عمل زیبایی واژن بدون درد امکان‌پذیر است؟ + معرفی بهترین روش

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

عمل زیبایی واژن به منظور زیباسازی و جوان‌سازی این عضو حساس دستگاه تناسلی خانم‌ها انجام می‌شود. در حال حاضر می‌توان به کمک روش‌های جراحی مختلف با هدف اصلاح فرم به لب‌های بیرونی و درونی واژن ظاهر زیباتری بخشید.

همه ما به صورت غریزی زیبایی را دوست داریم و ممکن است برای رسیدن به آن عمل‌های زیبای مختلفی را تجربه کنیم. برخی از خانم‌ها از ظاهر واژن خود راضی نیستند. شکل مختلف واژن در بدن زنان همچون طیف گسترده رنگ این ناحیه، بسیار متفاوت خواهد بود. این موضوع برای برخی خانم‌ها خجالت‌آور است و موجب کاهش اعتمادبه‌نفس آن‌ها در رابطه زناشویی می‌شود. 

اگر شما هم از فرم و شکل واژن خود راضی نیستید، نگران نباشید. امروزه می‌توان به راحتی با عمل زیبایی واژن این مشکل را برطرف کرد. با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید تا بیشتر درباره روش‌های عمل زیبایی واژن صحبت کنیم.

عمل زیبایی واژن برای چیست؟

تصویر عمل زیبایی واژن قبل و بعد
به کمک جراحی زیبایی واژن می‌توان بد فرمی، افتادگی و شل شدن لابیای واژن را برطرف کرد.

بیشتر بدانید: علائم تبخال تناسلی در زنان چیست؟

این جراحی با هدف جوان‌سازی و زیبایی دستگاه تناسلی زنان انجام می‌شود. اگر برای شما سوال پیش آمده به عمل زیبایی واژن چی میگن در جواب باید بگوییم اکثر متخصصین در گذشته این جراحی را همان لابیاپلاستی معرفی می‌کردند. 

اما امروزه روش‌های مختلفی برای ایجاد تغییر در واژن وجود دارد که برخی به زیباسازی آن کمک می‌کنند و بعضی دیگر باعث تنگ کردن واژن می‌شوند. در بسیاری از روش‌های جراحی زیبایی واژن علاوه‌ بر جوان‌سازی برخی مشکلات پزشکی مانند کاهش میل جنسی یا بی‌اختیاری ادرار برطرف خواهد شد.

آناتومی واژن

واژن از دو لابیا تشکیل شده که به قسمت داخلی (دارای پوستی شل و افتاده) لابیای مینور و قسمت بیرونی (دارای کمی مو) لابیای ماژور می‌گویند. در روش‌های مختلف عمل زیبایی واژن اصلاح فرم بر روی یکی یا هر دو لابیای ناحیه تناسلی زنانه انجام می‌شود.

عمل زیبایی واژن درد دارد؟

شما حین انجام جراحی به دلیل دریافت بیهوشی یا بی‌حسی موضعی دردی احساس نمی‌کنید. پس از اتمام عمل، پزشک برای تحمل درد و تورم داروهای مسکن تجویز می‌کند. به‌طور کلی می‌توان گفت درد و تورم ناشی از جراحی زیبایی واژن پس از گذشت یک تا ۲ هفته خودبه‌خود برطرف خواهد شد.

چه زمانی بهتر است جراحی زیبایی واژن انجام شود؟

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن بلافاصله پس از اتمام هفته پریود است. زیرا هنگام انجام این جراحی نباید واژن در موقعیت مرطوب قرار بگیرد. بدین شکل سه هفته تا شروع سیکل بعدی قاعدگی فرصت است تا زخم‌های جراحی زیبایی واژن بهبود یابند.

بیشتر بدانید: ابعاد طبیعی رحم و همه آن چیزی که باید در مورد آن بدانید

بهترین عمل زیبایی واژن چیست؟

اگر به تصاویر عمل زیبایی واژن قبل و بعد نگاه کنید، متوجه تغییرات زیادی می‌شوید که با روش‌های جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود. در همه این روش‌ها هدف تغییر اندازه، شکل و بهبودی عملکرد واژن است. تجربه عمل زیبایی واژن این امکان را به شما می‌دهد تا بافت نرم آن ناحیه که بر اثر افزایش سن، زایمان، چاقی و لاغری دچار تغییر شکل شده، بهبود یابد. 

انواع روش‌های عمل زیباسازی واژن شامل موارد زیر هستند:

جراحی زیبایی واژن با لیزر

این روش کم‌تهاجمی بوده و خونریزی در آن کاهش پیدا می‌کند. جراحی زیبایی واژن با لیزر دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و فرد با سرعت بیشتری بهبود پیدا می‌کند. در این روش، جراحی بدون آسیب به لابیای مینور به شکل سرپایی انجام خواهد شد.

جراحی زیبایی واژن با بخیه

برای کوتاه کردن عضلات شل شده واژن از روش واژینوپلاستی استفاده می‌کنند. در این روش قسمت‌های افتاده لابیای مینور کوتاه خواهد شد و سپس با نخ‌های قابل جذب بخیه می‌شود. عمل زیباسازی واژینوپلاستی حدود یک تا ۲ ساعت طول می‌کشد، به همین دلیل به بیهوشی کامل نیاز دارد.

بیشتر بدانید: عمل لابیاپلاستی چیست؟

عمل زیبایی واژن با نخ

یکی‌‌دیگر از بهترین روش‌های جراحی زیبایی واژن استفاده از نخ است. این روش به صورت سرپایی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در طول فرآیند عمل، دو طرف دهانه واژن را توسط نخ مخصوص لیفتینگ به سمت بالا می‌کشند تا جمع شدن بافت آن ناحیه، به زیباسازی واژن کمک کند.

جراحی زیبایی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیباسازی واژن است که در طول آن برای زیبایی واژن، لبه‌های کوچک را به منظور کاهش اندازه اصلاح می‌کنند. این روش جراحی علاوه‌ بر زیباسازی با هدف رفع پیچ‌خوردگی، کشیدگی و عدم تقارن لبه‌های واژن انجام می‌شود. نتیجه لابیاپلاستی پوشانده شدن لبه‌های کوچک واژن توسط لبه‌های بزرگ آن است.

بیشتر بدانید: تغییر جنسیت در ایران چگونه است؟

عمل زیبایی واژن با ژل

تزریق فیلر در ناحیه تناسلی زنان یکی از موثرترین روش‌ها برای جوان‌سازی و افزایش زیبایی آن است. این روش به کمک ژل مخصوص بر پایه اسید هیالورونیک انجام می‌شود. فیلر معمولا توسط متخصص زیبایی به لبه‌های داخلی و بیرونی واژن تزریق خواهد شد که به دلیل بی‌حسی موضعی هیچ دردی احساس نمی‌شود. تزریق فیلر علاوه‌ بر زیباسازی واژن به رفع خشکی آن و درمان بی‌اختیاری ادرار کمک می‌کند.

عمل زیبایی لابیا ماژورپلاستی

همان‌طور که از اسم این روش زیباسازی واژن مشخص است، لبه بزرگ بیرونی (ماژور) با هدف کوچک کردن و تغییر فرم جراحی می‌شود.  اگر لبه‌های بیرونی واژن شما بزرگ است و هنگام پوشیدن لباس تنگ معذب هستید، می‌توانید با انجام این عمل زیبایی، لابیای ماژور را کوچک و سفت کنید.

بیشتر بدانید: تزریق چربی به واژن؛ افزایش لذت جنسی یا زیبایی؟

عمل زیبایی مونس پلاستی

به ناحیه بالای دستگاه تناسلی که معمولا دارای مو است، مونس می‌گویند. جراحی مونس پلاستی با هدف رفع افتادگی و از بین بردن برآمدگی این ناحیه انجام می‌شود. برخی زنان هنگام پوشیدن لباس تنگ یا مایو متوجه افتادگی پوست و چربی ناحیه مونس می‌شوند که برایشان خجالت‌آور است. 

این روش عمل زیبایی واژن گاهی تنها با برداشتن پوست اضافی انجام می‌شود اما در برخی مواقع به دلیل حجم بالای چربی به لیپوساکشن نیاز است.

مزایای عمل زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن به دلیل زیباسازی و بهبود عملکرد این ناحیه دستگاه تناسلی در بین زنان طرفداران زیادی دارد. شایع‌ترین مزایا عبارت‌اند از:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس زنان
  • کوچک شدن اندازه لابیاها و اصلاح عدم تقارن آن‌ها
  • افزایش رضایت جنسی به دلیل سفت شدن دیواره لابیاها
  • کاهش خطر عفونت و بی‌اختیاری ادراری در زنان

بیشتر بدانید: کاندوم چیست؟ انواع، مزایا و معایب استفاده از آن

آیا عمل زیبایی واژن حین زایمان امکان‌پذیر است؟

متخصصین زیبایی معتقدند انجام جراحی زیبایی واژن حین زایمان طبیعی یا سزارین درست نیست. زیرا تغییرات هورمونی در دوران بارداری موجب تورم لابیای واژن می‌شود و شکل طبیعی آن را تغییر می‌دهد. از طرفی زایمان با خونریزی زیادی همراه است و انجام یک عمل دیگر می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن مادر شود. 

پزشکان توصیه می‌کنند با گذشت حداکثر ۶ ماه پس از زایمان طبیعی یا سزارین برای عمل زیبایی واژن اقدام کنید تا در این مدت لابیاها به اندازه طبیعی خود برسند و ریسک جراحی کمتر شود.

انجام عمل زیبایی واژن برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

اینفوگرافیک عمل زیبایی واژن برای چه کسانی مناسب نیست؟
در صورت وجود برخی شرایط  مانند بارداری یا بیماری‌های زنانه قبل از انجام جراحی زیبایی واژن با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.
  • دختران زیر ۱۸ سال به دلیل تمام نشدن دوره بلوغ
  • زنان بالای ۵۵ سال به دلیل کندی روند بهبودی
  • زنان باردار یا شیرده
  • مبتلایان به زگیل یا تبخال تناسلی
  • افراد دارای عفونت و زخمهای درون واژن
  • افراد در حال درمان با شیمی‌درمانی یا داروهای سرکوب سیستم ایمنی
  • افراد مبتلا به اختلال لخته شدن خون یا بهبود زخم

بیشتر بدانید: بهترین روش سفید کردن واژن

نظر اسلام درباره جراحی زیبایی واژن چیست؟

عمل زیبایی واژن از نظر اسلام زمانی جایز است که جراحی با هدف ترمیم دستگاه تناسلی زنان صورت بگیرد. درواقع طبق نظر اسلام بهتر است پزشک زن این نوع جراحی زیبایی را بر روی واژن انجام دهد. زیرا برخورد و لمس واژن هنگام عمل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 

اما اگر این امکان وجود نداشت، فقط در صورتی پزشک مرد می‌تواند جراحی زیبایی واژن انجام دهد که این ناحیه به دلایلی مانند سوختگی یا تغییر شکل بر اثر صدمه جدی، نیاز به درمان داشته باشد.

بیشتر بدانید: جوانسازی واژن چگونه انجام می‌شود؟

عوارض عمل زیبایی واژن

این روش زیباسازی ناحیه تناسلی زنان اغلب خطری ندارد اما ممکن است با برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت همراه شود. این عوارض معمولا پس از چند روز خودبه‌خود برطرف می‌شوند.

  • درد
  • سوزش
  • خارش
  • تورم
  • عفونت

عوارض جدی و بلندمدت جراحی زیبایی واژن عبارت‌اند از:

  • ماندن جای بخیه
  • عدم تقارن لابیاها
  • بد شکل شدن لابیاها
  • از بین رفتن حس جنسی ناشی از آسیب به اعصاب واژن

شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر از طریق مشاوره با متخصص زنان آنلاین درمانکده مشورت کنید.

بیشتر بدانید: درمان شل شدن واژن چیست؟

آیا دختران باکره می‌توانند جراحی زیبایی واژن انجام دهند؟

عمل زیبایی واژن برای دختر باکره امکان‌پذیر است. زیرا این جراحی در قسمت لابیای مینور و لبه‌های بزرگ واژن انجام خواهد شد و هیچ آسیبی به پرده بکارت وارد نمی‌شود. پرده بکارت در ورودی دهانه واژن قرار دارد و تنها در صورت دخول آسیب می‌بیند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره خشکی واژن

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی واژن چیست؟

مهمترین نکات شامل موارد زیر هستند:

  1. تا سه روز پس از جراحی استراحت کامل داشته باشید.
  2. بسته به نوع روش عمل، توصیه می‌شود از رابطه جنسی به مدت سه تا ۴۵ روز خودداری کنید.
  3. برای شستشوی مستقیم واژن پس از عمل زیبایی حتما با متخصص زنان مشورت کنید.
  4. بسته به روش جراحی، تا اتمام دوره نقاهت از انجام ورزش و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.
  5. یک هفته پس از جراحی حتما برای معاینه وضعیت تورم و جای عمل به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: هر چیزی که باید در مورد برجستگی واژن بدانیم

راهنمای مراجعه به پزشک

برخی افراد تصور می‌کنند عمل زیبایی واژن در خارج از کشور انجام می‌شود و شاید نتوان به پزشکان ایرانی اعتماد کرد. اگر شما قبل از جراحی از تجربه و مهارت پزشک خود مطمئن شدید، دیگر نگران نباشید. جراحی زیبایی واژن امروزه در ایران طرفداران زیادی دارد و با موفقیت بالایی انجام می‌شود. 

وب‌سایت درمانکده برای برطرف شدن نگرانی شما جمعی از بهترین پزشکان زیبایی زنان را با تخصص رفع آسیب و بد فرمی ظاهری واژن گرد هم آورده است. شما می‌توانید از طریق سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده برای مراجعه حضوری نزد متخصصین این مجموعه وقت معاینه رزرو کنید.

بیشتر بدانید: عمل ماموپلاستی چیست؟

سوالات متداول

آیا عمل زیبایی واژن آن خطرناک است؟

تمامی جراحی‌های پزشکی ریسک و خطراتی دارند که در صورت انتخاب جراح باتجربه و رعایت مراقبت‌های پس از عمل به ندرت اتفاق می‌افتند. جراحی زیبایی واژن ممکن است در روزهای اول با تورم، درد، سوزش و کمی خونریزی همراه باشد.

آیا عمل زیبایی واژن نیاز به بیهوشی دارد؟

انتخاب بیهوشی یا بی‌حسی موضعی توسط پزشک، بسته به روش جراحی زیبایی واژن انجام می‌شود. جراحی لابیاپلاستی، لابیاماژورپلاستی و مونس پلاستی به بیهوشی نیاز دارند.

هدف از عمل زیبایی واژن چیست؟

با جراجی زیبایی واژن می‌توان شکل و ساختار ناحیه تناسلی زنان را ترمیم کرد. از طرفی برخی اختلالات و بد فرمی‌های مادرزادی یا ایجاد شده به دلیل زایمان طبیعی را می‌توان با روش‌های مختلف جراحی زیبایی واژن از بین برد.

منبع: alexhospital | webmd | plasticsurgery

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای‌ها 25

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

7 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها