ماساژ سینه

ماساژ سینه؛ انواع، فواید و نحوه ماساژ پستان

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده


با نحوه ماساژ سینه آشنایی دارید؟ فواید ماساژ پستان چیست؟ ماساژ سینه روشی است که می‌توان از آن برای اهداف بسیاری مثل خوش فرم کردن سینه، شناسایی سرطان سینه، کاهش دردهای عضلانی و بهبود شیردهی استفاده کرد، به طوری که تنها 15 دقیقه ماساژ ممکن است برای بهره‌مندی از فواید آن کافی باشد.

شما می‌توانید این کار را هرچند وقت یکبار در خانه خود امتحان کنید. در این مقاله از مجله درمانکده انواع، فواید، نحوه انجام و بهترین زمان ماساژ پستان و مواردی چند ازاین‌قبیل اطلاعاتی آورده شده است.

انواع ماساژ سینه

ماساژ سینه برای بزرگ کردن سایز آن

با ظهور فناوری‌های جدید، پزشکان روش‌های جراحی پیچیده‌ای را برای بزرگ کردن سینه پیشنهاد می‌کنند. این در حالی است که ماساژ سینه یک جایگزین طبیعی و موثر برای بزرگ کردن سینه به طریق جراحی است.

برخی از زنان وسواس زیادی به داشتن سینه‌های بزرگ دارند. چراکه سایز مناسب سینه نه تنها شما را زیباتر می‌کند، بلکه حس اعتماد به نفس شما را نیز تقویت می‌کند. به طوری که طبق برخی از مطالعات، زنانی که سینه‌های بزرگ دارند، نسبت به آن‌هایی که سینه‌های آویزان دارند، حس اعتماد به نفس بیشتری دارند.

بیشتر بدانیم: کیست مویی چیست و چگونه درمان می شود

برای افزایش سایز سینه، می‌توانید ماساژ پستان را با کمک روغن‌های ضروری که باعث افزایش جریان خون در بافت‌های فیبری زیرین سینه و در نتیجه بزرگ شدن پستان می‌شوند، انجام دهید. لازم به ذکر است که این روغن‌ها خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست سینه شما را نیز بهبود می‌بخشند.

ماساژ پستان‌ها علاوه بر افزایش سایز، غدد درون ریز شما را نیز تحریک می‌کند و باعث ترشح هورمون‌های ضد پیری می‌شود که از کشیدگی و افتادگی سینه‌ها جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که بر روی زنان باردار انجام شده است، نشان می‌دهد کسانی که سینه‌های خود را به طور منظم ماساژ می‌دهند، در پایان بارداری، علائم کشیدگی کمتری را در پوست پستان خود تجربه کردند. متخصصان برای افزایش سایز سینه، توصیه می‌کنند هر روز پانزده دقیقه سینه‌های خود را با استفاده از روغن بادام ماساژ دهید. این امر، به زیبایی ظاهر سینه‌های شما و جلوگیری از کشیدگی پوست آن در دوران بارداری کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که هرگاه در قسمت سینه درد و یا علائم خاصی را احساس کردید پیشنهاد ما به شما مراجعه به دکتر متخصص زنان است که درمانکده این زمینه را برای شما فراهم کرده تا به راحتی و با چند کلیک نوبت آنلاین پزشکی رزرو کنید. همچنین می توانید به صورت آنلاین به مشاوره با دکتر متخصص زنان بپردازید.

بیشتر بدانیم: آناتومی و ساختار سینه (پستان) + راهنمایی کامل

مرحله 1: گرم‌کردن دست‌ها با مالش کف دست‌ها به یکدیگر

اولین قدم این است که کف دست خود را به هم بمالید تا کمی گرم شود (زیرا هدف اصلی ماساژ – به‌خصوص برای افزایش سایز پستان‌ها – القای مقداری گرما و آرامش بخشی است). هنگامی که دستان شما به‌اندازه کافی گرم شد، باید آن‌ها را به آرامی روی سینه‌های خود قرار دهید.

مرحله 2: استفاده از روغن‌ها یا مرطوب‌کننده‌های پوست

کرم‌ها و روغن‌های ملایم، از ایجاد اصطکاک بین پوست غدد پستانی و کف دست جلوگیری می‌کنند. همچنین پس از اعمال کافی، کنترل تکنیک‌های ماساژ را برای شما آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، با ارائه مواد مغذی و ارتقای سلامت پوست، باعث بزرگ شدن سینه‌ها می‌شوند.

مرحله 3: حرکت دایره‌ای به سمت داخل

اگر در هنر ماساژ سینه مبتدی هستید، بهتر است عمل ماساژ را به نوبت انجام دهید. یعنی ابتدا سینه سمت چپ خود را ماساژ دهید و سپس سمت مقابل را (و یا برعکس). برای این منظور سعی کنید دستان خود را به سمت داخل سینه و به صورت دایره‌وار حرکت دهید – یعنی دایره‌های کاملی که به سمت داخل قفسه سینه شما هدایت شوند.

بیشتر بدانیم: کورتاژ و مراقبت‌های پس از آن + راهنمایی کامل

مرحله 4: اعمال فشار متوسط ​​به سینه

در این مرحله سینه خود را به آرامی فشار دهید (البته نه در حدی که حتی چیزی احساس نکنید و نه در حدی که آرامش بخش نباشد و به خودتان آسیب برسانید چراکه که سینه‌ها قسمت‌های حساس بدن هستند و باید با احتیاط با آن‌ها رفتار شود).

در نهایت مراحل 3 و 4 را برای طرف مقابل بدن خود نیز تکرار کنید.

ماساژ سینه برای سفت کردن سینه

شلی و افتادگی سینه یکی از مشکلات رایج بسیاری از زنان است، به طوری که به محض درآوردن سینه بند، سینه‌ها شل و افتاده به نظر می‌رسند. این در حالی است که هر زنی دوست دارد سینه‌ای با بافت سفت داشته باشد، تا آن را به رخ دیگران بکشد! از این رو، با انجام مرتب ماساژ می‌توانید سینه‌های خود را سفت، محکم و دایره‌ای فرم کنید.

بیشتر بدانیم: ناگفته‌هایی از واژن

روش 1

ماساژ سینه‌ها با روغن زیتون – و مواردی چند از این قبیل که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهد شد – به سفت شدن سینه‌ها کمک زیادی می‌کند، زیرا روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است. برای این منظور، روغن زیتون را روی کف دستان خود بریزید و به هم بمالید تا تولید گرما کنند. سپس برای شروع ماساژ، کف آن‌ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در جهت رو به بالا روی سینه‌های خود بکشید. این روند با تحریک عروق سینه‌ها، باعث افزایش جریان خون و ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌شود. برای اثرپذیری بهتر، این کار هر روز تکرار کنید.

روش 2

یک روش موثر دیگر برای بازیابی قوام سینه‌های افتاده، ماساژ دادن آن‌ها با یخ است. این کار به دلیل سرما، باعث انقباض بافت سینه و سفت‌تر شدن آن می‌شود. برای این منظور، 2 تا 3 تکه یخ را در یک کاسه بریزید و به مدت یک دقیقه با حرکات دایره‌ای در اطراف سینه‌های خود ماساژ دهید. سپس بلافاصله محل را خشک کنید و یک سوتین مناسب بپوشید. سپس به مدت 30 تا 35 دقیقه در حالت درازکش بمانید. روزی سه بار این کار را تکرار کنید.

بیشتر بدانید: بازسازی سینه پس از سرطان چگونه است؟

فواید ماساژ پستان
ماساژ دادن سینه برای پیشگیری و تشخیص سرطان سینه مفید است

بیشتر بدانیم: تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) + راهنمایی کامل

فواید ماساژ پستان

ماساژ سینه نه‌تنها باعث فرم گرفتن پستان می‌شود بلکه می‌تواند از برخی بیماری‌ها پیشگیری کند. این فواید شامل موارد زیر است:

پیشگیری از سرطان سینه

خودآزمایی پستان (BSE) و ماساژ روش‌هایی برای شناسایی سرطان سینه در مراحل اولیه آن هستند. بر اساس یک مطالعه معتبر، حدود 25 درصد از زنان سرطان سینه خود را از طریق خودآزمایی تشخیص می‌دهند و 18 درصد دیگر به طور تصادفی متوجه سرطان خود می‌شوند.

تشخیص سرطان در مراحل اولیه آن ممکن است باعث نتیجه گیری بهتر از درمان شود، بنابراین حتما آن را به عنوان بخشی از برنامه معمول زندگی خود قرار دهید.

توجه: خودآزمایی پستان یکی از انواع روش‌های شناسایی زودهنگام سرطان پستان است. در این روش خود فرد با لمس و مشاهده، هر قسمت از پستان را که برآمدگی، به‌هم‌ریختگی یا تورم دارد بررسی می‌کند.

بیشتر بدانیم: پولیپ رحم چیست و چگونه درمان می شود

ماساژ سینه به منظور تشخیص سرطان

  • جلوی آینه بایستید و به دنبال هرگونه تغییر در رنگ، شکل، اندازه یا بافت سینه باشید.
  • یک دست را پشت سر قرار دهید، به طوری که آرنجتان رو به طرفین بدنتان باشد.
  • سپس سینه را با سه انگشت اول دست مقابل، ماساژ دهید. به طوری که فشار ملایمی به سینه وارد کرده و با حرکات دایره‌ای محل را ماساژ دهید. (توجه داشته باشید که حتماً کل سینه را ماساژ دهید- از استخوان ترقوه گرفته تا بالای شکم و زیر بغل).
  • این روند را روی سینه دیگر نیز تکرار کنید.

بیشتر بدانید: چرا داشتن سینه های بزرگ خوب نیست!

نکته: فرد می‌تواند در حالت ایستاده یا دراز کشیده ماساژ سینه را انجام دهد. البته ممکن است انجام این کار در حمام راحت‌تر باشد.

در صورت وجود هرگونه نشانه احتمالی سرطان، مانند توده یا برجستگی‌های جدید روی سینه‌ها یا اطراف آن‌ها، ورم، تغییرات پوستی (از جمله قرمزی، فرورفتگی، یا پوسته پوسته شدن) یا مشاهده ترشحاتی غیر از شیر مادر و تورم غدد لنفاوی زیر بازو یا استخوان ترقوه به پزشک مراجعه کنید.

توجه: در کل، ماساژ سینه خطری در پی ندارد. با این حال، هر کسی که سرطان سینه دارد یا اخیراً جراحی کرده است، باید مراقب ماساژ پستان در نزدیکی توده یا اسکار باشد. راهنمایی‌های یک پزشک متخصص- به ویژه برای افرادی که تحت درمان برای یک بیماری مرتبط با پستان هستند- می‌تواند مفید باشد (زیرا ممکن است برای کاهش خطر آسیب به سینه، کار با یک ماساژ درمانگر مجاز برایتان توصیه شود).

بیشتر بدانیم: علل به وجود آمدن زخم دهانه رحم (سرویسیت) + راهکارهای درمانی

درمان دردهای عضلانی

ماساژ سینه می‌تواند به کاهش درد و تنش در عضلات سینه به شما کمک کند. چراکه عضلات سینة شما ممکن است طی فعالیت‌ها، تمرین‌ها یا ورزش‌هایی که در آن شرکت می‌کنید تحت درد و فشار قرار گیرند.

پکتورال یا عضلات مثلثی قفسه سینه‌ها در زیر پستان‌های شما قرار گرفته‌اند؛ بنابراین اگر تنشی در پشت خود ایجاد کنید، با منقبض شدن ماهیچه‌های قفسه سینه شما جبران می‌شوند.

ماساژ سینه نسبت به ماساژ پشت (به تنهایی) می‌تواند آرامش پایدارتری برای شما ایجاد کند. یعنی در واقع، اگر فقط پشت خود را ماساژ دهید، پس از اتمام جلسه، مغز شما همچنان تنش را در قفسه سینه شما احساس خواهد کرد. در نتیجه، مغز ممکن است تنش را به پشت شما بازگرداند تا نیروها را در دو ناحیه بدن شما متعادل کند.

توجه: ماساژ پستان‌ها و ماهیچه‌های قفسه سینه در عین تشابه تفاوت‌هایی با هم دارد. در ماساژ پستان، اغلب نوک پستان درگیر می‌شود که این مورد در مورد ماساژ پکتورال یا (عضلات مثلثی قفسه سینه) صدق نمی‌کند.

هنگامی که با عضلات قفسه سینه سر و کار دارید، یک ماساژ- درمانگر ممکن است بیشتر بر روی سه ناحیه‌ای که این عضلات را به بدن متصل می‌کنند تمرکز نماید و بهتر از شما می‌تواند تنش عضلاتتان را تسکین بخشد. ماساژ سینه یک بخش عادی از ماساژ حرفه‌ای نیست و قابل درک است که از ماساژ دادن این ناحیه از بدن، توسط یک غریبه احساس ناراحتی کنید. از این رو با راهنمایی گرفتن از پزشک می‌توانید خودتان این کار را در خانه امتحان کنید. با این حال، در صورت ابتلا به شرایط پزشکی خاص همچون آسیب لنفاوی، بهتر است به یک متخصص مراجعه نمایند.

خوش فرم کردن سینه
با کمک ماساژ پستان میتوان سینه‌ها را لیفت کرد

بیشتر بدانیم: لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

خوش فرم کردن سینه

برخی از افراد ماساژ سینه را به عنوان راهی برای بهبود ظاهر افتادگی سینه‌های خود امتحان می‌کنند. چراکه اعتقاد بر این است که شما ممکن است از طریق ماساژ، جریان خون را در بافت سینه‌های خود تقویت کنید.

در پی این هدف، به منظور بهبود استحکام و کشسانی پوست از روغن‌های خاصی چون روغن زیتون و بادام تلخ بهره گرفته می‌شود. به طوری که محققان طبق یک منبع معتبر، دریافتند که با ماساژ پوست پستان با روغن می‌توان از استریا گراویداروم– که یکی از تغییرات پوستی همچون ترک پوستی در دوران حاملگی است و بیشتر به عنوان علائم کشش پستان شناخته می‌شود- جلوگیری کرد.

به عنوان بخشی از این مطالعه، از زنان باردار خواسته شد که روغن بادام تلخ را بدون ماساژ به سینه‌های خود بمالند یا به مدت 15 دقیقه در روز پستان‌های خود را با استفاده از روغن بادام ماساژ دهند. در پایان مطالعه، زنانی که پستان‌های خود را با روغن بادام تلخ ماساژ داده بودند، علائم کشیدگی کمتری را تجربه کردند. با این حال روغن بادام به تنهایی (بدون ماساژ) فایده چندانی نشان نداد.

بیشتر بدانیم: علائم پریودی و 10 نشانه آن + نکات مهمی که دختران باید بدانند

بهبود شیردهی در زنان شیرده

طبق تحقیقات، ماساژ سینه ممکن است فواید بسیاری برای زنان شیرده داشته باشد. به عنوان مثال، در یک مطالعه، به گروهی از مادرانی که تازه فارغ شده بودند در 10 روز اول پس از زایمان، دو ماساژ 30 دقیقه‌ای پستان ارائه شد و در کمال تعجب مشاهده شد که این زنان در مقایسه با گروه کنترل- که این ماساژ را دریافت نکرده بودند- درد سینه کمتری را به هنگام شیردهی تجربه کردند.

علاوه بر این، نوزادان این مادران رغبت بیشتری به شیر خوردن نشان می‌دادند و خود شیر نیز حاوی سدیم کمتری بود! ماساژ پستان با تخلیه مجاری شیر نیز ممکن است به بهبود کیفیت و جریان شیر کمک کند (این کار به پیشگیری و درمان مشکلاتی چون گرفتگی، بسته‌شدن مجاری شیر یا ورم پستان و عفونت بافت سینه کمک می‌کند).

روش ماساژ پستان برای بهبود شیردهی

  • چهار انگشت خود را در بالا و پایین یکی از سینه‌های خود قرار دهید.
  • و درحالی‌که انگشتان دست را با حرکات صاف و دایره‌ای حرکت می‌دهید، فشار ملایمی به سینه خود وارد کنید.
  • سپس انگشتان را در هر طرف سینه خود قرار دهید و به صورت دایره‌ای به ماساژتان ادامه دهید.
  • این روند را در طرف مقابل نیز تکرار کنید.

بیشتر بدانیم: ۱۲ علل سوزش و خارش واژن همراه با راهکارهای درمانی

تحریک سیستم لنفاوی

بافت سینه تا ناحیه زیر بغل امتداد دارد و گره‌های لنفاوی زیادی در این قسمت از بدن وجود دارد که ماساژ دادن آن‌ها ممکن است به تحریک سیستم لنفاوی شما کمک کند.

سیستم لنفاوی، مسئول کمک به دفع سموم بدن است و اگر غدد لنفاوی خود را جراحی کرده باشید، ممکن است با تجمع مایعات زائد به نام لنف ادم مواجه شوید. در این مورد، ممکن است در مورد نوعی از ماساژ پستان که به آن تخلیه لنفاوی دستی نیز گفته می‌شود مطالبی شنیده باشید.

طبق تحقیقات، از هر 5 زن مبتلا به سرطان سینه، بیش از 1 نفر به لنف ادم مبتلا می‌شوند که علائم آن شامل تورم در بازو، سینه یا قفسه سینه است و معمولاً ناشی از جراحی یا پرتودرمانی است.

درمان معمول آن نیز اغلب شامل استفاده از فشرده‌سازی یا ماساژ برای تسکین تورم است.

طبق مطالعه‌ای که ترکیبی از بانداژ و ماساژ را برای درمان ادم لنفاوی پستان مورد بررسی قرار دادند، محققان دریافتند که ماساژ نسبت به بانداژ کردن صرف، بهبود قابل توجهی را در این بیماران نشان می‌دهد.

با این حال، ماساژ سینه حتی در افرادی که دچار ادم لنفاوی نیستند، ممکن است به خلاص شدن بدن از شر سموم گیر افتاده در سیستم لنفاوی کمک کند.

بیشتر بدانیم: کیست سینه چیست و چگونه درمان می شود؟

روش ماساژ پستان برای تخلیه غدد لنفاوی

  • یک دست را بالای سینه، در طرف مقابل بدن قرار دهید، طوری که نوک انگشتان به زیر بغل رفته و کف دست روی سینه قرار گیرد.
  • دست را روی سینه با حرکت پمپاژ فشار دهید.
  • با همان حرکت پمپاژ، دست را به آرامی به سمت پایین و نوک پستان حرکت دهید.
  • اطراف نواحی بیرونی، پایینی و داخلی سینه را ماساژ دهید.
  • این مراحل را روی سینه دیگر نیز تکرار کنید.
بهترین زمان ماساژ سینه
بهترین زمان ماساژ سینه، سال اول پس از زایمان است

بهترین زمان ماساژ سینه

محدودیتی برای انجام ماساژ سینه وجود ندارد و شما می‌توانید هر زمان که دوست داشتید این کار را انجام دهید. با این حال مثلا در مورد ماساژ سینه به منظور بهبود شیردهی، بهترین زمان برای ماساژ در سال اول پس از زایمان است، چراکه این امر، کیفیت شیر مادر (از جمله مواد جامد، لیپیدها، غلظت کازئین و انرژی ناخالص آن) را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و بیشترین فواید آن بین روز اول تا 11 ماه پس از زایمان است- البته تنها خاصیت شیر که در اوایل یا اواخر دوره شیردهی تغییر نمی‌کند، محتوای لاکتوز آن است.

روغن‌های ماساژ سینه

روغن نارگیل

روغن نارگیل، حاوی ویتامین E و مملو از عوامل مرطوب کننده پوست است که خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشیده و به سینه‌های شما استحکام می‌بخشد. با ماساژ دادن این روغن در امتداد خط سینه، می‌توانید از شر علائم کشیدگی و خشکی که می‌تواند باعث کوچک شدن سینه‌ها شود خلاص شوید. این روغن همچنین دارای بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که به گردش خون بهتر در پستان‌ها کمک می‌کند. همچنین یک ضد قارچ و ضد باکتری نچرال است.

روغن بادام

این روغن، غنی از ویتامین E است که سینه‌ها را تغذیه کرده و رطوبت مورد نیاز پوست آن‌ها را تامین می‌کند. همچنین بافت سینه‌ها را بهبود بخشیده و آن‌ها را بزرگ‌تر و سفت‌تر نشان می‌دهد. گذشته از آن، پس از ماساژ سینه‌ها با روغن بادام، احساس شادابی خواهید داشت، زیرا رایحه شیرین آن تا مدت‌ها بر روی بدن شما باقی می‌ماند.

بیشتر بدانیم: انواع ترشحات واژن + رنگ ترشحات واژن

روغن زیتون

روغن زیتون با آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب غنی شده به مبارزه پوست با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ماساژ سینه‌ها با روغن زیتون از افتادگی سینه‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین به بهبود رنگ پوست و بافت اطراف ناحیه سینه کمک می‌کند.

روغن آفتاب گردان

غلظت بالای ویتامین‌های موجود در روغن آفتاب گردان همچون ویتامین‌های A ،C ،D  و E از آسیب، چین و چروک و خطوط ریز ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، قابلیت انعطاف‌پذیری و کلاژن‌سازی پوست سینه را افزایش می‌دهد، بنابراین پوست آن می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شادابی و جوانی و استحکام خود را حفظ کند.

روغن گل میخک

طبق پیشنهادات، روغن میخک برای افزایش سایز سینه به روشی سریع و موثر بسیار مفید بوده است. این روغن زمانی که با عصاره زنجبیل- که در فروشگاه‌های عطاری یافت می‌شود- مخلوط شود بهترین عملکرد را خواهد داشت. البته به هنگام مخلوط کردن این دو توجه داشته باشید که بیشتر از عصاره زنجبیل و کمتر از روغن گل میخک استفاده کنید.

این روغن دارای خواص درمانی طبیعی است که در صورت استفاده موضعی می‌تواند گردش خون را افزایش دهد. همچنین می‌تواند سلامت بافت‌های سینه شما را بهبود بخشد و باعث بزرگ شدن سایز آن‌ها شود. با این حال، این روغن، قوی است و می‌تواند باعث ایجاد احساس سوزش در نواحی حساس مانند سینه شود؛ بنابراین، حتما قبل از استفاده آن را با روغن‌های حامل مانند نارگیل یا زیتون رقیق نمایید.

تمامی روغن‌های ذکر شده در بالا که از عصاره‌های گیاهی خالص گرفته شده‌اند، در افزایش سایز بالاتنه شما مؤثر هستند و با استفاده منظم، می‌توانید متوجه بهبود خاصیت ارتجاعی و شکل سینه‌های خود و افزایش جزئی در اندازه کلی آن‌ها شوید.

بیشتر بدانیم: هر آنچه که درباره سرطان رحم باید بدانید

خلاصه

نحوه ماساژ سینه ممکن است طیف وسیعی از مشکلات جسمانی را بهبود بخشد، از تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی یا PMS گرفته تا بهبود مجاری شیر بسته شده و درد عضلانی. حتی ممکن است جان شما را نجات دهد. اما همان‌طور که اشاره شد این روش به‌طورکلی بی‌خطر است. به طوری که می‌توانید خودتان آن را به تنهایی در خانه خود امتحان کنید.

با این حال، اگر با مسائل پزشکی خاصی سر و کار دارید، بهتر است برای مراقبت و ماساژدرمانی منظم با یک متخصص مشورت کنید و اگر متوجه وجود هرگونه توده جدید یا تغییرات دیگری در سینه خود شدید، در اسرع‌ وقت به دکتر متخصص زنان و زایمان اطلاع دهید.

منابع: blushin

Loading

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 81

هنوز امتیازی ثبت نشده

farzaneh
فرزانه پاشایی

فرزانه هستم، عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب درمانکده، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

24 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها