خوراکی‌های مفید برای زیبا و باهوش شدن جنین در دوران بارداری!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

همه ما می‌دانیم که رشد شناختی کودک از درون شکم مادر شروع می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد غذایی که مادر در دوران بارداری مصرف می‌کند، روی هوش و زیبایی کودک موثر است. امروزه اکثر متخصصان توصیه می‌کنند تا مادران باردار از مکمل‌های ویتامین D، اسیدفولیک، آهن و غذاهای مفید استفاده کنند تا کودک بهتر رشد کند و با کمبود ویتامین و مواد معدنی روبرو نشود. اما مصرف چه غذاهایی به زیبا و باهوش شدن جنین کمک می‌کند؟ در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با خوراکی‌های مفید برای زیبا و باهوش شدن جنین در بارداری آشنا شوید.

برای زیبا و باهوش شدن جنین در بارداری چه بخوریم؟

مصرف برخی خوراکی‌ها و میوه‌ها در دوران بارداری موجب می‌شود تا چهره جنین زیباتر شود و مغز او بهتر رشد کند. در بسیاری از موارد پزشکان توصیه می‌کنند که مادران باردار برای بهبود رشد کودک از مکمل‌های رژیمی استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه مکمل در دوران بارداری باید با دکتر زنان مشورت کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با لیستی از خوراکی‌های مفید برای زیبا و باهوش شدن جنین آشنا شوید.

خوراکی‌های مفید برای زیبا و باهوش شدن جنین در بارداری
برای این که نوزاد شما باهوش و زیبا شود، باید در دوران بارداری از مواد غذایی مفید و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید.

۱- تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین، فولات، آهن و کولین است. مصرف تخم مرغ به بهبود رشد مغز کودک و جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک می‌کند. از طرف دیگر این ماده غذایی سرشار از امگا ۳ و آمینواسیدهای ضروری است و از همین رو برای تقویت مغز، بهبود حافظه و همچنین زیبایی ظاهر کودک مفید است.

۲- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر، ویتامین B۶، پتاسیم، ویتامین C، آهن و بتاکاروتن است. مصرف این ماده غذایی به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین A موجب بهبود رشد چشم، زیباتر شدن چهره و همچنین بهبود رشد جنین می‌شود.

بیشتر بدانید: سکسکه جنین چیست و چه زمانی خطرناک است؟

۳- آجیل‌ها

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های مفید و امگا ۳، پروتئین، فیبر و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. مصرف آجیل، منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و موجب بهبود رشد سیستم عصبی کودک می‌شود. به علاوه مصرف آجیل برای افزایش هوش و زیبایی چهره کودک مفید است و به تقویت بدن مادر در دوران بارداری نیز کمک می‌کند.

۴- حبوبات

نخود، لوبیا و عدس سرشار از پروتئین، آهن، فولات، فیبر و کلسیم هستند. مصرف حبوبات جایگزین خوبی برای افرادی است که علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارند. حبوبات برای رشد مغز کودک و همچنین زیبایی چهره او مفید است.

۵-  ماهی‌های چرب

ماهی سرشار از امگا ۳ است و برای رشد مغز کودک مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ماهی در بارداری می‌تواند به بهبود رشد عصبی جنین و بهبود عملکرد مغزی او کمک کند. بهتر است خانم‌ها در دوران بارداری تنها از ماهی پخته شده یا کبابی استفاده کنند. جالب است بدانید که مصرف ماهی‌های چرب در دوران بارداری موجب روشن شدن پوست نوزاد می‌شود. فراموش نکنید که در این دوران حتما هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از ماهی استفاده کنید.

۶- موز

موز بهترین میوه برای تامین ویتامین‌ها و مواد ضروری مورد نیاز بدن مادر و جنین در دوران بارداری است.  این میوه سرشار از اسیدفولیک است که در رشد و توسعه مغز و همچنین زیبا شدن جنین در بارداری موثر است.

بیشتر بدانید: روش‌های رنگی شدن چشم جنین

تصویر خانم باردار که در حال خوردن موز است.
مصرف موز به رشد مغز و زیبایی جنین کمک می‌کند.

۷- لبنیات

مصرف لبنیات در دوران بارداری به رشد مغز کودک کمک می‌کند. شیر سرشار از ماده‌ای به نام کولین است که به باهوش شدن جنین در بارداری کمک می‌کند و مصرف آن در روشن شدن پوست و زیبایی چهره جنین نیز موثر است.

۸- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع ویتامین C، ویتامین E، کولین، فولات و منیزیم است. مصرف گوجه فرنگی در بارداری موجب بهبود رشد مغز در جنین می‌شود و به باهوش و زیباتر شدن او کمک می‌کند.

۹- بادمجان

بادمجان یکی دیگر از خوراکی‌های مفید برای افزایش هوش جنین است که مواد معدنی و ویتامین‌های فراوانی دارد. به خاطر داشته باشید که در دوران بارداری باید از بادمجان کبابی یا پخته شده استفاده کنید.

۱۰- تخمه کدو

تخمه کدو یا همان دانه‌های کدو تنبل سرشار از روی هستند و برای تشکیل ساختار مغز و پردازش شناختی جنین اهمیت زیادی دارند. از طرف دیگر این تخمه آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و از همین رو برای زیبایی ظاهری جنین نیز مفید است.

بیشتر بدانید: ۱۱ مورد تغییر چهره در بارداری؛ تغییرات موقتی اما مهم!

سخن نهایی

مصرف غذاها و خوراکی‌های مفید در دوران بارداری روی سلامت و بهبود رشد جنین موثر است. اگر باردار هستید و نمی‌دانید در این دوران از چه غذاهایی استفاده کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا دکتر زنان آنلاین در مورد این موضوع مشورت کنید. در صورت تمایل می‌توانید از طریق درمانکده با بهترین متخصصان کشور به صورت آنلاین و حضوری ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

کدام ویتامین‌ها برای باهوش شدن جنین ضروری هستند؟

به طور کلی تغذیه مناسب در بارداری و مصرف انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به تقویت هوش جنین کمک می‌کند. در دوران بارداری باید از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل آهن، فولیک اسید، کلسیم، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، اسیدهای چرب امگا۳، پروتئین، روی، منیزیم، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید.

بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی جنین چیست؟

مصرف بادام، سیب و آجیل‌ها به زیبایی جنین در بارداری کمک می‌کند.

منابع: thebump، pulse، invidyo

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای‌ها 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها