قبل

سلام دوگتر من دوسال که درد دارم از مقعدی خود زمان که پیریود میشم پیدا میشه وزمان که سردم بیشه و چی زای که مثلا بوخورم سرد باشه مثلا مثل دوغ سال اول که خیلی وحشتناک درد میگرد اینغت دردم زیاد بود که اثلا نمیتونستم تکن بوخورم احساس میگردم که شکمم مقعدمیم وواژانم همش جمع شود و دردش خیلی کم شوده باز تو بدنم هسته زمستان بیشتر میشه تا باستان خیلی کم میشه زمان پیریود میشم زیاد میشه من دوگتر رفتم نیگاه گرد همروئد اینا نداشتم چیزی بیرون زدگی ندارم فقط یوبوست دارم عوفونت لگن دارم معده درد دارم نفع معده چیزی دیگه ندارم همون سال اول سنگ گلیه داشتم کیست اونا را ندادم دیگه بعد اینا درد مقعدم شوروع شود ممنونم رهنمایم کند دوگتر

شهر
کرج
سمیرا
سمیرا
5 ماه قبل

سلام من شب ها از دردش بیدار میشم میشه بگی برا چی

ایناز
ایناز
5 ماه قبل

درد جلو وپشت بدن ناشی از چیست

شهر
مشهد
شیدا
شیدا
5 ماه قبل

سلام من بعد خوردن غذا مقعد و رکتومم جوری تیر می‌کشه که با کوچیک ترین حرکت انگار می‌خوام بمیرم خیلی حالم بد میشه غذا هم که نخورم فقط رکتومم درد می‌کنه نمی‌دونم دلیلش چیه می‌تونه دلیلش افتادگی راست روده باشه؟

شهر
مشهد
خانم احمدی
خانم احمدی
6 ماه قبل

درد وتیر کشیدن وسوزش منفعد

شهر
تهران
مهساا
مهساا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من نزدیکیه مقعدم سمت چپ سفت شده مثله اینکه برآمدگی از داخل هست از چی میتونه باشه؟

شهر
تبریز
نسترن
نسترن
2 ماه قبل
پاسخ به  مهساا

به پزشک مراجعه کنید

طاهره علیمردانی
طاهره علیمردانی
6 ماه قبل

سلام درد مقعد دارم ویبولتین شدید .هیچگونه خونریزی ندارم ولی شبها خواب رو ازم گرفته

شهر
تهران
میلاد
میلاد
6 ماه قبل

پیشنهادم ب همه اینه که پیاز یا سیر داغ کنن جوری ک تقریبا سفیدشپ از دست بده بعد بزار خنک تر بشه و بزارن جایی ک درد می‌کنه

شهر
مشهد
Ali
Ali
6 ماه قبل

سلام موقع راه رفتن وموقعی نشستم میخوام پاشم مقعدم درد میکنه و موقعی که شبا خوابیدم میخوام به پهلو برم درد میگیره چیکار کنم

شهر
تبریز
احمدش
احمدش
3 ماه قبل
پاسخ به  Ali

سلام موقع راه رفتن و ایستادن ودر خواب موقع چرخیدن به طرف دیگر دچار درد وبیرون زدگی مقعد میشم مشکل چیست ممنونم

شهر
تهران
ناهید
ناهید
6 ماه قبل

سلام مقعد پس خیلی درد سوزش دارم موقع سرویس رفتم هم درد دارم هم سوزش شبا صبحا خواب ندارم بگید چیکارکنم لطفا

شهر
مشهد
سالار
سالار
1 ماه قبل
پاسخ به  ناهید

اکثرا در بچه گی بهشون تجاوز شده این درد کهنه مال اونه پاره گیه عضله مقعد میگن

شهر
تهران
محمد رضا
محمد رضا
6 ماه قبل

درد مقعد که به کمر میزنه دلیلش چی میتونه باشه یبوست و هموروئید هم ندارم

عباس
عباس
4 ماه قبل
پاسخ به  محمد رضا

آقای محمدرضا. سلام
درد مقعد شما چون به کمر هم سرایت میکنه، به احتمال زیاد ممکنه بیماری آی بی اس یا کولون عصبی باشه. روده عصبی علاوه بر اینکه مقعد را ملتهب، متورم و دردناک میکنه نیز بطور متناوب درد به کمر، پهلوهای چپ و راست، سمت راست و چپ بالای شکم و پائین شکم، گاهی به معده و گاهی به لگن و باسن و قسمت رانهای پا کشیده میشود. که در افراد متفاوت است. معمولا آی بی اس صبحها بعد از بیدارشدن از خواب شروع یا شدیدتر است و با اجابت مزاج خیلی دردناک میشود و بعدازظهرها دردش تخفیف پیدا میکنه.

شهر
اصفهان
ناهید
ناهید
7 ماه قبل

سلام ، برآمدگی دایره ای مثل توده کوچک پر خون بعد از رابطه مقعدی قابل درمان هستن؟

شهر
تهران
لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام
زیر دلم و مقعد درد میکنه وقتی دستشویی‌میرم بیشتر میشه

شهر
تهران
خدیجه
خدیجه
7 ماه قبل
پاسخ به  لیلا

سلام مقعد هنگام دستشوی درد می گیره حتی لگن وزیر شکمم درد می کنه چکار کنم

لیلا
لیلا
7 ماه قبل
پاسخ به  خدیجه

چندروزپیش یبوست شدیدگرفتم به علت فشارهای زیادازناحیه مقعددردزیادی دارم اصلانمیتونم سرپاشم احساس میکنم مقعدم سنگینی میکنه چکارکنم تاآرومشم

شهر
تهران
زهراابراهیمی
زهراابراهیمی
6 ماه قبل
پاسخ به  خدیجه

سلام وقت بخیر من ۶۰ سال دارم وچند هفته است که موقع دفع مدفوع ونشستن اذیت میشم چه راهکاری برای من دارید

شهر
تهران
جواد
جواد
7 ماه قبل

با سلام از امروز درد مقعد گرفتم شدید که به عالتم هم میرسه چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید

شهر
تهران
یوسفوند
یوسفوند
7 ماه قبل

سلام من 7ماه پیش عمل فیستول مقعدی كردم الان جای عمل دردداردعلت چیست ،

رحیم
رحیم
7 ماه قبل

سلام من ۲۷سالمه چند وقته دچار درد مقعد و خارش شدم یه چند روز درد می‌کنه وبعد شروع به خارش می‌کنه بعد از خارش چند وقت خوب میشم بعد از چند روز دوباره شروع میشه میخواستم ببینم مشکل چیه

اکبر
اکبر
6 ماه قبل
پاسخ به  رحیم

تو مثل منی منم اونجوری هستم تو چکار کردی خوب شدی

علیرضا
علیرضا
7 ماه قبل

سلام
چند روزه ک دور دهانه مقعدم درد میکنه، ب خصوص مواقعی ک برای دفع ب دستشویی میرم. هیچ یک از علائمی هم ک در مقاله بود رو ندارم.
ممنون میشم راهنماییم کنید

شهر
تبریز
فریبا
فریبا
8 ماه قبل

سلام من ۵۴ ساله هستم و یائسه هم هستم. هنگام شب مقعدم تیر میکشه ودرد میکنه به طوری که شب هنگام از خواب بلند میشم. علت چیست؟لطفا راهنمائی بفرمائید

شهر
تهران
حسین
حسین
8 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمن عمل فیشرانجام دادم نزدیک ۴۵روز ولی حال درد دارم وقت که دستشوی میرم

رباب
رباب
8 ماه قبل

سلام و خسته نباشید، با علائمی ک اینجا خوندم منم بواسیر شدید دارم تقریبا یک سال میشد ک درد داشتم الان دوسه روزه خیلی شدیده میخواستم راهنماییم کنید ممنون میشم

شهر
تبریز
بهار
بهار
6 ماه قبل
پاسخ به  رباب

باسلام و تشکر دخترم عمل کرده وفیبرمش رو درآورده حالا از یک ماه هم گذشته ولی درد مقعد وحالت تیر کشیدگی خیلی آزارش میده وبا مسکن های دکتر هم آروم نشده لازم به ذکر است که سالها پیش عمل بواسیر هم انجام داده ممنون میشم راهنمایی کنین وایشون چطور باید ازاین درد رهایی پیدا کنه خدا خیرتون بده

شهر
تهران
نادیا
نادیا
8 ماه قبل

سلام من دردمقعدی بسیار شدیدی دارم مشکلی هم ندارم نمیدونم دلیلش چیه ولی از امروز صب شرو شده و حالت تهوع هم دارم خیلی غیر قابل تحمله

شهر
تهران
عادل
عادل
8 ماه قبل

سلام
من بدلیل یبوست،هنگام مدفوع درد شدید از داخل مقعد دارم.
درمانش چیه؟

شهر
شیراز
محمدمصطفی لو
محمدمصطفی لو
8 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۲روزه که لبه مقعدمن یک طرفش بادکرده که یه ورم خشک بانوک سیاه زده بیرون که خیلی دردداره علت این مریزی چیه ونمیدونم چکارکنم

شهر
تبریز
تارا
تارا
7 ماه قبل

بواسیره

احمد
احمد
9 ماه قبل

سلام من دردمقعددارم مقعدم دورش کمیقرمزشده وخیلی درددارد

شهر
مشهد
سوگل افشاری
سوگل افشاری
9 ماه قبل

سلام شبتون بخیر من وقتی مدفوع میکنم روی مدفوع خلط سفید رنگ هستش کمی هم درد دارم دلیل چیه میشه لطفا جوابمو بدین

شهر
تهران
تارا
تارا
7 ماه قبل
پاسخ به  سوگل افشاری

عفونت

سونیا
سونیا
7 ماه قبل
پاسخ به  تارا

سلام 53سالمه فیستول دارم گاهی فکرمیکنم بین باسنم چیزی هست گاهی خونریزی دارم بالای مقعد ی فرورفتگی دارم که گاهی خونریزی میکنه گاهی درددارم ایالیزرمیتونه مفیدباشه,،؟؟

شهر
کرج
مصطفی
مصطفی
9 ماه قبل

با سلام ،من در ناحیه مقعد بعضی اوقات درد دارم ،شاید دو سه ماه درد نباشه بعضی وقتا درد دارم بیشتر موقع نشستن درد دارم ،لطفا کمکم کنید

شهر
تهران
مرتضی ابراهیمی
مرتضی ابراهیمی
9 ماه قبل

سلام برآمدگی روده دارم گهگوداری دردسوزش دارم .میتونم از بتادین استفاده کنم یااین ک یجور پودرها هست ک تواب مخلوط میشن اسمش نمیدونم از اونا استفاده کنم ممنون اگه جواب بدین,❤️

شهر
تبریز
علی
علی
9 ماه قبل

سلام.
دو سه روز مقعد درد میکنه و با سوزش همراه است. البته این درد بعد لز استفاده از داروی بهداشتی و پا کننده تیزربر ایجاد شد

شهر
مشهد
علی
علی
9 ماه قبل
پاسخ به  علی

خوب از داروی تیز بر استفاده نکن

مینا
مینا
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر از دیشب درد مقعدی دارم تیر میکشه خیلی دردناکه دلیلش چیه؟

شهر
شیراز
امیر
امیر
8 ماه قبل
پاسخ به  مینا

رابطه مقعدی نداشتی

شهر
تهران
علی هاشمی
علی هاشمی
9 ماه قبل

سلام در نزدیک مقعد برآمدگی دارم ودرد شدید موقع نشستن

شهر
اصفهان
میثم
میثم
9 ماه قبل

با سلام
مقعد فقط با کمی فشار انگشت تیر میکشد
علت چه چیزی میتواند باشد?

شهر
تهران
ایدا
ایدا
9 ماه قبل

سلام من 22 سالمه و ابله مرغون گرفته بودم و بخاطر داروهایی که میخوردم.. باعث شده که الان مدفوع سفتی داشته باشم..خیلی درد ناک.. خیلی هم ترسیدم. چون نمیتونم درست دستشویی کنم. باید چیکار کنم؟

شهر
شیراز
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  ایدا

سلام دوست عزیز.اولین اقدام مصرف فیبر بالا و آب فراوانه.در مرحله ی بعد از لاکتولوز یا پودرهای دیگه هم میتونین استفاده کنین.گرچه بهتره این کار رو زیر نظر متخصص گوارش انجام بدید.میتونید از مشاوره‌ی آنلاین با متخصص گوارش درمانکده استفاده کنید.

سعید
سعید
9 ماه قبل

علت درد بعد از مدفوع چیست؟؟که بعد از چند دیقه رفع میشود

شهر
تهران
پرویز
پرویز
10 ماه قبل

سلام شب بخیر بنده از ناحیه مقعد دچار درد شده ام وحدود دوهفته هست که برای سرویس رفتن اذیت میکشم مخصوصا دردفاع ادراردرد دارم

تارا
تارا
7 ماه قبل
پاسخ به  پرویز

شنا عفونت ادرار دارید برید دکتر و کاسنی و گزنه بخورید

ابراهیم پاپی
ابراهیم پاپی
10 ماه قبل

درد شدید مقعد ونیامدن مدفوع

شهر
تهران
ربیع محمدی
ربیع محمدی
10 ماه قبل

سلام.خسته نباشین بنده موقع مدفوع خیلی اذیت میشم طوری که اصلا دوست ندارم دستشویی کنم دردخیلی بدی دارم قبل و بعد دستشویی.بعضی وقتالکه خون هم دیدم موقع خشک کردن.امانشست و برخاست مشگلی ندارم فقط موقع مدفوع

شهر
تهران
زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام من امروز صبح پاشدم رفتم دستشویی بعد که صورتم رو شستم و اومدم بیرون ناگهان زیر نافم و خروجی مقعدم همزمان تیر کشیدن و الان دارم درد میکشم لطفا بگین به چه دلیله اصلا نمیتونم از جام پاشم

تارا
تارا
7 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

پریودتون نزدیکه یاهم اسپاسم عضلانی شدید

علیرضا
علیرضا
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر یه چند وقتیه مقعدم اینجوری دون دون سفید زده خطرناکه؟

شهر
تهران
علی
علی
10 ماه قبل

سلام

من 16ساله ام

در ناحیه مقعدام یک برآمدگی هست که وقتی فشار میدهم انگار داخلش یک تیله کوچیکه

دو هفته هست که اینطورام ولی چند روزی از بین رفت ولی دوباره برگشته

شهر
تبریز
محمد
محمد
9 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام چی شد خوب شدی؟ منم دقیقا همین مشکلو دارم

فاطیما
فاطیما
11 ماه قبل

سلام.خسته نباشین بنده موقع مدفوع خیلی اذیت میشم طوری که اصلا دوست ندارم دستشویی کنم دردخیلی بدی دارم قبل و بعد دستشویی.بعضی وقتالکه خون هم دیدم موقع خشک کردن.امانشست و برخاست مشگلی ندارم فقط موقع مدفوع

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  فاطیما

سلام دوست عزیز.یبوست‌های طولانی میتونه باعث ایجاد هموروئید شه و ممکنه خونریزی هم داشته باشه اما برای بررسی و تشخیص دقیق نیاز به مراجعه‌ی حضوری به درمانگاه گوارش دارید.از مشاوره‌ی آنلاین با فوق تخصص گوارش درمانکده هم میتونید استفاده کنید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

محمد
محمد
11 ماه قبل

سلام من زمانی که مدفوع دارم وکمی دیر به دستشویی میرم یا دستشویی اون لحظه در دسترسم نیست درد شدیدی داخل مقعدم بوجود میاد که حتی بعضی وقتها نمیتونم تحمل کنم باید چکار کنم

شهر
تهران
جهان
جهان
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد

عزیز شما هرجا رسیدی بکش پایین فقط برین متوجه شدی فقط برین

رضا
رضا
7 ماه قبل
پاسخ به  جهان

دوست عزیز کاش گر فتارش بشی بعد میفهمی ریدن یعنی چه@؟!

شهر
کرج
فرید
فرید
7 ماه قبل
پاسخ به  جهان

دعا نمیکنم مثل اون بشی که واقعا دردناکه ولی خدا شفات بده

شهر
تهران
نازبی بی
نازبی بی
11 ماه قبل

سلام مامانم یه توده دراطراف مقعدش دراومده که خیلی دردمیکشه طوری که به سختی ازجاش بلند میشه

شهر
مشهد
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  نازبی بی

سلام دوست عزیز.توده‌های همراه با درد شدید معمولا آبسه هستن و نیاز به جراحی و درمان سریع دارن.حتما در زودترین حالت ممکن به اورژانس مراجعه کنید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

محمد امیدی
محمد امیدی
11 ماه قبل

سلام ۔من چند توده چربی مانند در ناحیه مقعد دارم درد هم دارم چیکار باید بکنم ممنون راهنمایی کنید

شهر
کرج
توفیق
توفیق
11 ماه قبل

سلام روز خوش
چطور میتونم درد مقعدی ناشی از پارگی یبوست رو برطرف کنم
مادرم سنش بالاس و دچار این عارضه شده دو هفتس خیلی درد میکش

شهر
تهران
امير
امير
11 ماه قبل

سلام بنده حدود ۵ یا ۶ ماه هست که درد مقعد دارم و در بعضی اوقات حتی زمان نشستن درد دارم حتی موقعه مدفوع هم درد زیادی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

شهرتهران

مریم
مریم
11 ماه قبل
پاسخ به  امير

سلام من عمل قلب انجام دادم بعد از ۳ روز شکمم کار کرد با فشار و بعد اون درد همراه با فشار دارم لطفاً علت را بگویید

شهر
تهران
امیر نورمحمد پور
امیر نورمحمد پور
11 ماه قبل

سلام بنده حدود ۵ یا ۶ ماه هست که درد مقعد دارم و در بعضی اوقات حتی زمان نشستن درد دارم حتی موقعه مدفوع هم درد زیادی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

شهر
تهران
فاطمه بالگنجیان
فاطمه بالگنجیان
10 ماه قبل

سلام دردمقعدشدیددارم تیکه تیکه شکمم کارمی کنه

شهر
تهران
اببب
اببب
1 سال قبل

سلام کس در معقدنزدیکی‌ کنه ایا مشکل براش پیش میاد

شهر
کرج
المیرا
المیرا
9 ماه قبل
پاسخ به  اببب

آره خیلی

سعید روحانی
سعید روحانی
1 سال قبل

سلام
من چند روزی است که بعد از دفع نمی توانم خودم را بشویم چون درد دارم مدفوع با درد خارج می شه و احساس می کنم چیزی جلو انرا گرفته
ممنون می شم کمکم کنید
کرم
افی کتتیل را هم استفاده کردم بی فایده بوده

م دنایی
م دنایی
1 سال قبل

سلام من چندوقته برای خروج مدفوع اذیت میشم وجدیدادردمقعدهم دارم که از اول شب تاخودصبح ادامه داره

شهر
شیراز
سمیه
سمیه
1 سال قبل

من بدون هیچ علایم قبلی به صورت یهویی دچار درد شدید معقد شدم وهیچ مسکنی ارومم نمیکنه اصلا نمیتونم بشینم چه کار باید بکنم ؟

گلی
گلی
11 ماه قبل
پاسخ به  سمیه

الان خوب شدین ؟؟اخه منم مثل شما شدم!!

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام.بالای مقعد من سفت شده.درد دارم.بهش دست میزنم درد میگیره.علتش چیه.ممنون

شهر
کرج
هتم
هتم
1 سال قبل

ممنون میشم که زن سالار نباشید و به زن ها نگید خانم ها یا حداقل به مرد ها هم بگید آقایان

شهر
تهران
محمدزمانی
محمدزمانی
1 سال قبل

سلام.تقریبا دو سه سال پیش شقاق مقعدی داشتم.الان یک ماهه بعداز اینکه درددر نزدیکی مقعدداشتم شقاق هم بودموقع دفع اینقددرد وشوزش داشتم که حالم خراب میشد.الان شقاق تقریبا خوب شده، تقریبا چندسانتی مونده به دهانه مقعددرد بیشتری دارم احساس می کنم یک رگ مانندی هس موقع دفع که مدفوع می خواد به اونجا برسه درد شروع میشه تا پس از دفع، تمام روز وتا آخر شب می خوام بخوابم درد بیشتر می شود.باتشکر

شهر
تبریز
میلاد
میلاد
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
من ۳روز هستش که دچار درد داخل مقعد و دور مقعد شدم و نمیتونم خروجی انجام بدم خیلی وحشتناکه خواهشن کمکم کنید ممنون میشم

شهر
تهران
اکرم
اکرم
1 سال قبل
پاسخ به  میلاد

سلام خسته نباشید من یک هفته ای هست زیزر دلم درد می کند حالا ۳روز هست که مقعد ودورمقعدم دردمیکند حالا باید چه کار کنم خواهش می کنم کمکم کنید

سارا
سارا
11 ماه قبل
پاسخ به  میلاد
  1. سلام یه هفته پیش دفع را با یبوست شد وبعد آن مقعد درد واحساس فشار در ناحیه معقد دارم انگار نیاز به دفع دارم ولی فقط فشار هست لطفا کنکم کنید می دونم فقط خدا باید کمکم کنه ولی به شما ها هم نیاز دارم متشکرم
شهر
تبریز
مهلا
مهلا
1 سال قبل

سلام همسرم چند روز بود اسحال بود به خاطر قاطی پاتی خورده بود بعد که اسحاقی قطع شد الان چند روز مقعد و باسنش درد میکنم بطوری که کج میشینه نمیاد دکتر بریم
بنظرتون با اجبار ببرمش

شهر
مشهد
زهره
زهره
11 ماه قبل
پاسخ به  مهلا

سلام من چندوقتع موقه مدفوع هم دردزیادی دارم هم خونریزی بعدمدفوع اون روز کلا دردمیکنه بایدچیکارکنم ممنون میشم راهنمای کنید

شهر
مشهد
F shirmohmmadby
F shirmohmmadby
11 ماه قبل
پاسخ به  زهره

سلام من چندسالی هست که یکدفعه درد مقدم شروع میشه که تازیرواژن ادامه داره توری که راه نمیتون برم حتی در آن لحظه افت فشار هم پیدامیکنم جوری که محبور میشم آب داغ بگیرم یا شیاف استفاده کنم لطف بگید چه کار کنم که از این درد نجات پیدا کنم

  1. . سپاسگذارم
شهر
تهران