لاغری موضعی و راه‌هایی برای خلاصی از چربی شکم و پهلو

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

لاغری موضعی یکی از روش‌های نوین درمان چاقی است که این‌روزها طرفداران زیادی دارد. همه ما نه تنها با شرایط یکسانی متولد نمی‌شویم، بلکه عوامل ارثی، اکتسابی یا برخی وقایع می‌توانند بر میزان چربی بدنمان در نواحی مختلف اثرگذار باشند.

افرادی که در نواحی خاصی از بدن خود همچون شکم، پهلو، ران یا بازو دچار چاقی هستند، لزوم استفاده از دستگاه لاغری موضعی را بهتر درک می‌کنند. این نوع چاقی باعث می‌شود تا فرد ظاهری نامناسب داشته باشد که معمولا در قسمت‌های شکم، پهلو و ران بیشتر دیده می‌شود. 

اغلب این اشخاص به‌دلیل اندام نامتناسب خود در مسائل اجتماعی دچار استرس و خجالت خواهند شد. همچنین هنگام خرید لباس نمی‌توانند سایز مناسب با اندام خود را انتخاب کنند. اما خبر خوب این است که در حال حاضر درمان چاقی موضعی به کمک انواع روش لاغری موضعی انجام می‌شود. 

همراه ما باشید تا در این مقاله از مجله درمانکده شما را با روند درمانی لاغری موضعی برای رسیدن به تناسب اندام آشنا کنیم.

لاغری موضعی چیست؟

نقاط مختلف بدن ما از ضخامت متفاوت چربی زیر پوست برخوردار هستند. به‌عنوان مثال پلک نازک‌ترین لایه چربی و ناحیه باسن دارای ضخیم‌ترین لایه چربی است. این توزیع چربی در بین زنان و مردان هم متفاوت ظاهر می‌شود. 

چربی بدن وظیفه تامین انرژی و تنظیم دمای بدن را برعهده دارد. بنابراین می‌توان آن را یکی از اجزای اصلی بدن معرفی کرد. اما در برخی افراد، حجم چربی بیشتری در قسمت خاصی از بدن جمع می‌شود که به آن چاقی موضعی می‌گویند. 

برای مثال ممکن است فردی ران‌های بزرگی داشته باشد اما بقیه قسمت‌های بدن او بسیار لاغر هستند. در این حالت توازن لازم در بدن او برقرار نیست. بهترین راه‌حل برای این مشکل لاغری موضعی خواهد بود. این نوع لاغری که با روش‌های مختلفی انجام می‌شود می‌تواند باعث از بین رفتن حجم چربی در ناحیه خاصی از بدن شود.

برای مشاوره با بهترین دکتر تغذیه کلیک کنید.

بیشتر بدانید: اصول تغذیه در پریودی چگونه است؟

تصویر فرد کاندید لاغری موضعی با تجمع چربی در قسمت شکم
به حذف تجمع چربی در ناحیه خاصی از بدن با دستگاه و روش‌های مدرن لاغری موضعی می‌‌گویند.

نقاط مناسب برای لاغری با دستگاه موضعی

آن‌ها عبارتند از:

  • شکم و پهلو
  • ران
  • سینه
  • بازو
  • باسن

خوب است بدانید که لاغری موضعی امروزه یکی از جدیدترین متد برای کاهش چربی در بخش خاصی از بدن به‌شمار می‌آید. انجام این تکنیک باید زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه انجام شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود. درمانکده برای تسریع روند درمان بهترین پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی را گرد هم آورده تا با مشاوره تلفنی و رزرو نوبت آنلاین نزد آن‌ها به اندام دلخواه‌تان برسید.

بیشتر بخوانید:فواید استفاده از هیپنوتراپی برای کاهش وزن

انواع روش لاغری موضعی

برای کاهش وزن به روش موضعی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که برخی از آن‌ها نیاز به جراحی دارند. اما لاغری موضعی با دستگاه که به روش نوین انجام می‌شود می‌تواند چاقی ناحیه خاص را بدون نیاز به جراحی درمان کند. 

در زیر بهترین موارد از انواع روش لاغری موضعی را معرفی می‌کنیم:

1. دستگاه کرایولیپولیز

اگر تجمع چربی در ناحیه شکم دارید این دستگاه جدید برای کاهش چربی‌های زیر پوستی گزینه مناسبی است. این دستگاه با روش پزشکی غیرتهاجمی سلول‌های چربی اضافی را در زیر پوست از بین می‌برد. 

چربی شکمی می‌تواند باعث مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و تهدید سلامتی فرد شود. از همین‌رو لزوم استفاده از دستگاه لاغری موضعی کرایولیپولیز بیشتر احساس شده و فرد تحت درمان قرار می‌گیرد. معمولا از این دستگاه برای کاهش چربی شکم و پهلو، بازو و پشت استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید: کم تحرکی چیست؟

2. لاغری موضعی با دستگاه RF

از این دستگاه مدرن می‌توان برای کاهش چربی نقاط مختلف بدن به جزء سر و ناحیه تناسلی استفاده کرد. امروزه لاغری با دستگاه آر اف در ناحیه بازو بسیار پرطرفدار شده است. زیرا این دستگاه به بیهوشی نیازی نداشته و فرد هیچ دردی حس نمی‌کند. 

در این روش انرژی فرکانس رادیویی را به بدن می‌تابانند و با سفت کردن بافت همبند نوعی بازسازی بافت صورت می‌گیرد. روند درمانی لاغری موضعی با دستگاه RF به میزان چربی بدن بستگی دارد. 

معمولا 6 جلسه درمان برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود و باید هفته‌ای یک‌بار آن را انجام داد. از این روش برای چاقی موضعی با شدت کمتر و فردی که بیشتر دچار افتادگی پوست شده، استفاده می‌کنند.

تصویر دستگاه حذف چربی موضعی RF
دستگاه آراف یکی از بهترین دستگاه‌های حذف موضعی چربی محسوب می‌شود.

3. روش لیپولیز

کاهش چربی با روش لیپولیز یکی‌دیگر از انواع روش لاغری موضعی برای شکم، ران و پهلوها است. در این روش سوزن باریکی حاوی ماده ال‌کارنیتین، فسفاتیدیل کولین و سیلیکون آلی به پوست وارد شده تا به بافت چربی برسد. جلسات از بین بردن موضعی چربی با روش لیپولیز به میزان تجمع چربی بستگی دارد که معمولا 6 تا 10 جلسه برای آن در نظر می‌گیرند.

4. لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

این روش که به‌عنوان جایگزین مناسب لپوساکشن معرفی می‌شود، توسط امواج رادیویی به نام اولتراسونیک باعث از بین رفتن چربی‌ها خواهد شد. پس از این‌که سلول‌های چربی امواج رادیویی را جذب کردند، توسط سیستم لنفاوی بدن از بین می‌روند. 

به حذف موضعی چربی با این دستگاه، روش لیپولیز اولتراسونیک هم گفته می‌شود. برای از بین بردن کامل چربی‌های موضعی حدود 3 جلسه درمانی لازم است که هر یک 40 دقیقه طول می‌کشد.

5. روش مزوتراپی

چربی در قسمت‌های کوچک همچون بازو را با روش مزوتراپی برطرف می‌کنند. در این روش محلول تزریقی (مولتی‌ویتامین، سالین و فسفاتیدیل کولین) به بافت چربی و همبند آن تزریق خواهد شد. روند درمانی لاغری موضعی با روش مزوتراپی حدود 4 تا 6 هفته طول می‌کشد و شما نتیجه آن را از هفته سوم مشاهده می‌کنید.

بیشتر بدانید: بهترین رژیم های غذایی برای افراد دیابتی

تصویر حذف چربی موضعی به روش مزوتراپی
برای از بین بردن چربی‌های کم تجمع می‌توان از روش موضعی مزوتراپی استفاده کرد.

6. لاغری موضعی با دستگاه LPG

این دستگاه برای از بین بردن موضعی چربی شکم و پهلو گزینه مناسبی است، زیرا یک روش طبیعی و غیرتهاجمی به‌شمار می‌آید. دستگاه ال‌پی‌جی آزادسازی چربی‌ها را با کمک غلتک‌های مکانیکی انجام می‌دهد که می‌توان آن را نوعی ماساژ بدن دانست. 

چربی آزاد شده برای عضلات یک منبع انرژی مفید خواهد بود و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود. روند درمانی لاغری موضعی با دستگاه LPG متناسب با حجم چربی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. معمولا حدود 15 جلسه 30 دقیقه‌ای برای این فرآیند در نظر می‌گیرند.

اینفوگرافی از انواع روش لاغری موضعی
انواع روش لاغری موضعی به از بین بردن چربی در ناحیه خاصی از بدن همچون شکم، ران، بازو، پهلو و باسن کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید: آیا قرص لاغری انتخاب مناسبی برای لاغری است؟

هزینه لاغری با دستگاه موضعی

حتما شما هم شنیده‌اید که حذف چربی موضعی با دستگاه هزینه سنگینی دارد. در این مورد باید بگوییم که انتخاب تخصص پزشک، مطب و نوع دستگاه لاغری از عوامل اثرگذار بر هزینه کاهش چربی شکم و پهلو محسوب می‌شوند. 

برای اطلاعات بهتر و راهنمایی دقیق تر به دکتر تغذیه مراجعه کنید.

همچنین هزینه لاغری موضعی بسته به این‌که حجم تجمع چربی ناحیه خاص بدن چه مقدار است و پزشک چند جلسه درمانی برای شما در نظر می‌گیرد، متغیر خواهد بود. قطعا هر چه تعداد جلسات و روند درمانی لاغری موضعی بیشتر باشد، هزینه آن بالاتر می‌رود.

رژیم غذایی در لاغری موضعی

اگر همراه با لاغری موضعی رژیم غذایی درستی را رعایت کنید، روند درمانی سرعت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا سبک زندگی امروزی و برخی از غذاها تاثیر بسیار زیادی بر حجم چربی دور شکم و پهلو دارند. اگر حجم غذای خود را درون بشقاب کوچکی بکشید و آن را با سرعت کمتری میل کنید به کاهش چربی اضافی شما کمک می‌کند. 

هرچند اکثر رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن کل بدن مفید هستند و شاید تاثیر زیادی بر حذف موضعی چربی نداشته باشند، اما رعایت برنامه غذایی اصولی و مشورت با دکتر تغذیه نه تنها ضرری ندارد، بلکه چربی‌های اضافی را با سرعت بیشتری از بین می‌برند. 

در زیر برخی مواد غذایی مفید در روند درمانی لاغری موضعی معرفی می‌کنیم:

  • تخم‌مرغ
  • آووکادو
  • ماست
  • حبوبات (لوبیا)
  • بادام
  • میوه‌ها
  • ماهی قزل‌آلا

شما می‌توانید برای مشاوره تلفنی و دریافت راهنمایی آنلاین با دکتر تغذیه درمانکده در ارتباط باشید.

اینفوگرافی از مواد غذایی موثر در لاغری موضعی
رعایت رژیم غذایی می‌تواند باعث افزایش سرعت حذف چربی‌ها به روش موضعی شود.

بیشتر بدانید: برنامه غذایی بدنسازی اصولی چگونه است؟

نتیجه لاغری موضعی

کاهش وزن موضعی روش مناسب برای افرادی است که در ناحیه خاصی از بدن خود همچون شکم، پهلو، ران یا بازو دچار چاقی هستند. امروزه تکنیک‌های غیر جراحی همچون انواع روش لاغری موضعی با دستگاه بسیار پرطرفدار شده و نتایج خوبی به همراه داشته است. 

از همین‌رو ما در این مقاله از مجله درمانکده ضمن بررسی این‌که لاغری موضعی چیست، انواع روش‌های آن را معرفی کردیم. شما تاکنون از کدام دستگاه کاهش چربی موضعی استفاده کردید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چربی کدام ناحیه از بدن را می‌توان با دستگاه لاغری موضعی برطرف کرد؟

شکم، پهلوها، ران، سینه، باسن و بازو

آیا ورزش در حذف موضعی چربی موثر است؟

ورزش همیشه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. شما می‌توانید از ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا دویدن برای لاغری ناحیه ران، شکم، باسن و بازو استفاده کنید.

کدام دستگاه کاهش وزن موضعی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بهتر است؟

پزشک بر اساس حجم تجمع چربی در شکم و پهلو دستگاه مناسبی انتخاب می‌کند. اگر BMI (شاخص توده بدنی) زیر 30 باشد دستگاه کاهش چربی موضعی روش مناسبی خواهد بود.

منبع: healthline | sukruyazar | slimmingworld

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 26

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

3 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها