مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است و چه ضرورتی دارد؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

ازدواج مقوله حساس و پیچیده‌ای است؛ از همین‌رو اغلب افراد برای انتخاب درست از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرند. حال اگر فردی بخواهد برای بار دوم ازدواج کند این حساسیت بیشتر می‌شود؛ مخصوصا اگر یک مرد تصمیم بگیرد با زنی ازدواج کند که در زندگی مشترک اول خود شکست خورده و اصطلاحا به او مطلقه می‌گویند. در چنین مواقعی اگر بدانید روند مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است و از آن کمک بگیرید، تصمیم‌گیری شما با اطمینان خاطر بیشتری انجام می‌شود.

در واقع چنین مشاوره‌ای به شما کمک می‌کند تا همه جوانب مختلف ارتباطات، احساسات و چالش‌های زندگی مشترک را بررسی کنید. بدین شکل قطعا زندگی موفق‌تری خواهید داشت و ازدواج قبلی خانم نمی‌تواند باعث ایجاد مشکل در زندگی زناشویی‌ شما شود. 

اگر شما هم قصد دارید با زنی ازدواج کنید که قبلا یک بار جدا شده و نگران چالش‌هایی هستید که ممکن است با آن مواجه شوید، با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه شوید تا بررسی کنیم مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است و چه کمکی می‌کند.

مشاوره ازدواج با زن مطلقه چیست؟

تصویر مرد و زن در جلسه مشاوره
ازدواج با زن مطلقه ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد که با شرکت در جلسات مشاوره می‌توانید به درک بهتری از آن مشکلات برسید.

ازدواج با زن مطلقه موقعیت حساسی است که نیاز به آمادگی مرد از لحاظ روحی دارد. از همین‌رو اگر بدانید روند این مشاوره چگونه است و از آن کمک بگیرید، قطعا با فهم بهتری از تجربه‌ها و نیاز زن مطلقه با او ارتباط برقرار می‌کنید. بدین شکل توافق سازنده‌ای بین شما و همسرتان ایجاد می‌شود که نتیجه آن احساس آرامش در زندگی مشترک است. 

با این حال قبل از اینکه توضیح دهیم این چگونه است، باید بگوییم این مشاوره به عنوان یک ابزار حیاتی در نظر گرفته می‌شود تا مرد با نیازها، ترس‌ها و تجربه‌های تلخ زنی که قبلا یک بار جدا شده بیشتر آشنا شود. همچنین در روند جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه می‌توانید به راه‌کارهای بهینه برای ادامه ارتباط‌تان دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج موقت چگونه است و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است؟

این نوع مشاوره مانند سایر مشاوره‌های مرتبط با ازدواج به صورت ۲ نفره با حضور زن و مرد برگزار می‌شود. معمولا زوجین یک یا ۲ بار در هفته با مشاور ملاقات می‌کنند که هر جلسه حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. زنی که قبلا یک بار در زندگی مشترک شکست خورده با ترس‌هایی مواجه است که اگر مرد آن‌ها را نشناسد و درک نکند، نمی‌تواند ارتباط موثری با او برقرار کند. 

همچنین زن مطلقه ممکن است نگران قضاوت دیگران یا اعضای خانواده مرد باشد که در چنین وضعیتی شرکت در جلسات این مشاوره می‌تواند ذهن زن را از دغدغه‌های آزاردهنده آزاد کند. اگر در این میان، زن از ازدواج قبلی خود فرزندی داشته باشد، نگرانی‌ها و دغدغه‌های او بیشتر خواهند شد. 

بنابراین باید بگوییم مهم‌ترین هدف این نوع مشاوره علاوه بر بهبود ارتباط مرد با زن مطلقه، ایجاد یک اتحاد مثبت و پایدار در زندگی مشترک آن‌هاست. از همین‌رو مشاور، با ترسیم آینده زندگی زوجین در چنین موقعیتی و نشان دادن موانع احتمالی سر راه آن‌ها، تلاش می‌کند تا زن و مرد بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

مراحل مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است؟

مراحل این نوع مشاوره عبارت‌اند از:

  • شناخت نیازها و تجربیات: اولین گام، رسیدن مرد به درک عمیق از نیازها، انتظارات و تجربیات زن مطلقه است.
  • ارتباط موثر: در طول جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه به مرد و زن مهارت‌های برقراری ارتباط موثر برای دست‌یابی به درک بهتر و حل مسائل آموزش داده می‌شود.
  • مدیریت احساسات: زن مطلقه و مرد باید یاد بگیرند در مواجهه با چالش‌ها، قضاوت‌ها و تغییرات جدید، احساسات خود را به شکل صحیحی مدیریت کنند.
  • پشتیبانی روانی: به افرادی که می‌پرسند مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است باید بگوییم این ازدواج در برخی فرهنگ‌ها به راحتی پذیرفته نمی‌شود. بنابراین زن مطلقه و مرد به پشتیبانی روانی زیادی نیاز دارند که این نوع حمایت توسط مشاور متخصص با هدف ساخت یک ارتباط پایدار و سالم انجام می‌شود.
  • مدیریت بحران: به طور کلی زندگی زناشویی با فراز و نشیب زیادی همراه است. وقتی مرد با یک زن مطلقه ازدواج می‌کند، مخصوصا اگر زن از ازدواج قبلی خود فرزند داشته باشد، احتمال ایجاد موقعیت‌های سخت بیشتر می‌شود. این نوع مشاوره، چگونگی مواجهه با مشکلات و تصمیم‌گیری در مواقع دشوار را به مرد و زن آموزش می‌دهد.
  • تعامل با خانواده: مشاور در روند مشاوره ازدواج با زن مطلقه راه‌کارهای موثر برای پذیرش راحت‌تر و تعامل بهتر با خانواده ۲ طرف ارائه می‌دهد.
  • برنامه‌ریزی زندگی مشترک: وقتی با شرکت در جلسات این نوع مشاوره متوجه شدید این مشاوره چگونه است، می‌توانید به کمک مشاور برای زندگی مشترک خود اهداف و آرزوهای مشخصی را برنامه‌ریزی کنید.
  • تقویت رابطه جنسی: ممکن است زن مطلقه برای شروع ارتباط جنسی پس از ازدواج مجدد نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مراحل این مشاوره این است که به مرد و زن نحوه شناخت و حرف زدن در مورد نیازهایشان را آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج مجدد چگونه است و چه اهمیتی دارد؟

اینفوگرافیک مراحل مشاوره‌ازدواج با زن مطلقه چگونه است؟
جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه ارتباط بین زن مطلقه و مرد را تقویت می‌کند و باعث بهبود کیفیت زندگی مشترک‌شان می‌شود.

چه زمانی مشاوره ازدواج با زن مطلقه ضروری است؟

به طور کلی می‌توان گفت برای تجربه زندگی موفق و پر از آرامش با زنی که قبلا یک بار در ازدواج خود شکست خورده، بهتر است از مشاوره کمک بگیرید. این مشاوره به منظور ایجاد ارتباط پایدار، سالم و مدیریت بهتر زندگی مشترک برگزار می‌شود. 

در این میان اگر مرد می‌خواهد فقط با انگیزه دلسوزی با زن مطلقه ازدواج کند، باید حتما در مورد احساسات خود با مشاور حرف بزند؛ زیرا ممکن است این احساس موقتی باشد و پس از ایجاد مشکل کوچکی از بین برود. از طرفی اگر مرد نمی‌داند چگونه علت طلاق زن مطلقه را از او بپرسد، می‌تواند پس از اینکه متوجه شد مراحل جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است، از آن کمک بگیرد و به راحتی در مورد دغدغه‌های فکری‌ خود با زن حرف بزند.

برخی آقایان با وجود اینکه به زن مطلقه دلبسته شده‌اند، نمی‌توانند ازدواج اول او را فراموش کنند. اگر این موضوع شما را هم آزار می‌دهد، شرکت در جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه برایتان ضروری است. این نوع مشاوره به مرد کمک می‌کند تا در بحث و اختلافات زندگی مشترک دائما ازدواج اول زن را به او یادآور نشود و او را دچار احساس گناه یا عذاب وجدان نکند.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج مذهبی چگونه است؟

مزایای مشاوره ازدواج با زن مطلقه چیست؟

پس از اینکه متوجه شدید که این مشاوره چگونه است، خوب است بدانید این مشاوره در هر مرحله از ارتباط به بهبود و تقویت رابطه زن مطلقه و مرد کمک می‌کند. 

در ادامه با دیگر مزایای این نوع مشاوره بیشتر آشنا می‌شوید:

  • این مشاوره می‌تواند به درک بهتر شرایط گذشته زن و تاثیر آ‌ن‌ها بر روابط او با مرد کمک کند.
  • این نوع مشاوره می‌‌تواند راه‌کارهای موثری برای رفع اختلافات فرهنگی یا اجتماعی ارائه دهد.
  • مشاوره به مدیریت احساسات و ترس‌ها کمک می‌کند، همچنین به زن مطلقه و مرد اطمینان بیشتری می‌دهد.
  • این نوع مشاوره، مهارت‌های ارتباطی را برای مواجهه با مشکلات و چالش‌های این ازدواج آموزش می‌دهد.
  • زمانی که مرد با وجود دلبستگی به زن مطلقه نمی‌تواند برای ازدواج با او تصمیم قاطعی بگیرد، این نوع مشاوره راهنمایی کارآمدی ارائه می‌کند.
  • حتی اگر رابطه خوبی داشته باشید، این نوع مشاوره می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مشترک، افزایش فهم از یکدیگر و تداوم رشد فردی کمک کند.

دسترسی سریع به مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است؟

ازدواج با زن مطلقه یک موقعیت حساس و مهم است که به راهنمایی و پشتیبانی مناسب نیاز دارد. هر چقدر شناخت مرد از نیازها، ترس‌ها و تجربیات گذشته زن مطلقه بیشتر باشد احتمال موفقیت در زندگی مشترک آن‌ها بالاتر است. همچنین در اغلب موارد وقتی یک مرد تصمیم می‌گیرد با زن مطلقه ازدواج کند، قضاوت می‌شود که این موضوع خود فشار روانی زیادی بر آن‌ها وارد می‌کند. در این میان اگر بدانید مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است، می‌توانید تصمیم درست و قاطعی بگیرید.

برای این منظور بهتر است به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین این مجموعه با بهترین پزشکان متخصص از جمله مشاوران باتجربه و روانشناسان حاذق آشنا شوید. همچنین درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا ضمن بررسی نظر سایر کاربران در مورد مشاور مورد نظرتان، برای مراجعه حضوری یا مشاوره تلفنی، متنی و تصویری نوبت بگیرید.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج برای دختر چگونه است؟ + نکات مهم!

سوالات متداول

مهم‌ترین اهداف مشاوره ازدواج با زن مطلقه چیست؟

این نوع مشاوره نه تنها ارتباط زن مطلقه با مرد را بهبود می‌بخشد، بلکه آن‌ها را در جهت ایجاد یک اتحاد مثبت و پایدار در زندگی مشترک هدایت می‌کند.

این مشاوره چه اهمیتی دارد؟

این نوع مشاوره به مرد کمک می‌کند تا نیازها، ترس‌ها و تجربیات تلخ زن مطلقه را بهتر بشناسد و راه‌کار موثر برای ادامه ارتباط آن‌ها ارائه می‌دهد.

مشاوره ازدواج با زن مطلقه چگونه است؟

این نوع مشاوره مانند سایر مشاوره‌های مرتبط با ازدواج به صورت ۲ نفره با حضور زن و مرد تشکیل می‌شود. معمولا زوجین یک با ۲ بار در هفته با مشاور ملاقات می‌کنند که هر جلسه حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

منابع: powerfulsight | eharmony

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها