سفید کردن واژن با ساده‌ترین روش‌های خانگی و پزشکی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

سفید کردن واژن با راه‌کارهای مختلف به افزایش اعتمادبه‌نفس زنان و تجربه یک رابطه جنسی رضایت‌بخش کمک می‌کند. چند درجه تیره بودن واژن نسبت به سایر قسمت‌های بدن طبیعی است. اما خیلی از زنان آن را نمی‌پسندند.

تیرگی واژن به‌دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و در اغلب موارد ناشی از سبک زندگی غلط و ناسالم است. زنان زیادی با تیره شدن بیکینی احساس خوبی ندارند و راه‌های مختلف را برای سفید کردن واژن امتحان می‌کنند. تیرگی این ناحیه از بدن زنان در اغلب موارد نشان‌دهنده بیماری یا خطری برای سلامتی نیست، اما با این حال بهتر است به کمک یک پزشک متخصص زنان علت تغییر رنگ آن را پیدا کنید. 

بدین شکل می‌توانید به آسانی از راه‌کار خانگی یا پزشکی برای معجزه سفیدی واژن خود بهره ببرید. اگر شما هم از تیرگی واژن خود ناراحتید و خجالت می‌کشید تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید که می‌خواهیم شما را با روش‌های سفید کردن بیکینی آشنا کنیم.

منظور از سفید کردن واژن چیست؟

تصویری از تفاوت واژن سفید و تیره
به‌طور طبیعی واژن اکثر خانم‌ها کمی از سایر نواحی بدن تیره‌تر است اما برخی از آن‌ها این عارضه را با تیرگی شدیدی تجربه می‌کنند.

رفع تیرگی ناحیه تناسلی یکی از دغدغه‌های مهمی است که اکثر زنان با آن مواجه می‌شوند. منظور از سفید کردن واژن از بین بردن تیرگی در ناحیه بیکینی و اطراف واژن است. برخی افراد به صورت ژنتیکی و به‌دلیل رنگ غالب پوست‌شان واژن تیره‌تری دارند. اما بعضی دیگر از زنان به‌دلایل مختلفی دچار این عارضه می‌شوند. 

مهم‌ترین علت تیرگی ناحیه تناسلی زنان عبارت‌اند از:

  • ژنتیک
  • بارداری
  • افزیش سن
  • تغییرات هورمونی
  • استفاده از کرم‌های موبر
  • اصلاح مداوم بیکینی با تیغ‌های کم‌کیفیت
  • افزایش وزن و چاقی ران‌ها
  • تعریق زیاد ناحیه بیکینی
  • اختلالات هورمونی مانند کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
  • پوشیدن لباس‌های زیر تنگ 
  • عفونت‌های باکتریال و قارچی واژینال

بیشتر بدانید: عفونت واژن چه علائمی دارد؟

اینفوگرافیک علت تیرگی ناحیه تناسلی زنان
برخی شرایط پزشکی، تغییرات بدنی و نوع سبک زندگی خانم‌ها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تیرگی یا روشنی واژن آن‌ها داشته باشد.

سفید کردن بیکینی را می‌توان به‌عنوان یک روش زیبایی یا درمانی انجام داد. اهمیت این کار برای بانوان داشتن ناحیه تناسلی جوان، شاداب و سالم است که در افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها و کیفیت رابطه زناشویی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بدانید: عمل زیبایی واژن با بهترین روش‌ها

بهترین روش‌های سفید شدن واژن کدامند؟

روش‌های مختلفی برای سفید کردن بیکینی وجود دارد. اما نمی‌توان بدون بررسی و مشورت گرفتن از یک متخصص زنان آن‌ها را امتحان کرد. زیرا واژن حساس‌ترین ناحیه بدن زنان است که به‌دلیل داشتن پوست حساس می‌تواند به شدت دچار آسیب و زخم شود. 

از همین‌رو باید قبل از انتخاب روش‌های خانگی یا پزشکی برای سفید شدن واژن و کشاله ران ابتدا با پزشک متخصص پوست یا دکتر زنان مشورت کنید. ما در ادامه بهترین راه‌کارهای ایمن و مطمئن را برای معجزه سفیدی واژن بررسی می‌کنیم.

روش پزشکی سفید کردن واژن

بهترین گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. سفیدکردن واژن با لیزر

لیزرتراپی یکی از بهترین روش های سفید شدن واژن و کشاله ران است که به صورت غیرتهاجمی انجام می‌شود. با این روش رنگ پوست ناحیه تناسلی شما چند درجه روشن‌تر خواهد شد و رنگدانه‌های پوستی (ملانین) آن بر اثر تجزیه شدن به‌طور مستقیم از بین می‌روند. از همین‌رو لیزرتراپی یکی از موثرترین راه‌کارها برای سفید کردن بیکینی به‌شمار می‌آید. مراحل انجام آن در طول ۳۰ دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.

۲. سفیدکردن واژن به روش بلیچینگ

این روش یکی از تخصصی‌ترین راه‌کارها است که حتما باید زیر نظر دکتر زنان یا متخصص پوست انجام شود. بلیچینگ واژن با توجه به علت تیرگی این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید آن را معجزه سفیدی واژن دانست. 

زیرا با قدرت بسیار بالا و چگالی زیاد میت‌واند تیرگی ناحیه تناسلی زنان را برطرف کند. در فرایند بلیچینگ واژن از مواد لایه‌بردار شیمیایی یا کرم‌های موضعی سفیدکننده بیکینی با هدف رفع تیرگی واژن استفاده می‌کنند.

۳. سفیدکردن واژن با دارودرمانی

دکتر زنان یا پزشک متخصص پوست پس از معاینه ناحیه تناسلی شما و بررسی علت آن می‌توانند دارو برای رفع تیرگی تجویز کنند. داروها اغلب شامل ژل‌ها یا کرم‌های سفیدکننده مخصوص واژن است. کرم‌های روشن‌کننده در انواع مختلفی تولید می‌شوند 

اما بهترین کرم لایه بردار واژن ترکیباتی دارد که باعث کاهش رنگدانه ملانین و اثرات آن خواهد شد. در اغلب موارد کرم‌های موثر در سفید شدن بیکینی علاوه‌بر مواد شیمیایی ترکیبی از مواد گیاهی هستند که در ساختار خود عصاره شیرین‌بیان یا پیاز قرمز دارند.

۴. سفیدکردن واژن با درمان‌های زیبایی

این روش‌ها باید زیر نظر پزشک متخصص پوست در یک کلینیک درمانی مجهز انجام شوند:

  • نور پالسی شدید: اثربخشی بالا بر ملانین پوست
  • فرکانس رادیویی: رفع تیرگی، افتادگی و چین‌وچروک
  • میکرودرم ابریژن: لایه‌برداری پوست برای جوان‌سازی

بیشتر بدانید: تزریق چربی به واژن؛ افزایش لذت جنسی یا زیبایی؟

آیا سفیدی واژن با خمیر دندان امکان‌پذیر است؟

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان یک روش پزشکی نیست و باید با احتیاط انجام شود. ترکیبات خمیر دندان می‌تواند برای پوست ناحیه تناسلی مضر باشد، از همین‌رو توصیه می‌شود آن را بدون مشورت با پزشک متخصص امتحان نکنید.

روش خانگی سفید کردن واژن

تنوع محصولات زیبایی و سفید کننده شیمیایی برای واژن بسیار زیاد است. اما هیچ چیز مانند روش‌های طبیعی و خانگی نمی‌تواند به حفظ سلامت ناحیه تناسلی شما کمک کند. این روش‌ها اغلب کم‌خطر هستند. با این حال بهتر است قبل از استفاده با پزشک زنان مشورت کنید.

۱. آلوئه‌ورا

آلوئین یکی از ترکیبات روشن‌کننده ژل آلوئه‌ورا طبیعی است که به کاهش رنگدانه‌های ناحیه تناسلی کمک می‌کند. شما می‌توانید ژل این گیاه را روی ناحیه بیکینی بمالید تا جذب شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید.

۲. اسکراب جو، ماست و عسل

ترکیب جو و ماست به نسب یکسان و یک قاشق چایخوری عسل به از بین رفتن سلول مرده ناحیه بیکینی کمک می‌کند. ترکیب به دست آمده را روی واژن به آرامی بمالید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. بلغور جو همچون یک لایه‌بردار قوی به روشن شدن ناحیه بیکینی کمک می‌کند.

۳. سفیدی واژن با خمیر آرد

از ترکیب آرد و آب خمیر نرم و لطیفی به دست آورید. این ترکیب با اثربخشی بالا به روشن شدن ناحیه بیکینی خانم‌ها کمک بزرگی می‌کند. شما می‌توانید واژن خود را با ترکیب به دست آمده سه تا چهار بار در هفته ماساژ دهید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

۴. ماست روشن‌کننده بیکینی

ماست حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است که برای سفید کردن بیکینی اثربخشی بالایی دارد. ماساژ واژن با مقداری از ماست می‌تواند به رفع تیرگی، کدری و سفید شدن آن کمک کند. همچنین به‌دلیل داشتن اسید لاکتیک برای آبرسانی و از بین بردن سلول‌های مرده بسیار موثر است.

دیگر راه‌کارهای طبیعی و خانگی برای سفید کردن واژن عبارتند از:

  • اسکراب لیمو و روغن نارگیل
  • ترکیب آب سیب زمینی و زردچوبه
  • اسکراب شکر و روغن نارگیل
  • اسکراب وازلین، شکر و لیمو

بیشتر بدانید: جوانسازی واژن چگونه انجام می‌شود؟

بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن واژن چیست؟

از گذشته برای سفید کردن نواحی مختلف بدن ماساژ با روغن گیاهی توصیه می‌شد. این راه‌کار برای سفید شدن بیکینی هم کارساز است. 

اینفوگرافیک بهترین روغن گیاهی برای سفید کردن بیکینی
روغن‌های گیاهی با خاصیت ضدالتهابی و مرطوب کنندگی به رفع تیرگی واژن کمک می‌کنند.

بهترین روغن‌های گیاهی برای سفید کردن بیکینی عبارت‌اند از:

  • روغن سیاه دانه: سرشار از امگا ۳ و امگا ۶ مناسب برای درخشان شدن پوست
  • روغن آرگان: دارای قدرت التیام‌بخشی بالا برای از بین بردن جای زخم، تیرگی و لک‌های پوستی
  • روغن رازیانه: بهترین روغن برای سفید شدن واژن به‌دلیل داشتن ترکیباتی از هورمون‌های زنانه

بیشتر بدانید: همه چیز درباره خشکی واژن

برای سفیدی واژن چه پمادی استفاده کنیم؟

در حال حاضر پمادهای موضعی زیادی در داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک به فروش می‌رسند. این پمادها همگی اثربخشی بالایی در سفید کردن واژن و کشاله ران دارند. اما ممکن است در ترکیبات آن‌ها از مواد شیمیایی و لایه‌بردار قوی استفاده شده باشد که موجب آسیب و صدمه به ناحیه تناسلی خواهد شد. بنابراین قبل از خرید ابتدا این محصولات با یک متخصص پوست یا دکتر زنان آنلاین مشورت کنید.

راهنمای مراجعه به پزشک

امروزه زنان زیادی متقاضی سفید کردن واژن خود هستند. تیرگی ناحیه تناسلی ممکن است به‌دلایل مختلف ایجاد شود که می‌تواند اثر به‌سزایی در کاهش اعتمادبه‌نفس و کیفیت رابطه جنسی زنان داشته باشد. اگر سفید کردن بیکینی یکی از دغدغه‌های شماست می‌توانید برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین روش‌های سفید شدن واژن به کمک سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده نزد دکتر متخصص زنان یا پزشک متخصص پوست وقت معاینه رزرو کنید.

سوالات متداول

برای سفید کردن واژن از چه روغن گیاهی می‌توان استفاده کرد؟

روغن رازیانه، روغن سیاه دانه و روغن آرگان به‌دلیل داشتن ترکیبات موثر برای رفع تیرگی بیکینی بسیار مفیدند.

آیا لیزر موهای زائد واژن به سفید کردن بیکینی کمک می‌کند؟

به‌طور مستقیم خیر اما به‌دلیل این‌که بعد از لیزر موهای زائد دیگر از ژیلت یا تیغ‌های کم‌کیفیت استفاده نمی‌کنید احتمال سفید شدن واژن با گذشت زمان وجود دارد.

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان امکان‌پذیر است؟

سفید کردن بیکینی با خمیر دندان یک روش پزشکی نیست و باید با احتیاط انجام شود. ترکیبات خمیر دندان می‌تواند برای پوست ناحیه تناسلی مضر باشد

منبع: healthline | healthshots | thehealthsite

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 133

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

37 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها