اغلب اولین مراجعه به پزشک زنان هنگام بیماری است اما مراجعه به متخصص زنان و زایمان باید دوره‌ای انجام شود.اینجا می‌خوانیم که چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم

اولین مراجعه به پزشک زنان ؛ چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده


ممکن است برای بسیاری از زنان و دختران، اولین مراجعه به پزشک زنان در هنگام بیماری اتفاق بیفتد. اما مراجعه به متخصص زنان و زایمان باید به صورت دوره‌ای انجام شود. در این مطلب از درمانکده می‌خوانیم که چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم و اولین مراجعه به پزشک زنان در بارداری چه وقت است.

به یاد داشته باشید شما از طریق درمانکده می‌توانید به لیست بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان دسترسی داشته باشید و از آن‌ها نوبت حضوری یا مشاوره آنلاین فوری بگیرید.

اولین مراجعه به پزشک زنان چه وقت است؟

بسیاری از افراد پس از مشاهده نشانه‌ای از یک بیماری، به پزشک مراجعه می‌کنند؛ اما این بهترین انتخاب برای اولین مراجعه به پزشک زنان نیست.

با اینکه همواره تاکید بر بررسی‌های دوره ‌ای زنان می‌شود، اما بسیاری از بانوان به خصوص کسانی که ازدواج نکرده ‌اند، مراجعه به متخصص زنان را مهم نمی‌دانند.

امروزه با افزایش آگاهی بیشتر بانوان نسبت به دهه‌های گذشته، زنان از وسعت و گستردگی بیماری‌های زنان اطلاع پیدا کرده‌اند. حال این سوال پیش می‌آید که “ چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم ؟”

بسیاری از افراد پس از مشاهده نشانه‌ای از یک بیماری، به پزشک مراجعه می‌کنند؛ اما این بهترین انتخاب برای اولین مراجعه به پزشک زنان نیست.
بسیاری از افراد پس از مشاهده نشانه‌ای از یک بیماری، به پزشک مراجعه می‌کنند؛ اما این بهترین انتخاب برای اولین مراجعه به پزشک زنان نیست.

چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

یک نوزاد دختر از زمان تولد ممکن است مشکلاتی داشته باشد که نیاز به مراجعه به دکتر زنان پیدا کند. از جمله این مشکلات می‌توان به عفونت‌های قارچی ساده، خونریزی واژینال (که به دلیل قطع شدن هورمون مادر اتفاق می‌افتد) و یا اختلالاتی در آناتومی بدن اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که درمانکده امکان مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در تهران را فراهم کرده است.

همچنین دختران در سن بلوغ ممکن است دچار اختلالاتی مانند قاعدگی‌های دردناک، خونریزی‌های غیر طبیعی و بیش از حد، خونریزی‌های پراکنده و نامنظم، اختلالات قد، اختلالات رشد و موهای زائد بشوند.

پس از آن زمانی که یک خانم به سن باروری می‌رسد و ازدواج می‌کند، آموزش‌های لازم را در زمینه روش‌های پیشگیری مناسب، روش‌های مناسب برای اینکه جنین سالم داشته باشند، روش‌های سالم نگه داشتن تخمدان، روش‌های حفظ باروری، پیش‌گیری از عفونت‌ها و… باید از یک فوق تخصص زنان و زایمان خوب دریافت کند.

در سنین بالاتر، بانوان با بیماری‌هایی مانند فیبروم های رحمی، ضخامت آندومتر، اختلالات خونریزی دهنده، اختلالات ناباروری، گرگرفتگی (که ممکن است 10 سال پیش از یائسگی شروع شده و تا پس از آن ادامه پیدا کند) و اختلالاتی که نوسان خلق ایجاد می‌کند، درگیر شوند.

تمام این مشکلات با مراجعه به متخصص زنان و زایمان قابل تشخیص و قابل درمان هستند.

مشکلات دوران یائسگی مانند گر گرفتگی و تعریق شبانه، اختلالات استخوانی و دردهای مفاصل همگی داروهای اختصاصی و خوبی داشته و به آسانی قابل درمان هستند.

مسائل پس از یائسگی مانند افتادگی رحم، اضطراب و افسردگی، عوارض سیستم غدد درون ریز، اختلالات سیستم ایمنی و دفع بدن، خشکی واژینال و مقاربت دردناک و حواس‌پرتی احساسی به راحتی با مراجعه به متخصص زنان و زایمان قابل درمان هستند و سلامت جسمی و روانی بانوان تامین می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام اولین مراجعه به پزشک زنان، نکات مهم قبل از مراجعه به متخصص زنان و زایمان را بخوانید.

اولین مراجعه به پزشک زنان در بارداری چه زمانی است؟
یک نوزاد دختر از زمان تولد ممکن است مشکلاتی داشته باشد که نیاز به مراجعه به دکتر زنان پیدا کند.

اولین مراجعه به پزشک زنان در بارداری چه وقت است؟

پس از اطلاع از بارداری باید به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا آزمایش بارداری (تیتر بتا) و آزمایشات تکمیلی دیگر برایتان بنویسد. اگر مشکلاتی از قبیل خونریزی و درد شدید زیر شکم، کمر و لگن و … ندارید، بهترین زمان انجام اولین سونوگرافی، 50 روز بعد از اولین روز آخرین پریودتان است.

پزشک براساس این تاریخ و تقویم بارداری زمان تولد نوزاد را تخمین می‌زند. ممکن است در جلسه نخست دکتر شما برایتان آزمایش ادرار و نمونه برداری پاپ اسمیر بنویسد.

جمع‌بندی زمان مراجعه به پزشک زنان و زایمان

بنابراین بهترین زمان مراجعه به پزشک زنان از دوران نوزادی تا انتهای زندگی بانوان است. در هر دوره‌ای از زندگی با توجه به سن افراد، شرح حالی از او گرفته می‌شود و توصیه‌های خاصی مانند تغذیه صحیح، ورزش منظم، منابع کلسیم و آهن به آن ها ارائه خواهد شد.

حالا که می‌دانید چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنید، می‌توانید از طریق درمانکده اقدام کنید.

شما از طریق درمانکده به لیست بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان تهران دسترسی دارید و می‌توانید نظر مراجعان قبلی و اطلاعات دیگر درباره متخصصان را مشاهده کنید. سپس می‌توانید از این متخصصان نوبت حضوری یا مشاوره آنلاین بگیرید.

با درمانکده همراه بمانید

Loading

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد رای‌ها 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها