کاربرد قرص هیرویت برای پوست چیست؟ عوارض این قرص چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

روتین پوستی منظم، رعایت رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها در کنار مکمل‌های مخصوص پوست، از جمله عوامل موثر در سلامتی و شادابی پوست به‌شمار می‌آیند. از بین تمامی مکمل‌های تغذیه‌ای، تاثیر قرص هیرویت برای پوست صورت شگفت‌انگیز است. این قرص که پزشکان متخصص پوست و مو اثربخشی بالای آن را تایید می‌کنند، به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های مفید و سایر مواد مغذی، به بازسازی بافت پوست و رفع چین و چروک آن کمک می‌کند. 

اگر شما هم به دنبال مکمل تغذیه‌ای هستید که باعث جوان‌سازی و افزایش طراوت پوست صورت‌تان شود، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا به بررسی فواید قرص هیرویت برای پوست بپردازیم.

چگونگی تاثیر قرص هیرویت برای پوست

هیرویت از جمله مکمل‌هایی است که تاثیر شگرفی بر سلامت و شادابی پوست صورت دارد. اثربخشی بالای این قرص توسط متخصصان پوست و مو تایید شده و آن‌ها معتقدند با مصرف هیرویت می‌توانید پوستی سالم، زیبا و شاداب داشته باشید. چیزی که باعث اثربخشی بالای قرص هیرویت برای پوست می‌شود، ترکیبات منحصربه‌فرد آن است؛ از جمله:

  • اسید آمینه
  • ویتامین‌های گروه B
  • روی و آهن

بیشتر بدانید:مهم‌ترین خواص رازیانه برای پوست: عرق‌رازیانه برای چی خوبه؟

زینک از دیگر ترکیبات مهمی است که اثرگذاری بالایی بر سلامت پوست دارد و یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده هیرویت به‌شمار می‌آید. عواملی مانند افزایش سن، آلاینده‌های خطرناک و اشعه مضر نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در پوست همچون جوش، آکنه و پیری زودرس می‌شوند که ماده معدنی زینک می‌تواند از آن‌ها جلوگیری کند. 

در واقع، زینک نوعی آنتی‌اکسیدان قوی به‌شمار می‌آید که مانع از آزادشدن رادیکال آزاد می‌شود و به سلامت سلول‌های پوستی کمک می‌کند. از طرفی، زینک خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند برای درمان جوش یا آکنه موثر باشد. 

بیشتر بدانید:قرص هیرویت چیست؟ محبوب‌ترین قرص برای رهایی از ریزش مو

در بین تمام مواد تشکیل‌دهنده مفید این قرص، نباید اثربخشی روی را دست کم بگیرید. روی نقش مهمی در ترمیم زخم‌های پوست و تسریع فرآیند درمان آن‌ها دارد. همچنین از مهم‌ترین اثرگذاری روی موجود در قرص هیرویت برای پوست می‌توان به خاصیت جوان‌سازی آن اشاره کرد که تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارد.

فواید قرص هیرویت برای پوست چیست؟

اینفوگرافیک فواید مکمل هیرویت برای پوست صورت
مکمل هیرویت اثربخشی بالایی در محافظت از پوست دارد و به سلامت آن کمک می‌کند.

ترکیبات منحصربه‌فرد مکمل هیرویت به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. اگر این مکمل به صورت روزانه و در زمان درست (صبح‌ها بعد از صبحانه یک عدد) مصرف شود، اثرگذاری آن افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید در کوتاه‌مدت، نتیجه آن را روی سلامت پوست صورت خود مشاهده کنید.

به طور کلی می‌توان مهم‌ترین فواید این مکمل تغذیه‌ای را برای پوست شامل موارد زیر دانست:

۱- حفظ سلامت پوست صورت

یکی از مهم‌ترین فواید قرص هیرویت برای پوست، حفظ سلامت آن است. ماده معدنی به نام زینک، نقش مهمی در سلامت پوست صورت دارد و از مشکلات پوستی مانند خشکی، ترک، جوش، لک، زخم و التهابات پوست صورت جلوگیری می‌کند. متخصصان معتقدند تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت به دلیل خواص بی‌نظیر ماده معدنی زینک در رفع چین و چروک پوست قابل مشاهده است.

۲- جوان‌سازی پوست صورت

قرص هیرویت از ترکیبات مفیدی تشکیل می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، ویتامین‌های گروه B هستند. این ویتامین‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت و شادابی پوست صورت دارند؛ تا جایی که متخصصان معتقدند اثربخشی قرص هیرویت برای سفیدی پوست را می‌توانید به واسطه ویتامین‌های گروه B موجود در این مکمل، در زمان بسیار کوتاه مشاهده کنید.

بیشتر بدانید:پروتئین تراپی مو چیست و چند درصد صافی دارد؟ + مزایا و عوارض

معمولا رژیم غذایی روزانه ما در برگیرنده تمام ویتامین‌های گروه B نیست؛ به همین دلیل می‌توان گفت مصرف مکمل هیرویت که شامل همه ویتامین‌های گروه B مورد نیاز بدن می‌شود، در شادابی، جوان‌سازی و تقویت پوست صورت نقش به‌سزایی دارد. 

در واقع، ویتامین‌های گروه B با تنظیم متابولیسم بدن، باعث سلامت و شادابی پوست صورت می‌شوند. به عنوان مثال، وجود ویتامین B۱ و B۳ برای کلاژن‌سازی پوست در لایه میانی و از بین رفتن سلول‌های مرده ضروری است. از طرفی، ویتامین B۷ و B۱۲ باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به خون و بهبود خون‌رسانی می‌شوند که نتیجه آن شادابی و حفظ سلامت پوست صورت است.

۳- حفظ خاصیت ارتجاعی پوست صورت

یکی دیگر از ترکیبات مفید و مورد نیاز برای سلامت پوست صورت، اسید آمینه‌های ال-سیستئین و متیونین هستند که از مواد تشکیل‌دهنده اصلی مکمل هیرویت به‌شمار می‌آیند. این ترکیبات، به کلاژن‌سازی پوست صورت کمک می‌کنند و نقش مهمی در حفظ سلامت آن دارند. 

متخصصان معتقدند، تاثیر قرص هیرویت برای پوست به واسطه این ترکیبات ضروری در شادابی، جوانی و تقویت پوست صورت به خوبی قابل مشاهده است. از طرفی، اسید آمینه‌های ال-سیستئین و متیونین خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارند؛ در نتیجه از پوست صورت در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و با افزایش خاصیت ارتجاعی آن، مانع از بروز چین و چروک پوست صورت می‌شوند.

بیشتر بدانید:قرص سیستین چیست؟ مکملی که فقط برای قطع ریزش مو محبوب شد!

۴- جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت

تصویر صورت خانم، یک طرف دارای پوست چروک و یک طرف پوست صاف
آهن موجود در مکمل هیرویت از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک در آن می‌شود.

از دیگر اثرات قرص هیرویت برای پوست می‌توان به افزایش خون‌رسانی اشاره کرد که به واسطه ماده معدنی ضروری بدن یعنی آهن موجود در این مکمل انجام می‌شود. آهن یکی از مفیدترین مواد معدنی برای پوست است که کاهش آن در بدن باعث می‌شود تا پوست به شدت در معرض آسیب قرار بگیرد. 

افرادی که با مشکل ترک و خشکی پوست مواجه هستند، اغلب از کمبود آهن در بدن رنج می‌برند. خشکی پوست نقش مهمی در ایجاد چین و چروک دارد و می‌تواند باعث پیری زودرس شود؛ از همین‌رو پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند، قرص هیرویت برای پوست معجزه می‌کند و مانع از پیری، خشکی یا چین و چروک آن می‌شود.

بیشتر بدانید:معرفی قرص برای ریزش مو؛ انواع قرص تقویت مو برای مردان و زنان

۵- بهبود عملکرد پوست صورت

ترکیبات دیگری که در افزایش تاثیر قرص هیرویت برای پوست صورت نقش دارند، عبارت‌اند از:

  • کولین
  • اینوزیتول
  • لسیتین
  • مس
  • کلسیم
  • منگنز
  • مخمر

این ترکیبات که به اندازه کافی در مکمل هیرویت وجود دارند به استحکام پوست، پاکسازی سلول‌های مرده یا آسیب‌دیده، افزایش گردش خون و حفظ سلامتی پوست کمک می‌کنند. شما می‌توانید با مصرف روزانه این مکمل زیر نظر پزشک، در کوتاه‌مدت شاهد تاثیر شگفت‌انگیز قرص هیرویت برای پوست صورت خود باشید.

بیشتر بدانید:تقویت مو در کمتر از یک ماه + ۳ ترفند ساده و شگفت‌انگیز!

آیا قرص هیرویت برای چاقی صورت مفید است؟

 تصویر یک خانم با صورتی شاداب و پوستی سالم
اگر می‌خواهید صورت استخوانی و لاغر شما، توپر شود، می‌توانید پس از مشورت با پزشک، قرص هیرویت مصرف کنید.

قرص هیرویت تاثیر خوبی در پر شدن صورت دارد. این مکمل از ویتامین‌های گروه B و ماده معدنی زینک تشکیل شده که در افزایش اشتها موثر هستند. معمولا افرادی که بدن آن‌ها با کمبود این ۲ ماده ضروری مواجه است، پس از مصرف قرص هیرویت دچار افزایش اشتها می‌شوند. 

بیشتر بدانید:ریزش مو در زنان ؛ علل، علائم و راه‌های درمان

افزایش اشتها اگر کنترل نشود، با افزایش وزن همراه است که قطعا روی چاقی و پر شدن صورت تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، متخصصان پر شدن صورت را یکی دیگر از تاثیرات قرص هیرویت برای پوست می‌دانند. با این حال، باید قرص هیرویت را زیر نظر پزشک مصرف کنید؛ زیرا ممکن است علاوه بر توپر شدن صورت، با افزایش وزن در سایر نواحی بدن مواجه شوید.

عوارض قرص هیرویت برای پوست چیست؟

قرص هیرویت به صورت ایمن و سالم تولید می‌شود و تاکنون عوارض جانبی جدی درباره مصرف آن گزارش نشده است. با این حال، ممکن است برخی افراد به ترکیبات این مکمل تغذیه‌ای حساسیت داشته باشند و با برخی واکنش‌های آلرژیک مواجه شوند که در این صورت باید مصرف قرص هیرویت را قطع کنند. 

بیشتر بدانید:حساسیت پوستی چیست؟

از طرفی، زیاده‌روی در مصرف هر نوع مکمل، ممکن است باعث بروز عوارض جانبی مانند اسهال، معده درد، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود که قرص هیرویت هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، جهت دستیابی به مزایای قرص هیرویت برای پوست، حتما آن را بر اساس دوز تعیین‌شده توسط پزشک مصرف کنید.

اثرات قرص هیرویت برای پوست در یک نگاه

پوست صورت تاثیر به‌سزایی در زیبایی چهره دارد. اغلب افراد به دلیل عدم دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت پوست به دنبال یک مکمل تغذیه‌ای مفید هستند که به جوان‌سازی و عملکرد بهتر پوست صورت‌شان کمک کند. 

در بین تمامی مکمل‌ها، تاثیر قرص هیرویت برای پوست صورت شگفت‌انگیز است. این قرص به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به جوان‌سازی، شادابی، تقویت و روشن‌تر شدن پوست صورت کمک می‌کند و باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود. با این حال، بهتر است جهت افزایش تاثیر مکمل هیرویت برای پوست، آن را زیر نظر دکتر پوست و مو مصرف کنید. 

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه مصرف این مکمل به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین پزشکان متخصص این مجموعه مانند دکتر آنلاین پوست و مو در ارتباط باشید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین تلفنی، متنی و تصویری نزد پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

فواید قرص هیرویت برای پوست چیست؟

افزایش کلاژن‌سازی پوست، اکسیژن‌رسانی به پوست، جلوگیری از خشکی پوست، افزایش خون‌رسانی به پوست، پاکسازی پوست، شادابی و جوان‌سازی پوست.

کدام ترکیبات قرص هیرویت برای پوست مفید هستند؟

ترکیباتی همچون زینک، روی، آهن، اسید آمینه‌ها، ویتامین‌های گروه B، کولین، منگنز، کلسیم و مخمر به افزایش تاثیر قرص هیرویت برای پوست کمک می‌کنند.

تاثیر قرص هیرویت برای پوست صورت چیست؟

اسید آمینه‌ها، ویتامین‌های گروه B و زینک از مهم‌ترین ترکیبات قرص هیرویت به‌شمار می‌آیند. این ترکیبات نقش مهمی در حفظ سلامت پوست صورت و جلوگیری از مشکلات مرتبط با آن، از جمله رفع چین و چروک پوست دارند.

بهترین زمان مصرف قرص هیرویت برای پوست چه وقتی است؟

برای افزایش تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت، بهتر است این مکمل را صبح‌ها بعد از صبحانه میل کنید.

منابع: dawaai | healtheworld

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها