شامپو برای موهای خشک؛ به موهای خود جان دوباره ببخشید!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

آیا وقتی به موهایتان در آینه نگاه می‌کنید، خشکی، کم‌آبی و شکنندگی را در موهای خود می‌بینید؟ همه این علامت‌ها نشان می‌دهند که موهایی خشک و آسیب دیده دارید. برای بازگرداندن حس شادابی و طراوت به موها و رفع تمام این علامت‌ها، متخصصان می‌گویند از شامپو برای موهای خشک استفاده کنید. شاید راهکارهای زیادی مانند احیای مو، کوتاهی موها و… برای رفع برخی آسیب‌دیدگی‌ها مناسب باشند. ولی هیچ یک به اندازه استفاده از شامپو مخصوص موهای خودتان کارساز نخواهد بود. از آنجایی که بهترین شامپو برای موهای خشک و وز با موهای خشک و رنگ شده یا حتی موهای خشک و دارای موخوره متفاوت است، باید نکات خرید این شامپوها را بدانید. در این مطلب از مجله درمانکده همراه ما باشید تا بهترین شامپو برای انواع موی خشک را معرفی کنیم.

چگونه بهترین شامپو را برای موهای خشک انتخاب کنیم؟

اگر شما هم به دنبال بازگرداندن رطوبت و آبرسانی به موهای خود هستید باید بهترین شامپو برای موهای خشک را بخرید. اما کدام شامپو برای موهای خشک خوب است و باید چه عواملی را هنگام خرید این محصول در نظر گرفت؟

بیشتر بدانید: شامپو برای خارش سر چی خوبه؟

برای انتخاب بهترین شامپو موارد زیر را در نظر بگیرید: (به عنوان تیتر عکس) و گزینه‌ها شامل ترکیبات تشکیل دهنده، نوع موی خشک و قیمت
چگونه بهترین شامپو را برای موهای خشک انتخاب کنیم؟

ترکیبات تشکیل‌دهنده

فرمولاسیون شوینده مو، دانستن ترکیبات مورد نیاز و مضر برای موهای خشک از مهم‌ترین عواملی هستند که رطوبت را به موهای شما بازمی‌گردانند. هنگام خرید شامپو‌ برای موهای خشک باید محصولاتی را بخرید که حاوی ترکیبات آبرسانی مانند روغن نارگیل، کره شی و آلوئه‌ورا هستند. همچنین خرید شامپوهای حاوی سولفات برای این نوع موها، ممنوع است. خیلی از متخصصان بر این باورند که سولفات‌ها باعث خشکی بیش‌تر موها می‌شوند و در صورت استفاده برای موهای رنگ شده، رنگ آن‌ها را از بین می‌برند.

بیشتر بدانید: بهترین روتین مو خشک چیست؟

نوع موی خشک

دانستن نوع مو به اندازه ترکیبات تشکیل‌دهنده شامپو مهم است. نوع مو فقط شامل خشک یا چرب بودن نمی‌شود، بلکه موارد مختلفی مانند صاف یا فر بودن مو، وز بودن موها و رنگی بودن آن هم در انتخاب شما موثر هستند. برخی از ترکیبات مرطوب‌کننده سنگین و برخی سبک هستند؛ بنابراین ممکن است ترکیبات مفید برای موهای شما، برای موهای افراد دیگر مضر باشند. برای مثال کره شی به عنوان نوعی آبرسان غلیظ برای موهای زبر مناسب است؛ زیرا به خوبی آن را جذب می‌کنند. ولی در موهای نازک باید از شامپوهایی با ترکیباتی مانند روغن جوجوبا استفاده کنید.

قیمت

در فروشگاه‌های اینترنتی، داروخانه‌ها و آرایشگاه‌ها شامپوها با قیمت متفاوتی عرضه می‌شوند که نوع برند سازنده، کیفیت محصول، حجم شامپو و.. روی قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. حتما شامپویی را انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارد تا بتوانید آن را برای چند بار در سال بخرید.

بیشتر بدانید: بهترین شامپو برای موهای کراتین شده

معرفی شامپو برای موهای خشک

اگر شما هم موی خشکی دارید و از ظاهر زشت آن خسته شده‌اید، باید بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده را بخرید. با توجه به تنوع شامپوها در بازار، قطعا انتخاب بهترین محصول برای شما هم سخت خواهد بود. به همین دلیل در ادامه به معرفی شامپو برای موهای خشک می‌پردازیم. اما این نکته را در نظر بگیرید که عوامل مختلفی مانند رنگی بودن موها، فر بودن، وجود موخوره، وز بودن، وجود ریزش در موها، وجود شوره و… می‌توانند در انتخاب شما تاثیر بگذارند. پس حتما برای انتخاب قطعی محصول مناسب خودتان از یک دکتر پوست و مو آنلاین مشورت بگیرید.

بیشتر بخوانید:شامپو برای موهای کراتین شده

یک خانم که در حال شانه زدن موهای خود است و شانه به موهای او گیر کرده است.
برای موهای خشک چه شامپویی بخرم؟

شامپو برای موهای خشک و رنگ شده

  • شامپو سبوس برنج ایروکس
  • شامپو الیدور قرمز
  • شامپو مواد معدنی دریایی مائویی

بیشتر بدانید: معرفی قرص برای ریزش مو

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

  • شامپو موی خشک و زبر لافارر
  • شامپوی STOP DAMAGE مای برای موهای خشک
  • شامپو مخصوص موی خشک و آسیب دیده کلوران با رایحه انبه

شامپو مخصوص موهای خشک با پوست سر چرب

  • شامپو شماره 1 مورینگا
  • شامپو نوپریت مدل nopri vit mix
  • شامپو مناسب پوست سر چرب و موی آسیب دیده برند فولیکا

بیشتر بدانید:خشکی مو از چیست؟ مهم‌ترین دلایل و بهترین درمان‌های خانگی

شامپو برای موهای خشک و موخوره دار

  • شامپو بدون سولفات کاندید
  • شامپو گلیس مناسب موهای‌ خشک و دارای موخوره
  • شامپو گیاهی عسل و بره موم گارنیر اصل

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز و فر

  • شامپو ‌شیر نارگیل و آلوئه ورا برند مائویی مخصوص موهای‌ خشک
  • شامپو نارگیل موی فر اوجی ایکس OGX مدل COCONUT CURLS
  • شامپو تثبیت‌کننده مخصوص موهای‌ فر و مجعد ایوروشه

بیشتر بدانید: شامپو برای موهای چرب چی خوبه؟

بهترین شامپو برای موهای خشک آقایان

علاوه بر تمام موارد گفته‌شده، برای خرید برخی شامپوها باید به جنسیت مصرف‌کننده هم توجه کرد. یعنی همیشه نمی‌توان بهترین شامپو برای موهای خشک خانم‌ها را به آقایان هم معرفی کرد. این شامپوها از نظر بسته‌بندی، رایحه و برخی ترکیبات تشکیل‌دهنده متفاوت هستند. اما گاهی شامپوهای موجود در بازار را هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند استفاده کنند. بهترین شامپو برای موهای خشک آقایان عبارت‌اند از:

یک آقا در حال شستن موهای خود زیر دوش آب در حمام است.
برای خرید برخی شامپوها باید به جنسیت مصرف‌کننده هم توجه کرد.
  • شامپو اکتیو آلپسین A1: این شامپوی تولید آلمان حاوی ترکیباتی مانند کافئین، پانتنول و منتول است که جلوی ریزش موی آقایان را می‌گیرد و به حفظ رطوبت مو و افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.
  • شامپو مای باس شون: شون یک برند ایرانی است که تمام مواد اولیه آن از آلمان تهیه می‌شوند. مدل مای باس شامپو برند شون حاوی زغال فعال، پروتئین گندم و بامبو است. به همین دلیل آقایان بعد از استفاده از این شامپو، موی منعطف، مستحکم، درخشان و پاکیزه خواهند داشت.
  • شامپو اچ اس لاین مدل S2: وجود ترکیباتی مانند پروتئین گندم و شیر باعث شده این شامپوی ایتالیایی به عنوان نرم‌کننده مغذی برای موی خشک قابل استفاده باشد. علاوه بر اینکه برای آقایان مناسب است، شانه شدن موها را هم آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بدانید: معرفی شامپو برای ریزش مو شدید

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم که چه شامپوهایی برای موهای خشک مناسب هستند. ولی گاهی استفاده از شامپو مناسب به تنهایی نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید راهکارهای دیگری مانند مصرف مکمل‌ها، استفاده از روغن‌های مو و محصولات مراقبتی دیگر را هم انجام داد. تنها کسی که می‌تواند شما را برای خرید شامپو و راهکارهای دیگر راهنمایی کند، متخصص پوست و مو است. شما می‌توانید در سایت درمانکده با جستجوی پزشکان متخصص پوست و مو از پزشک مورد نظرتان به‌صورت اینترنتی نوبت بگیرید و در زمان تعیین‌شده به مطب او مراجعه کنید. علاوه بر نوبت‎دهی اینترنتی، امکان مشاوره با متخصص پوست و مو به‌صورت اینترنتی و تلفنی نیز امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

۱- بهترین شامپو برای موهای خشک ایرانی چیست؟

دیپ سنس، شون، مای، سریتا، فولیکا، ایروکس و استم سل جزو محبوب‌ترین و پرفروش‎ترین برندهای ایرانی هستند که می‌توانید بهترین شامپو برای موی خشک این برندها را بخرید.

۲- شامپو برای موهای خشک و ریزش مو چی خوبه؟

شامپو ضد ریزش سیستین B6 مناسب موی خشک وچه، شامپو ضد ریزش شون با رایحه‌های توت‌فرنگی، آووکادو و رز، شامپو ضد ریزش مو سریتا مدل مینوتا و شامپو ضد ریزش ماینوکسی لافارر گزینه‌های خوبی برای موی خشک و ریزش مو هستند.

۳- کدام شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده را بخرم؟

از آنجایی که باید عوامل مختلفی را برای خرید شامپو مناسب موی خشک در نظر بگیرید، بهتر است با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید. پیشنهاد ما این است که از متخصصان پوست و مو در سایت درمانکده نوبت بگیرید تا بهترین شوینده مخصوص موهای خشک و راهکارهایی برای رطوبت‌رسانی آن‌ها پیشنهاد دهند.

منبع: nbcnews.com

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

parniamaleki
پرنیا مالکی

اگر بخوام از علاقه‌ام به حوزه درمان بگم، باید از هفت سال پیش شروع کنم که وارد رشته تجربی شدم تا الان که دانشجوی سال آخر پرستاری هستم. با شروع دانشگاه، تولید محتوا رو هم به عنوان یک فعالیت شروع کردم و الان نزدیک به سه ساله که به عنوان نویسنده محتوا مشغول به کار هستم. من علاقه‌ام در حوزه درمان و نویسندگی رو به هم گره زدم و برای نوشتن مطالبم حسابی جستجو می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها