درد مچ پا از چیست؟ بررسی درمان خانگی + بهترین مسکن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

درد مچ پا به مجموعه‌ای از ناراحتی و مشکل گفته می‌شود که در ناحیه مفصل لولایی اتصال‌دهنده پاشنه و ساق پا بروز پیدا می‌کند. معمولا دلیل اصلی درد مچ پا شکستگی یا پیچ‌خوردگی در این ناحیه است.

مچ پا شامل یک شبکه پیچیده از استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود. با وجود قدرت کافی برای تحمل وزن‌تان، مچ پای شما مستعد آسیب‌دیدگی و جراحت خواهد بود. شما ممکن است درد مچ پا را داخل و بیرون این ناحیه یا در امتداد تاندون آشیل که اتصال‌دهنده ماهیچه‌های ساق‌پا به استخوان پاشنه است، احساس کنید. 

در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا بررسی کنیم چه عواملی غیر از شکستگی و پیچ‌خوردگی می‌تواند باعث بروز درد مچ پا شوند و راه‌کار درمان آن‌ها چیست.

درد مچ پا چگونه است؟

پاها به عنوان ستون بدن کل وزن شما را تحمل می‌کنند. از همین‌رو فشار زیادی به مچ پا وارد می‌شود و احتمال بروز آسیب یا جراحت در این مفصل دارای لولا افزایش می‌یابد. گاهی‌اوقات ممکن است شما با کوچکترین فشار یا صدمه‌ای دچار آسیب مچ پا شوید که تا نواحی ساق ادامه پیدا می‌کند. 

به‌طور کلی درد مچ پا می‌تواند بسته به علت بروز آن از خفیف تا شدید دسته‌بندی شود. در اغلب موارد این عارضه با ورم، کبودی و احساس درد هنگام راه رفتن همراه خواهد بود.

علائم درد مچ پا چیست؟

این عارضه اغلب با نشانه‌های زیر همراه است:

  • تورم
  • سفتی
  • قرمزی
  • گرمی
  • حساسیت به لمس
  • تغییر رنگ پوست ناحیه دردناک
  • احساس درد هنگام ایستادن روی پا
  • عدم توانایی بلند کردن اجسام سنگین
  • احساس درد در ساق پا و سایر مفاصل

در صورت لزوم می توانید با دکتر ارتوپدی آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: بیماری های ارتوپدی را بشناسید.

اینفوگرافیک علائم همراه با درد مچ‌پا
اگر درد مچ‌پا با علائم دیگری همراه شد، باید فوری به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره آنلاین با متخصص ارتوپدی درمانکده در ارتباط باشید.

علت درد مچ پا

شایع‌ترین دلایل آسیب به مچ پا و بروز درد در این ناحیه شامل موارد زیر می‌شود:

شکستگی

درد مچ پا می‌تواند به دلیل شکستگی یکی از استخوان‌های این ناحیه ایجاد شود. مچ پا از سه استخوان تشکیل شده است. استخوان نازک‌نی در مقایسه با استخوان درشت‌نی کوچکتر بوده، از همین‌رو بیشتر مستعد آسیب و شکستگی خواهد بود.

پیچ‌خوردگی

یک علت شایع درد ماهیچه پا در قسمت مچ، پیچ خوردگی است. این عارضه هنگامی رخ می‌دهد که مفصل مچ پا تحت نیروی شدید چرخشی قرار می‌گیرد. این می‌تواند باعث کشیدگی رباط مچ پا و یا حتی پاره شدن آن شود. پیچ خوردن مچ پا می‌تواند در طول ورزش یا حتی به سادگی هنگامی که بر روی یک سطح ناهموار راه می‌روید و یک قدم بد بر می‌دارید، رخ دهد.

بیشتر بخوانید: پادرد در بارداری نشانه چیست؟

بورسیت

بین استخوان‌های مفصل کیسه‌های پر از مایعی به نام بورس قرار دارند که باعث لغزندگی و حرکت راحت‌تر آن‌ها می‌شوند. تحریک و التهاب این کیسه‌های مفصل که به آن بورسیت می‌گویند باعث احساس درد شدید در مچ‌پا خواهد شد.

تاندونیت

ماهیچه‌های پا توسط تاندون‌ها به استخوان‌های بزرگ متصل می‌شوند. در علم پزشکی به التهاب و تحریک تاندون‌ها، تاندونیت می‌گویند. پاره شدن یا کشیدگی تاندون مانند تاندون آشیل یا تاندونیت آشیل باعث احساس درد در مچ پا خواهد شد که برای ترمیم به جراحی نیاز دارد.

ضعف مچ پا

برخی افراد ماهیچه و عضلات ضعیف‌تری دارند. این موضوع می‌تواند باعث تضعیف مچ پای آن‌ها و احساس درد در این ناحیه شود. اصلی‌ترین دلیل ضعف مچ پا را می‌توان ناشی از ژنتیک، اضافه وزن، فعالیت زیاد و عدم بهبودی کامل آسیب‌دیدگی مفصل مچ پا در گذشته دانست.

دیگر عوامل موثر در بروز درد مچ‌پا عبارت‌اند از:

  • انواع آرتریت
  • نقرس
  • صافی کف پا
  • عفونت

بیشتر بدانید:علت درد پاشنه پا چیست؟

بیشتر بخوانید: ورم مفاصل چیست؟

درد مچ پای راست نشانه چیست؟

اگر شدت درد در مچ پای شما زیاد بود و ورم یا کبودی در این ناحیه مشاهده کردید، حتما به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. ممکن است این عارضه نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد تا علت دقیق آن مشخص شود. متخصصین معتقدند در برخی مواقع بروز درد مبهم و آزاردهنده در مچ پای راست می‌تواند ناشی از التهاب مفصل، آسیب نخاعی، مشکلات عصبی یا کشیدگی عضلات آن باشد.

چرا اغلب زنان در مچ پای چپ خود احساس درد می‌کنند؟

علت درد مچ پای چپ در زنان یکی از آن مواردی است که حتما باید زیر نظر پزشک متخصص ارتوپدی بررسی شود. برخی زنان ماهیچه‌های ضعیف‌تری در پای خود دارند که موجب ضعف مچ‌پا و بروز درد با کوچکترین خستگی در این ناحیه خواهد شد. 

یکی از عوامل مهم ایجادکننده درد در مچ پای چپ زنان مشکلات قلبی است که همچون یک زنگ خطر بروز پیدا می‌کند. از دیگر عوامل مهم می‌توان به فشار آوردن به اعصاب مچ پای چپ، کم‌خونی، التهاب مفاصل و بیش از حد ایستادن روی پا اشاره کرد.

بیشتر بدانید: درد دست نشانه چیست؟

تصویر آناتومی مچ پا و علت بروز درد در آن
مچ و قوزک پا به دلیل داشتن استخوان‌های ریز فراوان مستعد آسیب و درد هستند.

بیشتر بخوانید: علت درد کف پا چیست؟

علت درد مچ پا هنگام راه رفتن چیست؟

آسیب به استخوان، تاندون، رباط و ماهیچه‌های مچ پا می‌تواند باعث بروز دردهای آزاردهنده‌ای در این ناحیه شود. از همین‌رو باید علت اصلی درد مچ‌پا هنگام راه رفتن را ناشی از پیچ‌خوردگی پای شما، شکستگی استخوان مچ، پارگی یا کشیدگی تاندون‌های آن دانست. 

اگر شما هنگام راه رفتن، در قسمت پشت مچ پای خود احساس درد دارید، احتمالا دچار کشیدگی یا پارگی تاندون آشیل شده‌اید که اغلب موقع انجام ورزش‌های شدید مثل دویدن اتفاق می‌افتد.

روش درمان درد مچ پا

بهترین راه‌کارها شامل موارد زیر هستند:

درمان خانگی درد مچ پا

در اغلب موارد این عارضه را می‌توان به کمک راه‌کارهای خانگی برطرف کرد. سریع‌ترین روش درمان آسیب مچ پا در خانه شامل تکنیک RICE به شرح زیر است.

استراحتتا وقتی که درد مچ پای شما از بین نرفته از ایستادن طولانی مدت روی پا خودداری کنید.
یخکمپرس سرد یا کیسه یخ را روزی سه بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده بگذارید.
فشارفشار و ورم مچ پا را با بستن یک باند کشی کنترل کنید.
بالا گرفتنبرای کاهش ورم مچ پا، پای خود را بالاتر از سطح قلب قرار دهید. (یک بالش زیر مچ پا بگذارید)

بهترین مسکن برای درد مچ پا

آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ژل پیروکسیکام
  • ژل دیکلوفناک
  •  ایبوپروفن (Ibuprofen)
  • ناپروکسن (Naproxen) 
  • قرص دیکلوفناک (Diclofenac)
اینفوگرافیک بهترین مسکن برای درد مچ‌پا
مسکن‌های بدون نسخه و برخی تسکین‌دهنده‌های تجویز شده توسط پزشک می‌توانند درد مچ‌پا را در روزهای اول التیام ببخشند.

درمان پزشکی درد مچ پا

اگر درد این ناحیه پس از گذشت یک هفته کمتر نشد یا با کبودی و تورم شدید همراه بود، حتما باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید. پزشک اغلب از روش‌های درمانی زیر استفاده می‌کند:

  • بریس و آتل برای تثبیت مچ پای شما و تسکین درد آن
  • آسپیراسیون مفصل برای خارج کردن مایع مفصلی اضافی و کاهش تورم مچ پا
  • تجویز داروهای کاهش‌دهنده درد و التهاب مانند داروی درمان‌کننده آرتریت و نقرس
  • فیزیوتراپی برای تقویت ماهیچه‌های مچ پا و بهبود انعطاف‌پذیری آن
  • تزریق استروئید یا داروهای ضدالتهابی در صورت درد بسیار شدید مچ‌پا برای کاهش التهاب
  • جراحی برای ترمیم شکستگی استخوان یا ترمیم پارگی تاندون‌های مچ پا

راهنمای مراجعه به پزشک

درد خفیف مچ پا معمولا با درمان‌های خانگی برطرف می‌شود، اما برای بهبودی کامل نیاز به زمان است. در صورت بروز درد شدید مچ‌پا مخصوصا بعد از آسیب‌دیدگی، آن را دست کم نگیرید و به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. وب‌سایت درمانکده با گرد هم آوردن جمعی از بهترین پزشکان متخصص ارتوپدی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا جهت مراجعه حضوری از طریق سیستم نوبت‎دهی آنلاین وقت معاینه رزرو کنید.

سوالات متداول

درد مچ پا در چه افرادی شایع‌تر است؟

افراد بالای ۶۵ سال، آن‌هایی که اضافه وزن شدید دارند یا ورزش‌هایی شامل پریدن و تغییر جهت سریع انجام می‌دهند.

بهترین مسکن‌های بدون نسخه برای کاهش درد مچ پا کدامند؟

ژل پیروکسیکام، ژل دیکلوفناک، ایبوپروفن و ناپروکسن

درد مچ‌پا همراه با چه علائمی به معاینه متخصص ارتوپدی نیاز دارد؟

درد شدید و ماندگار، تغییر شکل مچ‌پا، احساس گرمی، قرمزی، حساسیت در ناحیه آسیب‌دیده، تب بالای ۳۷.۸ درجه فارنهایت، عدم تحمل وزن بدن روی پا

شایع‌ترین علت درد مچ پا چیست؟

پیچ‌خوردگی مچ‌پا رایج‌ترین دلیل بروز درد در این ناحیه است که موجب آسیب‌دیدگی رباط‌ها یا تاندون‌های اتصال‌دهنده استخوان مچ پای شما می‌شود.

منبع: clevelandclinic | mayoclinic

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 135

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

43 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
خدیجه
خدیجه
1 ماه قبل

با سلام
لطفا پاسخ دهید
مدت یک سال یا بیشتر مچ پای راستم درد می کنه دکتر رفتم عکس ..گرفتم گفتن مشکلی نیست اما الان بعضی اوقات دردش باعث میشه بد راه برم دردش قطع نشده تو این یکسال
الان پاشنه پامم اضافه شده؟
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

شهر
مشهد
فاطمه ملایی اتانی
فاطمه ملایی اتانی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من یک چند ماهی هستش که مچ پای راستم خلیی درد میکنم ویک چیزی دیگه هم بگم من وزنم یکمی بالاست ودزم من خلیی وقتها مج پای خودم رامیشکستم اساس میکردم که بااین کارم دارمت استخوان پامو جابه جامیکنم وبااین کارم اساس میکردم که خستگیم از بدنم خارج میشه نگو بااین کارم به پای خودم آسیب زدم حالاه آقای دکتر من باید چه کار کنم دیگه هلان درد میکنه یک وقتهای درد امان منو میبره خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم میشم

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
با توجه به نکاتی که گفتید به احتمال زیاد مشکل شکستگی و در رفتگی استحوام مچ پا وجود داره. البته برای تشخیص دقیق و درمان این موضوع باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنید.
برای دریافت نوبت حضوری یا مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین می‌تونید از طریق پلتفرم درمانکده اقدام کنید.

ناصر رفائی
ناصر رفائی
1 ماه قبل

سلام ،

۵۸ ساله هستم. ۷ ساله من مچ های پام گاهی درد شدید می گیره. از درد کم تا اوج درد در طول ۵ تا ۱۵ روز و بعد خودش خوب می شه طوری که وقتی خوب شد من نمی تونم تشخیص بدم کدوم پام درد می کرد . هر دفعه یکی از پاها درگیر می شه و گاهی هم مثل الان هر دو پا . دکتر هم رفتم اصلا متوجه درد موقت نشدن. وقتی می گم شاید نقرس باشه با اطمینان می گن نقرس نیست. اصلا نمی تونم پامو زمین بذارم . انگار استخون رو استخون می ذارم.

دقیقا دور مچ پا ، و قوزک و پشت مچ و روی پا در نزدیکی مچ درگیرن . هر چند ماه بود ولی الان فاصله دردها نزدیک شده. لطفا جواب رو ایمیل کنید . ممنون

شهر
کرج
حبیب
حبیب
1 ماه قبل

سلام من سال ۹۲ توی چمن شهرداری دام از مچ پیچ خورد رفتم دکتر تا دوماه تو گچ بود خوب شد اما الان که ۵۳سالع شدم دوباره هر از گاهی درد داره چیکار کنم ؟

شهر
اصفهان
علیرضا
علیرضا
2 ماه قبل

سلام من مچ پا چپم تو فوتبال برگشت الان الان بعد یک ماه دردش بهتر شده ولی هنوز پشت مچ پام موقع راه رفتن درد میکند ایا میتوانم بازم فوتبال بازی کنم؟

شهر
اصفهان
محمد
محمد
2 ماه قبل

من ده ساله مچهای پام درد میگیره هر چند ماه یه بار و یکی از مچها بر اثر فشار.بعد چند روز خوب میشه ولی بیشتر مواقع با پیاده روی احساس داغی و درد در مچها دارم طوری ک فک میکنم با مچ دارم روی زمین راه میرم.صد دکتر بیشتر رفتم ولی هیشکی نفهمید که مشکل من چییه.ممنون میشم راهنمایی خودتونو ایمیل برام بفرمایید..

شهر
مشهد
ناصر رفائی
ناصر رفائی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام ،
۵۸ ساله هستم. ۷ ساله من مچ های پام گاهی درد شدید می گیره. از درد کم تا اوج درد در طول ۵ تا ۱۵ روز و بعد خودش خوب می شه طوری که وقتی خوب شد من نمی تونم تشخیص بدم کدوم پام درد می کرد . هر دفعه یکی از پاها درگیر می شه و گاهی هم مثل الان هر دو پا . دکتر هم رفتم اصلا متوجه درد موقت نشدن. وقتی می گم شاید نقرس باشه با اطمینان می گن نقرس نیست
دقیقا دور مچ پا ، و قوزک و پشت مچ و روی پا در نزدیکی مچ درگیرن . هر چند ماه بود ولی الان فاصله دردها نزدیک شده. لطفا جواب رو ایمیل کنید . ممنون

شهر
کرج
ناصر رفائی
ناصر رفائی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد

ظاهرا اشتباه مشکل من له شما ارسال شد!

نذیر
نذیر
3 ماه قبل

من در خاب پام از کار افتاده و مدتی کف پام بیش از حد تب میکرد و الان مچ پام و کف پام درد میکند و ظعف شده ایا باید چه داروی استفاده کنم

شهر
تهران
نازنین زهرا قادری
نازنین زهرا قادری
1 ماه قبل
پاسخ به  نذیر

واسه منم اینجوریه الانم مچ هردو پام درد میکنن مچم انگار یخ زده سرمارو میکشه تو خودش

خانش
خانش
4 ماه قبل

درد مچ پا

فارس
فارس
4 ماه قبل

مطالب عالی و بجا بود

Ali
Ali
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر: ببخشید من چند روزه مچ پشت پاه ام درد داره میشه ی مشاوره بدید ممنون:)

شهر
تهران
پریا
پریا
5 ماه قبل

سلام من نمیدونم چه جوری درد گرفت پام ولی مچش خیلی درد میکنه و حتی باپوماد ماساژدادم و باباند بستم ولی هونز یک زره هم خوب نشدهواحسامیکنم بدتر

حمید رحیمی
حمید رحیمی
5 ماه قبل

سلام من پسرم 15سال داره تو کلاس فوتبال 6ماه پیش مچ پاش آسیب دید ما هم شکسته بند خونگی بردیم اما تا الان در حالت عادی درد ندارد ولی سر سفره ویا جمع کردن پاش هنوز اذییته ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون

شهر
مشهد
Selin
Selin
5 ماه قبل

ایا میشه برای همیشه از شرش خلاص شد یا باید تا اخر عمر باش کنار اومد ؟

شهر
اصفهان
سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

سلام . یهو مچ دستام و مچ پام درد گرفته .این درد از ناحیه زانو ب پایین و ارنج به پایین بیشتره علتش از چیه ؟

شهاب
شهاب
4 ماه قبل
پاسخ به  سمیرا

سلام منم جدیدا اینجوری شدم علتش رو پیدا کردی؟

مهرداد
مهرداد
6 ماه قبل

سلام من چند سال پیش تو سالن تمرین شوت میکردم که مچ پام درد گرفت حتی دردش به رانم هم رسید و بعد اون هر موقه تو سالن بازی میکنم و شوت میزنم مچ پام خالی میکنه نمیتونم بالا پایینش کنم بعضی موقه ها دردش به رانم هم میرسه چه مسکلی برام پیش اومده؟

نامی
نامی
6 ماه قبل
پاسخ به  مهرداد

دقیقا منم دچار این مشکل هستم لطفا راهنمایی بفرمایید

لاتر
لاتر
1 ماه قبل
پاسخ به  مهرداد

عضلات مچ پات ضعیفه کش لوپ بگیر تقویت کن

زینب
زینب
6 ماه قبل

سلام مامانم یه هفته کمرش درد میکرد حالا هم مچ پا چپش ورم کرده علت چیست

شهر
اصفهان
وحید
وحید
7 ماه قبل

متاسفانه بعداز یکماه پیاده روی مچ پاچپ م درد میکنه که باعث لنگیدن شده لطفا مشاوره بدید چطوری زودتر خوب بشم ممنونم

شهر
تهران
سارا
سارا
7 ماه قبل

سلام ببخشید من به مدت ۳ماه مچ پلی چپم درد میکنه دکتر رفتم عکس گرفتم تشخیص دادن التهاب تاندون هست تزریق برام انجام دادن ولی دردم بدتر و شدید شده باید چه کار کنم

نذیر
نذیر
3 ماه قبل
پاسخ به  سارا

سلام منم دقیق همن دردو دارم لطفا راهنمایم کن چیکار کنم

شهر
تهران
اقدس صمدی
اقدس صمدی
8 ماه قبل

مچ پای چپ من بطورناگهانی دردمیکندنمیدانم علت چیست هیچ کاری نکردم

رضا
رضا
8 ماه قبل

مچ پام در رفته چه روشی سری درمان مکنه

شهر
مشهد
فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل

سلام مدتی پیش ازکمرتاکف پای راست اززیرپام شب وروزبمدت ۳ماه دردداشتم چندباردکتراورتوپدمراجعه کردم تابعداز۳ماه مصرف داروواستراحت دردم کم شدولی ازکمرتاکف پام ازپشت پاکامل بی حس شده بعدازچندمدتی پای چپم اززانوتاپشت پام ازطرف ماهیچه ولی استخوان دردزیادی گرفته چکاربایدبکنم ازاین دردنجات پیداکنم بخدادگه خسته شدم ازاین همه درد

صادق
صادق
7 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام شمااحتمال زیادمشکل دیسک کمردارید


شهر
تهران
کیمیا
کیمیا
8 ماه قبل

چند روز پیش دارو تیروید خوردم ی چند تا ممکنه عوارض اونجاها باشه

کیمیا
کیمیا
8 ماه قبل

سلام من ی دختر ۲۴ ساله هستم درد مچ پا سمت چپم دارم بعد این که جفت پاهام هم خیلی درد میکنه همراه با نفس تنگه

شهر
تهران
ارزو
ارزو
8 ماه قبل

۳۳ سال دارم

شهر
تهران
ارزو
ارزو
8 ماه قبل

سلام خسته نباشید مچ پاهام خیلی درد دارم مخصوصا شبها موقع خواب نه تورم داره نه قرمز شده یه بار پای راستم پیچ خورده بود دکتر آتل بست برام الان وزنم تقریبا ۱۰۰شده سر کارم بیشتر اوقات ایستاده هستم باید چکار کنم ممنون از شما

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام من بالای مچ چپم مثل یک دانه دخل پامه و درد میکنه علت چست لطفا جواب بدید

عباس زاده
عباس زاده
9 ماه قبل

چرا مچ پا درد شدید دارد و سیاه ده اقا هستم ۳۲ ساله

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

دارم مچ پا ی راست طوری هست که پام که نمیتونم به طرف بالا خم کنم یاطرف پایین وقتی خم می کنم مچ پا درد میگیره دلیلش چی هست این دردگاهی به طرف زانو میاد

شهر
اصفهان
مهدی
مهدی
7 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام من مثل شما هستم راهای پیدا کردی چه دردیه

شهر
تهران
علی
علی
5 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

مال شستن نباشه مال من پشت پام درد میکنه

شهر
تبریز
علی
علی
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

مال شستن نباشه

شهر
تبریز
محمدیه
محمدیه
10 ماه قبل

علت درد شدید بند پا چپ و بعد یه هفته دوباره پریود چیست ؟

شهر
تهران
ماهواره
ماهواره
10 ماه قبل

بگو چ کنم که خوب شم

شهر
اصفهان
خسرو محمودی
خسرو محمودی
6 ماه قبل
پاسخ به  ماهواره

سلام ۴۲ سال سن دارم دو ماه قبل از پشت‌بام سر خوردم با کف پا به زمین خوردم عکس گرفتم گفتن شکستگی پاشنه داری گچ گرفتم چهل روز داخل گچ بود ولی تا الان پام ورم داره احساس میکنم قوزک پام جابه جا شده ودرد خیلی شدید داره به دکتر ارتوپد مراجع کردم جواب نگرفتم میشه یه راهنمای کنین ممنون میشم

شهر
اصفهان