درمان سریع بی خوابی با ۳۰ راه‌کار خانگی عالی

مقاله توسط پزشک درمانکده تایید شد
دکتر زهرا خدامی
تخصص: عمومی

بی‌خوابی یک اختلال رایج است که باعث می‌شود به سختی به خواب بروید، نتوانید به طور پیوسته چند ساعت بخوابید یا زود بیدار شوید. این مشکل می‌تواند به خواب‌آلودگی، تمرکز ضعیف و تحریک‌پذیری در طول روز و احساس بی‌حالی در زمان بیدار شدن از خواب منجر شود. خوشبختانه، لازم نیست بی‌خوابی را تحمل کنید. چرا که ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی روزمره غالبا کمک‌کننده است. در این مقاله از مجله درمانکده علائم بی‌خوابی و علت بروز آن را توضیح می‌دهیم. سپس شما را با درمان سریع بی خوابی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

توضیحات دکتر زهرا خدامی درباره بی خوابی

انواع بی‌خوابی

بی‌خوابی می‌تواند به صورت اپیزودیک، مزمن یا عودشونده دسته‌بندی شود. نوعی از بی‌خوابی که بین یک تا سه ماه طول بکشد، «بی‌خوابی اپیزودیک» یا «بی‌خوابی موقعیتی» است. اگر علائم بیشتر از سه ماه ادامه داشته باشد، «بی‌خوابی مزمن» رخ می‌دهد. چنانچه ۲ اپیزود بی‌خوابی در فاصله‌ یک سال اتفاق بیفتد، مشکل به عنوان «بی‌خوابی عودشونده» در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بدانید: بهترین دارو برای بی خوابی شبانه

بی‌خوابی موقعیتی از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد و اغلب وابسته به اتفاقات زندگی یا تغییرات سریع در برنامه‌ استراحت است. این نوع بی‌خوابی معمولا با فروکش کردن اتفاقات ذکرشده برطرف می‌شود.

علائم بی‌خوابی

معیار تشخیص بی‌خوابی شامل مشکل در به خواب رفتن یا حفظ خواب، زود بیدار شدن و ناتوانی در بازگشت به رختخواب است. این مشکلات باعث اضطراب و اختلال قابل‌توجه در چند حوزه‌ عملکردی فرد از جمله حوزه‌های اجتماعی، تحصیلی، رفتاری و شغلی می‌شوند.

در صورتی که این علائم را تجربه کردید، شما می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین پزشکان متخصص از جمله متخصص مغز و اعصاب آنلاین مشورت کنید. همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری متخصص مغز و اعصاب از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید.

تصویر یک زن مبتلا به بی‌خوابی که روی تخت دراز کشیده است
افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند در به خواب رفتن مشکل دارند یا در طول شب از خواب بیدار می‌شوند.

علت بی‌خوابی

بی‌خوابی در بین زنان شایع‌تر از مردان است. عوامل زیر هم می‌توانند احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش دهند:

  • بالا رفتن سن
  • داشتن سابقه افسردگی
  • شیفت کاری
  • سفر با هواپیما
  • اضطراب
  • استرس
  • غم و اندوه
  • هیجان شدید
  • نامناسب بودن محیط، مانند خوابیدن در اتاق یا تخت‌خواب نامناسب
  • استفاده از نیکوتین، کافئین یا الکل
  • غذا خوردن بلافاصله قبل از خواب
  • قطع مصرف داروها
  • مصرف داروهای جدید
  • تغییر در داروهای مصرفی
  • قرار داشتن در معرض نور
  • خوابیدن بیش از حد در طول روز
  • فعالیت فیزیکی یا فکری بیش از حد در تخت‌خواب
  • تیروئید پرکار
  • بیماری‌های مختل‌کننده‌ تنفس
  • آرتروز یا سایر بیماری‌های مزمن
  • سوزش سر دل یا سایر بیماری‌های گوارشی
  • سکته‌ مغزی
  • سندرم پای بی‌قرار
  • یائسگی

راه‌های درمان سریع بی خوابی

تغییر عادات خواب و درمان مشکلات زمینه‌ای مرتبط با بی‌خوابی مانند استرس یا بیماری می‌تواند در بیشتر افراد به بهبود کیفیت خواب منجر شود. اگر این راه‌کارها موثر نباشند، پزشک ممکن است درمان شناختی رفتاری (CBT)، دارو درمانی یا هر ۲ را توصیه کند.

بیشتر بدانید: چقدر به خواب نیاز داریم؟

درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری به شما کمک می‌کند افکار و اعمال منفی که باعث بی‌خوابی می‌شوند را کنترل یا متوقف کنید. این راه‌کار که معمولا به عنوان خط اول درمان برای رفع بی خوابی سریع پیشنهاد می‌شود می‌تواند به اندازه داروهای خواب‌آور موثر باشد.

دارودرمانی

دقیقا مشخص نیست که تا چه زمانی می‌توانید با خیال راحت از داروهای خواب‌آور استفاده کنید. به همین دلیل، پزشکان معمولا مصرف آن‌ها را برای بیش از چند هفته توصیه نمی‌کنند. از رایج‌ترین داروهای خواب‌آور می‌توان به تمازپام، تریازولام، سوورکسانت و زولپیدم تارتارات اشاره کرد.

بیشتر بدانید: علت کابوس های شبانه چیست؟

درمان سریع بی خوابی با روش‌های خانگی

از آنجا که عوارض داروهای خواب‌آور زیاد است، بسیاری از مردم درمان بی‌خوابی با روش‌ها خانگی را ترجیح می‌دهند. خوشبختانه، راه‌کارهای زیادی برای داشتن خواب خوب و راحت وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اینفوگرافی درباره راه‌های درمان بی‌خوابی
اگر راه‌کارهای خانگی موثر نبودند، برای درمان بی‌خوابی از پزشک یا متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

۱. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نوعی اسانس است که بر اساس تحقیقات می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. شما می‌توانید از این روغن برای ماساژ استفاده کنید یا آن را در دیفیوزر آروماتراپی بریزید.

۲. سنبل‌الطیب

بعضی از افراد از دمنوش ریشه سنبل‌الطیب برای درمان بیخوابی فوری استفاده می‌کنند. این گیاه به شکل کپسول یا قرص هم در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. معمولا دوز مصرف سنبل‌الطیب ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌گرم است. با این حال، قبل از امتحان کردن آن باید با پزشک مشورت کنید.

۳. بابونه

بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که از بابونه هم می‌توان برای درمان خانگی بی‌خوابی استفاده کرد. امروزه این گیاه به شکل دمنوش و مکمل‌ غذایی در دسترس است.

۴. گل ساعتی

گل ساعتی در ترکیب با سایر گیاهان به درمان سریع بی خوابی کمک می‌کند. در یک مطالعه مشاهده شد که استفاده از سنبل‌الطیب، گل ساعتی و رازک با بهبود کمیت و کیفیت خواب همراه است.

بیشتر بدانید: بی خوابی نشانه چه بیماری است؟

۵. آشواگاندا

در برگ‌های گیاه آشواگاندا ترکیبی به نام تری‌اتیلن گلیکول (TEG) یافت می‌شود که روی خواب تاثیر مثبت دارد. در یک مطالعه مشاهده شد که این گیاه کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به افراد کمک می‌کند که سریع‌تر بخوابند.

۶. کاوا

در یک مطالعه به مدت ۶ هفته به ۲۴ فرد مبتلا به بی‌خوابی ناشی از استرس روزانه ۱۲۰ میلی‌گرم کاوا داده شد. در انتها مشخص شد که کاوا اثرات خواب‌آور دارد و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. با این حال، از آنجا که ممکن است روی کبد تاثیر منفی بگذارد، استفاده از آن برای درمان بی‌خوابی توصیه نمی‌شود.

۷. مدیتیشن ذهن‌آگاهی

مدیتیشن ذهن‌آگاهی نه تنها به کاهش استرس و بهبود خلق و خو کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند روی خواب هم تاثیر داشته باشد. بر اساس تحقیقات، با مدیتیشن ذهن‌آگاهی می‌توان زمان بیداری افراد را کاهش داد.

یک مرد در حال مدیتیشن
مدیتیشن به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند.

۸. تکرار مانترا

تکرار کردن یک مانترا یا جمله تاکیدی مثبت باعث تمرکز و آرامش ذهن می‌شود و به درمان سریع بی خوابی کمک می‌کند. شما می‌توانید مانترا را در ذهن خود تکرار کنید یا آن را با صدای بلند بخوانید.

۹. آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی

آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی (PMR) که گاهی‌اوقات به آن آرام‌سازی جاکوبسون گفته می‌شود، تکنیکی است که به آرام شدن بدن و تقویت احساس خواب‌آلودگی کمک می‌کند. در این تکنیک باید عضلات خود را منقبض و سپس شل کنید.

۱۰. مکمل منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که به عملکرد عضلات کمک می‌کند و استرس را کاهش می‌‌دهد. در تحقیقات مشخص شده است که مکمل این ماده مغذی می‌تواند کیفیت و کمیت خواب را در افراد مبتلا به بی‌خوابی بهبود بخشد. اگر فکر می‌کنید رژیم غذایی شما منیزیم کافی ندارد، با متخصص تغذیه در مورد ضرورت مصرف مکمل آن مشورت کنید.

۱۱. مکمل ملاتونین

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که توسط مغز برای تنظیم چرخه خواب و بیداری تولید می‌شود. مکمل ملاتونین باعث می‌شود افراد سریع‌تر بخوابند و خواب باکیفیت‌تری را تجربه کنند. این محصول برای کسانی که به صورت شیفتی کار می‌کنند یا افرادی که از جت ‌لگ (پرواززدگی) رنج می‌برند، مفید است. توصیه می‌شود درباره دوز، زمان مصرف و عوارض احتمالی ملاتونین با پزشک صحبت کنید.

۱۲. ورزش منظم

ورزش منظم مثل پیاده‌روی و شنا نه تنها روی وزن بدن و خلق و خو تاثیر مثبت دارد؛ بلکه می‌تواند کیفیت خواب را هم بهبود بخشد. در یک مطالعه مشاهده شد که ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته با بهبود علائم بی‌خوابی و کاهش علائم افسردگی و اضطراب همراه است.

۱۳. یوگا

یوگا روی کیفیت خواب تاثیر مثبت دارد و به درمان سریع بی خوابی کمک می‌کند. همچنین می‌تواند استرس را کاهش دهد، عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد و تمرکز ذهنی را تقویت کند.

۱۴. ماساژ

محققان با انجام یک مطالعه متوجه شدند که ماساژدرمانی با بهبود کیفیت خواب مرتبط است. همچنین ممکن است احساس درد، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. ماساژ برای اکثر افراد بی‌خطر است. اما اگر بیماری خاصی دارید که فکر می‌کنید ممکن است ماساژ باعث بدتر شدن آن شود، با دکتر روانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین پزشکان متخصص از جمله روانپزشک آنلاین مشورت کنید. همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری روانپزشک از روانپزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

یک مرد که در حال ماساژ گرفتن است
ماساژ باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود.

۱۵. رعایت بهداشت خواب

منظور از بهداشت خواب فعالیت‌هایی است که فرد به طور روتین در زمان خواب انجام می‌دهد. مهم‌ترین اصول بهداشت خواب شامل موارد زیر است:

  • هر شب حتی در روزهای تعطیل در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و صبح‌ها هم در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.
  • استفاده از دستگاه‌های دیجیتال مثل موبایل، لپ‌تاپ یا تلویزیون را حداقل از یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید.
  • از اتاق خواب خود فقط برای خوابیدن استفاده کنید.
  • یک تا ۲ ساعت قبل از خواب، دوش آب گرم بگیرید.

۱۶. استفاده از بالش و تشک مناسب

راحتی شما تاثیر قابل‌توجهی روی استراحت و خواب‌تان دارد. به یاد داشته باشید که موقعیت خواب ایده‌آل ممکن است با گذشت زمان به دلیل شرایط پزشکی تغییر کند. بنابراین احتمال دارد به بالش یا تشک مخصوص نیاز داشته باشید. در سایر موارد هم توصیه می‌شود وضعیت رختخواب خود را بررسی کنید و در صورت لزوم یک بالش یا تشک جدید بخرید.

بیشتر بدانید: قرص خواب آور و عوارض آن بر روی بدن

۱۷. تنظیم نور و دما

تاریک بودن اتاق روی کیفیت خواب تاثیر زیادی دارد. از پرده‌های ضخیم برای جلوگیری از نوری که ممکن است شما را بیدار کند، استفاده کنید. استفاده از چشم‌بند خواب هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

راه‌کار دیگری که برای درمان سریع بی خوابی توصیه می‌شود، تنظیم دمای اتاق خواب است. اکثر مردم معتقدند که خنک نگه داشتن محیط و استفاده از پتو به داشتن خواب راحت کمک می‌کند.

۱۸. تنفس عمیق

تنفس عمیق به شما کمک می‌کند که ذهن شلوغ خود را آرام کنید. برای انجام این تکنیک باید در حالی که تا پنج می‌شمارید نفس عمیق بکشید؛ سپس هوا را تا پنج شماره از ریه‌های خود خارج کنید.

۱۹. خواندن کتاب یا مجله

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که در رختخواب کتاب می‌خوانند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، کیفیت خواب بهتری دارند. چون مطالعه در رختخواب باعث دور شدن حواس شما از نگرانی‌های روزمره می‌شود. فقط مراقب باشید آنچه که می‌خوانید شامل موضوعات ناراحت‌کننده نباشد.

۲۰. گوش دادن به موسیقی ملایم

راه‌کار دیگری که برای درمان سریع بی خوابی توصیه می‌شود، گوش دادن به موسیقی است. موسیقی کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد، بیداری‌های شبانه را کاهش می‌دهد و زمان خواب را طولانی‌تر می‌کند.

یک مرد که روی کاناپه دراز کشیده است و به موسیقی گوش می‌دهد
گوش دادن به موسیقی ملایم باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود.

۲۱. پرهیز از چرت زدن‌های طولانی

اگر در طول روز عادت به چرت زدن داشته باشید، ممکن است شب برای خوابیدن دچار مشکل شوید. چنانچه واقعا به چرت زدن نیاز دارید، مدت زمان آن را به کمتر از نیم ساعت برسانید. همچنین از چهار ساعت قبل از زمان تعیین‌شده برای خواب شبانه از چرت زدن بپرهیزید.

۲۲. نوشیدن شیر گرم

مصرف شیر قبل از خواب به بعضی از افراد کمک می‌کند که راحت بخوابند. چون در آن یک اسید آمینه به نام تریپتوفان وجود دارد که به تولید نوروترنسمیتر سروتونین کمک می‌کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به عنوان پیش‌ساز هورمون ملاتونین (هورمون خواب) عمل می‌کند.

۲۳. خوردن بادام

بادام منبع خوب منیزیم است؛ یعنی ماده مغذی مهمی که می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. علاوه بر این، بادام به عنوان منبع هورمون ملاتونین شناخته می‌شود.

۲۴. اضافه کردن بوقلمون به رژیم غذایی

بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است. به همین دلیل، مصرف آن در ساعات پایانی روز می‌تواند تولید ملاتونین را افزایش دهد و باعث خواب‌آلودگی شود. برای تهیه قرص ال تریپتوفان می‌توانید به داروخانه آنلاین درمانکده مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: اختلال خواب چیست؟

۲۵. خوردن کیوی

از کیوی هم می‌توان برای درمان سریع بی خوابی استفاده کرد. بعضی از محققان اثرات خواب‌آور این میوه را به سروتونین موجود در آن نسبت می‌دهند. سروتونین یک ماده شیمیایی است که به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند.

۲۶. استفاده از گردو

گردو یکی از بهترین غذاهای حاوی ملاتونین است. بر اساس مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، اسیدهای چرب موجود در گردو هم ممکن است روی خواب تاثیر مثبت داشته باشند.

۲۷. خوردن کاهو

کاهو هم ماده غذایی دیگری است که می‌تواند به درمان بی‌خوابی و بهبود خواب شبانه کمک کند و اثرات آرام‌بخش داشته باشد. به گفته محققان، بیشتر اثرات آرام‌بخش کاهو به لاکتوسین موجود در آن مربوط می‌شود.

۲۸. خوردن موز

موز یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای حاوی تریپتوفان است. از این‌رو با خوردن آن در ساعات پایانی روز می‌توانید با بی‌خوابی مقابله کنید.

۲۹. مصرف ماهی‌های چرب

یک مطالعه نشان داد ماهی‌های چرب مثل سالمون غذای خوبی برای درمان سریع بی خوابی محسوب می‌شوند. محققان معتقدند که ماهی‌های چرب به دلیل داشتن ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ به ترشح و تنظیم سروتونین کمک می‌کنند و از این طریق کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند.

یک عدد ماهی سالمون
ماهی‌های چرب روی خواب تاثیر مثبت دارند.

۳۰. پرهیز از مصرف غذاهایی که باعث بی‌خوابی می‌شوند

بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها ریتم شبانه‌روزی بدن را مختل می‌کنند و الگوهای خواب را تغییر می‌دهند. بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را به خصوص قبل از خواب محدود کنید. این غذاها و نوشیدنی‌ها عبارت‌اند از:

  • قهوه
  • چای سیاه
  • الکل
  • شیرینی‌جات
  • نان سفید
  • غذاهای سرخ‌شده
  • گوشت‌ پرچرب
  • فست‌فود و سایر غذاهای فرآوری‌شده

بیشتر بدانید: چگونه بهتر بخوابیم؟

کلام پایانی

در این مقاله درباره علت بی‌خوابی صحبت کردیم و چند راه‌کار برای درمان سریع بی خوابی پیشنهاد دادیم. در بسیاری از موارد با روش‌های خانگی می‌توان خواب راحت را تجربه کرد. اما اگر این راه‌کارها موثر نبودند، باید به دنبال کمک پزشکی باشید. روانشناسان و روانپزشکان و متخصصان مغز و اعصاب از جمله افرادی هستند که می‌توانند به رفع مشکل شما کمک کنند. برای مشورت با این متخصصان می‌توانید از طریق سایت درمانکده برای رزرو نوبت ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین اقدام کنید.

سوالات متداول

علت بی خوابی شبانه چیست؟

بی‌خوابی می‌تواند نشانه استرس، اختلالات سلامت روان (اضطراب و افسردگی)، عوارض جانبی داروها (بعضی از داروهای ضد افسردگی، داروهای آسم و داروهای پرفشاری خون)، اختلالات مرتبط با خوابیدن (آپنه و سندرم پای بی‌قرار) و زیاده‌روی در مصرف کافئین، الکل و نیکوتین باشد.

از کدام غذاها می‌توان به عنوان خواب اور سریع خانگی استفاده کرد؟

گردو، بادام، شیر، ماهی سالمون، بوقلمون، کاهو، موز و کیوی روی خواب تاثیر مثبت دارند. بعضی از گیاهان مثل سنبل‌الطیب و بابونه هم می‌توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند.

بهترین درمان خانگی بی خوابی افسردگی چیست؟

افراد افسرده باید از مصرف کافئین و الکل یا استفاده از دستگاه‌های دیجیتال بلافاصله قبل از خواب خودداری کنند. خنک و تاریک نگه داشتن اتاق خواب و دوش گرفتن با آب گرم هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

چه راه‌کاری برای درمان بی خوابی ناشی از ترک اعتیاد توصیه می‌شود؟

رعایت بهداشت خواب، مدیتیشن و پیروی از رژیم غذایی سالم به درمان سریع بی خوابی بعد از ترک اعتیاد کمک می‌کند.

منابع: healthline, healthline

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد رای‌ها 455

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

189 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
فرناز
فرناز
3 روز قبل

سلام من بیخوابی شدید دارم درضمن سردرد میگرنی واکثر موارد اشاره شده برای بیخوابی هم مبتلا هستم با کوچکترین بح۳ ذهنم درگیر میشه و دیگر قادر به خوابیدن نیستم لطفاً راهنمایی کنید

شهر
شیراز
Arsalan
Arsalan
15 روز قبل

باسلام خدمت دوکتور محترم من چند ماهی است ک اصلأ خواب ندارم شبا تا صبح بیدارم صبح هم میرم سر کار وفک میکنم دارم دیونه میشم از دست بیخوابی فقط بعضی وقتا هم ک خواب میرم خوابم اصلأ کیفیت نداره میشه قرص یا داروی معرفی کنی ممنون میشم

شهر
تهران
فروزان
فروزان
16 روز قبل

سلام آقای دکتر من چند ساله بی خوابی دارم و از هر دارویی که بگید استفاده کردم و دکتر های زیادی رفتم ولی تاثیری نداشته شما پیشنهادی ندارید؟

شهر
تهران
محبی.
محبی.
14 روز قبل
پاسخ به  فروزان

سلام. پزشک های طب سنتی رو امتحان کنید. سلامتکده خارک یا احمدیه

خان بی خواب
خان بی خواب
27 روز قبل

سلام
من چندین ساله شبا نمیتونم بخوابم و تا صبح بیدارم و همین باعث سده عصبی باشم ب کارام نرسم و صبح بخوابم تا ظهر
معمولا مورفین مصرف میکنم اما چاره ی نیس چون اعتیاد دارم
چه کاری انجام بدم جز ترک مورفین تا خوابم ببره

پیریایی
پیریایی
1 ماه قبل

سلام، دست راست و پای راستم شبها موقع خواب مور مور میکنن، بیقرار میشم، آیا با دارو درمان میشود

شهر
تهران
یونس
یونس
1 ماه قبل

سلام
برای بی خوابی چه درمان خانگی خوب هست .

پریسا مطهری
پریسا مطهری
1 ماه قبل

متاسفانه پدر و مادرم را درعرصه ۱ سال از دست دادم افسردگی دارم قرص می خورم گاهی هم بی خوابی می زند سرم و گریه میکنم افکار خودکشی میان به سراغم نمیدانم چه کار کنم کمکم کنید

ملیکا
ملیکا
1 ماه قبل
پاسخ به  پریسا مطهری

خدا رحمتشون کنه
قران و دعا بخون
به روانشناس هم حتما مراجعه کن
و سعی کن روحیتو از دست ندی زندگی همینه برای همه همینه !

شهر
تهران
سینا*
سینا*
1 ماه قبل
پاسخ به  ملیکا

ممنون که همراهی کردی اینو خودشم میدونست یه راه بهتری بگید

شهر
تهران
سعید
سعید
29 روز قبل
پاسخ به  پریسا مطهری

خدا رحمتشون کنه درد سختیه آرزوی صبر برات دارم و آرامش

خان بی خواب
خان بی خواب
27 روز قبل
پاسخ به  پریسا مطهری

سلام برای درمان ایمیل بزن و فکر خودکشو از سرت بیرون کن
روبیکا @khan_shahin

نیکا
نیکا
6 روز قبل
پاسخ به  پریسا مطهری

خدارحمتشون کنه منم وقتی پدرمو ازدست دادم مث شماشدم بعدیکسال باخودم میگفتم زندگی جریان داره وازقانون جذب استفاده کردم ،سراغ موسیقی رفتم هروز بابی میلی موسیقی گوش میدادم، نفس هاي عمیق کشیدن،تا کمی بهتر شدم

توانا
توانا
1 ماه قبل

سلام دوستان من مریض بودم وخیلی نارحت وحساس وبدونه آرامش وخواب .یه مدتیه ازداروخانه کپسول مگنیفورت گرفتم .شاهکاره وشیمیای که نیست برعکس همش مال کمبود ویتامین ومنزیم ویتامینهای که برای آرام کردن انسان واعصاب لازمه رو داره. یه مدت بخورید کلن آروم میشید چنددفیقه بعد غذا بایک لیوان آب .باور کنید من بعد این همه نارحتی فقط اونو قبول دارم .فقط یه مدت باید مصرف کرد تا بعدن ببینی چه عظمتیه

آریاافشاری
آریاافشاری
1 ماه قبل

سلام من خیلی دوست دارم روزها حداقل یک ساعت حواب مفید داشته باشم متاسفانه خوابم نمیبرد خواستم چه کاراپی لکنم تا راحت به خواب بروم

شهر
اصفهان
توانا
توانا
1 ماه قبل
پاسخ به  آریاافشاری

دوست گرامی برو داروخانه کپسول مگنیفورت بگیر یه مدت استفاده کن بعدچندروز مفهمی چه شاهکاریه همش ویتامین برای اعصاب ومنزیم برای لگنت ولی مصرف کن روزی یک عدد چنددقیقه بعدغذا بایک لیوان آب بعد دراز بکش .ببین چقد ترکیب خوبیه

فرهاد
فرهاد
1 ماه قبل

نابود شدم از بی خوایی

سینا*
سینا*
1 ماه قبل
پاسخ به  فرهاد

کمتر بکش

حسن صادقبیگی
حسن صادقبیگی
2 ماه قبل

سلام من الان دوروزه خواب ندارم چکارکنم

شهر
تهران
تارا
تارا
4 ماه قبل

من تا ساعت ۵ یا ۷ صبح بیدارم بعد میخوابم ساعت ۱۲ پا میشم . دارم دیوونه میشم من ولی قبلا کلا میخوابیدم الان اصلا نمیخوابم

شهر
تهران
مریم
مریم
4 ماه قبل

معمولا برای درمان بی خوابی از این این آمینو اسیدها استفاده میشه:
۱-تریپتوفان
۲-glycine یا گلیسین
شما باید ببینین کدوم به شما میسازه

اِما
اِما
4 ماه قبل

من کلا تو عمرم زود نخوابیدم
خوابیدم ولی دفعات محدودی بودا که زود خوابیدم،وقتی قبل ۱۲ شب بخوابم خوبم ۵ ساعت بیشتر نیست
خیلی مواقع شده که ۴،۵ روز یا یه هفته زود میخوابیدم و ۵ ساعت بعدش خودکار بیدار میشدم ولی سریع بهم میریخت این روتینم
و وقتیم ک میخوام زود بخوابم یساعت گیج میشم تا انقد فشار خواب زیاد بشه ک بخابم وگرنه راحت خوابم نمیگیره شبا،واسه همینم تعجب میکنم ک خیلیا میتونن به راحتی وقتی میگن خوابشون میاد همونجا بخوابن،من اگه بگم خوابم میاد میرم بد میبینم بااینکه خوابم میومد ولی خوابم نمیبره
یکی از دلایلش میدونم اینکه فکر زیاد میکنم مغزم خیلی شلوغه خیلی زیاد بعضی وقتا شبا فکرای بیخود میکنم
ولی بعد از ۱۲ ساعت بخوابم ۸ ساعن میخوابم و خب مثلا ۴،۵ صب میخابم تا ظهر،بعد بدنم عادت میکنه زود تر هم بخوابم مثلا ۱،۲ اینا دیگه نزدیک ظهر بیدار میشم
وقتی که مثلا من مثل همین دیروز و پریروز که تو کل دوروز کلا ۴ ساعت اینا خوابیده بودم یه روز ۱۲ تا ۱۲ شب خوابیدم و بیدار نشدم،یعنی اگه هم ازینور کم بخوابم بدنم جبران میکنه باعث نمیشه ک مثلا یروز نخابم ک شبش زود بخابم که صب بیدار شم،چون همون شب ک خابم بگیره اون شب قبلش رو که نخوابیدم رو جبران میکنه و خیلی سخت میتونم پاشم
مشکلم از کجاست باید چیکار کنم؟؟؟؟واقعا خواب شب رو دوست دارم نمیدونم چیکار باید بکنم
بعضی وقتا نیمخوابیدم و میرفتم مدرسه
بخاطر همین خوابم ک همیشه تو تایم نادرستی بوده همه فکر میکنن ک من زیاد میخوابم درصورتی ک از اونا هم کمتر مبخوابم ولی شب وقتی اونا خابن من بیدتارم،گور بابای فکر بقیه ولی خب پوست خودم خراب میشه صددرصد به مرور حافظم تمرکزم ضعیف میشه تروخدا یه راه حل بهم بدین

شهر
مشهد
یونس رئیسی
یونس رئیسی
1 ماه قبل
پاسخ به  اِما

ماشاءالله
یه انشاء نوشتی

نسترن
نسترن
6 ماه قبل

من اصلا نمیتونم بخوابم نمی‌دونم مشکلم‌ چیه
ساعت ۱۱ میرم بخوابم اصلا خوابم نمیبره یهو میبینم ساعت ۳ شده شاید باورتون نشه الان که دارم کامنت می‌زارم ساعت ۷ صبح هست من دیروز ساعت ۱۲ بلند شدم و تا الان نتونستم بخوابم از ساعت ۱۱ شب هست که تو رخت خوابم و نمیتونم بخوابم خوابمم نمیاد اما خیلی خسته هستم و بدون خواب نمیتونم کارهامو انجام بدم
قرص خوابم اگر بخوام باید دوتا بخورم تا اثر کنه ⁦(⁠◔⁠‿⁠◔⁠) که البته برام ضرر داره
دارم دیوونه میشم بگین چیکار کنممممم

بهمنی
بهمنی
4 ماه قبل
پاسخ به  نسترن

سلام بنده راننده هستم درجاده پشت فرمان خوابم مگیرد

تشکر

حمید کریمی
حمید کریمی
1 ماه قبل
پاسخ به  نسترن

سلام، من هم بی خوابی مزمن دارم، انواع و اقسام داروهای خواب چه گیاهی چه شیمیایی تجویز شده، از زولپیدم و دیازپام گرفته تا ترانکپین ۱۰۰ شبی دو عدد، دکترا جوابم کردن، واقعا نمیدونم چیکار کنم، بخاطر بیخوابی بیکار هستم صبح ها توان و انرژی ندارم، دارم میمیرم، خواهشا اگه کسی راهکاری داره بگه، نه روز خوابم میبره نه شب

شهر
تهران
ماورا
ماورا
29 روز قبل
پاسخ به  حمید کریمی

سلام درمان هیپنوتیزم رو دنبال کن .. و تکنیک های خود هیپنوتیزمی رو یاد بگیر

شهر
مشهد
کارگر
کارگر
15 روز قبل
پاسخ به  نسترن

نسترن دوست عزیز تو که روز میخوابی چطور میخوای شب دوباره بخوابی روز باید فعال باشی تا شب خوابت ببره

شهر
اصفهان
صادق
صادق
7 ماه قبل

خواب ندارم راه حل

شهر
تهران
رها
رها
7 ماه قبل

اصلا شبا نمیتونم بخوابم موقع ای ک ب تخت خواب میرم چشامو میبندم حالم بد میشه استرس میگیرم . چیکار کنم دلیلش چیه؟ اصلا نمیتونم بخوابم؟؟

شهر
تهران
سهیل
سهیل
7 ماه قبل
پاسخ به  رها

سلام منم همین مشکلو دارم دکتر رفتی؟؟

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  رها

مشکل شما دیر رسیدن خون به مغرتون هستش از درگیری و بحث با دیگران خوداری کنید توی افکار شما تاثییر میزاره شمارو زود رنج وعصبی کرده

ایار
ایار
7 ماه قبل

سلام من ۲۷ سالم چندماه هست خواب نمیبره شب مثلا از ساعت چهار خواب میرم تا هفت هشت بیدار میشم دارم روانی میشم آلپرازولام خوردم دوبسته خوب بود خواب میرفتم ولی الان بسته سوم شروع کردم اصلا اثر نداره

سارا
سارا
8 ماه قبل

من خیلی وقته نخابیدم.واقعا نیاز دارم بخابم اما نمیتونم دکتر هم نوبت گرفتم برا سه شنبه قرص و..هم مصرف میکنم پیشنهادی دارین؟

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  سارا

دارو گیاهی بخورید قرص اعتیاد اور و عوارض داره خودم چند اینطوری بودم دکتر طب ستتی مراجعه کردم خوب شدم

شهر
تهران
مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  سارا

زود جوشی درگیری ذهنی ترس از اینده زیادی خودتون توی چند موضوع فاطله بگیرد این حجم از درگیری براتون سمه

علیرضا
علیرضا
8 ماه قبل

سلام من چند وقتیه آشفتگی ذهنی دارم نمیتونم بخوابم تا صبح بیدارم صبح ها هم کسلم نمیتونم کاری انجام بدم دوستام مسخره ام میکنن خسته شدم

دخت‌ایران
دخت‌ایران
8 ماه قبل

سلام من خیلی میخوابم خیلی زیاد از کوچیکی همین بودم مثلا روز ها یک ساعت ونیم میخوابم باز شبا هم که سر شب میخوابم تا فردا صبح ساعتت ۱۱ چکار کنم انقد نخوابم سیستم بدنم جوریه که خوابم از ۸ ساعت هم بیشتر باشه تو ۲۴ساعت اما بازم خوابم کامل نمییشه

شهر
مشهد
صادق
صادق
8 ماه قبل

آقای دکتر شاید مسخره کنی ولی هیچ کدوم از راه حل هات به درد نخورد یک هفته است از بی خوابی داشتم می‌مردم
هفته پیش که در اتاق شهادتین رو گفتم و شروع به خوندن نماز کردم
گوشی و رسانه رو هم گذاشتم کنار و از گناه فاصله گرفتم
وضعیت خوابم عالی شده
همینکه سر به بالش می‌ذارم دیگه فکر و خیال اضافه سمتم نمیاد
حب دنیا رو که در دلم داشتم نیست و دیگه هم استرس و خیال ندارم

تابنده
تابنده
8 ماه قبل

80

شهر
کرج
علیرصا
علیرصا
8 ماه قبل

دوست عزیز من ۴روز باکم دردم هم تحمل میکم ولی بیخوابی داعونم کرد

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام من مدتهاست که مشکل بی خوابی دارم خیلی اذیت میشم روزا اصلا نمی خوابم و شبها هم شده که سه شب اصلا خوابم نبرده بعضی وقتا خوابم یک شب درمیونه بعضی وقتا یه شب و روز بیخوابی و کسل بودن و فردا شب خواب ولی به سختی.لطفا راهنمایی کنید

شهر
تبریز
رضا
رضا
8 ماه قبل
پاسخ به  مریم

سلام منم مثل شما هستم نمیدونم چکار کنم

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  مریم

مریم خانم حتما با دکتر طب سنتی مشورت کنید

اسی (ع)
اسی (ع)
9 ماه قبل

کی عشق من میشه

دخت‌ایران
دخت‌ایران
8 ماه قبل
پاسخ به  اسی (ع)

دشمن

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

بی خواب؟

شهر
تهران
مجید
مجید
9 ماه قبل

سلام من اعتیاد داشتم ولی الان ۲۵ روز است که ترک کرده ام ولی بی خوابی دارم لطفا راهنماییم کنید

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  مجید

سلام برای شما طبیعی هستش

مرضیه حسینی
مرضیه حسینی
9 ماه قبل

سلام من هم قند دارم ۱۳۷ هستش ۳۲ سالمه هم تیرویید پر کار ی مدت کم خواب شدم خیلی خوابم کم شده؟

محمدرضا
محمدرضا
9 ماه قبل

من چن روزه دچار بی خوابی در شب شدم طوری که وقتی میخوام بخوابم بعد چن دقیقه احساس خفگی میکنم طوری که حتما باید بلند شم راه برم یا خودمو مشغول کنم دقیقا زیر قفصه سینه احساس ضعف میکنم که هیچ دردیم نداره روزا مشکل ندارم فقط شب البته بگم چن شبه اینطوری شدم نمیدونم چکار کنم حتی وقتیم تو رختخواب نخوابم نمی‌بره بعدچن دقیقا حتماباید یا قدم بزنم یا خودمو به کاری مشغول کنم برای چنددقیقه در غیراینصورت احساس خفگی میکنم که مجبور به نشستنم میکنه لطفا راهنمای کنید

شهر
تهران
دخت‌ایران
دخت‌ایران
8 ماه قبل
پاسخ به  محمدرضا

خب برو دکتر

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  محمدرضا

مشکل عصب معده دارید

جواد
جواد
9 ماه قبل

سلام خوبی شما من چند ماه هست که مشکل کم خوابی و بیخوابی دارم 32سالمه چه باید بکنم؟؟؟
من نگهبانم هستم در مشهد

شهر
مشهد
دخت‌ایران
دخت‌ایران
8 ماه قبل
پاسخ به  جواد

خب نگهبانی باید بیدار بمونی

حبیبه رمضانپور
حبیبه رمضانپور
10 ماه قبل

من سالهاست از بی خوابی رنج میبرم حتی نوار خواب هم ازم گرفتن مدت زیادی شبها تا صبح نمیخوابیدم ولی بعد از ظهر کمی خوابم می‌برد ولی بعد از مدتی نه شب نه روز شاغل هم بودم دکتر اعصاب واسم قرص نوشت ولی میگفت بخوری عادت میکنی ضرر واست با داروهای گیاهی و بعضی قرصها کمی میخوابیدم تا بازنشسته شدم ازبی خوابی رنج میبردم عوارض دچارم شد ولی به لطف خدا مدت ۱ سال خوب بود خوابم می‌برد در حدی که اذیت نشم ولی الان دارم مینویسم مجد ا دچار بی خواب شدم شبها خوابم میگیرد تا توی رختخواب میرم انگار نه انگار که خواب میاد انگار روز است بلا فاصله خواب از سرم مبپرد

شهر
تهران
سعادت کاظملو
سعادت کاظملو
8 ماه قبل

سلام من تقریبا ی هفته هست شبها خیلی سخت خوابم میبری 2ساعت تو تخت خواب این

مححمد
مححمد
10 ماه قبل

سلام
من روز یخورده میخابم ورزش نمی کنم ولی دیر میخابم

شهر
شیراز
اسماعیل
اسماعیل
10 ماه قبل

2شبه نخوابیدم لطفن راهنمایی کنید مثلا خواب من طوریه اگه بعد از ظهر خوابم خوب باشه شب هم راحت میخوابم یعنی بهم ربط داره شب که نخوابم روز تو چرتم خواهش میکنم کمکم کنید

شهر
شیراز
دخت‌ایران
دخت‌ایران
8 ماه قبل
پاسخ به  اسماعیل
شیرزاد
شیرزاد
10 ماه قبل

کدام خوراکه به بی خوابی فایده داره

شهر
کرج
الهام
الهام
7 ماه قبل
پاسخ به  شیرزاد

فامیلیت چیه

علی
علی
10 ماه قبل

سلام من 3سال شب خواب ندارم با قرص خواب می خوابم 5صبح بیدارم خواهشم این است راهنمای کنید با تشکر

شهر
مشهد
سمیه
سمیه
10 ماه قبل

سلام‌خسته‌نباشید‌من‌امشب‌خواب‌ندارم
چرا‌هرکاری‌میکنم‌خواب‌نمیرم‌‌

رضا
رضا
8 ماه قبل
پاسخ به  سمیه

سلام چه بهتر منم مثل شما هستم

رضا
رضا
8 ماه قبل
پاسخ به  سمیه

به شوهرت بگو لالای بخونه

سمیه
سمیه
10 ماه قبل

سلام‌من‌امشب‌اصلان‌خواب‌ندارم‌چرا

مصطفی
مصطفی
10 ماه قبل

من بیش از ۱۵ سال است که زولپیدم مصرف مکنم اگر استفاده نکنم خوابم نمیبرد چکار کنم وبعضی وقتها هنگام خواب همه چیز را از فکرم خارج میکنم وخوب به خواب مبروم وبعضی وقتها نمی توانم وشبها اصلا چای نمیخورم این کار کار هم خخوابم را بهتر میکند وهمچنین کمتر حرف بزنم خوابم بهتر مشود این بود تجربیات چندین ساله بیخوابی من با آرزوی خواب شیرین برای همه

بهار
بهار
10 ماه قبل

سلام من اصلا خوابم نمی‌بره در طول شب شاید دو سه ساعت فقط بتونم بخوابم و در طول روز هم اصلا نمیخوابم استرس و اضطراب هم ندارم باید چیکار کنم و مشکل من چیه ؟؟

شهر
تهران
Hosein
Hosein
9 ماه قبل
پاسخ به  بهار

بهم زنگ بزن هم دردیم

محدثه بهارلویی
محدثه بهارلویی
7 ماه قبل
پاسخ به  Hosein

منحرف

شهر
اصفهان
سمانه
سمانه
11 ماه قبل

۶ روز نه شب نه روز خوابم نمیاد هیج فکری هم ندارم فقط خوابم نمیاد چیکار کنم

شهر
اصفهان
اسی (ع)
اسی (ع)
9 ماه قبل
پاسخ به  سمانه

شیشه کشیدی شاید

نفس
نفس
5 ماه قبل
پاسخ به  سمانه

الآن خوبی؟

امیر
امیر
11 ماه قبل

سلام چی بخوریبم که خوابمان تنظیم بشه؟[email protected]
تروخدا هرکس میدانه ایمیل کنه برام

شهر
تبریز
امین پناه
امین پناه
11 ماه قبل

سلام من دو شبانه روز نخوابیدم وخوابم نمیاد دلیلش چیه البته سرما خوردگی شدید هم گرفتم

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید من که شبا میخوام بخوابم هزار تا فکر و خیال میاد سراغم به ذهنم یه چیزایی میاد که خودمم تعجب میکنم تو درونم انگار با یه نفر دعوا میکنم هی بهش میگم حرف نزن بزار بخوابم یا سعی میکنم تمرکز کنم تا ۱۰ بشمرم تا فکرم آزاد بشه ولی نمیشه میخوام بدونم دلیلش چیه

شهر
تبریز
Abbas
Abbas
11 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

دقیقا منم همین مشکلو دارم.

رویا
رویا
7 ماه قبل
پاسخ به  Abbas

من تا ۳شب بیدارم نمی‌دونم چکار کنم

شهر
شیراز
پویا
پویا
9 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام منم همچین علایمی دارم چیکار کنم

بهار
بهار
9 ماه قبل
پاسخ به  پویا

مدیتیشن قبل از خواب و مدیتیشن خالی کردن ذهن از افکار رو حتما انجام بدید

شیوایغمایی
شیوایغمایی
10 روز قبل
پاسخ به  پویا

منم همین علائم رودارم روانی شدم

شهر
مشهد
استاد رفیع
استاد رفیع
1 سال قبل

من ازطرف شب خواب آرام ندارم

مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  استاد رفیع

از غذهای سرد هستش گرمی بخورید

رضام
رضام
1 سال قبل

من چند حدود یک سال تا ساعت 4خوابم نمیبره بعدم مه میبره دیگ نمیتونم بیذار تا 12ساعت خپابم سنگین میشه چکار کنم

شهر
اصفهان
مرضیه رستم پور
مرضیه رستم پور
1 سال قبل

سلام من یه خانم ۴۲ساله هستم ۲۷ساله صرع دارم وقرص میخورم اصلا نمیتونم بخوابم واحساس خواب ندارم چندماهه ملاتونین ۳میخورم چون بی خوابی باعث میشه تشنج کنم مجبورم چیکارکنم؟

لطف الله جلالی
لطف الله جلالی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من چند مدت میشود خواب درست ندارم وقت میخواهم بروم در رخت خواب یک سری چیزای در ذهنم میاید که منو به خواب نمیذارد هر چند که کوشیش میکنم از ذهنم دور اش کنم ولی نمیشود لطفا رهنمایی کنید با تشکر.

شهر
تهران
خانم دانش یار
خانم دانش یار
1 سال قبل

سلام من دختری ۱۵ساله هستم شب ها خواب ندارم زیاد فکر میکنم هر کاری میکنم نمیتونم این عادت ازسرم بندازم

Karen
Karen
10 ماه قبل

ایمیل بزن[email protected]

Mahi
Mahi
1 سال قبل

سلام من ۲۰ سالمه و مدتی هست(۳ماه) در طول روز وقتی میخوام استراحت کنم یا چرت بزنم نمیتونم همش استرس و دلشوره دارم و همین نمیذاره خوابم ببره و تپیدن قبلمو از شدت استرس متوجه میشم وقتی دراز کشیدم چیکار باید بکنم

شهر
اصفهان
داریوش
داریوش
11 ماه قبل
پاسخ به  Mahi

سلام
منم بعد از بیماری کرونا حدود یک ماه هست که دقیقا همینطو را م

شهر
شیراز
نسرین
نسرین
1 سال قبل

نزدیک چهل سالمه حدود بیست ساله که مشکلات خواب دارم خیلی شبها میشه تا صبح نمیخوابم خصوصا اگه فردا جایی بخوام برم و یا مراسمی باشه احساس میکنم با بی‌خوابی دچار ریزش مو پیری میشم همین که میگم خوابم نمی‌بره دیگه تا صبح خواب به چشمم نمیاد تا فردا شب اونم بتونم بخوابم یانه ،موافق خوردن قرص خواب نیستم ولی واقعا شکنجه میشم و از شب بدم اومده چون بیشتر استرس دارم تا استراحت چه کنم با این وضعیت

محمدرضا
محمدرضا
9 ماه قبل
پاسخ به  نسرین

دکتر رفتی آیا موقع خواب بی قراری شدیدی بهت دست نمیده طوریکه حتمااز جات بلن شی

محمدرضا
محمدرضا
9 ماه قبل
پاسخ به  نسرین

مشکل شما با این روشی که میگم کاملا حل میشه برای یمدت در جای بخوابید که خیلی گرم نباشه جای باشه که خنک باشه ویمدت پتورو فقط روی پاهاتون تا کمربکشید تا از کمر به بالا احساس گرما نکنه و خنک باشه براحتی خوابتون میبره اگه امتحان کردید اوکی بود ممنون میشم اطلاح بدید که نتیجه رو بدونم 9108420367

اسی (ع)
اسی (ع)
9 ماه قبل
پاسخ به  نسرین

روزا اصلا نخواب

Caroline
Caroline
1 سال قبل

سلام من شبا دیر میخوابم یعنی نمتیتونم زود بخوابم چون خوابم نمیبره ولی از اینورم صبح زود بیدار میشم و خیلی خوابم سبکه و صدای اطرافمو میشنوم تو خواب و بیداری ام خوابم میاد میخام بخوابم ولی نمیشه هرکاری میکنم نمیتونم بخوابم چیکار کنم من ؟
واقعا دیگ خسته شدم

شهر
تهران
Lim
Lim
1 سال قبل

سلام من ۱۲ سالمه و تابستون تقریبا هر شب از ۱۲ شب تا ۲ یا ۳ شب گوشی دستم میگرفتم و بعد میخوابیدم و مشکلی نداشتم اما الان که مدارس داره باز میشه مجبورم شبا زود بخوابم اما یه چند روزی هست که ۱۲ میرم تو رختخواب ولی تا ۷ صبح خوابم نمی‌بره و اگرم ببره به مدت نیم ساعت یا یک ساعت هست که اونم خیلی سبکه و بعدش که بیدار بشم دیگه خوابم نمی‌بره توروخدا بگید چیکار کنم روانی شدم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام منم بی‌خوابی داشتم ودارم هنوز..چندسال قرص خواب مصرف میکردم و روزا کسل و خواب آلودوعصبی بودم. یه نفر پیشنهاد داد شبا نصف لیوان گلاب بخورم .بعد خوردن گلاب تاحدودی خوابم بهتر شده شمام امتحان کنید انشالله جواب بده

رویا
رویا
10 ماه قبل
پاسخ به  مریم

منم ۴ساله خواب ندارم.گلاب خوردم باقرصهای خواب حتی.اما بعدش گلاب کل روده ام رو درگیر کرد.شدیداببوست گرفتم و تاحدمرگ رفتم.امیدوارم برای شماخوب باشه عزیزم

شهر
تهران
مجتبی
مجتبی
1 سال قبل

سلام و درود من یه جوان 18 ساله ام و صبح ها باید ساعت 8 هم برم سر کار عصر ها هم ساعت 6 درد من اینه که دلم میخواد شب ها ساعت 12 خوابم ببره که صبح انرژی کافی واسه کار داشته باشم ..دقیقا ساعت 11 که میشه چشمامو میزارم رو هم هی اینبرو اونبر میشمو خوابم نمیگیره تا ساعت 4 یا 5 هم بیدارم فکر های مسخره و بیهوده خیلی میاد تو سرم این اصابمو خورد میکنه نمیزاره بخوابم تصمیم دارم یکروز نرم سر کار از صبح ساعت 8 نخوابم تا شب که شب خوابم ببره یعنی جواب میده!؟

شهر
شیراز
زهره
زهره
1 سال قبل

چیکارکنم به خواب عمیق برم این باعث شده من ناتوان بشم نتونم مشکلموحل کنم

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام من دوشب است اصلا نمی توانم بخوابم و سرم هم میزوزد

ثنا
ثنا
1 سال قبل

سلام من دختره ۱۰ ساله هستم چهار ماهه که خوابم نمیبره ینی من قبلا ۱ ماه پیش ساعت ۳ خوابم میبرد الان ساعت ۴ و۵ خوابم میبره چکار کنم خیلی اذیتم

مهران
مهران
1 سال قبل

سلام من مهران هستم ۲۵ سالمه
یه اتفاق که مال ۴ سال پیشه که دوست دخترم ازم جدا شد ازدواج کرد دیگه عادتم شده فقد تا ساعت ۳ یا ۴ شب فقد چورت بزنم به گزشته مرور کنم به خاترات گزشته و خوابم کلن تا ساعت ۳ شب نمیاد تا اینکه یه شب نخابم شب بعدیش ساعات ۸ یا ۹ خوابم میاد بعد از سیگار هم استفاده میکنم و تا قرص خواب استفاده نکنم همین روال ادامه داره ممنون میشم یه راه واسم نشون بدین ☹

شهر
تهران
ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام من یه دخترم ۱۱ سالمه هر شب تا ساعت ۴ و ۶ صبح بیدارم و دوست دارم بعد اذان بخوابم انگار قبل اذان یکی داخل اتاقمه و اذیتم میکنه

تمنا
تمنا
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

آیت الکرسی بخون تا وقتی که خوابت ببره. و یا صوت آیت الکرسی رو تو گوشیت باز کن و به اون گوش بده و چشمات رو ببند، روحت آروم میشه و میخوابی.

شهر
تبریز
پریسا
پریسا
11 ماه قبل
پاسخ به  ناشناس

محیا هستی؟

شهر
تهران
حسین
حسین
1 سال قبل

اصلا نمیتونم درست بخوابم بعضی وقتا تا ساعت چهار پنج صبح واقعا خسته شدم .

شهر
شیراز
فرح
فرح
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من مدتیه که خواب کافی ندارم،در حد 4تا5ساعت در طول شبانه روز.واین مدت هم خواب عمیق ندارم بیدار میشم

کوروش
کوروش
1 سال قبل

سلام ۲۳ سالمه اقا هستم بشدت مشکل خواب رفتن دارم ینی باید حداقل ۶_۷ساعت تو رخت خواب چشمامو ببندم تا بلاخره خوابم ببره ولی بعد ک خوابم میبره دیگه راحت میخوابم تا یه ۱۲ ساعتی
قبلا خیلی قرص هارو امتحان کردم و به شبی یه ورق الپروزولام همراه دوسه تا کلونازپام چهار خط رسیده بود مصرف قرصم که بازم سخت خوابم میبرد ولی خوشبختانه قرص و ترک کردم و به همون دشوار خوابیدن عادت کردم ولی خدایی ادم اذیت میشه اگ کسی راهی میدونه راهنمایی کنه

شهر
کرج
رمضان غلامی
رمضان غلامی
1 سال قبل

سلام استرس نگرانی افسردگی دارم چکارکنم
زودخوابم نمیبره

شهر
تهران
بهنام
بهنام
1 سال قبل

آیا شب نخوابی و روز بجاش استراحت داشته باشی از عوارض بی خوابی دور هستی ؟

حمید
حمید
1 سال قبل
پاسخ به  بهنام

اگر مشکلی با گیجی خفیف یا شدید یا ضعف اعصاب یا عدم تمرکز در روز نداشته باشی بله میتونی بدون نخوابیدن باهاش کنار بیای و به کار و زندگیت برسی

بهنام
بهنام
1 سال قبل

سلام من سه ماهی هست ک 48 ساعت نمی‌خوابم و بعدش ده تا 12 ساعت خوابم و دوباره دو شب یا 24 ساعت حداقل بیدارم. چ راهی پیشنهاد میدید

محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

سلام من ۱۸ سالمه خب یه چند وقتیه هر شب تا ۳ شب با گوشی کار میکردم و ساعت نزدیک ۳ ک میشد کم کم خابم میگرفت و راحت تا ۱۲ ظهر می خابیدم اما الان یه ۴ یا ۵ روز هست که نمیتونم بخوابم چشمامو. میبندم اما خوابم نمیبره تا صبح و بین خوابو بیداری هستم.
وقتی چشامو میبندم انگاری یه حس استرس به قلبم دست میده و اذیت میشم ولی اطرافم رویداد خاصی نیست که بخواطرش استرس داشته باشم. خواهش میکنم راه حلی پیشناهاد بدید.

شهر
اصفهان
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  محمدرضا

سلام محمدرضا جان.اختلالات خواب موضوع مهمیه و حتما باید ارزیابی دقیق صورت بگیره.رعایت بهداشت خواب میتونه کمک کننده باشه‌.قرص ملاتونین یک ساعت قبل از زمانی که به خواب میرید میتونه کمکتون کنه اما پیشنهاد میکنم برای ارزیابی دقیق از مشاوره‌ی آنلاین با روانپزشک درمانکده استفاده کنید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

حمید
حمید
1 سال قبل

قرص ملاتونین در طول روز اشکالی نداره؟ برای خوابیدن یا ارامبخشی

شهر
تبریز
زهره
زهره
1 سال قبل
پاسخ به  محمدرضا

یه خانومی هستم سس ودوساله به راحت خوابیدن معروف بودم تااینکه انقدربه خودم استرس های الکی دادم که درادامه شب هادرخواب کابوس میدیدم الان من نزدیک ده روز خواب وبیداری دارم وقرص هایی که دکتربرام نوشته مصرف میکنم ولی تاکی قرص خواب بخورم ترس افتاده به جونم ازعمیق به خواب رفتن میترسم پنیک گرفتم چه طورقرصهاروترک کنم .این قرصام که دکترتجویزکرده فقط برای درمان همیشگی که نیست .چیکارکنم .تابه خوابه عمیق برم بدون دارو ولی خیلی خسته میشم وقتی میخوام به خوابه عمیق برم یهودلشوره میگیرم .خدایا کمکم کن .

شهر
کرج
Tara
Tara
1 سال قبل

سلام وقت بخیر

من الان حدود یک هفته هست ک تا ساعت ۶یا۷صبح خابم نمیبره باید چیکار کنم؟

شهر
اصفهان
حمزه
حمزه
1 سال قبل

بی خوابی دلرم .امپرازول ۱دوعدد درهرشب استفاده میکنم.راه برگشت ب خواب عادی میخوام.ممنونم.

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
پاسخ به  حمزه

سلام حمزه جان.امپرازول برای درمان ریفلاکس معده استفاده میشه.اگر منظورتون آلپرازولامه باید بگم این دارو داروی مناسبی برای اختلالات خواب نیست و بهتره سرخود هم مصرف نشه.پیشنهاد میکنم از مشاوره‌ی آنلاین با روانپزشک درمانکده استفاده کنید و شرایطتون رو براشون توضیح بدید تا داروی مناسب تری براتون تجویز کنن.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام
من ۱۴ سالمه پسرم من از شب عید تا ۱۳ دهم تا صبح بیدار بودم و گاهی طلوع آفتاب میدیدم اما الا دو سه روز هر کار میکنم خوابم نمیبره چشمام خسته هستن اما مغزم خوابش نمیبره همه راهکار هارم انجام دادم لطفت کسی میتونه کمک کنه ممنونم

سینا
سینا
1 سال قبل
پاسخ به  امیرعلی

منم همینم ولی یکی دوسال هست مغزم اروم نمیشه

عباسیان
عباسیان
1 سال قبل

سلام
من پسرم۲۲سالشه شب تادیرموقع خوابش نمیبره باکوچکترین صدایی هم بیدارمیشه وخیلی عذاب میکشه قرص خوابم میخوره زیادتاثیری نداره خودش عصبی شده ماراهم دیوونه کرده
تکلیف چیه

شهر
شیراز
کلینیک خواب
کلینیک خواب
1 سال قبل

خواب زیاد همان قدر بده که خواب کم روتین خواب ونیاز خواب هر شخص فرق داره پر خوابی خیلی میتونه مضر تر باشه میانگین خواب برای افراد بالغ بین چهار تا هشت ساعت و بیشتر از این یعنی بدن واکنش منفی نشان خواهد داد درضمن نسخه های غلط نپیچید بیخوابی را ابتدا بشناسید بخواب یا بد خواب به فردی میگویند که خسته است اما نمیتواند بخوابد وبیخوابی مزمن ویا دوره ای دچار است ان وقت در ادامه علت ان را توضیح خواهم داد فردی که دچار بی خوابی میشود یعنی در صورت که ستگی به سختی میتواند بخوابد وزود بیدار میشود ویا خواب سبکی دارد با کوچکترین صدا ویا نور بیدار میشود ودیگر نمیتواند بخوابد این فرد دچار اختلال خواب است امااگر خواب سبک است ولی دوباره میتواند بخوابد او بد خواب نیست بلکه ضمیر ناخوداگاه هوشاری دارد ونباید خود را بد خواب بداند مخصوصا اگر دوباره بخواب میدود اما اگر شخصی به علت بیماری بد خواب باشد او هم دچار بی خوابی در طول در مان است و طبیعی است فقط نباید تبدیل به عادت شود بد خواب یعنی کسی که کمتر از چهار ساعت میخوابد و همان تایم کوتاه هم با ارامش نتواند بخوابد پس بی دلیل پزشک را گم اه نکنید واما علت های بی خوابی شدید یا مزمن یک علت بیماری های جسمی ویا روحی که شامل استرس واضطراب بودن در شرایط فکری بدی قرار گرفتن کم خونی گاهی باعث پر خوابی و گاهی باعث کم خوابی میشود ناراحتی های تنفسی ویا اپنه خواب کمبود منیزیم وسایر بیماری های زود گذر ویا مزمن اما بیشتر بی خوابی ها ناشی از فشار روحی و روانی است دوستان محترم لطفا برای درمان ابتدا از یک پزشک داخلی بخواهید سطح هورمون های شما رو همراه میزان اهن و پروتئین خون شما رو با ازمایش بسنجد و تقاضای داروی خواب نکنید وپزشک رو گمراه نکنید اگر هر فردی چهار ساعت شب بخوابد و بیدار شود وخوابش نیاید یعنی به طور فیزولوژیک بدنش به همین مقدار خواب نیاز دارد بنابر این بدون نگرانی برای خواب به حفظ سلامتی جسمی و وحی خود توجه کنید ورزش تغذیه سالم روابط خوب با دوستان و تفریحات هرچند کوتاه شما رو تبدیل به ادمی سالم تر میکند

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام من تقریبا شش ماهه هر شب ۵ یا ۶ ساعت میخوابم راه حلی هست بیشترش کنم

دکتر ثابتی
دکتر ثابتی
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

این همه میخوابی کافیه

سینا
سینا
1 سال قبل
پاسخ به  دکتر ثابتی

من ۷ ساعت میخابم ولی از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ بعد ظهر کافیه؟

عیسی کیانی
عیسی کیانی
1 سال قبل

سلام من الان ۱۲ ساله مشکل خواب دارم قبلا شبی نیم ساعت میخوابیدم بعدش باقرص زولپیدم ۴ ساعت خوابیدم الان بعدیه مدت با قرص هم نمیتونم بخوابم دارم دیونه میشم کسی تجربه داره راهنمایی کنه

تارا
تارا
1 سال قبل
پاسخ به  عیسی کیانی

من حتی بیمارستان بستری شدم دکتر احیایی تعجب میکرد چرا انقدر مقاوم به دارو هستم و نمیخوابم هنوزم همین مشکل رو دارم گاهی پنج دقیقه هم نمیخوام حتی تو روز

Eli
Eli
1 سال قبل
پاسخ به  تارا

سلام منم مشکل شما رو دارم احتمالا بعد واکسن کرونا شروع نشد؟

معصومه
معصومه
1 سال قبل
پاسخ به  عیسی کیانی

سلام
طب سوزنی حتما برین
دکتر عباس انصاری
میدان ونک خیابان گاندی دهم ساختمان ۷۹۰
کارشون عالی
بی خوابی رو‌ هم درمان میکنن

شهر
تهران
چنگیز
چنگیز
1 سال قبل
پاسخ به  عیسی کیانی

سلام
من هم قبلا معمولا بعد از رابطه جنسی تخت می گرفتم می خوابیدم بدون رابطه جنسی 4 ساعت و حدود شش ماهیه که بعد از جدایی به کمتر از دو ساعت رسیده است. شاید دلیلش اعتیاد به انواع مختلف از جمله مورد شبیه من باشد.
از دکترهای خواهشمندم راهنمایی بفرمایند.
48 ساله مذکر

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل
پاسخ به  عیسی کیانی

من هر وقت یه چیزکوچک اعصابمو به هم می‌ریزه خواب �ان یک ماهه که شب‌ها از وقتی همسرم شیفت شب داشته خوابم نبود لطفاً من راهنمایی کنید

شهر
اصفهان
عزت الله سنندجی
عزت الله سنندجی
1 سال قبل

سلام برا ی مشکل بیخوابی بهترین راه خوردن 4 دانه سیر خام موقع خابیدن میباشد من 9سال بی خوابی داشتم فقط با خوردن سیر خام خوب شدم

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من حدود 15 سال میشه که درست خواب ندارم دارم دیوونه میشم نمیدونم چی کار کنم کسی هست که منو راهنمایی کند ممنون میشم

مسعود
مسعود
1 سال قبل

آخه بو میده

محسن سلطانی
محسن سلطانی
1 سال قبل

شانس هم نداریم من به سیر حساسیت دارم همینم بخورم دیگه شب تو بیمارستانم

بیگی
بیگی
1 سال قبل

سلام من ۴۴سالمه خانم هستم ۱۲سال است بیخوابی دارم شب ساعت ۱۱ خوابم میادساعت ۱ بیدار میشم دیگه تا صبح بیدارم صبح هم بی حال از رختخواب پا میشم اگه کلونازپام ۱ بخورم تا ساعت ۴ میتونم بخوابم من چیکار کنم

سنندجی
سنندجی
1 سال قبل
پاسخ به  بیگی

شب 2یا 3 دانه سیر خام بخوری خوابت خوب میشود یا شب وقت خواب یک بشقاب برنج دمی که ابکش نشده باشد بخوری باز هم خوب میخابی

اشراقی
اشراقی
1 سال قبل
پاسخ به  سنندجی

بیخوابی هنوز درمانی ندارد

زهرا محمدی
زهرا محمدی
1 سال قبل
پاسخ به  اشراقی

سلام من ۲۰سالمه و حدود ۲نیم ساله ک دیر خوابم میبره حتی وقتی خوابم میاد هم وقتی دراز می کشم چشمام بسته اما خوابم نمیبره خیلی کم پیش میاد ک بدون فکر بخوابم (حدود ۵ماه هم افسرده بودم و الان افسردگیم‌ درمان شده اما باز این بی خوابی اذیت میکنه بالا ۱۵ دقیقه بیدارم )

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  زهرا محمدی

سلام من 31 سالمه مدت 2 ساله که من هرشب تا صبح خواب میبینم صبح که بیدار میشم انگار اصلا نخوابیدم خواهش میکنم راهنمایی کنید

اسماعیل
اسماعیل
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

این مال خانوماهستش قبل از خواب از زانو به باینو در داخل تشت قردار دهید بالا تنه اب داغپاهاتم اب یخ موجزشو می بینی

شهر
اصفهان
amir
amir
1 سال قبل
پاسخ به  سنندجی

سلام من شب ها تو رخت خواب میرم تا حدود ۱ساعت خوابم نمی بره حتی اگه خیلی خسته باشم هر کار میکنم هم فایده نداره و با این حال صبح زود از خواب پامیشم و باز خوابم میاد و کبود خواب دارم به نظر شما چی کار کنم ؟

بی نام
بی نام
1 سال قبل
پاسخ به  بیگی

توبدنت جن هست هی ازخواب بیدارت میکنن کاریشم نمیشه کرد

اسماعیل
اسماعیل
1 سال قبل
پاسخ به  بی نام

کسی تورو بیدار نمی کند این براثر مشکلات زندگی قلب شبا بد پمپاژ می کنه فکر می کنی جگا

شهر
اصفهان
پوریا
پوریا
2 سال قبل

من مبتلا به ام اس هستم که یکی از عوارضش بیخوابی هست و همیشه مشکل خواب دارم طوری که شده شبی ۶ عدد کلونازپام دوز ۲ استفاده کردم

ممد
ممد
1 سال قبل
پاسخ به  پوریا

علائم ام اس چیه

ایلار
ایلار
2 سال قبل

من تا ساعت ۳ شب خوابم‌نمی‌بره و الان یه ماه میشه که اینطوریم چیکار باید کنم

نورالله
نورالله
2 سال قبل
پاسخ به  ایلار

من هم مثل تو هستم نمی دانم چکار کنم .ولی من ۷۱ سال سن دارم ولی من بعد از ظهر ها یک خواب یک ساعته عالی دارم و ضمنا بعد از خوردن صبانه یک خواب کوتاهی دارم
کلا مثل یک آدم عادی یا جوان خواب ندارم
بلند میشم و کتاب می خوانم
چون می دانم وقت برای خواب ابدی زیاد است .
شب ها گاهی تا صبح خوابم نمی بره
دوست ندارم برای خواب به دکتر بروم .
اگر یک مقدار شرینی مثل عسل بخورم گمانم خوابم ببره و می بره .
یک شب در میان دوست دارم یک تکانی بدم … وقتی کسی را ندارم چه خاکی بر سر بریزم . ولی خودم یک کاری می کنم و بعد از حمام آخ آخ چه خوشگل می خوابم
حالا نمی دانم مشکل از نداشتن جنس مخالف است یا نه .. کاش یکی داشتم این سر پیری عاقبت بخیر میشدم
راستی این که دیدگاه نشد . شد بیان احساسات عیب نداره شاید تجربه ای شد در عالم پزشکی
و شاید هم بختم باز بشه ضمنا از اسمم معلومه من man هستم ..بای گود نایت

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  نورالله

سلام
خودت راه حل رامی دانی پس وقت تنگ است اقدام کن

سارا
سارا
1 سال قبل
پاسخ به  نورالله

منم ۴۴ سالمه شب ۱۲می خوابن ۳ بیدارم الانم ۵صبحه هنوز خوابم نبرده راستش صدای خرو پف شوهر نمی ذاره بخوابم با وجوداینکه تو یه اتاق دیگه هستم اما صداش همه خونه رو گرفته

ثابتی
ثابتی
1 سال قبل
پاسخ به  نورالله

شما خوابتون کافی بیشتر از این گرفتگی عروق مغز دچار میشید

ثابتی
ثابتی
1 سال قبل
پاسخ به  نورالله

خواب شما خیلیم زیاده بیشتر از این دچار گرفتگی عروق مغز میشید

نورالله
نورالله
2 سال قبل
پاسخ به  ایلار

چی شد ؟ نظرم اومد ؟

شجاعی
شجاعی
2 سال قبل
پاسخ به  ایلار

سلام، برای درمان بیخوابی میتوانید با فلوشیپ های طب خواب مشورت نمایید

شجاعی
شجاعی
2 سال قبل
پاسخ به  ایلار

سلام، برای درمان بی خوابی میتوانید از فلوشیپهای طب خواب مشاوره بگیرید

Mary
Mary
1 سال قبل
پاسخ به  شجاعی

باید بره متخصص گوش و حلق و بینی درمان داره دیگه یا با داروخونه مشورت کنین

یدالله
یدالله
1 سال قبل
پاسخ به  Mary

متخصص گوش حلق بینی چیه؟! اینا چیه میگین مردمو گمراه می کنی؛ آخه چه ربطی داره برادر!
کافیه 1 ساعت قبل از خواب سر گوشی نرین، و چند حبه سیر خام بخورین اگه اثر نداشت، اونوقت برین پزشک خانواده براتون قرص کلونازپام با دوز های متفاوت تجویز می کنه.

نادر
نادر
2 سال قبل
پاسخ به  ایلار

سلام عرض میکنم خدمت شما من مدت یک سال میشه دوچاربیخوابی شدم یک ساعت الا دوساعت خوابم میبرد بعد بیدارمیشم اگر یک شب خوابم نبره سه شب دیگه همینطوری میشم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  نادر

من کلا بیدارم

یدالله
یدالله
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

وا مگه میشه حتما سابقه افسردگی یا استفاده از قرص های مخصوص داشتی

هوشنگ
هوشنگ
1 سال قبل
پاسخ به  نادر

سلام منم کلا شب بیدارم ولی دیگه از ناجاری واعصاب زیاد شبی ۲عدد لورازپام ۱میخورن ولی بازم ب زور مبخوابم ورحد یکی دوساعت چیکارکنم .دلی شدم دیکه .

شهر
تهران
سید احمد
سید احمد
2 سال قبل

من مرد ۶۳ ساله دو سه هفته شده شبها اصلا نمیتونم بخوابم این موضوع خیلی منو اذیت می‌کنه.روزها هم که اصلا نمی‌خوابم. آیا قرص یا راه علاجی هست ؟؟؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  سید احمد

عمو شما دیگه آخراشی

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

فک کردی خیلی خوشمزه ای؟چرا بعضیا اینقدر بی عقلن ؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شعور و فرهنگ پایین داری و باید بدونی با هرچیزی نمیشه شوخی کرد

اسرا یاغیش
اسرا یاغیش
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

اول سخنت را بسنج بعد حرف بزن

سارا
سارا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دوست گرامی آخرش دست خداست آدم از لحظه ای که به دنیا اومد هرلحظه ممکنه به آخر برسه شمام به اندازه ایشون به آخر نزدیکی شک نکن ایشون ۷۱سال رو اومده و امیدوارم صدسال عمرکنه ولی شما چه تضمینی داری تا کجا برسی

سلیم
سلیم
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

من آسم دارم و متادون مصرف ميکنم خواب خوبی داشتم بابت مشکل ریه بستری شدم 8 روز مرخص شدم الان 42 روزه خواب ندارم کارم خیلی سنگینه کارگرم دارم دیوانه میشم چکارکنم ‌

پیمان
پیمان
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

سلام.
من ۳۶ سالمه و از وقتی یادم میاد مشکل بی خوابی دارم فوق فوقش شبا بتونم ۲ساعت بخوابم، که اونم درست و حسابی نیست و تا جایی که میدونم من نمیتونم مغزم و خاموش کنم، لطفا راه حلی دارین پیشنهاد بدین؟

Mary
Mary
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

نمتونی راهنمایی کنی حداقل ادب داشته باش. یکی بخودت اینجوری جواب بده ناراحت نمیشی؟؟

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  سید احمد

من از وقتی که مریض شدبی خوابی گرفتم ۷روزه شب و روز بیدارم

ye آدم dige
ye آدم dige
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

چرا میخاد بگه مثلا من باهوشم
یجا مطلبی خونده، _مغغززم رو نمیتونم خاموووش کنم خلاصه..

حمید
حمید
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

لطفا ممکنه بیایید مفصل صحبت . مثلا وقتی خوابم درمان شد با چیز هایی مثل هرس و جوش و یا غم و ناراحتی خوابم بهم میرزه برای چند روز یا چند هفته. حتی بعد از اینکه افسردگی درمان شد. این چیز ها مشترکه

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل
پاسخ به  سید احمد

سلام دوست دارم این خوردن سیر رو انجام بدم اما خوردن سیر پخته شده اونم یکی توی طول روز معده ام رو سوراخ میکنه چه برسه خام اونم چندتا و اونـم شب مطمئنا یکی از چیزایی که نمیزاره بخوابم اون موقع همین باشه .

کیهان
کیهان
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سیر خام معده رو نابود میکنه اونم شب به این حرفا گوش ندین

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

من ۱۰ روز نخوابیدم کمکم کنسد چشام میسوزه نمیدونم چیکار کنم ای خدا

عزت الله سنندجی
عزت الله سنندجی
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

عزیزم شبها 3یا 4 دانه سیر خام بخور خوب میشی

کیهان
کیهان
1 سال قبل

سیر خام ملده رو نابود میکنه اونم شب چی میگی تو بابا

Soorypainter
Soorypainter
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دوستان من هم چندین ساله مشکل به خواب رفتن دارم ولی اگر خوابم برد دیگه تا ده ساعت هم میخوابم ولی روش من برای راحت به خواب رفتن این هست که نیم ساعت قبل از خواب برنامه تلویزیونی مستند حیوانات میبینم (بخصوص مستند موجودات دریایی) و زمانی که به رختخواب میرم همون مستند رو تو ذهنم مرور میکنم حتی یه برنامه رو ضبط کردم و بارها قبل از خواب دیدم و نمیدونم کی خوابم میبره
به دوستامم که پیشنهاد دادم موثر بوده
*امتحان کنید ضرری نداره*

ثابتی
ثابتی
1 سال قبل
پاسخ به  Soorypainter

شما پر خوابی دارید درضمن روتین ونیاز خواب هر شخصی با دیگری فرق داره

حمید
حمید
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

لطفا بیا چند کلمه صحبت کنیم. شاید به منم کمکی بشه

شهر
تبریز
بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

من هر از گاهی بی‌خواب یکی نه به سرم که تقریبا ۲ یا ۳ هفته طول میکشه و فقط با کتاب خوندن خوابم میگیره میشه یه مارا بدین که چیکار کنم برای همیشه از بین بره؟

تیموری
تیموری
1 ماه قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام بیخوابی مزمن دارم دکتر زیاد رفتم ولی درمان نشدم

شهر
مشهد
عبدالخبیر حکیمی
عبدالخبیر حکیمی
2 سال قبل

من ۱۵ برج یه سره کار میکردم شب کار بودم الانم تعتیل استم مرغداری شب کار بودم الانم شبم خوابم نمیاد روزم

دکتر رضا ذیفر
دکتر رضا ذیفر
2 سال قبل

نمیشه امکان پذیر نیست اما نا امید نمیشم

فرزانه
فرزانه
11 روز قبل

سلام منم مشکل خواب دارم چهارساله من بخوابم داکتر رفتم قروص خواب می خورم هیچ تاثیری ندارد داکتر میکه تروید کم کار هست امام دعوایی تروید هم میخورم تاثیر ندارد

شهر
مشهد