ویروس کرونا

تست آنتی‌بادی (سرولوژی) چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

تست‌های سرولوژیک تست‌هایی هستند که در خون به دنبال آنتی‌بادی می‌گردند. این تست‌ها می‌توانند شامل چندین روش آزمایشگاهی باشند. انواع مختلفی از تست‌های آنتی‌بادی برای تشخیص بیماری‌های مختلف استفاده می‌شوند. به منظور غربالگری کرونا و بررسی احتمال ابتلا به کرونا، به تست هوشمند کرونا مراجعه کنید.

در شهر تهران، برای انجام آزمایش آنتی بادی در منزل یا محل کار درخواست بدهید.

تست آنتی‌بادی یا سرولوژی، آزمایش خونی است که به دنبال نشانه‌هایی از عفونت قبلی کووید-19 می‌گردد. این تست، آنتی‌بادی‌ها، پروتئین‌هایی در خون که با عفونت مبارزه می‌کنند، را شناسایی می‌کند. تست آنتی‌بادی آینده‌ی بسیار خوبی دارد زیرا به ما در درک فراگیری کووید-19 در جوامعمان کمک می‌کند. اما امید اصلی همه ما، ساخت واکسن کرونا و انتشار انبوه آن است.

اما نباید به تست آنتی‌بادی برای پیش‌بینی دقیق ایمنی فرد در برابر عفونت، اطمینان کرد. این به این معناست که حتی اگر نتیجه‌ی تست آنتی‌بادی شما مثبت باشد، شما به قطعیت نخواهید دانست که مجددا به کووید-19 مبتلا نخواهید شد. تا زمانی‌که پزشکان و دانشمندان این بیماری را بهتر بشناسند، همه باید به پیروی از توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دهند.

تفاوت بین تست آنتی‌بادی و تست تشخیص عفونتی (PCR) چیست؟

تست آنتی‌بادی، یک آزمایش خون است که به دنبال نشانه‌هایی از عفونت قبلی کووید-19 می‌گردد.

تست تشخیص عفونتی، به دنبال نشانه‌هایی از عفونت فعال و حاضر می‌گردد. کماکان، تست تشخیصی ارجح، تست سوآب نازوفارنژیال (از طریق بینی) است.

مشاهده بیشتر : رزرو آنلاین دکتر عفونی

تست آنتی‌بادی چگونه عمل می‌کند؟

نمونه‌ی خونی که در یک ویال جمع‌آوری شده به آزمایشگاه فرستاده شده و در آن‌جا، تستی برای بررسی حضور آنتی‌بادی‌ها در سرم خونی انجام می‌شود. حضور آنتی‌بادی‌ها به این معناست که بدن یک پاسخ ایمنی برای مبارزه ویروس داشته است.

روش رایجی که در تست آنتی‌بادی استفاده می‌شود، ELISA (سنجش ایمنی آنزیمی) نامیده می‌شود. در حال حاضر، تست‌های آنتی‌بادی کووید-19 نتایج مثبت کاذب زیادی دارند. این به این معناست که حتی اگر تست نتیجه‌ی مثبت داشته باشد و نشان بدهد که فرد آنتی‌بادی‌های کووید-19 را دارد و از بیماری کروناویروس بهبود یافته‌است، ممکن است این نتیجه صحیح نباشد.

آزمایش خون برای آنتی بادی کرونا

دریافت نتیجه‌ی تست آنتی‌بادی چه مدت طول می‌کشد؟

زمان مورد انتظار برای دریافت نتیجه، 24 تا 48 ساعت است.

اگر تست آنتی‌بادی من مثبت باشد و من آنتی‌بادی‌های کووید-19 را داشته باشم، آیا ایمن هستم؟

سریع‌ترین جواب این است که نمی‌دانیم.

در حال حاضر، دانشمندان ارتباط بین حضور آنتی‌بادی و ایمن شدن فرد را به طور کامل کشف نکرده‌اند. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که اگر فردی قبلا به بیماری مبتلا شده باشد، می‌تواند مجددا توسط کووید-19 بیمار شود یا خیر و این ایمنی بالقوه چه مدت دوام می‌آورد.

با انجام تحقیقات بیشتر بر روی کروناویروس و کووید-19 و شناخت بیشتر پاسخ ایمنی به این بیماری، دانشمندان و پزشکان رابطه‌ی بین آنتی‌بادی‌ها و ایمن شدن فرد در برابر ابتلای مجدد را بهتر درک خواهند کرد.

من فکر می‌کنم که ممکن است در معرض کووید-19 قرار گرفته باشم. آیا می‌توانم تست آنتی‌بادی انجام دهم؟

شما باید با پزشک عمومی خود در مورد نگرانی‌هایتان صحبت کنید و اگر باور دارید که در معرض کووید-19 قرار گرفته‌اید، به او بگویید. پزشک تصمیم می‌گیرد که طبق شرایط خاص شما، تست آنتی‌بادی برایتان مناسب است یا خیر.

لطفا توجه داشته باشید که شما در زمان انجام تست آنتی‌بادی باید بدون علامت باشید. برای به حداکثر رساندن احتمال دقیق بودن نتیجه، تست باید حداقل 28 روز بعد از شروع علائم انجام شود.

هزینه‌ی این تست چقدر است؟

بیماران باید این موضوع را با برنامه‌ی بیمه‌ی شخصی خود چک کنند. بیماران ممکن است لازم باشد که یک مبلغ کسری را پرداخت کنند، بنابراین حتی در صورت پوشش تست توسط بیمه، ممکن است لازم باشد که هزینه‎‌ی تست را پرداخت کنند.

چه‌چیزهایی را لازم است بدانم؟

مهم‌ترین چیزی که بیماران لازم است بدانند این است که با وجود این‌که تست‌های آنتی‌بادی می‌توانند اطلاعات مهمی را در اختیار محققان و گروه‌های وضع‌کننده‌ی سیاست‌های سلامت عمومی قرار دهند، این تست‌ها به عنوان ابزاری برای تایید عفونت کووید-19 در گذشته یا ایمن شدن فرد، سودمند نیستند.

مشاهده بیشتر : رزرو نوبت آنلاین پزشک داخلی

چون این تست‌ها کامل نیستند، ادامه‌ی پیروی از اقدامات مبتنی بر شواهد، صرف نظر از نتیجه‌ی تست، برای پیشگیری از عفونت مهم است.

  • فاصله‌ی اجتماعی – حداقل 2 متر یا بیشتر – از دیگران را رعایت کنید
  • زمانی که به اجتماعات می‌روید، ماسک بپوشید
  • دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون، حداقل برای 20 ثانیه، بشویید
  • خود و خانواده را از نظر علائم کووید-19 پایش کنید

اگر این علائم را دارید، با پزشکتان تماس بگیرید:

  • تب
  • سرفه
  • بدن‌درد
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن حواس (چشایی یا بویایی)

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد رای‌ها 8

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

96 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
نوروز
نوروز
6 ماه قبل

درود
RF64نشانه چیست

شهر
شیراز
جلال
جلال
1 سال قبل

سلام جواب آزمایش Hsv6.5وEBV34.6هست بیمار مزمن کلیوی هستم

جلال
جلال
1 سال قبل

سلام جواب آزمایشHSV6.5و EBV34.6است و بیمار مزمن کلیوی هستم

هاشمی
هاشمی
3 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
من حدود یه ماه پیش با احساس درد و گزگز در پشت قفسه سینه و دستهام بویژه دست چپ روبرو شدم، سپس احساس گز گز و تلخی در دهان، سوزش در قفسه سینه که بعد به این علایم تاری دید و گرفتگی و گنگی و سنگینی در سر و چشم بویژه سمت چپ روبرو شدم، به طوریکه دچار ضعف شدید شدم و با ضعف راه میرفتم با تکان دادن سر سنگینی در سر و گنگی و عدم تعادل حس می کردم ، متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم تست ها ی فیزیکی انجام دادن گفتن چیزیت نیست، متخصص چشم مراجعه کردم گفتن برم شبکیه که رفتم گفتن از چشم نیست ، گرفتگی و درد در گوش به علایم اصافه شد. گوش و حلق و بینی رفتم معاینه کردن گفتن چیزی نیست. وقتی که سرپا می ایستم سمت چپ سرم قسمت بالای گوش احساس درد و گرفتگی خفیف دارم مدام این گرفتگی ها و درد خفیف از پیشانی تا گوش و چشمها همراهمه. ممکنه ۲ ساعت خوب بشه ولی بعد میاد
بعد از حدود ۴ هفته از تست سرولوژی انتی بادی دادم
نتیجه به این صورت شد. میتونه کرونا باشه یا برم ام آر ای از سرم بدم
IgM 0.2
IgG 8
آزمایش خون هم CRP 6

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  هاشمی

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که داشتید علائمتون احتمال زیاد بخاطر کرونا بوده.
طبق تست انتی بادی ای هم که دادید و مثبت شده، این ابتلای قبلی شما رو تایید می کنه.
الان چه علائمی دارید؟

محمد امین
محمد امین
3 سال قبل

سلام خسته نباشید. من حدودا ۱۶ روز پیش علائم کرونا داشتم و خوب شدم ۴ روز پیش تست کرونا دادم و در قسمت serology زده بود weaklly positive و دکتر گفت دوباره تست بده.
امروز دوباره تست دادم و باز توی بخش serology زده positive +1 و این در صورتیه که من ۲ هفته پیش علایم داشتم و سرفه میکردم ولی الان ندارم.
این تست دو بخش داره یک بخش hematology که توی اون بخش تمامی موارد با قسمت refrence range همخونی داره و یکی هست ولی توی بخش دوم تست که میشه serology در قسمت refrence range زده negative.
این الان ینی من ناقلم و امکان انتقال ویروس از من وجود داره یا نه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد امین

سلام
وقت بخیر
نیازی به انجام تست آنتی بادی نبود. در حال حاضر هم که تستتون مثبت شده لزوما به معنی ناقل بودن شما نیست.
همین که بعد دو هفته قرنطینه، سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشته باشید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

دانیال
دانیال
3 سال قبل

سلام آقای دکتر.دکتر جان تقریبا یک ماه پیش بنده خودم یه لرز به شدت عجیب گرفتم ولی کوتاه به مدت 20 دقیقه و فرداش دچار سر درد و درد در ناحیه پشت چشم شدم و فشارم به شدت پایین اومد بعد از دو روز دچار تب شدم که گاهی تب بالا می‌رفت تا 28و29وگاهی پایین میومدتا 36.5و 37تا 8 روز و دچار ضعف شدید می‌شدم در حالی که تغذیه ام خوب بود بعد دکتر رفتم 2تا دکتر دکتر اول گفت تب ناشناخته و کرونا نیست اکسیژن خونت خوب دکتر دوم گفت اکسیژن خونت 93و خوب مشکل سینوس هات و عفونت کردن و در همین حین همسرم دچار گرفتگی صدا شد و سر درد و حس بویایی از دست داد برا مدت 3 یا 4روز حالا بعد تقریبایک ماه رفتیم تست آنتی بادی دادیم خودم با igm3. 1وigg11.8 و همسرمباigm. 1 وigg2. 1 یعنی قبلا کرونا بوده

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  دانیال

سلام
وقت بخیر
بله با توجه به علائمی که داشتید، بیمار شدن همسرتون و نتایج تست آنتی بادی، مبتلا شده بودید.

مهسا
مهسا
3 سال قبل

سلام جواب تست پی سی ار پدرم امده و مثبت این است و یه مقدار ریه هم‌درگیر هست.
علایم ۱۰ روز پیش شروع شده و ایشون ۱۱ روز پیش رفتن سفر کاری. و ما در تماس نبودیم در این چندورز، احتمال ابتلای ما به ویروس هست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مهسا

سلام
وقت بخیر
از دو سه روز قبل شروع علائمشون امکان انتقال بیماری بوده ولی اگر تا الان علامت دار نشدید و مشکلی پیش نیومده نگران نباشید. احتمال مبتلا شدنتون خیلی کمه.
ایشون هم حتما تا روز 14 بعد شروع علائم، قرنطینه باشه و اگر بعدش، سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشت می تونه از قرنطینه خارج بشه.

عباس
عباس
3 سال قبل

با سلام ،بنده ازمایش pcr دادم مثبت بود 21روز خودم و قزنتینه کردم .الان هیچ گونه علائم ندارم ،ازمایش خون دادم igm 0/5و igg15/2بوده میشه بفرمایید که من الان خوب شدم یا خیر؟ممنون از شما

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  عباس

سلام
وقت بخیر
نیازی به انجام تست انتی بادی نبود. و اگر در حال حاضر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی ندارید می تونید از قرنطینه خارج بشید ولی تا روز 28 همچنان پروتکول ها رو جدی رعایت کنید و ماسک بزنید.
نگران نباشید.
مایعات زیاد مصرف کنید و غذاهای سالم و مقوی بخورید.

محمد فلاح
محمد فلاح
3 سال قبل

سلام آقای دکتر،همسرم و مادر همسرم تقریبا ۱۴روز هستش کرونا گرفتند و به جز من هم کسی نبود بهشون برسن و در این ۱۴روز من هم در کنارشان بودم بدون زدن ماسک ولی دراین مدت بنده هیچ علائمی که باید داشته باشم به جز یه کمی سردرد،دیگر هیچ علائم کرونایی ندارم آیا میتوانم الان که حال همسرم و مادر همسرم رو به بهبودیست به کاره روزمره ام برسم یا یه تست آنتی بادی بدم بعد از خانه بیرون برم ممنون میشم جواب بدید با تشکر

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد فلاح

سلام
وقت بخیر
این که دوره ی بیماری اون ها تموم شده به این معنی نیست که شما هم خیالتون راحت باشه. چون باهاشون در ارتباط بودید، احتمال ابتلا و ناقل بودن شما خیلی زیاده.
حتی اگر علامتی ندارید تست PCR بدید.

Alikarimi
Alikarimi
3 سال قبل

سلام
من حدود 32 روز پیش تست اسکن ریه دادم
رسم درگیر بود
با توجه به اینکه تمام خانوادم تست پی سی ار متبت بودن از من تست نگرفتن و گفتن متبتم
الان بعد 1 ماه تست سرولوژی دادم
Igg 2.6 و igm 2.66
هنوز ناقلم یا آنتی بادی ساخته
ممنون و خسته نباشین

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Alikarimi

سلام
وقت بخیر
نیازی به انجام تست انتی بادی نبود.
تست فعلیتون مثبت هستش ولی به معنی ناقل بودنتون نیست.
اگر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی ندارید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

اعظم
اعظم
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
مادر حدودا یک هفته فقط سرفه داشت که احتمال میدادیم به خاطر مشکل اسمی که دارن باشه که ۳ روز پیش تب شدید داشت که که تست کرونا در منزل انجام دادن و مثبت بود
IgG h 7.44
Rd pcr gne.18.97
N gne 17.54
اما خداروشکر الان دیگر تب ندارد و تنگ نفس به ندرت است
و من نگران پدرم هستم که ۶۴ سال دارد. اما هیچ علائمی ندارد برای اینکه خیالم راحت شود چه تستی باید بگیرم و چه زمانی
لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  اعظم

سلام
وقت بخیر
حتی اگر علائمشون رفع شده هم باید به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
https://yun.ir/coronahome
https://yun.ir/coronapat
برای انجام آزمایش:
https://yun.ir/corona-test
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
yun.ir/coronalan

Marzieh
Marzieh
3 سال قبل

سلام من الان حدودا ۵۰ روز که از مبتلا شدنم می گذره رفتم ازمایش انتی بادی دادم و تنگیه نفس هم دارم خدارو شکر کمه و قابل تحمل سی تی اسکن هم شدم درگیری کم بود ودکتر گفت که خوبه جواب ازمایشم اینه میشه لطفا توضیح بدید یعنی چی هستن
IgG 0.3
Negetive:0.9
. 1Borderline:0.9-1
Positive:1.1
IgM 0.6
NEGATIVE:0.9
Borderline:0.9-1.1
Positive:1.1

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Marzieh

سلام
نیازی به انجام تست آنتی بادی نبود.
این تستی که انجام دادید الان منفیه. امکان ابتلای مجددتون هست.

رضا
رضا
3 سال قبل

سلام جناب دکتر، بنده کرونا داشتم، بعد از سه هفته تست pcr منفی شد و پنج روز بعد از منفی شدن تست آنتی بادی دادم که نتیجه شد Igg:53/IgM :55
آیا بنده ناقل هستم با توجه به اینکه سیتی اسکن ریه هم دادم و گفتند ریه. پاک شده از ویروس. از شروع اولین علایم 22 روز گذشته. ممنون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام
وقت بخیر
نیازی به انجام تست آنتی بادی نبود.
همین که بعد گذشت ایام قرنطینه، سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشته باشید می تونید از قرنطینه خارج بشید.
ولی همچنان روز 28، پروتکول های رو با سختگیری رعایت کنید و ماسک بزنید.

امامی
امامی
3 سال قبل

سلام ما دیشب مجبور بودیم عروسی بریم، خواستم بگم چند روز طول میکشه تا علائم نشان داده بشه و آیا الان با آزمایش آنتی بادی (خون) چیزی میفهمیم؟!

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  امامی

سلام
تست انتی بادی اصلا برای این امر مطمئن نیست.
تست pcr هم تازه بعد یه هفته دقتش قابل قبوله.
سه چهار روز هم طول می کشه علائم بروز پیدا کنه، ولی در صورت عدم بروز علائم هم، امکان ناقل بودنتون همچنان هست.
بهترین توصیه اینه که تا 14 روز بعد حضورتون در عروسی، در منزل باشید و روزانه هم از نظر علائم تنفسی و تب بررسی بشید.

علی
علی
3 سال قبل

سلام
مادربزرگم چند روزه سرفه میکنه
نتایج تست ها:
SARS-COV-2Ag = 0.9
CRP = Negative
W.B.C = 3.3
HGB = 11.1
به نظرتون ممکنه مبتلا باشه ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام
وقت بخیر
این تست هاشون منفی هستش. ولی اگر علائم دارن یا با فرد مشکوک در تماس بودن باید قرنطینه براشون شروع بشه.

مجتبي
مجتبي
3 سال قبل
پاسخ به  علی

این که CRP منفی نشون میده یعنی احتمال زیاد نگرفته
ولی اینکه WBC کم نشون میده یعنی میزان گلبول سفید کمه مال من 3.6 شده گرفتم الان تو قرنطینم البته CRP من مثبت ۳ بود

رضا
رضا
3 سال قبل

با سلام
من دو روزه بدن درد و سردرد دارم . و حس سرماخوردگی
فشار خونمم پایین اومده . یکم مشکل تنفس هم دارم .
امروز تست crp دادم و مقدارش ۱۰ بوده . Wbcهم ۳.۵ شده و پلاکت هم ۱۲۵
امکان اینکه کرونا مثبت باشم هست ؟
با تشکر

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

شيما راد
شيما راد
3 سال قبل

سلام من ٤ روز بدن درد و سرگيجه داشتم با همكارم كه مثبت شده تست اش در ارتباط بودم ولي هر دو ماسك داشتيم من روز ٤ تست سي پي ار دادم جواب ازمايشم درست در مياد يا زود اقدام كردم . من بيشتر بخاطر مادرم كه ديابت دارند نگرانم .

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  شيما راد

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید و 4 روز ادامه داشته و این که با فرد کرونا مثبت تماس داشتید، احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
منظورتون تست PCR هستش؟
اگر طی هفته ی دوم تست میدادید دقت بیشتری داشت ولی اشکالی نداره. فقط بدونید که اگر منفی هم بشه رد کننده ی ابتلای شما به بیماری نیست.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)

بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

هاشمی
هاشمی
3 سال قبل

سلام. من بعد از ده روز از بهبودی بیماری با علائم آنفولانزا جهت اطمینان خاطر آزمایش خون تشخیص کرونا دادم و igg 17 مثبت و igm بسیار پایین و منفی بود. با توجه به اینکه خوانده ام igg معمولا بعد از 5 هفته اینقدر بالا میرود هرچند در مواردی بعد از 4 روز هم ممکن است بالا باشد، چگونه میتوانم مطمئن شوم که بیماری من کرونا بوده یا انفولانزا؟ آیا ممکن است با وجود آنفولانزا، تست کرونا مثبت شود؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  هاشمی

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید و نتایج تستتون، احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

سمیرا
سمیرا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من تقریبا ۲۰ روز پیش با از دست رفتن بویاییم و بدون هیچ علائم دیگری با فرض مثبت بودن ۱۴ روز قرنطینه را رعایت کردم.با توجه به اینکه آزمایش cbcو crp را یک هفته بعد از بروز علائم انجام دادم مورد مشکوکی مشاهده نشد.اگر بتواهم تست آنتی بادی بدم چه زمانی مناسب هست ؟
آیا در حال حاضر که ۲۰ روز از بروز اولین علائم گذشته زمان خوبی برای انجام تست هست یا باید مدت بیشتری سپری بشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سمیرا

سلام
وقت بخیر
لزومی برای انجام تست انتی باید ندارید.
بویاییتون برگشته؟

Alipour
Alipour
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
پدر من بعضی علائم کرونا
رو داشتن تست دادن crp شون نوشته
Weakly positive الان یعنی پدرم کرونا دارن؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Alipour

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمت دار بودنشون و تست مثبت، می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

صنم اميرفلاح
صنم اميرفلاح
3 سال قبل

سلام من درد قفسه سينه دارم و تك سرفه هاي خشك
تست crp كه امروز دادم ١٠ بود اين عدد نشون دهنده ي چيه
دكتر فقط گفت احتمال داره كرونا داشته باشم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
اکسیژن خونتون اندازه گیری شد؟
تست CRP فقط میگه که بدنتون دچار التهاب شده.

ولی با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

سجاد
سجاد
3 سال قبل

سلام تست crp دادم نوشته positive +2 الان من کرونا دارم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سجاد

سلام
علائمی داشتید؟
فقط از روی این تست نمیشه گفت کرونا دارید.

مریم
مریم
3 سال قبل

سلام. بیشتر از ۲ ماه است درد کلیه و کمر داشتم. در ادرارم خون بود رفتم دکتر گفتن حتما سنگ کلیه هست دارو دادن بعد از مصرف رفتم سونوگرافی چیزی نشون نداد. دچار لرز و بدن درد شدید شدم. در آزمایش۸= Crp بود و در آزمایش ادرار باکتری و خون مشاهده شد. حالت های آنفولانزا هم گاهی بهم دست میده. سیپروفلوکساسین و جنتامایسین و سفیکسیم و سنگکل مصرف کردم درد کلیه از بین رفت گاهی فقط یک گرفتگی کوچک در کلیه احساس میکنم ولی کمردرد و حالت آنفولانزا و خستگی زیاد رو هنوز دارم. میخواستم بدونم آیا ممکنه کرونا گرفته باشم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام
وقت بخیر
کمردرد و حالت آنفولانزا و خستگی زیاد که گفتید از کی شروع شده؟

ندا
ندا
3 سال قبل

با سلام.مادرم 48 سالشون هست و 11 روز هست که علائمی داشتن که اوایل (3 روز اول) علائمی مثل سردرد شدید و حالت تهوع و معده درد شدید و احساس خفگی مانند حالت فشار بالا داشتن و امروز که 11 امین روز هست سردردشون و احساس خفگی کمتر شده اما سرفه و کمی سوزش ناحیه سینه دارن و بویاییشون اوایل کمتر بود اما الان بهتر شده ولی کامل بویایا ندارن.تست سرولوژی هم 8 امین روز انجام دادن و igg 7 ( منفی) و igm 0.17 ( border Line بود جوابش .آیا ناقل هستن وباید تست pcr انجام بدن؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ندا

سلام
جواب تست آنتی بادیشون رو مجددا بفرستید.

ندا
ندا
3 سال قبل

با سلام.
جواب تست آنتی بادی
7 (Helicobacter Pylori (IgG

0.17 (Helicobacter Pylori (IgM
آقای دکتر امروز 17 امین روزی هست که از بروز علائمشون میگذره و خیلی از علائمی که داشتن و تو پیام قبلی نوشتم دیگه ندارن خدارشکر فقط گاهی کمی سرفه و کمی هم سوزش ناحیه گلو و سینه دارن اینم بگم که عفونت معده هم دارن .

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ندا

سلام
خوبه خدا رو شکر
اگر شرایط خروج از قرنطینه رو دارن می تونن از قرنطیه خارج بشن.
برای عفونت معده هم به پزشک مراجعه کنید تا درمان براشون شروع بشه.

ندا
ندا
3 سال قبل

با سلام.
ممنون آقای دکتر .فقط باتوجه به جواب آزمایش سرولوژی که فرستادم مادرم مبتلا یا ناقل بودن ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ندا

سلام
این تستی که جوابشو فرستادید برای کرونا نیست و هلیکوباکترپیلوری رو بررسی کرده.

موسوی
موسوی
3 سال قبل

سلام حدودا یک هفته هر روز یه علائم دارم مثل یروز تب ولرز.بدن درد کوفتگی سرفه سرگیجه حالت تهوع ازمایش crpانجام دادم 3.5بود اما حالا سرفه هام بیشتر شده واسهالم اضافه شده ایا امکان داره کرونا باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  موسوی

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

م
م
3 سال قبل

سلام وقت بخیر، علائم گلودرد لرز و بدن درد داشتم ۵ روز بعد از شروع علائم آزمایش سرولوژی دادم فقط پروتئین فعالم ۸ بود بقیه ایتم ها نرمال بود به دکتر که نشون دادم گفت مشکلی نیست با توجه به محل کارم که بسیار حساس هست به نظرتون واقعا مشکلی نیست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  م

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

حسین خانیان
حسین خانیان
3 سال قبل

سلام.
من ده روزه که بویایی وچشاییم رو تقریبا ۸۰ درصد از دست دادم و بینیم گرفت و دو سه روز اول هم عرق سرد میکردم و کمی احساس خستگی.
بعد از سه روز همه علائم رفت و فقط بویایی چشایی کامل برنگشته.تست iggهم ۲.۱ شد. الان نمیدونم کرونا دارم یا نه.چیکار کنم ده روزه تو خونه تنها موندم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حسین خانیان

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

سیدمهدی
سیدمهدی
3 سال قبل

سلام،من کرونا دارم،تست CRP دادم ۳۸ بود،ظاهرا که خیلی بالاست،باید چکار کنم؟ خطری جز کرونا هم داره یا نه؟
قبلا سابقه بیماری نداشتم.ممنون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سیدمهدی

سلام
وقت بخیر
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

خانم محمدی
خانم محمدی
3 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
من بعد از 5 روز از شروع علائم خفیفی که داشتم تست crp دادم و نتیجه اش 6.3 بود. روز اول خیلی کم بدن درد داشتم و الان کمی درد در قفسه سینه و تنگی نفس کمی هم دارم، بویایی و چشایی هم مشکلی نداره و تب و لرز هم ندارم… الان فقط کمی تنگی نفس دارم… ممکنه کرونا باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  خانم محمدی

سلام
وقت بخیر
با توجه علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

سارا
سارا
3 سال قبل

سلام.دوستم ۵روزی هست که بویایی خودش رو از دست داده و همینطور تا حدودی چشاییش رو.تست خون داده بود گفت منفی بوده فک کردم مبتلا نیست و رفتم که همدیگه رو ببینیم ولی خیلی از همکارانش مبتلا شدن و حتی اونایی هم ک تست خونشون منفی بوده الان علائم شدید تری دارن.دوستم هیچ علائمی نداره بجز رفتن بویاییش و تو کل روز چنتا سرفه بیشتر نکرد.حالا من سوالم اینه تو کل مدتی ک پیشش بودم جفتمون ماسک داشتیم موقعی هم ک ماسک رو برمیداشتیم خیلی از هم فاصله میگرفتیم.ولی با این که ماسک داشتیم تو یه ماشین نشستیم من شیشه هارو پایین کشیده بودم ک هوا عوض شه هیچ تماسی هم باهم نداشتیم .باز ممکنه که من مبتلا شده باشم؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سارا

سلام
وقت بخیر
دوستتون بخاطر این که علامت داره، مبتلا حساب میشه و تست منفی ای که داره، رد کننده ی ابتلای ایشون به بیماری نیست. باید تا 14 روز بعد شروع علائمش قرنطینه باشه.
شما هم چون با ایشون تماس داشتید، امکان داره ناقل باشید.
تا 14 روز بعد آخرین تماستون با ایشون، در منزل باشید و روزانه از نظر تب و علائم تنفسی بررسی بشید.

حامد
حامد
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۲۱روز پیش بدن درد شدید داشتم مخصوصا کمرم میسوخت و درد داشت ۴روز گذشت بویایی و چشاییم رو از دست دادم روز۸ام رفتم ازمایش دادم تو ازمایشم
RBC:6/40 H
MCv:75/7 L
MCH: 24/2 L
MCHC:31/9 L
+:CRP
بود رفتم پیش متخصص گفت صدرصد کروناس با این علائم و باید قرنطینه بشی من هم قرنطینه کردم خودمو الان دیگ ۲۱روز گذشته باز رفتم ازمایش دادم جوابش شد
RBC:6/68 L
MCV:74/8L
MCH:23/5 L
MCHC:30/7L
CRP:Negative
الان دیگه اصلا علایم درد ندارم فقط روزی دوسه تا سرفه اما بویایی چشایی ندارم
الان میشه بگین کروناس یا مریضیه دیگه ای ؟چرا انقدر باز ازمایشم افت داشته

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام
وقت بخیر
آزمایشاتتون مشکلی نداره.
می تونید از قرنطینه خارج بشید و نگران نباشید.
احتمال خیلی زیاد همون کرونا بوده.
سرفه های خشک ممکنه تا دوماه بعد بهبودی ادامه پیدا کنه.
برای برگشت سریع تر بویاییتون روزانه سه نوبت هر بار 20 ثانیه بوهای قوی رو استشمام کنید.

سما
سما
3 سال قبل

سلام من تست پی سی ار دادم مثبت شد و قرنطینه مو رعایت کردم علایم م خفیف بود تنگی نفس و سرفه نداشتم فقط گرفتی بینی و بویایی نداشتم ک یک هفته بعد خوب شدم بعد از ۱۴ روز تست انتی بادی و سی بی سی دادم ک جوابم برد لاین بود گفتن باید ۱۴ روز دیگه قرنطینه باشم من هیچ علایم ی ندارم بعد گذشت ۳ روز مجدد تست دادم ک igg مثبت شد در صورتی ک قبلش برد لاین بود و igm مجدد برد لاین شد!!!همکارانم در وضعیت بدی بودن ولی جوابشون منفی شده !!!موقعیتم در خطره لطفا راهنمایی م کنید چه کاری انجام بدم تا منفی بشه igm

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سما

سلام
وقت بخیر
برای خروج از قرنطینه نیاز به انجام تست آنتی بادی نیست.
اگر برای سه روز متوالی بعد از گذشت دو هفته قرنطینه، تب و علائم تنفسی ندارید، می تونید از قرنطینه خارج بشید و نگران نباشید.