دارو برای عفونت واژن؛ برای هر عفونت چه دارویی مناسب است؟

مقاله توسط پزشک درمانکده تایید شد
دکتر زهرا خدامی
تخصص: عمومی

عفونت واژن یکی از مشکلات شایع در بین زنان است که می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. این عارضه اغلب با احساس سوزش، خارش، درد و ترشحات غیر طبیعی همراه است اما با وجود علائم مشابه می‌تواند ناشی از دلایل گوناگونی باشد. از همین‌رو معمولا پزشک متخصص زنان و زایمان پس از معاینه و تشخیص نوع عفونت از شیوه درمانی متفاوت و دارو برای عفونت واژن زنان استفاده می‌کند. داروهای مرتبط با این بیماری زنانه بسیار گسترده هستند. به همین دلیل اغلب زنان با این سوال موجه می‌شوند که بهترین دارو برای عفونت واژن چیست؟ اگر شما هم کنجکاو شده‌اید در مورد داروی موثر برای عفونت واژن و خارش آن بدانید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را با روش دارو درمانی عفونت واژن در زنان آشنا کنیم.

توضیحات دکتر زهرا خدامی درباره عفونت واژن

بهترین دارو برای عفونت واژن

تصویر خانمی که دست‌هایش را به علت درد روی ناحیه تناسلی گذاشته
عفونت واژینال یک مشکل شایع زنانه است که می‌توان آن را به کمک دارو برطرف کرد.

حدود ۳۰ درصد زنان در سنین باروری به مشکل عفونت واژن مبتلا می‌شوند. اغلب آن‌ها پس از احساس علائمی مانند درد هنگام رابطه جنسی، سوزش ادرار، ترشحات سبز، خاکستری، سفید، بد بو و لکه بینی مکرر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنند. در این مواقع پزشک برای تجویز دارو و انتخاب موثرترین روش درمانی، ابتدا باید نوع عفونت‌واژن را تشخیص دهد. انواع عفونت واژن و بهترین دارو برای درمان آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

عفونت قارچی

این نوع عفونت به دلیل نفوذ قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس (Candida Albicans) در مخاط واژن و ایجاد پاسخ التهابی ایجاد می‌شود. بهترین دارو برای عفونت واژن قارچی عبارت است از:

  • کرم میکونازول (Miconazole) واژینال
  • قرص واژینال نیستاتین (Nystatin)
  • قرص بوتوکونازول (Butoconazole)
  • کپسول فلوکونازول ۱۵۰ میلی‌گرم (Fluconazole)
  • کرم واژینال کلوتریمازول یا قرص واژینال کلوتریمازول (Clotrimazole)

میزان اثربخشی درمان همه این داروها یکسان است. افرادی که نمی‌توانند از فرم پماد برای عفونت واژن استفاده کنند، می‌توانند استفاده از قرص‌های واژینال را انتخاب کنند. با این حال برخی زنان نسبت به میکونازول دچار حساسیت می‌شوند. از همین‌رو اغلب پزشکان، کرم یا قرص کلوتریمازول را تجویز می‌کنند. زمانی که شدت التهاب و خارش ناشی از واژینیت قارچی بسیار زیاد است، کورتون‌های موضعی مانند تریامسینولون یا فلوسینولون بهترین دارو برای عفونت واژن و خارش به‌شمار می‌آیند. لازم به ذکر است فرم مختلف این داروهای موثر برای درمان عفونت واژن زنان باید زیر نظر پزشک متخصص زنان و زایمان استفاده شود.

بیشتر بخوانید:فرق عفونت واژن با عفونت رحم

عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی به دلیل رشد بیش از حد باکتری‌هایی که به طور طبیعی در واژن وجود دارند، ایجاد می‌شود. 

اینفوگرافیک دارو برای عفونت‌واژن باکتریایی
برای جلوگیری از عود عفونت واژن باکتریایی باید دوره مصرف داروها را زیر نظر پزشک زنان کامل کنید.

در اغلب موارد بهترین دارو برای عفونت باکتریایی واژن عبارت است از:

  • کرم واژینال تریپل سولفا (Triple Sulfa)
  • کرم واژینال کلیندامایسین (Clindamycin)
  • ژل مترونیدازول یا قرص مترونیدازول (Metronidazole)

این نوع عفونت معمولا پس از یک ماه دوباره عود می‌کند. از همین‌رو پزشک زنان، استفاده از ژل مترونیدازول را برای جلوگیری از عود عفونت به مدت ۶ ماه و هفته‌ای ۲ بار ضروری می‌داند. همچنین اگر همراه با عفونت واژن با نشانه‌های عفونت ادراری مواجه شدید باید زیر نظر پزشک، قرص سفیکسیم (Cefixime) یا آزیترومایسین (Azithromycin) استفاده کنید.

بیشتر بدانید: عفونت واژن چه علائمی دارد؟

عفونت تریکومونیازیس

این نوع عفونت، منشا انگلی دارد و می‌تواند از طریق رابطه جنسی به آقایان منتقل شود. معمولا پزشک مترونیدازول (Metronidazole) یا تینیدازول (Tinidazole) را به عنوان اولین دارو برای عفونت واژن تریکومونایی تجویز می‌کند. درمان با استفاده از مترونیدازول به مدت یک هفته شروع می‌شود که در این حین، شریک جنسی خانم هم باید به صورت همزمان از داروی مترونیدازول استفاده کند. در اغلب موارد پزشک توصیه می‌کند خانم‌ها سه ماه بعد از مصرف داروهای تجویزشده برای عفونت واژن تریکومونایی مجدد معاینه شوند.

چه دارویی برای عفونت‌واژن بودار مناسب است؟

در اغلب موارد بوی بد واژن ناشی از عفونت باکتریایی است که برای درمان آن باید حتما از داروی مخصوص این نوع عفونت استفاده کنید. بهترین دارو برای عفونت واژن بو دار، داروی مترونیدازول (Metronidazole) و سیپروفلوکساسین (Ciprofloxacin) است که می‌تواند اثرات واژینیت باکتریایی را درمان کند. لازم به ذکر است این دارو باید حتما زیر نظر پزشک متخصص زنان تجویز شود، بنابراین از استفاده خودسرانه آن بپرهیزید.

بیشتر بدانید: عوارض رابطه جنسی در زمان عفونت واژن چیست؟

بهترین پماد برای سوزش و خارش واژن

پمادهای زیادی برای درمان خارش و سوزش واژن وجود دارند که اغلب آن‌ها به ۲ نوع بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند. بهترین پماد برای خارش و سوزش درونی را می‌توان شامل کرم واژینال کلوتریمازول (clotrimazole) و کرم میکونازول (miconazole) دانست. از طرفی معمولا پزشک برای کاهش خارش و سوزش بیرونی واژن، پماد ضد خارش واژن هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) را تجویز می‌کند. 

در برخی مواقع ممکن است بانوان شدت خارش بیشتری را نسبت به سوزش تجربه کنند. در این مواقع پزشک پس از تشخیص علت خارش، از دارو برای عفونت واژن استفاده می‌کند که عبارت‌اند از:

  • قرص فلوکونازول
  • آنتی بیوتیک
  • کلوبتازول

بیشتر بدانید:عفونت قارچی واژن چیست؟

رایج‌ترین قرص برای عفونت واژن کدام است؟

در جدول زیر می‌توانید رایج‌ترین قرص‌هایی که برای درمان انواع عفونت واژن تجویز می‌شوند را مشاهده کنید:

نوع قرصموارد مصرف
قرص فلوکونازول ۱۰۰درمان عفونت واژن قارچی
قرص تاوانکسدرمان عفونت واژن باکتریال
قرص کلوتریمازولدرمان عفونت واژینال
قرص کوتریموکسازولدرمان عفونت منتقل‌شده از واژن به رحم
قرص سفالکسین در دوزهای ۲۵۰ و ۵۰۰درمان عفونت واژن میکروبی
قرص میکونازولبهترین دارو برای درمان عفونت قارچی واژن شناخته شده که باید حتما دوره مصرف آن کامل شود.
جدول قرص‌های رایج برای درمان عفونت واژن

قویترین داروی ضد قارچ واژن چیست؟

قوی‌ترین داروهای ضد قارچ واژن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فلوکونازول (فرم خوراکی یا موضعی)
  • میکونازول
  • کلوتریمازول

معمولا قوی‌ترین دارو برای عفونت واژن قارچی باید به مدت سه تا هفت روز مصرف شود. همچنین ممکن است گاهی‌اوقات پزشک فقط یک دوز فلوکونازول از قویترین داروی ضد قارچ واژن را تجویز کند که استفاده از این دارو در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: روش مصرف قرص فنازومکس چگونه است؟

کدام دارو گیاهی برای عفونت واژن خوب است؟

یکی از اصلی‌ترین روش‌های درمان دارویی برای عفونت واژن، استفاده از عصاره و خواص گیاهان است. در حال حاضر انواع مختلفی از داروهای گیاهی برای درمان عفونت واژن در بازار وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیاف فیتوواژکس: این شیاف گیاهی برای درمان عفونت واژن مخصوصا واژینیت قارچی و میکروبی استفاده می‌شود. در ترکیبات این شیاف، سیاه دانه با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری وجود دارد، از همین‌رو می‌توان آن را بهترین دارو گیاهی برای عفونت واژن دانست.
  • کرم واژینال لکورکس باریج: این داروی گیاهی برای درمان عفونت باکتریایی واژن گزینه مناسبی است. در ترکیبات این کرم واژینال، اسانس آویشن شیرازی با خاصیت ضد باکتری وجود دارد، از همین‌رو در لیست بهترین دارو گیاهی برای عفونت واژن باکتریایی قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید:قرص لاکتوفم چیست؟

اینفوگرافیک بهترین دارو گیاهی برای عفونت واژن
عفونت واژن را می‌توان با عصاره و خواص گیاهانی مانند سیاه دانه و آویشن شیرازی درمان کرد.

بهترین دارو برای عفونت واژن در بارداری چیست؟

پزشک زنان برای درمان عفونت واژن در دوران بارداری فقط استفاده از کرم و شیاف‌های واژینال حاوی میکونازول (miconazole)، ترکونازول (terconazole) یا کلوتریمازول (clotrimazole) را توصیه می‌کند. اغلب داروهای درمان‌کننده عفونت واژینال را می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. با این حال بهتر است قبل از استفاده از قرص برای عفونت واژن در بارداری ابتدا با دکتر زنان آنلاین خود مشورت کنید. زیرا برخی داروها مانند قرص خوراکی فلوکونازول در دوران حاملگی منع مصرف دارند.

بیشتر بدانید: ژل بهداشتی بانوان چیست؟

کدام دارو برای عفونت واژن دختران مناسب است؟

اغلب دختران به عفونت قارچی یا مخمری واژینال مبتلا می‌‌شوند که به دلیل برهم خوردن تعادل باکتریایی واژن و اختلال در رشد مخمرها بروز پیدا می‌کند. علت این عدم تعادل باکتریایی را می‌توان مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، دیابت، لباس زیر تنگ، اضافه وزن و مصرف استروئیدها دانست. در این مواقع داروهای ضد قارچ و آنتی بیوتیک بهترین دارویی هستند که پزشک برای درمان عفونت واژن دختران تجویز می‌کند.

بیشتر بدانید:عفونت واژن بعد از سزارین چه علائمی دارد؟

راهنمای مراجعه به پزشک

عفونت واژن یک بیماری شایع اما قابل درمان زنانه است. پزشک متخصص زنان متناسب با نوع عفونت و وضعیت جسمانی هر فرد، دارو برای عفونت واژن تجویز می‌کند که برخی به شکل قرص خوراکی و بعضی دیگر به صورت پماد موضعی استفاده می‌شوند. یکی از نکات مهم در درمان عفونت واژن زنان این است که از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید، زیرا بانوان با وجود علائم یکسان ممکن است برای بهبودی عفونت‌واژن به درمان دارویی متفاوتی نیاز داشته باشند.

برای کسب نتیجه موثر و درمان سریع‌تر عفونت واژن، می‌توانید از سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده استفاده کنید. درواقع شما از طریق این سیستم می‌توانید با لیست بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر زنان آشنا شوید و در صورت تمایل برای مراجعه حضوری با مشاوره تلفنی نوبت بگیرید.

بیشتر بدانید:عفونت واژن بعد از زایمان طبیعی چه علائمی دارد؟

سوالات متداول

بهترین دارو گیاهی برای عفونت واژن کدام است؟

شیاف فیتوواژکس و کرم واژینال لکورکس باریج

کدام دارو برای عفونت واژن و خارش مناسب است؟

داروهایی مانند قرص فلوکونازول، آنتی بیوتیک، کلوبتازول و کورتون‌های موضعی همچون تریامسینولون یا فلوسینولون برای درمان عفونت واژن به همراه خارش شدید مناسب هستند.

کدام دارو برای عفونت واژن در بارداری ممنوع است؟

قرص خوراکی فلوکونازول در دوران بارداری منع مصرف دارد.

منابع: everydayhealth | ncbi

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای‌ها 197

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

53 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
میناعلیزاده
میناعلیزاده
11 ساعت قبل

سلام ببخشین بهترین دارو برای ترشحات سبزرنگ وخارش واژن همیشگی چه دارویی هست،ممنون اگه راهنمایی کنین،دکترهم رفتم خوب نشده

شهر
تبریز
الناز
الناز
9 روز قبل

سلام من مجردم 25سالمه بعد از پریودیم سوزش ادرار داشتم خوب شد ولی هنوزسوزش التهاب واژن دارم بیشتر صبح ها که بیدار میشم میسوزه الان نزدیک یک ماه میشه خوب نشده قرص سفالکسین 500هم خوردم فایده نداشت دکترهم نرفتم چون اینجا که هستیم یه درمانگاه داره و دکتراشم مرد

شهر
شیراز
نسترن
نسترن
22 روز قبل

سلام من نسترن هستم ۴۵ساله عفونت شدید دارم میخاستم پپینم چه آمپولی براعفونت رحم خوب است

شهر
تهران
محمدی
محمدی
1 ماه قبل

سلام من هر ماه دو هفته بعد از پاکی دو سه روز ترشحات شفاف و زلال وکش دار دارم این ترشحات بدون رنگه خاستم بدونم برای چیه

شهر
اصفهان
سامیه
سامیه
22 روز قبل
پاسخ به  محمدی

این نشان دهنده روز تخمک گذاریه و جای نگرانی ندارد

سهیلا
سهیلا
1 ماه قبل

سلام من ۵۰سالمه عفونت واژن بد بو دارم هرماه این عفونت رو دارم دارو میخورم خوب میشه بعد چند روز که دارو قطع میکنم دوباره عفونت بوی بد دوباره شروع میشه لطفاً راهنمایی کنید چکار کنم

شهر
مشهد
الهام
الهام
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خیلی عفونت میگیرم ودکتررهم خیلی رفتم الآنم عفونت وخارش شدید دارمچه دارویی قویی باشه که خوب شم

شهر
شیراز
سهیلا
سهیلا
2 ماه قبل

سلام من برج ۴ پریود نشدم الان از ۶ برج ۵ پریود شدم پاک نشدم علت چی دختر ۴۵ سالم

دریاهستم
دریاهستم
2 ماه قبل

سلام خسته نباشین من دوماه میشه سقط کردم باکورتاژ چند مدته عفونت داشتم بی رنگ اما بو داشت بعد دوماه که رابطه داشتم عین رابطه خونریزی داشتم میشه کمکم کنین

Negar
Negar
2 ماه قبل

برای درمان سوزش بعد از رابطه جنسی چه دارویی مصرف کنیم

شهر
تهران
نداپاپی
نداپاپی
3 ماه قبل

سلام خوبیدخارش وعفونت رحم دارم

شهر
تهران
زارا
زارا
2 ماه قبل
پاسخ به  نداپاپی

برای جلوگیری از شدت عفونت باید معاینه بشید تا براساس نوع عفونتتون پماد و دارو تجویز بشه

صبا
صبا
3 ماه قبل

سلام من حدود ۴ روزکه بیرون بیکینی وقیمت داخلی بیکینیم جوش زده ومیسوزه و تو رابطه با همسرم ایشون هم از همون جوش ها زدن چه دارویی استفاده کنم

شهر
تهران
زارا
زارا
2 ماه قبل
پاسخ به  صبا

باید تست زگیل بدید

سمیه طاهری
سمیه طاهری
5 ماه قبل

خانوم من ترسو زیاد دارم چکار کنم بر طرف بشه

الهه احمدپور
الهه احمدپور
5 ماه قبل

سلام خانم ۵۹ ساله هستم .دردهای منتشر از باسن به پاها و بخصوص ناحیه ران ها دارم .ولی ترشح یا بوی بد و خارش ندارم فقط همین دردهای منتشر که بیقرارم میکنه و کف پاهام بشدت داغ میشه و احساس گرما میکنم .متشکر از راهنمایی شما.

شهر
تهران
Dr.saeid shadkam
Dr.saeid shadkam
13 روز قبل

برای دوران یایسگیتون برید دکتر دارو میده کم تر میشه پریودتونم قطع شده درسته؟

شهر
مشهد
پریسا
پریسا
6 ماه قبل

برای سوزش واژینال چ باید کرد

زارا
زارا
2 ماه قبل
پاسخ به  پریسا

معاینه حضوری و تجویز پماد و داروی مرتبط

اکرم عمویی
اکرم عمویی
6 ماه قبل

سلام بنده خانوم ۴۲ساله هستم دوچار ترشح سفید زیاد و بوی بد آن شدم چه دارویی موثر است.

شهر
تبریز
نداپانداپاپیپی
نداپانداپاپیپی
6 ماه قبل

سلام خوبیدمن بااینکه خیلی رعایت میکنم ولی تندتندترشح دارم ودردپایین کمرودلدرد

شهر
تهران
سعیده
سعیده
7 ماه قبل

سلام ببخشید من داخل واژن عفونت سفید و پنیرک وترشح شدید دارم چی استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

ابولفضل مرادی
ابولفضل مرادی
6 ماه قبل
پاسخ به  سعیده

سلام معمولا دکتر ژل مترونیدازول و قرص خوراکی رو تجویز میکنه

کورش
کورش
5 ماه قبل
پاسخ به  سعیده

سلام تا عادت ماهانه میشی برنجاس دم کن بخور

شهر
شیراز
دنیاسالاری
دنیاسالاری
7 ماه قبل

سلام موقع نزدیکی واژن همسرم خیلی آبکی وشل ودردشدیددرناحیه واژن

طاهره
طاهره
7 ماه قبل

باسلام.سه سال درگیر عفونت قارچی هستم .هر دارو و پمادی که بوده استفاده کردم متاسفانه خوب نشدم .چندتا دکتر هم عوض کردم هیچ کدام فایده نداشته.خسته شدم و نا امید خواهشا راهنمایی کنید .ممنون

شهر
تهران
معین
معین
7 ماه قبل
پاسخ به  طاهره

لیزر رو حتما پیشنهاد میدم عالی برای عفونت قارچی تا شیش ماه دیگه.راحتین

زارا
زارا
2 ماه قبل
پاسخ به  طاهره

از دکتری شنیدم کشت ترشحات و تست زگیل بدین تا ریز فاکتورتون مشخص بشه

یاسمین
یاسمین
7 ماه قبل

واسه افونت وسوزش داخلی چی خوبه

اعظم کاظمی
اعظم کاظمی
7 ماه قبل

سلام روز بخیر ،سرما خوردگی شدید گرفتم هنوز هم کامل خوب نشدم بعد از اون واژنم خارش پیدا کرده شدید خلی اذیت میشم چیکار کنم چی بخورم استفاده کنم تا بهتر بشم

شهر
تهران
مریم
مریم
7 ماه قبل

سلام وقتون بخیر چندروزواژن بوی ده میده سوژش خارش دارم دخترم

شهر
مشهد
Dr.saeid shadkam
Dr.saeid shadkam
13 روز قبل
پاسخ به  مریم

درمان شدید یا خیر؟

براهویی
براهویی
7 ماه قبل

سلام براهویی هستم خانمم باردار هست دوماه میشه لکه ببینی داره و عفونت واژن

مینا
مینا
8 ماه قبل

دلیل سوزش بعد از نزدیکی رو میخواستم بدونم خیلی اذیت میشم

شهر
تبریز
معصومه
معصومه
1 ماه قبل
پاسخ به  مینا

واژنم بوی بد ترشح میکنه هر چند وقت یبار اینجوری میشم ممکن راهنماییم کنید

شهر
تهران
فاطمه اسدی
فاطمه اسدی
8 ماه قبل

چطور بعداز استفاده از دارو بدونم که عفونت قارچی واژنم از بین رفته

شهر
شیراز
فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام چند وقتی هست واژنم بوی بد میده طوری که هر روز هم حمام کنم بازم بوی نامطبوعی داره گهگاهی هم خارش دارم کدوم پماد رو استفاده کنم تا خوب بشه

شهر
تهران
زارا
زارا
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

باید معاینه بشید تا نوع عفونتتون مشخص بشه و پماد مرتبطشو استفاده کنید

الناز
الناز
9 ماه قبل

سلام آزمایش پاتولوژی انجام دادم فعلاپیش دکترنبردم ولی آزمایش ونرستروم گفتن سه ماه بایددارومصرف کنیدبعدانتقال جنین انجام بدیم میشه بگیدمشکل چی هست که باسه ماه داروبرطرف میشه خیلی نگرانم

درمانده
درمانده
9 ماه قبل

واڙنم بسیار بدبو باترشحات خیلی زیاد-بااینکه ۸سال از برداشتن رحمم میگزرد ولی حدود یکسال است عادت ماهیانه شده بافواصل ۲ هفته،۲هفته

شهر
مشهد
یلدا
یلدا
9 ماه قبل

عفونت جلوی پریودیم میگیره یا نه چون من از وقتی که عفونت گرفتم دیگه پریود نشدم .ترو خدا بگید برای چیه

یلدا
یلدا
9 ماه قبل

درمان عفونت شدید

شهر
مشهد
ناهید
ناهید
9 ماه قبل

سلام خسته نباشی میخوستم بگم من که پریود میشم به شدید دلم درد میگیره ازچی

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

خونریزی زیاد دارم تو یک ماه دوبارعادت ماهیانه شدم

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

سلام بهترین دارو برای عفونت.وازن رحم چی هست

شهر
کرج
مهشید
مهشید
10 ماه قبل

سلام من رابطه داشتم و قرص تنسی خوردم پریود بشم ولی هم پریود نشدم هم برای بار دوم سوزش ادرار همراه با خون و کمی لخته های خون داشتم دلیلش چی میتونه باشه باید چه قرصی مصرف کنم ؟

شهر
اصفهان
فرناز
فرناز
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من بعد از رابطه سومم که داشتم از روز بعدش درد شدید رحم دارم و موقع ادرار سوزش دارم و خون میاد و ترشح زرد رنگم دارم و موقعیت دکتر رفتنم ندارم میشه بگین برای درمانش چیکار کنم؟!

الهام
الهام
10 ماه قبل

بعدازعفونت لکه های پنیری،الان موقع ادرار،درددهانه رحم دارم
قرص نیست.این ومتدونیدازول استفاده میکنم
لکه هابرطرف شده ولی درددهانه دارم

شهر
کرج
بهار
بهار
10 ماه قبل

سلام
من مجردم و چند مدتی هست بوی بدی از واژن میاد طوریکه هرروز یا یک درمیان مجبور به تعویض لباس زیر میشم و ۱۵ روز مانده به سیکل قاعدگی ترشحات سفید رنگ پنیر شکل دارم..ممنون میشم راهنماییم کنید
اینم بگم الان بوش چندروزی هست که بد تر شده شبیه خون مونده یا گندیده میده

شهر
کرج
رها
رها
10 ماه قبل
پاسخ به  بهار

عفونت دارین دکتر زنان برین کرم میدن و قرص میخورین برطرف میشه

الناز
الناز
9 ماه قبل
پاسخ به  رها

سلام آزمایش پاتولوژی رحم انجام دادم دکترگفته سه ماه بایددارومصرف کنی بعدانتقال جنین انجام بدیم ولی مطب نرفتم میشه بگیدمشکل چیه که باسه ماه مصرف داروگفتن خوب میشه

شهر
تهران
عارفه
عارفه
10 ماه قبل

سلام من الان دوهفتست که ازدواج کردم ولی هنوز بعد از نزدیکی از واژنم خون میاد انگار که برا اولین بار پردم پاره شده مشکل من چیه؟

رها
رها
10 ماه قبل
پاسخ به  عارفه

به خاطر این هست که بافت واژن هنوز ترمیم نشده .