۵ دلیلی که ثابت می‌کند داشتن سینه‌های بزرگ خوب نیست!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده


اگر پای درد دل افرادی که سینه‌های بزرگ دارند بنشینید، متوجه می‌شوید که چقدر این سینه‌های بزرگ برای آنها دردسر داشته است. زیرا افرادی که سینه‌های بزرگ دارند مجبورند الزاما از سوتین ورزشی استفاده کنند. زیرا دویدن برایشان فرآیندی دردناک است.

حتی ممکن است در جریان یکی از مسابقات قهرمانی بسکتبال، سینه‌های بزرگ حرکت دستان فرد را محدود کند و نتوانند یک موقعیت پرتاب آزاد را گل کنند. شاید با همین دو مثال ساده به عمق فاجعه پی برده باشید! اما مسئله بزرگتر از این حرف‌ها است!

مشکل ساز بودن سینه‌های بزرگ معمولا از جریان اولین قاعدگی آغاز می‌شود. بنابراین بهتر است زیاد به تبلیغات رسانه‌های مد توجه نکنید و به سراغ انواع روش بزرگ کردن سینه نروید، چرا که برای بسیاری از زنان، داشتن سینه‌های بزرگ واقعاً لذت‌بخش نیست.

چه بسا افرادی که به دلیل کمردرد شدیدی که داشتند، مجبور شدند با عمل جراحی اندازه سینه‌هایشان را کاهش دهند. پس سلامت جسمی و روحی شما اولین و پراهمیت‌ترین نکته‌ای است که باید همواره به آن توجه کنید.

چرا داشتن سینه های بزرگ خوب نیست!

بیشتر بدانید: بازسازی سینه پس از سرطان چگونه است؟

اینفوگرافیکی که مشکلات داشتن سینه‌های بزرگ را نشان می‌دهد.
سینه‌های بزرگ باعث ایجاد مشکلاتی مانند کمردرد می‌شود.

بیشتر بدانید: علت تغییر رنگ سینه چیست؟

۱) مشکلات کمری

خانم‌هایی که سینه‌ بزرگ دارند، معمولا هنگام بارداری از پزشک زنان و زایمان انلاین این پیام را دریافت می‌کنند که بافت سینه‌هایشان خیلی متراکم است. هر چند در ابتدای بارداری این موضوع چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما پس از تولد نوزاد و جمع شدن شیر در پستان، سنگینی بیش از حدی در آن‌ها احساس می‌شود.

نکته جالب اینجاست که وزن تقریبی هر یک از سینه‌های بزرگ و پر از شیر چنین خانم‌هایی چیزی حدود ۳.۵ کیلوگرم است! یعنی کمر این افراد باید وزنی حدود ۷ کیلوگرم را تحمل کند. این وزن تقریبا ۲ برابر وزن یک نوزاد تازه متولد شده است. بنابراین احساس درد و فشار در کمر در چنین افرادی چندان بعید و دور از ذهن نخواهد بود.

از دیگر عوارض سینه‌های بزرگ خمیده راه رفتن و قوز کردن است. زیرا عقب نگه داشتن شانه‌ها به دلیل وزن بالای سینه‌ها احساس دردناکی را برایشان ایجاد می‌کند. ضعف عضلات کمری، درد در ناحیه شانه، گردن و کمر و حمل همیشگی وزنی معادل دو نوزاد تازه بدنیا آمده در سینه‌ها تنها بخشی از عوارضی است که سینه‌های بزرگ به فرد تحمیل می‌کند.

۲) داشتن سینه‌های بزرگ شیر دادن به بچه‌ها را تقریباً غیر ممکن می‌سازد

داشتن سینه‌های بزرگ شیر دادن به بچه را به یکی از دشوارترین کارهای ممکن تبدیل می‌کند. حال بماند که فارغ از اندازه سینه‌ها، شیر دادن برای بسیاری از مادرها کار چالش برانگیزی است و همیشه لذت‌بخش نیست.

افرادی که سینه‌های بزرگ دارند برای اینکه بتوانند به نوزاد کمک کنند تا شیر بخورد، مجبور می‌شوند که کل صورت نوزاد را به سمت سینه‌های خود فشار دهند. در این میان تنها کاری که می‌توانند برای جلوگیری از خفگی نوزاد انجام دهند، بالا نگه داشتن سینه با دست است.

بیشتر بدانید: فواید ماساژ سینه چیست؟

مادری که در حال شیر دادن به کودکش است. سینه‌های بزرگ می‌توانند باعث درد در هنگام شیر دادن شوند.
سینه‌های بزرگ می‌توانند باعث درد و ناراحتی هنگام شیر دادن نوزاد شوند.

از طرفی نیز به دلیل متورم شدن سر پستان‌ها، بزرگ شدن سینه‌ها و موقعیت‌های دردناکی که مجبور به تحمل آن به هنگام شیر دادن هستند، فرآیند شیر دادن به نوزاد برای آنها به تجربه‌ای بسیار ناراحت‌کننده و دردناک تبدیل می‌شود.

۳) خوابیدن  لذت‌ کمتری خواهد داشت

بسیاری از افراد به شکل طبیعی دوست دارند که روی شکم بخوابند. افرادی که سینه‌های بزرگی دارند تنها در صورتی می‌توانند خواب راحتی در این موقعیت داشته باشند که یک بالشت زیر ناحیه لگنی خود قرار دهند. به این ترتیب می‌توانند کمی از فشاری که برروی سینه‌هایشان وارد می‌شود را کم کنند.

حال تصور کنید که حرکت کردن هنگام خواب، این بالشت را نیز جا‌به‌جا خواهد کرد. از این رو به دلیل فشار وارده بر روی سینه‌ها معمولاً باعث خواهد شد که فرد چندین بار در طول شب از خواب بیدار شود. به همین دلیل است که این افراد پس از بیدار شدن از خواب در صبح به اندازه کافی سر حال نیستند.

۴) احساس درد هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی

آیا واقعاً می‌توانید تصور کنید که دویدن با دو طالبی که به سینه‌هایتان وصل شده کار راحتی است؟ ورزش با سینه‌های بزرگ واقعاً دردناک است. سینه‌های بزرگ معمولا در موقعیت‌های مختلف، باعث کاهش عملکرد ورزشی فرد می‌شوند. همین نیز باعث می‌شود که بسیاری از افراد علاقه خود به ورزش را به تدریج از دست بدهند.

هر ورزشی که از تحرک زیادی برخوردار باشد، برای این افراد دردناک خواهد بود. اما این درد تنها محدود به سینه‌ها نیست. از آنجا که کمر قسمت زیادی از وزن بدن را تحمل می‌کند، انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند باعث ایجاد کمردرد هم بشوند. حتی بهترین و گران‌ترین سوتین‌های ورزشی نیز نمی‌توانند بطور کامل این مشکل را برطرف کنند.

خانم چاقی که در حال ورزش کردن است. سینه‌های بزرگ انجام برخی حرکات ورزشی را سخت می‌کند.
سینه‌های بزرگ وزن بدن را به سمت جلو هدایت می‌کنند. این پوزیشن انجام فعالیت‌های ورزشی را سخت می‌کند.

۵) باز کردن سوتین‌ها واقعاً دردناک است

پوشیدن سوتین برای زنانی که سینه‌های بزرگ دارند مانند یک شمشیر دو لبه است؛ از طرفی، حتی تصور اینکه بخواهند بدون بستن آنها پیاده‌روی کنند هم برایشان ممکن نیست. چرا که وزنی که روی شانه‌ها و کمر می‌افتد افتضاح خواهد بود.

مشکلات سینه‌های بزرگ در چند خط

اگر شما هم از داشتن سینه‌های بزرگ رنج می‌برید، به شما اطمینان می‌دهیم که تنها نیستید. حتی بعضی افراد معروف و شجاع هم که دچار چنین مشکلی هستند، صادقانه در مورد مشکلاتی که داشتن سینه‌های بزرگ برای آنها ایجاد کرده است صحبت می‌کنند. این مشکلات تنها به تحمل به درد و ناراحتی محدود نیست. بلکه احساس شرم و خجالت را نیز در بر می‌گیرند.

در صورتیکه سینه‌های شما جلوی رسیدن به اهدافتان را گرفته‌اند و مانع  از انجام کارهایی که از آن ها لذت می‌برید، می‌شوند. بهتر است در موردشان با پزشک خود مشورت کنید. زیرا داشتن سینه‌های بزرگ می‌تواند یک مشکل پزشکی واقعی بوده و نیازمند رسیدگی جدی باشد.

شما عزیزان برای کسب اطلاعاتی در خصوص درمان سینه‌های بزرگ بهتر است به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. امکان رزرو اینترنتی نوبت پزشک از طریق سایت درمانکده به سادگی امکان پذیر است. دسترسی به شماره تماس و آدرس مطب نیز از طریق درمانکده میسر شده است.

بیشتر بدانید: کیست سینه چیست؟

چند سوال دربارهٔ مشکلات سینهٔ بزرگ

آیا سینه‌های بزرگ باعث درد می‌شوند؟

بله. این مشکل باعث کشیدگی بافت پستان‌های می‌شود که بواسطه آن درد خواهید داشت.

مهم‌ترین دلیل بزرگ شدن سینه‌ها چیست؟

تغییرات هورمونی در زنان اصلی‌ترین عامل بزرگ‌شدن پستان‌ها در آنهاست.

چرا سینه‌ها با افزایش سن بزرگتر می‌شوند؟

فاکتورهایی سن، سطح هورمون‌های بدن (استروژن) و التهاب از عوامل اصلی آن هستند.

آیا رژیم غذایی بزرگ شدن سینه وجود دارد؟

مصرف برخی غذاها مانند آجیل منبع غنی از چربی‌های تک غیراشباع است که به حجیم شدن بافت سینه کمک می‌کنند.

منبع : Health Line

Loading

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 15

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

2 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها