تزریق چربی به واژن؛ افزایش لذت جنسی یا زیبایی؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

تزریق چربی به واژن با تقویت سیستم عصبی این ناحیه موجب سفت شدن لابیای بزرگ می‌شود. این روش می‌تواند وضعیت آلت تناسلی زنانی را که بعد از یائسگی یا بر اثر مشکلات دیگر دچار تغییر شکل، فرم و سایز واژن شدند، بهبود ببخشد.

واژن یکی از اجزای حساس و حیاتی بدن زنان است که تاثیر زیادی بر رضایت جنسی و اعتمادبه‌نفس آن‌ها دارد. برخی زنان به‌دلایل مختلف دچار تغییراتی در این ناحیه می‌شوند. از دست رفتن بافت سفت و جوان واژن که جای خود را به چین‌وچروک و بافت شل می‌دهد موجب عدم رضایت زنان می‌شود و بر روی کیفیت زندگی جنسی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. 

همه‌گیر بودن این احساسات در سراسر جهان باعث شده تا روش تزریق چربی به واژن برای بهبود شکل، حجم و زیبایی این ناحیه ایجاد شود. اگر شما هم به‌دلیل افزایش سن یا تغییراتی مانند بارداری از شکل طبیعی ناحیه تناسلی خود راضی نیستید، تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا چگونگی تزریق چربی به واژن، کاربرد، عوارض و مراقبت‌های بعد از آن را بررسی کنیم.

تزریق چربی به واژن چیست؟

این روش برای بهبود شکل و حجم واژن انجام می‌شود. درواقع تزریق چربی به واژن را می‌توان یک راه‌حل موثر و کارآمد برای درمان افتادگی و شل شدن ناحیه تناسلی زنانه در نظر گرفت. برای این منظور چربی مورد نظر را از بخش‌های مختلف بدن مانند شکم، پهلوها یا ران برمی‌دارند و پس از جداسازی سلول‌های سالم، آن را برای زیبایی، شادابی، رفع افتادگی و سفت شدن به واژن تزریق می‌کنند.

تصویر خانومی که دستش را روی ناحیه تناسلی گذاشته
شما می‌توانید با تزریق‌چربی واژن شادابی، جوانی و فرم اولیه آن را به قبل از یائسگی یا زایمان بازگردانید.

کاربردهای تزریق چربی به واژن 

اصلی‌ترین هدف این روش زیبایی و بهبود شکل یا حجم واژن است. به طور کلی کاربردهای تزریق چربی به واژن عبارت‌اند از:

تزریق چربی به واژن برای تنگی

برخی موارد مانند بارداری، زایمان، افزایش و کاهش مداوم وزن باعث تغییر در ساختار واژن می‌شوند. تزریق چربی به واژن کمک می‌کند تا بافت لابیا (پوست بیرونی اطراف‌واژن) سفت شود و حجم آن کاهش پیدا کند. بدین صورت واژن حالت اولیه و جوان خود را پیدا می‌کند.

بیشتر بدایند: عمل زیبایی واژن چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به واژن برای زیبایی

این روش با رفع شلی و افتادگی واژن به جوان‌سازی آن کمک می‌کند. سفت شدن بافت واژن باعث برگشت شکل و فرم اولیه آن خواهد شد و شما دیگر در لابیای بزرگ با چین‌وچروک و کشسانی پوست اطراف آن مواجه نمی‌شوید. بدین شکل شادابی و جوانی واژن برمی‌گردد که در اعتمادبه‌نفس زنان نقش مهمی ایفا می‌کند.

دیگر کاربردهای تزریق چربی به ناحیه تناسلی زنانه عبارت‌اند از:

  • افزایش رضایت جنسی
  • کمک به رفع مشکل بی‌اختیاری ادرار
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • رفع خشکی واژن با افزایش رطوبت آن
  • رفع رنگ تیره واژن و تغییر رنگ به روشن

بیشتر بدایند: جوانسازی واژن با درمان خانگی

بهترین دکتر تزریق چربی به واژن کیست؟

جوان‌سازی واژن با تزریق چربی یک روش بسیار موثر در برگرداندن شکل این ناحیه به حالت قبل از دوران یائسگی یا زایمان است. اما باید بدانید واژن یکی از اجزای بسیار حساس بدن زنان محسوب می‌شود که انجام هر نوع عمل زیبایی بر روی آن باید زیر نظر جراح پلاستیک یا پزشک متخصص زیبایی صورت بگیرد. 

با این حال به‌دلیل حساسیت بالای ناحیه تناسلی زنان پیشنهاد می‌شود عمل سرپایی تزریق چربی به آن را حتما زیر نظر متخصص زنان انجام دهید. شما می‌توانید به کمک سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده جهت مراجعه حضوری نزد بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان وقت معاینه رزرو کنید.

فواید جوان‌سازی واژن با تزریق‌ چربی

این روش علاوه‌ بر زیبایی جنبه درمانی نیز دارد. تزریق چربی به ناحیه تناسلی زنان کمک می‌کند تا موارد زیر برطرف شوند:

  • خشکی واژن
  • تحریک و خارش ناحیه تناسلی
  • رابطه جنسی دردناک
  • اختلال در ارگاسم
  • اختلال نشت غیر ارادی مثانه

بیشتر بدانید: همه چیز درباره خشکی واژن

اینفوگرافیک فواید تزریق‌چربی به واژن چیست؟
به کمک تزریق‌ چربی به واژن می‌توان برخی از مشکلات ناحیه تناسلی زنان را درمان کرد.

جوان‌سازی ناحیه تناسلی زنانه با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند این جراحی شامل سه مرحله است:

۱. دریافت چربی

در مرحله اول باید چربی مورد نظر از بدن خود فرد استخراج شود. به‌طور کلی جراح به کمک روش لیپوساکشن مقدار چربی مورد نظر را از ناحیه‌های مختلف بدن مثل شکم، پهلو یا ران می‌گیرد. برای آسیب کمتر به چربی بهتر است این کار را به روش لیپوساکشن دستی و با کانول‌های نازک انجام دهند و تنها با ایجاد سوراخ‌هایی روی پوست در ناحیه مورد نظر، چربی را خارج کنند.

۲. پردازش چربی

مرحله دوم شامل تخلیه و پردازش چربی است تا مواد اضافی، زائد و سلول‌های مرده از آن خارج شود. معمولا چربی خارج‌شده را با محلول نمکی استریل شست‌وشو می‌دهند و سلول‌های چربی را از سلول‌های خونی جدا می‌کنند. 

در این فرآیند سلول‌های ناکارآمد و مضر برای تزریق چربی‌های سالم کنار گذاشته می‌شوند زیرا این نوع چربی‌ها می‌توانند ماندگاری روش تزریق چربی به واژن را کاهش دهند.

۳. تزریق چربی به واژن

در مرحله سوم و پایانی، چربی آماده‌شده به وسیله سوزن نازک و یک کانول در تمامی بافت این ناحیه به صورت قطرات کوچک تزریق می‌شود. پزشک متخصص زیبایی یا دکتر زنان با توجه به شدت شل شدن و افتادگی‌ واژن تصمیم می‌گیرد تا چه میزان چربی به ناحیه لابیای بزرگ و اطراف دهانه واژن تزریق کند.

بیشتر بدانید: علت شل شدن واژن و راه‌های درمان آن چیست؟‌

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن چیست؟

مهم‌ترین مواردی که پس از این عمل سرپایی باید انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • حداقل تا ۶ هفته بعد از این جراحی رابطه جنسی واژینال نداشته باشید.
  • داروهای تجویزی پزشک را طبق دستورالعمل توصیه‌شده مصرف کنید.
  • تا سه هفته پس از عمل از سیگار کشیدن، مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.
  • این ناحیه را حتما با آب شستشو دهید.
  • کمی تورم و کبودی در واژن پس از تزریق چربی طبیعی است و پس از ۲ هفته بهبود پیدا می‌کند.
  • در صورت بروز خونریزی غیر طبیعی پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • تا چند هفته پس از عمل لباس‌های گشاد و نخی بپوشید.

تزریق چربی به واژن چقدر ماندگاری دارد؟

اکثر زنانی ‌که به‌ دلایل مختلف دچار افتادگی، شل شدن و چین‌و‌چروک ناحیه تناسلی شده‌اند می‌خواهند بدانند تزریق چربی به واژن چقدر ماندگاری دارد؟ با وجود این‌که حدود ۵۰ درصد چربی پس از تزریق از بین می‌رود باز می‌توان مدت ماندگاری این پیوند را بالا دانست. البته ماندگاری تزریق‌ چربی متناسب با نوع تکنیک تزریق، پردازش آن و انجام جلسات ترمیم می‌تواند بین ۶ ماه تا سه سال برای افراد مختلف متفاوت باشد.

بیشتر بدانید: سفید کردن واژن با ساده‌ترین روش‌های خانگی و پزشکی

عوارض تزریق چربی به واژن

اینفوگرافیک عوارض تزریق‌ چربی به واژن
اگر تزریق‌ چربی به واژن توسط یک پزشک ماهر و با تکنیک جراحی مناسب و چربی باکیفیت انجام شود، عوارض آن به حداقل می‌رسد.

شایع‌ترین عوارض این کار عبارت‌اند از:

  • تورم
  • عفونت
  • بافت‌مردگی ناحیه مورد تزریق
  • سیاه شدن و ایجاد کبودی در محل تزریق

تزریق چربی به واژن بهتر است یا ژل؟

اکثر متخصصان معتقدند برای ناحیه حساس تناسلی تزریق چربی از ژل بهتر است. زیرا برای جوان‌سازی واژن به مقدار زیادی چربی نیاز است و از آن‌جایی که آن را از بدن خود فرد می‌گیرند، احتمال موفقیت‌آمیز بودن پیوند بسیار بالاست. 

در صورتی‌ که استفاده از ژل برای این منظور می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد. از طرفی بخش زیادی از چربی‌ها پس از مدتی جذب بدن می‌شوند تا پف و تورم غیر معمول واژن برطرف شود. در حالی‌ که این امکان برای ژل وجود ندارد. درواقع تزریق‌ چربی درمان‌کننده مشکلات ظاهری واژن است اما پس از مدتی می‌توان به کمک تزریق‌ ژل ترمیم انجام داد.

بیشتر بدانید: ۶ روش تضمینی برای تنگ کردن واژن

تزریق چربی به واژن در یک نگاه

جوان‌سازی، شادابی، رفع افتادگی و چین‌وچروک واژن نه تنها یک روش زیبایی‌بخش با ماندگاری بالا است بلکه به افزایش اعتمادبه‌نفس زنان کمک بزرگی می‌کند. اگر شما به‌دلایل مختلف مانند افزایش یا کاهش وزن، تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و افزایش سن دچار این تغییرات شده‌اید می‌توانید با تزریق چربی به واژن توسط یک پزشک متخصص زیبایی یا دکتر زنان شکل و فرم ناحیه تناسلی خود را به دوران قبل از یائسگی و زایمان بازگردانید. اگر تصمیم به انجام این کار را دارید بهتر است ابتدا از یک دکتر زنان آنلاین مشاوره دریافت کنید.

به‌نظر شما این موضوع در کشور ما تا چه اندازه بر روحیه و اعتمادبه‌نفس زنان اثرگذار است؟ نظرات و تجربه‌های خود را با ما در این مقاله از درمانکده به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱- آیا تزریق چربی به واژن درد داره؟

در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و شما دردی احساس نخواهید کرد. پس از اتمام عمل نیز می‌توانید احساس درد جزئی را با مصرف مسکن تجویز‌شده توسط پزشک کنترل کنید.

۲- تزریق چربی به واژن چقدر ماندگار است؟

ماندگاری این روش متناسب با نوع تکنیک تزریق، مهارت جراح یا پزشک متخصص، پردازش چربی و انجام جلسات ترمیم می‌تواند بین ۶ ماه، یک‌ونیم تا سه سال برای افراد مختلف متفاوت باشد.

۳- تزریق‌چربی به واژن برای چه کسانی مفید است؟

آن‌هایی که به‌دلیل بارداری یا افزایش سن دچار تغییراتی در شکل ظاهری واژن خود شده‌اند و زنانی که دچار ناهمواری یا عدم تقارن در لابیای بزرگ هستند. البته برخی از زنان نیز این کار را برای افزایش لذت جنسی انجام می‌دهند.

منبع: paulebanwell | masterpiecehospital

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد رای‌ها 9

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

5 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها